Työllistymistä edistävät palvelut ovat hanurista.

Te-toimisto holhoaa ja pakottaa työttömät työnhakijat tälläisiin halventaviin ja nöyryyttäviin työnhakukerhoihin.
Siellä täytetään jotakin typeriä kaavakkeita, kahvitellaan, jauhetaan itsestään selvää paskaa ihan kuin työttömät olisivat jotakin aivokuolleita idiootteja ja kurssin pitäjät vielä ilkeävät lässyttää työttömille työnhakijoille kun jollekkin pikkulapsille.
Työkokeilu kuului myös pakollisena osana työnhakukerhoa.
Kolme vuotta sitten kun olin kyseisellä kurssilla, minun mielenterveyttä kyseenalaistettin, vain sen takia KOSKA OLIN TYÖTÖN!
Heidän mielestään olin liian laiska, surkea, kädetön ja henkisesti liian sairas saamaan tai edes hakemaan töitä, vaikka parhaillaan lähetin 2-6 hakemusta päivään.
Pahin tapaus mikä työnhakukerhossa tapahtui oli kun minulla oli haastattelu keskenään kahden kurssinpitäjän kanssa.
He tulivat ainakin 10min myöhässä, eivät tervehtineet eivätkä pahoitelleet myöhästymistään ja sitten alkoi melkoinen piina penkki.
Minua kuulusteltiin kun murhasta epäiltyä.
Minulta kyseltiin miksi olen työtön, miksi työsuhteesi ei ole mennyt hyvin, miksi en tullut toimeen esimiesteni ja työkavereideni kanssa, miksi et pärjännyt koulussa, miksi sitä ja miksi tätä.
Lopuksi he ilkesivät antaa minulle sellaisen kaavakkeen jossa kyseltiin käytänkö huumeita, lyönkö itseäni kun suutun ja huolehdinko hygieeniastani yms.
"Haastattelun" jälkeen eli piinaavan ja syyllistävän piinapenkin jälkeen he jäivät keskustelemaan omiaan ja eivät edes hyvästelleet kun lähdin.
Aina työttömiä haukutaan surkeiksi hapentuhlaajiksi, jotka joutavat roskiin mutta tuon kokemuksen jälkeen ei minulla ole todellakaan varaa haukkua yhtäkään työtöntä.
Suurin osa työttömistä todellakin haluaa työsuhteeseen, jopa määräaikaisen että saisivat edes leipää pöytään.
Aniharva työttömistä on enää sellaisia vapaamatkustajia,
jotka haluavat vain elää veronmaksajien rahoilla tekemättä yhtikäs mitään.

40

2242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen ollut Työnhakukursilla, jossa nyt lähinnä tehtiin CV ja Työhakemus. Ja homma taisi olla se 2 viikkoa vaan ja sai sen 9 € päivä vertonta ylläpitokorvausta. Mutta ei siellä tällaista kohteula ollut, eikä Työvoimimatomistossa ole koskaan ollut tällaista kohtelua ja en ole saanut yrittäjän statusta vaikka olen ilmoittanut harrastukseksi tehneeni oman julkaisun. Mutta kyllä niiden virkailijoiden naamasta näkee, kaikki silmien pyörittelyt ja muuta vastaavat epäaisiallisuudet asiakapalvelussa kun kertoo siitä mihin hommiin haluaisi ja väittää osaavansa tehdä niitä ilman alan koulutusta.

• Joensuun Te toimistossa on ainakin surkea asiakaspalvelu ja siellä pärjää vaan naamakertoimella.
        Kuka tahansa muu saa työtarjouksia yms. mutta minä on ole koskaan saanut yhtäkään työtarjousta, ainoastaan on pakotettu menemään näihin typeriin ja nöyryyttäviin työllistymistä edistäviin palveluihin jotka saavat sinut hautomaan itsemurhaa.
        Työtön tarvitsee työtä, eikä mitään muuta holhoavaa hevonpaskaa.

• Anonyymi
        kusipää22 kirjoitti:

Joensuun Te toimistossa on ainakin surkea asiakaspalvelu ja siellä pärjää vaan naamakertoimella.
        Kuka tahansa muu saa työtarjouksia yms. mutta minä on ole koskaan saanut yhtäkään työtarjousta, ainoastaan on pakotettu menemään näihin typeriin ja nöyryyttäviin työllistymistä edistäviin palveluihin jotka saavat sinut hautomaan itsemurhaa.

Työtä harvemmin tarjotaan. Te-toimiston työtarjoukset ovat vain TE-toimiston kehoituksia työttömälle mitä työpaikkaa on nyt syytä hakea. Työtöntä siis aktivoidaan toimimaan sanktion uhalla. Ei TE-toimisto tee yhdenkään työnantajan kanssa sopimusta että meillä on teille tässä nyt sopiva työntekijä hra Mutikainen . Sellainen ei ole lain mukaan edes mahdollistakaan.
        Työtä täytyy itse hakea ponnekkaasti. Tehdä itsensä näkyväksi. Naamakerroin ja tunnettuus on tärkeitä valttikortteja työmarkkinoilla. Omaa naamaa tehdän tunnetuksi jo päiväkodista lähtien. Jos on kroonisesti näkymätön ja tuntematon ja hajuton niin työnsaanti on armottoman vaikeata, Oman naamakertoimen voi jopa sössiä pilalle. Moni tekee senkin hölmöyttänsä. "Kuka hän on. Tunteeko kukaan teistä tätä kaveria". Niinpä. Ei työtä varsinaisesti edes haetakaan. itsellä tulee olla työantajaa kiinnostavaa osaamista tarjottavana. Omaa osaamista ja tehokkuutta myydään työnantajille.

• Anonyymi
        kusipää22 kirjoitti:

Joensuun Te toimistossa on ainakin surkea asiakaspalvelu ja siellä pärjää vaan naamakertoimella.

Onkohan nyt niin, että halajat työtä (taiteelliselta alalta, muu ei kelpaa) monen tonnin kk palkalla ja muu työ.ei kelpaa? Vai sinulle ei tietenkään tarjota töitä ja vain sinua kohdellaan näin? Otapa kuule vastuu omasta elämästä ja pois sieltä uhrin asemasta.
        Nimim. Ei päivääkään työttömänä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onkohan nyt niin, että halajat työtä (taiteelliselta alalta, muu ei kelpaa) monen tonnin kk palkalla ja muu työ.ei kelpaa? Vai sinulle ei tietenkään tarjota töitä ja vain sinua kohdellaan näin? Otapa kuule vastuu omasta elämästä ja pois sieltä uhrin asemasta.
        Nimim. Ei päivääkään työttömänä.

Vedäpä kuule sinä itse itsesi jojoon.

Kun ihminen tekee mitä tahansa hyödyllistä työtä, on siitä maksettava sen mukainen rahallinen korvaus, että työnteko on sen tekijälle kannattavaa. Työskentelyolosuhteidne pitää olla asianmukaiset ja työympäristön ja työyhteisön sellainen ettei kenenkään tarvitse seota päästään ensimmäisen kuukauden aikana. Onko tämä aivan ihmeellinen ja uusi ajatus sinulle?

Mikä tahansa työ ei tietenkään kelpaa. Pitäisikö kelvata? Ajatuksesi siitä kelpaako työ on jo itsessään aivovammainen. Työ on mieltä ja kehoa rasittavaa aikaa vievää puuhaa joka harvoin on sellaista ett äsitä tehdään ihan vain työn ilon vuoksi. Minkä siinä pitäisi "kevata" jos siitä ei makseta edes kunnollista palkkaa.

Ja rekrytoinnista valinnan tekee edelleen työnantaja. Töynhakija ei kato vain voi valita että tulenpas teille töihin.

Tätäkään et ilmeisesti tiedä. Kuten et paljon muutakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työtä harvemmin tarjotaan. Te-toimiston työtarjoukset ovat vain TE-toimiston kehoituksia työttömälle mitä työpaikkaa on nyt syytä hakea. Työtöntä siis aktivoidaan toimimaan sanktion uhalla. Ei TE-toimisto tee yhdenkään työnantajan kanssa sopimusta että meillä on teille tässä nyt sopiva työntekijä hra Mutikainen . Sellainen ei ole lain mukaan edes mahdollistakaan.
        Työtä täytyy itse hakea ponnekkaasti. Tehdä itsensä näkyväksi. Naamakerroin ja tunnettuus on tärkeitä valttikortteja työmarkkinoilla. Omaa naamaa tehdän tunnetuksi jo päiväkodista lähtien. Jos on kroonisesti näkymätön ja tuntematon ja hajuton niin työnsaanti on armottoman vaikeata, Oman naamakertoimen voi jopa sössiä pilalle. Moni tekee senkin hölmöyttänsä. "Kuka hän on. Tunteeko kukaan teistä tätä kaveria". Niinpä. Ei työtä varsinaisesti edes haetakaan. itsellä tulee olla työantajaa kiinnostavaa osaamista tarjottavana. Omaa osaamista ja tehokkuutta myydään työnantajille.

No eikä turvallisuusalalla juuri pidä olla nökymätön, hajuton, mauton. Ei saa olla someja, ei saa olla kavereita, tuttavia, sukulaisia. Ei saa olla romansseja, ihastuksia, seurustelusuhteita, seksiä. Ei saa tehdä mitään vapaa-ajalla eikä saa olla muuta kuin neljän seinän sisällä. Ei saa aiheuttaa olemuksellaan ja ulkonäöllään kateutta, levottomuutta, ihastumista, vihastumista. Ei saa olla harrastuksia, ei saa kuunnella musiikkia, ei saa asua hyvällä alueella, ei saa olla homoseksuaali, tummaihoinen, romani, suomenruotsalainen, hyvässä kunnossa fyysisesti, ei saa laihtua jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ne mitään kehotuksia ole.

Kun "tarjottua" työpaikkaa on taloudellisen sanktion uhalla pakko hakea, ei kyse ole kehotuksesta vaan pakotuksesta.

ja millainen yhteiskunta kehottaa työttömiä hakemaan töitä? Ketään ei tarvitse kehottaa yhtään mihinkään kun tarjolla on sellaista mikä oikeasti on kannattavaa.

Jos työtön ei tällaiseen lainvastaiseen ulkoapäin ohailuun ja velvoitteisiin halua suostua ja niitä protestoi, ilkkuvat päättäjämme kuinka tämä on todiste työttömien työhaluttomuudesta. Ja varsinkin passivoivasta sosiaaliturvasta.

Ja tästä he saavat tekosyyn keksiä entistä törkeämpiä lainvastaisia rangaistuksia ja nöyryytystoimia köyhille siitä että he ovat köyhiä koska ovat työnvieroksujia.

Päättäjiemme kaiken työttömyyttä koskevan politiikkansa keskiössä on aina ollut tavoite todistaa että työtön on työhaluton. Kunhan tämä saadaan todistettua päästään keksimään kuritustoimia ja orjuutuksen hyväksyvää ilmapiiriä sekä leikkimään viimesijaisimmalla sosiaaliturvalla.

Se että poliitikkomme kuvittelevat työttömien tarvitsevan ulkoapäin ohjausta ja aktivointia kertoo vain päättäjiemme tautisesta asenteesta. He ovat kaikki nämä vuosikymmenet pitäneet äänestäjiä pilkkanaan. Eivätkä ole edes yrittäneet peitellä tätä mitenkään. He räkivät meitä käytännössä naamalle koko ajan ja nauravat paskaisesti päälle. Erityisen diskrimination kohteena ovat nimenomaan sosiaaliturvariipuvaiset köyhät työttömät.

Ei ole asiaa eikä tilannetta jota he eivät kääntelisi omissa pikku päissään kieroon. Kaikki mahdollinen työttömien laillisia oikeuksia puolustava puhe tulkitaan todisteeksi työttömien "työhaluttomuudesta".

Työttömyys on niin vahva stigma etenkin Suomessa, että työtön tukiorja on käytännössä lainsuojaton. Kukaan ei ajattele että työtöntä pitäisi edes kohdella asiallisesti ja kunnioittavasti saati nähdä heidät perustuslain edessä tasavrtaisina vakavasti otettavina kansalaisina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun "tarjottua" työpaikkaa on taloudellisen sanktion uhalla pakko hakea, ei kyse ole kehotuksesta vaan pakotuksesta.

ja millainen yhteiskunta kehottaa työttömiä hakemaan töitä? Ketään ei tarvitse kehottaa yhtään mihinkään kun tarjolla on sellaista mikä oikeasti on kannattavaa.

