Huomio joka osui kohdalle...

Exä muuttaa eri kaupunkiin. Tyttöni muuttaa muksna ja jäädään kotiin poitsun kaa kahdestaan. Joo, ihan elämää...

Mutta ajattelin etsi biisejä mitkä voisin tytölle antaa mukaan voimiksi... mutta kylläpä etsityttää. Jos etsin tytölleni-biisiä, tulee joku Kake Randelin ja Danny....🙄

Nyt jos koskaan tajuan konkreettisesti mitä se tytöttely meiltä kaksilahkeisilta on.... ja vielä yks Kynäpervo normalisoi sitä...

Mutta löysinhän edes yhden....

https://youtu.be/cDXwxcPqBVM

Mutta naisen laulamana.... onko mitään vastaavaa miehen laulamana? Vois enemmän tuntua, että on isältä...???🤔

182

62

Vastaukset 182

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oh! Voi ei 😟

• No en mä tuota hae.... joskus elämä kuitenkin muuttuu...😊

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No en mä tuota hae.... joskus elämä kuitenkin muuttuu...😊

Niin, mutta...🙁

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No en mä tuota hae.... joskus elämä kuitenkin muuttuu...😊

Anteeksi, minulle tuli vaan haikea olo...😢

• Anonyymi kirjoitti:

Anteeksi, minulle tuli vaan haikea olo...😢

No sekin kuuluu elämiseen. 😊

Kyllä minullakin on haikeita tunteita ja ikävää, mutta ei ne sina ole huonoja tunteita. Sinunkin vanhemmat on eläneet niitä. 😊

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No sekin kuuluu elämiseen. 😊

Kyllä minullakin on haikeita tunteita ja ikävää, mutta ei ne sina ole huonoja tunteita. Sinunkin vanhemmat on eläneet niitä. 😊

*halaa*

• Anonyymi

• Anonyymi

Haikea mieli?

Sen hetken niin tarkkaan muistan mä vain, kun isäksi tulin ja tyttären sain, sen joka on kokenut elämässään, hänen ymmärtävän tiedän onnen tään-sinä perhonen kukkien maan.
      Olit pieni sä niin, sovit kädelleni , toi hymysi sun valon sydämeeni, kun tiukasti tarttuivat sormesi sun , tuon sormeni ympäri ojennetun,sinä perhonen kukkien maan.mä muistan kaikki sun kyynelees ja hellät lapsen suukkoses ja hiusten ensi saparot sinä perhoseni oot .
      Nyt koulua käyt, monet taidot sä saat, opit tuntemaan kansat ja kaukaiset maat ja ystävät hyvät sä saanut oot myös, opit hoitamaan tehtävät pikkuiset työs.
      Oma tahtosi, sielusi vahvistuu vain , sua vaaroilta suojella tahtoisin ain, jos kahleelta suojani tuntua vois, muista lintua , poikaset lähdössä pois
      Ei emokaan päästäisi milloinkaan kai luotansa rakasta poikastaan, mut estää en voi ,, enkä tahtoiskaan, menemästä maailmaan.
      Tee tehtäväs ole ain ihminen ja levitä ,salli rakkauden , niin matkasta selviät elämän, sinä perhoseni oot..

Elämä on.

AsianVierestä

• Uppos! ☺️

On vaan hyvä kun tyttö ottaa askelia ja uskaltaa. 🙂

Tottakai on haikea mieli, kun pikkuisen vähemmän näen niitä hymyileviä kasvoja, mutta eipä ne mihinkään maailmasta katoa. 😀

Hän urhea tyttöni mun. 😊

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Uppos! ☺️

Tottakai on haikea mieli, kun pikkuisen vähemmän näen niitä hymyileviä kasvoja, mutta eipä ne mihinkään maailmasta katoa. 😀

Hän urhea tyttöni mun. 😊

Ei, ei...🙁 älkää jakako nooin :(

• Anonyymi kirjoitti:

Ei, ei...🙁 älkää jakako nooin :(

Joskus elämä vie vaan...

Ennenpitkää...

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Joskus elämä vie vaan...

Ennenpitkää...

mymmymmymmyyh...höh niin kai sitten...jos niin sanot.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin sinäkin läksit ja tuut pärjäämään. 😊

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Niin sinäkin läksit ja tuut pärjäämään. 😊

Älä nyt itketä ja naurata yhtä aikaa, minun pärjäilyistä ei koskaan ole ollut mitään takeita hassu 😄 ja ehkä juuri siksi reaktiokin ☺️

Eihän hirveen kauas? Ettei puolta Suomea välissä?

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Uppos! ☺️

Hän urhea tyttöni mun. 😊

🙂😊😊😘😘🥰

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lillis 2020 huutelee puskista?

• Anonyymi kirjoitti:

Älä nyt itketä ja naurata yhtä aikaa, minun pärjäilyistä ei koskaan ole ollut mitään takeita hassu 😄 ja ehkä juuri siksi reaktiokin ☺️

Eihän hirveen kauas? Ettei puolta Suomea välissä?

