Puoliso päättää kaiken

Anonyymi

Puolisoni päättää kaikesta. Mitä kotiin hankitaan, mitä syödään, miten pukeudun, kenenkä kanssa saan puhua. Kova tentti, jos olen jonkun kanssa keskustellut. Yleensä olen puhun väärin. En osaa ajaa autoa, aina väärä vaihde, en osaa ohittaa. En osaa hoitaa mitään asias. Ylipäätään en osaa mitään, en tiedä mitään. Ymmärrän hyvin, miksi hän on aina harmistunut minuun.
Olen turha ihminen. En ilmeisesti pärjäisi yksin. Yksi hyvä puoli kuitenkin. Puolisoni huomaa kuinka hyvä hän onkaan.
Avioliitto on mielenkiintoinen juttu.

11

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Avioliiton, yhteiselämän merkitys on muuttunut kovin raadolliseksi ja sairaaksi.
      Kerran eroneena ja muutaman kerran väärään ihmiseen kompastuneena oppii käsittämään, että avioliitossa on kyse vain toisen ihmisen hyväksi käyttämisestä.
      Eroa hyvä ihminen ja opettele hoitamaan asioita, ennen kuin muserrut tuohon helvettiin. Puoliso ei voi määrätä noita asioita edes minkäänlaisessa suhteessa.
      Eihän tuo voi olla totta?

      • Anonyymi

        Ei oo terve liitto. Et omassa puheessasikaan vaikuta siltä, että olis sullakaan näkemystä terveestä liitosta. On hyvä eheyttää itsensä ennen suhteeseen siirtymistä.
        On olemassa myös terveitä liittoja. Et voi ruveta yleistämään tuolla tavalla.


    • Anonyymi

      Mulla oli joskus tommonen ex. Kalle ja epävirallinen narsisti. Ei oo kyllä ikävä.

    • Anonyymi

      Miksi tänne ilman puolison lupaa kirjoittelet? Äläkä vaan ajattele omilla aivoilla kysy puolisolta mitä tehdä.

    • Anonyymi

      Tuttua juttua. Monesti noihin liittyy myös se, että puoliso ei voi pitää yhteyttä kavereihinsa, sisaruksiin (puhelukiellot) etc.
      Henkinen väkivalta on julmaa, se rikkoo ja musertaa ihmisen mielen. Mutta siitä ei rangaista oikeudessa kuten tehdään fyysisen väkivallan ollessa kyseessä.
      Häviätkö mitään jos lähdet kälppimään?

    • Anonyymi

      Kato huvikses DocdorRamani youtubesta.

    • Anonyymi

      Toivoisin puolisoni päättävän edes osasta asioita.
      Minua ei innosta tippaakaan sisustamiseen liittyvät asiat. Mutta vaimoni raahaa minut mukaan esimerkiski sohvakaluton ostoon. Kierretään huonekalukauppoja ja vaimoni tietää etukäteen, että olen joo, joo linjalla.
      Onneksi on jo aikaa sitten oppinut ymmärtämään, etteivät vevalittava niistä.rhot yms. rätit ole minulle tärkeitä.
      On kuitenkin oppinut ostamaan vaatteeni. Yleensä asia on selvä mutta joskus pakottaa minut päätöksen tekoon kuten suorien housujen valinnassa. Raahaa kotiin kolmet housut ja minun on valittava niistä.

      Kun jäin kotiin kokoaikaisesti niin vaimoni luopui ajokortistaan koska minulla oli täysiaikainen mahdollisuus kuljetuksiin.
      Minun on suunniteltava syömiset. Hankittava tarvikkeet, valmistettava ja katettava pöytä.
      Jne. Jne.
      Rättien pesun vaimoni päättää. Jotain sentään.

    • Anonyymi

      Puolisosi päättää, jos niin päätät. Oma vikasi, jos annat toisen jyrätä. Avioliitto voi olla hyvin toisenlainenkin.

    • Anonyymi

      Kuullostaa hyvin samanlaiselta kuin exäni, joka on narsisti. Lue aiheesta. Kehottaisin eroamaan. Tuo ei ole hyvä parisuhde.

    • Anonyymi

      Etkö huomannut tuota päälle päsmäröintiä seurusteluvaiheessa?

    • Anonyymi

      Ainahan sitä naiset haluu pomottaa. Avokkini haluu myös usein "vaimottaa" ja minähän tottelen jos haluun välttyy kahnaukselta. Nainen vaan haluu päättää kaikesta ja valittaa kun minä en ole mistään juuri mitään mieltä, olenhan minä vaan kun muija ei sitä huomioi. Naiset on naisia, luomakunnan perusta omasta mielestään ainakin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      273
      2288
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1103
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      76
      1041
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1033
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      274
      862
    6. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      815
    7. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      789
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      64
      690
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      670
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      669
    Aihe