Vanhimmiston pitää kieltää uskovien osallistuminen mielenosoituksiin

Anonyymi

Uskovien ei pidä mennä heille kuulumattomille alueille, mm. mielenosoituksiin huutelemaan hallituksen ja esivallan vastaisia vihapuheita. Sellainen on ollut Jumalan kansan suuri synti kaikkina aikoina, vanhan liiton ajoista lähtien.
Olemme Suomessakin vieraan maan kansalaisia. Kotimaamme on siellä, missä on Jeesus, Jumalan valtakunnan Kuningas.
Jo Aabraham aikoinaan "odotti sitä kaupunkia, jolla on perustukset ja jonka suunnittelija ja rakentaja on Jumala." Hebr. 11:10. "Kaukaa he olivat sen nähneet ja sitä tervehtineet ja tunnustaneet olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä. Ne, jotka näin puhuvat, ilmaisevat etsivänsä isänmaata. Jos he olisivat muistelleet sitä maata, josta he olivat lähteneet, niin olisihan heillä ollut mahdollisuus palata takaisin. Nyt he kuitenkin pyrkivät parempaan maahan, nimittäin taivaalliseen." Hebr. 11:13-16.
"Mutta meidän yhteiskuntamme on taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi. Hän muuttaa meidän alennustilassa olevan ruumiimme kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös kykenee alistamaan kaiken valtaansa." Filip. 3:20,21.

Tämän tähden on todettava, että uskossa olevat ovat syvässä alennustilassa huutaessaan kuin Artemis-jumalattaren kannattajat: "Suuri on efesolaisten Artemis!" "Suomi irti EU.sta!" ".. eivätkä useimmat tienneet, miksi olivat tulleet koolle." Lukekaa koko kertomus: Apt. 19:27-32.
Uskovat eivät ymmärrä, mitä tekevät, kun osallistuvat vihanlietsontaan yhteiskuntaa vastaan ja näin häpäisevät elävän Jumalan taistelurivejä.

85

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin, tuo on kyllä totta minustakin. Vaikka muutoin täytyy sanoa, että mietityttää Marinin johtama hallitus.
      Oikeastaan ei edes mietitytä vaan täähän menee ihan sen kaavan mukaan mikä on raamatussa meille ilmoitettu ja tuosta tiedämme, että kaikki on Jumalan kädessä.
      Uskivainen vieraantuu enenevissä määrin tämän maan hallituspolitiikasta ja erottuu tästä maailmasta.
      Täytyy valita puolensa. Kahta herraa kun ei voi palvella.



      ST

    • Anonyymi

      Asia ei kuulu vanhemmistolle. Elätkö Venäjällä?

      • Anonyymi

        Tosiaankin. Se vielä puuttuisi, että joku vanhimmisto määräisi mitä puoluetta saa äänestää ja mitä mieltä olla EU:sta.

        Itse jo aikoinaan äänestin EU:ta vastaan, sillä kaikki tämä oli jo tuolloin arvattavissa ja ennakoitavissa: britit kippaavat imperiuminsa aikaansaaman maailmankatastrofin muiden Euroopan kansojen niskaan ja sitten itse poistuvat EU:sta.

        Ja näinhän kävi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiaankin. Se vielä puuttuisi, että joku vanhimmisto määräisi mitä puoluetta saa äänestää ja mitä mieltä olla EU:sta.

        Itse jo aikoinaan äänestin EU:ta vastaan, sillä kaikki tämä oli jo tuolloin arvattavissa ja ennakoitavissa: britit kippaavat imperiuminsa aikaansaaman maailmankatastrofin muiden Euroopan kansojen niskaan ja sitten itse poistuvat EU:sta.

        Ja näinhän kävi.

        Saarnaaja X sanoi v. 1982 Ilmestys-, Danielinkirjan pohjalta: Britit liittyvät ja eroavat EU:sta Juuri näin kävi.


    • Anonyymi

      Itse Niilo järjesti ison mielenosoituksen. Mitä kirjoittelet?

    • Anonyymi

      Minä olen tällä ymmärryksellä mikä minulla nyt on sitä mieltä, että helluntailaisten vanhemmistoveljien tulisi "ojentaa" pikkusen enemmän porukkaansa.
      Toisaalta tuo on varmasti vaikea toteuttaa, ettei seurakuntalaiset kokisi itseään ahdistetuiksi.
      Vanhemmistoveljille viisautta ja rakkautta toteuttaa tehtäväänsä Jumalan kunniaksi ja seurakuntalaisten parhaaksi.
      En siis itse ole hellari

      ST

    • Anonyymi

      Mutta sen vielä sanon, että te tulette erottautumaan maailmasta.
      Jos te aijotte pysyä valkeudessa, ei voi tehdä pimeyden töitä, eikä olla sillä puolella.
      Näkisin niin, että vanhemmistoveljien tehtäviin kuuluisi yleisesti pitää yllä erottautumista maailmasta.
      Tuo saattaa kuulostaa helluntailaisista kummalliselta, ehkä ja muistakin.
      Ja tuo onkin minun mielipiteeni vain.
      Te eksytte, jos ette kuuntele mitä henki puhuu. Enkä tarkoita sitä mitä minä nyt puhun vaan sitä mitä Jumalanhenki on laskenut raamatun profeettojen ja apostolien sydämmiin.

      ST

      • Anonyymi

        "Näkisin niin, että vanhemmistoveljien tehtäviin kuuluisi yleisesti pitää yllä erottautumista maailmasta."

        Pitää yllä ? Et kai luule, että seurakunnat ovat kultteja. Seurakunnan tehtävä on opettaa ja seurakuntalainen arvioi onko opetus raamatullista ja rakentavaa. Elämälle vieraan opetuksen kohdalla - sitäkin on - joutuu myös arvioimaan onko se järkevää.

        Riippuu myös mitä "maailmasta erottumisella" tarkoitetaan. "Kaanaan kielellä" se tarkoittaa synnissä elämistä, mitä uskovaisen ei pidä tietenkään tehdä. Raamattu ei opeta, että uskovaisen pitäisi eristyä ja ryhdytä pylväspyhimykseksi. Miten uskova voi olla "maailman valo", jos hän eristäytyy?

        Johannes kirjoitti: te olette maailmassa, mutta ette maailmasta. Se tarkoittaa, että meidän tehtävämme on elää ja tehdä työtä tässä yhteiskunnassa. Edistää omassa elämässämme sekä yhteiskunnassa oikeudenmukaisuuden periaatteita. Uskonhan pitäisi olla käytännön toimintaa, eikä vain puheita. Mutta mitä sitten teemmekin, meidän tulisi samalla muistaa kuka on Herramme ja minne olemme lopulta menossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Näkisin niin, että vanhemmistoveljien tehtäviin kuuluisi yleisesti pitää yllä erottautumista maailmasta."

        Pitää yllä ? Et kai luule, että seurakunnat ovat kultteja. Seurakunnan tehtävä on opettaa ja seurakuntalainen arvioi onko opetus raamatullista ja rakentavaa. Elämälle vieraan opetuksen kohdalla - sitäkin on - joutuu myös arvioimaan onko se järkevää.

        Riippuu myös mitä "maailmasta erottumisella" tarkoitetaan. "Kaanaan kielellä" se tarkoittaa synnissä elämistä, mitä uskovaisen ei pidä tietenkään tehdä. Raamattu ei opeta, että uskovaisen pitäisi eristyä ja ryhdytä pylväspyhimykseksi. Miten uskova voi olla "maailman valo", jos hän eristäytyy?

        Johannes kirjoitti: te olette maailmassa, mutta ette maailmasta. Se tarkoittaa, että meidän tehtävämme on elää ja tehdä työtä tässä yhteiskunnassa. Edistää omassa elämässämme sekä yhteiskunnassa oikeudenmukaisuuden periaatteita. Uskonhan pitäisi olla käytännön toimintaa, eikä vain puheita. Mutta mitä sitten teemmekin, meidän tulisi samalla muistaa kuka on Herramme ja minne olemme lopulta menossa.

        En luule, että seurakunnat ovat kultteja, muttei niissä raamatun mukaan saisi hyväksyä kaikenlaista menoa vai mitä olet itse mieltä tuosta, että voiko seurakunnissa olla meno niinku pellossa?
        Totta, että erottautuminen on eri asia kuin eristäytyminen.


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En luule, että seurakunnat ovat kultteja, muttei niissä raamatun mukaan saisi hyväksyä kaikenlaista menoa vai mitä olet itse mieltä tuosta, että voiko seurakunnissa olla meno niinku pellossa?
        Totta, että erottautuminen on eri asia kuin eristäytyminen.


        ST

        "voiko seurakunnissa olla meno niinku pellossa?"

        Teoreettinen kysymys, sillä en ole koskaan sellaiseen törmännyt.


    • Anonyymi

      Luther on hyvin perustellut miksi voi ja saa ja täytyy vastustaa esivaltaa joka ei tee hyvää.

      Room. 13:3
      Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä hyvää on, ja sinä saat siltä kiitoksen;

      Jos esivalta ei tee mitä sen tulee tehdä, se tulee poistaa.
      Nyt koko hallitus ja hallitus puoleet ovat siis pahoja, kaikilla mittareilla.
      joten tämä ei ole Jumalan tahdossa.
      esim abortit eli murhat, homostelut ja kaikkinainen pahuus ja vääryys.

      He pitävät totuutta valheen vankina..
      sekä tehneet valon pimeydeksi ja pimeyden valoksi.
      valheen totuudeksi ja totuuden valheeksi.

      Joten, tämä ei ole Jumalan tahto eli mitä he tekevät.
      ja heistä Jumala tulee sitten "pitämään" huolen että tämä mene ei jatku..

      Mooses ei alistuntu esivallan alle, eikä Elia, eikä Paavali.
      Faaroa sanoi ole hiljaa.
      Kunigas Ahasa sanoi, ole hiljaa.
      joku ylipappi sanoi ole hiljaa.
      joten he eivät noudattaneet esivallan käskyä.

      lukematon määrä tapauksia VT:ssä.

      lue esim mitä Jeremia sanoo!
      ja muut Profeetat.

    • Anonyymi

      Lukekaa sitä Raamattuanne !!!

      26 Silloin päällikkö meni oikeudenpalvelijain kanssa ja nouti heidät; ei kuitenkaan väkisin, sillä he pelkäsivät, että kansa heidät kivittäisi.
      27 Ja he toivat heidät ja asettivat neuvoston eteen. Ja ylimmäinen pappi kuulusteli heitä
      28 ja sanoi: "Me olemme kieltämällä kieltäneet teitä opettamasta tähän nimeen; ja katso, te olette täyttäneet Jerusalemin opetuksellanne ja tahdotte saattaa meidän päällemme tuon miehen veren".
      29 Mutta Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat:
      !!!
      "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä.
      !!!

      Luuk. 19:40 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Minä sanon teille: jos nämä olisivat vaiti, niin kivet huutaisivat".

      Matt. 5:13 Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.

    • Anonyymi

      📖 Matteus 22:15-22
      15 Silloin fariseukset menivät ja neuvottelivat, kuinka saisivat hänet sanoissa solmituksi.
      16 Ja he lähettivät hänen luoksensa opetuslapsensa herodilaisten kanssa sanomaan: "Opettaja, me tiedämme, että sinä olet totinen ja opetat Jumalan tietä totuudessa, kenestäkään välittämättä, sillä sinä et katso henkilöön.
      17 Sano siis meille: miten arvelet? Onko luvallista antaa keisarille veroa vai ei?"

      18 Mutta Jeesus ymmärsi heidän pahuutensa ja sanoi: "Miksi kiusaatte minua, te ulkokullatut?
      19 Näyttäkää minulle veroraha." Niin he toivat hänelle denarin.
      20 Hän sanoi heille: "Kenen kuva ja päällekirjoitus tämä on?"
      21 He vastasivat: "Keisarin". Silloin hän sanoi heille: "Antakaa siis keisarille, mikä keisarin on, ja Jumalalle, mikä Jumalan on".
      22 Kun he sen kuulivat, ihmettelivät he ja jättivät hänet ja menivät pois.

      Jeesus Itse suoraan sanoo, että myös Keisarille kuuluu se, mikä Keisarin on. Keisarille kuuluu mm. verot, lait, äänestäminen, osallistuminen mielenilmaisuihin asioista: joko puolesta tai vastaan.

      Itse olen elämäni aikana osallistunut lukemattomiin mielenilmaisuihin. Ei voi valittaa yhteiskunnan ongelmista, ellei itse, eri tavoin, yritä siihen vaikuttaa. Me olemme aina jonkin puolta, jotakin vastaan. Jos emme osoita mielipidettämme jonkin asian puolesta, silloin olemme sitä vastaan. Ellemme vastusta, silloin olemme sen asian puolella. Eli, hiljaisuudellamme annamme tuen vastapuolelle.

      Netissä on helppo kertoa mielipiteensä, tämä ei edes vaadi suurta vaivaa. Jos on voimia ja mahdollisuutta: myös osallistua mielenilmaisuihin. Siellä ei tarvitse välttämättä muuta tehdä kuin olla mukana joukossa.

      Luther muuten ei vastustanut esivaltaa, vaan päinvastoin, Raamatun mukaisesti saarnasi kunnioittamaan sitä.
      ~

      • Anonyymi

        "Luther muuten ei vastustanut esivaltaa, vaan päinvastoin, Raamatun mukaisesti saarnasi kunnioittamaan sitä."

        vai niin.

        Miski sitten joutuin laittomaksi joka eli ilman lain suojaa?
        esivallan kunnoittamisesta!

        Mitä sanoo Jumala Jesajan kautta:

        Jes 1
        17 Oppikaa tekemään hyvää; harrastakaa oikeutta, ojentakaa väkivaltaista, hankkikaa orvolle oikeus, ajakaa lesken asiaa.
        18 Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.

        eli onko mielestäsi nyt suomen hallitus tehnyt päätöksiä. lakeja jotka ovat Jumalan Sanan ja mielen mukaisia?
        en laita sitä listaa tähän.
        Nyt jos Jumala alkaa ja alkaa, käymää oikeutta heidän kansaan, niin miten käy?
        eikö itku ja parku ole loppumaton!

        23 Sinun päämiehesi ovat niskureita ja varkaiden tovereita; kaikki he lahjuksia rakastavat ja palkkoja tavoittelevat; eivät he hanki orvolle oikeutta, lesken asia ei pääse heidän eteensä.
        24 Sentähden sanoo Herra, Herra Sebaot, Israelin Väkevä: Voi! Minä viihdytän vihani vastustajissani, minä kostan vihollisilleni;
        25 minä käännän käteni sinua vastaan ja puhdistan sinusta kuonan niinkuin lipeällä ja poistan sinusta kaiken lyijyn.

        Päämies, ja hallitsija, eli esivalta:
        jes 3
        4 Ja minä panen nuorukaiset heille päämiehiksi, ja pahankuriset hallitsevat heitä.
        5 Kansassa sortaa kukin toistaan, jokainen lähimmäistään; nuorukainen rehentelee vanhusta vastaan, halpa-arvoinen arvollista vastaan.

        9 Heidän kasvojensa hahmo todistaa heitä vastaan; syntinsä he tuovat julki niinkuin sodomalaiset, he eivät niitä salaa. Voi heitä! Itsellensä he pahaa tekevät.

        11 Voi jumalatonta! Hänen käy pahoin, sillä hänen kättensä teot maksetaan hänelle.

        13 Herra asettuu käymään oikeutta, nousee kansoja tuomitsemaan.
        14 Herra käy tuomiolle kansansa vanhinten ja sen päämiesten kanssa: Te olette raiskanneet viinitarhan; teidän taloissanne on kurjilta ryöstettyä tavaraa.
        15 Kuinka saatatte runnella minun kansaani ja ruhjoa kurjien kasvot? sanoo Herra, Herra Sebaot.

        joten tämä pahuus on yleis-maailmallinen, eikä vain meillä.

        Luuk. 12:11
        Mutta kun he vievät teitä synagoogain ja hallitusten ja esivaltojen eteen, älkää huolehtiko siitä, miten tai mitä vastaisitte puolestanne tahi mitä sanoisitte;

        eli esivalta tekee pahaa ja vääryyttä!
        onko suomessa kukaan tahi ketään esim "syytetty" Jumalan Sanan julistamisesta!

        Joten esivalta on muuttunut pahaksi!

        Jes. 5:20
        20 Voi niitä, jotka sanovat pahan hyväksi ja hyvän pahaksi, jotka tekevät pimeyden valkeudeksi ja valkeuden pimeydeksi, jotka tekevät karvaan makeaksi ja makean karvaaksi!
        21 Voi niitä, jotka ovat viisaita omissa silmissään ja ymmärtäväisiä omasta mielestänsä!
        22 Voi niitä, jotka ovat urhoja viinin juonnissa ja aimomiehiä väkijuoman sekoittamisessa,
        23 jotka lahjuksesta julistavat syyllisen syyttömäksi ja ottavat oikeuden siltä, joka oikeassa on!

        Onko siis Raamatun lainaaminen ja julistaminen, hyvää vai pahaa?
        onko oikeus kurjan ja köyhän puolella vai rikkaan ja mahtavan!

        Joten mieti mitä maailmalla on.
        esivalta on Jumalan asettama ja sen tehtävä on:

        Room. 13:3
        Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä hyvää on, ja sinä saat siltä kiitoksen;

        Onko nyt, TUNNETUSTI hyviä kansalaisia oikeuteen tutkittavina!
        eli esivalta, tässä tapauksessa Poliisi ja oikeus-istuin ei tee mitä Jumala sanoo!

        eli Jumalan Sanan julistaminen ei ole Jumalan koston alla mutta sen estäminen on.
        Jumala ei hyväksy murhia / aborttia ja jos sen tuo julki se on NYT rikos.
        Jos sanot että homostelijat ovat, mitä lie, olet rikollinen!

        Joten esivaltaa tulee vastustaa kun se ei ole enää Jumalan puolella.


      • Anonyymi

        Ei tässä puhuta laista !
        vaan veroista!

        Opettele lukemaan!


        18 Mutta Jeesus ymmärsi heidän pahuutensa ja sanoi: "Miksi kiusaatte minua, te ulkokullatut?
        19 Näyttäkää minulle veroraha." Niin he toivat hänelle denarin.
        20 Hän sanoi heille: "Kenen kuva ja päällekirjoitus tämä on?"
        21 He vastasivat: "Keisarin". Silloin hän sanoi heille: "Antakaa siis keisarille, mikä keisarin on, ja Jumalalle, mikä Jumalan on".
        22 Kun he sen kuulivat, ihmettelivät he ja jättivät hänet ja menivät pois.

        Jeesus Itse suoraan sanoo, että myös Keisarille kuuluu se, mikä Keisarin on. Keisarille kuuluu mm. verot, lait, äänestäminen, osallistuminen mielenilmaisuihin asioista: joko puolesta tai vastaan.


      • Anonyymi

        "Netissä on helppo kertoa mielipiteensä, tämä ei edes vaadi suurta vaivaa. Jos on voimia ja mahdollisuutta: myös osallistua mielenilmaisuihin. Siellä ei tarvitse välttämättä muuta tehdä kuin olla mukana joukossa."

        Minulla on päivä päivältä ja vuosi vuodelta, vähemmän voimaa, fyysistä ja kehoni on joa loppu suoralla.

        silti ja tästä syystä:

        Ap. t. 1:4
        Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.

        Joten vaikka tiedän mitä tulisi tehdä, odotan että:
        Jumala itse, notkistaa taivaat ja astuu alas minun tyköni.
        ja sitten menen ja tulen!

        Joten, tämä aika on odottavalle lyhyt hetki :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä puhuta laista !
        vaan veroista!

        Opettele lukemaan!


        18 Mutta Jeesus ymmärsi heidän pahuutensa ja sanoi: "Miksi kiusaatte minua, te ulkokullatut?
        19 Näyttäkää minulle veroraha." Niin he toivat hänelle denarin.
        20 Hän sanoi heille: "Kenen kuva ja päällekirjoitus tämä on?"
        21 He vastasivat: "Keisarin". Silloin hän sanoi heille: "Antakaa siis keisarille, mikä keisarin on, ja Jumalalle, mikä Jumalan on".
        22 Kun he sen kuulivat, ihmettelivät he ja jättivät hänet ja menivät pois.

        Jeesus Itse suoraan sanoo, että myös Keisarille kuuluu se, mikä Keisarin on. Keisarille kuuluu mm. verot, lait, äänestäminen, osallistuminen mielenilmaisuihin asioista: joko puolesta tai vastaan.

        Esivallan kunnioittaminen ei tarkoita sitä, että pitäisi olla joka päätöksestä samaa mieltä. Se tarkoittaa, että kristityn tulisi hyväksyä esivallan oikeus hoitaa sille laissa säädettyjä tehtäviä. Oli kyseessä sitten hallitus, oikeuslaitos, verojen kerääminen tai mikä muu tahansa.

        Valtioiden tehtävä on kohdella kansalaisia mahd. tasavertaisesti elämänkatsomuksesta riippumatta. Suomen lain noudattamisen ei pitäisi olla kristitylle kovinkaan suuri ongelma. Vaikeuksiin joutuvat lähinnä ylimieliset, epäkypsät ja itsekeskeiset, jotka eivät suostu ymmärtämään, etteivät he ole maailman napoja.

        Jeesus ei käskenyt seuraajiaan rakentamaan kristillisiä teokratioita kaikkeen maailmaan ja pakottamaan uskottomat tanssimaan uskovaisten pillin mukaan. Se on kaukana siitä evankeliumista, jota Hän halusi meidän levittävän.


    • Anonyymi

      Pitkän uskossaolo aikana olen nähnyt, että vanhemmistoissa on monia jotka ei sinne kuulu. Helposti valitaan nuori juuri korkeakoulun päättänyt. Se ei vielä riitä, että kokoukset järjestetään, hoidetaan rutiiniasiat. Sen olen nähnyt, monilta vanhemmistoveljiltä puuttuu paimenen ominaisuudet. Se on minusta tärkein ominaisuus. Onpa vanhemmistossa ollut talousrikollisiakin.

    • Seurakunnan vanhimmiston tehtäviin ei voi kuulua kenenkään kansalaisvapauksien rajoittaminen.

      • Anonyymi

        Päivi Räsänän joutuu vieläkin kuulusteluihin, kun kyseli, miksi kirkko osallistuu homomarssiin. Poliisi sanoin hänelle, että jos hän saa tuomion Raamatun jakeiden siteeraamisesta, niin Raamatut tulee kielletyksi. Päivi vetoaa uskovaisiin että jos he nyt ovat hiljaa, niin uskovaiselta viedään Jumalan sana Raamattu. Tässä tuo juttu. https://www.youtube.com/watch?v=GZgfPAG8LG8


      • Anonyymi

        Totuuden yllä pitäminen ei ole kansalaisvapauteen kajoamista.
        Vanhemmustoveljet yms vouvat ylläpitää totuutta. Tuo ei tarkoita että erinäisten sanktioiden uhalla seurakuntalaisia saisi väkivalloin pakottaa noudattamaan sääntöjä.
        Ehkä seuraava ei kuulu käsiteltövään asiaan, mutta mieleeni tulee auktoriteetti ongelma. Koen, että nykyyhteiskunnissa on auktoriteettiongelma individualismin myötä.
        Mielestäni vapaus on hyvä asia niin kauan kuin se palvelee yhteisön hyvää, eikä yksittäisen ihmisen äärihedonistisia taipumuksia.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuuden yllä pitäminen ei ole kansalaisvapauteen kajoamista.
        Vanhemmustoveljet yms vouvat ylläpitää totuutta. Tuo ei tarkoita että erinäisten sanktioiden uhalla seurakuntalaisia saisi väkivalloin pakottaa noudattamaan sääntöjä.
        Ehkä seuraava ei kuulu käsiteltövään asiaan, mutta mieleeni tulee auktoriteetti ongelma. Koen, että nykyyhteiskunnissa on auktoriteettiongelma individualismin myötä.
        Mielestäni vapaus on hyvä asia niin kauan kuin se palvelee yhteisön hyvää, eikä yksittäisen ihmisen äärihedonistisia taipumuksia.

        ST

        Onnneksi et kuulu vanhemmistoon, sillä sinulla näyttää olevan: "yksittäisen ihmisen äärihedonistisia taipumuksia."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnneksi et kuulu vanhemmistoon, sillä sinulla näyttää olevan: "yksittäisen ihmisen äärihedonistisia taipumuksia."

        Sasse 🤣 mutta hei, joudut valitsemaan sinäkin. Et tuu pääsemään yhtään vähemmällä.
        Joudut valitsemaan puolesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sasse 🤣 mutta hei, joudut valitsemaan sinäkin. Et tuu pääsemään yhtään vähemmällä.
        Joudut valitsemaan puolesi.

        Aloit uhkailla, jumalaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloit uhkailla, jumalaton.

        Kyllä se noin on, että puolensa joutuu valitsemaan. Tuo on kirjoitettu raamattuun. Jos se on sinusta uhkailua niin minkäs sille teen.
        Eikä kellään ole itsessään Jumalaa otettavissa, vaan se ymmärrys tulee jokaiselle rakkauden kautta Jeesukselta Kristukselta, ettei yksikään itsessään ole ansainnut kuin kadotustuomion mutta Jeesuksessa Kristuksessa on sovitus.
        Eikä se, jolla ei ole poikaa, ei ole isääkään.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se noin on, että puolensa joutuu valitsemaan. Tuo on kirjoitettu raamattuun. Jos se on sinusta uhkailua niin minkäs sille teen.
        Eikä kellään ole itsessään Jumalaa otettavissa, vaan se ymmärrys tulee jokaiselle rakkauden kautta Jeesukselta Kristukselta, ettei yksikään itsessään ole ansainnut kuin kadotustuomion mutta Jeesuksessa Kristuksessa on sovitus.
        Eikä se, jolla ei ole poikaa, ei ole isääkään.

        ST

        Mitä sinä tiedät minun uskon elämästäni? Oletko tietäjähengen ja muu pahan hengen vallassa? Et ole helluntailainen ja miksi määräät, mitä helluntailaisten vanhemmiston pitää tehdä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se noin on, että puolensa joutuu valitsemaan. Tuo on kirjoitettu raamattuun. Jos se on sinusta uhkailua niin minkäs sille teen.
        Eikä kellään ole itsessään Jumalaa otettavissa, vaan se ymmärrys tulee jokaiselle rakkauden kautta Jeesukselta Kristukselta, ettei yksikään itsessään ole ansainnut kuin kadotustuomion mutta Jeesuksessa Kristuksessa on sovitus.
        Eikä se, jolla ei ole poikaa, ei ole isääkään.

        ST

        No, tuohan on tietysti jokaisen yksityisasia: jos on noin omantunnon tarkka, ettei halua osallistua yhteiskuntaan millään tavalla, niin saahan kukin tehdä mitä haluaa (niin kauan kuin persut vielä ovat eduskunnassa). Uskova voi olla äänestämättä, voi olla osallistumasta mielenilmaisuihin.

        Vanhimmisto voi pitää aiheesta nuhtelevan saarnan, mutta kieltää se ei voi keneltäkään Suomen lain sallimia kansalaisoikeuksia. Eikä syyllistää heitä, jotka osallistuvat yhteiskuntaan: "Haa! Sitä oltiin äänestämässä!"

        Koska pakon sanelemana olemme tietyssä määrin osa yhteiskuntaa, kuuluu meille oikeus myös toimia sen puolesta, mihin uskomme, sitä vastaan, jota emme kannata. Mehän maksamme verojakin. Kyllä se meille kuuluu, mihin työmme tulokset ohjataan!

        "Kansan työstä riistämme me kaiken tuloksen
        ja köyhälistöä lohduttelemme: "Pääsette Taivaaseen!"

        Köyhällä persulla on oikeus ilmaista paha mielensä jos hänen raskaalla työllä raatamansa panos oman Suomenmaamme hyväksi lahjoitetaan itse mitään työtätekemättömille pummeille, loisille, vierasvalloille ja -kansoille ja tätä kutsutaan muka humanitaariseksi avuksi.

        "Alas riistoluokka loisten! Alas mustat pyövelit!"
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä tiedät minun uskon elämästäni? Oletko tietäjähengen ja muu pahan hengen vallassa? Et ole helluntailainen ja miksi määräät, mitä helluntailaisten vanhemmiston pitää tehdä?

        En määrää, vaan kerroin oman mielipiteeni asiaan.
        En ole puuttunut yskonelämääsi, enhän tiedä miten uskot.
        Kirjoitin että JOKAINEN joutuu valitsemaan puolensa.
        Raamatussa lukee, että joka ei ole meidän puolellamme, on meitä vastaan.
        Jumalahan rakastaa jokaista, mutta ihminen itse valitsee puolensa.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, tuohan on tietysti jokaisen yksityisasia: jos on noin omantunnon tarkka, ettei halua osallistua yhteiskuntaan millään tavalla, niin saahan kukin tehdä mitä haluaa (niin kauan kuin persut vielä ovat eduskunnassa). Uskova voi olla äänestämättä, voi olla osallistumasta mielenilmaisuihin.

        Vanhimmisto voi pitää aiheesta nuhtelevan saarnan, mutta kieltää se ei voi keneltäkään Suomen lain sallimia kansalaisoikeuksia. Eikä syyllistää heitä, jotka osallistuvat yhteiskuntaan: "Haa! Sitä oltiin äänestämässä!"

        Koska pakon sanelemana olemme tietyssä määrin osa yhteiskuntaa, kuuluu meille oikeus myös toimia sen puolesta, mihin uskomme, sitä vastaan, jota emme kannata. Mehän maksamme verojakin. Kyllä se meille kuuluu, mihin työmme tulokset ohjataan!

        "Kansan työstä riistämme me kaiken tuloksen
        ja köyhälistöä lohduttelemme: "Pääsette Taivaaseen!"

        Köyhällä persulla on oikeus ilmaista paha mielensä jos hänen raskaalla työllä raatamansa panos oman Suomenmaamme hyväksi lahjoitetaan itse mitään työtätekemättömille pummeille, loisille, vierasvalloille ja -kansoille ja tätä kutsutaan muka humanitaariseksi avuksi.

        "Alas riistoluokka loisten! Alas mustat pyövelit!"
        ~

        Juuri noin eli kieltää ei voi. En kirjpittanutkaan, että vanhemmiston pitäisi kieltää vaan sen minun mielestäni pitäisi vakaasti osouttaa teoin ja sanoin kantansa asioihin niin että niissä näkyisi Jumalan tahto.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin eli kieltää ei voi. En kirjpittanutkaan, että vanhemmiston pitäisi kieltää vaan sen minun mielestäni pitäisi vakaasti osouttaa teoin ja sanoin kantansa asioihin niin että niissä näkyisi Jumalan tahto.

        ST

        Puhut soopaa ja puheesi on sekä ei että kyllä, eli olet paha ja valehtelet. Sinussa ei näy Jumalan tahto, vaan pahuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut soopaa ja puheesi on sekä ei että kyllä, eli olet paha ja valehtelet. Sinussa ei näy Jumalan tahto, vaan pahuus.

        Mikä on Jumalan tahto? Ja mikä on se pahuus, jonka näet viesteissäni?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En määrää, vaan kerroin oman mielipiteeni asiaan.
        En ole puuttunut yskonelämääsi, enhän tiedä miten uskot.
        Kirjoitin että JOKAINEN joutuu valitsemaan puolensa.
        Raamatussa lukee, että joka ei ole meidän puolellamme, on meitä vastaan.
        Jumalahan rakastaa jokaista, mutta ihminen itse valitsee puolensa.

        ST

        En ole sinun puolellasi enkä yhdenkään muunkaan pilkkaajan puolella. Jeesuksen omilla on oikeus ilmaista mielipitteensä, Suomen lakiin on kirjoittuna sanan ja mielipiteen ilmaisun vapaus. Oikeus ilmaista mielipiteensä kuulu myös Jeesuksen omille.
        "Suomen perustuslaissa sananvapaus tarkoittaa oikeutta ilmaista ja vastaanottaa tietoja ja mielipiteitä kenenkään sitä ennakolta estämättä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut soopaa ja puheesi on sekä ei että kyllä, eli olet paha ja valehtelet. Sinussa ei näy Jumalan tahto, vaan pahuus.

        ST ei ole paha ihminen.

        ~sanoo Sophiie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ST ei ole paha ihminen.

        ~sanoo Sophiie

        Pahat ihmiset ovat niitä, jotka kieltävät toisilta perustuslailliset oikeudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole sinun puolellasi enkä yhdenkään muunkaan pilkkaajan puolella. Jeesuksen omilla on oikeus ilmaista mielipitteensä, Suomen lakiin on kirjoittuna sanan ja mielipiteen ilmaisun vapaus. Oikeus ilmaista mielipiteensä kuulu myös Jeesuksen omille.
        "Suomen perustuslaissa sananvapaus tarkoittaa oikeutta ilmaista ja vastaanottaa tietoja ja mielipiteitä kenenkään sitä ennakolta estämättä."

        Hyvä, ettet ole kenenkään ihmisen puolella. Tuota ei kysytäkkään vaan sitä, onko nimesi elävien kirjoissa.
        Kyllä, sinulla ja minulla, meillä jokaisella on vapaus ilmaista mielipiteensä.
        Myös on vapaus valita mihin uskoo ja uskooko mihinkään.
        Jumalakaan ei pakota ottamaan uskoa vastaan. Saa senkin valita.
        Saa valita puolensa.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, ettet ole kenenkään ihmisen puolella. Tuota ei kysytäkkään vaan sitä, onko nimesi elävien kirjoissa.
        Kyllä, sinulla ja minulla, meillä jokaisella on vapaus ilmaista mielipiteensä.
        Myös on vapaus valita mihin uskoo ja uskooko mihinkään.
        Jumalakaan ei pakota ottamaan uskoa vastaan. Saa senkin valita.
        Saa valita puolensa.

        ST

        Mutta sinä et ole Suomen lakien yläpuolelle. Etkö sen vertaa ymmärrä? Eikä kenelläkään ole oikeutta puuttua toisten lain suomiin oikeuksiin.
        Se, missä kirjassa minun nimeni on, ei kuulu sinulle jumalaton rienaaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahat ihmiset ovat niitä, jotka kieltävät toisilta perustuslailliset oikeudet.

        ST:llä ei ole valtuuksia kieltää niitä, joten ottaa nyt rauhallisesti. Hän kertoo vain mielipiteensä. Hän on näissä uskonasioissa todella omantunnon tarkka, mikä on hyvä. Hän on valinnut tiukasti Jeesuksen Kristuksen ja hän saa niin tehdä.

        Jos joku toinen ihminen pyrkisikin määräilemään toisen ihmisen tekoja, niitä käskyjä ei ole pakko noudattaa! Jos joku sanoisi minulle: "Et saa osallistua ääriänkyräpersuoikeiston rasistisiin ja ihmisvihamielisiin natsifasistimielenosoituksiin!" niin minähän en tuollaista ääristalinistileniniläismarxilaismaolaista vasemmistokiihotusta kuuntelisi.

        Osallistun just mihin itse koen oikeaksi (ei enää vasemmaksi) osallistua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahat ihmiset ovat niitä, jotka kieltävät toisilta perustuslailliset oikeudet.

        Olenko kieltänyt?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sinä et ole Suomen lakien yläpuolelle. Etkö sen vertaa ymmärrä? Eikä kenelläkään ole oikeutta puuttua toisten lain suomiin oikeuksiin.
        Se, missä kirjassa minun nimeni on, ei kuulu sinulle jumalaton rienaaja.

        En ole kenenkään yläpuolella. Kukaan ei ole toisen yläpuolella.
        Paha uhminen - hyvä ihminen.
        Hmmmmm, paha olen ennemmin kuin hyvä omasta mielestäni.
        Onneksi Jeesus Kristus on tullut juuri tällaisen pahan ihmisen puolesta.
        Kiitos ja ylustys!!!
        Nyt ylistetään ja kiitetään.
        Aattele sinä, että tällaisen pahan ihmisen vuoksi joten minullakin on osallisuys perinnöstä.
        Kiitos Isä, kiitos. Eikö ole mahtava juttu? Niin ihana asia. Maailman tärkein asia.
        Älä katso minuun vaan lunastajaasi.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuuden yllä pitäminen ei ole kansalaisvapauteen kajoamista.
        Vanhemmustoveljet yms vouvat ylläpitää totuutta. Tuo ei tarkoita että erinäisten sanktioiden uhalla seurakuntalaisia saisi väkivalloin pakottaa noudattamaan sääntöjä.
        Ehkä seuraava ei kuulu käsiteltövään asiaan, mutta mieleeni tulee auktoriteetti ongelma. Koen, että nykyyhteiskunnissa on auktoriteettiongelma individualismin myötä.
        Mielestäni vapaus on hyvä asia niin kauan kuin se palvelee yhteisön hyvää, eikä yksittäisen ihmisen äärihedonistisia taipumuksia.

        ST

        Raamattu ei opeta kritiikitöntä auktoriteettien palvontaa. Päinvastoin, Paavali kehottaa koettelemaan seurakunnassa kaiken ja pitämään sen mikä hyvää on. Kaikki ei ole aina hyvää.

        Sekä maallisia että hengellisiä auktoriteetteja seuraavat ovat valitettavasti myös alttiimpia eksymään todellisuudesta ja totuudesta. Paavalin sanoin "aina oppimassa, mutta eivät tule koskaan totuuden tuntoon".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnneksi et kuulu vanhemmistoon, sillä sinulla näyttää olevan: "yksittäisen ihmisen äärihedonistisia taipumuksia."

        Kansalaisvapaudet ovat Suomen perustuslain suojaamia. Uskonnonvapauden raja tulee lain mukaan vastaan juuri siinä, jos uskonnon nimissä pyritään puuttumaan kansalaisvapauksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei opeta kritiikitöntä auktoriteettien palvontaa. Päinvastoin, Paavali kehottaa koettelemaan seurakunnassa kaiken ja pitämään sen mikä hyvää on. Kaikki ei ole aina hyvää.

        Sekä maallisia että hengellisiä auktoriteetteja seuraavat ovat valitettavasti myös alttiimpia eksymään todellisuudesta ja totuudesta. Paavalin sanoin "aina oppimassa, mutta eivät tule koskaan totuuden tuntoon".

        Ei opetakkaan, tuo on totta ja tuota tuon juuri ilmi kurjoutuksillani. Minusta tuntuu, että minun kirjoutukseni ymmärretään nyt väärin.
        Eriytyminen on todellakin eri asia kuin eristäytyminen.
        Ja kun kirjoutib, että vanhemmistoveljet ja painenet minun mielestäni pitäisi toimia rattiuden hengessä kuten Paavalikun ohjeisti seurakuntia niin samoin minusta canhemmustoveljien ja oaimenuenk7n minun mielestäni olisi hyvä toimia, antaen ohjeita ja ojentaenkin muttei tietenkään pakottaen ketään mihinkään vaan viusaudella ja rakkaudelka, taidollisesti toimimaan seurakunnissa niin ettei ylhäältäpöun vaan nöyränä Jumalan palvelujana toteuttamaan toimensa. Tuosta siis on kyse, eikä mustään kulttimaisesta ihmisten pakottamusesta johtajien mielivaltaisiin käskyihin.
        Sillä nythän on hieman vallalla se käsitys, ettei saisi mistäön sanoa vaan pitäisi korvasyyhyllä seurakunnissakin puhua niin etrei ihmiset tulisi synnintuntoon. Ei hyvä juttu.

        ST

        ST


        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei opetakkaan, tuo on totta ja tuota tuon juuri ilmi kurjoutuksillani. Minusta tuntuu, että minun kirjoutukseni ymmärretään nyt väärin.
        Eriytyminen on todellakin eri asia kuin eristäytyminen.
        Ja kun kirjoutib, että vanhemmistoveljet ja painenet minun mielestäni pitäisi toimia rattiuden hengessä kuten Paavalikun ohjeisti seurakuntia niin samoin minusta canhemmustoveljien ja oaimenuenk7n minun mielestäni olisi hyvä toimia, antaen ohjeita ja ojentaenkin muttei tietenkään pakottaen ketään mihinkään vaan viusaudella ja rakkaudelka, taidollisesti toimimaan seurakunnissa niin ettei ylhäältäpöun vaan nöyränä Jumalan palvelujana toteuttamaan toimensa. Tuosta siis on kyse, eikä mustään kulttimaisesta ihmisten pakottamusesta johtajien mielivaltaisiin käskyihin.
        Sillä nythän on hieman vallalla se käsitys, ettei saisi mistäön sanoa vaan pitäisi korvasyyhyllä seurakunnissakin puhua niin etrei ihmiset tulisi synnintuntoon. Ei hyvä juttu.

        ST

        ST


        ST

        En kyllä ymmärrä mitä oahaa tuossa on niinkuin joku kirjoitti, että olen paha.
        Oaha olen kyllä, mutta mitä oahaa on toimia kuten Paavali toimi kirjouttaessaan seurakunnille kirjeitä, joissa johdatti seurakuntia totuuden tuntemiseen ja seurakuntakäyttäytymiseen kuin myös uskinelämönvaellukseen.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä ymmärrä mitä oahaa tuossa on niinkuin joku kirjoitti, että olen paha.
        Oaha olen kyllä, mutta mitä oahaa on toimia kuten Paavali toimi kirjouttaessaan seurakunnille kirjeitä, joissa johdatti seurakuntia totuuden tuntemiseen ja seurakuntakäyttäytymiseen kuin myös uskinelämönvaellukseen.

        ST

        Paavali on hyvä esimerkki vanhemmustoveljille.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansalaisvapaudet ovat Suomen perustuslain suojaamia. Uskonnonvapauden raja tulee lain mukaan vastaan juuri siinä, jos uskonnon nimissä pyritään puuttumaan kansalaisvapauksiin.

        Mitä kansalaisvapauksia ST on kieltänyt?


    • Anonyymi

      Uskovien tulee mennä nurkkaan häpeämään eikä osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun. Hehän ovat valinnallaan osoittaneet etteivät omaa objektiivista ajattelukykyä ja ovat tämän todellisuuden ulkopuolella.

      • Anonyymi

        Selväjärkisten johtamana uskovainenkin voi olla hyödyllinen yhteiskunnan jäsen. Heille vain pitää osoittaa paikka.


    • Anonyymi

      Toi on sikäli mielenkiintoista jos noin on... sillä jos et ole äänestänyt näitä nykyisiä päättäjiä valtaan, eivät he ole sinun hallituksesi eivätkä nauti arvostustasi tai kunnioitustasi myöskään tehdessään vääriä päätöksiä.

      Miksi muuten vaali kamppailun aikana jotkut kannattaisi PS ja jotkut vaikka Vihervasemmistoa... mitä siitä tulee jos vaalien jälkeen alettaisiinkin kannattamaan täysin vääränlaisia agendoja ajavaa Vihervasemmiston muodostamaa hallitusta vaikka vaalikampanjan aikana heidän ideologiaansa vastusti? Eikö se ole takin kääntämistä?

      Kasvimaski pelleilyyn jos lähtee siinä kriitiikittä myöntää olevansa sairas, koska miksi muuten käyttäisi bakteeren leviämistä estävää maskia jos ei mitään tartuttaisi? Ei terveeksi itsensä tuntevan tarvi käyttää maskia. Kun vielä maski estää bakteeria mutta ei virusta niin ei ole siksikään hyötyä.

      Minä en ainakaan myönnä olevani mitenkään sairas vain siksi jos se ylhäältä yleisesti julistetaan.

      • Anonyymi

        Niinpä, " vielä maski estää bakteeria mutta ei virusta niin ei ole siksikään hyötyä". Eli väität kirurgien aivan tyhjää ja turhaan pitävän maskeja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, " vielä maski estää bakteeria mutta ei virusta niin ei ole siksikään hyötyä". Eli väität kirurgien aivan tyhjää ja turhaan pitävän maskeja?

        Pysyn kirjoituksessani...

        Bakteerien takia käyttävät eivät virusten. Bakteeri ja Virus on eri asioita. Ne on eri muotoisia. Eivät sama asia.

        Leikkaussali tilanne on eri muutenkin kuin käyttää leikkaussalin ja sairaala-ympäristön ulkopuolella eivät ole verrattavissa. Maallikon rinnnastus jonka teit. Terveydenhuolto alan ammattilainen ymmärtää kyllä eron vaikka maskia käyttäisikin. Mutta terveydenhuolto alan ammattilainen ei vertaakkaan asioita samalla tavalla kuin tuossa teit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pysyn kirjoituksessani...

        Bakteerien takia käyttävät eivät virusten. Bakteeri ja Virus on eri asioita. Ne on eri muotoisia. Eivät sama asia.

        Leikkaussali tilanne on eri muutenkin kuin käyttää leikkaussalin ja sairaala-ympäristön ulkopuolella eivät ole verrattavissa. Maallikon rinnnastus jonka teit. Terveydenhuolto alan ammattilainen ymmärtää kyllä eron vaikka maskia käyttäisikin. Mutta terveydenhuolto alan ammattilainen ei vertaakkaan asioita samalla tavalla kuin tuossa teit.

        Sivusta. Maskeja on erillaisia. Esim minulla on maskeja, jotka suojaavat myös bakteereilta. Tosin en ole vielä käyttänyt niitä.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta. Maskeja on erillaisia. Esim minulla on maskeja, jotka suojaavat myös bakteereilta. Tosin en ole vielä käyttänyt niitä.

        ST

        Istun juuri taksissa, maahanmuuttajan kyydissä. Menossa lekuriin. Mulla on hyödytön maski naamalla. No, ei se ota jos ei annakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Istun juuri taksissa, maahanmuuttajan kyydissä. Menossa lekuriin. Mulla on hyödytön maski naamalla. No, ei se ota jos ei annakaan.

        No, kyllä se jotain suojaa, uskoisin.
        Mulla on tänään aika koronatestiin. Laitan maskin, kun poustun ovesta ulos..

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, kyllä se jotain suojaa, uskoisin.
        Mulla on tänään aika koronatestiin. Laitan maskin, kun poustun ovesta ulos..

        ST

        Istun odotushuoneessa. Silmissä laajennustipat. Tää maski on kyllä kuuma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Istun odotushuoneessa. Silmissä laajennustipat. Tää maski on kyllä kuuma.

        Näkökykyni on täydellinen. Sain lukulasireseptin, mutta "tiimari-laseillakin" pärjään.

        Nyt jännitetään, mikä on ST:llä flunssatauti...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkökykyni on täydellinen. Sain lukulasireseptin, mutta "tiimari-laseillakin" pärjään.

        Nyt jännitetään, mikä on ST:llä flunssatauti...

        🤣🤣 Hassu oot 😘

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Istun odotushuoneessa. Silmissä laajennustipat. Tää maski on kyllä kuuma.

        Niin se on kuuma ja tuntuu ettei happi kulje. Mitä sää siellä teet?
        Et nää ennää kirjotta kohta kun on laajennustipat.
        Tsemppiä ❤️

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se on kuuma ja tuntuu ettei happi kulje. Mitä sää siellä teet?
        Et nää ennää kirjotta kohta kun on laajennustipat.
        Tsemppiä ❤️

        ST

        Puhumatta paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se on kuuma ja tuntuu ettei happi kulje. Mitä sää siellä teet?
        Et nää ennää kirjotta kohta kun on laajennustipat.
        Tsemppiä ❤️

        ST

        Multa leikattiin taannoin kaihi molemmista silmistä. Tämä oli jälkitarkastus. Näkö oli nyt niin hyvä, että erotin pienimmätkin kirjaimet.

        Voin hankkia laadukkaat lukulasit tai lukea näillä "tiimari-laseilla". Kaukolaseja en enää tarvitse.

        Ne laajennustipat oli siksi, että lääkäri näki syvälle mykiöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se on kuuma ja tuntuu ettei happi kulje. Mitä sää siellä teet?
        Et nää ennää kirjotta kohta kun on laajennustipat.
        Tsemppiä ❤️

        ST

        Mitä sinulle sanottiin siellä korona-testissä?
        ~


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinulle sanottiin siellä korona-testissä?
        ~

        Vastaus näkyy kanta. fi. ssä lauantaina.

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Multa leikattiin taannoin kaihi molemmista silmistä. Tämä oli jälkitarkastus. Näkö oli nyt niin hyvä, että erotin pienimmätkin kirjaimet.

        Voin hankkia laadukkaat lukulasit tai lukea näillä "tiimari-laseilla". Kaukolaseja en enää tarvitse.

        Ne laajennustipat oli siksi, että lääkäri näki syvälle mykiöön.

        Kuulostaa hyvältä. Hienoa ❤️
        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta. Maskeja on erillaisia. Esim minulla on maskeja, jotka suojaavat myös bakteereilta. Tosin en ole vielä käyttänyt niitä.

        ST

        Kyse ei ole siitä ettei niitä saisi käyttää joka haluaa käyttää. Kyse olikin mitä todellista hyötyä sellaisesta on jos tarkemmin ajatellaan. Käyttö on täysin vapaaehtoista joten ei voida vaatia käyttämään.

        Niin puhut että suojaa, bakteereilta mutta virus on kokonaan eri asia (korona on virus, ei bakteeri). Virus menee läpi maskista ja tarttuu maskin läpi. Pitäisi olla sellaiset avaruuspukuviritelmät mitä virologit käyttää labroissa kun ne tutkii viruksia. Siinä on erikseen ilmanotto.

        Noista maskeista puheenollen on ihmeellistä että, "promotuimmat" maskit on niitä jotka vain estää levittämästä bakteeria. Jos olisin innostunut maskeista mitä en ole. Olisin suositeltu ainakin standardoituja maskeja jotka suojaisivat käyttäjäänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole siitä ettei niitä saisi käyttää joka haluaa käyttää. Kyse olikin mitä todellista hyötyä sellaisesta on jos tarkemmin ajatellaan. Käyttö on täysin vapaaehtoista joten ei voida vaatia käyttämään.

        Niin puhut että suojaa, bakteereilta mutta virus on kokonaan eri asia (korona on virus, ei bakteeri). Virus menee läpi maskista ja tarttuu maskin läpi. Pitäisi olla sellaiset avaruuspukuviritelmät mitä virologit käyttää labroissa kun ne tutkii viruksia. Siinä on erikseen ilmanotto.

        Noista maskeista puheenollen on ihmeellistä että, "promotuimmat" maskit on niitä jotka vain estää levittämästä bakteeria. Jos olisin innostunut maskeista mitä en ole. Olisin suositeltu ainakin standardoituja maskeja jotka suojaisivat käyttäjäänsä.

        Niin on, ei ole pakko käyttää maskia ja sen käyttö on vapaaehtoista ainakin toistaiseksi 🤔
        Mitä ajattelet, tuleekohan Suomeen yleinen maskipakko?
        Minulla on sellaisia maskeja, jotka eivät päästä läpi viruksia, eikä bakteereja. Sain niitä ystävältänu, joka tarvii työssään täyden suojauksen, kiitos hälle ❤️
        Ne on vaan melko hintavia.
        Mitä ajattelet, cettä jos tulee maskipakko niin pitäisikö valtion kustantaa ne?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on, ei ole pakko käyttää maskia ja sen käyttö on vapaaehtoista ainakin toistaiseksi 🤔
        Mitä ajattelet, tuleekohan Suomeen yleinen maskipakko?
        Minulla on sellaisia maskeja, jotka eivät päästä läpi viruksia, eikä bakteereja. Sain niitä ystävältänu, joka tarvii työssään täyden suojauksen, kiitos hälle ❤️
        Ne on vaan melko hintavia.
        Mitä ajattelet, cettä jos tulee maskipakko niin pitäisikö valtion kustantaa ne?

        ST

        Ei pidä valtion kustantaa. Muutoin kertakäyttöroskaa on teiden vierustat täynnä. Kun kukin itse maksaa, niin käyttää myös vastuullisesti.

        Maailmassa tulee vastaan monenlaisia ongelmia, eikä valtio voi ottaa vastuuta ihmisten henkilökohtaisesta terveydenhoidosta eli meillä itsellämme on vastuu omasta hygieniastamme ja siisteydestämme. Yhteiskunta tarjoaa jo käsihuuhteet monilla yleisillä paikoilla: kaupassa, apteekissa ym.

        Meitä on n. 6 miljoonaa suomalaista ja turistit päälle. Valtiolla on rahat tiukassa, vaikkei Marin tajua taloudesta pätkääkään. Leikkii maailmanparantaja-sosialistia silloin kun pitäisi olla realisti, eikä typerys ja toimia tilanteiden mukaan. Kun taistellaan hengissäpysymisestä, silloin pitää osata joustaa myös omista periaatteistaan ja haihattelevasta idealismistaan, joka on vain aiheuttanut enemmän kurjuutta ympäri maailman. Huonokin selviytyminen on parempi kuin täyskuolema.

        Muistakaa, että kaikkea tätä liiruminlaarumia taustalla edelleen johtaa kotkottava muumimamma, kana Halonen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä valtion kustantaa. Muutoin kertakäyttöroskaa on teiden vierustat täynnä. Kun kukin itse maksaa, niin käyttää myös vastuullisesti.

        Maailmassa tulee vastaan monenlaisia ongelmia, eikä valtio voi ottaa vastuuta ihmisten henkilökohtaisesta terveydenhoidosta eli meillä itsellämme on vastuu omasta hygieniastamme ja siisteydestämme. Yhteiskunta tarjoaa jo käsihuuhteet monilla yleisillä paikoilla: kaupassa, apteekissa ym.

        Meitä on n. 6 miljoonaa suomalaista ja turistit päälle. Valtiolla on rahat tiukassa, vaikkei Marin tajua taloudesta pätkääkään. Leikkii maailmanparantaja-sosialistia silloin kun pitäisi olla realisti, eikä typerys ja toimia tilanteiden mukaan. Kun taistellaan hengissäpysymisestä, silloin pitää osata joustaa myös omista periaatteistaan ja haihattelevasta idealismistaan, joka on vain aiheuttanut enemmän kurjuutta ympäri maailman. Huonokin selviytyminen on parempi kuin täyskuolema.

        Muistakaa, että kaikkea tätä liiruminlaarumia taustalla edelleen johtaa kotkottava muumimamma, kana Halonen.

        Miten niin Halonen?

        ST


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pysyn kirjoituksessani...

        Bakteerien takia käyttävät eivät virusten. Bakteeri ja Virus on eri asioita. Ne on eri muotoisia. Eivät sama asia.

        Leikkaussali tilanne on eri muutenkin kuin käyttää leikkaussalin ja sairaala-ympäristön ulkopuolella eivät ole verrattavissa. Maallikon rinnnastus jonka teit. Terveydenhuolto alan ammattilainen ymmärtää kyllä eron vaikka maskia käyttäisikin. Mutta terveydenhuolto alan ammattilainen ei vertaakkaan asioita samalla tavalla kuin tuossa teit.

        "Bakteerien takia käyttävät eivät virusten. Bakteeri ja Virus on eri asioita. Ne on eri muotoisia. Eivät sama asia."

        Woe woe. Voisko vähän ottaa asioista selvää? Kasvomaskeja käytetään sekä bakteerien että virusten takia, koska kummatkin aiheuttavat tarttuvia sairauksia. Jokainen mikro-organismi on oman näköisensä. Mutta samantyyppisiä muotoja - esim. sauva - esiintyy sekä bakteereissa että viruksissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole siitä ettei niitä saisi käyttää joka haluaa käyttää. Kyse olikin mitä todellista hyötyä sellaisesta on jos tarkemmin ajatellaan. Käyttö on täysin vapaaehtoista joten ei voida vaatia käyttämään.

        Niin puhut että suojaa, bakteereilta mutta virus on kokonaan eri asia (korona on virus, ei bakteeri). Virus menee läpi maskista ja tarttuu maskin läpi. Pitäisi olla sellaiset avaruuspukuviritelmät mitä virologit käyttää labroissa kun ne tutkii viruksia. Siinä on erikseen ilmanotto.

        Noista maskeista puheenollen on ihmeellistä että, "promotuimmat" maskit on niitä jotka vain estää levittämästä bakteeria. Jos olisin innostunut maskeista mitä en ole. Olisin suositeltu ainakin standardoituja maskeja jotka suojaisivat käyttäjäänsä.

        "Virus menee läpi maskista ja tarttuu maskin läpi"

        Älä viitsi. Istuva maski päästää jopa yskiessä pisaroita niin vähän läpi, että tartunnan saamiseksi pitäisi hangata nenäänsä naapurin maskiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on, ei ole pakko käyttää maskia ja sen käyttö on vapaaehtoista ainakin toistaiseksi 🤔
        Mitä ajattelet, tuleekohan Suomeen yleinen maskipakko?
        Minulla on sellaisia maskeja, jotka eivät päästä läpi viruksia, eikä bakteereja. Sain niitä ystävältänu, joka tarvii työssään täyden suojauksen, kiitos hälle ❤️
        Ne on vaan melko hintavia.
        Mitä ajattelet, cettä jos tulee maskipakko niin pitäisikö valtion kustantaa ne?

        ST

        "Mitä ajattelet, tuleekohan Suomeen yleinen maskipakko?"

        Ei tule. Kaikki eivät voi käyttää maskia happivajetta aiheuttavan perussairautensa vuoksi ( esim. vaikea astma, keuhkoahtauma, sydämen vajaatoiminta, vaikea anemia).


    • Anonyymi

      Aloitus hyvä kymmenen.

      Tosi on.
      On Raamatun vastaista huutaa esivaltaa vastustavia vihapuheita. 1 Timot. 2.1-4.

      "Olkaa Herran vuoksi alamaisia kaikelle inhimilliselle järjestykselle, niin kuninkaalle, joka on ylin, kuin maaherroillekin, jotka hän on lähettänyt pahaa tekeville rangaistukseksi mutta hyvää tekeville kiitokseksi. " 1 Piet. 2:13,14.

      Asiallinen politiikkaan osallistuminen on hyväksyttävää, mutta ei seurakunnan agendaan kuuluvana toimintana. Seurakunnan toimintaohje on pääosin lähetyskäskyssä. Eikä meitä ole kehotettu, että pitäisi parantaa eri valtioiden yhteiskunnat. Vain yksilöihmiset voivat tulla uskoon.

      • Anonyymi

        Seurakunnan, kuten kirkonkaan toimintaan ei politiikka kuulu. Tosin esim. Suomen Ev.lut.kirkko on ottanut reippaan kannanoton politiikan puolesta, Jumalaa vastaan.

        Mutta me pikku yksilöt... No, toisille asia voi olla tärkeämpi kuin toisille. Uskovalle Jumala ja Jumalan sana on tärkein, mutta jos Isänmaan turvallisuus vaatii, silloin voi kristittykin ikäänkuin nousta barrikaadeille...

        Vapaus, lempi –
        kumpi kultaisempi?
        Lemmelle henkeni
        uhriksi kannan,
        vapaus jos vaativi,
        lempenikin annan!

        (Otto Mannisen suomennos, lausujana Vetterantin Klory / Pikku Pietarin piha)
        ~


    • Anonyymi

      Nyrkit pystyyn vaan ja kaduille kovaan ääneen huutamaan vaatimuksia. Niinkö?

    • Anonyymi

      Vanhimmisto? Onko ne kastettu jo monenteen kertaan, nuo vanhemmistolaiset?

    • Anonyymi

      Vihanlietsonta ei ole koskaan oikein. Mutta vääryyttä vastaan nouseminen tietyssä tilanteessa on oikeamielisyyttä ja oikeudenmukaisuutta. Sitä Jumala raamatussa vaatii myös käytännössä, ei vain puheiden tasolla.

    • Anonyymi

      PerSuilta tuli sähköpostia. Näin se alkaa:

      "Kenttäkirje 3.9.2020
      Bensan hinta ylös - SDP:n kannatus alas

      Arvoisat kentänpuurtajat, kansanedustajat sekä Brysselin etuvartio

      Syyskuun alun Ylen gallupissa säilytimme kakkospaikan 18,8% (-0,1) kannatuksella. SDP romahti, vaikka Yle otsikoi kannatuksen ainoastaan taittuneen - kyllä 2% on iso muutos. Nyt SDP:n kannatus on 21,4%. Kokoomus kasvatti merkittävästi kannatustaan, nyt 18,3% ( 1%). Kepun kannatus kasvoi, mutta on edelleen vain 11,3% ( 0,8 %).

      Lukujen valossa meillä on historiamme parhaimmat asetelmat huhtikuun kuntavaaleihin." .... ....
      🍁🍁🍁

      • Anonyymi

        Ööö. Tärkein jäi: mukana kaavio, jossa Perussuomalaiset siis kakkossijalla: 18,8%.


    • Anonyymi

      Jumalattomat kantaa esivallan miekkaa.
      Luonnottomuutta ei saa arvostella kun se kuuluu ihmisoikeuksiin
      Jos vahingossa arvostelee eläimeen sekaantujaa, se on ihmisarvon loukkaus, siitä voi joutua suljetulle osastolle, se ei ole oma valinta. Ennen näitä asioita hoiti psykiatrit, nyt juristit.

      Ei ihme että talous pyörii väärin päin.

      On laulettu liikaa, nyt seuraa vihellys vaihe. Mikä laulaen tulee j.n.e. vai meneekö jo pillit suoraan pussiin.

    • Anonyymi

      Se on nyt Suomen loppu meneillään, ja politikot nopeuttaa kehitystä. Mellakkapoliisit eivät ole varautuneet yhtäkkiä alkavaan kaaokseen.
      Tämä on profetia.

    • Anonyymi

      Tuolla toimittiin kuin englanninkielisessä maailmassa FIXIT mielenilmauksessa. Siellä joukko pihokin hercule poroot tyyppisellä aksentilla oikein kosketuksessa puhu. Piho kertoi jossain haastattelussa, että hän on opetellut vierasperäistä puhetyyli aksenttia se kuulemma vetoaa kuulijoihin.

    • Anonyymi

      Tulevaisuuden antaa vain Jeesus. Taivastenvaltakunta on siksi annettu.

    • Anonyymi

      On nähty etteivät he tiedä mitä tekevät. Häpeään eivät joudu ne, jotka totuutta pitävät. Esivalta joka pimeyden töitä pitää yllä on häviävä totisesti.

    • Anonyymi

      Jumala antoi toivon ja tulevaisuuden, ei eläkkeellejäännin henkeä. Onko vanhemmiston vaikea hyväksyä tulevaa asiaa?

    • Anonyymi

      Vanhimmistot taitavan nykyisin olla etunenässä rettelöimässä yhteiskuntaa vastaan.

    • Anonyymi

      "Olkaa alamaiset esivallalle!"

    • Anonyymi

      Onko vanhimmisto jossain kieltänyt osallistumisen mielenosoituksiin? Kertokaa yksikin sellainen seurakunta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onko vinkkejä ikävän lopettamiseen?

      Onko hyviä vinkkejä, miten pääsisi ikävästä eroon? Järkeviä pliis!
      Ikävä
      63
      2373
    2. Rippileirillä ahdistelua - jälleen kerran

      Lyhyen ajan sisällä monia tapauksia jotka todistavat, että lapsenne eivät ole turvassa rippileirillä. Leirin yövalvoja
      Luterilaisuus
      65
      1037
    3. Mikä on toivomuksesi

      Tällä hetkellä
      Ikävä
      102
      912
    4. Olen tyytyväinen Tinderiin

      Deittailu on pitkän parisuhteen jälkeen ollut pääosin virkistävää ja kiva sosiaalinen harrastus, josta on saanut seuraa,
      Sinkut
      140
      902
    5. Nimesi nainen

      On koko päivän ollut ajatusteni ykkönen. Jotenkin kaipaan sinua nyt entistä enemmän ja se on saanut minut miettimään tos
      Ikävä
      48
      866
    6. Tunnen intohimoa.

      Jokaiselle naiselle sanon että panisin.
      Ikävä
      169
      864
    7. Vaikka olet nainen

      Tunteellinen ja suhtaudut asioihin hyvin syvällisesti ( mikä on hyvä asia). Mutta kai sua nyt joskus huvittaa tämä meid
      Ikävä
      33
      748
    8. Eihän nyt mikään

      Sitten varmasti jäänyt hiertämään meidän välejä. Meillähän ei ole varsinaisesti edes koskaan mitään ollut ja siksi itse
      Ikävä
      51
      733
    9. Yritän toipua siitä, etten sinua saanut nainen

      Niin oli varmaan tarkoitettu. Oli nähty, että me emme kuulu yhteen ja teiden täytyy kulkea eri suuntaan. Yritän toipua m
      Ikävä
      38
      729
    10. Tavio toi uudet tuulet ministeriöön: Rukoushetkiä kabinetissa, vähemmistöpuheet pannaan

      Ulkomaankauppa- ja kehitysministeri Ville Tavio on ilmoittanut, ettei hänen puheisiinsa saa kirjoittaa mitään seksuaali-
      Ateismi
      71
      694
    Aihe