Jos työtön ei tällaiseen lainvastaiseen ulkoapäin ohailuun ja velvoitteisiin halua suostua ja niitä protestoi, ilkkuvat päättäjämme kuinka tämä on todiste työttömien työhaluttomuudesta. Ja varsinkin passivoivasta sosiaaliturvasta.

Ja tästä he saavat tekosyyn keksiä entistä törkeämpiä lainvastaisia rangaistuksia ja nöyryytystoimia köyhille siitä että he ovat köyhiä koska ovat työnvieroksujia.

Päättäjiemme kaiken työttömyyttä koskevan politiikkansa keskiössä on aina ollut tavoite todistaa että työtön on työhaluton. Kunhan tämä saadaan todistettua päästään keksimään kuritustoimia ja orjuutuksen hyväksyvää ilmapiiriä sekä leikkimään viimesijaisimmalla sosiaaliturvalla.

Se että poliitikkomme kuvittelevat työttömien tarvitsevan ulkoapäin ohjausta ja aktivointia kertoo vain päättäjiemme tautisesta asenteesta. He ovat kaikki nämä vuosikymmenet pitäneet äänestäjiä pilkkanaan. Eivätkä ole edes yrittäneet peitellä tätä mitenkään. He räkivät meitä käytännössä naamalle koko ajan ja nauravat paskaisesti päälle. Erityisen diskrimination kohteena ovat nimenomaan sosiaaliturvariipuvaiset köyhät työttömät.

Ei ole asiaa eikä tilannetta jota he eivät kääntelisi omissa pikku päissään kieroon. Kaikki mahdollinen työttömien laillisia oikeuksia puolustava puhe tulkitaan todisteeksi työttömien "työhaluttomuudesta".

Työttömyys on niin vahva stigma etenkin Suomessa, että työtön tukiorja on käytännössä lainsuojaton. Kukaan ei ajattele että työtöntä pitäisi edes kohdella asiallisesti ja kunnioittavasti saati nähdä heidät perustuslain edessä tasavrtaisina vakavasti otettavina kansalaisina.

Kun joku uskaltautuu vaatimaan että työttömiä pitäisi kunnioittaa, siitä vasta riemu alkaa. Meiltähän puuttuu suomalaisesta sosiaalisesta elämästä koko kunnioituksen konsepti, mikä yleensä muualla maailmassa on jossain muodossa olemassa.

Työtön tukiriippvainen on tässä keinotekoisessa hierarkiassa pohjalla. Meillä ajatellaan sen olevan aivan normaalia että työttömistä sosiaaliturvan varassa kituvista tehdään pilkkaa.

Työtön tukiorja on yhteiskunnan hovinarri. Media esittelee työttömät tukien varassa kituvat ihmiset säälittävinä komediahahmoina. Media oikein kutsuu yleisöä pällistelemään noita tyhmiä, itsetunto- ongelmaisia alemmuudentuntoisia reppanoita jotka ovat tyytyväisiä osaansa, ja siksi vapaaehtoisesti tukiorjia.

Kun työtön erehtyy kritisoimaan narrin rooliaan yhteiskunnassa, on se todiste työttömän itsetunto- ongelmista koska työtön ei kestä itsensä kustannuksella perseilyä koska sosiaaliturvariippuvuus ja työttömyys on hänelle itselleen arka asia. Ottaa omanarvontunnon päälle. Yliherkän tukiorjan herkkiä tunteita on loukattu, ja nyt se pahoitti mielensä. Työtön luulee että sitä pitää muka kunnioittaa. Työttömästä vain tuntuu siltä ettei häneen suhtauduta vakavasti koska hänellä on itsellään kompleksi tilanteestaan.

Sama juttu olit sitten missä tahansa muussa ö ryhmää edustavassa asemassa. Vaikka se onneton siivooja työpaikalla, se tyttö miesvaltaisella alalla, tai se palkkatukilainen.

Tämä yleinen normalisoitu asenne on todiste siitä että työttömyydelle eli työttömille ihmisille on sosiaalinen tilaus itsetunto- ongelmaisessa Suomessa. Ns normaali osa yhteiskuntaa kertakaikkiaan tarvitsee itse sen ryhmän x joita voidaan katsoa alaspäin. Ei työttömien elämällä pelleilylle ole muuta selitystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eli siis ajatuksesta rangaistaan? eli jos on työhaluton mutta tekee kuitenkin kaiken laissa vaadittavan, niin sellaisestako rangaistaan nykyään jos on vain työhaluton?

mutta joo, tuo "aktivoiminen" ja rangaistuksen uhalla pakottaminen paikkoihin ja toimiin mihin ei missään nimessä halua ja joissa käytännössä pakotettu joutuu kärsimään, tietysti lisää työhaluttomuutta ja vastustusta, kyllähän tuon nyt jokainen täysjärkinen älyää

• Anonyymi

Nuo kerhothan on just parasta kun vaan rupatellaan. 9e päivä niin on jo kuukaudessa 180e... sillä ostaa jo vaikka kaksi 60e pleikka peliä. Eniten näissä toimissa ärsyttää nuo työharjoittelut missä ensin luvataan, että työpaikat on jo valmiiksi katsottuna mutta totuus on, että itse pitää soitella illat pitkät työpaikkoihin mihin voisi päästä. Itse en ole koskaan alistunut soittelemaan ja eipä ole tullut enää kyllä kutsujakaan työllisyystoimiin kun tietävät miten vaikeaa on mulle saada työharjoittelupaikka. Viimeksi 2kk työharjoittelujaksosra löytyi työpaikka vasta kun 2kk työharjoittelua oli enää 2 viikkoa jäljellä. Kyllä siinä huomasivat kurssittajat miten vaikeaa on töiden löytäminen ja puolella kurssilaisista oli sama ongelma.

• Anonyymi

Joukkoliikenteeseen menee kuitenkin tuo raha kun matkustaa edestakaisin. Sitten sen päälle käytetty aika ja vaiva.

Kannattaa muistaa, että työharjoittelua ei koskaan lasketa varsinaiseksi työkokemukseksi. Että ei sinne kannata sen takia mennä alistettuna ja hyväksikäytettynä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joukkoliikenteeseen menee kuitenkin tuo raha kun matkustaa edestakaisin. Sitten sen päälle käytetty aika ja vaiva.

Kannattaa muistaa, että työharjoittelua ei koskaan lasketa varsinaiseksi työkokemukseksi. Että ei sinne kannata sen takia mennä alistettuna ja hyväksikäytettynä.

Komppaan. Työharjoittelu ei koskaan ole TES:n ehtojen mukainen, joten siitä ei kerry eläkettä (LEL, TEL jne.).

• Anonyymi

Ei mulle ainakaan kukaan ole työpaikasta soittanut kotiin, että tässäpä sinulle sinun haluama työ. Kyllä ne työt pitää ihan itse hakea ja soitella ja kysellä. Me muut, jotka maksamme ne teidän kurssit ym joudumme kyllä sinne työmaalle "nöyryymään". Niin joo olettehan tekin Veronmkasajia. Tosi ei ehkä ihan netto semmoisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mulle ainakaan kukaan ole työpaikasta soittanut kotiin, että tässäpä sinulle sinun haluama työ. Kyllä ne työt pitää ihan itse hakea ja soitella ja kysellä. Me muut, jotka maksamme ne teidän kurssit ym joudumme kyllä sinne työmaalle "nöyryymään". Niin joo olettehan tekin Veronmkasajia. Tosi ei ehkä ihan netto semmoisia.

Olet sä kans einstein.

Kun työtön toteaa ettei te- toimistosta ole tarjottu työtä, hän vain toteaa ettei te- toimiston funktio ole se mikä sen pitäisi olla: TYÖNVÄLITYS.

Siitä, että työvoimatoimiston funktion kuuluu olla työvälitys ei seuraa etteikö työtä saa hakea itsenäisesti, tai että työtarjousta pitää rangaistuksen uhalla hakea jos ei halua.

Tarjous on tarjous. Työnhakija itse päättä onko se itselle sopiva tarjous.

Luuleko että selatessasi Tokmannin kuvastoa sieltä löytyvien tarjousten ostaminen on velvoittavaa myös? 🤔 Ja jos ei tarjouksia anneta, niin sitten et itsenäisesti osaa hakea ja halutessasi ostaa tarvitsemiasi tavaroita?

Työvoimatoimisto aikoinaan välitti työtä. Se oli yksinkertainen laitos jonka tarkoitus oli se mikä sen kuuluikin olla. Työvälitys.

Te- toimisto on ehdonalaisvalvontakoneistoon verrannollinen valvova elin. Sen toimintamekanismi on kaikin tavoin keksiä tekosyitä joiden avulla työttömille voidana tehtailla erilaisia rangaistuksia ja velvoitteita. Eikä vähiten taloudellisia rangaistuksia. Te- toimiston virkanilkkejä PALKITAAN SUORIUTUMISLISILLÄ siitä hommasta. He siis saavat selvää rahaa jokaisesta työttömään kohdistuneesta onnistuneesta kiusaustoimesta, kelaapa sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika monille soitetaan jatkuvasti kotiin että tuutko iltavuoroon töihin kun työkaveri on krapulassa kotona saikulla.

Mutta eikö sen pitäisikin olla niin että työttömiä suorastaan hinataan kotoa töihin ja tarjottaisiin loistavia sopimuksia, hyvää liksaa, upeita työsuhde- etuja ja mahtavia työskentelyolosuhteita?

Kun on HUUTAVA TYÖVOIMAPULA pitäisi tietenkin työnantajien keksiä mitä mielikuvituksellisimpia keinoja houkutellakseen työttömiä töihin. Työtarjouksia pitäisi sataa ovista ja ikkunoista, ja työttömien pitäisi elää kuin karkkikaupassa, kun on mistä valita.

Tietenkään ketään ei voida ulkoapäin velvoittaa suostumaan mihinkään työhön minkään rangaistuksen uhalla. Ainoastaan poikkeusoloissa sellainen valvoittaminen on laillista.

Näin sen pitäisi mennän kun on työvoimapulan aika.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Komppaan. Työharjoittelu ei koskaan ole TES:n ehtojen mukainen, joten siitä ei kerry eläkettä (LEL, TEL jne.).

Ei kerry eläkettä myöskään nuorena tehdystä työstä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet sä kans einstein.

Kun työtön toteaa ettei te- toimistosta ole tarjottu työtä, hän vain toteaa ettei te- toimiston funktio ole se mikä sen pitäisi olla: TYÖNVÄLITYS.

Siitä, että työvoimatoimiston funktion kuuluu olla työvälitys ei seuraa etteikö työtä saa hakea itsenäisesti, tai että työtarjousta pitää rangaistuksen uhalla hakea jos ei halua.

Tarjous on tarjous. Työnhakija itse päättä onko se itselle sopiva tarjous.

Luuleko että selatessasi Tokmannin kuvastoa sieltä löytyvien tarjousten ostaminen on velvoittavaa myös? 🤔 Ja jos ei tarjouksia anneta, niin sitten et itsenäisesti osaa hakea ja halutessasi ostaa tarvitsemiasi tavaroita?

Työvoimatoimisto aikoinaan välitti työtä. Se oli yksinkertainen laitos jonka tarkoitus oli se mikä sen kuuluikin olla. Työvälitys.

