PS ei hötkyile E autoilun nopeaan kasvuun
äänestä PS niin diesel ja bensiini on meillä jatkossakin
Vety on tulevaisuus ei lataaminen ja vaivannäkö
Maakuntavaalit tulee keväällä.Autoiluvaalit myös samalla
30
309
Vastaukset
- Anonyymi
pikät matkat ja vaivattomuus
eikös tdi vanha ole ekoauto kun kestää vaikka 600000 km kevyesti?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/autoilijan-painannus-sai-kokoomuslaiset-alahtamaan-keskustaryhmyri-kurvinen-oikoo-vaitteita-kalliista-seurantalaitteesta-fake-news/
keskusta taas sekoaa asioissaSe on varmaan jokun keskeisen kepulaisen firma joka tuollaisi värkkeä valmistaisi monopolina kansalaisten autoihin.
Tai sitten rahoitta turvenuijien puoluetta.
Eikös edellinenkin hallitus ehdotellut tollaista? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on varmaan jokun keskeisen kepulaisen firma joka tuollaisi värkkeä valmistaisi monopolina kansalaisten autoihin.
Tai sitten rahoitta turvenuijien puoluetta.
Eikös edellinenkin hallitus ehdotellut tollaista?PS antaa aikaa vielä vuosiksi ottomoottorille
- Anonyymi
isot maat ensin juuu
- Anonyymi
Äänestä PS ja ajelen täyssähköautolla, joten se siitä homogenisoimisesta jota aloittaja pyrki tekemään.
Katsokaa ketä äänestätte, sillä kenen etu on kasvava inflaatio, kun kaikki nousee polttonesteiden hintojen kasvusta, kun hallitus viisikko tumpeloi - Anonyymi
Se joka vetyä haluaa, haluaa maksaa aivan perkeleesti liikkumisesta. Sähköllä liikkumisesta on teknologian kehittyessä tullut halpaa. Vielä odotellaan muutama vuosi halvempia malleja.
- Anonyymi
Nyt on ehkä halpaa, mutta et kai tosissasi usko, että valtiovalta on valmis luopumaan autoliikenteen verotuotoista. Suorat tuotothan ovat jotain vajaa 10 miljardia, joista noin yksi miljardi palautuu liikenteen hyväksi. Loput menee johonkin muuhun.
Halvempaahan sähköautoilu nyt on oikeastaan vain verotuksen vuoksi ja nimenomaan vielä siksi, että verotuksella nyt jatkossa pyritään nopeuttamaan siirtymistä pois polttomoottoriautoista.
Kun sitten valtion lypsylehmät eli polttomoottoriautot vähenee tätä menoa seuraavan kymmenen vuoden aikana melkoisesti, niin myös valtion verotulot vähenee, mutta rahantarve ei. Tulisiko sinulle mieleen mistä valtio ehkä mahdollisesti ottaa nuo puuttuvat autoliikenteen verotuotot, kun polttomoottoriautoista sitä ei enää saa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt on ehkä halpaa, mutta et kai tosissasi usko, että valtiovalta on valmis luopumaan autoliikenteen verotuotoista. Suorat tuotothan ovat jotain vajaa 10 miljardia, joista noin yksi miljardi palautuu liikenteen hyväksi. Loput menee johonkin muuhun.
Halvempaahan sähköautoilu nyt on oikeastaan vain verotuksen vuoksi ja nimenomaan vielä siksi, että verotuksella nyt jatkossa pyritään nopeuttamaan siirtymistä pois polttomoottoriautoista.
Kun sitten valtion lypsylehmät eli polttomoottoriautot vähenee tätä menoa seuraavan kymmenen vuoden aikana melkoisesti, niin myös valtion verotulot vähenee, mutta rahantarve ei. Tulisiko sinulle mieleen mistä valtio ehkä mahdollisesti ottaa nuo puuttuvat autoliikenteen verotuotot, kun polttomoottoriautoista sitä ei enää saa?Miten on mahdollista että et näe mitä autoilun verotuksessa on jo tapahtunut? Bensaveroa nostettiin ja sähköauton verotusta laskettiin. Tätä jatkuu.
Kun autokannasta uusiutuu vuodessa vain viisi prosenttia niin sähköautojen osuus ei pysty mitenkään nousemaan merkittäväksi kymmenessä vuodessa.
20 vuotta on realistisempi arvio siitä milloin sähköautoja on niin paljon että niitä pystyy alkamaan verottamaan ansaintamielessä. Siihen saakka nykymeininki jatkuu eli valtio kaivaa tarvittavat miljardit polttiskuskeilta. Kun polttiskuskien määrä vähenee pikkuhiljaa niin valtion lähettämä lasku per vuosi kasvaa vuosi vuodelta.
Eli polttiskuski maksaa itsensä kipeäsksi seuraavan 20 vuotta ja sitten kun polttiksilla ajo on taloudellisesti mahdotonta niin hän ostaa sähköauton. Ja on taas maksajan roolissa.
Perse edellä puuhun vaikeimman ja kalleimman kautta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten on mahdollista että et näe mitä autoilun verotuksessa on jo tapahtunut? Bensaveroa nostettiin ja sähköauton verotusta laskettiin. Tätä jatkuu.
Kun autokannasta uusiutuu vuodessa vain viisi prosenttia niin sähköautojen osuus ei pysty mitenkään nousemaan merkittäväksi kymmenessä vuodessa.
20 vuotta on realistisempi arvio siitä milloin sähköautoja on niin paljon että niitä pystyy alkamaan verottamaan ansaintamielessä. Siihen saakka nykymeininki jatkuu eli valtio kaivaa tarvittavat miljardit polttiskuskeilta. Kun polttiskuskien määrä vähenee pikkuhiljaa niin valtion lähettämä lasku per vuosi kasvaa vuosi vuodelta.
Eli polttiskuski maksaa itsensä kipeäsksi seuraavan 20 vuotta ja sitten kun polttiksilla ajo on taloudellisesti mahdotonta niin hän ostaa sähköauton. Ja on taas maksajan roolissa.
Perse edellä puuhun vaikeimman ja kalleimman kautta.Niin kauan kuin Suomen kansantalous pyörii polttomoottorien, nimenomaan dieseleiden, varassa, ei ole mahdollista verottaa polttoaineita niin paljoa, että talous kuivuu. Näköpiirissä ei lähitulevaisuudessa ole, että sähkö korvaisi dieselin.
Se on totta, ettei nykyisen tasoinen sähköautoilu vielä ole niin merkittävästi korvannut polttomoottoriliikennettä, että sillä olisi merkitystä valtion liikenteestä saatuihin verotuottoihin. Se mikä tilanne on 20 vuoden päässä, on ennuste. Ja eipä taida montaakaan ennustusta 20 vuoden päähän olla tähänkään mennessä toteutunut sellaisenaan, kun taakepäin katsotaan.
Tällä hetkellä polttisliikkumisen kustannukset eivät houkuttele vaihtamaan sähköautoiluun ja sen tuomiin sujuvuuden muutoksiin liikkumistavoissa. Jos kustannukset nousevat yli ’kynnyksen’, niin sitten sittenhän mikään ei estä vaihtamasta silloin.
Se vaan on näin yksinkertaista, kun puhtaasti rationaalisesti asioita katsoo. Niin, että näetkö tässä jonkinlaisen ongelman vai mitä tarkoitit ’perse edellä puuhun vaikeimman kalleimman kautta’? Eihän tämä ole useimmille mikään ideologinen tai muu irrationaalinen juttu, vaan käytännöllinen.
- Anonyymi
käyttövoimavertailut sanoo jo että sähkölataaminen kalleinta
- Anonyymi
"Laskimme vertailuautojen keskikulutuksiksi 13,3–17,2 kWh/100 km. Kotona sähkön hinnalla 0,15 €/kWh ladatessa sadan kilometrin ajo maksaa 2,00–2,60 euroa. 60 000 kilometrillä sähköä kuluu 1 200–1 550 euron edestä."
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/15b-2020/tm-vertailu-pienet-mutta-persoonalliset-sahkoautot-sahkoautoja-useampaan-makuun/
Sanopa miten bensalla tai dieselillä ajaa halvemalla? Ei edes terot kehtaa valehdella niin paljon vaikka paljon valehtelevatkin.
- Anonyymi
Minulla on Diesel ajettu 130000km ikää 5v. Aion ajaa niin kauan kuin kortissa virta riittää. Ei ole auton vaihto edes käynyt mielessä. Eläkeläisen pitää laskea muutenkin rahan käyttö tarkkaan.
- Anonyymi
Keskusta ja Kurvinen esittää PS asiaa....
- Anonyymi
Nuoret äänestämään dieselin puolesta
ostavat noita saksan ja ruotsin uudehkoja TDI autoja urakalla...
muuten polttoaineen hinnat nousee liian korkeaksi- Anonyymi
Älkää nyt ainakaan äänestäkö vihertalebaaneja, sillä ne ratikankäyttäjät ei ymmärrä yhtikäs mitään yksityisautoilusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älkää nyt ainakaan äänestäkö vihertalebaaneja, sillä ne ratikankäyttäjät ei ymmärrä yhtikäs mitään yksityisautoilusta.
Juntti vaalit tuskin valaisee asiaa mitenkään?
- Anonyymi
akkuihin ei riitä metallit?
- Anonyymi
Metallit riittävät vallan mainiosti akkuihin. Miksi luulet että eivät riittäisi?
- Anonyymi
auto on suuri
- Anonyymi
Ääni menee persuille koska omistan auton. Ihan sama vaikka puolueen muu agenda olisi meín kámpfista kopioitu. Niin paljon alkaa v*tuttamaan autoilijan ylisuuri rankaiseminen vaikka järkeviä vaihtoehtoja ei ole bensalle/dieselille.
Lataaminen korkeintaan pienelle osalle lähiajeluun sopiva, suurelle enemmistölle ei sovi. Samaa mieltä että vety tai synteettiset/bio-polttoaineet tulevaisuus.- Anonyymi
Vety ja varsinkin synteettiset ovat hyvä vaihtoehto miljonääreille. Vähemmän hyvä tavan tallaajalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vety ja varsinkin synteettiset ovat hyvä vaihtoehto miljonääreille. Vähemmän hyvä tavan tallaajalle.
No ei nuo tapojen tallaajat edes ymmärrä mitään autoista. Outoa kun näitä tapojen tallaajia esiintyy aina vaan enemmän. Onko Suomi menossa huonompaan suuntaan hyvien tapojen noudattamisessa.
- Anonyymi
hienoa PS
- Anonyymi
Polttisautojen häviäminen ei ole meidän sukupolven ajojen aikana tapahtuva. Ihan riippumatta ketä äänestää Suomen kunnallisvaaleissa. Sama juttu myös aikanaan eduskuntavaaleissa.
Ja onhan se nyt varmaa, etten persuja äänestä missään tapauksessa enkä varsinkaan tuon perusteella. Ei persuilla ole mitään roolia siinä miten autoteollisuus kehittyy maailmalla. Eikä Suomessakaan. Ei vaikka kuinka vaalipropagandassaan sitä yrittävät mainostaa. - Anonyymi
Vedystä haaveilu loppuu samalla tavalla kun maa- ja biokaasun käyttökin. Valmistajat lopettaa kun kauppa ei käy.
- Anonyymi
äänestä oikein
- Anonyymi
nyt uurnille autoilijat
Diesel on paras maakuntiin - Anonyymi
HS kertoo että suomessa on vai yksi suuri
PS - Anonyymi
alltimer
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869