Miten olette katkaisseet välit myrkylliseen ystävään? Otsikko nyt ehkä vähän raju, enhän tiedä onko hän narsisti mutta piirteitä ainakin on.
Osaa houkutella ihmiset pitämään hänestä, kehuu, antaa pieniä lahjoja, muistelee yhteisiä juttuja ja voi että kun ollaan niin samanlaisia, tosi ystäviä. Sitten kuitenkin syyllistää, puhuu vain itsestään, menee ikäänkuin paniikkiin jos huomio on liian kauan muualla. Väkisin yrittää kääntää huomion itseensä vaikka jankkaamalla tai värittämällä tarinaa. Valehtelee. Jäänyt kiinni ihan selvistä valheista, esim mustamaalasi toista ystävääni ja kertoi tapahtumien kulun eri tavalla miten se meni. Tiedän miten juttu oikeasti meni koska olin vieressä. Eli törkeää valehtelua. Hakee draamaa myös ja ehkä senkin vuoksi värittää asioita.
Aina kun minulla on uusi mies siinä on hänen mielestään jotain vikaa eikä esim ymmärrä jos lähden juhlista miehen kanssa kotiin vaan pitäisi viettää ilta loppuun hänen kanssa. Jälkeenpäin voi tulla ryöpytys miten olen tossun alla ja muuttunut ja kyllähän ennen olin erilainen jne.
Matkii, tai ainakin siltä tuntuu. On sanonut esim jostain musiikista että kauheaa eikä pidä ollenkaan mutta kun kuuntelen itse sitä niin jonkun ajan päästä hän hehkuttaakin miten hyvä bändi.
Arvostelee paljon ihmisten ulkonäköä ja pukeutumista. Minullekin on antanut toistuvasti "vinkkejä" pyytämättä. Esim tämmönen voide sopis sun punaiselle naamalle. Minusta on tullut epävarma ulkonäköni suhteen.
Jos yritän sanoa mikä mättää ja että tuntui pahalta hän ei pahoittele vaan etsii syitä muualta. Otan hänen mielestään myös itseeni niin herkästi.
Olemme olleet ystäviä n. 15 vuotta. Koko tämän ajan on tuntunut samalta mutta ennen minulla ei ollut tarpeeksi itsetuntoa tätä katkaisemaan. Hänen muutkin kaverinsa ovat epävarmempia ihmisiä. Vahvojen kanssa on tullut ongelmia ja ystävyys on päättynyt. Muut ystäväni näkevät hänessä tämän saman "narsistisuuden" kuin minäkin ja ovat kannustaneet pitämään etäisyyttä.
Eli miten lopettaa? Olen saanut vinkkiä olla vain vastaamatta, olla mahdollisimman niukkasanainen niin hiipuu ajan kanssa kun ei saa hakemaansa draamaa. Mutta näin pitkän ystävyyden jälkeen hiljaisuus ja asioiden auki jättäminen tuntuisi jotenkin tyhmältä.. Toisaalta taas ei hän ymmärrä kuitenkaan, kun olen aiemminkin yrittänyt selittää. Hän ei osaa katsoa peiliin. Lopputulos on joka tapauksessa varmasti sellainen että minusta tuli se pahis, muutuin oudoksi ja jätin hänet.
Narsistiystävästä eroon
12
77
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä tuollaiset suhteet kannattaa lopettaa 👍🏻
Itse jouduin monta tälläistä suhdetta lopettamaan ja vaikka olin tuntenut jo pitkään niin parasta oli vaan unohtaa 👍🏻
Ei jaksanut enään ollenkaan ja tuli sanottua myös asiat päin näköä koska eivät oikeen ymmärtäneet itsekkään mitä tekevät 👍🏻
Olivat myös sellaisia ihmisiä että jos pyysin joskus apua jonkun asian kanssa niin eivät olleet valmiita auttamaan eivätkä edes kuuntelemaan 🤷🏻♀️
Eli fuck it ja elämä jatkuu heistä huolimatta ❤️
Lauo suorat sanat ja jatka 👍🏻- Anonyymi
Okei👍 tuliko jälkeenpäin myrsky kun sanoit suorat sanat?
Itse vähän pelkään sitä paskan määrää mikä sitten tulee. Mutta toisaalta sitä tulee nyt joka tapauksessa. Meillä on myös yksi yhteinen ystävä jonka kautta varmaan jatkossa nähtäisiin jossain väkisin niin ei senkik vuoksi mietin mitenhän tän tekisi mahdollisimman hienovarasesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Okei👍 tuliko jälkeenpäin myrsky kun sanoit suorat sanat?
Itse vähän pelkään sitä paskan määrää mikä sitten tulee. Mutta toisaalta sitä tulee nyt joka tapauksessa. Meillä on myös yksi yhteinen ystävä jonka kautta varmaan jatkossa nähtäisiin jossain väkisin niin ei senkik vuoksi mietin mitenhän tän tekisi mahdollisimman hienovarasesti.Ei tullut myrskyä . Yhteydenpito loppui seinään . Ihan vaan sekin että jos sieltä olisi edes alkanut tulemaan jotain sontaa tuutista niin meillä jokaisella on oikeus vaikka blokata koko ihminen jos ei ymmärrä asiallisesti edes lopettaa turha sahaaminen .
Joskus on niin vaikeita ihmisiä että jopa just sitä paskaa ihan haetaan hakemalla ja ympärillä olevat ihmiset huokaisee kun siitä eroon pääsee .
Kannattaa alkaa pitää omia puoliaan varmastikkin nyt tässä tilanteessa elämää 👍🏻 yhteiset kaverit kannattaa pyhittää ja muistaa että miksi ne ovat sinun kavereitasi 👍🏻
Sit jos lähtee mustamaalaaminen käyntiin toisesta päästä esim että tulee kavereittesi kautta niin senkin saa loppumaan 👍🏻 kunnianloukkaus ja valheellisen to - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tullut myrskyä . Yhteydenpito loppui seinään . Ihan vaan sekin että jos sieltä olisi edes alkanut tulemaan jotain sontaa tuutista niin meillä jokaisella on oikeus vaikka blokata koko ihminen jos ei ymmärrä asiallisesti edes lopettaa turha sahaaminen .
Joskus on niin vaikeita ihmisiä että jopa just sitä paskaa ihan haetaan hakemalla ja ympärillä olevat ihmiset huokaisee kun siitä eroon pääsee .
Kannattaa alkaa pitää omia puoliaan varmastikkin nyt tässä tilanteessa elämää 👍🏻 yhteiset kaverit kannattaa pyhittää ja muistaa että miksi ne ovat sinun kavereitasi 👍🏻
Sit jos lähtee mustamaalaaminen käyntiin toisesta päästä esim että tulee kavereittesi kautta niin senkin saa loppumaan 👍🏻 kunnianloukkaus ja valheellisen toTiedon* levittäminen on myös rikos 👍🏻
Eli myös kaikki viestit kannattaa säilyttää jos viesteillä soditte 👍🏻
Syvä kokemuksen ääni ❤️ ja nainen täällä kirjoittelee
- Anonyymi
Ei sellaisista pääse kuin luu kurkkuun.
- Anonyymi
Jos narsisti niin VÄHITELLEN jätät suhteen sivuun. Älä reagoi hänen draamoihinsa muuten kuin "ohhoh" tyylisesti. Älä siis lähde mukaan toisten haukkumiseen tai ruoki hänen huomiontarvettaan. Jättää sinut itse rauhaan kun ei saa sinulta enää tarvitsemaansa. Älä missään nimessä lyö luuta lurkkuun, hän tulee mustamaalaamaan sinut kaikille yhteisille tutuille.
- Anonyymi
Olen pitänyt etäisyyttä tässä kesän aikana,koska en oikeastaan ole edes pystynyt näkemään, siitä tulee niin huono olo. Muutamat viestittelyt tässä on menneet syyttelyksi joihin olen yrittänyt puolustautua. Nyt hän jokin aika sitten kysyi olenko suuttunut jostain. En ole vieläkään vastannut kun en tiedä mitä vastaisin. Jotenkin kuitenkin haluaisin asian kertoa. Enkä ainakaan vastaa että kaikki ok. Ja kai hän hiljaisuudestakin alkaisi mustamaalaamaan että ystävä vain katosi.
- Anonyymi
Minulla oli kuvailusi kaltainen ystävä.
Pikkuhiljaa etääntyminen on hyvä ja sitten se, että olette mahdollisesti erimieltä asioista. Riitaa ei kannata haastaa eikä ärsyttää. Jatkossa olisi hyvä ettei ystävä asu ihan lähellä. Liiian nopeasti ei kannata kertoa itsestä tietoja tai olla yhteisiä ystäviä, koska jos sukset menee ristiin voi tulla ongelmia. Sama koskee työpaikoilta haalittuja ystävyys suhteita. Ennenkuin päästää toisen iholle on hyvä tuntea paremmin.
Tämä ihan omakohtaisella kokemuksella ystävästä, joka hymyssäsuin arvosteli ja hakkui ja monet asiat mitä hän itsestään kertoi eivät pitäneet paikkaansa. Ja puhui pahaa seläntakana työpaikalla..- Anonyymi
Viisaita sanoja.
- Anonyymi
Miten siinä vaiheessa kun ystävä alkaa kyselemään mikä on? Voiko sanoa hänen käytöksestään? Ääh tuntuu että on ihan pinteessä kun toinen kyselee, yrittää ottaa yhteyttä niin en pysty vain olemaan hiljaa.
- Anonyymi
Ihan itselle ulkopuolisesta n-ihmisestä pääsin eroon tekemällä kantelun paikallisille viranomaisille. Keräsin kaiken kokemani kymmeltä vuodelta ja pari lakia säädöskokoelmasta.
Se vaan tarkoittaa sitä etten halua tutustua enää ihmisiin samoissa tiloissa ja sanon sen vaikka ihminen voisikin olla hyvä ihminen ja mahdollisesti kaveri tai ystävä. - Anonyymi
Kuulostaa siltä, että sulla on surkea itsetunto. Se aiheuttaa kateutta ja saa sinut uhriutumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124220MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822141Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5511687Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991415Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671147Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331068Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216957Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3868- 171864