Volvo- ja mersumiehet & naiset hamstraa ilmaismaskeja

187

<50

Vastaukset 187

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onhan se nyt ihan tieto et työssä käyvät hakevat kun köyhät ei missään käy kun ei ole varaa käydä.

• Jakelu pisteetkin on rikkaiden alueella.🙄

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Jakelu pisteetkin on rikkaiden alueella.🙄

?
        Höh, rikkaat eivät käy töissä vaan työlaistö ja sitä ei rikkaaksi voi kutsua. Rikkaathan ovat riippumattomia työstä ja yhteiskunnasta. Se on se yleinen ymmärrys sanasta rikas.

AsianVierestä

• valtakunta kirjoitti:

Jakelu pisteetkin on rikkaiden alueella.🙄

No tuosta en tarkemmin tiedä, jossain uutisessa taisi olla että terveysasemilla jakaisivat. No jokatapauksessa epäilen että noissa käöy niin kuin vessapapereissa keväällä, jotkut innoissaan hamstraa vaikkei tarviikaan ja jäävät sitten jonnekin kaappiin pölyttymään. Siksi olisi minusta ollut fiksumpaa että ihan kaikille lähetetään niin kuin ne koronakirjeet, joku perusmäärä ja sitten vaikka jollain anomuksella kovasti tarvitseville lisää kun alkaa loppua.

• Harmaaritari kirjoitti:

No tuosta en tarkemmin tiedä, jossain uutisessa taisi olla että terveysasemilla jakaisivat. No jokatapauksessa epäilen että noissa käöy niin kuin vessapapereissa keväällä, jotkut innoissaan hamstraa vaikkei tarviikaan ja jäävät sitten jonnekin kaappiin pölyttymään. Siksi olisi minusta ollut fiksumpaa että ihan kaikille lähetetään niin kuin ne koronakirjeet, joku perusmäärä ja sitten vaikka jollain anomuksella kovasti tarvitseville lisää kun alkaa loppua.

Olen itsekin samaa mieltä postiluukusta vaan mieskin saa sitten kun kouluun meneen linjalla.
        Onhan nämä jakopaikat kunnan mukaisia.
        Jos olisi meidän terveysasemalla. en valittaisi hakemisesta.

• Anonyymi kirjoitti:

?
        Höh, rikkaat eivät käy töissä vaan työlaistö ja sitä ei rikkaaksi voi kutsua. Rikkaathan ovat riippumattomia työstä ja yhteiskunnasta. Se on se yleinen ymmärrys sanasta rikas.

AsianVierestä

Sitten työläiset ei kannata töissä käydä, jos kädestä suuhun elävät.
        Kyllä pitäisi sitten paremmin kouluttautua.
        🙄

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Sitten työläiset ei kannata töissä käydä, jos kädestä suuhun elävät.
        Kyllä pitäisi sitten paremmin kouluttautua.
        🙄

Tutki enemmän suomalaista sosiaalipolitiikka ja sen vaikutusta Suomessa maksettaviin palkkoihin. Jos jäisit yksin et koskaan, siis koskaan saisi työtä jossa saisit enemmän mitä sosiaalituella. Helppoa siis syyllistää työläisiä kun itse imee niiden verta?

AsianVierestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tutki enemmän suomalaista sosiaalipolitiikka ja sen vaikutusta Suomessa maksettaviin palkkoihin. Jos jäisit yksin et koskaan, siis koskaan saisi työtä jossa saisit enemmän mitä sosiaalituella. Helppoa siis syyllistää työläisiä kun itse imee niiden verta?

AsianVierestä

Tuli vain mieleeni se et kuka nuo maskit maksaa...no työläistö joka ajaa niillä velkamersuillaan ja maksavat asuntolainaansa. Kiitä heitä jos he lahjottavat maskit käyttöösi ja vieläpä ilmaiseksi. Kävele jos jakelupiste on kaukana, pitääkö taksin tuoda? Jalaton/kädetön? Vittu, ilmaista jaossa ja vain valitat?

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Syylistää ?sitä varten mieskin meni kouluun kun piti kädestä suuhun elää.

• Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Muutenkin jos jäisin yksin, saisin elatusta 8 lapsesta Kelasta.

• Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Ja yh- tuet.
        Se on hyvin paljon nykyiseen nähden.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Syylistää ?sitä varten mieskin meni kouluun kun piti kädestä suuhun elää.

No sama jatkuu lasten kanssa, päivähoito ottaa erotuksen joten onneksi olkoon. Kannattaa kuitenkin olla vierivä kivi. Vaikkei siitä olisi paljon hyötyä---

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

No sama jatkuu lasten kanssa, päivähoito ottaa erotuksen joten onneksi olkoon. Kannattaa kuitenkin olla vierivä kivi. Vaikkei siitä olisi paljon hyötyä---

AsianVierestä

Kyllä se tieto on että päiväkoti maksaa mutta eipä ne päiväkodissa ole lapset minulla ja muuten tulisi kalliiksi yhteiskunnalle, jos vielä lykkäisin päiväkotiin erityislapsen kuin myös sitten siihen muutkin pienemmät sisarukset.

Kyllä me olemme tämän kokoisena perheenä mies laski, ettei tulot tipu kovasti kun hänen pitää saada tietyn verran palkkaa. Meidän kokoisella joko yli 4000/kk joss se ei nyt nouse tulevan lapsen
        Ei nyt nousisi, että ollaan omillaan tai 2000/kk mutta ei yli, että ollaan muiden tukien varassa kuin kaikki muutkin työläiset saa tukia kun tuet laskee palkan mukaan.

• valtakunta kirjoitti:

Kyllä se tieto on että päiväkoti maksaa mutta eipä ne päiväkodissa ole lapset minulla ja muuten tulisi kalliiksi yhteiskunnalle, jos vielä lykkäisin päiväkotiin erityislapsen kuin myös sitten siihen muutkin pienemmät sisarukset.

Kyllä me olemme tämän kokoisena perheenä mies laski, ettei tulot tipu kovasti kun hänen pitää saada tietyn verran palkkaa. Meidän kokoisella joko yli 4000/kk joss se ei nyt nouse tulevan lapsen
        Ei nyt nousisi, että ollaan omillaan tai 2000/kk mutta ei yli, että ollaan muiden tukien varassa kuin kaikki muutkin työläiset saa tukia kun tuet laskee palkan mukaan.

Kaikki työläiset ei saa tai edes hae tukia. Meidän perheen ainoa tuki on lapsilisä kahdesta lapsesta eli 199,72 €.

Silti pärjätään, rahaa on elää mukavasti ja tehdä mitä huvittaa. Pitkälti johtuu siitä, että on osattu käyttää aina rahaa järkevästi ja säästää myös silloin, kun on saatu reilummin.

Ettei kaikkea hassata, siksi kun olisi hassata.

• J-76 kirjoitti:

Kaikki työläiset ei saa tai edes hae tukia. Meidän perheen ainoa tuki on lapsilisä kahdesta lapsesta eli 199,72 €.

Silti pärjätään, rahaa on elää mukavasti ja tehdä mitä huvittaa. Pitkälti johtuu siitä, että on osattu käyttää aina rahaa järkevästi ja säästää myös silloin, kun on saatu reilummin.

Ettei kaikkea hassata, siksi kun olisi hassata.

Meidän elämäntilanne ei ole verrattavissa.

• valtakunta kirjoitti:

Meidän elämäntilanne ei ole verrattavissa.

Totta. Meinasin vaan, että työläisenäkin voi pärjätä taloudellisesti erittäin hyvin, kun osaa käyttää rahaa järkevästi.

• J-76 kirjoitti:

Totta. Meinasin vaan, että työläisenäkin voi pärjätä taloudellisesti erittäin hyvin, kun osaa käyttää rahaa järkevästi.

Moni ei pärjää siksi, kun kuluttaa enemmän mitä tienaa. Ja haluaa kalliimpaa ja runsaampaa elämää mihin on oikeasti varaa. Sitten elää velalla ostellen ja aina on rahat loppu.

• J-76 kirjoitti:

Se on totta.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

VarkaudesSa kirjastolla.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Ja yh- tuet.
        Se on hyvin paljon nykyiseen nähden.

Minulla yksi tässä ja eipä yh tuet ole isoja. Ostan kuitenkin paljon lapselle!

• Anonyymi
        J-76 kirjoitti:

Moni ei pärjää siksi, kun kuluttaa enemmän mitä tienaa. Ja haluaa kalliimpaa ja runsaampaa elämää mihin on oikeasti varaa. Sitten elää velalla ostellen ja aina on rahat loppu.

👍 Juuri tämä!

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Kyllä meillä töissä kannattaa käydä ja myös käydään, niissä työpaikoissa jotka ovat teollisuuden keskitasoa, ja sen allekin. Johan siitä statuskin tulee ja palkkaa miehille lähemmäs 5 tonnia(5 tonnia kuussa eli 60 tonnia vuodessa on esim .paperityöläisten keskiansio), ja jo se 3 tonnialkin kuussa riittää ja allekin sen varsinkin jos työpaikka mukava.
        Mutta sitten on tietenkin myös tämä rupusakki, joita yhteiskunta yrittä työllistää ja maksaa siitä. Näissä rupusakin jutuissa pyörivät tietenkin miettivät kannattaako töissä käydä vaiko sossulinjalla olla. Mun mielestäni tällainen pelleily pitäisi lopettaa ja hyväksyä se, että meillä on rupusakki joka on sosiaaliturvalla elätettävä. Tulisi tämä asia näin hoitaen halvemmaksikin, eikä sitten tätä rupusakin mouruamista orajtöistä. Kun siinä nämä vielä pitävät itseään jotenkin tuottavina vaikka eivät sitä todellakaan ole, päinvastoin.

• Anonyymi kirjoitti:

Minulla yksi tässä ja eipä yh tuet ole isoja. Ostan kuitenkin paljon lapselle!

nii. Se on hyvä että juurikin lapsesi ostat.
        Miehen pitäminen on kallista nykyisessä yhteiskunnassa.

• valtakunta kirjoitti:

nii. Se on hyvä että juurikin lapsesi ostat.
        Miehen pitäminen on kallista nykyisessä yhteiskunnassa.

Lapsesi On Siis lapsellesi

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Olen itsekin samaa mieltä postiluukusta vaan mieskin saa sitten kun kouluun meneen linjalla.
        Onhan nämä jakopaikat kunnan mukaisia.
        Jos olisi meidän terveysasemalla. en valittaisi hakemisesta.

Sinä sentään tiedät mistä niitä saa. Turssa se tieto ei ole julkista ja minultakin niistä on tullut kyselyitä siis omaisten taholta. Mä olen ostanut meillä käytettävät suojaimet, enkä niitä ilmaiseksi ulos talosta jakele.
        Ykskin omainen sanoi ett voisin samalla kun haen meille lisää kasvosuojaimia, varata tarpeeksi myös niitä omaisille tarkoitettuja ilmaisia suojaimia!

Suuttui mulle tosissaan kun sanoin; etten mä pysty ilmaisia suojaimia mistään hankkimaan.
        Soitti vielä seuraavana päivänä uudelleen; tivaten multa mistä niitä ilmaisia suojaimia saa!
        Sanoin ett muta saa ainoastaan neuvon soittaa; terveyskeskukseen tai sosiaalihuoltoon.
        No, sieltähän tuli sellainen ryöpytys takaisin: mun epäasiallisesta käytöksestä, vanhaa vähävaraista eläkeläistä kohtaan. Vai sosiaalihuotoon oisi turvauduttava saadakseen hänelle kuuluvat ilmaiset hengityssuojaimet!
        trollikka

• J-76 kirjoitti:

On se kiinni monista tilanteista kiinni miksi velkaantuu

Meilläkin on velan pois maksaminen tavoite että voi ostaa muutakin mutta ongelma on sitten kalliiden käyttöesineiden rikkoutuminen kuin auto siihen ei pysty varautuu tai pesukoneeseen silloin pitää olla juurikin raha tilanne hyvä koulukin on verta hintava miehen opiskelukirjatkin maksaa n.200 € kpl ja kun kirjastot ei ole jatkuvasti nytkään ollut auki ammattikorkean( omat kirjastot) josta moni muukin lainaa ettei kaikille riitä.

Tuo auton moottorivalo taas palaa kertoo ettei sitä kuntoon saatu.
        Koen turvattomaksi koko auton
        Ja kuin ymmärsinkin se korjauskokonaisuudessa maksoi paljon. Koen vain saada vain vuoden lisäaikaa autolle.

Se on kallista mitä korkeammalle koulutuksessa tähtää ja myös tulostusta on paljon syönyt
        Jännä kun miehen ennen korkeankoulun alkaessa normaalisti kerran vuodessa tulostusvärit kesti melkein vuoden ja nyt saa ostaa päälle 400 euron värit kolme-neljästi vuodessa kertoo kuinka paljon se koulu syö.

Myös lastenharjoitukset maksaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä sentään tiedät mistä niitä saa. Turssa se tieto ei ole julkista ja minultakin niistä on tullut kyselyitä siis omaisten taholta. Mä olen ostanut meillä käytettävät suojaimet, enkä niitä ilmaiseksi ulos talosta jakele.
        Ykskin omainen sanoi ett voisin samalla kun haen meille lisää kasvosuojaimia, varata tarpeeksi myös niitä omaisille tarkoitettuja ilmaisia suojaimia!

Suuttui mulle tosissaan kun sanoin; etten mä pysty ilmaisia suojaimia mistään hankkimaan.
        Soitti vielä seuraavana päivänä uudelleen; tivaten multa mistä niitä ilmaisia suojaimia saa!
        Sanoin ett muta saa ainoastaan neuvon soittaa; terveyskeskukseen tai sosiaalihuoltoon.
        No, sieltähän tuli sellainen ryöpytys takaisin: mun epäasiallisesta käytöksestä, vanhaa vähävaraista eläkeläistä kohtaan. Vai sosiaalihuotoon oisi turvauduttava saadakseen hänelle kuuluvat ilmaiset hengityssuojaimet!
        trollikka

Turussa saa diakoneilta.

• Anonyymi kirjoitti:

trollikka

Ne on sitten maskeja.

• Anonyymi kirjoitti:

trollikka

Tuossa nettisivukin julkisesti Turun sivuilla.
        https://www.turku.fi/uutinen/2020-08-14_turku-aloittaa-maskien-jakamisen-vahavaraisten-ruoka-apupaikoissa-alkuviikolla

• valtakunta kirjoitti:

On se kiinni monista tilanteista kiinni miksi velkaantuu

Meilläkin on velan pois maksaminen tavoite että voi ostaa muutakin mutta ongelma on sitten kalliiden käyttöesineiden rikkoutuminen kuin auto siihen ei pysty varautuu tai pesukoneeseen silloin pitää olla juurikin raha tilanne hyvä koulukin on verta hintava miehen opiskelukirjatkin maksaa n.200 € kpl ja kun kirjastot ei ole jatkuvasti nytkään ollut auki ammattikorkean( omat kirjastot) josta moni muukin lainaa ettei kaikille riitä.

