Oletteko koskaan etsineet ja keränneet hukkakauraa?
Hukkakauran etsiminen
122
1047
Vastaukset
- Anonyymi
Olen löytänyt niitä sekä villiniityiltä että viljelypelloilta.
Viljelyksiltä niitä ei saa kerätä ennen kuin ELY-keskuksen tarkastaja on kirjannut ilmentymien määrän. Villiniityillä olen tehnyt niistä kukkakimppuja.- Anonyymi
Aina kerään kun etsimässä olen ja vitut ELY-keskuksesta. Saakeli muka lupa joka asiaan oltava, oikein nyt jo niin paksua että ja vitut.
- Anonyymi
Onko hukkakaura tasaisen, kauniin väristä. Kaupunkilaisen kysymys tämä, etsinyt kauraa, kuivatettavaksi ja talvella kukkajuttuja. Ostetussa kauralyhteessä ei ole kauniita kauroja.
- Anonyymi
Tässä kuva hukkakaurasta:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hukkakaura
On makuasia, onko kaunis vai ei. Ei niin tasaisen väristä kuin tavallinen kaura. Hukkakauran jyviä ei saa missään tapauksessa levittää
Anonyymi kirjoitti:
On makuasia, onko kaunis vai ei.Tuostahan se selviääkin miten veemäinen kasvi on
- Anonyymi
Mene katsomaan pellolle. Erotat hukkakauran kaupunkilaisenakin.
Naurettava jo ajatuksena, että mietit olisiko hukkakaura sun askarteluihisi sopivampaa. ÄO alle 80? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On makuasia, onko kaunis vai ei.Onhan tuo kaunis mutta niin huono maine 🤔
- Anonyymi
Hakkarainen on matkalla kohti Brasiliaa.
Lentokentiltä löytyy Onhan tämä riesake joskus vastaan tullut.
misspönttöuuni kirjoitti:
Käs’työtä...
Nimenomaan sitä. Naisen kanssa kun olisi etsimässä, niin voisi välillä kellahtaa kaurakasvuston suojiin halimaan ja pusimaan
- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Perhana kun kaurasta sitä ei voi ruiskuttaa
Onko se sulle isokin ongelma?
Tiedän että joillekin viljelijöille on.
Harmi. Anonyymi kirjoitti:
Onko se sulle isokin ongelma?
Tiedän että joillekin viljelijöille on.
Harmi.Ei ole iso ongelma, hyvin on hallinnassa
- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Ei ole iso ongelma, hyvin on hallinnassa
Hyvä juttu 👍
- Anonyymi
Tottahan toki.
Yritätkö nyt fleksata, kuinka sulla on maata?
En yhtään ihmettele, että olet ilman emäntää. Ainoa, mihin kykenet on lättänän pepasi kuvien postailu ja maa- ja metsäomaisuudesta vihjailu.
Oikealla, tervepäisellä miehellä olisi jo vaimo ja perhe.
Sanon tämän entisenä vakkarina tällä palstalla. Joskus jopa ajattelin sinusta hyviä asioita ja ihmettelin itsekseni miksei noin kivalla miehellä ole vaimoa. Nyt aika lailla halveksin.
Oikein hirvittää ajatella sinua ikääntyneenä kääkkänä kotihoidossa tai vanhainkodissa. Ja älä nyt sitten ainakaan valtiolle jätä perintöä!En yritä fleksata, ihan oikeasti on maata ja metsää, onko se nyt muka jotenkin ihmeellistä?
- Anonyymi
Miksi juuri tässä kohdin aloit halveksimaan pujista? Omituinen kilahdus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tahtoisin nähdä pujiksesta jonkin muunkin puolen kuin peitellyn leuhkimisen. Onhan tommonen noloa. Mun oma isoäitini aikoinaan sanoi moisista, että jos on syntynyt "pieniin oloihin" niin se näkyy käytöksessä läpi elämän. Tarkoitti varmaan tämmöisiä pujiksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja just oikeanlainen kilahdus, kun asiaa tarkemmin mietin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tahtoisin nähdä pujiksesta jonkin muunkin puolen kuin peitellyn leuhkimisen. Onhan tommonen noloa. Mun oma isoäitini aikoinaan sanoi moisista, että jos on syntynyt "pieniin oloihin" niin se näkyy käytöksessä läpi elämän. Tarkoitti varmaan tämmöisiä pujiksia.
Aika törkeesti sanottu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja just oikeanlainen kilahdus, kun asiaa tarkemmin mietin.
Herää kysymys että mikä tarve ajaa sinua tölvimään pujista? Joku syyhän huonoon käytökseen täytyy olla.
Pyydä anteeksi. Miksi kirjoitat pskamaisesti toisesta?! :( tuommoset tekstit pitäs poistaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika törkeesti sanottu.
En ymmärrä mikä siinä on törkeesti sanottu, voitko selittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin on peitellyt kun yhtään en ole huomannut.
Olen sentään tarkan vainun omaava nainen.
Sinun kirjoituksistasi sen sijaan paistaa läpi kateus, joka saattaa viedä leivänkin pöydästä..vai miten se meni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymille
Tänään 22:13
Hukkakaurastahan hän tässä jutteli, eikä omistussuhteista! Sä vaan taidat olla jotenkin kade Pujikselle, joka on palstalaisten "suosiossa" hyvän käytöksensä vuoksi.
Aika hävytöntä käytöstä sulta; puskista huutelet henkilökohtaisia loukkauksia ja aiheettomasti!
trollikka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko istunut hiekkalaatikolla?
sivusta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko istunut hiekkalaatikolla?
sivustaOn varmasti ja kauan :D
- Anonyymi
"Ainoa, mihin kykenet on lättänän pepasi kuvien postailu ja maa- ja metsäomaisuudesta vihjailu."
Mihin sinä sitten kykenet? Aukomaan päätä kaverille joka ei ole tehnyt sinulle mitään.
Pujiksen aloituksessa ei ollut mitään pahaa. Asia koskettaa häntä joten teki aloituksen.
Joku toinen voisi tehdä aloituksen vastaavasta asiasta joka on ajankohtainen itselleen.
Disse puhuu usein moottoripyörästään, se koskettaa häntä eikä siinäkään ole kyse leuhkimisesta.- Anonyymi
Tykkään kuvistasi, lähdetkö treffeille?
🦢 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tykkään kuvistasi, lähdetkö treffeille?
🦢Vanha kikka 3 jiimen kysyy itseään treffeille että palstattaret ryhtyisi kilpailuun!
;D ;D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha kikka 3 jiimen kysyy itseään treffeille että palstattaret ryhtyisi kilpailuun!
;D ;D😂😂😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha kikka 3 jiimen kysyy itseään treffeille että palstattaret ryhtyisi kilpailuun!
;D ;DVähänkö olette noloja. Edelleen, kysymykseni on voimassa.
🦢 Anonyymi kirjoitti:
;D ;DHehheh. Vai niin. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
;D ;DPyrskh...
Anonyymi kirjoitti:
Vähänkö olette noloja. Edelleen, kysymykseni on voimassa.
🦢Sorry nyt mutta en lähde kenenkään kanssa treffeille kun Lilliksen kanssa sovittiin niin että kokeillaan jatkaa yhdessä. :)
- Anonyymi
Jiimen kirjoitti:
Sorry nyt mutta en lähde kenenkään kanssa treffeille kun Lilliksen kanssa sovittiin niin että kokeillaan jatkaa yhdessä. :)
Wau. Onnittelut. Pidä hyvää huolta siitä Lilliksestä. Kuin kukkaa kämmenellä. :)
🧞♂️ - Anonyymi
Jiimen kirjoitti:
Sorry nyt mutta en lähde kenenkään kanssa treffeille kun Lilliksen kanssa sovittiin niin että kokeillaan jatkaa yhdessä. :)
Ja ota noi kuvat pois profiilista, jos oot varattu. Et kaipaa muitten huomiota, eiks niin. :)
🧞♂️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ota noi kuvat pois profiilista, jos oot varattu. Et kaipaa muitten huomiota, eiks niin. :)
🧞♂️Mitäs täällä tapahtuu? 🙄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs täällä tapahtuu? 🙄
Ei mitään meille ulkopuolisille kuuluvaa. Mitä vähemmän palsta tietää sen parempi. Ettepäin.
🧞♂️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mitään meille ulkopuolisille kuuluvaa. Mitä vähemmän palsta tietää sen parempi. Ettepäin.
🧞♂️Älä sitten puhu siitä tällä tavalla mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä sitten puhu siitä tällä tavalla mitään.
Älä itse.
🧞♂️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs täällä tapahtuu? 🙄
Laskin väärin ja jazuli hehkutti ml-palstalla palstasuhdettansa onko kantapään kautta opittu jotain?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä sitten puhu siitä tällä tavalla mitään.
Jiimen ilmoitti Sorry nyt mutta en lähde kenenkään kanssa treffeille kun Lilliksen kanssa sovittiin niin että kokeillaan jatkaa yhdessä. :)
- Anonyymi
Jiimen kirjoitti:
Tää vaatii Lillisin vahvistuksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä itse.
🧞♂️Heti sotkeuduit muiden yksityisasioihin kommentoimalla. Onneksi ei tarvitse kertoa mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heti sotkeuduit muiden yksityisasioihin kommentoimalla. Onneksi ei tarvitse kertoa mitään.
Satun tykkäämään itsekin Lilliksestä, joten jos jotain hänelle haluan niin pelkkää hyvää ja palstalla on järkevää pitää yksityisasiat omina. Näkökulma kysymys siis. Voi miettiä asiaa, mistä avautuu ja kannattaako.
Voi myös ottaa tuon sinun asenteen. Se ei kannata, voin kertoa kokemuksesta.
🧞♂️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heti sotkeuduit muiden yksityisasioihin kommentoimalla. Onneksi ei tarvitse kertoa mitään.
Yksityisasia Jiimeniltä lipsahti🙄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Satun tykkäämään itsekin Lilliksestä, joten jos jotain hänelle haluan niin pelkkää hyvää ja palstalla on järkevää pitää yksityisasiat omina. Näkökulma kysymys siis. Voi miettiä asiaa, mistä avautuu ja kannattaako.
Voi myös ottaa tuon sinun asenteen. Se ei kannata, voin kertoa kokemuksesta.
🧞♂️Mikä on minun asenne? Se ettei kerrota asioista mitään? Sehän se vasta kannattaakin. Jos on jotain, ne on kahden välisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paha juttu...
Anonyymi kirjoitti:
Ihan hyvä läppä mutta voisi tuommoisesta joku herkkä loukkaantuakin, tuskinpa lillis kuitenkaan loukkaantuu vaan osaa ottaa huumorilla.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Ihan hyvä läppä mutta voisi tuommoisesta joku herkkä loukkaantuakin, tuskinpa lillis kuitenkaan loukkaantuu vaan osaa ottaa huumorilla.
Sinkkustatus lillisiltä poistunut🙄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on minun asenne? Se ettei kerrota asioista mitään? Sehän se vasta kannattaakin. Jos on jotain, ne on kahden välisiä.
Mitä sitten mulle räyhäät? En minä ole hölöttänyt, vain asiaan kuuluen ilahduin Jiimenin uutisesta.
🧞♂️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitten mulle räyhäät? En minä ole hölöttänyt, vain asiaan kuuluen ilahduin Jiimenin uutisesta.
🧞♂️Taino oikeasti olisin itse mielummin Jiimenin tilalla, mutta utopiaahan se on. Siksi happy näin.
🧞♂️ Anonyymi kirjoitti:
Jaa, jaa... niin viihdyttävää kuin onkin, seurata teitä pieniä sherlockeja täällä 🕵️♂️🕵️♀️, niin kai minun täytyy nyt tulla tänne sitten vahvistamaan että kyllä, viihdymme yhdessä Jiimenin kanssa ja olemme päättäneet jatkaa tapailua ja katsoa voisiko tämä syventyä.
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut lipsahdus. Kyllä Jiimen tiesi että hän voi asiasta tarvittaessa mainita täälläkin.
Lillis2020 kirjoitti:
Jaa, jaa... niin viihdyttävää kuin onkin, seurata teitä pieniä sherlockeja täällä 🕵️♂️🕵️♀️, niin kai minun täytyy nyt tulla tänne sitten vahvistamaan että kyllä, viihdymme yhdessä Jiimenin kanssa ja olemme päättäneet jatkaa tapailua ja katsoa voisiko tämä syventyä.
Mutta onko hukkakaura tuttu juttu?
Harmaaritari kirjoitti:
Vaan ei ollut läppä :)
- Anonyymi
Lillis2020 kirjoitti:
Noni saako siis onnitella vai pitääkö vaieta?
🧞♂️ pujotteIija kirjoitti:
Mutta onko hukkakaura tuttu juttu?
Itse asiassa on! Mutta vasta kun näin miltä se näytti, niin tunnistin. En tiennyt että se on nimeltään hukkakaura suomeksi. Ruotsiksi se on flyghavre. Se on kaunis kyllä, mutta ilmeisesti melkoinen riesa. Sinä tarvitsisit sen emännän nyt sitten kuka kiertäisi kanssasi keräämässä hukkakaurat :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🧞♂️lillis suuttui sulle🙄
Anonyymi kirjoitti:
🧞♂️Tietysti saa onnitella, jos haluaa. Älä välitä muiden puheista täällä, Jiimen tämän asian toi tänne. Et sinä tehnyt mitään väärää 🤗
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
lillis suuttui sulle🙄
Outo logiikka olisi suuttua, jos ensin toinen asianomainen ilmoittaa ja siihin kommentoi onnittelemalla. Surunvalittelutko olisi pitänyt laittaa?
🧞♂️ Anonyymi kirjoitti:
lillis suuttui sulle🙄
Häh? No enhän ole suuttunut. Huolehdi sinä vain nyt omista asioistasi.
Lillis2020 kirjoitti:
Itse asiassa on! Mutta vasta kun näin miltä se näytti, niin tunnistin. En tiennyt että se on nimeltään hukkakaura suomeksi. Ruotsiksi se on flyghavre. Se on kaunis kyllä, mutta ilmeisesti melkoinen riesa. Sinä tarvitsisit sen emännän nyt sitten kuka kiertäisi kanssasi keräämässä hukkakaurat :)
Kieltämättä hyvä syy emännän hakuun :D
- Anonyymi
Lillis2020 kirjoitti:
Tietysti saa onnitella, jos haluaa. Älä välitä muiden puheista täällä, Jiimen tämän asian toi tänne. Et sinä tehnyt mitään väärää 🤗
En välitäkkään, ainahan joku ojentaa mua. Onnittelin jo Jiimeniä, sitähän tässä kuuluu onnitella, kun sai tuollasen mimmin kanssa tilaisuuden. Tokihan suakin, mutta vasta sitten, jos ukko osoittautuu onnittelun arvoiseksi. 🤗
🧞♂️ pujotteIija kirjoitti:
Kieltämättä hyvä syy emännän hakuun :D
Heh, no mutta on kai niitä muitakin hyviä syitä ;)
Lillis2020 kirjoitti:
Heh, no mutta on kai niitä muitakin hyviä syitä ;)
On toki. Olisiko muuten siskosi vapaana?
pujotteIija kirjoitti:
On toki. Olisiko muuten siskosi vapaana?
😄😄😄 Oi voi.. minulla kyllä on monta siskoa, mutta juuri nyt ei taida olla kukaan heistä vapaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En välitäkkään, ainahan joku ojentaa mua. Onnittelin jo Jiimeniä, sitähän tässä kuuluu onnitella, kun sai tuollasen mimmin kanssa tilaisuuden. Tokihan suakin, mutta vasta sitten, jos ukko osoittautuu onnittelun arvoiseksi. 🤗
🧞♂️❤️😢
Lillis2020 kirjoitti:
😄😄😄 Oi voi.. minulla kyllä on monta siskoa, mutta juuri nyt ei taida olla kukaan heistä vapaa.
Pettymystä puskee päälle, voi voi
- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Pettymystä puskee päälle, voi voi
Pistä koordinaatit, jos "hyvin" käy ja vapautuu, tietää mistä sut tavoittaa. Hyvää kannattaa odottaa. 😃
🧞♂️ Lillis2020 kirjoitti:
Vaan ei ollut läppä :)
Peliäijä jiimen lähestyi kulisseissa ja lykästi :D No onneksi olkoon vaan molemmille. Ihan vaan semmosen mainitsen vaikka kyllä varmaan osaattekin olla, että ei parisuhdejuttuja kannata tänne palstalle tuoda sitten tuon enempää ollenkaan kuin jo toitte, täällä pahanilkiset puskat väijyy jatkuvasti päästäkseen trollaamaan.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Peliäijä jiimen lähestyi kulisseissa ja lykästi :D No onneksi olkoon vaan molemmille. Ihan vaan semmosen mainitsen vaikka kyllä varmaan osaattekin olla, että ei parisuhdejuttuja kannata tänne palstalle tuoda sitten tuon enempää ollenkaan kuin jo toitte, täällä pahanilkiset puskat väijyy jatkuvasti päästäkseen trollaamaan.
Itikka jo varoitteli 🤭🥰
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Hienoa kun he ovat kelvanneet toisilleen....
Onnea täältäkin 🌸 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itikka jo varoitteli 🤭🥰
Se on henki eikä itikka, saatana. Lopetan emojin käytön, siinäpä sitten anomuumioidutaan.
🧞♂️ Harmaaritari kirjoitti:
Jiimen
Tänään 17:45
Anonyymi kirjoitti:
🦢
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kiitos harmis, emme kerro enempää mutta olisiko pitänyt ryhtyä keksimään tekosyitä miksi en voisi lähteä hänen kanssaan treffeille joka sitä kysyi.
Tottakai voi olla myös huijausta :) mutta minä en huijaa. Olisin ollut heti valmis lähtemään kysyi millainen nainen tahansa mutta luvattiin toisillemme minä ja lil ja se pitää.
Ollaanhan me tavattu jo useamman kerran ja tiedetään missä mennään.- Anonyymi
Jiimen kirjoitti:
Jiimen
Anonyymi kirjoitti:
🦢
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kiitos harmis, emme kerro enempää mutta olisiko pitänyt ryhtyä keksimään tekosyitä miksi en voisi lähteä hänen kanssaan treffeille joka sitä kysyi.
Tottakai voi olla myös huijausta :) mutta minä en huijaa. Olisin ollut heti valmis lähtemään kysyi millainen nainen tahansa mutta luvattiin toisillemme minä ja lil ja se pitää.
Ollaanhan me tavattu jo useamman kerran ja tiedetään missä mennään.Olisin ollut heti valmis lähtemään kysyi millainen nainen tahansa???????
- Anonyymi
Jiimen kirjoitti:
Jiimen
Anonyymi kirjoitti:
🦢
Ollaanhan me tavattu jo useamman kerran ja tiedetään missä mennään.Vastaan tähän. Ei ollut huijausta, mutta kiitos rehellisestä vastauksesta ja avomielisyydestä. Lillis2020 on käsittääkseni kuvankaunis, onnea teille.
🦢 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisin ollut heti valmis lähtemään kysyi millainen nainen tahansa???????
Noin vastaa ennakkoluuloton ja avomielinen ihminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kelpaa mallisalkullemme paremman puutteessa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kelpaa mallisalkullemme paremman puutteessa
Mikä mallisalkku?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä mallisalkku?
Miksi puskissa?????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi puskissa?????
Tili ee aavenna, oun hävittännä salasanan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki kelpaa, kunhan on nainen.