Noin 120 km... ei kovin pitkän matkan päähän onneks. 😊

• Anonyymi kirjoitti:

Lillis 2020 huutelee puskista?

Mispönttöuuni mymmyttelee tuolleen ja kauhistelee kaikkea uutta ja "pelottavaa". :)

• J-76 kirjoitti:

Mispönttöuuni mymmyttelee tuolleen ja kauhistelee kaikkea uutta ja "pelottavaa". :)

Minäkin luulisin, että se oli pönttis. 😊

Hän pitää siitä, että isukilla ja tytöllä hyvät välit. 😊 Ja kyllähän ne on, vaikka välimatka fyysisesti muuttuis.

• Disse kirjoitti:

Minäkin luulisin, että se oli pönttis. 😊

Hän pitää siitä, että isukilla ja tytöllä hyvät välit. 😊 Ja kyllähän ne on, vaikka välimatka fyysisesti muuttuis.

Juu, myötäelää sun matkassa monesti, olen huomannut. :)

Jotenkin vaan ihmisillä on täällä omat "maneerit" mitkä oppii yhdistämään tiettyyn ihmiseen.

Välimatka voi jossain määrin olla hyväksikin, ehtii tulla ikävä likallakin. Ikävä on hyvä asia, hyvä joskus tuntea ikävää. Oppii arvostamaan sitä, kun on mahdollista olla yhdessä ikävöinnin kohteensa kanssa.

Se kasvattaa kummasti sekin.

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Noin 120 km... ei kovin pitkän matkan päähän onneks. 😊

Ei paha matka. Onneksi ei kauemmaksi 👍

• Anonyymi
        J-76 kirjoitti:

Mitä sinä ihmisiä kyttäät!

• Anonyymi kirjoitti:

Ei paha matka. Onneksi ei kauemmaksi 👍

Joo. No nykyään on hyvät yhteysmahdollisuudet vielä. On whatsapp-näköpuheluja ja Skypee... että ei sen tartte aina olla sitä fyysistä läsnäoloa.

Ja jos joka toinen viikonloppu mäkee, koettaa sit olla vaan yhdessä mahdollisimman paljon silloin. Tosin voihan se mennä mulla sit töissä... 🤔

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä sinä ihmisiä kyttäät!

Kah joutessani vuoan kyttään, kun en muutakaan tekemistä keksi. :)

• Disse kirjoitti:

Joo. No nykyään on hyvät yhteysmahdollisuudet vielä. On whatsapp-näköpuheluja ja Skypee... että ei sen tartte aina olla sitä fyysistä läsnäoloa.

Ja jos joka toinen viikonloppu mäkee, koettaa sit olla vaan yhdessä mahdollisimman paljon silloin. Tosin voihan se mennä mulla sit töissä... 🤔

Se tarttee sun ruveta sitten sopimaan työvuoroja silleen, että saat viikonloput vapaaksi kun likka on sulla tai päivävuoroa tjn?

• J-76 kirjoitti:

Se tarttee sun ruveta sitten sopimaan työvuoroja silleen, että saat viikonloput vapaaksi kun likka on sulla tai päivävuoroa tjn?

Voipi olla mahdotonta...mutta pitää miettiä siihen vaihtoehtoja... kannattaa miettiä sitten käytännön kanssa, kun muutot on tehty.

Siihenkin saa ammattiapua ja samalla päivittää huoltajuussopparin. Ei kannata hätiköidä. 😊

• Disse kirjoitti:

Voipi olla mahdotonta...mutta pitää miettiä siihen vaihtoehtoja... kannattaa miettiä sitten käytännön kanssa, kun muutot on tehty.

Siihenkin saa ammattiapua ja samalla päivittää huoltajuussopparin. Ei kannata hätiköidä. 😊

Niinpä, ei mennä asioiden edelle. Mites tyttären kaverit? Kaveriporukka vaihtuu tietysti asuinpaikan myötä ainakin siinä määrin, että välimatkan takia ei arkisin pääse hengailemaan yhdessä.

Muistan itse, kun olin 13 ja muutettiin landelle, että syletti kun hyvät kaverit jäi vanhaan kotikaupunkiin. Eikä sen koomin kyllä enää nähtykään, kun yhden kaverin kanssa muutamana kesänä. Kunnes sekin sitten jäi.

• J-76 kirjoitti:

Niinpä, ei mennä asioiden edelle. Mites tyttären kaverit? Kaveriporukka vaihtuu tietysti asuinpaikan myötä ainakin siinä määrin, että välimatkan takia ei arkisin pääse hengailemaan yhdessä.

Muistan itse, kun olin 13 ja muutettiin landelle, että syletti kun hyvät kaverit jäi vanhaan kotikaupunkiin. Eikä sen koomin kyllä enää nähtykään, kun yhden kaverin kanssa muutamana kesänä. Kunnes sekin sitten jäi.

No kaverithan tietty jää tänne. Mutta onneks on noita sovelluksia, millä pitää yhteyttä. Luulisin että sit viikonloppuisin on täällä joku yökylässä, niinkuin nyttenkin on ollut. 😃
        Käyvät ottamassa kylpyammeessa kylpyjä ja jalkahoitoja saunareissulla. 🙂

• Disse kirjoitti:

No kaverithan tietty jää tänne. Mutta onneks on noita sovelluksia, millä pitää yhteyttä. Luulisin että sit viikonloppuisin on täällä joku yökylässä, niinkuin nyttenkin on ollut. 😃
        Käyvät ottamassa kylpyammeessa kylpyjä ja jalkahoitoja saunareissulla. 🙂

Heh, se on totta. Unohdin aivan kaikki sovellukset, kun ei ole käytössä. Mutta totta, elävää kuvaakin on mahdollista reaaliajassa jo nähdä ja kuulla. :)

Pitäis vissiin päivittää itsensäkin tähän päivään.

Kyllä mä uskon, että homma hoituu pienen alku opettelun jälkeen kaikkineen. Pakosti aloin miettimään itsekin kaikenlaista tässä omien lasten kasvaessa ja keskutelua seuratessa.

Meillä tuo ekaluokkalainen haluisi huomenna kävellä kouluun yksinään, mutta jotenkin huolettaa toi liikenne tossa, kun vedetään kylkimöyryä kapealla tiellä pysähtymättä suojatien yli eikä pää käänny autoilijalla eikä lapsellakaan. Pakkohan se on jossain vaiheessa sinne laskea, mutta ei helvetti kun suoraan sanottuna pelottaa nuo kaahaavat hullut!

• J-76 kirjoitti:

Heh, se on totta. Unohdin aivan kaikki sovellukset, kun ei ole käytössä. Mutta totta, elävää kuvaakin on mahdollista reaaliajassa jo nähdä ja kuulla. :)

Pitäis vissiin päivittää itsensäkin tähän päivään.

Kyllä mä uskon, että homma hoituu pienen alku opettelun jälkeen kaikkineen. Pakosti aloin miettimään itsekin kaikenlaista tässä omien lasten kasvaessa ja keskutelua seuratessa.

Meillä tuo ekaluokkalainen haluisi huomenna kävellä kouluun yksinään, mutta jotenkin huolettaa toi liikenne tossa, kun vedetään kylkimöyryä kapealla tiellä pysähtymättä suojatien yli eikä pää käänny autoilijalla eikä lapsellakaan. Pakkohan se on jossain vaiheessa sinne laskea, mutta ei helvetti kun suoraan sanottuna pelottaa nuo kaahaavat hullut!

No tiedän huolen... kyllähän sitä meinaa vähän olla vaikea uskoa siihen omaan lapseen, mutta toisaalta nyt jos koskaan pitää saada koetella niitä omia askelia...
        Nyt, kun eivät vielä ole maailmassa yksin, on mahdollisuus kokeilla siipiään turvallisessa ympäristössä.

Sama tään mun tytön kanssa. Hän tuppaa vähän huonosti ottaa vastuuta itsestään, mutta nyt pitäisi oikeasti ottaa sitä. Ja ehkä hän haluaakin nyt niin tehdä? Kaikki on hyvin, hällä on minut täällä puhelimen kilahduksen päässä, oma äiti siellä samassa kämpässä, lisäksi hän tykkää jutella mun systerin kanssa asioista. Eli hyvä tukiverkosto. Niin ja siis mummot vielä lisäksi tukena. Toinen meneekin sinne muuttoviikolla seuraks alkuun. 😊

• Disse kirjoitti:

No tiedän huolen... kyllähän sitä meinaa vähän olla vaikea uskoa siihen omaan lapseen, mutta toisaalta nyt jos koskaan pitää saada koetella niitä omia askelia...
        Nyt, kun eivät vielä ole maailmassa yksin, on mahdollisuus kokeilla siipiään turvallisessa ympäristössä.

Sama tään mun tytön kanssa. Hän tuppaa vähän huonosti ottaa vastuuta itsestään, mutta nyt pitäisi oikeasti ottaa sitä. Ja ehkä hän haluaakin nyt niin tehdä? Kaikki on hyvin, hällä on minut täällä puhelimen kilahduksen päässä, oma äiti siellä samassa kämpässä, lisäksi hän tykkää jutella mun systerin kanssa asioista. Eli hyvä tukiverkosto. Niin ja siis mummot vielä lisäksi tukena. Toinen meneekin sinne muuttoviikolla seuraks alkuun. 😊

Mulla ei ole vaikea uskoa omaan muksuun, mutta noihin saatanan kaahaajiin kyllä. Tässä asuu perheellisiä joista suurin osa on näitä kaahaajia, pennut kulkee tossa kapealla tiellä missä ei kaksi henkilöauto ohi toisistaan kunnolla mahdu, ilman renkaiden käymistä ojan puolella. Sitten vetää maajussia miljoonaa traktorilla kärrit täydessä hiekkakuormassa alamäkeen ja ylämäkeen. Rajoitus on kyllä, mutta harva sitä noudattaa.

Siinä ei jalankulkijalla ole tilaa väistää kun ojaan, jos tajuaa väistää. Tollaset nappulat kun saattaa vielä väistää ihan väärään suuntaan tai ajatuksissaan kulkeutua tienreunasta keskelle tietä. Polkupyörilläkin näkee kuinka ne vetää surutta ryppäänä ja suojatien yli katsomatta tuleeko risteyksessä ketään. Pyörä kääntyy sinne minne pääkin. Huh huh. paska jäykkänä olen muutamat kerrat kävellyt ja tuurilla kotiin selvinnyt. :D

• J-76 kirjoitti:

Mulla ei ole vaikea uskoa omaan muksuun, mutta noihin saatanan kaahaajiin kyllä. Tässä asuu perheellisiä joista suurin osa on näitä kaahaajia, pennut kulkee tossa kapealla tiellä missä ei kaksi henkilöauto ohi toisistaan kunnolla mahdu, ilman renkaiden käymistä ojan puolella. Sitten vetää maajussia miljoonaa traktorilla kärrit täydessä hiekkakuormassa alamäkeen ja ylämäkeen. Rajoitus on kyllä, mutta harva sitä noudattaa.

Siinä ei jalankulkijalla ole tilaa väistää kun ojaan, jos tajuaa väistää. Tollaset nappulat kun saattaa vielä väistää ihan väärään suuntaan tai ajatuksissaan kulkeutua tienreunasta keskelle tietä. Polkupyörilläkin näkee kuinka ne vetää surutta ryppäänä ja suojatien yli katsomatta tuleeko risteyksessä ketään. Pyörä kääntyy sinne minne pääkin. Huh huh. paska jäykkänä olen muutamat kerrat kävellyt ja tuurilla kotiin selvinnyt. :D

Tekis mieli tyrkätä rengas vanteineen tohon tielle, kun joku kaahaaja taas lentää tulla tuolta miljoonaa. Olis kiva nähdä mihin se autonsa ohjaa, kun rengas kierii tielle. :D

Jos olis joku rämä pajero ja karjapuskuri, voisi tunkea sen tohon tielle aina sopivasti, kun joku hullu painaa kaasua nilkka suorana.

Kattoa kuinka nopeat refleksit kaaharilla on.

• J-76 kirjoitti:

No sähän voisit vaikka muutamana päivänä kulkea vähän kauempana, kuulomstksn päässä ja seurailla. Sitten kun huomaat, että homma toimii ja tytön keskittyminen on valpasta, saat itsellesikin rauhan. 😊

Ja neitille voit kertoa suoraan huolesta. Tehkää se koulutien turvallisesti kulkemisen perehdytys yhdessä turvallisen tuntuiseksi kummallekin. 😊 Muksut on hirmuisen fiksuja, kun ne ottaa hommaan mukaan oikeasti. 😊

• J-76 kirjoitti:

Tekis mieli tyrkätä rengas vanteineen tohon tielle, kun joku kaahaaja taas lentää tulla tuolta miljoonaa. Olis kiva nähdä mihin se autonsa ohjaa, kun rengas kierii tielle. :D

Jos olis joku rämä pajero ja karjapuskuri, voisi tunkea sen tohon tielle aina sopivasti, kun joku hullu painaa kaasua nilkka suorana.

Kattoa kuinka nopeat refleksit kaaharilla on.

No joskus mä vein tytön kouluun ja siinä oli kaksi tien ylitystä. Tulin tietty samaa reittiä takaspäin ja joku apina ajoi 60-70 km/h 40;n alueella. Menin rauhassa suojatielle ja rauhassa kävelin yli. Pässi huusi jotain avonaisesta ikkunasta, johon mä vastasin keskisormella. Olis vaan tullut pihalle rottelostaan, niin ois voitu katsoa kuka teki ja mitä väärin...

Mutta ei noi tajua... korkeintaan sitten kun oikeasti ajavat jonkun yli...🤨
        Vaikea sanoa oikeasti miten tuollaisten luupäähän uppoaa, etteivät ne nopeusrajoitukset ole turhaan tiellä..

• Disse kirjoitti:

No sähän voisit vaikka muutamana päivänä kulkea vähän kauempana, kuulomstksn päässä ja seurailla. Sitten kun huomaat, että homma toimii ja tytön keskittyminen on valpasta, saat itsellesikin rauhan. 😊

Ja neitille voit kertoa suoraan huolesta. Tehkää se koulutien turvallisesti kulkemisen perehdytys yhdessä turvallisen tuntuiseksi kummallekin. 😊 Muksut on hirmuisen fiksuja, kun ne ottaa hommaan mukaan oikeasti. 😊

On tuita yhdessä tallattu, vaan ei ole tuo koulureitti turvallinen ja turvallisempaa vaihtoehtoa ei ole.

Ens viikolla lupasin antaa liekaa, menköön edellä ja mä tuun perästä. Puhelin mukaan, niin soittaa, jos ongelmia tai kun perillä koulussa.

Muksut juu, mutra kun olis aikuisetkin. Nehän täällä on tolloja. :D

Kaahaa pentujen päälle.

• J-76 kirjoitti:

On tuita yhdessä tallattu, vaan ei ole tuo koulureitti turvallinen ja turvallisempaa vaihtoehtoa ei ole.

Ens viikolla lupasin antaa liekaa, menköön edellä ja mä tuun perästä. Puhelin mukaan, niin soittaa, jos ongelmia tai kun perillä koulussa.

Muksut juu, mutra kun olis aikuisetkin. Nehän täällä on tolloja. :D

Kaahaa pentujen päälle.

No kyllä se siitä ajastaan suttaantuu ja selkenee. 😊👌

• Disse kirjoitti:

No joskus mä vein tytön kouluun ja siinä oli kaksi tien ylitystä. Tulin tietty samaa reittiä takaspäin ja joku apina ajoi 60-70 km/h 40;n alueella. Menin rauhassa suojatielle ja rauhassa kävelin yli. Pässi huusi jotain avonaisesta ikkunasta, johon mä vastasin keskisormella. Olis vaan tullut pihalle rottelostaan, niin ois voitu katsoa kuka teki ja mitä väärin...

Mutta ei noi tajua... korkeintaan sitten kun oikeasti ajavat jonkun yli...🤨
        Vaikea sanoa oikeasti miten tuollaisten luupäähän uppoaa, etteivät ne nopeusrajoitukset ole turhaan tiellä..

Justiinsa tuo, vauhti on 20-30 km/h ylinopeuden puolella kiinteistöille menevällä tiellä.

Sama koulun nurkalla on pöheikköä ylipaikan kohdalla, niin ettei pieni ihminen pysty näkemään esteettömästi tielle olematta jo tiellä ja siinäkin ihmiset vetää 100 km/h hyvin harva himmaa ennen töysdyä. Hidastetta ja sitten onkin jo myöhäustä.

Soitan polliisit kytikseen, rupee ropisee sakkoja niin jos menis jakeluun.

Oon itekin miettinyt et jäisin siihen koulun nurkalle, missä mukelot ylittää tien päästäkseen kouluun, niin kytikseen. Mulla olis aikaa leikkiä sen verran liikenteenjakajaa, että vahtis että kaikki muksut on päässeet turvallisesti tien yli omat ja toisten.

Käydä nyrkkiä koppasemassa kuulaan, jos koheltajia tulee naukumaan. 😃

• Disse kirjoitti:

No kyllä se siitä ajastaan suttaantuu ja selkenee. 😊👌

Juu, kun ei tulis ruumiita sitä ennen. 😬

• J-76 kirjoitti:

Justiinsa tuo, vauhti on 20-30 km/h ylinopeuden puolella kiinteistöille menevällä tiellä.

Sama koulun nurkalla on pöheikköä ylipaikan kohdalla, niin ettei pieni ihminen pysty näkemään esteettömästi tielle olematta jo tiellä ja siinäkin ihmiset vetää 100 km/h hyvin harva himmaa ennen töysdyä. Hidastetta ja sitten onkin jo myöhäustä.

Soitan polliisit kytikseen, rupee ropisee sakkoja niin jos menis jakeluun.

Oon itekin miettinyt et jäisin siihen koulun nurkalle, missä mukelot ylittää tien päästäkseen kouluun, niin kytikseen. Mulla olis aikaa leikkiä sen verran liikenteenjakajaa, että vahtis että kaikki muksut on päässeet turvallisesti tien yli omat ja toisten.

Käydä nyrkkiä koppasemassa kuulaan, jos koheltajia tulee naukumaan. 😃

Niin, kyllä mieli tekis välillä ropistaa otsaan sellaisia aivottomia idiootteja, mutta kun niin saisikin tehdä, ilman että sais itse vaikeuksia.

Poliisit vois kyllä koettaa jostain saada aikaa näin alkusyksyisin järjestää ratsioita. Johonkin puskaan vaikka sellainen kameramaija räpsimään muistutuslappuja... vois joiltain hyvin kortti lähtee kuivumaan, niin alkais rauhoittumaan se kaahailu. 😀

• No taatusti lisään listaan. ☺️

Jotenkin mä itse haluisin vaan niin jo antaa voimia sille minulle tärkeelle ihmiselle.
        Silleen, että hänen ei tarvitse hakea sitä jotain muualta kuin itsestään.

Mulle on tullut vastaan itselle elämässä niin monta naista, jotka yhä etsii sitä isän sparrausta. On vaan epäusko pärjäämisestä ja kova näyttämisen halu.

Minuakin hirvittää iso maailma minkä tyttö kohtaa, mutta uskon siihen voimaan mikä siellä on ihmisessä itsessään.... sen kun saisin sanottua hälle matkaevääksi. 😊

• Disse kirjoitti:

No taatusti lisään listaan. ☺️

Jotenkin mä itse haluisin vaan niin jo antaa voimia sille minulle tärkeelle ihmiselle.
        Silleen, että hänen ei tarvitse hakea sitä jotain muualta kuin itsestään.

Mulle on tullut vastaan itselle elämässä niin monta naista, jotka yhä etsii sitä isän sparrausta. On vaan epäusko pärjäämisestä ja kova näyttämisen halu.

Minuakin hirvittää iso maailma minkä tyttö kohtaa, mutta uskon siihen voimaan mikä siellä on ihmisessä itsessään.... sen kun saisin sanottua hälle matkaevääksi. 😊

Varmasti saat sanottua. 🤗

• Anonyymi

Cat Stevens Wild world

• Uuh, tää on hyvä...

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Uuh, tää on hyvä...

Robbie Williams Go gently

• Anonyymi

Kuulin radiosta, olisiko ollut jotain 10-vuotiaana, Maaritin biisin Lainaa vain. Älyttömän hyvä teos.

"Mä muistan kun synnyit tulit ja huusit niin
      Huudat vielä uudestaan öihin pimeisiin
      Mä toivon että
      Pärjäät yli yön huomiseen"

Siinä on juuri se . Kun pärjää yön yli, niin kyllä se siitä.

• Biisilinkkien sijaan kysyn että mitä mieltä tyttö on itse asiasta? Eikös hän ole jo sen ikäinen että saa päättää kumman vanhemman luona haluaa asua, ja sullahan on käsittääkseni torpassa sen verran tilaa että sopisi olemaan sunkin luona. Jos haluaisi jäädä tuttuun kaupunkiin olisi paljon enemmän hyötyä kuin mistään voimabiisistä sun myönteinen suhtautuminen siihen asiaan.

• Anonyymi

Niin, minä kannatan tätä. Ei saa hajottaa kaikki ihan erilleen 🙁

• Anonyymi

Eikös tuo nyt vaikuta jos sovitulta jutulta, Dissen ja exän?

Vanhemmat tekevät päätökset. Normaalit vanhemmat ottavat tietysti lapsen kannan huomioon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhemmat tekevät päätökset. Normaalit vanhemmat ottavat tietysti lapsen kannan huomioon.

Tyttö tarvii isää...🙁

• Tietty itse haluaa tätä. Uskon siihen kun itse on päättänyt. Vaihtoehtoina on ollut minun puolesta myös täällä asuminen.

On tyttö puhunut valinnanvaikeudesta mulle... mutta mä oon vaan kertonut tukeni mihin vaan hän haluaa...

Nyt näin.... ja minä aion tukea häntä tässä...

• Anonyymi kirjoitti:

Tyttö tarvii isää...🙁

En mä mihinkään häviä...😊

• Anonyymi kirjoitti:

Ei se välttämättä niin kiveen kirjoitettu vielä ole. Voihan se olla että äxä on vain ilmoittanut oman päänsä mukaisen mielipiteen. Tässä on nyt se kohta jossa tytär tarvitsee dissen tukea jos ei halua lähteä. Tilannehan ei välttämättä ole kovin dramaattinen jos muutto melko lähelle mutta jos edemmäs on se sitten sitäkin että dissen vieroittaminen tyttärestä alkaa sinä päivänä kun muuttoauto lähtee. Siinä mielessä kannattaa miettiä eikä ottaa ihan itsestäänselvyytenä sitä että tytär noin vaan riistetään isältä ja toisinpäin.

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

En mä mihinkään häviä...😊

No niinh...et kans sitten häviä...oot yhtä tiukasti iskä kun tähän astikin. 🧐🤔 niiin...

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Tietty itse haluaa tätä. Uskon siihen kun itse on päättänyt. Vaihtoehtoina on ollut minun puolesta myös täällä asuminen.

On tyttö puhunut valinnanvaikeudesta mulle... mutta mä oon vaan kertonut tukeni mihin vaan hän haluaa...

Ovi aina auki! Kellon ympäri...mieli voi muuttuakin 😌

• Disse kirjoitti:

Tietty itse haluaa tätä. Uskon siihen kun itse on päättänyt. Vaihtoehtoina on ollut minun puolesta myös täällä asuminen.

No ei kai siinä sitten. Sanot vaan että ovi on auki sunkin luona jos tuleekin hankalaa uudessa paikassa ja tahtoo takaisin. Se varmasti antaa voimia myös sinne päähän kun tietää että voi tulla sunkin luo jos alkaa myöphemmin näyttää että on tarvis.

• Disse kirjoitti:

Kertoo kuinka hyvä äiti hänellä on🥰

• Harmaaritari kirjoitti:

No ei kai siinä sitten. Sanot vaan että ovi on auki sunkin luona jos tuleekin hankalaa uudessa paikassa ja tahtoo takaisin. Se varmasti antaa voimia myös sinne päähän kun tietää että voi tulla sunkin luo jos alkaa myöphemmin näyttää että on tarvis.

Eiköhän tuo ole heille ja heillä päivänselvää.

• Harmaaritari kirjoitti:

Täällä sitä ollaan, ihden kilauksen päässä aina. 😊👌

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Ei se välttämättä niin kiveen kirjoitettu vielä ole. Voihan se olla että äxä on vain ilmoittanut oman päänsä mukaisen mielipiteen. Tässä on nyt se kohta jossa tytär tarvitsee dissen tukea jos ei halua lähteä. Tilannehan ei välttämättä ole kovin dramaattinen jos muutto melko lähelle mutta jos edemmäs on se sitten sitäkin että dissen vieroittaminen tyttärestä alkaa sinä päivänä kun muuttoauto lähtee. Siinä mielessä kannattaa miettiä eikä ottaa ihan itsestäänselvyytenä sitä että tytär noin vaan riistetään isältä ja toisinpäin.

Mitähän sinäkin harmis hourailet? Mikä vierotus? ? Kyllähän tyttö isän luo pääsee vaikka joka vkl tai voi sinne muuttaa jos mieli hänellä muuttuu. Sinulla ei taida olla koskaan ollut normaalia tasapainoista suhdetta naisiin ettei heti tarvii alkaa kuvitteleen sotaa vanhempien välille jos eronneet. Lapsista ei tapella eikä niistä riidellä jos lapsia aidosti rakastaa.🦋

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyttö tarvii isää...🙁

Poika tarvitsee äitiä.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Kertoo kuinka hyvä äiti hänellä on🥰

Juuri noin 💖

• Anonyymi kirjoitti:

Poika tarvitsee äitiä.

Lapsilla on molemmat vanhemmat. 😊👌

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Poika tarvitsee äitiä.

Sekin totta 👍

• Anonyymi

Ei kannata antaa ohjeita, ihmiset ovat arvioineet tilanteet varmasti jo menneisyyden, nykyisen ja tulevan perusteella. Äitiä on myös hankala korvata joten...

AsianVierestä

• Niinpä. Osaavat itse arvioida tarpeensa mukaan.

• Anonyymi

Muuttaako pitkän matkan päähän? Kyllähän sitä lomat voi viettää aina lasten kanssa yhdessä ja osan viikonlopuista, jos matka on kohtuullinen. Olisihan se ideaalia asua samassa kaupungissa mutta monella työt vie. ;)

• Anonyymi

Oletkos tietoinen ett se on tehty kuolleen lapsen muistoksi, niin ei oikein taida sun suunnitelmiisi. Tuskin yrität sentään viestittää ett vain kauniit muistot sinusta jäi!
      trollikka

• Eikö se Prinsessalle ollut se biisi?

• Anonyymi
    • Anonyymi

Hetken päästä disse taas huutaa älkää sekaantuko asioihini ne ei kuulu kenellekään muulle kunhan nyt kaiken täällä jaan.

• No tää nyt oli tällänen.... en mä tästä kiukkua...

• Mikko Mäkeläinen teki tyttärilleen Prinsessani kappaleen.

https://youtu.be/9rV5F04zp5I

Ei siis se Kurkelan kappale, pienen tytön muistolle tehty Prinsessalle kuitenkaan. Ihan erilainen sisältö.

• Anonyymi

Cardi B on kuulemma nyt hottia, ja jos et tykkää olet rasisti.

• Anonyymi

Huomenta ☺😊❤

• Anonyymi

120 km välimatka ole mitään. Eikö penskat olleet muutenkin äidillään viikot? Adia ei muutu miksikään oli välimatka muutaman kilsan pitempi kuin ennen tai ei.

• Viikko/viikko systeemillä vuorotellen kummallakin.

Ei tämä tosiaan mikään maailmanloppu ole. Eilen pienoisessa huppelissa tuli aloitus tehtyä, niin silloin oli tunne pinnassa.
        Kyllähän se harmittaa, kun vähemmän näkee tyttöään, kuin aikaisemmin, mutta siihen piti jo tottua eronkin jälkeen.
        Ja sikäli toisaalta olen ylpeäkin tytöstä, että uskaltaa ottaa uudenlaista haastetta vastaan. 😊
        Kyllä mä haluan antaa sille tukea tässä. 🙂

• Helkkari, onhan se mitään. Minä ainakin muutan pentujeni perässä ( toivottavasti muuttavat samalle paikkakunnalle tai edes lähekkäin) kun lähtevät pesästä maailmalle.