Te- toimisto on ehdonalaisvalvontakoneistoon verrannollinen valvova elin. Sen toimintamekanismi on kaikin tavoin keksiä tekosyitä joiden avulla työttömille voidana tehtailla erilaisia rangaistuksia ja velvoitteita. Eikä vähiten taloudellisia rangaistuksia. Te- toimiston virkanilkkejä PALKITAAN SUORIUTUMISLISILLÄ siitä hommasta. He siis saavat selvää rahaa jokaisesta työttömään kohdistuneesta onnistuneesta kiusaustoimesta, kelaapa sitä.

työnvälitystä ei ole ollut enää vuosikymmeniin, sen tilalle tuli tämä järkyttävän suureksi paisunut miljardeja verorahoja vuodessa syövä työttömyyskoneisto johon kuuluu te toimistot yms työttömyys puljut.

itte jo eläkkeellä, mutta muistan kun oli vielä normaali työnvälitys jossa oltiin työttömänä työnhakijana, eli se välitti töitä jos niitä oli tarjolla, kursseja oli silloinkin.
        Eli silloin jos oli työtön sai työttömyyskorvauksen piste. 99% halvempi systeemi kuin tämä nykyinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

työnvälitystä ei ole ollut enää vuosikymmeniin, sen tilalle tuli tämä järkyttävän suureksi paisunut miljardeja verorahoja vuodessa syövä työttömyyskoneisto johon kuuluu te toimistot yms työttömyys puljut.

itte jo eläkkeellä, mutta muistan kun oli vielä normaali työnvälitys jossa oltiin työttömänä työnhakijana, eli se välitti töitä jos niitä oli tarjolla, kursseja oli silloinkin.
        Eli silloin jos oli työtön sai työttömyyskorvauksen piste. 99% halvempi systeemi kuin tämä nykyinen.

Kyllä noin se on.

Ja kun mennään vielä siihen aikaan ettei edes työnvälitystoimistoa ollut, vaan työsuhteet luotiin suoraan työnantajan ja -tekijän välillä, saattoivat työnantajat rakentaa jopa taloja työntekijöilleen joissa asua. Monilla työpaikoilla oli oma tarhakin työntekijöiden lapsille jotta vanhemmat pääsivät tienaamaan elantonsa.

Kauas on tultu niistä ajoista kun vielä ymmärrettiin mitä työnteko on, miksi työtä tehdään, ja millä periaatteilla työelämän pitäisi toimia. En usko että itse haluaisin kaikkea menneisyyden aikojen toimintakulttuureita takaisin. Mutta kaikki on mennyt pieleen siinä, ettei meillä enää edes tiedetä miksi oikeastaan töitä tehdään, ja millainen on terve normaali työsuhde.

Joskus kannattaa todellakin palata takaisin perusasioiden juurille ja pohtia miksi asioita tehdään. Työelämä ja työttömyyselämä on nykyisin hyvin hämmentävää monimutkaista ja epäselvää, mikä kielii aina suuresta kusetuksesta, kun yksinkertaisista perusasioista tekemällä tehdään monimutkaisia.

Itse en päässyt lapsena ratsastusharrastusta aloittamaan siksi, koska isovanhempani yhdistivät hevoset työntekoon. He pitivät ratsastuksesta ja hevosen hoidosta maksamista kusetuksena. Heidän maailmassaan siitä olisi pitänyt maksaa hevosen hoitajalle ja ratsastajalle itselleen, että hän vaivautuu pitämään ratsastuskoulun hevosista huolta. Siinäkin on paljon järkeä, mutta kukaan ei enää tule edes moista ajatelleeksi.

Isovanhemmillani oli vielä selvä kirkas tietoisuus siitä, että aina kun vaaditaan työntekoa, pitää kaivaa kuvetta.

Nykyisin asenne on se, että työntekijän pitäisi suurinpiirtein itse maksaa työnantajalle työnteostaan saadusta työn ilosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei mulle ainakaan kukaan ole työpaikasta soittanut kotiin, että tässäpä sinulle sinun haluama työ...."

Minulle on kaksi firmaa ottanut yhteyttä kotipuhelimeen ja kyselleet tulisinko työhaastatteluun!
        Kyseessä siis omatoiminen haku jota pidetty yllä säännöllisesti kyseisiin firmoihin!
        Olen siis ollut firmojen työnhakulistoilla josta poimineet nimen ja numeron!

Molemmat työpaikat lopulta sain ja viimeisimmässä puolet työelämästä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kerry eläkettä myöskään nuorena tehdystä työstä.

Eläkettä ei kerry nuorena, koska samanikäiset ovat koulussa opiskelemassa ylioppilaaksi ja heille ei kerry myöskään pitkiin aikoihin....joten tasoitetaan sitä eläkekertymää kaikinkeinoin! Kätevää vedätystä!

• Anonyymi

Nyt olisi oiva mahdollisuus saada töitä aivan uudenlaisesta ympäristöstä. Pohjoiseen etsitään nyt toden teolla kausityöntekijöitä. Paikkoja on auki erilaisiin tehtäviin hiihtokeskuksissa ja sen ympärillä olevilla palveluilla. Lähde tekemään töitä kevytyrittäjänä niin pääset vaikuttamaan itse siihen kuinka paljon tienaat ja miten paljon töitä teet. Täältä pääsee lukemaan lisää: https://free.fi/revontulot-tulloo/.

• Anonyymi

Tottakai ovat. Työllisyyttä edistävien palveluiden ei ole koskaan ollut edes tarkoitus edistää työttömien työllisyyttä.

Ne ovat aina edistäneet vain työllisyyspalveluissa työskentelevien työllisyyttä. Työnkuva on työttömien kiusaaminen ja ahdistelu sekä talouskatastrofien tehtailu.

Työttömät ovat tässä kuviossa vain elinkeino.

• Anonyymi

Mitä nämä työllisyyspalveluiden sankarit ovat saaneet aikaan kun ovat olleet edistävinään sun työllisyyttäsi, työtön? Eli suomeksi ovat edistäneet omaa toimeentuloaan. Verovaroin.

https://www.youtube.com/watch?v=myTklp5fbGc

Tällaista paskaa työllisyyspalveluiden parista oman toimeentulonsa lypsävät verorahaloiset tekevät työkseen. Siellä on kolautettu tyhmät päät yhteen ja keksitty näitä kaikenlaisia kykyviisareita joiden avulla työtön voi löytää itsesään kaikenlaisia vikoja jotka selittävät työttömän työttömyyden.

Työllisyyspalveluiden asintuntija tietää kertoa että työttömyys johtuu työttömän yksinäisyydestä.

Miten helvetissä tällaista paskaa voi olla olemassa?

• Anonyymi

minkä arvosanan ja arvion sait kun vaastasit vilpittömästi kykyviisarikoneeseen. Teitkö pikatestin. Todennnäköisesti et jaksanut loppuun asti, En minäkään.
        Viduttaa viduttaa niin tanasti kohtaa ei kyselyssä löytynyt. Se on puute.
        Se on selvä asia että kykyviisari sopii itsearviointiin vain sellaisille jotka kokevat olevansa
        surkeassa elämäntilanteessa ja täysin palasina ja avun tarpeessa. Heitäkin on työttömien joukossa runsaasti .
        Kykyviisari ei sovin lainkaan työkaluksi sellaiselle joka tuntee vain suurta vidudusta ja näkee pskaa ympärillänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

minkä arvosanan ja arvion sait kun vaastasit vilpittömästi kykyviisarikoneeseen. Teitkö pikatestin. Todennnäköisesti et jaksanut loppuun asti, En minäkään.
        Viduttaa viduttaa niin tanasti kohtaa ei kyselyssä löytynyt. Se on puute.
        Se on selvä asia että kykyviisari sopii itsearviointiin vain sellaisille jotka kokevat olevansa
        surkeassa elämäntilanteessa ja täysin palasina ja avun tarpeessa. Heitäkin on työttömien joukossa runsaasti .
        Kykyviisari ei sovin lainkaan työkaluksi sellaiselle joka tuntee vain suurta vidudusta ja näkee pskaa ympärillänsä.

Tein vähän salapoliisityötä ja nuuskin näiden sedejen taustoja. Niinhän hekin tekevät asiakkailleen. Tuo möreämpiääninen leidi tuossa videossa on toiminut myös lastenkodin johtajana.

Mahtoi olla rahakas reissu. Paljonkohan tämä wanna-be-koomikko heitti läpändeeriä niiden lastenkotilasten kustannuksella? Isin ja äitin hellantelttu on itse elänyt pumpulissa elämänsä. Lukee kirjoja kuten Frank McCourtin seitsemännen portaan enkeli joissa karun lapsuuden eläneet kertovat itse traumaattisista kokemuksistaan humoristisesti. Tämä pumpulissa elänyt äitin ja isin hellatelttu luulee että täten siis myös hän voi mennä pilailemaan toisten ahdingolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tein vähän salapoliisityötä ja nuuskin näiden sedejen taustoja. Niinhän hekin tekevät asiakkailleen. Tuo möreämpiääninen leidi tuossa videossa on toiminut myös lastenkodin johtajana.

Mahtoi olla rahakas reissu. Paljonkohan tämä wanna-be-koomikko heitti läpändeeriä niiden lastenkotilasten kustannuksella? Isin ja äitin hellantelttu on itse elänyt pumpulissa elämänsä. Lukee kirjoja kuten Frank McCourtin seitsemännen portaan enkeli joissa karun lapsuuden eläneet kertovat itse traumaattisista kokemuksistaan humoristisesti. Tämä pumpulissa elänyt äitin ja isin hellatelttu luulee että täten siis myös hän voi mennä pilailemaan toisten ahdingolla.

Sinä työtön tukiorja kidut toimeentulotukien varassa aivan todellinen pelko perseessä joka päivä pysyykö edes katto pään päällä ja miten selviydyt elämästä. Et pysty elämään elämääsi. Hytiset ruokajonossa ja syöt pilaantunutta moskaa jota ruokakassi sisältää.

Ei toivoakaan toimeentulon kohenemisesta.

Tämä kööri kusipäitä kokee että tässä on nyt joku hauska leikki menossa. Ja että olet henkilö jonka kustannuksella työttömän palvelijan kuuluu pitää hauskaa työkseen.

Työtön. Työttömän palvelijan työpäivien parasta viihdettä.

• Anonyymi

no, se on nykyään noin, eli on työelämä, työkunto, työkaverit työ sitä ja työ tätä, ja jos on itse sellainen ihminen ettei kaipaa mitään noista ja elää hyvää elämää ilman noita ja kuntoilee itsensä takia eikä työn takia, tuttavia/kavereita on ihan muuten eikä työn takia jne jne, niin silloin olet syrjäytynyt :)

• Anonyymi

Seuraavaksi jos ei löydä töitä niin kuntouttavaa ....

• Anonyymi

Paperin sillppuamista..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paperin sillppuamista..

Tulee kirjat tutuksi kun repii sivun kerrallaan...samalla voi lukea..ja tästä vielä maksetaan.

• Anonyymi

Jessus sentään kun tulee kaikenlaisia fläsäreitä parinkymmenen vuoden takaa työllisyyspalveluista. Millaisia ohjeita meille työttömille nuorille annettiin työllisyyspalveluissa. Työnhakukurssittajat opastivat menemään yritysten oville hakemaan töitä. Tarjoamaan itseä harjoittelijaksi niin siitä saa jalan oven väliin.

Kukaan ei ole viiskytluvun jälkeen päässyt tuolla tavoin töihin. Siellä on ollut työllisyyspalveluissa jotain maatalousajan yhteiskuntajärjestelmään jumiin jääneitä reppanoita opastamassa nuoria työelämään että kunhan vaan menet tehtaan ovelle niin kyllä se polku siitä aukee.

Pantomiimina opeteltiin työhaastattelutilannetta. Kerrottiin miten työhakemukseen kerrotaan värikkäästi omisa harrastuksista niin sillä lailla erottuu hakijoiden joukosta.

Hyi vittu että kuvottaa mitä meille on tehty. 30- vuotta tyhjänpäiväistä pelleilyä.

• Anonyymi

Ja ei vain pelkästään henkisesti maatalousyhteiskuntaan jämähtäneitä vaan myös konkreettinrn alkuperöinen ammatti ja koulutus on jokin maatalouden koulutus.

• Anonyymi

Työvoimahallinto ei täytä tehtäväänsä, kuten joku jo kirjoittikin. Perustuslain mukaan ihmisillä on Suomen valtion alueella oikeus elämään, oikeus työhön ja ammatin valintaan, oikeus sosiaaliturvaan, oikeus siis ihmisarvoiseen elämään. Perustuslaki säätää, että jokainen ihminen on tasavertainen, häntä tulee kohdella yhdenvertaisesti erityisesti julkisen vallan toimesta.

Työvoimahallinto on osa julkista valtaa.

