Mikä olisi hyvä politiikan perusteos mikä löytyy kirjastosta? Siis hieman politiikan historiaa, nykyhetkeä ja muuta yleistä poliitikasta.
Poliitikan perusteos (kirja)
3
230
Vastaukset
- Robin Sivén
1. Osmo Jussila: Suomen suuriruhtinaskunta 1809-1917
2. Jaakko Nousiainen: Suomen poliittinen järjestelmä
http://www.kirjastot.fi
http://www.valt.helsinki.fi/vol/spj/kirjallisuus.html - kerron syyn
Suomalaisten kehittämää poliittista järjestelmää ei voi analysoida,koska sen olennainen osa on se,että 1 puolue on aina hallituksessa.
Sen vuoksi rkp:n roolia ei kukaan voi käsitellä eikä sen vuoksi poliittisesta järjestelmästämme voida kirjoittaa läpivalaisevaa teosta. Oikein! Kuten Bertolt Brecht aikanaan totesi " Opi perusasiat...." , niin Sinua ei niin
helposti " kusta silmään " näinä turbokapitalismin aikoina. Politiikkaa ei opi mistään
kirjasta, mutta asioista selvän ottaminen auttaa kokonaiskuvan muodostamisessa. Aloita
vaikka Tilastokeskuksen sivuilta. Vertaile eri vuosien tilastoja esimerkiksi verotuksen,
tulojen y.m. kohdilta.Samoin kansantulon jakaantumista eri tuloryhmien osalta. Kun
niitä aikasi lueskelet, ehkä Sinussa herää halu opiskella nuo Brecht´ in mainitsemat
perusasiat. Siihen vaiheeseen suosittelisin luettavaksesi esim. " Marxilainen kansanta-
loustiede" ( Eino Nevalainen-M.A Peltonen ),"Marxilaisen filosofian perusteet" ja miksikäs
ei Marx´in "Pääoma" jos olet todella lukumies.Voi olla, että joudut menemään kirjastoon,
sillä näitä teoksia ei jostain "tuntemattomasta syystä" löydy kirjakaupoista. Eiköhän
siinä ole alkuun aineistoa.
vom
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as873503Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna253083- 532990
- 592833
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)542677Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582638On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle552401Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802261- 452122
- 692118