Tuo auton moottorivalo taas palaa kertoo ettei sitä kuntoon saatu.
        Koen turvattomaksi koko auton
        Ja kuin ymmärsinkin se korjauskokonaisuudessa maksoi paljon. Koen vain saada vain vuoden lisäaikaa autolle.

Se on kallista mitä korkeammalle koulutuksessa tähtää ja myös tulostusta on paljon syönyt
        Jännä kun miehen ennen korkeankoulun alkaessa normaalisti kerran vuodessa tulostusvärit kesti melkein vuoden ja nyt saa ostaa päälle 400 euron värit kolme-neljästi vuodessa kertoo kuinka paljon se koulu syö.

Myös lastenharjoitukset maksaa.

Tottakai elämäntilanteet voi yllättäin muuttua ja joutua rimpuilemaan raha-asioiden kanssa. Mutta aika usein velkajärjestelyyn ja toisten taskuilta lainaamaan joutuu ihmiset, joilla ei kontrolli ja itsehillintä pelaa.

Olen pienituloisesta perheestä, missä elettiin suu säkkiä myöden, vippailivat isovanhemmilta ja rahankäyttö on aina ollut lyhytnäköistä. Mun porukat on tosi hyvä tai huono esimerkki siitä, kun tienattu raha ei riitä.

Ei riittänyt edes kun kaksin olivat töissä eli jotain oli mitoitettu ja laskettu väärin.

Olen itsekin elänyt persaukisena, tili ollut tyhjänä ja nälkä vatsassa, tuhlannut minkä saanut, ostellut osamaksulla ja vipannut vanhemmiltani. Se oli nuorena se. Opikseni olen ottanut ja opetellut elämään varojeni puitteissa.

Yksin 21 vuotiaana ostettu talo ja yksin sen kaikkien kulujen kattaminen opetti miettimään miten saan rahat riittämään, mun tulot kun oli pienemmästä päästä.

Miten rempata itse ja säästää niissäkin kuluissa.

Eli siis aina voi opetella elämään vähemmällä ja opetella säästämään.

Lyhyelläkin koulutuksella pääsee ihan hyville palkoille, riippuen alasta ja työstä.

• J-76 kirjoitti:

Tottakai elämäntilanteet voi yllättäin muuttua ja joutua rimpuilemaan raha-asioiden kanssa. Mutta aika usein velkajärjestelyyn ja toisten taskuilta lainaamaan joutuu ihmiset, joilla ei kontrolli ja itsehillintä pelaa.

Olen pienituloisesta perheestä, missä elettiin suu säkkiä myöden, vippailivat isovanhemmilta ja rahankäyttö on aina ollut lyhytnäköistä. Mun porukat on tosi hyvä tai huono esimerkki siitä, kun tienattu raha ei riitä.

Ei riittänyt edes kun kaksin olivat töissä eli jotain oli mitoitettu ja laskettu väärin.

Olen itsekin elänyt persaukisena, tili ollut tyhjänä ja nälkä vatsassa, tuhlannut minkä saanut, ostellut osamaksulla ja vipannut vanhemmiltani. Se oli nuorena se. Opikseni olen ottanut ja opetellut elämään varojeni puitteissa.

Yksin 21 vuotiaana ostettu talo ja yksin sen kaikkien kulujen kattaminen opetti miettimään miten saan rahat riittämään, mun tulot kun oli pienemmästä päästä.

Lyhyelläkin koulutuksella pääsee ihan hyville palkoille, riippuen alasta ja työstä.

Yksin eläessä on vielä helppo säästää kun sen rahan jakaa monella on se säästäminen vaikeampaa.
        Minä en ole yksin asunut joten sitä ei oikein pysty murehtimaan
        Ja sairaseläkkeelläkin ollessa söin nukuin ja WC:ssä kävin ettei silloin edes ajatukset toiminut en edes muista kun olla niistä ajoista kun lääkkeitä lykättiin niin paljon ja todellakin aloin unohtaa lääkkeitäkin joten tulin raskaaksi.

Ei sellainen lääkehöyryissä eläminen elämää ole kun yritetään pitää elossa niin suurilla annoksilla ole elämää.
        Tehdään käveleviä zompeja.

• J-76 kirjoitti:

Jos minulle olisi annettu elämisen eväät kuin minä annan lapsilleni, olisi elämän tilanteeni ollut eri.
        Sen vuoksi huolehdin lapsistani ja niissäkin on ihan tarpeeksi opiskeltavaa vaikka siitä ei saakkaa paperia tai todistusta.

• valtakunta kirjoitti:

Yksin eläessä on vielä helppo säästää kun sen rahan jakaa monella on se säästäminen vaikeampaa.
        Minä en ole yksin asunut joten sitä ei oikein pysty murehtimaan
        Ja sairaseläkkeelläkin ollessa söin nukuin ja WC:ssä kävin ettei silloin edes ajatukset toiminut en edes muista kun olla niistä ajoista kun lääkkeitä lykättiin niin paljon ja todellakin aloin unohtaa lääkkeitäkin joten tulin raskaaksi.

Ei sellainen lääkehöyryissä eläminen elämää ole kun yritetään pitää elossa niin suurilla annoksilla ole elämää.
        Tehdään käveleviä zompeja.

Oikeastaan ainoa mistä pystyi yksin säästämään oli ruoka, kulutustavara. Muut kulut oli kiinteät. Lainanlyhennys korkoineen, vakuutusmaksut, jätehuolto, sähkö kulutuksen mukaan, suorasähkö oli iso kuluerä ok-talossa. Vesi tuli omasta kaivosta ja meni imeytyskenttäjärjestelmän kautta maaperään.

Joku vehje hajosi, niin ei voinut kallista ostaa.

Työmatkat oli (auton ylläpitokulujen kanssa) minusta isot 100km/työpäivä. Polttoaine kallista, vaikka verotuksessa sainkin matkakuluja vähän tasattua.

Minusta nyt jää rahaa enemmän, mitä koskaan vaikka meitäkin on 4 henkeä perheessä.

Zombi lääkityksillä eläminen ilmanmuuta tekee kaikesta vaikeampaa. Tsemppiä teidän arkeen. On siinä tekemistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuli vain mieleeni se et kuka nuo maskit maksaa...no työläistö joka ajaa niillä velkamersuillaan ja maksavat asuntolainaansa. Kiitä heitä jos he lahjottavat maskit käyttöösi ja vieläpä ilmaiseksi. Kävele jos jakelupiste on kaukana, pitääkö taksin tuoda? Jalaton/kädetön? Vittu, ilmaista jaossa ja vain valitat?

AsianVierestä

Työssäkäyvät maksaa maskit verorahoillaan. Näin on näppylät.
        Ja parempihan tosiaan esim. isoäidin pojan on hakea äidilleen maskit työsuhdemersullaan kuin mummo rollaattorillaan.

• Anonyymi
        J-76 kirjoitti:

Niinpä. Ihmiset eivät osaa huolehtia talousasioistaan. Ihmetellään sitten miksi ulosotossa on aina vaan enempi ihmisiä... ja luottotiedot menneet... Voi voi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä meillä töissä kannattaa käydä ja myös käydään, niissä työpaikoissa jotka ovat teollisuuden keskitasoa, ja sen allekin. Johan siitä statuskin tulee ja palkkaa miehille lähemmäs 5 tonnia(5 tonnia kuussa eli 60 tonnia vuodessa on esim .paperityöläisten keskiansio), ja jo se 3 tonnialkin kuussa riittää ja allekin sen varsinkin jos työpaikka mukava.
        Mutta sitten on tietenkin myös tämä rupusakki, joita yhteiskunta yrittä työllistää ja maksaa siitä. Näissä rupusakin jutuissa pyörivät tietenkin miettivät kannattaako töissä käydä vaiko sossulinjalla olla. Mun mielestäni tällainen pelleily pitäisi lopettaa ja hyväksyä se, että meillä on rupusakki joka on sosiaaliturvalla elätettävä. Tulisi tämä asia näin hoitaen halvemmaksikin, eikä sitten tätä rupusakin mouruamista orajtöistä. Kun siinä nämä vielä pitävät itseään jotenkin tuottavina vaikka eivät sitä todellakaan ole, päinvastoin.

"Rupusakissa" saattaa olla pienipalkkaisia. Kuten esim. hoitajia.

Kaveri yh (1 lapsi) ja tulot nykyisin kokopäivätyöstä 1900 e (brutto). Töitä 5pv viikossa, myös viikonloput. Käteen jää 400 e enemmän kuin toimeentulotuesta.

• Anonyymi

Ai sä olet köyhä? No eihän sun sitten tarvi pelätä, että joku nainen veisi rahasi joten rohkeasti vaan pariutumaan 👍

• Auto ei kerro ihmisestä koko totuutta. Ne Volvot ja Mersut voivat olla velkarahalla ostettuja.

• Anonyymi

tuskin mersuja köyhät ostelee kun autoliikkessä sanovat että mitä laskujen jälkeen kuukaudessa jää käteen niin ei riitä kuukausi erään ja siitä vasta laskut maksettu siihen vielä ruoka ym menot niin ei jää mitään käteen eli ei he pysty myymään edes pihalta kesäautoa sinulle kun ei köyhä pysty sitäkään maksamaan eli ei köyhät aja uusilla mersuilla

• Anonyymi

ja ruokakassin tulee hakemaan mies jolla bmw 760i vm 2020 ja range roover ja aston martin ja kolme venettä jahti ja sporttilaiva ja soutuveneenä vene jossa 4 kpl 350hv perämoottoria 15kpl luksus huvilaa kesämökkeinä ympärisuomen ja kaikki mitä se ostaa itselleen sukulaisille tutuille ja kavereille niin firman piikkiin yhteiskunta maksaa kaiken hänelle ja hakee ilmaisen ruokakassin jonka vie ravintolaansa myytäväksi

• Mekään emme voi ostaa kallista autoa edes velkarahalla joten pitää olla sit hyväntuloinen.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Mekään emme voi ostaa kallista autoa edes velkarahalla joten pitää olla sit hyväntuloinen.

Voi voi, tehdään yhdessä valitus miksi ette voi saada mersua. Menee läpi, takaan sen...
        Nyt vittu, perse liikkeelle heti kun voit viedä sen nuorimman päivähoitoon ja koe työllisten ihanuus Suomessa. Mitä vittua valitat?

AsianVierestä

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Mekään emme voi ostaa kallista autoa edes velkarahalla joten pitää olla sit hyväntuloinen.

rikas jos ostaa auton velaksi niin joko firman piikkiin tai verotus syistä velkainen mutta ei viimeisiä rahoja autoon pistä esim 100 000e auto niin 60 000e käsirahaa 1000e kk erä ja 40kk maksuaikaa ja lisäksi kaikki mahdolliset vakuutukset huollot mutta yleensä firman piikkiin ja yhteiskunta maksaa kaiken eli ei maksa mitään ja kun tankkaa ja ostaa munkki kahvit ja iltalehden niin firman piikkiin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

rikas jos ostaa auton velaksi niin joko firman piikkiin tai verotus syistä velkainen mutta ei viimeisiä rahoja autoon pistä esim 100 000e auto niin 60 000e käsirahaa 1000e kk erä ja 40kk maksuaikaa ja lisäksi kaikki mahdolliset vakuutukset huollot mutta yleensä firman piikkiin ja yhteiskunta maksaa kaiken eli ei maksa mitään ja kun tankkaa ja ostaa munkki kahvit ja iltalehden niin firman piikkiin

Paska puhetta, jo 500 eurolla saa 50 000 euron leasing auton. Idiootit!!!

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Voi voi, tehdään yhdessä valitus miksi ette voi saada mersua. Menee läpi, takaan sen...
        Nyt vittu, perse liikkeelle heti kun voit viedä sen nuorimman päivähoitoon ja koe työllisten ihanuus Suomessa. Mitä vittua valitat?

AsianVierestä

Jahas masussa se nuorin on ja sit on 1v ja 2 v. Ja 5v ja koululaiset. Niitä on neljä.😁
        Ja olen kouluttaumaton, joten saan minimi tuet kun välissä piti olla eläkkeellä kun kuolla ei saanut ennen lapsia.

• Anonyymi kirjoitti:

Paska puhetta, jo 500 eurolla saa 50 000 euron leasing auton. Idiootit!!!

AsianVierestä

Toimeentulo ei hyväksy kallista autoa kun omaisuutta ei saa olla.
        Mutta älä huoli voit rauhassa hakea maskeja ei katsota tuloja🙄

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Jahas masussa se nuorin on ja sit on 1v ja 2 v. Ja 5v ja koululaiset. Niitä on neljä.😁
        Ja olen kouluttaumaton, joten saan minimi tuet kun välissä piti olla eläkkeellä kun kuolla ei saanut ennen lapsia.

Pyydän anteeksi tilannettasi koko Suomen valtion puolesta, olemme olleet huolimattomia:)

AsianVierestä

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Toimeentulo ei hyväksy kallista autoa kun omaisuutta ei saa olla.
        Mutta älä huoli voit rauhassa hakea maskeja ei katsota tuloja🙄

Ei ole tarve hakea maskeja vaikka olen töissä jokainen päivä yhteydessä yli 200 ihmisen kanssa. Sinulla ilmeisesti on vaikka olet kotona päivittäin vain lastesi kanssa? Mikä tekee eron tarpeeseen, arvio omasta erinomaisuudesta yhteiskunnassa suhteessa omaan elämään vai mikä? Ilman sinua ei Suomi pyöri? Tai no, kun on lapsia niin ajattelee miten tärkeä heille on, tietysti mutta yhteiskunnalle tärkeytesi voi olla jotain ihan muuta?!
        Moni mersua ajava työllinen jolle olet ilmeisesti kateellinen altistuu koronalle 100 x enemmän mitä sinä, maksaa tukesi ja tekee pitkää päivää jotta eläisi edes kohtuullisesti. Sinulla ei ole valitusoikeutta, anteeksi vain mutta näin taitaa olla?!

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Ei ole tarve hakea maskeja vaikka olen töissä jokainen päivä yhteydessä yli 200 ihmisen kanssa. Sinulla ilmeisesti on vaikka olet kotona päivittäin vain lastesi kanssa? Mikä tekee eron tarpeeseen, arvio omasta erinomaisuudesta yhteiskunnassa suhteessa omaan elämään vai mikä? Ilman sinua ei Suomi pyöri? Tai no, kun on lapsia niin ajattelee miten tärkeä heille on, tietysti mutta yhteiskunnalle tärkeytesi voi olla jotain ihan muuta?!
        Moni mersua ajava työllinen jolle olet ilmeisesti kateellinen altistuu koronalle 100 x enemmän mitä sinä, maksaa tukesi ja tekee pitkää päivää jotta eläisi edes kohtuullisesti. Sinulla ei ole valitusoikeutta, anteeksi vain mutta näin taitaa olla?!

AsianVierestä

” Sinulla ilmeisesti on vaikka olet kotona päivittäin vain lastesi kanssa?” Kyllä lasten kuntoutusten käyminen sairaaloissa, palvereissa kuin niiden uimaressut (ennen uuden syntymää) tai luistelut 5vuotiaalla mutta älä huoli käytän autoa kun on mahdollista melkein ei ole ollut se on hyvin tärkeä väline
        Vaikka kaikkki ei mahtu istumaan ja isäni korjasi auton muuten lasten joulurahat olisi syönyt.

” Mikä tekee eron tarpeeseen, arvio omasta erinomaisuudesta yhteiskunnassa suhteessa omaan elämään vai mikä? ”
        -Jokaisella on oikeus suojautua myös lasten

”Ilman sinua ei Suomi pyöri? Tai no, kun on lapsia niin ajattelee miten tärkeä heille on, tietysti mutta yhteiskunnalle tärkeytesi voi olla jotain ihan muuta?!”

kun näemme yhteiskunta ei arvosta koti-äitiyttä kumminkin kasvatan 8 tulevaa uutta veronmaksajaa ja lapsilleni olen sitten ainut ihminen joka pitää ne järjissään ja tukee kasvatuksessa pistän työstämään kuin 5 vuotias osaa jo laskea ja aakkosia jonkun verran sekä myös muutamia yhteen aakkosia liittää.
        Ensivuonna vasta eskari.

Juuri aloittanut Ekaluokkalainen on hyötynyt paljon jo kotiopinnoista eikä ole jäänyt jälkeen vaikka on tässä koronatestiin odotti 6 päivää eli keskiviikkoon, torstaista, ja eikä vielä ole tuloksia tullut. meneekö viikonlopun yli saamme nähdä vastaukset.
        Ja mieti sitä kun isossa perheessä sairastuminen eritahtiin voi olla että kuukausi kaupalla sairastetaan, jos on korona. Mieti miten suuri riski me olemme yhteiskunnalle.

pistin tänään höynentämisen sanna marinille huomiseen Yleen kysymyksiä😁 rajan päästämisen heidän vikansa. Nythän on Suomessa kouluissa ja päiväkodeissa ja myös liikunta harrasteissa
        Altistumisesta kiinni
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006611535.html

• Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Älä huoli vaikka olen kouluttautumaton, kyllä minä miehen mukaan pärjäisin yliopistossakin mutta itse en usko ennen kun peruskoulun pohja on vahva, että pärjäisin lukiossa ja sit yliopistossa.

• Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

"Moni mersua ajava työllinen jolle olet ilmeisesti kateellinen "

Kyllä tässä ketjussa pistää silmään se ettei taida olla kuin yksi kateellinen eikä se ole valtakunta :) Jaksamista sulle sinne mersun ratin taakse että jatkossakin jaksat olla päivittäin yhteydessä yli 200:aan ihmiseen jotta voit tuntea olosi tärkeäksi :D V..u mikä pelle. luuletko oikeasti että sillä sinunkaan vöyhöttämisellä ja pätemisellä loppupelissä on mitään merkitystä? ehkä ne laittaa sitten sun hautakiveen maininnan, tässä lepää mies joka ajoi mersulla ja oli päivittäin yhteydessä yli 200 ihmiseen. Ehkä kymmenisen vuotta ne sinut muistaa, sitten ne on itsekin jo mullissa ja jotka ei ole muistaa jotakuta muuta sankaria joka tuli sun tilalle.

Kyllä tässä ketjussa pistää silmään se ettei taida olla kuin yksi kateellinen eikä se ole valtakunta :) Jaksamista sulle sinne mersun ratin taakse että jatkossakin jaksat olla päivittäin yhteydessä yli 200:aan ihmiseen jotta voit tuntea olosi tärkeäksi :D V..u mikä pelle. luuletko oikeasti että sillä sinunkaan vöyhöttämisellä ja pätemisellä loppupelissä on mitään merkitystä? ehkä ne laittaa sitten sun hautakiveen maininnan, tässä lepää mies joka ajoi mersulla ja oli päivittäin yhteydessä yli 200 ihmiseen. Ehkä kymmenisen vuotta ne sinut muistaa, sitten ne on itsekin jo mullissa ja jotka ei ole muistaa jotakuta muuta sankaria joka tuli sun tilalle.

En ole en. Olen todella paljon huolissani vaan että korona leviää , eikä yhteiskunta kestä uudelleen sulkeutumista rahallisesti. Pitäisi ne rajat kiinni hallitus ja vain tavara liikenne kulkisi valvonnan läpi ja koronatesti menee niillle jotka ei pääse töihin rajan toiselle puolelle.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

En ole en. Olen todella paljon huolissani vaan että korona leviää , eikä yhteiskunta kestä uudelleen sulkeutumista rahallisesti. Pitäisi ne rajat kiinni hallitus ja vain tavara liikenne kulkisi valvonnan läpi ja koronatesti menee niillle jotka ei pääse töihin rajan toiselle puolelle.

Ja jos yhteiskunta laitettaisiin kiinni eikä sinulle maksettaisi kuukausittaisia tukia se ei haittaisi? Vyötä kireämmälle?

AsianVierestä

• valtakunta kirjoitti:

Siis koronatuet, ei testit

• valtakunta kirjoitti:

Enpä sinua tarkoittanutkaan vaan tuota AV pelleä kun kuulosti niin katkeralta. Se jännä näissä aina, että ne joilla on asiat mukavimmin tuntuu olevan eniten tikku perseessä toisten osasta johon eivät itse kuitenkaan vaihtaisi vaikka olisi mahdollisuus.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Sillä ei ole merkitystä vaan sillä että niillä 200 henkilöllä on työtä ja tuottavat hyvinvointia perheelleen. Muullahan ei ole merkitystä. Oma hyvinvointi kun on sidottu 100 % koko yhteisön hyvinvointiin.
        Miten on sinun työpaikkasi laita?

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Sillä ei ole merkitystä vaan sillä että niillä 200 henkilöllä on työtä ja tuottavat hyvinvointia perheelleen. Muullahan ei ole merkitystä. Oma hyvinvointi kun on sidottu 100 % koko yhteisön hyvinvointiin.
        Miten on sinun työpaikkasi laita?

AsianVierestä

Mitäpä se sulle kuuluu? Todennäköisesti olen vientimarkkinoille tuottanut enemmän kuin sinä.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Enpä sinua tarkoittanutkaan vaan tuota AV pelleä kun kuulosti niin katkeralta. Se jännä näissä aina, että ne joilla on asiat mukavimmin tuntuu olevan eniten tikku perseessä toisten osasta johon eivät itse kuitenkaan vaihtaisi vaikka olisi mahdollisuus.

Valitan vain siitä jos joku valittaa ymmärtämättä kokonaisuuksia, vai pelle...juu, joku voi olla palstan pelle. Seillainenhan kirjoittelisi asioista jotka eivät kuuluisi edes hänen arkipäiväänsä, vieläpä negaatiomuodossa. Tunnetko palstalla sellaisia pellejä?

AsianVierestä

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Mitäpä se sulle kuuluu? Todennäköisesti olen vientimarkkinoille tuottanut enemmän kuin sinä.

Aivan varmasti, saat tästä pinssit rinnuksiisi. Ole tyytyväinen äläkä valita ulkomaalaisista kun olet menestyjä.

AsianVierestä

Se on kyllä totta ei vaihtaisi varmastikkaan mutta emme toistemme töitäkään sen puoleen varmasti voitais hoitaakkaa . Minusta nimittelyä ei tarvitse nostaa esiin. Varmasti on stressitaustalla kuin kaikilla ja omissa töissä me vaan hohdokkaasti osaamme. Ärsyttää kovin etten voi hoitaa taloutta kuntoon sormia näpsäyttämällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan varmasti, saat tästä pinssit rinnuksiisi. Ole tyytyväinen äläkä valita ulkomaalaisista kun olet menestyjä.

AsianVierestä

Rahasi ja palkkasi kun maksavat ne ulkomaalaiset:)

AsianVierestä

Eihän se ymmärrä mitään minun puheista kun rajojen pistäminen ei ole yhteiskunnan kiinni pitämistä vaan se että tuodaan tänne koronapotilaita lisää jotka levittää lisää ja joutuu pistää koko yhteiskunta kiinni.

Kyllä ymmärsin ettet minua tarkoittanut ihanaa kun ymmärrät minua.
        harvoin niin kukaan täällä ymmärtää minua. Olet spesialisti siinä.

• Anonyymi kirjoitti:

Valitan vain siitä jos joku valittaa ymmärtämättä kokonaisuuksia, vai pelle...juu, joku voi olla palstan pelle. Seillainenhan kirjoittelisi asioista jotka eivät kuuluisi edes hänen arkipäiväänsä, vieläpä negaatiomuodossa. Tunnetko palstalla sellaisia pellejä?

AsianVierestä

Eipä vatltakunta muuta tuossa kuin piti huonona tuota syteemiä miten maskit jaetaan, mikä onkin huono, ei se ollut valittamista niin kuin sun ruikutus valtiksesta.

• Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

En minä väittänyt menestyjä olevani :)

• Anonyymi kirjoitti:

Rahasi ja palkkasi kun maksavat ne ulkomaalaiset:)

AsianVierestä

Jaa, entäs sinun? otetaanko velaksi? noin tärkeän miehen palkka joka on päivittäin yhteydessä yli 200 ihmiseen onkin varmaan iso kustannus. Ei ihme ettet mitään tuottavaa ehdi tekemään kun pitää niin monen kanssa höpöttää tai muuten olla yhteyksissä.

• valtakunta kirjoitti:

Eihän se ymmärrä mitään minun puheista kun rajojen pistäminen ei ole yhteiskunnan kiinni pitämistä vaan se että tuodaan tänne koronapotilaita lisää jotka levittää lisää ja joutuu pistää koko yhteiskunta kiinni.

AV on niin persuvihan kyllästämä että näkee kaikki, jotka arvostelee tätä ylivelkaantumissysteemiä vihollisina.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Ja mielestäsi ulkomaankauppa ei pysähdy jos rajat laitettaisiin kiinni, ei liikematkustamista Suomesta pois tai sisään?! Mitä tapahtuisi, selitä vähän niin ymmärrän ymmärrätkö liiketaloutta.

AsianVierestä

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

En minä väittänyt menestyjä olevani :)

Pakko sinun on olla jos olet voittanut projekteja yli 100 miljoonan euron edestä

AsianVierestä

• valtakunta kirjoitti:

Kyllä ymmärsin ettet minua tarkoittanut ihanaa kun ymmärrät minua.
        harvoin niin kukaan täällä ymmärtää minua. Olet spesialisti siinä.

Monella se on asenteesta kiinni, on jonkun linjan valinneet eivätkä sitten osaa päästää siitä irti, siks sua kohtaan tulee paljon sitä asiatonta hyökkäystä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja mielestäsi ulkomaankauppa ei pysähdy jos rajat laitettaisiin kiinni, ei liikematkustamista Suomesta pois tai sisään?! Mitä tapahtuisi, selitä vähän niin ymmärrän ymmärrätkö liiketaloutta.

AsianVierestä

Kyllä sitä kauppaa on aina tehty muihin maihin, jos sulla on jotain mitä muut haluaa ja voit myydä sitä asialliseen hintaan ei siinä mitään sinua hyväksi käyttäviä lypsäjiä väliin tarvita. Millä tavalla minä olen ollut liikematkustamista sulkemassa? Matkustettiin sitä ennen EU:takin ja jopa nyt korona-aikaankin tarpeelliset matkan voitaisiin hyvin hoitaa, huvimatkailusta luopuminen taas olisi järkevää ja estäisi suurimman osan tartuntojen leviämisestä.

• Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Mitä kirjoitan tässä
        ” Pitäisi ne rajat kiinni hallitus ja vain tavara liikenne kulkisi valvonnan läpi ja koronatesti menee niillle jotka ei pääse töihin rajan toiselle puolelle.”
        Johon lisääkin ei testit vaan korona tuet.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Kyllä sitä kauppaa on aina tehty muihin maihin, jos sulla on jotain mitä muut haluaa ja voit myydä sitä asialliseen hintaan ei siinä mitään sinua hyväksi käyttäviä lypsäjiä väliin tarvita. Millä tavalla minä olen ollut liikematkustamista sulkemassa? Matkustettiin sitä ennen EU:takin ja jopa nyt korona-aikaankin tarpeelliset matkan voitaisiin hyvin hoitaa, huvimatkailusta luopuminen taas olisi järkevää ja estäisi suurimman osan tartuntojen leviämisestä.

Myynti on aktiivista matkustamista, myös markkinointi ja ostaminen.
        Projekteja ei tehdä Suomen sisäisesti, projektit ovat kansainvälisiä yrityksillä jotka rahat Suomeen tuottavat. Ne rahat jotka jaetaan omistajille, yhteiskunnalle ja työntekijöille. Ne henkilöt jotka saavat osansa noista rahoista tekemättä mitään valitavat eniten.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Projekteja ei tehdä Suomen sisäisesti, projektit ovat kansainvälisiä yrityksillä jotka rahat Suomeen tuottavat. Ne rahat jotka jaetaan omistajille, yhteiskunnalle ja työntekijöille. Ne henkilöt jotka saavat osansa noista rahoista tekemättä mitään valitavat eniten.

AsianVierestä

Myydä voi etänäkin jos ei ole ihmiskauppa kyseessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Oma työni on juurikin kansainvälistä, nyt menossa 5 miljoonan euron kauppa ja Q4 2020 JA Q1 2021 2 miljoonan kauppa. Ilman ulkomaalaisia ei tule euroja. Olemme siis riippuvaisia kansainvälisyydestä, Suomessa ei ole markkinoita edes 5 % kokonaismyynnistä.
        Joku pitää ulkomaalaisia vihillisina, tautisina tapauksina? Samassa likaisessa veneessä kaikki ovat maasta riippumatta.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Oma työni on juurikin kansainvälistä, nyt menossa 5 miljoonan euron kauppa ja Q4 2020 JA Q1 2021 2 miljoonan kauppa. Ilman ulkomaalaisia ei tule euroja. Olemme siis riippuvaisia kansainvälisyydestä, Suomessa ei ole markkinoita edes 5 % kokonaismyynnistä.
        Joku pitää ulkomaalaisia vihillisina, tautisina tapauksina? Samassa likaisessa veneessä kaikki ovat maasta riippumatta.

AsianVierestä

Eipä ole. On maita missä on hoidettu hyvin asiat

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Myydä voi etänäkin jos ei ole ihmiskauppa kyseessä.

