Jos, niin mitä se sinulle tarkoittaa?
Vastaukset 61
- Anonyymi
Hmm. Kyllä mä oikeestaan uskon. Kun oikeenlaiset ihmiset kohtaa toisensa se harmonia syntyy luonnostaan ja rakkaus siinä samalla.
Tosirakkaus on todellista rakkautta, ihmisen itsenään hyväksymistä, kunnioittamista ja rakastamista, kukaan muu ei voi täyttää sen tosirakkaan saappaita. Siitäpä sen tietää.
Itikka- Anonyymi
Todellinen rakkaus tapahtuu todellisessa elämässä.
Viinamies juo viinaa ja bailaa yökerhossa. Hän tapaa naisen ja viina on amorin nuoli joka sytyttää rakkauden. Viinamiehen rakkaus on todellista.
Raitis mies elää haavemaailmassa jossa nainen tavataan ilman viinaa. Raittiin miehen rakkaus on epätodellista, vain kuvitelmaa.
t. viinamies
Kyllä ☺️ Oikea ihminen on tosirakkaus.
...että mä oon sen murmeli ja se on mun 😘
Päivien loppuun. Tällä koostumuksella, molemmat.- Anonyymi
Se oottaa. Ja oottaa turhaan.
Niin, uskon minä tottakai rakkauteen. Ilman rakkautta ei olisi kuin pahuutta. Kaikki rakkaus on aitoa eli totta, sillä jollei se sitä olisi, se ei ole rakkautta ensinkään vaan ihan jotain muuta. Pahuutta?
Tosirakkaus on siis aitoa rakkautta. Se on se perustunne mitä jokaisen pitäisi tuntea silloinkin kun fiilistelee että mitä itsestäänkin oikein ajattelee.
Mä en oo yhtään uskovainen, enkä osaa sanoa mikä lie virsi, rukous tai kirje tämä nyt on, mutta pidän silti jollain tavalla tästä rimpsusta mikä lausutaan usein vihkimisissä:
"Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii."- Anonyymi
Ensimmäinen kirje korinttilaisille 13:4-7
Anonyymi kirjoitti:
Ensimmäinen kirje korinttilaisille 13:4-7
Ok, no... kuten sanottua, se ei ole minulle merkitsevää, niin en valitettavasti tule sitä muistamaan jatkossakaan. En ole uskovainen, mutta tekstistä pidän.
- Anonyymi
Itse näen ennemminkin piittaamattomuutena, kuin pahuutena. - cu-
Anonyymi kirjoitti:
Itse näen ennemminkin piittaamattomuutena, kuin pahuutena. - cu-
Niin... hain vähän osuvampaa sanaa tuohon. Ehkä piittaamattomuutta... kyllä.
Tuo mainitsemasi kohta on Korinttolaiskirjeestä Raamatussa. Se rakkaus ei ole aviorakkautta vaan rakkautta yleensä. Kreikaksi siinä kohdassa rakkaudesta käytetään agape-sanaa.
Agape tarkoittaa jumalallista rakkautta, Jumalan vaikuttamaa rakkautta. Se on kristinuskon oppien mukaan rakkauden korkein muoto.
1. Korinttilaiskirjeen luvussa 13 luetellaan agape-rakkauden ominaisuudet:
Rakkaus on pitkämielinen
Rakkaus on lempeä
Rakkaus ei kadehdi
Rakkaus ei kerskaa
Rakkaus ei pöyhkeile
Rakkaus ei käyttäydy sopimattomasti
Rakkaus ei etsi omaansa
Rakkaus ei katkeroidu
Rakkaus ei muistele kärsimäänsä pahaa
Rakkaus ei iloitse vääryydestä
Rakkaus iloitsee yhdessä totuuden kanssa
Rakkaus kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
Rakkaus ei koskaan häviä
Tavoite
Agape-rakkauden tarkoitus on saada ihmiset toimimaan Jumalan mielenmukaisella tavalla ja saada ihmiset kuuliaisiksi Jumalan sanalle ja tahdolle. Pyhä Henki vaikuttaa ihmisissä jumalallista agape-rakkautta, jota Jumala on vuodattanut ihmisten sydämiin.
Uskovaisena tunnen tätä agape-rakkautta yhtä uskovaista naista kohtaan. Helmikuussa 2018 se oli vielä fyysistä rakkautta, että haluaisin suudella häntä suulle ja tutustua hänen rintoihinsa. Sitten syksyllä 2018 hän löysi poikaystävän, miksi piti jättää hänen haluamisensa (eros-rakkaus), sillä hän seurusteli toisen kanssa ja kristityn opin mukaan ei saanut himoita toisen omaa. Rukoilin hänen puolestaan ja en etsinyt omaani. Eilen juttelin hänen kanssaan puhelimessa ja menen kolmen viikon päästä hänen luoksensa raamattupiiriin. Hän on uskonsisar ja rukoilin hänen puolestaan vuosia - joten pyrin olemaan hänen suhteensa rakkauden väline - esimerkiksi pyrin tarjoamaan hänelle ensivuonna ilmeisesti toukokuussa elokuvaelämyksen luonani tarjoamalla Taru Sormusten Herra 1 -elokuvan pidennetyn version pidennetyn version, jota hän ei ole nähnyt. En yritä enää suudella häntä, vaikka ei hänellä nyt minun tietääkseni enää poikaystävää ole. Hän 29-vuotias ja minua nuorempi. Yritän toteuttaa kristillisesti hänen suhteensa sen, minkä koen lähimmäisen rakkaudeksi ja tuoksi korintolaiskirjeitten kohdaksi agape-rakkautta. Jumalan tahdon mukainen rakkaus on minusta sitä tosi rakkautta, johon uskon.FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:
Tuo mainitsemasi kohta on Korinttolaiskirjeestä Raamatussa. Se rakkaus ei ole aviorakkautta vaan rakkautta yleensä. Kreikaksi siinä kohdassa rakkaudesta käytetään agape-sanaa.
Agape tarkoittaa jumalallista rakkautta, Jumalan vaikuttamaa rakkautta. Se on kristinuskon oppien mukaan rakkauden korkein muoto.
Rakkaus on pitkämielinen
Rakkaus on lempeä
Rakkaus ei kadehdi
Rakkaus ei kerskaa
Rakkaus ei pöyhkeile
Rakkaus ei etsi omaansa
Rakkaus ei katkeroidu
Rakkaus ei koskaan häviä
Tavoite
Agape-rakkauden tarkoitus on saada ihmiset toimimaan Jumalan mielenmukaisella tavalla ja saada ihmiset kuuliaisiksi Jumalan sanalle ja tahdolle. Pyhä Henki vaikuttaa ihmisissä jumalallista agape-rakkautta, jota Jumala on vuodattanut ihmisten sydämiin.
Uskovaisena tunnen tätä agape-rakkautta yhtä uskovaista naista kohtaan. Helmikuussa 2018 se oli vielä fyysistä rakkautta, että haluaisin suudella häntä suulle ja tutustua hänen rintoihinsa. Sitten syksyllä 2018 hän löysi poikaystävän, miksi piti jättää hänen haluamisensa (eros-rakkaus), sillä hän seurusteli toisen kanssa ja kristityn opin mukaan ei saanut himoita toisen omaa. Rukoilin hänen puolestaan ja en etsinyt omaani. Eilen juttelin hänen kanssaan puhelimessa ja menen kolmen viikon päästä hänen luoksensa raamattupiiriin. Hän on uskonsisar ja rukoilin hänen puolestaan vuosia - joten pyrin olemaan hänen suhteensa rakkauden väline - esimerkiksi pyrin tarjoamaan hänelle ensivuonna ilmeisesti toukokuussa elokuvaelämyksen luonani tarjoamalla Taru Sormusten Herra 1 -elokuvan pidennetyn version pidennetyn version, jota hän ei ole nähnyt. En yritä enää suudella häntä, vaikka ei hänellä nyt minun tietääkseni enää poikaystävää ole. Hän 29-vuotias ja minua nuorempi. Yritän toteuttaa kristillisesti hänen suhteensa sen, minkä koen lähimmäisen rakkaudeksi ja tuoksi korintolaiskirjeitten kohdaksi agape-rakkautta. Jumalan tahdon mukainen rakkaus on minusta sitä tosi rakkautta, johon uskon."Se rakkaus ei ole aviorakkautta vaan rakkautta yleensä"
Okei, no sehän sopii sitten just hyvin yhteen ajatukseni kanssa tosirakkaudesta. Perustunne. :)
Pitkiä suunnitelmia teillä. Ensi vuoden toukokuuhun asti? Miksi ei aiemmin? Oletko miettinyt että mitä jos hän haluaa suudella sinua? Tuntuisi raskaalta yrittää olla vaan kaverina, jos itsellä on romanttisia tunteita. Aika kova jätkä olet. En varmaan itse pystyisi.- Anonyymi
Lillis2020 kirjoitti:
"Se rakkaus ei ole aviorakkautta vaan rakkautta yleensä"
Okei, no sehän sopii sitten just hyvin yhteen ajatukseni kanssa tosirakkaudesta. Perustunne. :)
Pitkiä suunnitelmia teillä. Ensi vuoden toukokuuhun asti? Miksi ei aiemmin? Oletko miettinyt että mitä jos hän haluaa suudella sinua? Tuntuisi raskaalta yrittää olla vaan kaverina, jos itsellä on romanttisia tunteita. Aika kova jätkä olet. En varmaan itse pystyisi.No sinä nyt olet semmoinen kiimapilde että pitäisi päästä joka toisen näkemäsi uroksen kanssa sänkyyn ;)
Anonyymi kirjoitti:
No sinä nyt olet semmoinen kiimapilde että pitäisi päästä joka toisen näkemäsi uroksen kanssa sänkyyn ;)
Vai niin :) Kateus on kurja vaiva siitä kärsiville. Tsemppiä sulle ja aurinkoa, lämpöä ja myötätuntoa. Harmi, että sulla on nyt paha mieli.
- Anonyymi
FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:
Rakkaus on pitkämielinen
Rakkaus on lempeä
Rakkaus ei kadehdi
Rakkaus ei kerskaa
Rakkaus ei pöyhkeile
Rakkaus ei etsi omaansa
Rakkaus ei katkeroidu
Rakkaus ei koskaan häviä
Tavoite
Uskovaisena tunnen tätä agape-rakkautta yhtä uskovaista naista kohtaan. Helmikuussa 2018 se oli vielä fyysistä rakkautta, että haluaisin suudella häntä suulle ja tutustua hänen rintoihinsa. Sitten syksyllä 2018 hän löysi poikaystävän, miksi piti jättää hänen haluamisensa (eros-rakkaus), sillä hän seurusteli toisen kanssa ja kristityn opin mukaan ei saanut himoita toisen omaa. Rukoilin hänen puolestaan ja en etsinyt omaani. Eilen juttelin hänen kanssaan puhelimessa ja menen kolmen viikon päästä hänen luoksensa raamattupiiriin. Hän on uskonsisar ja rukoilin hänen puolestaan vuosia - joten pyrin olemaan hänen suhteensa rakkauden väline - esimerkiksi pyrin tarjoamaan hänelle ensivuonna ilmeisesti toukokuussa elokuvaelämyksen luonani tarjoamalla Taru Sormusten Herra 1 -elokuvan pidennetyn version pidennetyn version, jota hän ei ole nähnyt. En yritä enää suudella häntä, vaikka ei hänellä nyt minun tietääkseni enää poikaystävää ole. Hän 29-vuotias ja minua nuorempi. Yritän toteuttaa kristillisesti hänen suhteensa sen, minkä koen lähimmäisen rakkaudeksi ja tuoksi korintolaiskirjeitten kohdaksi agape-rakkautta. Jumalan tahdon mukainen rakkaus on minusta sitä tosi rakkautta, johon uskon.Ihanasti sanottu <3
Seppo Lillis2020 kirjoitti:
"Se rakkaus ei ole aviorakkautta vaan rakkautta yleensä"
Pitkiä suunnitelmia teillä. Ensi vuoden toukokuuhun asti? Miksi ei aiemmin? Oletko miettinyt että mitä jos hän haluaa suudella sinua? Tuntuisi raskaalta yrittää olla vaan kaverina, jos itsellä on romanttisia tunteita. Aika kova jätkä olet. En varmaan itse pystyisi.Lillis2020: "Pitkiä suunnitelmia teillä. Ensi vuoden toukokuuhun asti? Miksi ei aiemmin? Oletko miettinyt että mitä jos hän haluaa suudella sinua? Tuntuisi raskaalta yrittää olla vaan kaverina, jos itsellä on romanttisia tunteita. Aika kova jätkä olet. En varmaan itse pystyisi."
Kyseessä on elokuvaporukasta. Soittelin tänään yhdelle sen porukan miehelle. Hänen vaimonsa laskettuaika on tämän viikon perjantai. Saa toisen lapsen ja nyt ei ole innostunut katsomaan elokuvia. Myös mahdollisesti moni muu on menossa syksyllä. Toukokuulla 2021 todennäköisesti on keksitty koronarokoite ja ei ole pelko uudesta aallosta. Niinpä päätin, että katselen viime viikon keskiviikon tapaan yhden naisen kanssa jotain leffoja ja ehdotan kaikille muille toukokuuta "Taru Sormusten Herrasta".
Ei minulla ole nyt romanttisia tunteita, sillä on vähän sydänvaivoja ja eikä vähän epäterveenä halua kenenkään vaivaksi asettautua. Sittenkun jonkinlainen varmuus sydän toimii kunnolla niin sitten voi etsi sydämeensä naista. Painokin on 108 kiloa (194 cm, painoindeksillä 28, eli lievä ylipaino, mutta paino rasittaa nyt sydäntä). Sitä paitsi, kun hän kutsui luoksensa ensikerran - niin jokseenkin seuraavalla kerralla ilmestyi kuvioihin hänen luonaan se poikaystävä, josta ei ole kyllä kuulunut pitkään aikaan mitään. Hänellä oli siis toinen ja hänen romanttiset tunteet oli muualla. Olemme ystäviä, vaikka minulla oli aluksi niitä romanttisia tunteita. En usko, että hänellä on minua kohtaan romanttisia tunteita. Joskus tulevaisuutessa se ei ole mahdotonta, mutta tällä hetkellä hän on vain kaveri.FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:
Lillis2020: "Pitkiä suunnitelmia teillä. Ensi vuoden toukokuuhun asti? Miksi ei aiemmin? Oletko miettinyt että mitä jos hän haluaa suudella sinua? Tuntuisi raskaalta yrittää olla vaan kaverina, jos itsellä on romanttisia tunteita. Aika kova jätkä olet. En varmaan itse pystyisi."
Kyseessä on elokuvaporukasta. Soittelin tänään yhdelle sen porukan miehelle. Hänen vaimonsa laskettuaika on tämän viikon perjantai. Saa toisen lapsen ja nyt ei ole innostunut katsomaan elokuvia. Myös mahdollisesti moni muu on menossa syksyllä. Toukokuulla 2021 todennäköisesti on keksitty koronarokoite ja ei ole pelko uudesta aallosta. Niinpä päätin, että katselen viime viikon keskiviikon tapaan yhden naisen kanssa jotain leffoja ja ehdotan kaikille muille toukokuuta "Taru Sormusten Herrasta".
Ei minulla ole nyt romanttisia tunteita, sillä on vähän sydänvaivoja ja eikä vähän epäterveenä halua kenenkään vaivaksi asettautua. Sittenkun jonkinlainen varmuus sydän toimii kunnolla niin sitten voi etsi sydämeensä naista. Painokin on 108 kiloa (194 cm, painoindeksillä 28, eli lievä ylipaino, mutta paino rasittaa nyt sydäntä). Sitä paitsi, kun hän kutsui luoksensa ensikerran - niin jokseenkin seuraavalla kerralla ilmestyi kuvioihin hänen luonaan se poikaystävä, josta ei ole kyllä kuulunut pitkään aikaan mitään. Hänellä oli siis toinen ja hänen romanttiset tunteet oli muualla. Olemme ystäviä, vaikka minulla oli aluksi niitä romanttisia tunteita. En usko, että hänellä on minua kohtaan romanttisia tunteita. Joskus tulevaisuutessa se ei ole mahdotonta, mutta tällä hetkellä hän on vain kaveri.Okei. Ikävä kuulla niistä sydänvaivoista. Toivon mukaan tulet pian kuntoon. Vaatii vähän päättäväisyyttä ja pitkäjänteisyyttä tiputtaa painoa, mutta sinuakin on vain yksi, niin olet kyllä sen vaivan arvoinen. Voi hyvin, FHL ja parane pian!
- Anonyymi
Lillis2020 kirjoitti:
Niin... hain vähän osuvampaa sanaa tuohon. Ehkä piittaamattomuutta... kyllä.
Ilmeisesti rakkaus on olemassaoleva muuttumattomuus ilman tarvetta happipullolle mutta näen kumminkin pahuuden aktiivisempana tekijänä, asioita liikkeelle nytkäyttävänä voimana ja juurikin huonolla lopputuloksella hyvälle. Pahuus saa ainoastaan polttoainetta hyvästä, hyvän kustannuksella. Välinpitämättömyyden näen pulssittomana vastapuolena rakkauden ylipäätään olemassaololle. Öitä. - cu-
Lillis2020 kirjoitti:
Okei. Ikävä kuulla niistä sydänvaivoista. Toivon mukaan tulet pian kuntoon. Vaatii vähän päättäväisyyttä ja pitkäjänteisyyttä tiputtaa painoa, mutta sinuakin on vain yksi, niin olet kyllä sen vaivan arvoinen. Voi hyvin, FHL ja parane pian!
Olen muuten kirjoittanut rakkaudesta kirjan "Eros ja muita kreikan rakkauden sanoja". Tässä ote ei julkaistusta:
"Saman päivänä antoi Luke tälle hänelle nimen ”The Most Beautiful Thing”, sillä koskaan hän ei ollut nähnyt mitään yhtä kaunista kuin onnellisesti vieressään hymyilevä nuori nainen. Vasta seuraavana kesänä Luke näki jotain yhtä ihanaa pikkusiskonsa Katyn juostessa kädet levällään isoveljensä luokse. Katyn, yksivuotiaan, silmät olivat loistaneet rakkaudesta ja pitämisestä veljeään kohtaan. Jotain samanlaista oli ollut ”Kaikkein Kauneimman Asian” katseessa, kun hän oli läheltä hymyillyt bussin penkissä. Luken vieressä oli ollut linja-autossa nuori kaunis nainen, joka hymyssä tuntui rakastavan koko maailmaa tai ainakin sitä mikä siinä maailmassa oli hyvää. Mitään yhtä suloista ei Luke ollut nähnyt elämässään.
Viikon tunnista tuntiin ”Kaikkein Kauneimman” kasvot pyörivät Luke mielessä. Luke kuvitteli sitä, että hän ehdottaisi nyt niitä treffejä. Lisäksi hän haaveili siitä, että ne treffit onnistuisivat. Hän meni huoneeseensa sängylle huoneeseensa makaamaan ja siellä hänen mielikuvituksena laukkasi kuin kirmaava poni preerialla. Haaveissa rakkaus puhkesi kukkaan ja he menivät kihloihin. Jonkin ajan päästä tyttö muutti Luke luokse asumaan yhteiseen asuntoon, sillä Lukella oli vielä jäljellä yli 700 000 dollaria isotädin perinnöstä. Niillä rahoilla hän saisi vuokrattua oman asunnon. Hänen ei tarvitsi asua enää vanhempiensa luona. Lopulta rakkaus saavutti huippunsa ja he menivät naimisiin. Häämatka suuntautui Eurooppaan, minne hän oli edellisinä vuosina vienyt monesti ystäviään matkoille. Tällä kertaa rakkaudellisen halun matkakohteena oli Pietarin kaupunki Venäjällä. Häämatkan ohjelmassa oli myös jalkapallon vuoden 2018 MM-kisat. Soccer oli Luken intohimo ja hän halusi nähdä seuraavat maailmanmestaruuskisat paikan päällä. Monesti hän oli noussut jopa kello viideltä aamulla Enkelten kaupungin aikaa seuraamaan mieliseuransa Manchester Unitedin pelejä Englannin Valioliigasta. Tietysti rakkaus meni suurissa haaveissa jalkapallon edelle. Lukella oli muitakin ruusunpunaisia kuvitelmia meksikolaisen kaunottaren suhteen.
Huoneessaan sängyn päällä maatessaan Luke eli vaaleanpunaisissa haaveissaan. Kaikki eteni avioliitossa ihanasti, mutta sitten tuli järkytys. He muuttivat Los Angelesin keskustaan tornitaloon asumaan ylimpään kerrokseen avioparina, jotka molemmat opiskelivat vuonna 2018 Enkelten kaupungissa. Luke ja ”The Most Beautiful Thing” olivat vuoden 2017 ylioppilaita. Molemmilla oli neljä vuotta lukiota takana, mutta sitten kaksi vuotta onnellisessa avioliitossa olon jälkeen tuli avioero. Luke oli elämänsä ensimmäisen kerran ollut ”naimisissa” ja ihanalla häämatkalla, mutta nyt maailman järkytti avioero, joka tapahtui saman vuosikymmenen lopussa. Luke unohti järkyttyneenä heti avioeron syyt, mutta vaaleanpunaiset rakkauden hehkuvat pilvet haihtuivat hänen päänsä ympäriltä. Jokin saattoi mennä pieleen tämän suuren ihastuksen suhteen. Kuviteltukaan onni ei ollut ikuista. Hän oli nyt lievästi sanottuna epävarma siitä, että oliko tämä ihastuksen kohde hänelle sopiva, jos jo mielikuvituksessa tulee avioero. Yksi viikko oli kylläkin ollut tosi ihana elää rakkaudellisissa haaveissa.
Kun hän sitten joskus maaliskuussa tosielämässä törmäsi jälleen meksikolaiskaunottareen niin ei hän treffejä ehdottanut, sillä oli epävarma mahdollisesta tulevaisuudesta ja heidän sopimisesta yhteen. Sitä paitsi heidän keskustelunsa jäi silloin hyvin lyhyeksi, sillä ”Kaikkein kaunein” sanoi sen, että hänellä on sillä hetkellä hyvin kiire. Lukella ei ollut mahdollista jutella tämän neljännen elämänsä suuren ihastuksen kanssa. Tapaaminen ei jäänyt täysin merkityksettömäksi, sillä Luke alkoi epäillä sitä, että kyseinen nuori nainen asuu sittenkin ilmeisesti Palos Verdesissä eikä läheisellä Long Beachin alueella. Long Beachin bussilla hän tuli, mutta asui ilmeisesti Palos Verdesin itäisellä alueella.
Neljäs kohtaaminen toden sanoi ja silloin Lukella vasta pää meni pyörälle. ”Kaikkein Kaunein” hymyili ja katsoi silmiin marraskuussa 2016. Edellisenä yönä oli varmistunut Donald Trumpin vaalivoitto, joka oli Lukelle pettymys. Joku muu olisi saanut olla republikaanien ehdokkaana. ”Kaikkein kauneimman” hymyjen jälkeen Donaldkin tuntui valloittavalta, sillä maailma Luke ympärillä näytti ihanalta ja erityisesti tämän meksikolaisen kaunottaren silmät. Monta kertaa hän bussissa vastakkaiselta penkiltä katsoi näihin silmiin, joissa pupillit loistivat jalokivinä kuin tyynen kuulaan veden pinnassa. Molemmat hymyilivät onnellisina. Ainut huolen asia sillä hetkellä Lukelle oli se, että karkotetaanko meksikolaiskaunotar perheineen maasta, jos uuden vastavalitun presidentin vaalilupaukset pitävät paikkansa. Jossain määrin meksikolaisvihamielinen vastavalittu oli esiintynyt sovinnaisuutta ja hyvää tahtoa voiton puheessaan edellisenä yönä, joten oli toivo siitä, että kaikkein jyrkimmät visiot maasta karkotuksineen ei pitänyt paikkansa..."Lillis2020 kirjoitti:
Okei. Ikävä kuulla niistä sydänvaivoista. Toivon mukaan tulet pian kuntoon. Vaatii vähän päättäväisyyttä ja pitkäjänteisyyttä tiputtaa painoa, mutta sinuakin on vain yksi, niin olet kyllä sen vaivan arvoinen. Voi hyvin, FHL ja parane pian!