Sellainen hallintovalta joka riistää ihmisiltä heidän perustavat oikeutensa, on yksiselitteisesti rikollinen.-

• Anonyymi

perustuslaki on enemmänkin ohjeistus kuin laki jota tulisi noudattaa tarkasti, yleensäkkin kaikki lait jotka koskee huono osaisia yms, on lähinnä ehdotus että tulisi pyrkiä tekemään niin ja näin ja sit on sekin että yksinkertaisesti nimeämällä eri toimenpiteitä sopivasti voidaan lakipykäliä kiertää :) esm pakkotyö on laitonta, mutta riittää et vain nimeää kivasti palkattoman työn tms, johon pitää mennä karessiuhalla, niin ei kokse enää tuo lakikaan ^^

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

perustuslaki on enemmänkin ohjeistus kuin laki jota tulisi noudattaa tarkasti, yleensäkkin kaikki lait jotka koskee huono osaisia yms, on lähinnä ehdotus että tulisi pyrkiä tekemään niin ja näin ja sit on sekin että yksinkertaisesti nimeämällä eri toimenpiteitä sopivasti voidaan lakipykäliä kiertää :) esm pakkotyö on laitonta, mutta riittää et vain nimeää kivasti palkattoman työn tms, johon pitää mennä karessiuhalla, niin ei kokse enää tuo lakikaan ^^

Perustuslaki on perustava laki, jota on noudatettava, jotta valtiolla olisi legitimaatio. Kun valtio ei noudata omaa perustavaa lakiaan, sen legitimaatio on kadonnut. Sellaisella valtiolla ei ole oikeutusta olemassaoloonsa.

Perustuslaki on lakihierarkiassa myös korkein, ylin laki. Kaikki muut lait ovat sen alapuolella, eivätkä muut lait saa olla ristiriidassa perustuslain kanssa. Mikäli alemmat lait rikkovat perustuslakia, niillä ei ole oikeutusta. Lain tarkoitus on ainoastaan noudattaa oikeutta, olla siis oikeuden mukainen.

Oikeus ei ole sama kuin vääryys. Epäoikeudenmukaisuus on oikeudenmukaisuuden vastakohta ja siis sen vihollinen.

Pakkotyö on yksiselitteisesti laitonta, väärin ja ihmisoikeusrikos. Mitkään alemmat lait tai asetukset eivät voi kumota näitä universaaleja ja siis yleisesti ihmiskuntaa koskevia lakeja. Suomen valtio on allekirjoittamalla vahvistanut ja siten sitoutunut noudattamaan kansainvälisiä ihmisoikeussopimuksia. Kun valtio, siis julkinen valta, on niitä rikkonut, se on toiminut rikollisesti. Ei kenelläkään, oli mikä tahansa poliitikko tai johtaja tai omistaja, ole oikeutta rikoksiin.

Kun orjuus nimetään vapaudeksi, se on vain osoitus valheellisuudesta.

Kaikki tyranniat ovat aina valehdelleet tuohon tapaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perustuslaki on perustava laki, jota on noudatettava, jotta valtiolla olisi legitimaatio. Kun valtio ei noudata omaa perustavaa lakiaan, sen legitimaatio on kadonnut. Sellaisella valtiolla ei ole oikeutusta olemassaoloonsa.

Perustuslaki on lakihierarkiassa myös korkein, ylin laki. Kaikki muut lait ovat sen alapuolella, eivätkä muut lait saa olla ristiriidassa perustuslain kanssa. Mikäli alemmat lait rikkovat perustuslakia, niillä ei ole oikeutusta. Lain tarkoitus on ainoastaan noudattaa oikeutta, olla siis oikeuden mukainen.

Oikeus ei ole sama kuin vääryys. Epäoikeudenmukaisuus on oikeudenmukaisuuden vastakohta ja siis sen vihollinen.

Pakkotyö on yksiselitteisesti laitonta, väärin ja ihmisoikeusrikos. Mitkään alemmat lait tai asetukset eivät voi kumota näitä universaaleja ja siis yleisesti ihmiskuntaa koskevia lakeja. Suomen valtio on allekirjoittamalla vahvistanut ja siten sitoutunut noudattamaan kansainvälisiä ihmisoikeussopimuksia. Kun valtio, siis julkinen valta, on niitä rikkonut, se on toiminut rikollisesti. Ei kenelläkään, oli mikä tahansa poliitikko tai johtaja tai omistaja, ole oikeutta rikoksiin.

Kun orjuus nimetään vapaudeksi, se on vain osoitus valheellisuudesta.

Kaikki tyranniat ovat aina valehdelleet tuohon tapaan.

Lisään vielä tuohon että Perustuslaki ei myöskään voi olla ristiriidassa ihmisoikeusperiaatteiden kanssa.

Ihmisoikeusartiklat ovat periaatteita joiden puitteissa niihin sitoutuneuden valtioiden on toimittava. Näin ollen minkään ihmisoikeuksiin sitoutuneen valtion perustuslaki tai muut lait eivät voi olla ristiriidassa ihmisoikeusperiaatteiden kanssa. Perustuslain on nojattava niihin tavoitteisiin joita ihmisoikeuksilla on tarkoitus turvata.

YK:n yleismaailmallinen ihmisoikeusjulistus allekirjoitettiin YK:n yleiskokouksessa vuonna 1948 toisen maailmansodan jälkeen. Ihmisoikeudet luovat perusperiaatteet joiden ydin- idea ja tavoite on turvata yksilöiden oikeudet, vapaudet ja mahdollisimman suuri autonomia oman itsensä ja oman elämänsä yli valtion potentiaalista mielivaltaa vastaan.

Näin ollen perustuslakia ei voida kirjoittaa tai tulkita siten että yksilön autonomia oman elämänsä yli vaarantuu missään olosuhteissa. Lakeja ei voida säätää siten että julkiselle vallalle annetaan valta pistää, laittaa, ohjata, velvoittaa ja määrätä kansalaisia ulkoapäin mielivaltaisesti miten sattuu. Julkisella vallalla ei myöskään voi olla oikeutta puuttua yksityisten kansalaisten elämään ja asioihin ilman erityisen painavaa syytä.

Yksilö on oman elämänsä isäntä ja emäntä, ja valtio renki, on koko ihmisoikeusjulistuksen perusta. Näin ollen sen pitää olla myös Perustuslain perusta.

