Tähän samaan kategoriaan kuuluvat myös erilaiset ladattavat töpseliautot.
Kuluttajan kannalta parasta ja käyttökelpoisinta moottoritekniikkaa edustaa dieselit ja vähemmän ajaville bensa- tai bensahybridit.
Monelle sähköautoon hurahtaneelle tulevaisuus lienee karu, mutta opettavainen.
Oma työsuhde-Volvo töpselillä opetti paljon. Hieno auto, mutta vain paperilla. Lapin reissu päättyi Ouluun sikäläiseen Volvo-huoltoon. Seuraava major-failure tuli kun auto oli kolme viikkoa ajamatta kesälomalla.
Nyt ajelen taas Volvolla, mutta kylläkin käytettynä Ruotsista tulleella D5-dieselillä.
Sähköautot ovat vain nopea välivaiheen ilmiö.
6
102
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä..eihän niitä sais pakkasessakaan seisottaa montaa päivää.
Ladattava passat on myös huonompi kuin ihan perus bensa.
Ei niin vakaa ajettava ja hirvee bensasyöppö kun akusta loppuu virta.- Anonyymi
Spritmonitorista löytyy 177 Passat GTE kuljettajaa joiden keskiarvokulutus on 4,2 litraa sataselle. Tuon kokoiselle autolle joka on selkeästi keskivertoa ripeämpi tämä on hyvä suoritus.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/456-Passat.html?fueltype=6&powerunit=2
Vertailuna voi vaikka käyttää Toyota Yaris joka on "vähän" pienempi ja laiskempi ja kuluttaa 14% enemmän eli 4,8 litraa
https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1287-Yaris_Hybrid.html?fueltype=6&powerunit=2 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Spritmonitorista löytyy 177 Passat GTE kuljettajaa joiden keskiarvokulutus on 4,2 litraa sataselle. Tuon kokoiselle autolle joka on selkeästi keskivertoa ripeämpi tämä on hyvä suoritus.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/456-Passat.html?fueltype=6&powerunit=2
Vertailuna voi vaikka käyttää Toyota Yaris joka on "vähän" pienempi ja laiskempi ja kuluttaa 14% enemmän eli 4,8 litraa
https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1287-Yaris_Hybrid.html?fueltype=6&powerunit=2Tässä parempi linkki. Kulutusarvo säilyy 4,8 litrana.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1287-Yaris_Hybrid.html?powerunit=2
- Anonyymi
Minun Volvoni kuluttaa 4,5l/100, mutta menee ikävä kyllä juuri ensimmäiseen akunvaihtoon. Itse joudun maksamaan 6000 euroa mokomasta ilosta. Halpaa kuin heinän teko. Vai onko?
Vanha saksantuonti Passat TDi 3,0 on jälleen perheemme ykkösauto. - Anonyymi
Seuraavaksi siirrytään hevospeleihin, niinkö? Sähkö on nimittäin käytännössä ainoa vaihtoehto pitemmän päälle. Vetykin voisi olla, mutta yli kolme kertaa kalliimpana ja erittäin kalliin jakeluverkoston vaativana sitä tuskin koskaan tulee markkinoille.
Bensa ja diesel katoavat alle 20 vuoden kuluessa täysin. - Anonyymi
Kokeile oikeaa sähköautoa, eikä tuollaista puolitekelettä. Tesla Model 3 koeajoon, ja et sen jälkeen edes suostu muuta ajamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2772509Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3001344- 1081231
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831221Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581175Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi921155- 441022
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67927Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa22880- 33787