Ei voi, ikävä kyllä liiketoiminnon ovat edelleen läheiskontakteja, luottamuksen hakemista, esittämistä, ystävyyssuhteita.

AsianVierestä

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Eipä ole. On maita missä on hoidettu hyvin asiat

Kerro kolme esimerkkiä!

AsianVierestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro kolme esimerkkiä!

AsianVierestä

Vaikka euroopasta, hitsi joutuisit sanomaan Suomi vaikka valitat koko ajan?

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Joopa joo, etkö kalkkis tajua että maailma on koronan myötä muuttunut? Ei oikeastaan kukaan halua enää sua paikan päälle esittelemään hikisiä tuotteitasi, opettele käyttämään Teamsia, zoomia tai Meettiä, niillä ne nykyään kaupat hoituu paljon halvemmilla kuluilla. Ne sunkaan tekemiset ei oikeasti ole kovinkaan tärkeitä vaikka sinusta ehkä siltä tuntuu, aina löytyy joku muu tilalle jos tarvis tulee.

• Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Ei kukaan pidä ulkomaalaisia vihollisina, niitä ei vaan kannata tuottaa tänne määrättömästi pelkiksi kuluiksi. Itsehän olen aina ihmetellyt perusteetonta venäjävihaa jota täällä aina lietsotaan, siellä sitä olisi kauppamarkkinaa vaikka miten, mutta koska eu sinnepäin on tuhottu hirveästi kauppasuhteita.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei voi, ikävä kyllä liiketoiminnon ovat edelleen läheiskontakteja, luottamuksen hakemista, esittämistä, ystävyyssuhteita.

AsianVierestä

Tarkoitatko lahjontaa? viet ruskeassa paperipussissa pikku lahjan ostajan edustajalle?

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Joopa joo, etkö kalkkis tajua että maailma on koronan myötä muuttunut? Ei oikeastaan kukaan halua enää sua paikan päälle esittelemään hikisiä tuotteitasi, opettele käyttämään Teamsia, zoomia tai Meettiä, niillä ne nykyään kaupat hoituu paljon halvemmilla kuluilla. Ne sunkaan tekemiset ei oikeasti ole kovinkaan tärkeitä vaikka sinusta ehkä siltä tuntuu, aina löytyy joku muu tilalle jos tarvis tulee.

Olet väärässä, kysymys on sama mitä talvisodassa. Oliko järkeä lähteä rintamalle kun oli tietoisuus kuulasta saadusta kuolemasta? Miksi ne hölmöt menivät tapattamaan itsensä?
        Nyt on aivan sama kysymyksessä, liiketalous ei voi pysähtyä. Me jotka matkustamme ovat juurikin niitä sotatantereelle lähtiöitä jotka tiedostavat vaaran mutta katsovat lähdön tarpeelliseksi kokonaisuutta ajatellen. Voisihan olla jos sitä ei tekisi tulisi 50 ihmisen irtisanominen ja se ei ole isänmaallinen teko se. Yhden ihmisen menetys on pienempi mitä 50 ihmisen elämän mullistus.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Olet väärässä, kysymys on sama mitä talvisodassa. Oliko järkeä lähteä rintamalle kun oli tietoisuus kuulasta saadusta kuolemasta? Miksi ne hölmöt menivät tapattamaan itsensä?
        Nyt on aivan sama kysymyksessä, liiketalous ei voi pysähtyä. Me jotka matkustamme ovat juurikin niitä sotatantereelle lähtiöitä jotka tiedostavat vaaran mutta katsovat lähdön tarpeelliseksi kokonaisuutta ajatellen. Voisihan olla jos sitä ei tekisi tulisi 50 ihmisen irtisanominen ja se ei ole isänmaallinen teko se. Yhden ihmisen menetys on pienempi mitä 50 ihmisen elämän mullistus.

AsianVierestä

No saathan sä nähdä itses sankarina jos haluat, ei kai siinä mitään mutta muut ei ehkä näe asiaa samoin.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

No saathan sä nähdä itses sankarina jos haluat, ei kai siinä mitään mutta muut ei ehkä näe asiaa samoin.

Sankareita Suomi on aina tarvinnut, vuosina 1939-1945 ja myös nyt.
        Sarssista selvinneenä korona menee samaan sarjaan, ja jos ei mene olisin kuollut joka tapauksessa 30 vuoden sisällä.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Sankareita Suomi on aina tarvinnut, vuosina 1939-1945 ja myös nyt.
        Sarssista selvinneenä korona menee samaan sarjaan, ja jos ei mene olisin kuollut joka tapauksessa 30 vuoden sisällä.

AsianVierestä

No älä nyt viitsi itseäsi vetraaneihin verrata, se on jo melko noloa. Ne ukot oli 5 vuotta reissussa ilman mitään korvausta oloissa joissa sinä et suostuisi olemaan yhtään yötä, sinä saat hyvä korvauksen jokaisesta matkasta ja jos et saisi et sitä tekisi että se siitä sankaruudesta. menehän hallin jätkille louskuttamaan miten iso sankari olet mutta älä pety jos eivät osaa arvostaa :D

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

No älä nyt viitsi itseäsi vetraaneihin verrata, se on jo melko noloa. Ne ukot oli 5 vuotta reissussa ilman mitään korvausta oloissa joissa sinä et suostuisi olemaan yhtään yötä, sinä saat hyvä korvauksen jokaisesta matkasta ja jos et saisi et sitä tekisi että se siitä sankaruudesta. menehän hallin jätkille louskuttamaan miten iso sankari olet mutta älä pety jos eivät osaa arvostaa :D

Kysymys on aivan samasta periaatteesta, maan, yrityksen ja perheen hyvinvointi.
        Ne menevät palstalaisten itsekkyyden edelle.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Rahasta sinä sitä teet, et minkään muun vuoksi, Jos yritys ilmoittaisi ettei kassassa ole tahaa tuskinpa lähtisit omilla kustannuksillasi kauppoja tekemään. Sitäpaitsi, kuulostat aika kalliilta ukolta kun sun pitää lennellä jokapaikkaan, ettet vain olisikin juuri se syy jonka vuoksi firma ajautuu vaikeuksiin kun et osaa karsia kuluja?

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Rahasta sinä sitä teet, et minkään muun vuoksi, Jos yritys ilmoittaisi ettei kassassa ole tahaa tuskinpa lähtisit omilla kustannuksillasi kauppoja tekemään. Sitäpaitsi, kuulostat aika kalliilta ukolta kun sun pitää lennellä jokapaikkaan, ettet vain olisikin juuri se syy jonka vuoksi firma ajautuu vaikeuksiin kun et osaa karsia kuluja?

Yritys katsoo työntekijöitään kannattavuusperiaatteella, jos tuhlaan miljoonan mutta annan 10 miljoonaa minulle annetaan palkankorotus.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Yritys katsoo työntekijöitään kannattavuusperiaatteella, jos tuhlaan miljoonan mutta annan 10 miljoonaa minulle annetaan palkankorotus.

AsianVierestä

Ennenkuin omahyväisyydestä halkeat kannanee muistaa sekin että ei ne 10 milliä sinun taskusta tule, etkä sinä tee tuotetta, olet pelkkä välikäsi. Jostain syystä yhtiö ja tekijät ovat kilttejä ja antavat sinun olla siinä ja saat siitä rahaakin mutta mainiosti ne pärjäisi ilman sinuakin jos tuote on hyvä, sinulle ollaan vain kilttejä ja annetaan olla siinä. Vie maanantaina tuotannon ja suunnittelun porukoille pullaa, ne sen mahdollistaa että sinulla on niin mukava elämä että voit arvostella valtista maskiasiassa.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Ennenkuin omahyväisyydestä halkeat kannanee muistaa sekin että ei ne 10 milliä sinun taskusta tule, etkä sinä tee tuotetta, olet pelkkä välikäsi. Jostain syystä yhtiö ja tekijät ovat kilttejä ja antavat sinun olla siinä ja saat siitä rahaakin mutta mainiosti ne pärjäisi ilman sinuakin jos tuote on hyvä, sinulle ollaan vain kilttejä ja annetaan olla siinä. Vie maanantaina tuotannon ja suunnittelun porukoille pullaa, ne sen mahdollistaa että sinulla on niin mukava elämä että voit arvostella valtista maskiasiassa.

Laita vaan se sorvi kuumaksi, kohta taas tulee se uusi tilaus:)
        Ilman työtä ei makseta sinun palkkaa ja olet työtön, onko tämä nyt selvä vai halutko olla se joka etsii töitä koneellesi?
        ARVOSTA NIITÄ JOTKA SITÄ TEKEVÄT VAIKKA KAIKKI EI TULE VALMIINA JA ITSE PITÄÄ POHTIA, KRITISOIDA JA SOVELTAA.
        SILLÄ SITÄHÄN SINÄ NYT PÄIVITTÄIN TEET?
        Kiitos siitä.

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Laita vaan se sorvi kuumaksi, kohta taas tulee se uusi tilaus:)
        Ilman työtä ei makseta sinun palkkaa ja olet työtön, onko tämä nyt selvä vai halutko olla se joka etsii töitä koneellesi?
        ARVOSTA NIITÄ JOTKA SITÄ TEKEVÄT VAIKKA KAIKKI EI TULE VALMIINA JA ITSE PITÄÄ POHTIA, KRITISOIDA JA SOVELTAA.
        SILLÄ SITÄHÄN SINÄ NYT PÄIVITTÄIN TEET?
        Kiitos siitä.

AsianVierestä

Ei kai sieellä kiihdytä kun fonttikoko kasvoi? Minähän arvostan, sinulla sen sijaan näyttää olevan tarve luokitella ihmisiä. Valtiksen lapset saattaa jonain päivänä tienata sulle eläkkeitä, sekin olisi sun hyvä muistaa mollaamisen sijaan. Minä itseasiassa enemmän varmaan pohdin näitä yhteiskunnallisia asioita kuin sinä, ajattelen vähän laajemmin.

Ei kai sieellä kiihdytä kun fonttikoko kasvoi? Minähän arvostan, sinulla sen sijaan näyttää olevan tarve luokitella ihmisiä. Valtiksen lapset saattaa jonain päivänä tienata sulle eläkkeitä, sekin olisi sun hyvä muistaa mollaamisen sijaan. Minä itseasiassa enemmän varmaan pohdin näitä yhteiskunnallisia asioita kuin sinä, ajattelen vähän laajemmin.

En jaksa enää vääntää ihmisen kanssa joka ei ymmärrä mitään.
        Eiköhän suurin ongelma kun tuo viruksen tänne muuttakoon Ruotsiin pääsee ihanteellista politiikkaansa rahasta, ja jättäköön ikäihmiset rauhaan ja Suomi kiinni vain rajoista. Tavaraliikkeelle kulkekoon.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Eiköhän suurin ongelma kun tuo viruksen tänne muuttakoon Ruotsiin pääsee ihanteellista politiikkaansa rahasta, ja jättäköön ikäihmiset rauhaan ja Suomi kiinni vain rajoista. Tavaraliikkeelle kulkekoon.

Sama, joku luulee että KELA maksaa...ja sillä on loputtomat varat.

AsianVierestä

Koulutukseen voi pistää rahaa että tulee työnantajia ja työntekijöitä terveitä. kyllä me ihmiset pärjätään omilla kun vaan pistetään ilmasta tehtyä proteenipatukkaa suuhun tehdään työtä.
        Ei sitä rahaa tarvitse kunhan ihmiset ahneeksi ala potkupersuuksille jos alkaa pois maasta.
        Siellä ne rahat voivat isoja myös kuolleisuus korkeampi kunhan keskitytään nyt näihin mitä meillä on.

• Anonyymi kirjoitti:

Sama, joku luulee että KELA maksaa...ja sillä on loputtomat varat.

AsianVierestä

Sama kun joku luulee työntekijöitä tai ostajia tulee vain ulkomailta.

• valtakunta kirjoitti:

Joo, aika veijari tuo av tuntuu olevan. Noiden itsensä ylierinomaisina näkevien vuoksihan se paperiteollisuuskin täältä kaikkoaa, kun ei riitä mikään korvaus kun ollaan niin kovia työntekijöitä, minä ite aina etunenässä ja muut ei ole mitään. juurikin noin, toki perusteltua matkustelua voitaisiin sallia, huvimatkailu ei ole kovinkaan tarpeellista niin sitä pitäisi suitsia ja av:lle ainakin menolippu tosiaan jonnekin mielestään parempaan pitäisi hyväksyä.

Tunteella tehty työ on arvokkaampaa myös inhimillisempää enkä jaksa noita ihmisiä kun ihmiset kokevat ihmishenget ja halpatyöläiset taloudelliseksisti kannattavaksi nehän on täysin orjia ja vain viattomia uhreja.
        Kyllä minun kunnioitus tipahtaa lyjiste kun ei välitä enää yhdestä hengestä.

• valtakunta kirjoitti:

Tunteella tehty työ on arvokkaampaa myös inhimillisempää enkä jaksa noita ihmisiä kun ihmiset kokevat ihmishenget ja halpatyöläiset taloudelliseksisti kannattavaksi nehän on täysin orjia ja vain viattomia uhreja.
        Kyllä minun kunnioitus tipahtaa lyjiste kun ei välitä enää yhdestä hengestä.

Juu ja näistähän voitaisiin jutella vaikka miltä kannalta. Tuo av:n kovin ihannoima jatkuvaan talouskasvuun tähtäävä ajattelu voi toki hyödyttää sitä että Suomessa tyypit saa enemmän rahaa matkustellaja huvitella, maailman kannalta se vaan ei välttämättä ole kovin hyvä kun av:nkin jokainen myyntikeikka tuhoaa muutaman hehtaarin sademetsää jne. ja kerrannaisvaikutukset vaan lisää tuhoa. Jos lähdettäisiin av;n tapaan luokittelemaan ihmisiä paras kai lopuupelissä kaikkien kannalta olisi semmoinen joka tulee mahdollisimman vähällä toimeen ja mahdollisimman vähän vaikuttaa ympäristöön, av:n omahyväisessä maailmankuvassa sellainen taas varmaan olisi vain laiska pummi kun ei tuottaisi tarpeeksi rahassa yhteisölleen.

Joo, aika veijari tuo av tuntuu olevan. Noiden itsensä ylierinomaisina näkevien vuoksihan se paperiteollisuuskin täältä kaikkoaa, kun ei riitä mikään korvaus kun ollaan niin kovia työntekijöitä, minä ite aina etunenässä ja muut ei ole mitään. juurikin noin, toki perusteltua matkustelua voitaisiin sallia, huvimatkailu ei ole kovinkaan tarpeellista niin sitä pitäisi suitsia ja av:lle ainakin menolippu tosiaan jonnekin mielestään parempaan pitäisi hyväksyä.

Parperikaikkoaa varmasti jo pelkästää virtuaalikirjojen siis sähköisten kirjojen myötä, kyllä mekin suositaan vain halvinta paperia myös puiden kaatoa vähennetään sekä myös käytämme uudestaan sanomalehden kuin koulutkin suosii teknologiaa. Ehkä se syy on se että paperin kulutus on niin vähästä.

Paperitehtaan uudistaminen olisi paikallaan kuin tehdä uudestaan paperia kierrätetystä paperista mutta enhän tiedä mikä nyt syy siihen tehdas menee kiinni.

En ole perillä nykyään kuitenkin työntekee koneet.
        Myös sanomalehdetkin muuttunut virtuaaliksi ja maksamme digitaali sisällöstä ehkä joku nenäliina umyritys nyt pärjäisi paremmin.

• valtakunta kirjoitti:

Parperikaikkoaa varmasti jo pelkästää virtuaalikirjojen siis sähköisten kirjojen myötä, kyllä mekin suositaan vain halvinta paperia myös puiden kaatoa vähennetään sekä myös käytämme uudestaan sanomalehden kuin koulutkin suosii teknologiaa. Ehkä se syy on se että paperin kulutus on niin vähästä.

Juu ja sehän on ollu vain ajan kysymys että niin tapahtuu, paeriteollisuus ei ehkä vaan ole osannut regoida riittävän hyvin muutokseen ja ole lähtenyt keksimään uutta tilalle. Itse veikkaan että jossain vaiheessa paperi- ja kartonkipakkaukset tulee aika pitkälle syrjäyttämään muovia, se kun kuitenkin on ihan globaali ongelma se muovijätteen määrä.

Juu ja näistähän voitaisiin jutella vaikka miltä kannalta. Tuo av:n kovin ihannoima jatkuvaan talouskasvuun tähtäävä ajattelu voi toki hyödyttää sitä että Suomessa tyypit saa enemmän rahaa matkustellaja huvitella, maailman kannalta se vaan ei välttämättä ole kovin hyvä kun av:nkin jokainen myyntikeikka tuhoaa muutaman hehtaarin sademetsää jne. ja kerrannaisvaikutukset vaan lisää tuhoa. Jos lähdettäisiin av;n tapaan luokittelemaan ihmisiä paras kai lopuupelissä kaikkien kannalta olisi semmoinen joka tulee mahdollisimman vähällä toimeen ja mahdollisimman vähän vaikuttaa ympäristöön, av:n omahyväisessä maailmankuvassa sellainen taas varmaan olisi vain laiska pummi kun ei tuottaisi tarpeeksi rahassa yhteisölleen.

Lehdenjakoa vähentyy ihmiset joutuu työlistyyn uudestaan ja keksimään laitteita ”ruokaa ilmasta yritys” varmasti vähentää eläintiloja.
        Kyllä asiat niin kuin työpaikat kehittyy.

Juu ja sehän on ollu vain ajan kysymys että niin tapahtuu, paeriteollisuus ei ehkä vaan ole osannut regoida riittävän hyvin muutokseen ja ole lähtenyt keksimään uutta tilalle. Itse veikkaan että jossain vaiheessa paperi- ja kartonkipakkaukset tulee aika pitkälle syrjäyttämään muovia, se kun kuitenkin on ihan globaali ongelma se muovijätteen määrä.

Niihän se on syrjäyttänyt vedenkestävä paperiaan on keksitty joten pitäisi elvyttää juurikin valtio tällä kehittää nykyaikaan.

Muovipillitkin on juurikin EU -kieltänyt että nekin on paperisia ja myös koulutuksia on juurikin tämän vuoksi tarjolla että kehitystä tulisi jatkuvasti kun jatkuvasti kehitytään hurjempaa vauhtia. Koulutuksia on opettajilla jatkuvasti tulossa kuin varhaiskasvatuksissakin.
        Pitää pysyä kehityksen ajassa ja hallituskin ei tunnu pysyvän ajassa.

Sen vuoksi kotiäitejä ja isiä juurikin paheksutaan vaikka minusta päinvastoin voi omaa uraansa seurata ja pysyä ajantasalla jollain etä luonnolla. Valtion pitäisi yritysten johtajiakin tukea koulutuksella ettei käy näin av, vaikka luulen että av on rahaa varmasti itseänsä kouluttamaan ja pysymään ajassa.

• valtakunta kirjoitti:

Sen vuoksi kotiäitejä ja isiä juurikin paheksutaan vaikka minusta päinvastoin voi omaa uraansa seurata ja pysyä ajantasalla jollain etä luonnolla. Valtion pitäisi yritysten johtajiakin tukea koulutuksella ettei käy näin av, vaikka luulen että av on rahaa varmasti itseänsä kouluttamaan ja pysymään ajassa.

etä luonnolla = etä luennoilla tai koulutuksilla

• valtakunta kirjoitti:

Minusta tuntuu että alkaisi olla aika siirtyä malliin joka ollut ennenkin, siis että vain toinen vanhempi kävisi kodin ulkopuolella töissä, olisi se sitten mies tai nainen. Alkaa olla niin paljon ihmisiä että järkeviä töitä ei vaan riitä kaikille niin paremmin jakaantuisi sitten ja lapsille olisi hyvä semmoinen malli. Muutenkin pikuhiljaa pitäisi jatkuva talouskasvu -ajattelusta luopua, maapallo ei vaan sitä yksinkertaisesti kestä jos ja kun kaikki vaan kiihdyttää tuotantoa ja kulutusta jatkuvasti.

Minusta tuntuu että alkaisi olla aika siirtyä malliin joka ollut ennenkin, siis että vain toinen vanhempi kävisi kodin ulkopuolella töissä, olisi se sitten mies tai nainen. Alkaa olla niin paljon ihmisiä että järkeviä töitä ei vaan riitä kaikille niin paremmin jakaantuisi sitten ja lapsille olisi hyvä semmoinen malli. Muutenkin pikuhiljaa pitäisi jatkuva talouskasvu -ajattelusta luopua, maapallo ei vaan sitä yksinkertaisesti kestä jos ja kun kaikki vaan kiihdyttää tuotantoa ja kulutusta jatkuvasti.

Niin minusta kotivanhempi pystyy tukemaan lasta enemmän kun näkee kehityksen , joka ei katkea jos vaan myös pysyy ajan tasalla lapsesta ja syvemminkin tässä joutuu perehtyy alkutekijöihin ja kehittää niitä taitoja jos on heikkouksia ja seurata maailmaa tykkää miehen kanssa kumminkin paljon tieteestä.

Lapsista näkee kehityksen kuin historiassa kehityksessä jääneet ihmiset se vaan tuntuu että saa käydä ihmisen kehityksen läpi.
        Joskus tuntuu palstallakin kuin olisi taantuneita kehityksestä. AV kyllä on harvempia ihmisiä, joita pidän fiksuna kun ainakin alkuperäinen AsianVierestä jolla oli tärkeätä pikkuinen tyttönsä kasvattaminen.

En viitsi ihan kaikkea kertoa mutta epäilen suuresti 1vuotias voi osata jo 2 vuotiaana laskea kun joka lapsen kohdalla minäkin kehityn tukemisessa.

• valtakunta kirjoitti:

En viitsi ihan kaikkea kertoa mutta epäilen suuresti 1vuotias voi osata jo 2 vuotiaana laskea kun joka lapsen kohdalla minäkin kehityn tukemisessa.

Sehän hienoa jos noin. Varmaan myös kun sisaruksia auttaa oppimaan juttuja ennen kuin kouluhommat alkaa. Hyviä öitä, minä meen ny nukkumaan :)

Sehän hienoa jos noin. Varmaan myös kun sisaruksia auttaa oppimaan juttuja ennen kuin kouluhommat alkaa. Hyviä öitä, minä meen ny nukkumaan :)

Hyvää yötä mene ihmeessä ja kyllä se on sitkeä harjoittelemaan päivittäin.😁 enemmän se on sille hupia ja vaikeat kohdat näytän muuten se hermostuu jos en auta.

Kiitos sinulle.🥰

Mihin se öljy tungetaan mikä tulee öljynjalostuksen sivutuotteena, nythän sitä saadaan käytettyä muoviin.

"Vain 4-5 prosenttia maailman petrokemian käyttämästä öljystä menee muovien valmistukseen. Kuluttaisimme arjessamme öljyä huikeasti nykyistä enemmän, jos muoveja ei olisi."

Lähde:

https://www.plastics.fi/fin/ajankohtaista/?Muoviton-maailma&nid=134

https://www.plastics.fi/fin/?word=Öljy&l=1&fs=l

• J-76 kirjoitti:

Mihin se öljy tungetaan mikä tulee öljynjalostuksen sivutuotteena, nythän sitä saadaan käytettyä muoviin.

"Vain 4-5 prosenttia maailman petrokemian käyttämästä öljystä menee muovien valmistukseen. Kuluttaisimme arjessamme öljyä huikeasti nykyistä enemmän, jos muoveja ei olisi."

Lähde:

https://www.plastics.fi/fin/ajankohtaista/?Muoviton-maailma&nid=134

https://www.plastics.fi/fin/?word=Öljy&l=1&fs=l

Biohajoava muovi.

https://plasthouse.fi/mista-muovit-valmistetaan-ja-miten-biomuovit-siihen-liittyy/

Biopohjaisia muoveja valmistetaan esimerkiksi sokerista, maissista, viljoista, selluloosasta, risiiniöljystä ja maidosta. Yleisistä muovilaaduista (joita tyypillisesti valmistetaan fossiilisista lähteistä) tänä päivänä teollisessa mittakaavassa valmistetaan myös biopohjaisina esim. polyeteeniä (sokeriruoko) ja polyamidia (risiiniöljy). Suomessakin on useampia biomuovin raaka-ainejalostamoita: valmistusta on esimerkiksi biojalostamosta saatavasta mäntyöljystä (https://esaimaa.fi/uutiset/lahella/a5c17c02-7071-4736-8ef2-af1d6bf1ec39) tai vaikka ruokaöljyistä jalostetuista materiaaleista (https://yle.fi/uutiset/3-9551129).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja ruokakassin tulee hakemaan mies jolla bmw 760i vm 2020 ja range roover ja aston martin ja kolme venettä jahti ja sporttilaiva ja soutuveneenä vene jossa 4 kpl 350hv perämoottoria 15kpl luksus huvilaa kesämökkeinä ympärisuomen ja kaikki mitä se ostaa itselleen sukulaisille tutuille ja kavereille niin firman piikkiin yhteiskunta maksaa kaiken hänelle ja hakee ilmaisen ruokakassin jonka vie ravintolaansa myytäväksi

Onko tää sinkku sivu??Jutut ei kyllä siltä kuulosta🙈

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Vittu ja per se on liikkeellä😂

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Ei se vaadi kuin vakituisen työsuhteen. Autolainoja kaupataan törkeästi niillekin, joilla ei oikeasti olisi varaa sellaiseen autoon. Kun osamaksut jäävät maksamatta, hakevat auton pois ja olet ulosotossa. Kyllä ne omansa saavat ja voittoakin. Tosin viime aikoina on kuulemma ollut enemmän varovaisuutta lainanantajan puolella silläkin osa-alueella.

Tiedän monta huonotuloista duunaria, jotka ajelevat uuden karhealla Mersulla. Rahoitusyhtiön autoja ne on...

Esim. se teidän perheen kuukaudessa lyhentämä osamaksuvelka 700€ riittäisi jo aika hintavan auton lainanlyhennykseen.

xLiner

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

"Jos lähdettäisiin av;n tapaan luokittelemaan ihmisiä paras kai lopuupelissä kaikkien kannalta olisi semmoinen joka tulee mahdollisimman vähällä toimeen ja mahdollisimman vähän vaikuttaa ympäristöön.."

Samaa mieltä. Sellainen ihmenen ei lisäänny yli taloudellisten mahdollisuuksiensa eikä velkaannuta yhteiskuntaa loisimalla toimeentulonsa. Näin alkuun...

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

"Jos lähdettäisiin av;n tapaan luokittelemaan ihmisiä paras kai lopuupelissä kaikkien kannalta olisi semmoinen joka tulee mahdollisimman vähällä toimeen ja mahdollisimman vähän vaikuttaa ympäristöön.."

Samaa mieltä. Sellainen ihmenen ei lisäänny yli taloudellisten mahdollisuuksiensa eikä velkaannuta yhteiskuntaa loisimalla toimeentulonsa. Näin alkuun...

xLiner

Voisi ajatella myös niin että se joka "loisii" mutta ei hirveästi kuluta on kuitenkin ekologinen suhteessa pitkin maailmaa lentelevään av:hen, jos se loisijakin samalla tavalla lentelisi tuhoamassa sademetsää, ohentamassa jäätikköä ja mitähän kaikkea kuormitus vain entisestään lisääntyisi niin sikäli maailman kannalta on parempi että osa loisii ja ne jotka tykkää sitten lentelee itselleen niin kovin tärkeän busineksen vuoksi.

Se mikä minua tässä ketjussa ärsytti oli av:n agressiivinen hyökkäys valtista kohtaan, antoi ymmärtää että valtis olisi ollut itselleen mersua vaatimassa mikä ei pidä paikkaansa, ja kovin omahyväisesti alkoi selittämään miten hän kustantaa ja touhuaa. Touhutkoon mutta oman napansa vuoksi se sen tekee, kyllä se asenne ihan selväksi kommenteista tuli niin se sitten ärsyttää kun kuitenkin yrittää sitten esiintyä muka jonakin hyväntekijänä.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Voisi ajatella myös niin että se joka "loisii" mutta ei hirveästi kuluta on kuitenkin ekologinen suhteessa pitkin maailmaa lentelevään av:hen, jos se loisijakin samalla tavalla lentelisi tuhoamassa sademetsää, ohentamassa jäätikköä ja mitähän kaikkea kuormitus vain entisestään lisääntyisi niin sikäli maailman kannalta on parempi että osa loisii ja ne jotka tykkää sitten lentelee itselleen niin kovin tärkeän busineksen vuoksi.

Se mikä minua tässä ketjussa ärsytti oli av:n agressiivinen hyökkäys valtista kohtaan, antoi ymmärtää että valtis olisi ollut itselleen mersua vaatimassa mikä ei pidä paikkaansa, ja kovin omahyväisesti alkoi selittämään miten hän kustantaa ja touhuaa. Touhutkoon mutta oman napansa vuoksi se sen tekee, kyllä se asenne ihan selväksi kommenteista tuli niin se sitten ärsyttää kun kuitenkin yrittää sitten esiintyä muka jonakin hyväntekijänä.

Turhan kulutuksen vähentäminen, erityisesti ns. länsimaissa, on erittäin tärkeä asia. Ja myös sen muistaminen, että emme elä enää impivaaralaisessa pussinpohjassa, vaikka moni niin tuntuu toivovankin.