Ajatelkaapas mihin meillä on tultu Suomessa kun tilannetta katsoo tässä valossa. Tavallisten ihmisten itsemääräysvalta on viety. Ja se on viety nimenomaan ihmisten viimesijaisinta toimeentuloa hyväksi käyttäen. Ja mitä vaikutusvallattomammassa asemassa olet, mitä köyhempi ja riippvuaisempi olet yhteiskunnan tukijärjestelmistä, sitä pahemmin itsemääräämisoikeuttasi ja yksityisyyttäsi loukataan.

Täytyy huomioida että ihmisoikeuksien yleismaailmallinen julistus allekirjoitettiin maailmassa jossa toisesta maailmansodasta oli opittu mitä se merkitsee kun yksilöistä tehdään valtion marionetteja. Tähän prosessiin sisältyi erityisesti leimallisiin ihmisryhmiin kohdistuvaa stigmatisaatiota siten, että ryhmää x ei enää nähty edes rottaa parempana. Yleinen asenneilmasto muuttui hyväksyväksi rangaistusmentaliteetille. Ja stigmatisoiduista ryhmistä tehtiin pilaa.

Emme ole ehkä menossa vielä uuniin. Mutta kyllä tämä työttömiin tukiorjiin kohdistuva asenneilmasto on jäätävä. Tukiorjia voi vapaasti halveksia koska se on sosiaalisesti hyväksyttyä. Heistä saa tehdä pilkkaa jopa julkisen vallan taholta jonka väitetään olevan "palvelemassa" yhteiskunnan ahdingossa olevia. Ja monilla tahoilla yhteiskunnassa jo ihmisoikeuksien ääneen mainitseminen aiheuttaa nykyisin ärtymystä ja pilkallisuutta.

Perustuslaista puhuttaessa siis ihmisoikeuksia ei voi sivuuttaa. Päinvastoin niiden kuuluu olla kaiken keskiössä kun perustuslakia valmistellaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään vielä tuohon että Perustuslaki ei myöskään voi olla ristiriidassa ihmisoikeusperiaatteiden kanssa.

Ihmisoikeusartiklat ovat periaatteita joiden puitteissa niihin sitoutuneuden valtioiden on toimittava. Näin ollen minkään ihmisoikeuksiin sitoutuneen valtion perustuslaki tai muut lait eivät voi olla ristiriidassa ihmisoikeusperiaatteiden kanssa. Perustuslain on nojattava niihin tavoitteisiin joita ihmisoikeuksilla on tarkoitus turvata.

YK:n yleismaailmallinen ihmisoikeusjulistus allekirjoitettiin YK:n yleiskokouksessa vuonna 1948 toisen maailmansodan jälkeen. Ihmisoikeudet luovat perusperiaatteet joiden ydin- idea ja tavoite on turvata yksilöiden oikeudet, vapaudet ja mahdollisimman suuri autonomia oman itsensä ja oman elämänsä yli valtion potentiaalista mielivaltaa vastaan.

Näin ollen perustuslakia ei voida kirjoittaa tai tulkita siten että yksilön autonomia oman elämänsä yli vaarantuu missään olosuhteissa. Lakeja ei voida säätää siten että julkiselle vallalle annetaan valta pistää, laittaa, ohjata, velvoittaa ja määrätä kansalaisia ulkoapäin mielivaltaisesti miten sattuu. Julkisella vallalla ei myöskään voi olla oikeutta puuttua yksityisten kansalaisten elämään ja asioihin ilman erityisen painavaa syytä.

Yksilö on oman elämänsä isäntä ja emäntä, ja valtio renki, on koko ihmisoikeusjulistuksen perusta. Näin ollen sen pitää olla myös Perustuslain perusta.

Ajatelkaapas mihin meillä on tultu Suomessa kun tilannetta katsoo tässä valossa. Tavallisten ihmisten itsemääräysvalta on viety. Ja se on viety nimenomaan ihmisten viimesijaisinta toimeentuloa hyväksi käyttäen. Ja mitä vaikutusvallattomammassa asemassa olet, mitä köyhempi ja riippvuaisempi olet yhteiskunnan tukijärjestelmistä, sitä pahemmin itsemääräämisoikeuttasi ja yksityisyyttäsi loukataan.

Täytyy huomioida että ihmisoikeuksien yleismaailmallinen julistus allekirjoitettiin maailmassa jossa toisesta maailmansodasta oli opittu mitä se merkitsee kun yksilöistä tehdään valtion marionetteja. Tähän prosessiin sisältyi erityisesti leimallisiin ihmisryhmiin kohdistuvaa stigmatisaatiota siten, että ryhmää x ei enää nähty edes rottaa parempana. Yleinen asenneilmasto muuttui hyväksyväksi rangaistusmentaliteetille. Ja stigmatisoiduista ryhmistä tehtiin pilaa.

Emme ole ehkä menossa vielä uuniin. Mutta kyllä tämä työttömiin tukiorjiin kohdistuva asenneilmasto on jäätävä. Tukiorjia voi vapaasti halveksia koska se on sosiaalisesti hyväksyttyä. Heistä saa tehdä pilkkaa jopa julkisen vallan taholta jonka väitetään olevan "palvelemassa" yhteiskunnan ahdingossa olevia. Ja monilla tahoilla yhteiskunnassa jo ihmisoikeuksien ääneen mainitseminen aiheuttaa nykyisin ärtymystä ja pilkallisuutta.

Perustuslaista puhuttaessa siis ihmisoikeuksia ei voi sivuuttaa. Päinvastoin niiden kuuluu olla kaiken keskiössä kun perustuslakia valmistellaan.

Tuolta voitte opiskella.

https://ihmisoikeusliitto.fi/ihmisoikeudet/ihmisoikeuksien-julistus/

• Anonyymi

Työvoimatoimiston työntekijät on itsensä tyhmäksi opiskelleita ääliöitä, jotka on laitettu etsimään vika työttömistä.

• Anonyymi

Työnhaku pitäisi aloittaa jo ammattikoulun aikana...väärin että kouluista mennään kortistoon ,osa vaan jää ilman työpaikkaa vuosiksi..

• Anonyymi

Kun jo kielenkäyttö on keskiajalta ei pitäisi ottaa kantaa nykypäivän ongelmiin. Mitään kortistoa ei ole ollut enää nelkyt luvun.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3225
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1177
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1162
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1102
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1032
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      47
      899
    7. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      867
    9. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      25
      864
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    Aihe