Lillis2020: "Okei. Ikävä kuulla niistä sydänvaivoista. Toivon mukaan tulet pian kuntoon. Vaatii vähän päättäväisyyttä ja pitkäjänteisyyttä tiputtaa painoa, mutta sinuakin on vain yksi, niin olet kyllä sen vaivan arvoinen. Voi hyvin, FHL ja parane pian!"
Kiitos mietteistäsi. Tänään keskiviikkona juon kaksi jääkaapissa olevaa Coca-Cola ja sen jälkeen teen Coca-Cola sekä osittaisen sokerilakon. Laitan vain teehen sokeria. Kahvia en juo enää ollenkaan. Lopetan kahviloissa käymisen ja syön terveellisemmin lisäten liikuntaa. Kiitos innostavista sanoista. Päätin parantua huomisesta lähtien. :)
Muuten mitä pidit kirjatekstistäni? Kaksi kustantajaa ei hyväksynyt sitä ja toivo sen julkaisusta taitaa riippua siitä, että saanko jonkun toisen kirjan julkaistua. Sen jälkeen kustantaja voisi harkita ensimmäistä kustantajalle lähettämääni teostani. Toivottavasti ylläpito ei ota tekstiä pois.
Ruotsiksi se korinttolaiskirjeen agape rakkaus taitaa olla "äkta kärlek". Ehkä se tosirakkaus odottaa kohtallani siihen asti, että olen taas terve "sann kärlek kan väntas av den bättre tiden". Menikö ruotsiksi oikein? Tekisi mieli puhua välillä vähän ruotsi, mutta en osaa sitä riittävän hyvin, joten pidättäydyn suomessa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sinä nyt olet semmoinen kiimapilde että pitäisi päästä joka toisen näkemäsi uroksen kanssa sänkyyn ;)
Mistä tiedät väittää noin rumia toisesta?
Anonyymi kirjoitti:
Mistä tiedät väittää noin rumia toisesta?
No eihän se tiedäkään. Kunhan trolli ulisee ja vikisee. Kateellisten panettelua :D
FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:
Lillis2020: "Okei. Ikävä kuulla niistä sydänvaivoista. Toivon mukaan tulet pian kuntoon. Vaatii vähän päättäväisyyttä ja pitkäjänteisyyttä tiputtaa painoa, mutta sinuakin on vain yksi, niin olet kyllä sen vaivan arvoinen. Voi hyvin, FHL ja parane pian!"
Kiitos mietteistäsi. Tänään keskiviikkona juon kaksi jääkaapissa olevaa Coca-Cola ja sen jälkeen teen Coca-Cola sekä osittaisen sokerilakon. Laitan vain teehen sokeria. Kahvia en juo enää ollenkaan. Lopetan kahviloissa käymisen ja syön terveellisemmin lisäten liikuntaa. Kiitos innostavista sanoista. Päätin parantua huomisesta lähtien. :)
Muuten mitä pidit kirjatekstistäni? Kaksi kustantajaa ei hyväksynyt sitä ja toivo sen julkaisusta taitaa riippua siitä, että saanko jonkun toisen kirjan julkaistua. Sen jälkeen kustantaja voisi harkita ensimmäistä kustantajalle lähettämääni teostani. Toivottavasti ylläpito ei ota tekstiä pois.
Ruotsiksi se korinttolaiskirjeen agape rakkaus taitaa olla "äkta kärlek". Ehkä se tosirakkaus odottaa kohtallani siihen asti, että olen taas terve "sann kärlek kan väntas av den bättre tiden". Menikö ruotsiksi oikein? Tekisi mieli puhua välillä vähän ruotsi, mutta en osaa sitä riittävän hyvin, joten pidättäydyn suomessa.No sokerilakko kuulostaa hyvältä. Minäkin tykkään teehen laittaa makeutusta. Mutta itse suosin hunajaa, koska sen lisäksi että se on hyvää, niin sillä on tulehdusta lieventävää vaikutusta. Voisin lämpimästi suositella sinullekin. :)
Kirjateksti oli näin otteena tietysti vähän nopeasti etenevä ja vaikea hahmottaa kokonaisuutta, mutta vaikutti hyvältä, jatka ihmeessä kirjoittamista. Aina ei ole helppoa saada kustantajat innostumaan. Tiedän, sillä isäni yritti itsekin monta kertaa. Tätini on siinä onnistunut ja on kirjoittanut monta kirjaa jo. En edes tiedä kuinka monta, mutta varmasti yli kymmenen. Aina välillä hän lähettää minulle paketin, jossa on hänne uusin kirjansa. :)
Sann kärlek kan vänta på bättre tider, sanoisin ehkä itse, mutta en ole mikään kieliopin mestari :)Lillis2020 kirjoitti:
No sokerilakko kuulostaa hyvältä. Minäkin tykkään teehen laittaa makeutusta. Mutta itse suosin hunajaa, koska sen lisäksi että se on hyvää, niin sillä on tulehdusta lieventävää vaikutusta. Voisin lämpimästi suositella sinullekin. :)
Kirjateksti oli näin otteena tietysti vähän nopeasti etenevä ja vaikea hahmottaa kokonaisuutta, mutta vaikutti hyvältä, jatka ihmeessä kirjoittamista. Aina ei ole helppoa saada kustantajat innostumaan. Tiedän, sillä isäni yritti itsekin monta kertaa. Tätini on siinä onnistunut ja on kirjoittanut monta kirjaa jo. En edes tiedä kuinka monta, mutta varmasti yli kymmenen. Aina välillä hän lähettää minulle paketin, jossa on hänne uusin kirjansa. :)
Sann kärlek kan vänta på bättre tider, sanoisin ehkä itse, mutta en ole mikään kieliopin mestari :)Kiitos kommenteista. Itse käytin hunajaa vuosia sitten makeutusaineena, mutta luovuin siitä sitten. Tänään kävin viimeisen kerran kahvilassa, sillä niistä tulee ostettua lihoittavaa sokerilla leivottua. Myös join viimeisen Coca-Colan pitkiin aikoihin. Kahvilassa meinaan käydä sitten ensivuonna, ehkä kesällä taas vähän enemmän. Sitä ennen painon on pitänyt tippua radikaalisti. Tarkoitus on tiputtaa painoa yli 20 kiloa terveyden vuoksi.
"Sann kärlek kan vänta på bättre tider"
Minä käytin tuossa lauseessa aluksi tider sanaa, mutta sitten se tuntui jotenkin yksikössä olevalta tietyltä "den bättre tiden". Lisäksi tuntui paremmalta "Sann kärlek kan vänta", sillä sitä on käytetty iskulauseena joskus 1960-luvulla. Englanninkielen passiivia tuli kokeiltua, sillä jostain syystä olisin käyttänyt sitä, sillä tavalla englanniksi, mutta ruotsiksi tuntui väärältä.
Kiitos kirjallisesta rohkaisusta ja sukulaisesimerkeistä. Ehkä minusta tulee jollain toisella kirjalla kirjailija?
Uskon tosirakkauteen, vaikka viihdyn sinkkuna.FAlTH.HOPE.LOVE kirjoitti:
Kiitos kommenteista. Itse käytin hunajaa vuosia sitten makeutusaineena, mutta luovuin siitä sitten. Tänään kävin viimeisen kerran kahvilassa, sillä niistä tulee ostettua lihoittavaa sokerilla leivottua. Myös join viimeisen Coca-Colan pitkiin aikoihin. Kahvilassa meinaan käydä sitten ensivuonna, ehkä kesällä taas vähän enemmän. Sitä ennen painon on pitänyt tippua radikaalisti. Tarkoitus on tiputtaa painoa yli 20 kiloa terveyden vuoksi.
"Sann kärlek kan vänta på bättre tider"
Minä käytin tuossa lauseessa aluksi tider sanaa, mutta sitten se tuntui jotenkin yksikössä olevalta tietyltä "den bättre tiden". Lisäksi tuntui paremmalta "Sann kärlek kan vänta", sillä sitä on käytetty iskulauseena joskus 1960-luvulla. Englanninkielen passiivia tuli kokeiltua, sillä jostain syystä olisin käyttänyt sitä, sillä tavalla englanniksi, mutta ruotsiksi tuntui väärältä.
Kiitos kirjallisesta rohkaisusta ja sukulaisesimerkeistä. Ehkä minusta tulee jollain toisella kirjalla kirjailija?
Uskon tosirakkauteen, vaikka viihdyn sinkkuna.Fhl, hyvää jatkoa sinulle, parane pian ja onnea sekä painonpudotuksen, kirjan, opiskelujen että rakkauden ja kaiken muunkin kanssa. Minä olen nyt poistumassa palstalta. Lauantaina käyn täällä viimeisen kerran. Silloin suljen tilin. Elämä on muualla, ja täällä on aivan liikaa ilkeilyä. En kaipaa sellaista. Oikeassa elämässä tapahtuu nyt niin paljon kaikkea uutta ja kivaa, keskityn siihen. Paljon onnenhippusia polullesi! 🤗
Lillis2020 kirjoitti:
Fhl, hyvää jatkoa sinulle, parane pian ja onnea sekä painonpudotuksen, kirjan, opiskelujen että rakkauden ja kaiken muunkin kanssa. Minä olen nyt poistumassa palstalta. Lauantaina käyn täällä viimeisen kerran. Silloin suljen tilin. Elämä on muualla, ja täällä on aivan liikaa ilkeilyä. En kaipaa sellaista. Oikeassa elämässä tapahtuu nyt niin paljon kaikkea uutta ja kivaa, keskityn siihen. Paljon onnenhippusia polullesi! 🤗
Lillis2020: "Lauantaina käyn täällä viimeisen kerran. Silloin suljen tilin. Elämä on muualla, ja täällä on aivan liikaa ilkeilyä. En kaipaa sellaista. Oikeassa elämässä tapahtuu nyt niin paljon kaikkea uutta ja kivaa, keskityn siihen. Paljon onnenhippusia polullesi! "
Voi harmi, että lopetat. Itselläni kävi samainen asia mielessä, mutta sitten viime viikonloppu muutti vähän mieltä - ehkä viihdyinkin palstalla. Kaikkea hyvää Sinulle palstan ulkopuolella. Olen minäkin vielä täällä lauantaina ja ilmeisesti vielä seuraavanakin viikonloppuna. Päätöksesi helpottaa minun ratkaisuani ilmeisesti. Runsaan viikon vielä mietin lopettamista. Jan_ sanoi lopettavansa elokuussa, siksi minäkin mietin lopettavani elokuussa.
Muuten täällä on muitakin palstoja kuin sinkkupalsta, jonka sisältöön en ole oikein viime aikoina täysin ole ollut tyytyväinen.
- Anonyymi
uskon ja olen aivan rakastunut asuntovaunuuni ja se on aitoa rakkautta se samoin auton on minulle rakas ja kotini siinä ne pojan aarteet sitten onkin mutta asuntovaunua rakastan tosi paljon
- Anonyymi
Uskonhan minä vaikka on puukko sydämeen sattunut.
- Anonyymi
Millaisia lapsia olisimme saaneet
Kaksi poikaa.
Uskon ja kysyppä tuota tarkoitusta sitten, kun oon löytänyt sen tosirakkauden kohteen elämääni joksikin aikaa...varmaan pari vuotta jo kertoo kummasti, mihin homma menee..., :o)
- Anonyymi
Onko kyseessä pujis?
Lillis2020 kirjoitti:
Hyvää jatkoa, Disse. Toivon ja uskon että löydät sen tosirakkauden pian. :)
Kiitos. Ajasta ei niinkään väliä, kuin siitä, että se on todellakin tosi. :o) Mutta kiitos. :o)
- Anonyymi
En, ei sellaisa ole olemassa, on vain himoa, toisilla se menee yli ja ylimaalliseen mustasukkaisuuteen.
Toiset osaa antaa himonsa olla ja keskityy muihin naisiin. - Anonyymi
Tosirakkaus, mitä se on. Se on oikeaa tunnetta ja käyttäytymistä ilman että se pitää suullisesti toiselle todistaa.
"Rakastan sinua" on varmasti maailman kulunein fraasi.
AsianVierestä- Anonyymi
Hei hei nyt nyt, tsot tsot. Mitäs pahaa "rakastan sinua" fraasissa on? Kelaas nyt uudestaan, katsot oman kullan kauniisiin silmiin, syvälle sielun sopukoihin ja silloin se muljahtaa rinnassa ja pulpahtaa suusta. Eikö muka ole mitään arvoa, täh?
🦟 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei hei nyt nyt, tsot tsot. Mitäs pahaa "rakastan sinua" fraasissa on? Kelaas nyt uudestaan, katsot oman kullan kauniisiin silmiin, syvälle sielun sopukoihin ja silloin se muljahtaa rinnassa ja pulpahtaa suusta. Eikö muka ole mitään arvoa, täh?
🦟Kysyin aikoinaan naiselta miksi en ole kuullut hänen sanovat minulle, rakastan sinua. Hän sanoi että taidan olla sokea jos en ole huomannut. Mietin hetken ja totesin kysymykseni olleen aika typerä. Ihmiset ovat erilaisia, jotkut haluavat kuulla ja sanoa, jotkut näyttävät teoillaan, katsovat ja tuntevat. Kumman tuntee voimakkaammin, sanotun vai esitetyn?
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyin aikoinaan naiselta miksi en ole kuullut hänen sanovat minulle, rakastan sinua. Hän sanoi että taidan olla sokea jos en ole huomannut. Mietin hetken ja totesin kysymykseni olleen aika typerä. Ihmiset ovat erilaisia, jotkut haluavat kuulla ja sanoa, jotkut näyttävät teoillaan, katsovat ja tuntevat. Kumman tuntee voimakkaammin, sanotun vai esitetyn?
AsianVierestäMiksei voi tehdä sekä että? Mä tykkään näyttää rakkauteni teoilla, huolehtimalla rakkaastani, olemalla läsnä ja jakamalla ilot, surut ja pullanmurut. Mutta myös kertoa mitä tunnen.
Kukin tyylillään, muttei noita tarvitse mitenkään vastakkainasetella. Ne voi kulkea sovussa rinnakkainkin.
🦟 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyin aikoinaan naiselta miksi en ole kuullut hänen sanovat minulle, rakastan sinua. Hän sanoi että taidan olla sokea jos en ole huomannut. Mietin hetken ja totesin kysymykseni olleen aika typerä. Ihmiset ovat erilaisia, jotkut haluavat kuulla ja sanoa, jotkut näyttävät teoillaan, katsovat ja tuntevat. Kumman tuntee voimakkaammin, sanotun vai esitetyn?
AsianVierestä"Kumman tuntee voimakkaammin, sanotun vai esitetyn?"
Kummankin, kun se tulee sydämestä eikä sanottukaan ole pelkkää hölinää ja joutavia korulauseita. Paskaa ei pidä puhuakkaan, jos et rakasta, älä tosiaankaan sano, että rakastat.
🦟 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AsianVierestäToki tiedän ihmisen, jolle tuo kaikki on ollut liikaa. Hän sanoi joskus aikoinaan eräs ex, että hukutan hänet rakkauteen. Hän ei tykännyt olla niin huomioitu ja hukutettu. No ikä on vähän muakin hidastanut. (Volyme ruuvi asennettu kupeeseen.)
Ja opettanut annostelemaan kumppanille sopivemmiksi paloiksi, että jaksaa purra sen rakkauden.
Että överit vedin joskus sitten. 😂💦
🦟 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki tiedän ihmisen, jolle tuo kaikki on ollut liikaa. Hän sanoi joskus aikoinaan eräs ex, että hukutan hänet rakkauteen. Hän ei tykännyt olla niin huomioitu ja hukutettu. No ikä on vähän muakin hidastanut. (Volyme ruuvi asennettu kupeeseen.)
Ja opettanut annostelemaan kumppanille sopivemmiksi paloiksi, että jaksaa purra sen rakkauden.
Että överit vedin joskus sitten. 😂💦
🦟Lillis kirjoitti hyvin tosi rakkaudesta, se on ikuista:)
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lillis kirjoitti hyvin tosi rakkaudesta, se on ikuista:)
AsianVierestäPerustunne. Ei välttis ikuista.
🦟 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AsianVierestäKatsos, kun pahuus voi tappaa myös sen perustunteen, rakkauden. Siksi ei välttis ikuista kaikkien ihmisten välillä.
🦟 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsos, kun pahuus voi tappaa myös sen perustunteen, rakkauden. Siksi ei välttis ikuista kaikkien ihmisten välillä.
🦟Tässä löysit sen syyn miksi en usein sano "rakastan sinua".
Sen tulisi olla ikuista, kaiken se kestää, kaiken se peittää...
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AsianVierestäMä pustäisin panokseni ikuisen sijaan tämän merkitykseen rakkaudessa, olkoon se rakkaus mitä laatua tahansa. Agape, ystävä tai parisuhde tms.
Sitä mitä sinä et sulle tahdo, sitä minä sulle koskaan en tee.
Sitä mitä sinä itselles toivot, sinä minulle sen kaiken teet.
🦟 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä löysit sen syyn miksi en usein sano "rakastan sinua".
AsianVierestäIkuinen rakkaus on ihanne, periaatteessa rakkaus on ikuista niin kauan kun maa päällään kantaa rakastavia ihmisiä, enkä tarkouta suinkaan koskaan vain parisuhderakkautta rakkaudesta puhuessani.
Sen voi ajatella laajemmin koskettamaan ylipäänsä rakkautta.
Mutta yksilöiden rakkaus on pitkälti riippuvaista siitä miten toista kohtelet. Niin metsä vastaa, kun sinne huudat.. Kohtele hyvin tai huonosti. Se tulee takas ja joskus vieläpä korkojen kera.
Näin se vaan on.
Rakkaus vai kunnioitus? Minusta ne on sama asia eri sanoin. Vaikket rakastaisi toista in love, mutta kunnioittamalla rakastat kuitenkin. Perustunne.
🦟 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä löysit sen syyn miksi en usein sano "rakastan sinua".
AsianVierestäHmm. Sä sidot nuo sanat ikuisuuteen, mä taas pidän tärkeempänä sitä tässä ja nyt, hetkessä joka voi jatkua seuraavaan hetkeen ja seuraavaan läpi ihmisen elämän, vuosia, kun ikuisuutta.
Kukaan ei voi luvata ikuista rakkautta, se olis sitäpaitsi liikojen lupailua. Mutta voi luvata rakastaa niin kauan, kun oikeasti rakastaa.
Öitä. Luopaa silmät jo. 👀
🦟 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hmm. Sä sidot nuo sanat ikuisuuteen, mä taas pidän tärkeempänä sitä tässä ja nyt, hetkessä joka voi jatkua seuraavaan hetkeen ja seuraavaan läpi ihmisen elämän, vuosia, kun ikuisuutta.
Kukaan ei voi luvata ikuista rakkautta, se olis sitäpaitsi liikojen lupailua. Mutta voi luvata rakastaa niin kauan, kun oikeasti rakastaa.
Öitä. Luopaa silmät jo. 👀
🦟Ja kuinka moni mies voisi rakentaa sellaisen elämän missä on se sama tunne läpi koko ruuhkavuosiaikojen? Olekos miettinyt tarkemmin sitä avioliittolupausta jossa ihmiset sanovat tahdon tiedostaen "niin ylämäessä kuin myös alamäessä".
Oikea rakkaus kestää läpi elämän vaikka ne liitotkin epäonnistuisivat. Erotessa sen voi huomata, ollaanko ystäviä vai ei, kertoo jo paljon. Yleensä ne jotka vihaavat ovatkin olleet omistushaluisia ja kontrolloivia jotka ovat uskoneet rakastavansa mutta rakastaneet vain tiettyjä asioita parisuhteessa, vain niitä hyviä asioita vaikka se oma käyttäytyminen olisikin ollut suuressa roolissa suhteen päättymisessä.
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kuinka moni mies voisi rakentaa sellaisen elämän missä on se sama tunne läpi koko ruuhkavuosiaikojen? Olekos miettinyt tarkemmin sitä avioliittolupausta jossa ihmiset sanovat tahdon tiedostaen "niin ylämäessä kuin myös alamäessä".
Oikea rakkaus kestää läpi elämän vaikka ne liitotkin epäonnistuisivat. Erotessa sen voi huomata, ollaanko ystäviä vai ei, kertoo jo paljon. Yleensä ne jotka vihaavat ovatkin olleet omistushaluisia ja kontrolloivia jotka ovat uskoneet rakastavansa mutta rakastaneet vain tiettyjä asioita parisuhteessa, vain niitä hyviä asioita vaikka se oma käyttäytyminen olisikin ollut suuressa roolissa suhteen päättymisessä.
AsianVierestäKuinka moni mies, nainen, ihminen, olento jne? Tunteet on muuttuvaisia, en usko kenenkään kykenevän rakentamaan muuttumatonta tunnetta tunnetasolla, puheen ja toimintojen tasolla siihen kyllä pystyy, vaikka se hankalta tuntuisikin. Samat peruskaavat voi säilyttää. Peruskaavat miten rakkautta arjessa näytetään siis.
Kyse on siitä mitä asioita arvostaa suhteessaan ja miten ne näyttää suhteessaan. Ruuhkavuodet väsyttää, mutta kyllä sen rakkauden pystyy silti näyttämään ja sanomaan ihan kuten ennen ruuhkavuosiakin. Totuus kuutenkin on, että tunne tunnetilana voi olla muuttunut. Ilmapiiri kireämpi, kiireempi jne.
Olen miettinyt. Mietin tuota jo ennen yhtäkään parisuhdettani ja mietin 2006 avioon mennessänikin vielä. 😃
Avioliittolupaus on teoriaa, ihannetta joka ei kuutenkaan ole ehdotonta totta ja kestäväö mielentilaa. Siksi se koko lupaus on järjetön sanoilla suurenteleva hässäkkä.
Rehellisempää olisi väsätä rimpsu, missä samansorttisesti todetaan, kestää minkä kestää mutta lupaan yrittää, niin kauan kun rakastan sinua. Koska niinhän se rehellisesti ja oikeasti menee. Ihan sama mitä joku runon tynkä joka häissä ilmoittaa. 😃
Hmm. En minä rakasta kaikkia 6 exääni. En pysty, jotkut on ehneet mlle sellaista pahaa, etten ikinä unohda enkä voi heitä rakastaa, olen kuitenkin jollain tasolla antanut anteeksi heille. Ja en halua mitään pahaakaan heille, he ovat mulle vaan yhtä kuin kuolleita.
Oma käytös vaikuttaa aina jotenkin suhteissa, siltä ei voi välttyä kukaan. Mutta on ihmisiä joiden kanssa on yks hailee miten käyttäydyt heitä ei kiinnosta, kuin hän itse. Teatterin johtotähti ja tähteys.
🦟 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinka moni mies, nainen, ihminen, olento jne? Tunteet on muuttuvaisia, en usko kenenkään kykenevän rakentamaan muuttumatonta tunnetta tunnetasolla, puheen ja toimintojen tasolla siihen kyllä pystyy, vaikka se hankalta tuntuisikin. Samat peruskaavat voi säilyttää. Peruskaavat miten rakkautta arjessa näytetään siis.
Kyse on siitä mitä asioita arvostaa suhteessaan ja miten ne näyttää suhteessaan. Ruuhkavuodet väsyttää, mutta kyllä sen rakkauden pystyy silti näyttämään ja sanomaan ihan kuten ennen ruuhkavuosiakin. Totuus kuutenkin on, että tunne tunnetilana voi olla muuttunut. Ilmapiiri kireämpi, kiireempi jne.
Olen miettinyt. Mietin tuota jo ennen yhtäkään parisuhdettani ja mietin 2006 avioon mennessänikin vielä. 😃
Avioliittolupaus on teoriaa, ihannetta joka ei kuutenkaan ole ehdotonta totta ja kestäväö mielentilaa. Siksi se koko lupaus on järjetön sanoilla suurenteleva hässäkkä.
Rehellisempää olisi väsätä rimpsu, missä samansorttisesti todetaan, kestää minkä kestää mutta lupaan yrittää, niin kauan kun rakastan sinua. Koska niinhän se rehellisesti ja oikeasti menee. Ihan sama mitä joku runon tynkä joka häissä ilmoittaa. 😃
Hmm. En minä rakasta kaikkia 6 exääni. En pysty, jotkut on ehneet mlle sellaista pahaa, etten ikinä unohda enkä voi heitä rakastaa, olen kuitenkin jollain tasolla antanut anteeksi heille. Ja en halua mitään pahaakaan heille, he ovat mulle vaan yhtä kuin kuolleita.
Oma käytös vaikuttaa aina jotenkin suhteissa, siltä ei voi välttyä kukaan. Mutta on ihmisiä joiden kanssa on yks hailee miten käyttäydyt heitä ei kiinnosta, kuin hän itse. Teatterin johtotähti ja tähteys.
🦟Pilkon vähän, kun venyy äkkiä hankalaksi lukea ja kirjoittaa, kännykällä nyt ainakin.
"Yleensä ne jotka vihaavat ovatkin olleet omistushaluisia ja kontrolloivia jotka ovat uskoneet rakastavansa mutta rakastaneet vain tiettyjä asioita parisuhteessa"
Puhutko katkeruudesta?
🦟 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pilkon vähän, kun venyy äkkiä hankalaksi lukea ja kirjoittaa, kännykällä nyt ainakin.
"Yleensä ne jotka vihaavat ovatkin olleet omistushaluisia ja kontrolloivia jotka ovat uskoneet rakastavansa mutta rakastaneet vain tiettyjä asioita parisuhteessa"
Puhutko katkeruudesta?
🦟Mielestäni on turha syyttää suhteen epäonnistumisesta muita kuin itseään, pitää katsoa peiliin miksi olisi käynyt miten on käynyt. Yhdessä ollessa voi vaikuttaa toiseen omalla käyttäytymisellään ja lähtökohtaisesti olisi itse valinnut kumppanin(aihion) jonka kanssa elämää yhdessä alakaisi työstämään suhteeseen sopivaksi. Valmistahan ei ole koskaan tarjolla.
Kunnioitan naisia joidenka kanssa olen seurustellut, eivätkä erot ole olleet heidän syytään tai edes itseni syytä. Jokaisessa on paljon hyvää vaikka joskus käyttäytyisivät hyvinkin sopimattomasti. Tuolloin olisi antanut tilaa huonolle käyttäytymiselle omalla käyttäytymisellään. Tästä syystä suhdetta kutsutaan parisuhteeksi jossa ihmiset toimivat toistensa peilinä. Näet sellaisen kuvan joka heijastuu itsestäsi?
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni on turha syyttää suhteen epäonnistumisesta muita kuin itseään, pitää katsoa peiliin miksi olisi käynyt miten on käynyt. Yhdessä ollessa voi vaikuttaa toiseen omalla käyttäytymisellään ja lähtökohtaisesti olisi itse valinnut kumppanin(aihion) jonka kanssa elämää yhdessä alakaisi työstämään suhteeseen sopivaksi. Valmistahan ei ole koskaan tarjolla.
Kunnioitan naisia joidenka kanssa olen seurustellut, eivätkä erot ole olleet heidän syytään tai edes itseni syytä. Jokaisessa on paljon hyvää vaikka joskus käyttäytyisivät hyvinkin sopimattomasti. Tuolloin olisi antanut tilaa huonolle käyttäytymiselle omalla käyttäytymisellään. Tästä syystä suhdetta kutsutaan parisuhteeksi jossa ihmiset toimivat toistensa peilinä. Näet sellaisen kuvan joka heijastuu itsestäsi?
AsianVierestäNo ehkäpä mun täytyy avata sulle mitä se pahuus on, väkivaltaa fyysistä ja henkistä sekä raiskaus. Voisitko itse asemassani vielä sanoa.
"Mielestäni on turha syyttää suhteen epäonnistumisesta muita kuin itseään, pitää katsoa peiliin miksi olisi käynyt miten on käynyt."
"Näet sellaisen kuvan joka heijastuu itsestäsi?"
Ja miten minä olisin nuo asiat ansainnut, jos en ole niitä pyytänyt?
🦟 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ehkäpä mun täytyy avata sulle mitä se pahuus on, väkivaltaa fyysistä ja henkistä sekä raiskaus. Voisitko itse asemassani vielä sanoa.
"Mielestäni on turha syyttää suhteen epäonnistumisesta muita kuin itseään, pitää katsoa peiliin miksi olisi käynyt miten on käynyt."
"Näet sellaisen kuvan joka heijastuu itsestäsi?"
Ja miten minä olisin nuo asiat ansainnut, jos en ole niitä pyytänyt?
🦟Luulen, että monikaan syntyjään mies ei koskaan joudu kohtaamaan parisuhteessaan raiskausta, harvempi myöskään pahoinpidellään, koska huomautat uskottomuudesta tai alkoholin liikakäytöstä.
Vai kuinka moni mies nostaa kätensä ylös, että näin on käynyt naisen toimesta ja näistä syistä?
Henkinen väkivalta taas on ollut miehen mustasukkaisuudesta johtuvaa vähättelyä ja mitätöintiä, vahtimista ja uhkailua. Tilanteissa, joissa olen kävellyt samalla puolella katua, kun kumppanini kaveri. Tai mennyt kylään kumppanilleni samaan aikaan, kun kumppanini kaveri on ollut siellä.
Tai miten oikeuttaa tyrkätä 2 kerroksen avoimesta ikkunasta toinen tikapuille pudottaakseen selälleen maahan. Tilanteessa, jossa ei ollut riitaa, istuin vain ikkunan vierellä kuuntelemassa hänen tekemää muusiikkia ja kaikki näytti hyväntuulisille. Kaikki piti olla hyvin. Älynväläys vaan.
Emmä oikeesti.. Muuten vaan joku impulsiivinen päähänpisto koittaa tiputtaa toinen maahan.
Ei tollaisia voi rakkaudella kuule muistella.
🦟 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulen, että monikaan syntyjään mies ei koskaan joudu kohtaamaan parisuhteessaan raiskausta, harvempi myöskään pahoinpidellään, koska huomautat uskottomuudesta tai alkoholin liikakäytöstä.
Vai kuinka moni mies nostaa kätensä ylös, että näin on käynyt naisen toimesta ja näistä syistä?
Henkinen väkivalta taas on ollut miehen mustasukkaisuudesta johtuvaa vähättelyä ja mitätöintiä, vahtimista ja uhkailua. Tilanteissa, joissa olen kävellyt samalla puolella katua, kun kumppanini kaveri. Tai mennyt kylään kumppanilleni samaan aikaan, kun kumppanini kaveri on ollut siellä.
Tai miten oikeuttaa tyrkätä 2 kerroksen avoimesta ikkunasta toinen tikapuille pudottaakseen selälleen maahan. Tilanteessa, jossa ei ollut riitaa, istuin vain ikkunan vierellä kuuntelemassa hänen tekemää muusiikkia ja kaikki näytti hyväntuulisille. Kaikki piti olla hyvin. Älynväläys vaan.
Emmä oikeesti.. Muuten vaan joku impulsiivinen päähänpisto koittaa tiputtaa toinen maahan.
Ei tollaisia voi rakkaudella kuule muistella.
🦟Ja itseni tuntien ja tietäen tiedän, etten ole tehnyt mitään väärää ansaitakseni tuollasta kohtelua.
Vaikka itse sanonkin, mua reilumpaa ja hyvännahkaisempaa kumppania saa etsimällä etsiä.
🦟 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja itseni tuntien ja tietäen tiedän, etten ole tehnyt mitään väärää ansaitakseni tuollasta kohtelua.
Vaikka itse sanonkin, mua reilumpaa ja hyvännahkaisempaa kumppania saa etsimällä etsiä.
🦟Kuten sanoin, kumppanin valitsee itse ja asettaa ne ehdot miten suhteessa tulee toimia.
Liikaa tilaa joka on johdattanut tuollaiseen, olisiko pitänyt reagoida aikaisemmin kun viitteitä oli väkivaltaisuudesta jo aiemmin olemassa? Ei kannata liian kauan odotella muuttuuko ihminen ja mihin suuntaan, se voi johtaa tuollaisiin tapahtumiin. Mitä kauemmin suhteessa on sitä hankalampi tehdä oikeita ratkaisuja.
AsianVierestä
- Anonyymi
En ole ikinä kokenut
- Anonyymi
Minulle tosirakkaudesta tulee mieleen Batman Yön ritarin loppu, kuin mitkään Paavalin puheet:
"Koska joskus totuus ei ole tarpeeksi hyvä, joskus ihmiset ansaitsevat enemmän. Joskus ihmiset ansaitsevat, että heidän uskonsa palkitaan."
Ihmiset ansaitsevat Paavalinsa ja tosirakkautensa, mutta minun osana on aina ollut katsoa pimeyttä silmiin.- Anonyymi
Jos totuus ei ole tarpeeksi hyvä niin mikään ei riitä. Milloinkaan. Sitä niittää mitä kylvää joten karma kyllä iskee ennemmin tai myöhemmin.On varmasti poikkeustilanteita, joissa näkemällä asioihin syvästi voisi nähdä taitekohtia, mutta ne jäävät aina sokeisiin pisteisiin kun ihmisen usko loppuu. Silloin vaadittaisiin anteeksiantoa. Ihmiset ansaitsevat että usko palkitaan... Juuri niin.
- Anonyymi
Tosirakkauteen ketä ja mitä kohtaan?
En ole koskaan rakastanut enkä rakasta yhtäkään ihmistä, mutta kissaani rakastan, ja ystäväni koiraa niin että menisin vaikka tuleen niiden puolesta.
Rakastan luontoa ja kaikkea elävää siellä. Rakastan merta ja kun kuolen tuhkani sirotellaan mereen.
Ihmistä en koskaan voisi rakastaa, mutta näitä mainitsemiani kohtaan tunnen syvää rakkautta.
-nainen- - Anonyymi
Rakkaus on voimakas asia. Kun tunnet sen, tunnet sen oikeasti. Rakkaus pysäyttää ajan ja koko maailma tuntuu seisahtuvan paikalleen.
Rakkaus ruokkii sinua enemmän kuin mikään muu: tulet kylläiseksi pelkästä rakkauden läsnäolosta.
Rakkaus ei kuitenkaan ole sama asia kuin tosirakkaus. Tosirakkaudella ei ole rajoja. Se on loputon tunneli, joka imee sinut sisäänsä eikä päästä irti. Se jää sinuun pysyvästi ja toivot, että sama käy rakastamallesi ihmiselle.
Tosirakkaus ei ole tavallista tai jokapäiväistä. Huomaat kyllä, kun se tulee omalle kohdallesi.
Näet jotain ja sen sijaan että ajattelisit, kuinka onnelliseksi se tekee sinut, ajattelet, kuinka onnelliseksi se tekisi rakastettusi.
Tunnet enemmän olevasi kotonasi rakkaasi kanssa kuin koskaan aikaisemmin elämässäsi.
Huomaat laulelevasi rakkauslauluja päivittäin.
Voit olla täysin oma itsesi rakkaasi edessä: masentunut, onnellinen tai vihainen. Eikä se muuta sitä mitä hän tuntee sinua kohtaan.
Kärsivällisyys: Vaikka rakkaasi ei ymmärtäisi jotain, jaksat odottaa vaikka maailman ääriin asti opettaessasi häntä tai oppiessasi häneltä.
Valmistaudut aina hieman tarkemmin ja kauemmin illanviettoihin rakkaasi kanssa.
Nautit hänen pienistä eleistään. Rakastat sitä, kun rakkaasi valtaa koko tanssilattian liikkeillään.
Rakastat sitä, ettei sinun tarvitse jakaa aterioitasi koska hän ei pidä kanasta.
Haluat mieluummin hänet omituisena itsenään kuin kenenkään muun.
Menet aina hänen luokseen oli sitten kuinka myöhä tai olit sitten kuinka väsynyt. Se on aina sen arvoista.
Et himoitse muita ihmisiä. Saatat kyllä pitää heitä viehättävinä, mutta et halua heitä oikeasti.
Rakkaasi onnellisuus on sinulle tärkeämpää kuin oma onnesi.
Annat mieluusti periksi asioille, joille et tavallisesti antaisi periksi.
Et ikinä väsy hänen seuraansa. Voit aina paremmin, kun hän on läsnä. Vaikka olisitte hiljaa, olette tyytyväisiä.
Sinulla on epävarmuuden hetkiä, mutta rakkaasi tuki saa sinut unohtamaan huolesi.
Ymmärrät asioiden olevan hyvin viimeistään silloin, kun hän sanoo niin.
Yhdistät häneen tiettyjä tuoksuja. Leikattu ruoho muistuttaa sinua aamulenkeistänne. Hänen tyynynsä tuoksunsa muistuttaa sinua monistakin asioista…
Ajattelet kaikkia mahdollisia tapoja huolehtia hänestä.
Et ikinä halua ”kuunnella” häntä – edes silloin kun hän laulaa suihkussa.
Kun tappelette, ette oikeasti halua olla vihaisia toisillenne. Ette myöskään puhu jälkeenpäin toisistanne pahaa koska tiedätte, ettette alun perinkään tarkoittaneet pahaa.
Jos edes mahdollista, pidät häntä entistäkin söpömpänä, kun katselet hänen nukkumistaan.
Hän voi kertoa sinulle kaiken – uutiset, salaisuudet, juorut – etkä tuomitse häntä mistään.
Heräät onnellisena vain, jos saat nähdä rakkaasi samana päivänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651358
- 1131040
Tämä meidän välinen tilanne
Se on tosi raskas mulle. Ihminen, jota haluan eniten elämääni, ihanin olento, enkä koskaan pääse näkemään häntä. Sydämen37825Mitä Kärnässä tapahtui?
Sinnen meni ambulanssi, paloauto, poliisiauto ja poliisimoottoripyörä.12787Rakastamisesi tarkoitus
Mikä oli kaiken tarkoitus? En sitä tiedä, en ymmärrä. Olet mielessäni, alati. Olen miettinyt. Ei sillä taida olla merki54735- 70708
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää52694- 69646
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,33634Hoikkana olet pysynyt, ja nättinä
Iloa silmille vähän liikaakin. Ei uskalla aina edes katsoa. Tulee liikaa kaipausta. Yhdelle ihanalle23621