Rahat kipataan koronaelvytyksen nimissä Espanjaan, jossa vero on alle 50 prosenttia ja Puolaan, jossa se on alle 40 prosenttia. Tätä on eurooppalainen solidaarisuus.
https://www.suomenuutiset.fi/halla-aho-polttoaineveron-korotus-on-pelkkaa-rahastusta-suurten-kaupunkien-ulkopuolella-ihmisilla-ei-ole-mahdollisuutta-vahentaa-autoilua/
Onneksi meillä on sentään yksi täysipäinen poliitikko olemassa, eihän ne asiat miksikään varmaan muutu mutta sentään joku niistä sanoo niin kuin asiat on.
Suomalainen maksaa bensiinilitrastaan 70 prosenttia veroa.
16
<50
Vastaukset 16
- Anonyymi
Miten vitussa jaksat tota samaa paskaa ulista tällä palstalla, ettehän te ätminkäiset edes missään käy niin aivan sama vaikka bensa maksaisi satasen litra.
Muuta sinne ihannoimallesi Venäjälle niin saat sitä bensaa halvemmalla haisteltavaksi.- Anonyymi
Onko sinusta sitten OK, että velkainen suomi tukee rikkaampia valtioita? Vaikuttaako silloin älykkäämmältä jos haukkuu persuja?
- Anonyymi
Siis mtä hittoa Venäjä tähän kuuluu? Puhe oli tulevasta bensiinin ja polttoaineiden veron korotuksesta! Veronkorotus tarvitaan jotta voidaan tukea rikkaimpien maiden taloutta.
Ihan oikeesti, asia kokee ainakin välillisesti varmaan sinuakin. Matkustaminen tulee maksamaan ja tavaroiden siirtämiseen tarvitaan autoihin polttoainetta! Pahvi.
Kun kuorma-autollinen jotain siirrettynä paikasta A paikkaan B, maksaa enemmän mitä ennen, niin kauppias siirtää sen korotuksen; kuljetettujen tavaroiden ->vähittäis hintaan!
Toisin sanoen sinäkin maksat niitä polttoaine veroja, vaikka patikoisit paikasta toiseen.
Ei meijereiden autot kulje ilman polttoainetta, joten laskuttavat senverran ainakin, jolleivat vielä hiukan extraakin. Kauppias ei sitä vahinkonaan pidä, asiakas maksaa sen kauppiaalle.
Jos asiakas ei asu kaupan naapurissa ja joutuu käyttämään autoa, sen matkan hintakin on silloin jo korkeampi... kuin ennen polttoaineen hinnan nousua.
Menikö nyt perille... ja me suomalaiset ollaan niitä köyhiä maita EU.ssa
Jos se Venäjä on tähän mukaan liitettävä, niin huhujen mukaan siellä kannattaa käydä takkaamassa... halpaa pensaa. Vahinko vaan sen laatu ei ole ihan suomalaisen menomehun veroista. Jotkut autot juonittelevat saadessaan venäläistä polttoaiinetta tankkiinsa.
Pitää olla yhtä yksinkertanen kuin Aonyymi, jos ei tajua ett asia vaikuttaa lähes kaikkeen.
trollikka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis mtä hittoa Venäjä tähän kuuluu? Puhe oli tulevasta bensiinin ja polttoaineiden veron korotuksesta! Veronkorotus tarvitaan jotta voidaan tukea rikkaimpien maiden taloutta.
Ihan oikeesti, asia kokee ainakin välillisesti varmaan sinuakin. Matkustaminen tulee maksamaan ja tavaroiden siirtämiseen tarvitaan autoihin polttoainetta! Pahvi.
Kun kuorma-autollinen jotain siirrettynä paikasta A paikkaan B, maksaa enemmän mitä ennen, niin kauppias siirtää sen korotuksen; kuljetettujen tavaroiden ->vähittäis hintaan!
Toisin sanoen sinäkin maksat niitä polttoaine veroja, vaikka patikoisit paikasta toiseen.
Ei meijereiden autot kulje ilman polttoainetta, joten laskuttavat senverran ainakin, jolleivat vielä hiukan extraakin. Kauppias ei sitä vahinkonaan pidä, asiakas maksaa sen kauppiaalle.
Jos asiakas ei asu kaupan naapurissa ja joutuu käyttämään autoa, sen matkan hintakin on silloin jo korkeampi... kuin ennen polttoaineen hinnan nousua.
Menikö nyt perille... ja me suomalaiset ollaan niitä köyhiä maita EU.ssa
Jos se Venäjä on tähän mukaan liitettävä, niin huhujen mukaan siellä kannattaa käydä takkaamassa... halpaa pensaa. Vahinko vaan sen laatu ei ole ihan suomalaisen menomehun veroista. Jotkut autot juonittelevat saadessaan venäläistä polttoaiinetta tankkiinsa.
Pitää olla yhtä yksinkertanen kuin Aonyymi, jos ei tajua ett asia vaikuttaa lähes kaikkeen.
trollikkaNo sitä juuri että sieltä sitä saa halvemmalla jos kerran on niin kallista. Ainainen rutina siitä että kun kaikki maksaa ja on oikein verojakin, mutta kuitenkin sitten otetaan avosylin vastaan kaikki mitä niillä (yleensä muiden maksamilla) veroilla maksetaan.
Ja kyllä se on niin että se maito- ym. tilallinen saa ne rovot, kun kauppiaat porskuttavat. Että jos asiakkaana rutisee jostain hintojen noususta niin sitten pitää mennä ulisemaan sille kauppiaalle. Ehkä voit saada sen maitolitran pari senttiä halvemmalla. Tai osta saatana oma lehmä parvekkeellesi ja lypsä sitä, on niin ihanan halpaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sitä juuri että sieltä sitä saa halvemmalla jos kerran on niin kallista. Ainainen rutina siitä että kun kaikki maksaa ja on oikein verojakin, mutta kuitenkin sitten otetaan avosylin vastaan kaikki mitä niillä (yleensä muiden maksamilla) veroilla maksetaan.
Ja kyllä se on niin että se maito- ym. tilallinen saa ne rovot, kun kauppiaat porskuttavat. Että jos asiakkaana rutisee jostain hintojen noususta niin sitten pitää mennä ulisemaan sille kauppiaalle. Ehkä voit saada sen maitolitran pari senttiä halvemmalla. Tai osta saatana oma lehmä parvekkeellesi ja lypsä sitä, on niin ihanan halpaa.Sulla taitaa muutenkin olla puutteita lukemisen ymmärtämisessä.
Mä muutn allekirjoitin tuon rekkaamattoman nikkeni; trollikka.
Sulle tiedoksi ett mä maksan veroja kohtalaisesti, ihan ansiotuloveroa hek. koht. ja siihen päälle vielä liikevaihtoa veroa lähes 140.000€ per vuosi.
Ja nykyään mä asun omakotitalossa, mutt kaupungissa.. eikä viranomaiset taitais katsoa sitä lehmän tuontia tontilleni hyvällä silmällä. Maitoa mä harvemmin juon, mutt kermaa mä käytän ruuanlaitossa ja kahvissani. Tosin käyn ain joskus ostamassa ns. raakamaitoa joka ei ole meijeristä kuullut edes juttua... haen sen suoraan maatilalta, kuten ternimaidonkin. Enkä valita ett olis kallista
Mutt täysin idioottimaista hallituksen pistää suomalaiset maksamaan "yhteivastuullisesti" ranskalaisten italialaisten ja espanalaisten elämän tapaa. Veron kiertoa harjoittavat yleisesti... ja täällä sitt nostetaan veroa, sen vuoksi.
Kyllä hollantilaiset olivat aivan oikealla linjalla, jokainen maa on itsenäinen yritys, eikä mitään yhteisvastuuta pidä mennä hyväksymään. Lusmujen kaikki lainatkin anteeksi annetaan... Kreikka sen tien näyttäjänä toimi ja myt loput Välimeren maat yrittää samaa.
trollikka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla taitaa muutenkin olla puutteita lukemisen ymmärtämisessä.
