Millä t:n arvoilla molempien lausekkeiden 5t 20 ja -5t 20 arvot ovat positiivisia?
Apuja kaipailisin eli:
Mikä on laskulauseke, jolla lähtisin eteenpäin?
Epäyhtälö.
5
95
Vastaukset
- Anonyymi
Aloita vaikka ensimmäisestä (eli 5t 20). Pystyt varmasti ihan päässälaskunakin toteamaan, millä t:n arvolla lauseke muuttuu negtiiviseksi. Saat 10 sekuntia aikaa!
- Anonyymi
5t 20 > 0 joten 5t > - 20 joten t > - 4
- 5 t 20 > 0 joten - 5 t > - 20 joten 5t < 20 ja siis t < 4
Molemmat ehdot ovat voimassa kun - 4 < t < 4. - Anonyymi
Tällaisia asioita on toki mielenkiintoista pohtia, mutta milloin tällaista analyysiä tarvitaan käytännön elämässä?
- Anonyymi
Jos teet vaikka jonkun investoinnin, sinun pitää laskea millä ehdoilla investointi on vielä kannattava. Rahaa menee ja rahaa tulee. Kannattaako ostaa iso vai pieni kuorma-auto? Uusi vai käytetty? Vai jääkö työttömäksi ja ajaa pimeitä keikkoja muiden autoilla?
Matematiikka on yllättävän tarpeellista työelämässä, ihan ammattikoulutasolta lähtien.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322325- 792178
- 951996
- 541896
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339