Esim. Euroopan ulkopuoliselta (Amazonilta? Alibabalta?) ostaessa, niin riittääkö luottokortin tiedot vai täytyykö olla jotain muita varmenteita?
- ei koskaan ostanut ulkomailta -
Luottokortilla Amazonilta ostaminen
6
74
Vastaukset
- Anonyymi
Riittää ainakin minulla.
- Anonyymi
Onnistuneen ostokokemuksen turvaamiseksi tarvitsee lisäksi paljastaa toimiva oma toimiva e-mail osoite, oma oikea nimi sekä oma oikea etanapostiosoite.
Amazoneja, erilaisia, on EU:ssakin: https://ecommercenews.eu/amazon-in-europe/ Niissä on osin samaa kamaa, osin samoilla hinnoilla, ja osin niistä Suomessa asuva saa ostaa. USA:sta tilaaminen tulee aina paljon kalliimmaksi kuin jostain EU:n sisältä, ja romppeet voi myös narahtaa tulliin. UK:sta voi vielä jonkin aikaa tilata EU-määräysten alaisena.
Yleensä riittää luottokortti/debitkortti. Huomaa että vaikka nettikaupassa pyydettäisiin luottokorttia, niin yleensä esim. Visa Electron tai Visa Debit toimii myös, vaikka noissa ei ole luottoa.
Joskus saatetaan pyytää myös pankkitunnuksia maksun varmentamiseen jos korttiin on pankissa kytketty tuo varmennus, mutta tätä olen nähnyt lähinnä eurooppalaisissa kaupoissa.
Suosittelen tutustumaan https://paypal.com palveluun jos ei ole vielä tuttu. Tuo toimii niin että annat luottokortin tiedot PayPal:lle ja sitten maksat nettikaupassa PayPal:n kautta jolloin itse kauppa ei saa luottokorttitietojasi, mikä vähentää väärinkäyttöjen mahdollisuutta. Toki tämä on mahdollista vain jos kauppa tukee PayPal:ia, mutta aika monet tukevat.- Anonyymi
Tosi hyvin toimi samanlaisessa tilanteessa itselläni https://amzn.to/37hymrn
- Anonyymi
Aikoinaan näitä kumppanuus (affiliate) linkkejä ei saanut jakaa, kertomatta että linkin slikkaaminen antaa linkinlaatijalle rahallista tai aineellista etua. Ja jos näistä laittomuuksista jäi kiinni ilmiannon seurauksena, menetti jo ansaitun hyödyn.
Olet jakanut linkkiäsi täällä jo 15 eri ketjussa, epäilen ettei ylläpito enempää hyväksy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikoinaan näitä kumppanuus (affiliate) linkkejä ei saanut jakaa, kertomatta että linkin slikkaaminen antaa linkinlaatijalle rahallista tai aineellista etua. Ja jos näistä laittomuuksista jäi kiinni ilmiannon seurauksena, menetti jo ansaitun hyödyn.
Olet jakanut linkkiäsi täällä jo 15 eri ketjussa, epäilen ettei ylläpito enempää hyväksy.Kumppanuus (affiliate) linkin kautta sivulla käyneen tiedot kerätään ylös, ja mikäli sama henkilö palaa sivulle tietyn ajan kuluessa takasin mitä tahansa tietä käyttäen, saa linkin laatia sovitun suuruisen % edun ostosten summasta.
Joskus näissä on riittänyt vierailijalta tilin teko, jolla linkin laatija jo oikeutetaan saamaan sovittu etuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72545- 1211841
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1351636Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill541540Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671362Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1741356- 1501305
- 521218
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761163- 591158