Mutta maapallon tulevaisuuden kannalta ja siinä sivussa koko ihmiskunnan tulevaisuuden kannalta väestömäärän rajoittamaton kasvu on oikeasti iso ongelma. Kenenkään, ei edes kantasuomalaisen, ihmisen ei tarvitse lisääntyä holtittomasti. Ei nykyaikana, kun on jos jonkinlaisia ehkäisymenetelmiä käytössä. Jos niitä ei halua käyttää, niin on turha valittaa, kun rahat ovat vähissä. Tietysti hyvin poikkeuksellisesti ja yleensä hedelmöityshoitojen yhteydessä syntyy useampi kuin 2 lasta kerralla, mutta se on hieman eri tilanne.

Eli rakastakaa ja harrastakaa seksiä, mutta ihan koko ajan ei tarvitse tehdä uusia ihmisalkuja tähän maailmaan!

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

En mäkään tykkää AV:n itsekehuskelevasta tyylistä, mutta sen takana sillä oli kerrankin myös asiaa.

Hyvää loisimista voisi olla elää mahdollisimman omavaraisesti. Siinä käyttäisi lähinnä yhteiskunnan ylläpitämiä teitä ja terveydenhuoltoa. Kevytloisimista 😄

Valtiksen tyylistä loisimista en hyväksy. Se on tukijärjestelmän väärinkäyttöä.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

En mäkään tykkää AV:n itsekehuskelevasta tyylistä, mutta sen takana sillä oli kerrankin myös asiaa.

Hyvää loisimista voisi olla elää mahdollisimman omavaraisesti. Siinä käyttäisi lähinnä yhteiskunnan ylläpitämiä teitä ja terveydenhuoltoa. Kevytloisimista 😄

xLiner

Minä taas näkisin niin että ne tukijärjestelmät on juurikin luotu siksi jotta valtiksen tyyppiset perheet pärjäisivät ja se on ihan ok, kyllä ne väärinkäyttäjät ja paljon kalliimmaksi yhteiskunnalle käyvät ihan muualta löytyy. Sitäpaitsi, jo yksi jossain kohtuullisessa valtion turhavirassa ns. "töissä käyvä kunnon ihminen" joka kuitenkin tekee jotain täysin hyödytöntä, enemmän haittaa kuin hyötyä ja niiitähän nimittäin riittää, kustantaa muille ainakin yhtä paljon kuin valtiksen koko perheen tuet niin en nyt hirveästi meuhkaisi niistä tukiasioista.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Minä taas näkisin niin että ne tukijärjestelmät on juurikin luotu siksi jotta valtiksen tyyppiset perheet pärjäisivät ja se on ihan ok, kyllä ne väärinkäyttäjät ja paljon kalliimmaksi yhteiskunnalle käyvät ihan muualta löytyy. Sitäpaitsi, jo yksi jossain kohtuullisessa valtion turhavirassa ns. "töissä käyvä kunnon ihminen" joka kuitenkin tekee jotain täysin hyödytöntä, enemmän haittaa kuin hyötyä ja niiitähän nimittäin riittää, kustantaa muille ainakin yhtä paljon kuin valtiksen koko perheen tuet niin en nyt hirveästi meuhkaisi niistä tukiasioista.

Ne "turhaviralliset" hoitelee noiden loisten avustuksia...

xLiner

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Ne "turhaviralliset" hoitelee noiden loisten avustuksia...

xLiner

Jos haluisi esiintyä hyväntekijänä tarviin sen talon tuohon koulun viereen. en mersua ja vielä vaatimus taso nousee sen verta korkea että en ihan mitä tahansa taloa.
        Minun vaatimukset ovat erittäin korkeat tämän kolmion sijaan saada talo, missä voi toteuttaa enemmän asioita lasten kanssa heidän tukemiksesi.

• valtakunta kirjoitti:

Jos haluisi esiintyä hyväntekijänä tarviin sen talon tuohon koulun viereen. en mersua ja vielä vaatimus taso nousee sen verta korkea että en ihan mitä tahansa taloa.
        Minun vaatimukset ovat erittäin korkeat tämän kolmion sijaan saada talo, missä voi toteuttaa enemmän asioita lasten kanssa heidän tukemiksesi.

Tukemiksesi, on tukemiseksi.

Voisi sitten muutamaa sijaislastakin ottaa siihen kätösiin lisää.
        Nyt meidät on todellakin oltava naimisissa lapsen koulun kanssa jos lähde tästä lapsien tuki loppuisi koulusta seinään.

• valtakunta kirjoitti:

Voisi sitten muutamaa sijaislastakin ottaa siihen kätösiin lisää.
        Nyt meidät on todellakin oltava naimisissa lapsen koulun kanssa jos lähde tästä lapsien tuki loppuisi koulusta seinään.

n.

Ja väärinkäyttäjiä riittää myös avustuksissa näin sen että joku rohmusi lasten haalareita mitä ihmiset lahjoittanut. En tästä syystä edes hopea käytä kun väärinkäyttö näkyy ja sen vuoksi aloin poikotoimaan koko paikkaa kuin muiden vastaavien tilanteiden mukaan.
        Enemmänkin sosiaalitoimi saisi sen hoitaa joten väärinkäyttöä ei tapahtuisi kun ihmiset saa kun on palkan ja toiminta on valvonnan alla.

• valtakunta kirjoitti:

Joo eihän sitä nyt mitään vaatimatonta sitten jos AV saadaan kustantajaksi, jäbällä on sentään parisataa asiakaskontaktia päivittäin niin kyllä niillä tuotoilla varmaan jo ihan mittavan talon laittaisi :D Joo, mutta ihan vakivissaan tosiaan minusta jännä tämä ilmiö että täällä(kään) ei tunnu monia haittaavan yhtään turha rahan syytäminen maailman tuuliin ja EU:lle mutta sitten jos teidän perheelle tulee vähän tukea tarpeeseen se tuntuu olevan hirveä rikos ja loukkaus heitä kohtaan. Että noinniinkuin rasismistakin hirveää melua pidetään, että miten kauheaa kun etnistaustaiset täällä kohtaa päivittäin, niin täällä palstalla(kin) kun näkee näitä juttuja niin väittäisinpä että paljon enemmän sinua ja sinunkaltaisia kohtaan esiintyy rasismia kuin mitä niitä uusia tulijoita, se on minusta jokseenkin kummallista. Sen jotenkin ymmärtäisi jos olisit ihan holtiton, vaikkapa alkoholisti, mutta kun ihan tavallinen ihminen niin joskus ei ihan näitä itsensä niin erinomaiseksi tuntevia ymmärrä eikä niiden juttuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Et sinä tuota työtä tekisi jos et siitä tykkäisi, turha uhriutua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Entäs ne jotka tekee töitä mutta pienen palkan vuoksi saavat lisäksi asumistukea?

Joo eihän sitä nyt mitään vaatimatonta sitten jos AV saadaan kustantajaksi, jäbällä on sentään parisataa asiakaskontaktia päivittäin niin kyllä niillä tuotoilla varmaan jo ihan mittavan talon laittaisi :D Joo, mutta ihan vakivissaan tosiaan minusta jännä tämä ilmiö että täällä(kään) ei tunnu monia haittaavan yhtään turha rahan syytäminen maailman tuuliin ja EU:lle mutta sitten jos teidän perheelle tulee vähän tukea tarpeeseen se tuntuu olevan hirveä rikos ja loukkaus heitä kohtaan. Että noinniinkuin rasismistakin hirveää melua pidetään, että miten kauheaa kun etnistaustaiset täällä kohtaa päivittäin, niin täällä palstalla(kin) kun näkee näitä juttuja niin väittäisinpä että paljon enemmän sinua ja sinunkaltaisia kohtaan esiintyy rasismia kuin mitä niitä uusia tulijoita, se on minusta jokseenkin kummallista. Sen jotenkin ymmärtäisi jos olisit ihan holtiton, vaikkapa alkoholisti, mutta kun ihan tavallinen ihminen niin joskus ei ihan näitä itsensä niin erinomaiseksi tuntevia ymmärrä eikä niiden juttuja.

Niin en juo,enkä polta enkä käytä muitakaa päihteitä. Jos ne haluaa tukea minua ostakoon minulle erikseen yksityinenopettaja
        Minä en mihinkään siivoja palkkaan tyydy.
        Voisin kotona kaikessa hiljaisuudessa valmistua kehittämään yhteiskuntaa virallisesti😁

Nythän ne vaan tuntuu haluavan kiusaavan minua että annan vastaukset niille miksi poikkean ja toimin toisin.
        Sitä ne tuntuu tankkaavan

• valtakunta kirjoitti:

Nythän ne vaan tuntuu haluavan kiusaavan minua että annan vastaukset niille miksi poikkean ja toimin toisin.
        Sitä ne tuntuu tankkaavan

Juu, ehkä siitä saa jotain tyydytystä kun oikein pääsee lyttäämään, ei kai sille muuta selitystä oikein ole. Mutta jännä tosiaan, kun olisi ihan yhteiskunnallisia asioita olla huolissaan, niin niitä tuntuu eniten huolettavan se ettei sulle vaan menisi yhtään senttiä tarpeellisenkaan, se kun on heidän hikisestä selkänahasta revitty :D

Muutenkin kun vähän tiukkaa lapsetkin osaa pistää rahan oikein tulevaisuudessa kun nämä ilkeilijät,eivät ymmärrä sisarus on rikkaus niidenkin välien pitäminen hyvänä vaatii kuria.

https://m.youtube.com/watch?v=6aQvuwpVbBk vähän aika sitten

Olen pitänyt tämän videon ennenkin tänne oli minusta hyvin kiva saada muiltakin sitä hyvää palautetta, vaikka eivät ole omia.

• valtakunta kirjoitti:

Muutenkin kun vähän tiukkaa lapsetkin osaa pistää rahan oikein tulevaisuudessa kun nämä ilkeilijät,eivät ymmärrä sisarus on rikkaus niidenkin välien pitäminen hyvänä vaatii kuria.

https://m.youtube.com/watch?v=6aQvuwpVbBk vähän aika sitten

Olen pitänyt tämän videon ennenkin tänne oli minusta hyvin kiva saada muiltakin sitä hyvää palautetta, vaikka eivät ole omia.

Tuo on ihan totta, paljon siaruksia on ehdottomasti kullekin heistä jo nyt ja myös aikanaan iso rikkaus, paljon tärkeämpi juttu kuin joku raha.

• Anonyymi kirjoitti:

Entäs ne jotka tekee töitä mutta pienen palkan vuoksi saavat lisäksi asumistukea?

Sellaisia ne haluaa orjia jotka hädin tuskin itseänsä työllä elättää joiden työnteko on arvokkaampaa kun niiden työtä vuudella teet niille enemmän rahaa.Eihän ne muuten katsoisi että käyttäisit yhteiskunnan tukia väärin.😁

• valtakunta kirjoitti:

Sellaisia ne haluaa orjia jotka hädin tuskin itseänsä työllä elättää joiden työnteko on arvokkaampaa kun niiden työtä vuudella teet niille enemmän rahaa.Eihän ne muuten katsoisi että käyttäisit yhteiskunnan tukia väärin.😁

Vuudella on tuottavuudella

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Jummijammi ja kehtaat vielä ilmoittaa; "Ei ole tarve hakea maskeja vaikka olen töissä jokainen päivä yhteydessä yli 200 ihmisen kanssa."

Olet ääliö, tai piruuttasi annat ymmärtää väärin... asian vierestä puhuen.
        Lakiin pitäisi kaltaistesi idioottien vuoksi kirjata; maskin käyttö pakolliseksi.
        Jos tosiaan olet henkilökohtaisesti tekemiissä kasvotusten 200 ihmisen kanssa, etkä käytä kasvosuojainta... se on todella vastuutonta toimintaa.
        Jos työksesi taas istut toimistossa tietokonen takana ja vastailet etätyönä ihmisten puheluihin tai kirjalisiin kyselyihin, ett tosiaan sen vuoksi tarvitse maskeja! Aika yks selitteisesti kuitenkin annoit ymmärtää olevasi lähikontaktissa vieraisiin ihmisiin, yli 200.

Mulla on ollut kontakti tänään n. 20 ihmiseen kasvotusten töissäni ja 6kpl maskeja mennyt polttoroskiin, rahassa alle euron.
        Vettä saippuaa ja käsipaperia sekä käsidesiä olen myös käyttänyt!
        Vartti vielä ja työaikani tänään täällä on päättynyt... jatkan matkaani toisaalle ja työ jatkuvat siellä. Maanantaina toisen toimipaikkani pitää olla tip-top luovutuskunnossa!
        trollikka

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

AV on niin persuvihan kyllästämä että näkee kaikki, jotka arvostelee tätä ylivelkaantumissysteemiä vihollisina.

Önko toi AV;nä nykyään esiintyvä kenties Gentsu? Kommentit aika saman tyylisiä, ylimielisiä heittoja, ilman mitään järjellistä syytä. Kunhan saa rähinän aikaiseksi.
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

Önko toi AV;nä nykyään esiintyvä kenties Gentsu? Kommentit aika saman tyylisiä, ylimielisiä heittoja, ilman mitään järjellistä syytä. Kunhan saa rähinän aikaiseksi.
        trollikka

Ei kyllä se on ihan oma sankarinsa. Gentsulla kuitenkin joskus ihan järkikin jutuissaan, se ero noissa on. Minulle noista AV.n kommenteista tuli lähinnä Pertsa mieleen, sekinhän kun oli myyntimies historialtaan niin vähän samaa joskus oli jutuissa että miten hän juuri tekee kauppaa ja pitää firmaa pystyssä. Noilla myyntihepuilla tuntuu usein olevan vähän ylikorostunut käsitys omasta merkityksestään, ihan niin kuin ne ei ymmärtäisi että joku muu ne tuotteet niille tekee myytäväksi ja se tuote se on joka oikeasti kaupan tekee, jos se on hyvä sitä on helppo myydä ja jos oikein huono ei sitä pitkässä juoksussa hyväkään myyntiukko pelasta. Lisäksi noista av:n jutuista tuli vähän mieleen että ei ole vielä osannut sopeutua tähän uuteen maailmanjärjestykseen joka saattaa jäädä pysyväksi, tulevaisuudessa nokakkain paikan päälle työntyviä myyntimiehiä ei ehkä juurikaan edes haluta paikalle. Sellainen firma joka osaa alkaa hyödyntämään etäyhteyksiä myynnissä, tuotekoulutuksessa ym. lienee vahvoilla tulevaisuudessa kun on helposti tavoitettavissa matkojenki päästä koetaan miellyttävämmäksi kumppaniksi kuin sellainen jonka pitää aina päästä paikalle pätemään.

Tuo on ihan totta, paljon siaruksia on ehdottomasti kullekin heistä jo nyt ja myös aikanaan iso rikkaus, paljon tärkeämpi juttu kuin joku raha.

Se onkin prioriteettini, että lapsilla on parempi tulevaisuus kuin minulla elämä on , että heillä on koulutus valmiina ja perustaidot kunnossa opiskella ja pärjätä ja kokea elämässä pärjääväksi ja voi toteuttaa vauva haaveensa suurperheestäkin ilman rahavaikeuksia.😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jummijammi ja kehtaat vielä ilmoittaa; "Ei ole tarve hakea maskeja vaikka olen töissä jokainen päivä yhteydessä yli 200 ihmisen kanssa."

Olet ääliö, tai piruuttasi annat ymmärtää väärin... asian vierestä puhuen.
        Lakiin pitäisi kaltaistesi idioottien vuoksi kirjata; maskin käyttö pakolliseksi.
        Jos tosiaan olet henkilökohtaisesti tekemiissä kasvotusten 200 ihmisen kanssa, etkä käytä kasvosuojainta... se on todella vastuutonta toimintaa.
        Jos työksesi taas istut toimistossa tietokonen takana ja vastailet etätyönä ihmisten puheluihin tai kirjalisiin kyselyihin, ett tosiaan sen vuoksi tarvitse maskeja! Aika yks selitteisesti kuitenkin annoit ymmärtää olevasi lähikontaktissa vieraisiin ihmisiin, yli 200.

Mulla on ollut kontakti tänään n. 20 ihmiseen kasvotusten töissäni ja 6kpl maskeja mennyt polttoroskiin, rahassa alle euron.
        Vettä saippuaa ja käsipaperia sekä käsidesiä olen myös käyttänyt!
        Vartti vielä ja työaikani tänään täällä on päättynyt... jatkan matkaani toisaalle ja työ jatkuvat siellä. Maanantaina toisen toimipaikkani pitää olla tip-top luovutuskunnossa!
        trollikka

Sivuhuomiona: eiköhän tuo AV tarkoittanut, ettei hällä ole tarvetta hakea noita ilmaisia maskeja. Niin minä tulkitsin.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Se onkin prioriteettini, että lapsilla on parempi tulevaisuus kuin minulla elämä on , että heillä on koulutus valmiina ja perustaidot kunnossa opiskella ja pärjätä ja kokea elämässä pärjääväksi ja voi toteuttaa vauva haaveensa suurperheestäkin ilman rahavaikeuksia.😁

Mitä olet ajatellut tehdä sitten kun lapset ovat isompia? Kaikki kouluiässä ja silleen. Meinaatko lähteä itsekin opiskelemaan, kun jossain sanoit, että voisit miehesi mielestä opiskella yliopistotasolla?

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä olet ajatellut tehdä sitten kun lapset ovat isompia? Kaikki kouluiässä ja silleen. Meinaatko lähteä itsekin opiskelemaan, kun jossain sanoit, että voisit miehesi mielestä opiskella yliopistotasolla?

Luulen että kyllä minä tulen opiskelemaan kun itsekehityn lapsien rinnalla luulen olen varmaan yliopistolla opiskellut. En voi ennustaa omaa tulevaisuutta koska mitä vähemmän on ongelmia perusasioissa lapsilla sitä enemmän voin työstää itseäni samalla.
        parempi minun opiskella lasten rinnalla mutta ehkä ei ole enää ilmaista opiskelua enää aikuisilla kun siitäkin pyritään tekemään maksullista kuulemani mukaan toivotaan, ettei noi huonot päätökset mene läpi.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Ei kyllä se on ihan oma sankarinsa. Gentsulla kuitenkin joskus ihan järkikin jutuissaan, se ero noissa on. Minulle noista AV.n kommenteista tuli lähinnä Pertsa mieleen, sekinhän kun oli myyntimies historialtaan niin vähän samaa joskus oli jutuissa että miten hän juuri tekee kauppaa ja pitää firmaa pystyssä. Noilla myyntihepuilla tuntuu usein olevan vähän ylikorostunut käsitys omasta merkityksestään, ihan niin kuin ne ei ymmärtäisi että joku muu ne tuotteet niille tekee myytäväksi ja se tuote se on joka oikeasti kaupan tekee, jos se on hyvä sitä on helppo myydä ja jos oikein huono ei sitä pitkässä juoksussa hyväkään myyntiukko pelasta. Lisäksi noista av:n jutuista tuli vähän mieleen että ei ole vielä osannut sopeutua tähän uuteen maailmanjärjestykseen joka saattaa jäädä pysyväksi, tulevaisuudessa nokakkain paikan päälle työntyviä myyntimiehiä ei ehkä juurikaan edes haluta paikalle. Sellainen firma joka osaa alkaa hyödyntämään etäyhteyksiä myynnissä, tuotekoulutuksessa ym. lienee vahvoilla tulevaisuudessa kun on helposti tavoitettavissa matkojenki päästä koetaan miellyttävämmäksi kumppaniksi kuin sellainen jonka pitää aina päästä paikalle pätemään.

AV on vanha Pertti-setä, joka sillon tällöin käy katsomassa onko Martta-täti paikalla.

• Anonyymi kirjoitti:

AV on vanha Pertti-setä, joka sillon tällöin käy katsomassa onko Martta-täti paikalla.

Kyllä taitaa olla eri tyyppi mutta kyllä noissa myynitpuolen hemmoissa on paljon samaa. Ihan oikeasssakin elämässä havaittu että kyllähän ne puhua osaa itseään suurennellen, mutta hirveästi ei omassakaan organisaatiossa monasti arvosta ne jotka sen oikean työn tekee, lähinnä ne nähdään välttämättöminä pahoina ja yleensä melko ketkuina tyyppeinä, miksiköhän? Mutta enpä ole ennen kuullut edes myyntimiesten vertaavan ponnistuksiaan veteraanien tekoihin, että siinä mielessä av kyllä painii ihan omassa sarjassaan.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Kyllä taitaa olla eri tyyppi mutta kyllä noissa myynitpuolen hemmoissa on paljon samaa. Ihan oikeasssakin elämässä havaittu että kyllähän ne puhua osaa itseään suurennellen, mutta hirveästi ei omassakaan organisaatiossa monasti arvosta ne jotka sen oikean työn tekee, lähinnä ne nähdään välttämättöminä pahoina ja yleensä melko ketkuina tyyppeinä, miksiköhän? Mutta enpä ole ennen kuullut edes myyntimiesten vertaavan ponnistuksiaan veteraanien tekoihin, että siinä mielessä av kyllä painii ihan omassa sarjassaan.

Voi ei kunhan se illalla tulee ja lukee nämä. Ota tukeva asento. No tuo veteraani-vertaus on kyllä miltä tahansa alalta ja työstä liikaa. Siihen täällä ei yllä meistä kukaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Voi ei kunhan se illalla tulee ja lukee nämä. Ota tukeva asento. No tuo veteraani-vertaus on kyllä miltä tahansa alalta ja työstä liikaa. Siihen täällä ei yllä meistä kukaan.

Itsehän tuo aloitti kun niin rumasti valtakunnalle päästeli, miehen pitää kestää sitten jos kerran itse alkaa leikin, sitäpaitsi minähän ketjussa annan hyviä ammatillisia vinkkejäkin, kannattaisi ottaa opikseen. Aika huonot hermothan tuolla av:lla myyntimieheksi tuntuu olevan keskustelujen perusteella, sitä luulisi asiakkaiden kanssa jo oppineen hallitsemaan tunteitaan, sieltä kun saattaa toisinaan tulla hankaliakin kysymyksiä joihin pitää etsiä vastaukset eikä suuttua niistä. Joo, samaa mieltä, tämän päivän sankareista ei yksikään pääse samoille viivoille veteraanien eikä myöskään kotirintamalla olleiden siviilien kanssa, ei edes näköetäiyydelle.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Itsehän tuo aloitti kun niin rumasti valtakunnalle päästeli, miehen pitää kestää sitten jos kerran itse alkaa leikin, sitäpaitsi minähän ketjussa annan hyviä ammatillisia vinkkejäkin, kannattaisi ottaa opikseen. Aika huonot hermothan tuolla av:lla myyntimieheksi tuntuu olevan keskustelujen perusteella, sitä luulisi asiakkaiden kanssa jo oppineen hallitsemaan tunteitaan, sieltä kun saattaa toisinaan tulla hankaliakin kysymyksiä joihin pitää etsiä vastaukset eikä suuttua niistä. Joo, samaa mieltä, tämän päivän sankareista ei yksikään pääse samoille viivoille veteraanien eikä myöskään kotirintamalla olleiden siviilien kanssa, ei edes näköetäiyydelle.

On av:ssä silti jotain miehekästä. En tiedä sitten onko se tuo pullikointi vai ulkomaankauppatieto...toki toivottavaa, että pysyy totuudessa.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Periksi minäkin sitä epäilen...

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Periksi minäkin sitä epäilen...

xLiner

Tietysti, ikävöithän perttiä lähes joka ketjussa :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitäähän näitä yksityisiä vuokranantaja tukea, nehän kuolisi muuten nälkään.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Leasing sopimus autoon. Se on hyvä. Mersua ei tartte liistata.

• Anonyymi

Tiedetäänhän tuo: Mitä rikkaampi, sen ahneempi.

• Anonyymi

Ihmetyttää se miten oman elämän hallinta voi olla toisten vikaa!!!
        Jokaiselle meistä annetaan samat mahdollisuudet menestyä, teemme valintoja ja niiden jälkeen ei pidä antaa valitusoikeutta koska ne ovat niitä omia valintoja.

AsianVierestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmetyttää se miten oman elämän hallinta voi olla toisten vikaa!!!
        Jokaiselle meistä annetaan samat mahdollisuudet menestyä, teemme valintoja ja niiden jälkeen ei pidä antaa valitusoikeutta koska ne ovat niitä omia valintoja.

AsianVierestä

Valtakuntakin voisi mennä itseensä ajatellen onko se Suomen hallituksen tai sosiaaliviranomaisten vikaa, verotuksen vikaa, vai minkä tahansa vikaa jos olet saanut lapsia ja ollut kotona. Suomen valtio ei pakota lisääntymään? Tuota tietä kulkevilla on tietysti taloudellisia vaikeuksia jotka ovat olleet tiedossa jo ennen lisääntymistä?
        Nyt kaikki on valtiohallinnon vikaa jos pihamaalta ei mersua löydy?
        Jumankauta, montako vuotta olet tehnyt työtä yrityksille 2,5 x oman palkkasi verran että olisit ansainnut edes sen 10 vuotta vanhan Toyotan? Kerro niin arvioidaan uudestaan valituksiesi sisältö! Kannatttaisiko olla onnellinen kun on asunto, ruokaa ja tarvittavat asiat ilman että teet 12 tuntista pivää ja yrittäisit sen jälkeen olla hyvä isä tai äiti? Kunnioita nyt niitä jotka niin tekevät jotta saisit sen mitä nyt saat!

AsianVierestä

AsianVierestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valtakuntakin voisi mennä itseensä ajatellen onko se Suomen hallituksen tai sosiaaliviranomaisten vikaa, verotuksen vikaa, vai minkä tahansa vikaa jos olet saanut lapsia ja ollut kotona. Suomen valtio ei pakota lisääntymään? Tuota tietä kulkevilla on tietysti taloudellisia vaikeuksia jotka ovat olleet tiedossa jo ennen lisääntymistä?
        Nyt kaikki on valtiohallinnon vikaa jos pihamaalta ei mersua löydy?
        Jumankauta, montako vuotta olet tehnyt työtä yrityksille 2,5 x oman palkkasi verran että olisit ansainnut edes sen 10 vuotta vanhan Toyotan? Kerro niin arvioidaan uudestaan valituksiesi sisältö! Kannatttaisiko olla onnellinen kun on asunto, ruokaa ja tarvittavat asiat ilman että teet 12 tuntista pivää ja yrittäisit sen jälkeen olla hyvä isä tai äiti? Kunnioita nyt niitä jotka niin tekevät jotta saisit sen mitä nyt saat!

AsianVierestä

AsianVierestä

onko nalle walrooskaan ansainnut autoansa niin ei päivääkään töitä tehnyt mutta ei töitä tekemällä rikastu muilla keinoilla rikastutaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

onko nalle walrooskaan ansainnut autoansa niin ei päivääkään töitä tehnyt mutta ei töitä tekemällä rikastu muilla keinoilla rikastutaan

Höpö höpö, nalle on tehnyt montakymmentä vuotta töitä edustamalleen yrityksille jossa tuo saatu palkaa x 2,5 on täyttynyt. Nallen ominaisuutena on tehdä 100 x enemmän rahaa mikä on ollut hänen palkkansa, se on se taito. Ei kannata kadehtia jos joku omaa sen taidon vaan olla onnellinen hänen puolestaan. Itsekin annoin tilillä olevat rahat nallelle kun irtisanoin Nordean tilini, kerroin vielä että annan ne Nordealle pelkästä sympatiasta nallea kohtaan. Oliskiko ollut jotain alle 5 euroa:)

AsianVierestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö, nalle on tehnyt montakymmentä vuotta töitä edustamalleen yrityksille jossa tuo saatu palkaa x 2,5 on täyttynyt. Nallen ominaisuutena on tehdä 100 x enemmän rahaa mikä on ollut hänen palkkansa, se on se taito. Ei kannata kadehtia jos joku omaa sen taidon vaan olla onnellinen hänen puolestaan. Itsekin annoin tilillä olevat rahat nallelle kun irtisanoin Nordean tilini, kerroin vielä että annan ne Nordealle pelkästä sympatiasta nallea kohtaan. Oliskiko ollut jotain alle 5 euroa:)

AsianVierestä

työnteolla ei ole rikastunut eikä tehnyt päivääkään töitä niin nalle ei työnteolla ole ansainnut autoansa eikä omaisuuttaan niin työtä tekemällä ei rikastu vaikka tekis kuinka töitä niin sillä ei rikastu

• Anonyymi

Enkä oo hakenu mersulla enkä kottikärryllä.

• Anonyymi

"Volvo- ja mersumiehet & naiset hamstraa ilmaismaskeja"

Ai kamala!! Kai ne vei sulta ne ilmaiset muoviämpäritkin, suoraan nenän edestä?
      Röyhkeys huipussaan, täytyy sanoa.

• Anonyymi

Kirjoitit väärälle foorumille. Mene Suomi 24 köyhyys osioon.

• Näyttäisi olevan eniten kommentteja kerännyt ketju kuitenkin näkyvissä olevista, siksi voisi ajatella että on juuri oikeassa paikassa. Tylsät sinkkujauhamiset ei kiinnosta ketään, ne ketjut kerää vain pari väsynyttä kommenttia kun kaikki jo on niistä aiheista sanottu.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Näyttäisi olevan eniten kommentteja kerännyt ketju kuitenkin näkyvissä olevista, siksi voisi ajatella että on juuri oikeassa paikassa. Tylsät sinkkujauhamiset ei kiinnosta ketään, ne ketjut kerää vain pari väsynyttä kommenttia kun kaikki jo on niistä aiheista sanottu.

Niin kai, koska sinä ja Valtis ja toki AV olette kirjottanut monta viestiä. Ja muutama satunnainen päälle.

Voisitko alkaa kirjoittelemaan Valtiksen kanssa yksityisesti ettei Valtiksen tarttis kaataa koko elämäänsä muiden(kin) silmille?!?!?

• Anonyymi kirjoitti:

Niin kai, koska sinä ja Valtis ja toki AV olette kirjottanut monta viestiä. Ja muutama satunnainen päälle.

Voisitko alkaa kirjoittelemaan Valtiksen kanssa yksityisesti ettei Valtiksen tarttis kaataa koko elämäänsä muiden(kin) silmille?!?!?

En kirjoittele yksityisesti. Miksei tänne muka saisi itsekukin kirjoittaa mitä haluaa? älä nyt ala palstapoliisiksi, on sitä ennenkin mm. pertsa yrittänyt muttei se ihan putkeen mennyt silläkään. Silloin ahdisti tasoteoriat.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

En kirjoittele yksityisesti. Miksei tänne muka saisi itsekukin kirjoittaa mitä haluaa? älä nyt ala palstapoliisiksi, on sitä ennenkin mm. pertsa yrittänyt muttei se ihan putkeen mennyt silläkään. Silloin ahdisti tasoteoriat.

Saa toki kirjoittaa, mutta minun mielestäni ei kannattaisi. Ja koska Valtis kaataa koko elämänsä muiden silmiin, se nyt vaan valitettavasti aiheuttaa sen, että joku saattaa sitten joskus muistuttaa jostain mitä hän on kirjoittanut. Eikä se ole silloin mitään "vääristelyä" vaan hän on itse asioitaan avoimesti kirjoittanut.

• Anonyymi kirjoitti:

Saa toki kirjoittaa, mutta minun mielestäni ei kannattaisi. Ja koska Valtis kaataa koko elämänsä muiden silmiin, se nyt vaan valitettavasti aiheuttaa sen, että joku saattaa sitten joskus muistuttaa jostain mitä hän on kirjoittanut. Eikä se ole silloin mitään "vääristelyä" vaan hän on itse asioitaan avoimesti kirjoittanut.

On se vääristelyä kun tekee sen mustamaalaus tarkoituksessa.

• Anonyymi

Nykyään saa halvalla käytettyjä autoja, ja ihan vielä uusmaisen näköisiä ja mersua ja bemaria, se on ostajan markkinat näissä. Toki kun käytetyn auton ostaa niin se on paljolti myös tuurista kiinni kuinka hyväksi osoittautuvan menopelin maksamalleen hinnalle saa.
      Näillä käytettynä ostetuilla vielä hyvän näköisillä bemareilla ja mersuilla ajelevat esm. mustalaiset ja muidenkin alakulttuurien ihmiset. Nämä ihmiset ottavat sossusta sen kuin mitä sieltä saa, ja sitten tekevät erilaista pientä bisnestä tai lähinnä kaupustelua ja varasteluakin siihen päälle. Pimeäksi jäävää toimintaa ja tuloa se tämä ekstra sossujuttujen päälle kuitenkin. Esim. mustalaisilla käytössä olevan auton omistajakin on usein ihan joku muu, piireissä sellainen joka ei ole ulosotossa eikä ehkä sossusn asiaskaan, sillä näitäkin heidänkin piireistään löytyy.

• Tuli jotenkin mieleen ne valitukset, joiden mukaan ruokajonoissa olevilla ihmisillä on päällään liian tyylikkäitä vaatteita..

• Eikös helsinki kieltänytkin ne leipäjonot? olivat ryysyläisineen liian suuri häpeä päättäjille jotka jatkuvasti esittelee ja omassa mielessään kuvittelee tämän olevan hyvinvointiyhteiskunta. Parempihan kaupungin johdolle se toki on että liian huonoihin kamppeisiin pukeutuvat ihmiset pysyy kotonaan ja kuolevat vaikka sinne, kivempi esitellä nättiä kaupubkia ja vaikka mokuttaa urakalla kun ollaan aa-luotoluokitettu hyvinvointiyhteiskunta.

Eikös helsinki kieltänytkin ne leipäjonot? olivat ryysyläisineen liian suuri häpeä päättäjille jotka jatkuvasti esittelee ja omassa mielessään kuvittelee tämän olevan hyvinvointiyhteiskunta. Parempihan kaupungin johdolle se toki on että liian huonoihin kamppeisiin pukeutuvat ihmiset pysyy kotonaan ja kuolevat vaikka sinne, kivempi esitellä nättiä kaupubkia ja vaikka mokuttaa urakalla kun ollaan aa-luotoluokitettu hyvinvointiyhteiskunta.

Kyllä niitä ainakin vielä on.

• Anonyymi

Kyllä esim. joku nuori sutjakkaan bodin omaava monikultturisti tai muukin voi löytää vaikka pelastusarmeijan vaatteista itseelleen sopivat ja ihan hyvän näköiset asusteet.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä esim. joku nuori sutjakkaan bodin omaava monikultturisti tai muukin voi löytää vaikka pelastusarmeijan vaatteista itseelleen sopivat ja ihan hyvän näköiset asusteet.

Ei kaikki köyhät ole koko ikäänsä köyhiä olleet. Pudotus voi tulla kenellä vain. Se olisi ihmisten hyvä muistaa.

• Wwuwuw kirjoitti:

Ei kaikki köyhät ole koko ikäänsä köyhiä olleet. Pudotus voi tulla kenellä vain. Se olisi ihmisten hyvä muistaa.

Mä muuten kävin kerran, oliko se Uff:n liikkeessä.. Siellä oli joku tarjous että kaiki maksoi vain yhden euron. Siellä oli mm upouusia nahkatakkeja, siis ihan käyttämättömiä. Ostin yhden.

• Anonyymi

No ainakin täälläpäin nuo ilmaismaskit on ollu puuvillakankaasta ommeltuna, joissa typerä teksti suun edessä, jotain kaupungin sairaanhoidolle tehtyjä, varmaan ommeltu vanhoista paskasista lakanoista. En kyllä naamalleni sellaista laittas. Eikö peruskoulussa opetettu ompelukoneen käytön alkeet, kangas kaupasta saa hienoja kuosillisia kankaita. Nämä puuvillamaskit pitäs sitte virlä joka päivä pestä 90 asteessa tai keittää kattilassa, kukahan sen tekee? Ykski tyyppi ihan vakavissaan ilmeisesti pohdiskeli pyörittävänsä pesukoneessa kahta maskia. En käytä julkisia, joten en tarvitse näitä. Keväällä käytin välillä ihan tavallista huivia suun edessä kaupassa käydessä.

• Anonyymi

Ne on kestäviä ja pestäviä. Paskaisia ei jaeta ihan satavarmasti.

Maskien pesussa kannattaa käyttää omaa järkeä ja pohtia mikä on mahdollista.

Joitain maskeja voi pestä vain 60 asteessa, joitain 90 asteessa, ja joitain 60-70 asteessa...Minulla on kaikkia noita.

Teen niin, että lasken hanasta kattilaan niin kuumaa vettä kuin tulee (talousveden pitäisi olla 55-60 asteista) - ja lisää siihen vähän keitettyä vettä. (vastaavasti voi keittää vettä ja lisätä siihen kylmää vettä) - maskit kattilaan - höljytellään pihdeillä välillä. Siinä annetaan olla 5min. Huuhdellaan ja kuivaamaan.

60 asteessa pestäviä puuvillamaskeja pesen lakanoiden ym. kanssa 60 asteessa.

Jostain typerästä maskienpesuohjeesta luin, että pestyt maskit pitäisi kuivata ulkona. En kuivaa mitään ulkona, koska siitepöly, tiepöly ym allergeenit.

Miten ulkomailla pärjätään kangasmaskien pesussa? Monessa maassa ei ole minkäänlaista vettä... koko Aasiassa ei ole kuumaa vettä - sen käyttö on kielletty. Pesukoneet pesee kaiken kylmällä vedellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne on kestäviä ja pestäviä. Paskaisia ei jaeta ihan satavarmasti.

Maskien pesussa kannattaa käyttää omaa järkeä ja pohtia mikä on mahdollista.

Joitain maskeja voi pestä vain 60 asteessa, joitain 90 asteessa, ja joitain 60-70 asteessa...Minulla on kaikkia noita.

Teen niin, että lasken hanasta kattilaan niin kuumaa vettä kuin tulee (talousveden pitäisi olla 55-60 asteista) - ja lisää siihen vähän keitettyä vettä. (vastaavasti voi keittää vettä ja lisätä siihen kylmää vettä) - maskit kattilaan - höljytellään pihdeillä välillä. Siinä annetaan olla 5min. Huuhdellaan ja kuivaamaan.

60 asteessa pestäviä puuvillamaskeja pesen lakanoiden ym. kanssa 60 asteessa.

Jostain typerästä maskienpesuohjeesta luin, että pestyt maskit pitäisi kuivata ulkona. En kuivaa mitään ulkona, koska siitepöly, tiepöly ym allergeenit.

Miten ulkomailla pärjätään kangasmaskien pesussa? Monessa maassa ei ole minkäänlaista vettä... koko Aasiassa ei ole kuumaa vettä - sen käyttö on kielletty. Pesukoneet pesee kaiken kylmällä vedellä.

Ai jaa sulla pesukoneeseen menee kuumaa vettä?

• Anonyymi

Täysin ymmärrettävää. Muuten sitä ei varakkaana pysyisikään. Jos maskeistakin täyden hinnan vielä maksamaan joutuisi..

• Anonyymi

Oli mukava sohaista palstan ajatusmaailmaa siitä miten väärin on jos joku velkabemarilla tai mersulla ajava käy hakemassa ilmaisia maskeja. Mietitäämpä hetki ja keskustellaan sitten siitä onko se todellakin niin väärin kun jotkut antavat ymmärtää.

Perhe joka olisi ostanut kolmion toisen lapsen syntyessä ja kävisi töissä keskipalkalla yrittäen näyttää ulkopuolisille melko uudella mersullaan miten hyvin menee on mielestäni samalla tavalla oikeutettu ilmaisiin maskeihin mitä työtön perhe. Miksi?
      Kaksilapsisen perheen molemmat vanhemmat käyvät töissä maksaen veroja sanotaan vaikka 18 000 euroa vuodessa ja maksavat päivähoitomaksuja 350 euron edestä kuukaudessa. Tuota olisivat tehneet jo viisi vuotta ja tuleekin taloudellisia ongelmia jostain syystä, syynä voi olla omien laskelmien pettäminen tai jokin muu yllättävä syy. Korona iskee ja puhutaan ilmaisista maskeista mutta ovatko nämä maskit ilmaisia tälle työtötekevälle perheelle jos olisivat maksaneet veroja valtiolle sen viiden vuoden aikana 90 000 euroa?

Ilmaisia ne tuntuvat olevan vain perheille joiden molemmat vanhemmat olisivat työttömänä tai koulussa, kuka olisi maksanut heidän elämisen koska eivät ole töissä? No varmaankin nämä työtätekevät velkabemareilla ajelevat suuret työlliset massat sekä ne todella hyvinvoivat oikeasti rikkaat joita Suomessa on aika vähän.
      Työtön perhe olisi elännyt tuilla jotka kerätään työtätekeviltä, tuesta maksetaan veroa mutta ilman tukea ei olisi mistä maksaa veroa. Koko raha tulee verotuksesta ja ositetaan budjetoitu raha työttömyyden sekä sosiaalipuolen jaettavaksi maassa vallitsevat poliittisesti tehtyjen päätöksien mukaan.

Mielestäni olisi epäreilua jos velkainen perhe joka olisi maksanut viiden vuoden aikana 90 000 euroa valtiolle ei saisi ilmaista maskia jos työtön perhe joka olisi ollut työmarkkinoiden ulkopuolella eikä olisi omilla toimillaan ohjanut valtiolle rahaa yksityiseltä sektorilta euroakaan saisi ilmaisia maskeja tekemättä mitään niiden puolesta.

Paljon työtätekevä perheen tulisi maksaa valtiolle jotta maskit olisivat "ilmaisia"? Olisiko 100 000 euroa jo riittävä summa/5 vuotta? Eikös sillä yksi maski tulisi jo jokaiselle perheen jäsenelle irrota:) Ilmainen on aika hauska käsitys...

AsianVierestä

• Tästä ollaan samaa mieltä eli minusta tuo koko jakohomma olisi pitänyt hoitaa niin kuin se niiden koronakirje, joka oli aika tyhjänpäiväinen, eli niin että lähetetetään ihan kaikillle maskien käyttöön riittävän ikäisille suomalaisille valtion piikkiin (jos on kerran vara levittäjille jotka haki koronaa maailmalta kustantaa täysimääräisiä palkkoja, taksikyytejä, ilmaisia testejä jne. niin pitäisi olla varaa myös sitten niille jotka ei levitä lähettää maskit) vaikkapa 100kpl maskeja kotiin, mukana sitten myös kaavake jolla voi tilata lisää jos alkaa loppumaan. Moni ei varmaan tilaisi lisää mutta sitten olisi ainakin riittävä peruspaketti kaikilla olemassa eikä kukaan pääsisi sanomaan ettei ole maskeja saanut. Jotkut ei varmaan hakisikaan niitä ilmaisia, ne sitten palautuisi lähettäjälle ja voitaisiin edelleen lähettää semmoisille jotka lisätilauskaavakkeella pyytää lisää.

• Anonyymi

Mitä tulee maskien käyttämiseen niin kannattaisi miettiä sitä oletteko nähneet maskeja s-kaupan tai k-kaupan hyllyjä täyttävillä työntekijöillä jotka kohtaavat satoja asiakkaita yhden päivän aikana? Viikossa heidän ohitseen voi hyvinkin porhaltaa 5000 eri ihmistä. Suomi on jokaisella sektorilla vielä ajassa paljon puhetta ja niin vähän tekoja. Ryhmäkokoontumiset ovat se suurin riski, niin töissä kuin myös vapaa ajalla.

• Eivät hirveästi näytä pitävän joo.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Eivät hirveästi näytä pitävän joo.

Menes mummun viereen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      88
      1344
    2. Jasmin Vähäkangas paljastelee

Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      188
      1124
    3. Mikä minussa sitten

Kiihottaa enemmän kuin muissa?
      Ikävä
      74
      1019
    4. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      77
      907
    5. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      341
      780
    6. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      168
      754
    7. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      58
      735
    8. Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta

Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.
      Sinkut
      197
      731
    9. Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat

Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t
      Hyrynsalmi
      5
      687
    10. Taidan lähettää kaveripyynnön

Sulle nainen. Otan vaan rohkaisuryypyn ensin.
      Ikävä
      43
      635
    Aihe