https://www.loudersound.com/news/queens-brian-may-voted-the-greatest-rock-guitarist-of-all-time
Eihän hän tosiaan ole maailman nopein kitaristi etc.
Mutta tärkeintähän on se mitä saa ihmiset tuntemaan, Ja siinähän Brian linee yksi maailman parhaita. Ne monet pienet soolot ja Queenin biieseihin ja melodioihin täudellisllisesti sopivat kitaroinnit ovat vailla vertaa.
Kyllä tämän kunnian hänelle voi suoda.
Onnittelut Brian Maylle
9
110
Vastaukset
Olen aina pitänyt Brian Maysta, vaikka hänen soittotyylinsä on aika hillitty, jos vaikka vertaa esim. Jimmy Pageen ja KK Downingiin ja Glen Tiptoniin ja etenkin Agnus Youngiin. Hyvä, että häntäkin osataan arvostaa ja kuuluhan hän rockkitaristien parhaimmistoon, mutta mielestäni kuitenkin top ykkösessä ovat Jimmy Page ja KK Downing ja Glen Tipton, mutta Brian May pääsee lähelle sitä samoin kuin Iron Maidenin kitaristit Dave Murray, Adriam Smith ja Janick Gers.
Pidän kyllä myös esim Carlos Santanaa hyvänä kitaristina ja kai tuo Jimmy Hendrixkin oli ihan hyvä, vaikka en ole hänen soitantaansa pahemmin perehtynyt ja Eric Claptonkin on aika hyvä.
Bryan May on sitäpaitsi vielä oikea herrasmies ja haastatteluissa aina rauhallinen ja ystävällinen samoin kuin Queenin rumpali Roger Taylor. Arvostan sellaista. Heillä ei ole kuuluisuus niinsanotusti kilahtanut päähän eivätkä he ole alkaneet diivailemaan toimittajille. Adam Lambertinkin kanssa heillä tuntuu sujuvan yhteistyö erittäin hyvin ikäerosta huolimatta.
- Anonyymi
En koskaan ole arvostanut kitaristin nopeutta minään kitaristin arvoa nostavana tekijänä. Samoin kuin joidenkin vingutusta. Kyllä se on tyyli ja kokonaisuus joka ratkaisee. Siinä mielessä kyllä Queenin kitaristi kuuluu ehdottomasti eliittiin.
- Anonyymi
Nopeus ei ole sama asia kuin hyvyys.
- Anonyymi
Tommy Emmanuel on ykkönen.
- Anonyymi
Miksi muutama youtube videon linkin sisältävä viesti poistetaan? Ei ollut mitään sääntöjen vastaista.
Minusta myös Paul Kossoff oli mestarillinen kitaristi. Hänet muistetaan ehkä parhaiten brittiläisestä bluesrockbändistä Free, jossa laulajana oli myöhemmin Bad Companyn perustanut Paul Rodgers. Hänet voi aivan hyvin asettaa sellaisten kitaristien kuin esim. Jimmy Page ja Brian May rinnalle yhtenä parhaimmista kitaristeista. Valitettavasti hän kuitenkin kuoli jo 25-vuotiaana vuonna 1976 (kuoli, keuhkoveritulppaan, kun oli toisen bändinsä Back street crawlersin kanssa matkalla Los Angelesista Newyorkiin). Mitähän hänkin olisi voinut saavuttaa, jos olisi elänyt vanhemmaksi? Nyt se jää ikuiseksi arvoitukseksi. Mutta hienoja kitarasaundeja soitteli muun muassa tuossa Freessä.
Paul Kossoff kuoli keuhkoveritulppaan siis lentokoneessa, tarkemmin lentokoneen wc:ssä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531389- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231198- 1391025
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten336829Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50633Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602