Hei työnhakija,
Hyviä uutisia, voit päästä mukaan Työ-SIB -työllistämisohjelmaan!
Mikä on Työ-SIB -ohjelma?
Työ-SIB on uusi työllistämisohjelma, jonka Työ- ja elinkeinoministeriö on tilannut FIM Oyj:ltä. Työ-SIB ohjelman tavoite on löytää sinulle työpaikka. Työ-SIB valmentaja auttaa sinua työnhaussa ja etsii kanssasi työpaikkoja.
Mitä Työ-SIB -ohjelmassa tapahtuu?
Työvalmentaja soittaa sinulle ja sopii valmennuksen aloittamisesta. Hän keskustelee kanssasi sinun toiveista työpaikan suhteen. Katsot valmentajan kanssa vapaita työpaikkoja ja teet työhakemuksia. Voit osallistua suomen kielen ryhmäopetukseen, jos tarvitset lisää kielitaitoa. Lisäksi voi olla ryhmävalmennusta, osaamiskartoituksia tai lyhyitä koulutuksia. Ohjelma voi kestää yhdestä kuukaudesta yhteen vuoteen, riippuu siitä, miten nopeasti työllistyt.
Miten pääset mukaan ohjelmaan?
TÄRKEÄÄ: Kirjoita sinun tiedot (nimi, puhelinnumero) Työ-SIB valmentajan puhelinsoittoa varten, linkki Työ-SIB -ohjelman sivuille:
Heil Hitme
Ilmoittaudu mukaan uuteen Työ-SIB-työllistymisohjelmaan!
8
2199
Vastaukset
- Anonyymi
Todennäköisesti tässä etsitään työttömälle Työkokeilupaikka, eli työtön tekee 30 tuntia viikossa työtä, josta saa korvauksena työmarkkinatuen, asumistuen ja 9 euron kulukorvauksen. Eläkettä ei kerry, oikeutta työterveyspalveluun ei ole ja lomapäiviä ei myöskään kerry.
Yrityksellä ei ole tietenkään minkäänlaista velvollisuutta palkata työtöntä palkkatöihin kun tämä työkokeilu on ohitse.
Kätevästi saadaan siivotttua työttömyystilastoja kyseisellä toiminnalla, mikäli työtön on työkokeilussa hän ei ole tilastoissa työtön. - Anonyymi
"Ohjelma voi kestää yhdestä kuukaudesta yhteen vuoteen, riippuu siitä, miten nopeasti työllistyt." Eli pääset vapaaksi vasta saatuasi työpaikan. Huh huh! No, onhan se noiden iilimatojen työllistämistä meidän kustannuksellamme. Työtön näyttää olevan hyvä työllistäjä.
- Anonyymi
Se vaan että työkokeilut voi olla 4-8 tuntia päivässä eli jopa yli 100 tuntia teet töitä kuukaudessa kun saat siitä 9 euroa päivässä. Mitään palkkatyötä tuosta ei saa vaikka olisi minkälainen valmentaja. Ne on huijareita, minulla ollut sellainen valmentaja eikä se edes yrittänyt löytää minulle palkkatöitä. Tuli vain ehdotuksia työkokeiluista raksalle 8 tuntia päivässä 5 päivää viikossa. Ylitöitäkin olis pitänyt tehdä. Sitten elintarviketehtaaseen pesuhommiin yrittivät saada, joustava työaika eli ylitöitä olis pitänyt tehdä ilman korvausta, sinne tehtaaseen 30 km matka se olis pitänyt maksaa itse kuljetus.
- Anonyymi
Osallistuin siksi että pelotti että jotain sanktiota tulee jos en osallistu, joo luki että vapaaehtoista mutta silti pelotti. Kyllä siellä autettiin oikeidenkin töiden hakemisessa ja tietenkin ne yritti työkokeilua tuputtaa siitä jyrkästi kieltäydyin. Jonkun aikaa osallistuin ja ilmoitin että kiitos avusta mutta nyt mä lopetan tämän. Hyvä puoli oli että kaikki hoitui kotoa käsin video yhteydellä ettei perkele tarvinnu raahautua mihinkään.
- Anonyymi
Ainoa positiivinen asia tuossa ohjelmassa on että sen voi kesketttää milloin tahansa ja ilman karenssia. Ainakin ennen oli asia näin.
- Anonyymi
Minullekin tuli tälläinen kutsu, vaikka teen sijaisuuksia kaupundille ja teen8h päivässä, nyt en taas ymmärrä, että halutaanko, nyt tällänen kohta 62 vuotias vain ilmaistyöhön.
- Anonyymi
Hyvä aloitus: työnhakija. Tuo ei ole työtä.
- Anonyymi
Tampereen seudulla ei ole vissiin yhtään kokonaan työtöntä, kun minulle, jolla on kuitenkin sijaisuuksia tuli kutsu tälläiseen ja luulisin, että ensisijaisesti pitäisi yrittää työllistää niitä, joilla ei ole mitään työtä, tt keväällä 62 vuotta täyttävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1393095- 81686
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221374Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441171
- 371051
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381032Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133987- 47964
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.38918