Voiko tehdä näin

Yhteinen asunto melkein 20 vuotta. Vuokrasopimus molempien nimellä. Vaimo päättää haluta olla yksin. Miten vastuut ja muut ja onko ylipäätään vaimo oikeutettu ajamaan ukkonsa pois asunnosta noin vaan?

14

105

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nainen voi tehdä mitä tahansa. Ei se katso lakia, tai soveliaisuus sääntöjä. Vastuut on miehellä, ja oikeudet naisella. Niin se vaan menee.

      Toisaalta, tämä on parasta mitä sinulle on sattunut. Nyt voit hankkia kunnollisen miestään arvostavan, moraaliltaan ylivertaisen aasialaisen naisen.

      Tulet hämmästymään, miten elämä muuttuu paremmaksi.

      • Välitän viestini pojalleni koska kyseessä on hänen käytännössä entinen perheensä.


    • Anonyymi

      Asunnon ollessa kummankin nimellä, kumpikin on osaltaan vastuussa vuokran maksamisesta.
      Vuokrasopimuksen loppuessa, asunnon irtisanomisaika on xxx kuukausi.
      Tuon jälkeen jompikumpi voi ilmoittaa vuokraisännälle että haluaa nimensä pois vuokrasopimuksesta. Mikäli toinen haluaa jäädä asuntoon, hän on vastuussa täyden vuokrahinnan maksamisesta .
      Ei ole aivokirurgiaa.

      • Aivan ei aivo- eikä mitään muutakaan kirurgiaa. Ei kukaan uutta auntoa löydä heti ja kyse on myöskin toimeentulosta. Jos vaan ei halua lähteä niin juttuhan menee vaikeammaksi.

        Kuka hoiti lapsen isoksi jotta nainen sai käydä rauhassa töissä. Oli silloin hyvä järjestely koska mies oli työtön. Siis mies hoiti lapsen, kävi kaupat ja laitottoi ruoat.

        Nyt miehen pitäisi lähteä työttömyyskorvauksensa kanssa menemään eikä rahasta puhuta mitään.

        Minä en ainakaan lähtisi vaan vaatisin oikeuksiani.


      • taruolento kirjoitti:

        Aivan ei aivo- eikä mitään muutakaan kirurgiaa. Ei kukaan uutta auntoa löydä heti ja kyse on myöskin toimeentulosta. Jos vaan ei halua lähteä niin juttuhan menee vaikeammaksi.

        Kuka hoiti lapsen isoksi jotta nainen sai käydä rauhassa töissä. Oli silloin hyvä järjestely koska mies oli työtön. Siis mies hoiti lapsen, kävi kaupat ja laitottoi ruoat.

        Nyt miehen pitäisi lähteä työttömyyskorvauksensa kanssa menemään eikä rahasta puhuta mitään.

        Minä en ainakaan lähtisi vaan vaatisin oikeuksiani.

        Niin mitä oikeuksia tarkalleen ottaen vaatisit.

        Avoerossa ei ole oikeutta toisen omaisuuteen vaan ainoastaan yhteiseen. Onko heillä yhteistä omaisuutta, vai onko nainen toiminut maksajana?

        Lapsiin tietysti on oikeuksia tei ennemminkin lapsilla on aikuisiin.


    • Anonyymi

      20 vuotta työttömänä, miksi ihmeessä et ole työttömyysaikanasi kouluttautunut sellaiseen ammattiin josta irtoaisi leipä ja vähän enemmänkin fyrkkaa?
      Mitäpä jos menisit pikkuhiljaa töihin?

      Vai meinaatko että vaimosi pitää elättää sinut vielä toisetkin 20 vuotta?

      • Siis kyse ei ole minusta vaan toisesta perheestä.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Siis kyse ei ole minusta vaan toisesta perheestä.

        Kadulle lähtö


    • Anonyymi

      Ei ihmistä voi noin vain ajaa pois yhteisestä kodista. EI vaikka toinen omistaisi kodin kokonaan.

      Kyllä teidän pitää löytää sopuratkaisu asumisjärjestelyihin. Yleensä se eroa haluava muuttaa pois, jos toinen ei ole valmis muuttamaan.

      • Ei minunkaan mielestäni .


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Ei minunkaan mielestäni .

        Tuttavani, joka myi asunnon, jonka omisti 100%, mutta jonka avovaimo ja tytär asuivat saman katon alla, joutui siis toimittamaan asuntokauppaan paperin, että myynti tapahtuu yhteisymmärryksessä.


    • Anonyymi

      Ei voi kadulle heittää toista koska se olis heitteille jättö ja näin ollen voi joutua oikeuteen jos ei päästä sinua asuntoon. Niin kauan sulla oikeus asua asunnossa kunnes saat toisen oman asunnon hankittua. Riitely maksaa aina rahaa muista se.

    • Anonyymi

      Eihän siinä sitten mitään!
      Toinen hommaa oman vuokra-asunnon ja vuokrasopimus joka on kummankin nimellä, purkaantuu automaattisesti. Elämä on useissa tapauksissa paljon kivempaa yksin, varsinkin pitkän parisuhteen jälkeen. Älä ajattele noin, että sinut ajatetaan pois yhteisestä kodista, sillä mitä teet siellä jos suhteenne ei toimi enää.
      Se on ero ja se on elämäntilanteen muuttuminen, ei häätö.

    • Anonyymi

      Jos riitaa, vuokranantaja päättää kumman kanssa jatkaa vuokrasopimusta. Toiselle kohtuullinen aika etsiä uusi asunto.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4101
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      67
      3001
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2117
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1955
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe