Hampaasta johtuva sairastelu

Anonyymi

Olen melkein vuoden kärsinyt mystisistä vaivoista. Jatkuvasti on ollut sellainen ns kuumeinen olo eli palelee ja lihaksia/niveliä särkee julmetusti ja yleisesti olo on erittäin vetämätön, mutta kuumetta ei kuitenkaan ole. Olen mm syönyt poskiontelontulehdukseen 3 antibioottia tämän vuoden sisällä.
Fyysisen rasituksen jälkeen oireet pahenevat huomattavasti. Minulta löydettiin keväällä tulehtunut hammas johon tehtiin juurihoito, mutta se ei parantanut hammasta joten se poistettiin 3 viikkoa sitten.
Mietinkin että voiko olla että tuo tulehtunut hammas on oireillut minulla koko kehossa?
Olen nimittäin käynyt melkein kaikissa mahdollisissa tutkimuksissa eikä mitään syytä tahdo löytyä.
Oireet eivät kyllä toisaalta ole hampaan poiston jälkeen helpottaneet, mutta hammaskuoppakaan ei tosin ole vielä mennyt umpeen niin tiedä sitten aiheuttaako se vielä kropassa nämä.
Kenelläkään muulla samoja kokemuksia? Rupeaa olemaan todella stressaavaa kun syytä ei tälle löydy.

7

466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hammashoitoa saa hoidettaville hampaille hienoista hoidoista.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Minulla ollut myös pitkään outoa oireilua.
      Onteloiden puolella isompia ongelmia kauan ja kävin hammaslääkärissäkin.
      Panoraamakuva otettiin mutta ei ollut selittävää, jotain luukatoa vähän näkyi.
      Parodontiitti ollut jo pidempään.

Yleislääkäri laittoi lähetteen korvaklinikalle ja kertaalleen jo kuvissa siellä kävin.
      Niissäkään ei kuulemma mitään erikoista ollut näkynyt.
      Joku maininta oli että seulaluun/-lokeroston kohdalla näkyi luun tiheyttä oleva osteoomaan sopiva fokus.

Yritin vähän netistä katsella ja löysin että osteooma olisi jokin hyvänlaatuinen luukasvain mutta eipä noista maallikko paljon ymmärrä, lääkärit varmasti tietää paremmin.
      Nyt on vielä tutkimuksia lisää edessä.

• Anonyymi

Minkälaista oireilua sinulla on ilmennyt?

Itselläni on tapana myös öisin narskutella hampaita niin mietin että onkohan mahdollista että se jotenkin rasittaa juuria.

Tosiaan itsekin olen varmaan 10 eri lääkärillä/hammaslääkärillä rampannut eikä oikein mitään syytä löydetä😅

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkälaista oireilua sinulla on ilmennyt?

Itselläni on tapana myös öisin narskutella hampaita niin mietin että onkohan mahdollista että se jotenkin rasittaa juuria.

Tosiaan itsekin olen varmaan 10 eri lääkärillä/hammaslääkärillä rampannut eikä oikein mitään syytä löydetä😅

Mun oireilu on aika laajaa ja hankalaa.
        Suun puolella ei ole mitään oireita. Aikoinaan narskuttelin öisin silloin kun nukuin humalassa, selvin päin en narskutellut.

Poskiontelossa on vain toisella puolella ollut pitkään kipuilua, enemmänkin nenän " varressa " jos niin voi sanoa kun tuntuu kipu jossain syvällä kuin menisi nenää pitkin aivoihin asti.
        Kipu säteilee usein myös korvaan ja silmään/silmän taakse.
        Päänsärkyä on myös usein ( yleensä ei ole ikinä pahemmin ollut ).

Myös todella voimakas väsymys jatkuvasti, riippumatta nukkumisen määrästä, lihas- ja nivelkipuja, sekä alaraajojen luiden kipua ( sääret, reidet ).
        Ajoittain voimakasta yöhikoilua, alilämpöä, huimausta, voimattomuutta, sekä pitkään ollut huono vastustuskyky.

Omasta mielestäni hassuinta tässä ontelojutussa on se kun mulla ei ole elämäni aikana montaa kertaa ollut edes poskiontelotulehdusta.
        Muutama antibioottikuuri ollut, ei ole ikinä punkteerattukaan.
        Eikä johdu allergiastakaan, ainakaan verikokeiden perusteella.

