Hammas implantteja särkee jatkuvasti!

Anonyymi

Onko ketään kohtalotovereita?
Mulle on laitettu monia vuosia sitten kaksi hammas implanttia Helsingissä ja kokenut hyvä maineinen kirurgi laittoi nämä kalliit hammasimplantit etuhammas alueelle.

Taustalla oli alunperin eri paikassa Helsingissä asennettu yksi hammasimplantti, joka oli etuhammas ja se oli asennettu väärin hätiköiden liian lähelle viereistä tervettä hammasta ja se terve hammas tulehtui ja tulehdus levisi koko etualueelle. Tuloksena potilasvahinko, joka korvattiin.
Pitkälle levinneen tulehduksen takia ikenet jouduttiin avaamaan edestä pitkän matkaa ja keino luutakin jouduttiin siirtämään. Kaikki voitava oli tehty.

Olen ihan työkyvytön, elämän iloton, ahdistunut ja masentunut jatkuvan kivun vuoksi. Välillä kivut poistuu mutta palaa pian takaisin.
Kivut ovat olleet vuosia, niin pitkään kuin nämä implantit ovat olleet. Nykyään kivut ovat pahentuneet sietämättömäksi.
Tilasin nyt ajan hammaslääkäriin särkyajan.

Luussa johon keinojuuret on istutettu, niin siellä on jatkuvasti särkyä, polttokipua, tykyttävää kipua.
Olen ravannut lukuisat kerrat hammaslääkärissä, kirurgin luonakin olen käynyt, joka laittoi mulle nämä implantit ja suussa ei ole löytynyt mitään poikkeavaa edes röntgen kuvien mukaan.
Syyksi sanottiin että narskuttelen hampaita yöllä.
En ole halunnut hammaskiskoja, kun mulla on muutenkin ahdistuneisuus häiriö ja pelkään että tukehdun nukkuessa niihin tai olen varma siitä että tulee ainakin tunne että tukehdun. Muutenkin epäilen etten saa nukuttua semmoiset höskät suussa.

Nyt on lopulta vakavissaan hammaskiskot suunnitteilla hommata, kun kivut on riistäytyneet käsistä. Nykyään kaikki päivät kärvistelen kivuissa. Pitää lähteä viina kauppaan, että toivon mukaan sais turruttavaa helpotusta kipuihin vaikka muuten olen juonut hyvin harvoin ja vähän. Miten ihmeen lailla voi näin paljon särkeä implantti aluetta?
Hammaskirurgi väittää ettei etuhammas alueella ole hermotusta, että se ei voi olla hermosärkyä.
Kävin jossain vaiheessa kipupolilla, eikä syytä löytynyt kipuihin ja määrättiin kipukynnystä nostavaa triptyliä, mutta sekin lakkas vaikuttamasta aikaa myöten kun totuin lääkkeeseen ja annosta olisi pitänyt nostaa ja silloin kivut vaan paheni, joten sekin oli tosi traumatisoivaa.
Löytyykö kellään kokemusta tai viisaita neuvoja?
Olen tosi onneton kipujen kanssa:(

7

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Etsi paikka joka tekee KKTT kuvausta (kartiokeila). Sitten varaat ajan erikoishammaslääkäri konsultaatioon.
      Voi olla että jäänyt juuria jotka tulehduttaa ja sisältää hermoa. Tai luuvaurio.
      Tee valitus potilasvakuutukseen jos sinua ei auteta!

      • Anonyymi

        Mene myös purentafysiologiaan erikoistuneen lääkärin luo joka tekee hiontoja hampaisiin.
        Voi olla että purenta on aivan päin peetä. Itse sain huonolla purennalla 3 hammasta juurihoitoon ja poistoon. Kukaan ei nähnyt hampaissa vikaa paitsi eräs proffa.


    • Anonyymi

      Hammaskisko ei poista ongelmaa vaan maskeeraa sitä. Vika on suussa ja hampaissa.

      Minulla myös 19kk kipuhelvettiä. Kukaan ei oikein tee mitään muuta kuin laskuttaa...
      Todella karu herätys itsellä tämä hammashoito.

    • Anonyymi

      Samaa mieltä kuin edellä, mene kartiokeilakuvaukseen ja kokeneelle suu- ja leukakirurgian erikoishammaslääkärille. Kuka tämä implantit asentanut kirurgi oli? Voin suositella sinulle pätevää sellaista, jolla olen itsekin käynyt. Helsingistä. Jos et täällä halua ilmoittaa, lähetä sähköpostia minulle osoitteella [email protected]. Saat samalla suosittelemani suukirurgin nimen.

    • Anonyymi

      Aloittajan tilanteessa poistattaisin implantit. Kipu loppuu varmasti. Tilalle irtoproteesi, mitä pikemmin sen parempi, sillä se on edessä joka tapauksessa. Harmin paikka!

    • Anonyymi

      Voi kauheaa rupesin ihan vapisemaan koita kestää hammaskivut on ihan sieltä kyllä se masentaa ja ahdistaa.kyllä sinulle kuuluisi kunnon korvaukset kivusta ja särystä.itselläni.on edessä implantti pari hammasta

    • Anonyymi

      Itselläni suussa kaksi hammas implanttia. Ei ole ollut mitään kipuja tai särkyjä. Kaikki on mennyt hyvin, vaikka toisen asentamisesta on jo lähes kymmenen vuotta.

      Impantin laittaminen maksaa paljon, mutta mielestäni se kannattaa. Pitää kuitenkin valita hyvä kirurgi, hyvässä tunnetussa paikassa laittamaan se.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      390
      3857
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      133
      2697
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      128
      1875
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1320
    5. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1192
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      172
      1189
    7. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1167
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      64
      1125
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      51
      952
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      930
    Aihe