Ruununraakkina

Anonyymi

Onko kenelläkään kokemusta valtion virastoista velvoitetyöllistettynä. Aluksi paikka vaikutti kivalta, mutta olin asennoitunut, että menen tekemään työtä eikä sitä ollutkaan kuin tunniksi per päivä keskimäärin. Ei se palkkakaan silti helpolla tullut. Vastineena oli nöyryytystä, hajoita ja hallitse meininki, kyttäystä, simputusta, eristämistä, avointa halveksuntaa, huutamista, joitain manitakseni. Olen ollut oikeassa työelämässä, mutta vihaan tätä kokemusta etten pysty katsomaan sitä paikkaa ohi ajaessani.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olin kauan sitten "tukityöllistettynä". Tuolloin julkisella sektorilla oli työpaikkoja, joihin otettiin työtön hommiin puoleksi vuodeksi. Yhden lähdettyä, otettiin toinen työtön. Palkka oli muistaakseni n. 60% tehtävän normipalkasta. Onko sama kuvio vieläkin käytössä?!

      Eräs paikka oli pettymys. Valtion laitos, josta minulla ennakkoon oli positiivinen käsitys. Kuitenkin työntekijät siellä olivat hyvin asenteellisia. Tekivät erittäin selväksi, että työttömät olivat heidän mielestään tyhmiä ja laiskoja otuksia. Vittuilua, piruilua ja eristämistä. Esimies yritti olla kiva, mutta ei kuitenkaan raaskinut sanoa mitään nokkaville alaisilleen. He olivat omanlaisensa porukka. Ihmettelivät aina ääneen kuinka hauskaan heillä on töissä. Sivumennen sanoen heillä oli tehtävää hyvin vähän ;D - kuitenkin pilkkasivat työttömiä! Hah. Myöhemmin kuulin, että joukon ilkein tapaus olisikin menettänyt virkansa jossain uudistuksessa.

    • Anonyymi

      Eli ajattelit taas työllistää minut velvoitetyöllistettynä valtiolle ja siksi nostit taas asian esille? Kun ei muuta löydy niim höpötetään menneitä.

      • Anonyymi

        Enpä todellakaan aikonut työllistää sinua enkä ketään muutakaan istumaan tyhjänpanttina toisten, vakinaisten virkamiesten, ihan yhtä tyhjänpanttina mutta tärkeilevinä istuvien pelinappuloiksi. Minulla oli kamalan paha olla enkä tiennyt syytä, miksi olin niin vihan kohteena kunnes työparini oli jäänyt eläkkeelle, eräs johtoportaaseen kuuluva aluksi haukkui minua itserakkaaksi ja kohta kehui tehneensä säännöllisesti pientä jäynää, jota en ollut huomannut ja työparini ilmeisesti luuli minun kiusaavan.


    • Anonyymi

      Enpä edelliselläkään kerralla ollut velvoitetyöllistetty. Harmi etten silloin kieltäytynyt. Olisin ihan hyvin voinut. Olisi pitänyt. Niin persläpi työpaikka. Sitä luulee valtiosta työpaikkana ihan muuta. Totuus sitten iskee päin kasvoja.

      Sitä kun uskotellaan, että te-toimisto on lähettänyt tämmöisen työtarjouksen ja et voi kieltäytyä. Oikeasti ei ole lähettänyt. Huijaavat, paskiaiset. Kertoo paljon niistä virkamiehistä.

      • Anonyymi

        Totta on että jos joutuu työllistetyksi valtion tai kunnan töihin niin helvetti ei ole kaukaa haettu vertaus. Pahimmat mahdolliset paikat kysyin vielä muiltakin miten kokivat työyhteisön ja vastaus oli kuten arvelin että mahdollisimman pian kun pääsee pois niin joka tapauksessa menee pitkään ennen kun toipuu kokemastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta on että jos joutuu työllistetyksi valtion tai kunnan töihin niin helvetti ei ole kaukaa haettu vertaus. Pahimmat mahdolliset paikat kysyin vielä muiltakin miten kokivat työyhteisön ja vastaus oli kuten arvelin että mahdollisimman pian kun pääsee pois niin joka tapauksessa menee pitkään ennen kun toipuu kokemastaan.

        Olen samaa mieltä, helvetti maan päällä nämä julkisen sektorin paikat. Onneksi itse (ap) työllistyin vapaille markkinoille, tosin jätin kotikonnut kun sain lapset aikuisiksi. Minulla jotenkin viha ryöpsähti sitä nuoruuden työpaikkaa kohtaan vielä siinä vaiheessa kun olin yksityissektorilla, olin tasa-arvoinen työntekijä muiden kanssa, minut palkittiin vuoden työntekijänä jne. Ehkä harmitti, etten uskaltanut lähteä aikaisemmin, mutta itseluottamus oli pakkasella ajallisesti parhaat työvuodet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe