Hei. Olen tehnyt Ubuntu Server palvelimen, jolle olen tallentanut html dokumentin. Tähän palvelimeen olen sitten jakanut netin kännykästä usb:n kautta. Laittamalla kännykän hakukenttään palvelimen osoitteen kännykän aliverkossa, saan html dokumentin auki kännykän selaimeen. Nyt ongelma on kuitenkin se, että miten saan html dokumentin näkymään laitteelle, joka ei ole samassa lähiverkossa? Jos laitan hakukenttään serverin näyttämän julkisen ip-osoitteen, niin sehän on sama kuin kaikilla muilla kännykkään/reitittimeen liitetyillä laitteilla ja reitittimellä. Aliverkon osoitehan näkyy taas vain kännykälle/reitittimelle.
Apua palvelimen kanssa
3
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Pyrit siis käyttämään kotitietokonettasi verkkopalvelimena, jossa olevat www-sivut näkyvät "koko maailmalle"?
Minkälainen nettiliittymä sinulla on? Asianhaaroista riippuen tässä saattaa olla jotain ehtoja ja teknisiäkin estoja, jotka estävät em. toiminnan. Tuo on mahdollista vain jos palvelimella on käytössä julkinen IP osoite.
Jos välissä on reititin joka saa julkisen IP osoitteen, niin reitittimen asetuksissa voi olla vaihtoehto jolla tietty aliverkossa oleva laite laitetaan näkyviin reitittimen IP:llä.
En tiedä onko tuollainen mahdollista kun jakaa netin kännykän kautta, mutta periaatteessa voisi olla mahdollista jos kännykkä saa julkisen IP osoitteen.
Mutta jos reititin/kännykkä ei saa omaa julkista IP osoitetta, vaan on laajemman aliverkon sisällä, niin sitten ei ole ollenkaan mahdollista.Seuraavat IP osoitteet EIVÄT OLE julkisia, eli reitittimellä/kännykällä tulee olla JOKU MUU kuin tässä mainittu osoite:
10.0.0.0 - 10.255.255.255
172.16.0.0 - 172.31.255.255
192.168.0.0 - 192.168.255.255
Eli jos reitittimen/kännykän IP on esimerkiksi 10.45.67.89 niin se ei ole julkinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72538- 1211821
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1291567Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill521526Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1751341Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1641338- 1481285
- 521208
- 591148
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.671114