Mä muutn allekirjoitin tuon rekkaamattoman nikkeni; trollikka.
Sulle tiedoksi ett mä maksan veroja kohtalaisesti, ihan ansiotuloveroa hek. koht. ja siihen päälle vielä liikevaihtoa veroa lähes 140.000€ per vuosi.
Ja nykyään mä asun omakotitalossa, mutt kaupungissa.. eikä viranomaiset taitais katsoa sitä lehmän tuontia tontilleni hyvällä silmällä. Maitoa mä harvemmin juon, mutt kermaa mä käytän ruuanlaitossa ja kahvissani. Tosin käyn ain joskus ostamassa ns. raakamaitoa joka ei ole meijeristä kuullut edes juttua... haen sen suoraan maatilalta, kuten ternimaidonkin. Enkä valita ett olis kallista
Mutt täysin idioottimaista hallituksen pistää suomalaiset maksamaan "yhteivastuullisesti" ranskalaisten italialaisten ja espanalaisten elämän tapaa. Veron kiertoa harjoittavat yleisesti... ja täällä sitt nostetaan veroa, sen vuoksi.
Kyllä hollantilaiset olivat aivan oikealla linjalla, jokainen maa on itsenäinen yritys, eikä mitään yhteisvastuuta pidä mennä hyväksymään. Lusmujen kaikki lainatkin anteeksi annetaan... Kreikka sen tien näyttäjänä toimi ja myt loput Välimeren maat yrittää samaa.
trollikkaSulla taitaa olla ihan kaikenlaisia puutteita. Vai vielä "liikevaihtoa veroa", kummastakos sitten olisi oikein kyse?
- Anonyymi
No suomi on köyhä maa jossa on paska hallitus. Helppo se on veroja nostaa koska kansalaiset ei itke eikä valita ja äänestävät aina samat päättäjät hallitukseen jotka asioista päättää. Ja sillä autolla ajetaan koska on pakko, Varmana suomalaiset maksaisi 3 euroakin litralta bensasta.
- Anonyymi
Vitut, Suomi on yksi maailman parhaista maista, jollei paras. Mutta yksi asia mikä Suomea tekee paskemmaksi on ainaiset valittajat niinkuin sinä.
Pienet kunnat menettää ihmiset vauvarahasta huolimatta🙄
- Anonyymi
Tuskinpa on harmis edes käynyt Espanjassa tai Puolassa, tai ylipäätään missään.
- Anonyymi
Suomalaisilta autoilijoilta kerätään vuodessa 8 miljardia ja vain vajaa 2 miljardia siitä menee autoilijoiden hyväksi.
Mihin katoaa reilu 6 miljardia rahaa ja lisää veroja ja maksuja on autoilijoille suunnitteila, että ei ole ahneudella näemmä loppua.- Anonyymi
Et sitten ymmärrä miten verot ja budjetit toimivat?
- Anonyymi
Luuletko, että suomalaisen bensavero alenisi, jos niitä euroja ei kipattaisikaan Etelä-Euroopan maihin ja sellaisiin?
- Anonyymi
Suomen velvollisuus on auttaa kaikkia muita, muuten olemme rasisteja. Nyt vaan kaikki riemuiten polvistumaan!
- Anonyymi
Jos me oltaisiin noissa maissa, niin nousisimme barrikaadeille. Mutta ei, Suomalainen ei osaa pitää puoliaan jostain syystä.
- Anonyymi
Eikös Puola ole kuitenkin sellainen maa johon rahoja kannattaa kipata koska siellä on persut vallassa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa811924Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as361241Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134964Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.200879- 90764
- 70737
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo210674- 67647
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79628- 64584
- 35581
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,34566- 36524
- 55517
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25467Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28442- 33433
- 40427
- 35424
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin13419