Puskat ja muu kasvusto rehoittavat rehevinä, kun vettä on riittänyt. Pitänee ottaa viikate käyttöön
Puskat rehevinä
39
60
Vastaukset
- Anonyymi
Viikate taitaa olla paras keino jos ei halua investoida trimmeriin. Viikate voi olla jopa nopeampi tapa pitkän ruohon ja heinän hoitoon riskin miehen käsissä mitä timmerit.
Olisiko tuollainen hyvä? Akun kestoa ei ole mainittu, suurta alaa ei välttämättä saa kerralla hoidettua.
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/21719/nhxxx/Bosch-UniversalGrassCut-18-260-akkutrimmeri-Durablade-2-0-Ah?list=OZCYkRij3ccij3Z0iaCCEivZZkivZcNiThjIiTg1IivEDwivHn8iTNd1iTgpziv9cq9
AsianVierestäMun kokemuksen mukaan jotkut trimmerit eivät vaan jaksa niittää kunnolla pitkää heinää. Jäävät leikkuulaipan ympärille vyyhdeksi, jota saa koko ajan olla käsin irrottelemassa. Mutta onhan noita mallia nykysin.
Parhaana olen pitänyt polttomoottoriraivaussahaa niittosiimalla. Sen kun vaan kopauttaa välillä heinistä pois. Ja karkempaan se leikkuuterä.- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Viikate on varmempi valinta, sanoisin
Samaa mieltä.
Tuollainen akkutrimmeri on ihan lelu, varsinkin jollain 2 Ah:n akulla.
Vähintään kulmavaihteellinen polttomoottorivehje pitää olla ja siihen ruohoraivuriterä. Ei tuki nokkosetkaan. - Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Viikate on varmempi valinta, sanoisin
Varo siilejä ja muita eläimiä kun huidot. Viikatemies.
Köhöm. Jaa :)
Mutta sanopas Pujis, miten päästään rusopajuangervosta eroon?- Anonyymi
Onko se sulla aitana vai yksittäisenä pöheikkönä?
Anonyymi kirjoitti:
Onko se sulla aitana vai yksittäisenä pöheikkönä?
Aikas paljon aitana, josta on tullut hirveä pöheikkö. Ja osin vielä ehkä lähempänä aitaa, kuin hallitsematonta viidakkoa.
pujotteIija kirjoitti:
Ehkäpä glyfosaatilla, tehoaa isoihinkin puskiin, pitää vaan olla ruisku
Itse asiassa sitä on hommattu jo, ja ruiskupumppu.
Olin vuosia vastaan torjunta-aineita. Nyt kyllä alkaa olla jo mitta aikas täys...
Se miten sitten tehoaa... No kerron sitten :)elisakettu kirjoitti:
Itse asiassa sitä on hommattu jo, ja ruiskupumppu.
Olin vuosia vastaan torjunta-aineita. Nyt kyllä alkaa olla jo mitta aikas täys...
Se miten sitten tehoaa... No kerron sitten :)Todennäköisesti ei tehoa jos käyttää suositeltua annosta, vähintään tuplat pitää laittaa
pujotteIija kirjoitti:
Todennäköisesti ei tehoa jos käyttää suositeltua annosta, vähintään tuplat pitää laittaa
Oho. Uskaltaako sitä? Mua ehkä eniten hirvittää se, jos se vaikuttaa pohjavesiin tai läheisten peltojen alueille haitallisesti. Viljelysmaita lähellä siis.
elisakettu kirjoitti:
Oho. Uskaltaako sitä? Mua ehkä eniten hirvittää se, jos se vaikuttaa pohjavesiin tai läheisten peltojen alueille haitallisesti. Viljelysmaita lähellä siis.
En ole kuullut että pohjavesiin vaikuttaisi. Viljelyksiin voi vaikuttaa jos ovat muutaman metrin päässä, ja tuulee sinnepäin
pujotteIija kirjoitti:
En ole kuullut että pohjavesiin vaikuttaisi. Viljelyksiin voi vaikuttaa jos ovat muutaman metrin päässä, ja tuulee sinnepäin
Pitää sitten olla vain varovaisempi. Ei tuulella joka tapauksessa. Ei ihan muutaman metrin päässä, mutta kun viljasta on kysymys, joka elävien suuhun menossa, niin.... eikä katoa viljelijälläkään halua tehdä.
elisakettu kirjoitti:
Pitää sitten olla vain varovaisempi. Ei tuulella joka tapauksessa. Ei ihan muutaman metrin päässä, mutta kun viljasta on kysymys, joka elävien suuhun menossa, niin.... eikä katoa viljelijälläkään halua tehdä.
Jään odottelemaan raporttia onnistumisesta, tai epä sellaisesta
- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Ehkäpä glyfosaatilla, tehoaa isoihinkin puskiin, pitää vaan olla ruisku
Monet puutarhaliikkeet mm plantagen lopettaneet glyfosaatin, Roundup kauppanimike, myynnin. Epäillään vaikuttavan mehiläisten suoliston bakteerikantaan ja myös altistavan ne ennenaikaiseen kuolemaan johtavalle taudille. Pölyttäjät vähentyneet maailmanlaajuisesti.
Myös vaikutuksia esim, viiriäiseen, kasvu hidastuu, poikastuotto vähenee. Selkärankaisten suoliston mikrobit vaikutuskanavana. Glyfosaatin vaikutuksia selkärankaisiin tutkittu hämmästyttävän vähän, eivät ole olleet suurimman kaupallisen valmistajan intressien mukaisia.
Myös luultavasti karsinogeeninen ihmiselle, suojautuminen!
Kotipuutarhureille ei suositella glyfosaatin käyttöä.
tekijälehti.fi
- Anonyymi
Sirpillä viimeistely?
Mulla on muisto pikkusormessa sirpin terästä vieläkin muistan tunteen.- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Sirppikin löytyy, taitais kaivata teroitusta
Älä teroita, se on niin vaarallinen🖐.
Hyvää yötä, ei painajaisia 😇💤 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä teroita, se on niin vaarallinen🖐.
Hyvää yötä, ei painajaisia 😇💤Huomenta, en ole vaarallinen sirppimies :D
Anonyymi kirjoitti:
Huomenta, en ole vaarallinen sirppimies :D
Siis minä, aamulla näköjään käynnistys vaikeuksia
Uaaah tuosta tuli mieleen että viime mökki reissulla vedin trimmerillä taka pöpelikköä sileäksi ja se oli kuule viidakko..kesti aika pitkään ja laite oli enemmän sellainen painava työkone, mun oikea käsi oli tunnoton pari päivää :O varmaan se tärinä ja paino ^-^
- Anonyymi
Onkos se oma puska trimmattu...
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän työ Peppiksen työkuvaus on sen verran kaksimielinen, että oletin että kyseessä oli jos nyt ei ammattilaislaite, niin vähintään harrastuneen amatöörin välineistöä. Seitsemän boforin tärinät ja painoakin monta unssia.
scrg kirjoitti:
Kyllähän työ Peppiksen työkuvaus on sen verran kaksimielinen, että oletin että kyseessä oli jos nyt ei ammattilaislaite, niin vähintään harrastuneen amatöörin välineistöä. Seitsemän boforin tärinät ja painoakin monta unssia.
haha joo-o:D se oli kato semmonen kaupungin työlaite,serkkupoika lainas ku tuli käymään, vähän järeempiä toosia. yllätyin painosta, käsi oli ihan vetkulia kun oli tunnin sillä vedelly ^-^ tällä reissulla pitääkin sitten kirvestä käyttää,mun kädet itkee jo nyt lol
Anonyymi kirjoitti:
sen verran paljastelen et kesällä saa mennä villisti;D
p.Eppis kirjoitti:
haha joo-o:D se oli kato semmonen kaupungin työlaite,serkkupoika lainas ku tuli käymään, vähän järeempiä toosia. yllätyin painosta, käsi oli ihan vetkulia kun oli tunnin sillä vedelly ^-^ tällä reissulla pitääkin sitten kirvestä käyttää,mun kädet itkee jo nyt lol
Niinpä. Serkuillahan ne aina parhaat värkit on.
scrg kirjoitti:
Niinpä. Serkuillahan ne aina parhaat värkit on.
hei HYI!! ^-^ ei mennä tolle alueelle ollenkaan haha
- Anonyymi
p.Eppis kirjoitti:
No kyllä, jos oikein nopiasti sinun kirjoitustasi lukkee voi siittä saada myös niittä kaksimielisiä mielikuvia:)
Pöheikköä nurin.
AsianVierestä Anonyymi kirjoitti:
No kyllä, jos oikein nopiasti sinun kirjoitustasi lukkee voi siittä saada myös niittä kaksimielisiä mielikuvia:)
Pöheikköä nurin.
AsianVierestäNiin..mä kiireessä selitin ton viestin, saattoi tulla vähän silleen mutta en tarkoittanut mitään pervoa:D Järeämpiä toosia ja käsi vetkulia tärinästä loooool okei,olihan se vähän pervoa haha
Ihme ettei käärmeitä löytyny pöpeliköstä,tai sit ne meni palasiksi : pHelppo uskoa et käsi tuli kipeäksi, minulla tuntui hartioissa kun aloitin raivaussaha hommat pitkästä aikaa
Toivottavasti et ole ottanut minusta mallia kaksimielisissä jutuissa :DpujotteIija kirjoitti:
Helppo uskoa et käsi tuli kipeäksi, minulla tuntui hartioissa kun aloitin raivaussaha hommat pitkästä aikaa
Toivottavasti et ole ottanut minusta mallia kaksimielisissä jutuissa :DJoo! Vaikka ei uskonu niin kyllä siitä lihakset kipeyty huh..mulla oli peukku ihan paskana kun piti painaa sitä nappulaa ja silleen tärisi. Ei kiva. Ei tartte salilla käydä kun tekee rehtiä ulkohommia: p
haha jaa-a,kyllähän täällä aina jotain kaksimielistä näkyy,voi hyvinkin saada vaikutteita:D eikai pujis oo ehta pervo?;)Anonyymi kirjoitti:
Pöheikköä nurin.
AsianVierestähaha okei, mut en ajatellut mitään pervoa,vannon:D jos värkki vähän kosahtaa pitää ottaa varresta kiinni ja ravistella: p
- Anonyymi
p.Eppis kirjoitti:
Joo! Vaikka ei uskonu niin kyllä siitä lihakset kipeyty huh..mulla oli peukku ihan paskana kun piti painaa sitä nappulaa ja silleen tärisi. Ei kiva. Ei tartte salilla käydä kun tekee rehtiä ulkohommia: p
haha jaa-a,kyllähän täällä aina jotain kaksimielistä näkyy,voi hyvinkin saada vaikutteita:D eikai pujis oo ehta pervo?;)Kuulostaa kyllä siltä että nuo hommat voisi tehdä vaikka sängyssä :D
En ole pervo, olen kiltti ja kunnollinen maalaisjuntti Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa kyllä siltä että nuo hommat voisi tehdä vaikka sängyssä :D
En ole pervo, olen kiltti ja kunnollinen maalaisjunttiOho, en muistanut kirjautua
- Anonyymi
Pokasin mummoikäisen naisen kapakasta ja en ollut uskoa silmiäni ja sormiani, kun havaitsin hänenkin ajelleen alapäänsä paljaaksi.
- Anonyymi
Amerikkalaisilla on hyvä laitteita Viikatemiehen avuksi, esim. Weed Eater, 17.6BHP päältäajettava ruohonleikkuri, sitten MFD on kevyempi, näppärämpi mutta vain noin 6BHP.
Moottoroitu viikate, luulen tietäväni että amerikan presiden suosikki on tuo tehokkaampi Weed Eater, Ruohonsyöjä. - Anonyymi
Tuollaisella Weed Eaterilla, kun on heppoja, pääsee kovaa vauhtia vähän virittämällä :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."652242Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2182119- 1171428
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711190Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj161183- 1041051
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73949Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki84930Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78899Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933875