P234: Täällä kun näköjään nostellaan muhun liittyviä vanhoja ketjuja,

niin ajattelin ihan omin sanoin katkaista siivet vielä yhdeltä huhumyllyltä mikä on viime kuukausina aina välillä noussut puheenaiheeksi palstalla. Eli miksi olin huhtikuussa sairaalahoidossa.

Syy siihen oli jokapäiväisen runsaan alkoholinkäytön aiheuttama akuutti haimatulehdus. Olin jo jonkin aikaa juonut joka ilta aika paljon kaljaa, viiniä, viinaa yms. kunnes maaliskuussa menetin ajokorttini kuukaudeksi kameratolpan ansiosta. En ollut siis kännissä, mutta kasitiellä lähestyin risteysaluetta kunnes nopeusrajoitus putosi huomaamattani satasesta 60km/h ja sitten välähti nopeuden ollessa 102km/h ja kortti hyllylle. Sitten samaan aikaan oli vielä tämä koronahysterian alkuvaihe meneillään ja olin aika kovassa flunssassa, tietääkseni ihan tavallisessa, niin mitäpä muutakaan tekemistä mulla oli kuin eristäytyä ja ryypätä kotona.

Huhtikuun puolivälin paikkeilla yleiskuntoni oli todella huono, rintaan sattui, en saanut henkeä, oksensin verta jne. joten hakeuduin sairaalahoitoon kun pelkäsin että olen saanut covid19-tartunnan. Siellä näyte todettiin kuitenkin negatiiviseksi, mutta diagnoosi oli haimatulehdus. Mietin kyllä vieläkin, mahtoikohan se raju pari viikkoa kestänyt flunssa ennen haimatulehdusta olla covid19-tautia joka laukaisi jälkitautina sen tulehduksen alkoholin jo valmiiksi ärsyttämään haimaan 🙄 Mene ja tiedä.

CRP:n eli tulehdusarvon viiteraja on tietääkseni alle 10 mutta mulla se huiteli kolmessasadassa. Myös maksa-arvot oli reilusti koholla, mutta siinä ei ollut muuta vikaa kuin rasvoittuminen, joka on nykyään melko yleistä vaikka ei joisikaan. Kuumettakin oli yli 39 astetta. Samalla sairaalassa jouduttiin tekemään myös katkaisu, eli syötettiin ronskilla kädellä mansikanmakuista Diapam-siirappia ja jotain vitamiineja IV:nä. Kipuihin sain oksikodonia joka tuotti ihan kivat nousut 😁

Haimatulehduksen ja/tai flunssan takia mulle oli myös kertynyt nestettä vasempaan keuhkoon ja sitä poistettiin jollain pitkällä neulalla kyljen kautta. Virtsaaminen oli ainakin alkuun vähän vaikeaa joten mulla oli katetri ja sellainen kusipussi ja voin sanoa että se katetrin asentaminen oli aika hurja kokemus vaikka olikin periaatteessa aika äkkiä ohi.

9 päivää siellä sairaalassa vierähti ja lopulta kun veriarvot ja yleiskunto olivat lähellä normaalia, pääsin kotiin, mutta alkuun piti ottaa aika iisisti kuten teinkin. Aika pian olin taas ihan tolpillani ja olen jatkanut elämää normaalisti, tosin ilman alkoholia. Ruuansulatus on kyllä vieläkin sellainen, että maha ärtyy liian rasvaisista ruuista ja isoista annoksista, mutta kivana bonuksena painoa lähti sairaalassa ollessa 7kg ja sen jälkeen vielä 3kg. Kuten olen joskus kertonutkin, painoni pääsi välillä vähän nousemaan, mutta nyt koen että näytän enemmän siltä omalta itseltäni kun pituutta on se 185cm ja painoa noin 85kg. Ja kiva huomata, että muutaman vuoden vanhat t-paidat kaapin perältä istuu päälle.

Nyt tuon sairauden jälkeen se juominen on ankarasti kielletty, mutta toisaalta olen vain tyytyväinen että pääsin siitä tavasta irti. Harmi tosin että senkin piti tapahtua tälleen kantapään kautta, ja ylipäätään ikäviä tuollaiset perinnölliset riippuvuussairaudet. Mutta itsepä mä sitä kaljaa kaadoin kurkustani alas, joten vastuunkantaja löytyy peilin takaa.

Nyt on sitten tämäkin asia selvennetty, niin eipä tarvii kenenkään enää arvuutella miksi keväällä katosin palstalta tai miksi mulla on somessa pari kuvaa sairaalasta.

45

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvä jos olet päässyt irti viinapirusta. Helposti tuossa menee paitsi terveys myös omaisuus, kun kunnolla alkaa ryyppäämään. Monet talot ja firmat on Suomessa ryypätty.

• Juu eipä se halpaa lystiä ollut 🙈😕 En mä sillä saanut mitään isoa taloudellista vahinkoa aikaiseksi, mutta nekin rahat olisi voinut käyttää johonkin järkevämpään. Mutta tehty mikä tehty. Kaikilla meillähän on historiamme kuten palstalla sanotaan :)))))))))))

• Anonyymi

Älä sotke mielikuvitusolentoja vakavaan asiaan.

• Mulla itselläni kun onkin hyvälaatuinen ja tuuhea tukka.

Mikään trolli mä en olekaan, että tiedäkin sä se saatana:))))))))))))))))))))))))))))))))))))

• Anonyymi
        DarkFear kirjoitti:

Mulla itselläni kun onkin hyvälaatuinen ja tuuhea tukka.

Mikään trolli mä en olekaan, että tiedäkin sä se saatana:))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Sun tukka on niin kuin marco porari, mielikuvitusta :D

• Juu paksuniska-Make olisi halunnut tulla moikkaamaan mua ja tuomaan mulle tablet-tietokoneen ja sen laturin, sillä hänellä on vara-avaimet kämppääni, mutta koronaviruksen takia vierailijoita ei päästetty osastoille. Samaten silloinen naisystäväni olisi halunnut tulla katsomaan, mutta häntäkään ei päästetty.

Ei se näytteenottaminen ollut ollenkaan niin paha kuin luulin. Vähän inhottava tunne sieraimissa ja nielussa, mutta ei sattunut. Tai sitten sen kaiken kivun ja tuskan keskellä sitä ei vain huomannut.

• Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

Juu paksuniska-Make olisi halunnut tulla moikkaamaan mua ja tuomaan mulle tablet-tietokoneen ja sen laturin, sillä hänellä on vara-avaimet kämppääni, mutta koronaviruksen takia vierailijoita ei päästetty osastoille. Samaten silloinen naisystäväni olisi halunnut tulla katsomaan, mutta häntäkään ei päästetty.

Ei se näytteenottaminen ollut ollenkaan niin paha kuin luulin. Vähän inhottava tunne sieraimissa ja nielussa, mutta ei sattunut. Tai sitten sen kaiken kivun ja tuskan keskellä sitä ei vain huomannut.

Eikö sulla ole ketään todellista ihmistä, joka välittäisi? Vähän surullista tuo mielikuvitusolennon katsomaan tulo.

• Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

Juu paksuniska-Make olisi halunnut tulla moikkaamaan mua ja tuomaan mulle tablet-tietokoneen ja sen laturin, sillä hänellä on vara-avaimet kämppääni, mutta koronaviruksen takia vierailijoita ei päästetty osastoille. Samaten silloinen naisystäväni olisi halunnut tulla katsomaan, mutta häntäkään ei päästetty.

Olivatko myös Jörö-Jukka, pääsiäispupu ja Nils Holgersson tulossa sua katsomaan? :)

• Anonyymi kirjoitti:

Eikö sulla ole ketään todellista ihmistä, joka välittäisi? Vähän surullista tuo mielikuvitusolennon katsomaan tulo.

No ei kaverini Make ollut ainoa ihminen joka olisi tullut käymään. Kuten ylempänä jo kerroinkin, silloinen naisystäväni olisi halunnut tulla koska hänellä oli ikävä mua, ja myös kummitätini kysyi haluanko että hän tulee käymään mutta sanoin ettei se onnistu virustilanteen takia.

Että ei mun kaikki kaverit tai tuttavat ole tän palstan kirjoittajia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olivatko myös Jörö-Jukka, pääsiäispupu ja Nils Holgersson tulossa sua katsomaan? :)

Muumimamma olisi ollut perikselle hyvä vierailija. Lempeä ja ymmärtäväinen hahmo :-)

• Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

No ei kaverini Make ollut ainoa ihminen joka olisi tullut käymään. Kuten ylempänä jo kerroinkin, silloinen naisystäväni olisi halunnut tulla koska hänellä oli ikävä mua, ja myös kummitätini kysyi haluanko että hän tulee käymään mutta sanoin ettei se onnistu virustilanteen takia.

Että ei mun kaikki kaverit tai tuttavat ole tän palstan kirjoittajia.

Eli sulla on myös todellisia ihmisiä kavereina. Hyvä juttu ettei vaan ”maken” tyylisiä mielikuvitusolentoja.

• Anonyymi kirjoitti:

Olisihan siellä Periksen luona myös joku nainenkin käynyt, eikä se Porarin Make ole mikään mielikuvitusolento, vaan ihan todellinen henkilö.

Eipä sitä tiedä, jos olisi Peris ollut pidempiä aikoja sairaalassa, niin vaikka olisi tullut siellä Näädän Markkukin pistäytymään tai Pääskyvuoren Jorma yhdessä Jere-poikansa kanssa:)))))))))))))))))))))))))

Olisivat varmasti kuulleet Periksen sairaalareissusta Porarin Maken kautta. Mutta onneksi nyt ei joutunut enää pidempään Peris siellä olemaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Mitäs ihmettä jotkut Jörö-Jukat tai pääsiäispuput nyt tähän oikein liittyvät yhtään mitenkään??

Ei kannata sotkea tollaisia henkilöitä oikeisiin ihmisiin, kuten mm. Porarin Makeen, Bicky Royaliin tai Pääskyvuoren miehiin.

• Anonyymi
        DarkFear kirjoitti:

Mitäs ihmettä jotkut Jörö-Jukat tai pääsiäispuput nyt tähän oikein liittyvät yhtään mitenkään??

Ei kannata sotkea tollaisia henkilöitä oikeisiin ihmisiin, kuten mm. Porarin Makeen, Bicky Royaliin tai Pääskyvuoren miehiin.

Surullista että yhden palstahahmon harhat on niin vahvoja, että toinenkin on alkanut niihin uskoa.

Ellei kyseessä ole sitten tosiaan se, että P ja D ovat sama tyyppi. Se olisi vielä surullisempaa.

• Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

Onhan se kiva, että mielikuvitus ystävät tuovat lohtua ikävään tilanteeseen.

• Anonyymi

Taisit olla lataamossa vaan toipumassa liljalaaksolaisilla spämmäämisestä ;)

• Eipä mulla ole mitään liljalaaksolaisia spämmihahmoja että mistähän tollanenkin ajatus mahtoi päähäsi tulla 🙄 Ihan kuule vatsaelinkirurgian osastolla olin.

• Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

Eipä mulla ole mitään liljalaaksolaisia spämmihahmoja että mistähän tollanenkin ajatus mahtoi päähäsi tulla 🙄 Ihan kuule vatsaelinkirurgian osastolla olin.

Periksen ja darkkiksen kirjoitustyylit muistuttaa hetki hetkeltä enemmän toisiaan. Jos nuo hahmot joskus ovatkin olleet eri henkilöitä, nykyään satavarmasti tyyppejä hallinnoi yksi ja sama näppäimistö :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Periksen ja darkkiksen kirjoitustyylit muistuttaa hetki hetkeltä enemmän toisiaan. Jos nuo hahmot joskus ovatkin olleet eri henkilöitä, nykyään satavarmasti tyyppejä hallinnoi yksi ja sama näppäimistö :)

Niin mitä sitten? Revitkö nyt pelihousut tuon vuoksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin mitä sitten? Revitkö nyt pelihousut tuon vuoksi?

Vain ja ainoastaan näitä hahmoja hallinnoiva tyyppi repii pelihousujaan palstalla milloin mistäkin ;)

Nickiä ei näköjään saa sanoa, kun menee heti viesti poistoon :D

• Anonyymi

Ei ketään kiinnostanut sun poissaolo palstalta.
      Sun poissaollessa puuttuu myös sun mielikuvituskaverit palstalta, se on ainoa huomio minkä kukaan aiheen tiimoilta on tehnyt.

• Anonyymi

Ja se puuttuminen on vain ja ainoastaan positiivista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja se puuttuminen on vain ja ainoastaan positiivista.

Ei ole. Liljalaakson tarinat ovat nykyään parhaimmistoa tällä palstalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole. Liljalaakson tarinat ovat nykyään parhaimmistoa tällä palstalla.

Voit kirjoittaa kirjautuneena, peris.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voit kirjoittaa kirjautuneena, peris.

Alkaako sinullekin puskemaan harhoja? En todellakaan ole Peris.

• Anonyymi

P234 on hyvä esimerkki siitä etä kun juo viinaa niin saa naisia. P234 ollut paljon naisia tässä parin viime vuoden aikana.

• Anonyymi

Ei kuitenkaan mennyt keltaiseksi silmänvalkuaiset. Tässä eräältä meni ja sen jälkeen silmänympäryksetkin menivät keltaiseksi ja nestettä alkoi kerääntyä jalkateriin ja ylipäätäänkin alas jalkoihin. Tämän jälkeen kuolema sitten tuli jo pian, joskin se oli yllätys. Traaginen juttu varsinkin kun mukava hyvän näköinen ja vielä nuorikin nainen kyseessä.

• Anonyymi

Jos on raitis niin on myös yksinäinen

t viinamies

• Anonyymi

Sitähän se viinan juonti teettää, terveys ongelmia ja muita ongelmia.

• Anonyymi

Oon pistänyt 12 tonnia juhlimiseen 2 kuukaudessa. Naisia riitti silloin ja hauskaa oli. Voitin rahaa paljon että sen puolesta ei tullut ongelmia eikä velkaa ja pidin sitten hauskaa pari kuukautta. Olisihan raht voinut järkevämmin käyttää mutta ei kaduta. Sellaista se elämä vaan on.

• Anonyymi

Ei ylinopeutta voi ajaa huomaamatta se on selvä asia. Se on aina tahallinen teko kuten vaikka pettäminen ei , vierasta ihmistä voi nussia huomaamatta.
      Haimatulehdus tulee jos juo paljon väkevää viinaa, itse en ole väkeviä juonut 25 vuoteen, jon vain olutta joskus.

• Anonyymi

Meinasitko koko loppuelämäsi viettää täysin kuivilla vai pidätkö vaan taukoa? Aika moni alkoholisti ei pysty käytännössä pidättäytymään juomisesta loputtomiin, vaikka olis yksi tai useampi haimatulehdus takana.

• Kyllä se täysraittius on ainoa vaihtoehto jos aikoo terveiden tai jopa elävien kirjoissa pysytellä. Haimatulehdus uusiutuu helposti jos käyttää alkoholia ja omakohtaisesti tiedän että se kuuluisa "lasillinen" viiniä tai ne "pari" saunakaljaa eivät jäisi siihen vaan alkaisin juomaan taas ihan liikaa. Ja kun se uusiutuu, niin yleensä aiempaa ärhäkkäämpänä.

Itse asiassa on ollut yllättävänkin helppoa pidättäytyä alkoholista, mutta todennäköisesti sitä helpottaa se että onhan mulla vaihtoehtoisia, vähemmän toksisia tapoja rentoutua 😌

• peris234 kirjoitti:

Kyllä se täysraittius on ainoa vaihtoehto jos aikoo terveiden tai jopa elävien kirjoissa pysytellä. Haimatulehdus uusiutuu helposti jos käyttää alkoholia ja omakohtaisesti tiedän että se kuuluisa "lasillinen" viiniä tai ne "pari" saunakaljaa eivät jäisi siihen vaan alkaisin juomaan taas ihan liikaa. Ja kun se uusiutuu, niin yleensä aiempaa ärhäkkäämpänä.

Itse asiassa on ollut yllättävänkin helppoa pidättäytyä alkoholista, mutta todennäköisesti sitä helpottaa se että onhan mulla vaihtoehtoisia, vähemmän toksisia tapoja rentoutua 😌

Ihan mielenkiinnosta, mitä ne vaihtoehtoiset tavat ovat?

• peris234 kirjoitti:

Kyllä se täysraittius on ainoa vaihtoehto jos aikoo terveiden tai jopa elävien kirjoissa pysytellä. Haimatulehdus uusiutuu helposti jos käyttää alkoholia ja omakohtaisesti tiedän että se kuuluisa "lasillinen" viiniä tai ne "pari" saunakaljaa eivät jäisi siihen vaan alkaisin juomaan taas ihan liikaa. Ja kun se uusiutuu, niin yleensä aiempaa ärhäkkäämpänä.

Onko todella tilanne sulla noin paha? En olisi välttämättä uskonut mitään haimatulehdusta vielä sun ikäiselläsi nuorella miehellä. Muistan kyllä kun kirjoitit silloin kevään sairaaalareissustasi, mutta en ollut ajatellut sitä, että sulla voisi lipsahtaa se juominen noin pahasti pidemmäksi.

Mutta hyvä juttu, jos pärjäät ilman alkoholia, niin ei tarvitse lähteä turhaan terveyttä riskeeraamaan.

• Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

Hyvin voit muutaman kaljan ottaa ;)

• Partakaweri kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, mitä ne vaihtoehtoiset tavat ovat?

No onhan sitä muitakin tapoja hieman nollata päätä kuin alkoholi. Ja mulla kun on kontaktit ja suhteet kunnossa niin onhan niitä vaihtoehtoja tarjolla. Toki järki täytyy pitää päässä niissäkin asioissa ettei kehitä itselle taas uusia ongelmia.

• DarkFear kirjoitti:

Onko todella tilanne sulla noin paha? En olisi välttämättä uskonut mitään haimatulehdusta vielä sun ikäiselläsi nuorella miehellä. Muistan kyllä kun kirjoitit silloin kevään sairaaalareissustasi, mutta en ollut ajatellut sitä, että sulla voisi lipsahtaa se juominen noin pahasti pidemmäksi.

Mutta hyvä juttu, jos pärjäät ilman alkoholia, niin ei tarvitse lähteä turhaan terveyttä riskeeraamaan.

Joo jotkut hc-juopot voivat vetää kokopäiväkännejä vuosikymmeniä ilman että terveys pettää, mutta mutta mulla haima tosiaan ärtyi useamman kuukauden päivittäisen riskikäytön myötä.

Olihan se alkuun vähän järkytys että ei saa enää koskaan juoda, tai ainakin se on hyvin hengenvaarallista leikkiä. Mutta nyt kun olen kohta puoli vuotta ollut ilman niin ei sitä oikeastaan tee edes mieli. Viime kerrasta jäi kirjaimellisesti huono maku suuhun kun oksentelin lonkeroa, olutta ja verta sekaisin 🤢

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvin voit muutaman kaljan ottaa ;)

Toi on muuten h-vetin vaarallista leikkiä yllyttää toipumisvaiheessa olevaa alkoholistia ryyppäämään varsinkin kun riskinä on tuon haimatulehduksen uusiutuminen. Menee ihan eri kategoriaan kuin ne typerät "paras f1-aiheinen muisto" spämmit.

Mut onneksi olen luja ja vahvatahtoinen ihminen enkä välitä palstan anonyymien huuteluista. Kuitenkin tiedän itse kaikkein parhaiten mitä voin tehdä ja mitä en.

• Anonyymi
        DarkFear kirjoitti:

Kyllähän teillä keski-ikäisillä miehillä rupeaa helposti paikat prakaamaan, kun on huonoja elämäntapoja harrastanut.

• Anonyymi

Alinta mahdollista tasoa on juoppo työtön mies.

• Anonyymi

Valkovenäjällä niillä on numerot selässä.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      60
      814
    2. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      111
      773
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      46
      660
    4. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      214
      598
    5. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      42
      553
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      52
      536
    7. Nykytiedon valossa

Tekisitkö nykyisellä tietämyksellä jotain toisin ja mitä se olisi?
      Ikävä
      76
      523
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      22
      506
    9. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      82
      483
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      37
      480
    Aihe