T. Viinamies Anonyymi kirjoitti:
Olisin ollut heti valmis lähtemään kysyi millainen nainen tahansa???????
Lue palstaa, huomaat hyvin nopeasti että aika usealle vain kauniit naiset kelpaavat.
Oon kertonut palstalla etten välitä onko nainen kaunis vai ei.
Kumman valitsisit kahdesta jos pitäisi valita, kauniin vai mukavan jonka seurassa viihtyy.
Jos ne osuu samaan pakettiin niin hyvä mutta kauneus ei ole etusijalla.Anonyymi kirjoitti:
Vastaan tähän. Ei ollut huijausta, mutta kiitos rehellisestä vastauksesta ja avomielisyydestä. Lillis2020 on käsittääkseni kuvankaunis, onnea teille.
🦢Kiitos. Lil teki vaikutuksen jo ennen kuin nähtiin, ei vaikuttanut mitään oliko kaunis tai ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tili ee aavenna, oun hävittännä salasanan.
Hienoa teatteria useamman ihmisen voimin. Käytättekö nikkejä vuoroviikoin. Mahtaa olla pitkä lista salasanoilla ja tarinaa syntyy. Seuraavaksi häät? Tai ketähän nyt elokuussa livenä kusettaisi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaan tähän. Ei ollut huijausta, mutta kiitos rehellisestä vastauksesta ja avomielisyydestä. Lillis2020 on käsittääkseni kuvankaunis, onnea teille.
🦢lillis puskassa
- Anonyymi
Jiimen kirjoitti:
Kiitos. Lil teki vaikutuksen jo ennen kuin nähtiin, ei vaikuttanut mitään oliko kaunis tai ei.
Seliseliseliseliseli
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
60-vuotias pleijeri🙄
- Anonyymi
Lillis2020 kirjoitti:
Oletteko vertailleet ikinä pillujanne? ;)
- Anonyymi
Kiitos kuvasta ja selityksestä, hukkakaura ei ole etsitty. Ei uskalla mennä kenenkään viljapellolle. Asia unholaan, tyhmä kysymys. Olis pitänyt omalla aloituksella, kun tuli mieleen. Miksi täällä kiihtyy ilma kaikesta, leipäaineestakin.
Enpä oo kuullutkaan?
Mutta sanoppa onko viljalajiklkeet jotenkin nykysellään lyhyempivartisia? Vai olenko vaan nähnyt kitukasvuisia peltoja? :oDEn minäkään tuosta kaurasta ollut kuullut, juolvavehnä sen sijaan on tuttu termi. Kerran lapsena niitin juolavehnät pois mutsin kasvimaalta, olikin kuulemma sitten oikeaa, mistäs minä sen olisin voinut tietää :D
Harmaaritari kirjoitti:
En minäkään tuosta kaurasta ollut kuullut, juolvavehnä sen sijaan on tuttu termi. Kerran lapsena niitin juolavehnät pois mutsin kasvimaalta, olikin kuulemma sitten oikeaa, mistäs minä sen olisin voinut tietää :D
No mä oon vielä nytkin vetänyt trimmerillä mutsin kaikkia yrttejä. 😂
Mistä noista selvän ottaa. 😬Voihan se olla että nykyään on enemmän lyhytkortisia lajikkeita, tai sitten käytetään enemmän korrenlyhentäjää
pujotteIija kirjoitti:
Voihan se olla että nykyään on enemmän lyhytkortisia lajikkeita, tai sitten käytetään enemmän korrenlyhentäjää
Jaa? Sellaistakin on? 🤔
Eipähän mene lakoon niin paljoa. 😬Disse kirjoitti:
Jaa? Sellaistakin on? 🤔
Eipähän mene lakoon niin paljoa. 😬Niinpä, lakonainen osaa olla veemäistä puitavaa
pujotteIija kirjoitti:
Niinpä, lakonainen osaa olla veemäistä puitavaa
Joskus mietin, että entäs jos sjais vastakarvaan lakoamiskohtiin.... onko apua? 🤔
Disse kirjoitti:
Joskus mietin, että entäs jos sjais vastakarvaan lakoamiskohtiin.... onko apua? 🤔
Vastakarvaan menee yleensä helpoiten
- Anonyymi
Valitettavasti hukkakauraa joutuu etsimään, mutta vastaavasti hukkamamuja löytyy etsimättäkin, ainakin useimmista taajamista.
- Anonyymi
Eikös se nyhtökaura aiheuta ripulointia ja suolistosairauksia oli uutisissa, maidon korvike.
Ihmettelin kyllä että miten pitkälle ovat vieneet nuo Bluray-soittimien kehitykset, kun ostin aivan uuden Panicsen, eli Panasonicin, hohhoijaa oikein, ohjelmoijan unelma kun kaikki toimii erittäin hyvin.
Älypuhelin on tarpeeton kohta, kun tuollainen: hitto: ihan sama minkä levyn työnnät sen kuonoon eli levylautaselle: valikko tulee: hakemistorakenne levystä, noniin, pitäisikin olla, tukee kaikkia standardeja mitä on Bluray asti tehty :D - Anonyymi
En ole edes koskaan kuullutkaan, kuin pakolaisten etsimisestä suomeen, pekka haaviston salaisissa operaatioissa, lienee samaa ja tarkoittanee.
- Anonyymi
olen etsinyt ja kerännyt lapsena talteen kun se on ollut haitallista viljelmille,
äläkä välitä noista negatiivista kommenteista, ihan hyviä nuo kysymykset ovat. =)
N - Anonyymi
tottakai. Istuttanukkii yhelle veronkiertäjä ökyn pellolle
Luulen etsineeni joskus. Jos löytyi, niin piti panna varovasti jyvät edellä sellaiseen lannoitesäkkiin, joita talvella voi käyttää liukumäessä. Olin itse noin kauran pituinen joten hukkakaura oli ehkä vähän itseäni pidempi. Näin jälkikäteen epäilen, että tapauksessa käytettiin polkuhintaista (ehkä jäätelötuutin arvoista) lapsityövoimaa.
Nykyään varmaan myös hukkakaurat lypsetään ja niistä saadaan hukkakauramaitoa.Hukkakauran etsiminen on tuttu juttu, mutta koska sitä viimeksi olen tehnyt, siitä on aikaa 🤔 Ehkä isän kanssa joskus teininä? Enemmän taisi veli olla siinä hommassa mukana.
Nykyään meidän pellot on vuokralla, kun mulla ja kumppanilla on kuitenkin muut ammatit, ei aikaa ja mahdollisuuksia maanviljelyyn. Ei isäkään maanviljelijä ammatiltaan ollut, mutta hän sai työnsä sovitettua, että kykeni siihenkin hommaan. Vuokralaisen emäntä näytti pari päivää sitten olevan pellolla hukkakauraa keräämässä. Ei kai ole oikein suotavaa, että sinne vuokraaja menis hukkakaura-asioissa, en tiiä?
Toinen lapsista saattais hyvinkin olla myöhemmin hukkakaurahommissa, jos opiskelu yhtään antaa osviittaa. Se olis kyllä oikein mukavaa:)- Anonyymi
Onnittelut Pujikselle 🌸
- Anonyymi
Saksasta löytyy Scheisse-klubilta kakkahuoria.
- Anonyymi
Tyhmiä kysymyksiä lisää, asialinjalla kuitenkin. Lupiinin tiedän vieraskasviksi, mutta mistä hukkakauran virheellinen jyvä kehittyy. Onko pelkkää sattumaa?
En tiedä miten alunperin on kehittynyt. Sattumaahan se on jos kylvää hukkakauran siemeniä peltoonsa
- Anonyymi
Se on vijakasveihin kuuluva erittäin haitallinen rikkakasvi. Sen torjuntaan on laki, jolla pyritään rajoittamaan leviämistä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931462
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138923- 85882
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?57873- 53806
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t255693Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,10690Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk58654Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä333651Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol73621