Mulla on ollut paljon muutakin vaivaa, on tehty leikkauksia, monihermosairaus, maksatulehdusta, suurentuneet kilpirauhaset, riittäähän näitä....

• Anonyymi

Jos sinulla on puutiaisesta tarttunut borrelioositauti, siinä ei välttämättä ole kuumeilua, mutta muuten oireesi pätevät siihen tautiin.

• Anonyymi

Niin joku laittoi tuon borrelioosimahdollisuuden niin laitan sitten siihen liittyen mahdollisuuden ehkäpä fibromyalgiaan..?.Minulla alkoi kipuhelvetti 2014 vuonna..ensin niskan sörkyalue(siell protruusit 2 kohtaa)sitten tuollainen peräällä keväällä hampaan tulehtuminen ja paikan rusahtaminen pois (jäi kiinni purkkaan kun oli jotenkin pilaantunut paikka pilalle,ilm mädäntynyt)siihen uusi paikka päälle vähän kuumeilua en muista ehkä söin siihen antibioottikuurin ennenku paikattiin(en vaan varmalla muista?).Sitten kesällä alkoi julmettu varsinkin alaselkä alueen särky..iskias aluehan siinä ja välilevyrappeumat ja hermojuurisärky..sitten unen nukahtaminen alkoi olla jo tosi vaikeaa ja siirtyi ja siirtyi yössä jo aamuun..Sitten 2015( esim uniapnean takia )sain kuntoutustuki vuoden ja sitten minut pakotettiin ammatillisen kuntoutuksen kokeiluun 2016 vaikka olin ollut alkuvuodesta vaikeissa influenssissa ja olin vieläkin ihan loppu mutta en jaksanut sitten olla täyttä 3 kk ammatillisen kuntoutuksen työjaksossa koska minulla tuli vaikea home itiöiden aiheuttama allergiatila jolloin sydän meinasi stressin ja väsymyksen takia tehdä stoppia.. sitätutkittiin mutta tutkimusvälineet hajosi kesken tutkimuksen se eeg laite sekosi?ja rasitus testiä en saanut poljettua tarpeeksi raskaaseen tilaan niin niihin ei voinut luottaa testeihin..Mutta suurin piirtein jonkun mielestä sydän kuitenki toimi niin se oli heidän mielestä ok.Sitten minulla tutkittiin siis itse menin yksityiselle borrelioosia siinä n 2017 vai sen lopussa ja jotakin reuman mahdollisuutta niin ne jäivät itse maksaen siis vähän niihin rajoille ja borrelioosi testi näytti positiivista lukua mutta kun Suomessa sitähoitoa saadakseen luku pitää olla hirvittävän iso niin en saanut borrelioosiin mitään... Sitten 2018 vaadin että tutkitaan fibromyalgian mahdollisuus kun 1 lääkäri oli siitä todennäköisyydestä minulle jo sanonut kun ne pisteet mulla näytti sitä..mutta jouduin vaatimaan toisen lääkärin sitä tutkimaan kun se ensimmäinen ei ollutkaan sitä kirjoittanut niin se toinen vähän suutahti siitä kun sanoin että kuuluu se fibromyalgia kirjoittaa kerran se todettu..sanoi että roska diagnoosi(oli nuori yleisäääkäri) jolloin itse olin vähän miltei suutahtamassa..Mutta fibromyalgia on totista totta kun on neurologista kipua ne tuntemukset niin täytyy olla lääkörikunta vähän yksinkertaista jos neurologisesti todettua kipua pitää jotenkin roska diagnoosina!!.mutta ihmisiä on tietenkin moneen junaan lääkärissäkin ..kun ei ole opiskellut fibromyalgiaa kirjallisuudesta niin ei voi tajuta tietenkään sen alan kipuja..Mutta Ruotsissa olen kuullut sanottavan että borrelioosi usein aiheuttaisi fibromyalgian mutta sekin vähän auki on kun ..Ja en tiedä että onko vain Saksassa ja ehkä jossain Norjassa osaavanpa esim borrelioosin hoitoa kun se spirokeetta bakteeri on erittäin monimutkainen poistettava ja pystyy piileksimään elimistössä missä tahansa piilossa..että ikävä tapaus..
      Mutta toivottavasti sinulla löytyy syy mikä sinulla voisi ollakkaan sitten sairautena??jaksamisia!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      325
      7758
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2186
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1876
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1422
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1297
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1271
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1241
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1210
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1091
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe