Onko ketään kohtalotovereita?
Mulle on laitettu monia vuosia sitten kaksi hammas implanttia Helsingissä ja kokenut hyvä maineinen kirurgi laittoi nämä kalliit hammasimplantit etuhammas alueelle.
Taustalla oli alunperin eri paikassa Helsingissä asennettu yksi hammasimplantti, joka oli etuhammas ja se oli asennettu väärin hätiköiden liian lähelle viereistä tervettä hammasta ja se terve hammas tulehtui ja tulehdus levisi koko etualueelle. Tuloksena potilasvahinko, joka korvattiin.
Pitkälle levinneen tulehduksen takia ikenet jouduttiin avaamaan edestä pitkän matkaa ja keino luutakin jouduttiin siirtämään. Kaikki voitava oli tehty.
Olen ihan työkyvytön, elämän iloton, ahdistunut ja masentunut jatkuvan kivun vuoksi. Välillä kivut poistuu mutta palaa pian takaisin.
Kivut ovat olleet vuosia, niin pitkään kuin nämä implantit ovat olleet. Nykyään kivut ovat pahentuneet sietämättömäksi.
Tilasin nyt ajan hammaslääkäriin särkyajan.
Luussa johon keinojuuret on istutettu, niin siellä on jatkuvasti särkyä, polttokipua, tykyttävää kipua.
Olen ravannut lukuisat kerrat hammaslääkärissä, kirurgin luonakin olen käynyt, joka laittoi mulle nämä implantit ja suussa ei ole löytynyt mitään poikkeavaa edes röntgen kuvien mukaan.
Syyksi sanottiin että narskuttelen hampaita yöllä.
En ole halunnut hammaskiskoja, kun mulla on muutenkin ahdistuneisuus häiriö ja pelkään että tukehdun nukkuessa niihin tai olen varma siitä että tulee ainakin tunne että tukehdun. Muutenkin epäilen etten saa nukuttua semmoiset höskät suussa.
Nyt on lopulta vakavissaan hammaskiskot suunnitteilla hommata, kun kivut on riistäytyneet käsistä. Nykyään kaikki päivät kärvistelen kivuissa. Pitää lähteä viina kauppaan, että toivon mukaan sais turruttavaa helpotusta kipuihin vaikka muuten olen juonut hyvin harvoin ja vähän. Miten ihmeen lailla voi näin paljon särkeä implantti aluetta?
Hammaskirurgi väittää ettei etuhammas alueella ole hermotusta, että se ei voi olla hermosärkyä.
Kävin jossain vaiheessa kipupolilla, eikä syytä löytynyt kipuihin ja määrättiin kipukynnystä nostavaa triptyliä, mutta sekin lakkas vaikuttamasta aikaa myöten kun totuin lääkkeeseen ja annosta olisi pitänyt nostaa ja silloin kivut vaan paheni, joten sekin oli tosi traumatisoivaa.
Löytyykö kellään kokemusta tai viisaita neuvoja?
Olen tosi onneton kipujen kanssa:(
Hammas implantteja särkee jatkuvasti!
7
281
Vastaukset
- Anonyymi
Etsi paikka joka tekee KKTT kuvausta (kartiokeila). Sitten varaat ajan erikoishammaslääkäri konsultaatioon.
Voi olla että jäänyt juuria jotka tulehduttaa ja sisältää hermoa. Tai luuvaurio.
Tee valitus potilasvakuutukseen jos sinua ei auteta!- Anonyymi
Mene myös purentafysiologiaan erikoistuneen lääkärin luo joka tekee hiontoja hampaisiin.
Voi olla että purenta on aivan päin peetä. Itse sain huonolla purennalla 3 hammasta juurihoitoon ja poistoon. Kukaan ei nähnyt hampaissa vikaa paitsi eräs proffa.
- Anonyymi
Hammaskisko ei poista ongelmaa vaan maskeeraa sitä. Vika on suussa ja hampaissa.
Minulla myös 19kk kipuhelvettiä. Kukaan ei oikein tee mitään muuta kuin laskuttaa...
Todella karu herätys itsellä tämä hammashoito. - Anonyymi
Samaa mieltä kuin edellä, mene kartiokeilakuvaukseen ja kokeneelle suu- ja leukakirurgian erikoishammaslääkärille. Kuka tämä implantit asentanut kirurgi oli? Voin suositella sinulle pätevää sellaista, jolla olen itsekin käynyt. Helsingistä. Jos et täällä halua ilmoittaa, lähetä sähköpostia minulle osoitteella [email protected]. Saat samalla suosittelemani suukirurgin nimen.
- Anonyymi
Aloittajan tilanteessa poistattaisin implantit. Kipu loppuu varmasti. Tilalle irtoproteesi, mitä pikemmin sen parempi, sillä se on edessä joka tapauksessa. Harmin paikka!
- Anonyymi
Voi kauheaa rupesin ihan vapisemaan koita kestää hammaskivut on ihan sieltä kyllä se masentaa ja ahdistaa.kyllä sinulle kuuluisi kunnon korvaukset kivusta ja särystä.itselläni.on edessä implantti pari hammasta
- Anonyymi
Itselläni suussa kaksi hammas implanttia. Ei ole ollut mitään kipuja tai särkyjä. Kaikki on mennyt hyvin, vaikka toisen asentamisesta on jo lähes kymmenen vuotta.
Impantin laittaminen maksaa paljon, mutta mielestäni se kannattaa. Pitää kuitenkin valita hyvä kirurgi, hyvässä tunnetussa paikassa laittamaan se.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3257788Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662186- 1771876
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161432- 1121297
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91271Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701241RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601220Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411091Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901039