Minäkin sain naapurin naiselta
Runsas omenasato tänä vuonna
49
644
Vastaukset
Naapurin nainen oli niin innoissaan runsaasta omenasadosta, että antoi sinulle?
Joskus tapahtuu yllättäviä asioita.- Anonyymi
Laita lälly omenoille.
Olisit ehkä voinut saada omppujakin...
Oikeasti niitä on tosiaan jossain niin paljon, että ohi kulkiessa ei välttämättä näy mitään, mutta tuoksu tulvii nenään. Lajiketta siinä voi vaan arvuutella. Ehkä Valkea Kuulas.
scrg kirjoitti:
Oikeasti niitä on tosiaan jossain niin paljon, että ohi kulkiessa ei välttämättä näy mitään, mutta tuoksu tulvii nenään. Lajiketta siinä voi vaan arvuutella. Ehkä Valkea Kuulas.
Kypsää valkea kuulasta ei voi vastustaa
- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Kypsää valkea kuulasta ei voi vastustaa
Mistähän saisi edes muutaman...🍏 nämä.
Jahas:) Laitatkos saaduista hilloa vai mehustatko ne?
Vai nautitko ... sellaisenaan?- Anonyymi
elisakettu kirjoitti:
Ettei vaan naapurisi nimi olisi Eeva?
Se on Torsti.
- Anonyymi
elisakettu kirjoitti:
Mjaa. Ei sit Pujottelija päässyt paratiisiin asti (:
Ei pujis paratiisiin haluakaan, vaan Kepun puoluekokoukseen.
Anonyymi kirjoitti:
Ei pujis paratiisiin haluakaan, vaan Kepun puoluekokoukseen.
Öö.... Pujisko politiikkaan suuntautunut?
Saisi luvan olla enempi niistä omenista innostunut.elisakettu kirjoitti:
Ettei vaan naapurisi nimi olisi Eeva?
Kyllä on, mutta ei tämä omppunainen
- Anonyymi
Kelle on kelle ei.
Ehkä joskus toisinpäin
.. - Anonyymi
Ei omenen omenaa parissa puussani. Koristeomenapuunikin kuoli.
Pitäisi istuttaa omenaapuu. Tai kaksi.- Anonyymi
Hae kaupasta omenia ja ripusta oksille edes koristeeksi. Banaanit käy myös.
- Anonyymi
eikös se ollut hyvä juttu ehkä ensi kerralla saat lisäksi omppu piirakka kahvit päälle
- Anonyymi
mut äkkiä on vaara että jäätkin sinne
- Anonyymi
Mulla on itselläni 3 omenapuuta, sato vaan ei ole järin suuri, kun puut ovat vielä niin nuoria. Olen mä jo muutaman valkeakuulan ottanut puusta ja syönyt, melba on vielä raakaa, joutaa hetken vielä olla... kypsyessään herkullinen ja niitä on jo piirakkaankin asti joutavia.
Minäkin sain kassillisen omenia eilen naapuriltani, heillä on omenapuita ihan tarhallinen, varmaan 15 - 20 vuotiaita ja useita lajikkeita. Ei montaa omenaa tarvitse metsään elukoille viedä, ainoastaan puusta pudonneet.
Mä viipaloin mandoliinilla osan omenista eilen ja laitoin kuivuriin. Tänään poistin melko kuivuneet viipalee leipäkoriin ja ne saavat kuivua siinä vielä pari päivää, kunnes purkitan ne litran lasipurkkeihin ja kuivaruoka kaappiin. Uusi lasti on kuivumassa kuivaimessa, kuivat omenalastut käyvät sipsien tapaan naposteltavaksi, tai omena/rusina luumusta tulee kisseliä aamu t. iltapuurolle
Yks pellillinen omenia on uunissa, hain vielä omista puistani muutaman , ett tuli pelti täyteen. Kun omenat ovat paahtuneet kypsiksi, vanhan mallisella raastin/sosemyllyllä soseutan ne. Kertaalleen vielä siivilän lävitse, puukauhan avulla hieraisten lasikulhoon. Tuloksena ainoastaan tasaisen pehmeä omenasose, jonka maustan ja lisään hieman sokeria, sekoittelen ja kiehautan mikrossa.
Helppoa kuin heinän teko! Omenat ainoastaan pesin ja poistin kannat niistä.
Seuraavaksi saavat kypsyä uunissa sellaisenaan, ei kuorimista tai siemenkotien poistoa. Soseen siivilöinnissä ei paljon vaivaa ole ja siemenkodat sekä siemenet
jäävät siivilään! Mikrossa ei mikään pala pohjaan, mikä kattilassa keittäen on vaarana,jäljelle jää vain purkitus. Soseen voi myös pakastaa, eikä taatusti silloin pilaannu. Kokeilkaa; helpommaksi omenan säilöntä ei voi tulla!
trollikka- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Kun nyt luin omenoiden käsittelyäsi, niin tuntuu että heinän teko on sittenkin helpompaa
Niin minäkin uskon 🙃
- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Kun nyt luin omenoiden käsittelyäsi, niin tuntuu että heinän teko on sittenkin helpompaa
Heinähattuja löytyy varastosta jos tarvitset.
Anonyymi kirjoitti:
Heinähattuja löytyy varastosta jos tarvitset.
Onko ne heinästä tehtyjä?
- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Heinähommista on kokemustakin
Tiedätkö muuten haravakoneen, oletko nähnyt ?
🙂 Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkö muuten haravakoneen, oletko nähnyt ?
🙂Vanha hevosvetoinen on hienoin
- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Vanha hevosvetoinen on hienoin
Yes, ja samaan sarjaan niittokone 👌
- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Niinpä, nerokas säksätin
Niin.
Nyt nukkumaan, älä ota enää omenaa vaikka Eeva tarjoaisi...
😴 öiitäää Anonyymi kirjoitti:
Niin.
Nyt nukkumaan, älä ota enää omenaa vaikka Eeva tarjoaisi...
😴 öiitäääKyl mie varmaan naapurin Eevalta ottaisin
Hyvii öitä
just sain pussillisen halpis vihreitä omenoita italiasta ^-^ kyllä kotimainen koti omppu voittaa ne täysin nam.
joo,tais olla niitä :) pakko ostaa halvinta ja ihan hyviä nuokin ovat mutta kyllä kotiomput on parhaita, harmi että hinta niin kova:/
pujotteIija kirjoitti:
Ja kyllä kotimainen nainenkin voittaa Italialaisen naisen, nam :D
nyt kuulostaa siltä että pujiksella on nälkä, naisen nälkä;D mutta kiitos, jotkut vielä arvostavat suomalaisiakin naisia :) (mähän en ikinä ole mikään eloveena ollutkaan loool)
p.Eppis kirjoitti:
nyt kuulostaa siltä että pujiksella on nälkä, naisen nälkä;D mutta kiitos, jotkut vielä arvostavat suomalaisiakin naisia :) (mähän en ikinä ole mikään eloveena ollutkaan loool)
Jano myös, niinkuin Pave Maijasellakin
https://www.youtube.com/watch?v=WSxQBelzUxcpujotteIija kirjoitti:
Jano myös, niinkuin Pave Maijasellakin
https://www.youtube.com/watch?v=WSxQBelzUxcMä huomasin että edellisellä kerralla me puhuttiin rehevistä puskista:D Meillä on sun kanssa vähän tälläsiä piilopervo aiheita haha
oijoi paven hempeily biisi..nää on niitä sun lällyjä ^^,p.Eppis kirjoitti:
Mä huomasin että edellisellä kerralla me puhuttiin rehevistä puskista:D Meillä on sun kanssa vähän tälläsiä piilopervo aiheita haha
oijoi paven hempeily biisi..nää on niitä sun lällyjä ^^,Joo, silloin tuli puskia vähän siistittyä, viikatteella. Olen ollut viime aikoina jopa saamapuolella, siis lällyissä :D
pujotteIija kirjoitti:
Joo, silloin tuli puskia vähän siistittyä, viikatteella. Olen ollut viime aikoina jopa saamapuolella, siis lällyissä :D
Antaa puskien rehottaa;D Mä siistin sillä helkkarin pärinälaitteella huh huh No mutta sehän on hyvä jos lällyjä tulee sullekkin, laitat sellaisen lälly-aallon kiertämään haha mä laittaisin kans mutta en oikein tiedä mitään lällyjä ^_^
p.Eppis kirjoitti:
Antaa puskien rehottaa;D Mä siistin sillä helkkarin pärinälaitteella huh huh No mutta sehän on hyvä jos lällyjä tulee sullekkin, laitat sellaisen lälly-aallon kiertämään haha mä laittaisin kans mutta en oikein tiedä mitään lällyjä ^_^
Raivaussahako se pärisijäsi on? Kyllä sinunkin kannattaisi kokeilla viikatetta, minulla olisi 1 ylimääräinen.
Tuo uusi kuvasi voittaa lällyt ihan mennen tullen, mutta lälly siihen jatkoksi tietenkin kelpaisi :D
Vithun omenat ja pomenat, kun minä tuossa ratkaisin ikiaikaisen antropoligisen dilemman..
Pöf.- Anonyymi
Omenien kasvattaja ei yleensä paljonj tyhmyydestä putoa, kertoi Newton joskus.
- Anonyymi
Sitten tulee joku valittamaan: Aika kuin LADA venäjältä tuo BMW-Z -mallisi ei edes avaudu kaukosäätimellä ovetkään, aika LADA!
Mutteriko on tyttökaverisi, senkä kanssa runkutat sinä BMW Z-mallin omistaja, kun naista et ikinä rahalla saa? - Anonyymi
Valkeakuulas-omenia tulee ylimäärin.... on aina rasistista, pitäisi tulla mustiakin omenia välillä, no niin, mädätessään omenat muuttuvat mustiksi, eikös ihminen ole jo mätä jos hän on tumma
- Anonyymi
hymynaamoja piirtelemään omeniin mustalla tussilla, ja mustalla spray-maalilla salla matkan varrella maalailee autojen rekisterikilpiä mustiksi.
Jos on monta tekijää, on myös monta alibia, 20 tekijää, kaikki todistavat olleensa sovituissa eripaikoissa tekoaikaan.
Se siitä todistajista...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5581874Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18917- 89904
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101816Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50739Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2737- 63715
- 68705
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74658- 65543