mitä tarkoittaa IPS -näyttö?
mitä tarkoittaa RGB-taustavalaistu valkoinen näppäimistö ?
https://elisa.fi/kauppa/tuote/HP-OMEN-17-cb0027no?paymentOption=1&deviceVariant=OMEN 17-cb0027no
Tietokoneen sanasto on hukassa
11
114
Vastaukset
- Anonyymi
Onko huono tietokone?
- Anonyymi
Ei ole huono. peliläppäri siis.. jos sellaista tarvii, harva tarvii.
Kohlo läppärinä, ja hinnalla saa paremmat tehot pöytäkoneena.
TOIMII mainiosti Ubuntullakin. ISP näyttö löytyy wikipediasta, rgb näppis taas tarkoitaa että sislältää punaisen, vihreen ja sinisen letin näppiksen alla ja saa valaistua haluamakseen, myös Ubuntussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole huono. peliläppäri siis.. jos sellaista tarvii, harva tarvii.
Kohlo läppärinä, ja hinnalla saa paremmat tehot pöytäkoneena.
TOIMII mainiosti Ubuntullakin. ISP näyttö löytyy wikipediasta, rgb näppis taas tarkoitaa että sislältää punaisen, vihreen ja sinisen letin näppiksen alla ja saa valaistua haluamakseen, myös Ubuntussa.Se pakollinen Ubuntun tuputus taas.
- Anonyymi
Google kertoo nopeiten jälleen kerran:D
- Anonyymi
Google ei tiedä näistä mitään !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Google ei tiedä näistä mitään !
Tietää:D
Sanoisin että kyseessä on selvä huijaus - kuvan mukaan näppäimistö on musta mutta tekstin mukaan valkoinen. En ostaisi.
"RGB-taustavalaistu" - näppäimistössä on taustavalo jonka väriä voi säätää. Minusta ihan turha ominaisuus mutta jotkut tykkää.
"IPS-näyttö" - IPS on tietty näyttötekniikka. En tunne näitä kovin hyvin mutta tässä esim. Gigantin opas näytöistä, IPS mainitaan kohdassa 5:
https://www.gigantti.fi/cms/opas-tietokoneen-naytto/osto-opas-tietokoneen-naytto/- Anonyymi
Mikä on ubuntu ?
Onko suomenkielinen ?
onko firefoksia ?
Saako tulostinta kiinni ?
Saakokuvan näkymään tveestä ?
Entä youtube ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on ubuntu ?
Onko suomenkielinen ?
onko firefoksia ?
Saako tulostinta kiinni ?
Saakokuvan näkymään tveestä ?
Entä youtube ?"Mikä on ubuntu ?"
Linux-pohjaisista ilmaisista käyttöjärjestelmistä yleisimmin käytetty.
"Onko suomenkielinen ?"
Löytyy suomen kieli.
"onko firefoksia ?"
Firefox on ubuntun oletusselain.
"Saako tulostinta kiinni ?"
Saa.
"Saakokuvan näkymään tveestä ?'
Saa.
"Entä youtube ?"
Videoiden laittaminen youtubeen ja katsominen onnistuu ainakin Firefoxin kautta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on ubuntu ?
Onko suomenkielinen ?
onko firefoksia ?
Saako tulostinta kiinni ?
Saakokuvan näkymään tveestä ?
Entä youtube ?Katsoppas tämä keskustelu ubuntun "helppoudesta"
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16517391/hplip-ongelma-20-04ssa-
Printterin asennus kestää viikon hukattuja työtunteja eikä valmista tule.
- Anonyymi
Kun punnitaaan kaikkia ominaisuuksia niin IPS on edelleen todella hyvä näyttötekniikka niin värintoiston kuin katselukulmien kannalta. Uudempia tekniikoita ovat mm Oled, Qled, MicroLED niillä on jotkin ominaisuudet parempia jotkin heikompia. Näytön valintaan vaikuttaa moni seikka, jos aikoo käyttää läppäriä ulkona, vaikka vain varjossa, niin maximi kirkkaus on tärkeä speksi. Jos katsoo kuvia/videiota niin suuret kuvakulmat ovat tärkeitä, jos editoi kuvaa/videota niin tarkka värintoisto ja suuret kuvakulmat on tärkeitä.
Noita Omen lappareiden versioita on paljon. Elisa tuossa mainostaa otsikossaan mallia "OMEN 17-cb0027no" hintaan 2300e mutta teknisissä tiedossa listaa että: "OMEN by HP 17-cb0020no".
Verkkokauppa mainostaa "OMEN by HP Laptop 17-cb1018no" versiota hintaan 1900e mutta ei ole vielä varastossa. Ja versiota "OMEN by HP Laptop 17-cb0029no" hintaan 2600e joka on varastossa.
Versioitumista toteutetaan mm erisuurella SSD:n tallennuskapasiteetilla (lienee kaikissa versioissa jonkin kokoinen PCIe NVMe M.2 SSD) ja eri näytönohjainversiolla (lienee kaikissa versioissa jokin NVIDIA).
OMEN on raju masiina, ostan sellaisen heti kun hinta on mielestäni sopiva. Ymmärtääkseni Omen sarja on nyt lähestymässä loppuunmyyntiä, joten kannattaa olla valpas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131063
- 1141052
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21775- 53720
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32663ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42618Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9492