No oikeesti onhan tuossa matkaa tarpeeksi, mutta joskus se päivä koittaa kuitenkin, kun on päästettävä irti ja antaa aikuistua, itsenäistyä ominpäin ja itse olet vain valmiina, jos sua tarvitaan.

• J-76 kirjoitti:

Helkkari, onhan se mitään. Minä ainakin muutan pentujeni perässä ( toivottavasti muuttavat samalle paikkakunnalle tai edes lähekkäin) kun lähtevät pesästä maailmalle.

No oikeesti onhan tuossa matkaa tarpeeksi, mutta joskus se päivä koittaa kuitenkin, kun on päästettävä irti ja antaa aikuistua, itsenäistyä ominpäin ja itse olet vain valmiina, jos sua tarvitaan.

No kyllä tätä joutuu maistelemaan ja tuumimaan päässään. Kuitenkin ennenpitkää tosiaan päästettävä vielä enempi irti. Haikeaa, mutta toisaalta jopa tuo sitä ylpeyttäkin esiin, että on mulla reipas tyttö. 😊

• Disse kirjoitti:

No kyllä tätä joutuu maistelemaan ja tuumimaan päässään. Kuitenkin ennenpitkää tosiaan päästettävä vielä enempi irti. Haikeaa, mutta toisaalta jopa tuo sitä ylpeyttäkin esiin, että on mulla reipas tyttö. 😊

Joo, kyllä se varmasti siivunsa ottaa sulatellessa. Onneksi tyttärellä on kuitenkin äiti siellä ja isä valmiina rientämään apuun, jos tarvitsee. :)

Näinpä, siitä pitääkin olla ylpeä, kun muksut pärjää ja rohkenee ottaa niitä itsenäistymisen askelia. Olin tänään itsekin onnesta soikeena, kun tyttären hain koulusta ja hän kaivoi autossa jo repustaan ensimmäisen kokeen näytille. Yhtä pistettä vaille täydet pisteet matematiikassa, missä mä olen ihan tampio. Tuli hyvä fiilis, toisen onnistumisesta ja innosta esitellä pärjäämistään. :)

Kyllä kehuin vuolaasti ja kerroin, että olen onnellinen kun pärjäät ja olet oppinut noin hyvin. Helppojahan ne ekan luokan laskut on, mutta kumminkin on sillä merkitystä, että saa kiitosta. Ja pysyy tarmo yllä opiskella lisää.

• J-76 kirjoitti:

Joo, kyllä se varmasti siivunsa ottaa sulatellessa. Onneksi tyttärellä on kuitenkin äiti siellä ja isä valmiina rientämään apuun, jos tarvitsee. :)

Näinpä, siitä pitääkin olla ylpeä, kun muksut pärjää ja rohkenee ottaa niitä itsenäistymisen askelia. Olin tänään itsekin onnesta soikeena, kun tyttären hain koulusta ja hän kaivoi autossa jo repustaan ensimmäisen kokeen näytille. Yhtä pistettä vaille täydet pisteet matematiikassa, missä mä olen ihan tampio. Tuli hyvä fiilis, toisen onnistumisesta ja innosta esitellä pärjäämistään. :)

Kyllä kehuin vuolaasti ja kerroin, että olen onnellinen kun pärjäät ja olet oppinut noin hyvin. Helppojahan ne ekan luokan laskut on, mutta kumminkin on sillä merkitystä, että saa kiitosta. Ja pysyy tarmo yllä opiskella lisää.

Joo. Kaikki muutos tuntuu oudolle. 🤔

Toisaalta mietin, että tästä on meille kaikille oikeastaan ehkä jopa hyötyä, siis tämä parantaa varmasti kaikkien elämää, vaikka äkkisiltään ei tule mieleen....

Poitsu kun asuu nyt enemmän täällä, se auttaa mua enemmän tään huushollin kanssa ja saa paremmat mestat touhuta. Äitinsä luona sillä usein tylsää., Tyttö saa uuden puhtaan pöydän siellä ja voi rakentaa äitinsä kanssa omanlaisensa elämän.

Kiva kun sielläkin tulee voitontunnetta. 😊👌

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Toisaalta mietin, että tästä on meille kaikille oikeastaan ehkä jopa hyötyä, siis tämä parantaa varmasti kaikkien elämää, vaikka äkkisiltään ei tule mieleen....

Poitsu kun asuu nyt enemmän täällä, se auttaa mua enemmän tään huushollin kanssa ja saa paremmat mestat touhuta. Äitinsä luona sillä usein tylsää., Tyttö saa uuden puhtaan pöydän siellä ja voi rakentaa äitinsä kanssa omanlaisensa elämän.

Onko sun mielestä sun tyttös enemmän niinku tiellä jos siinä on, että poika sitten mieluummin ?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sun mielestä sun tyttös enemmän niinku tiellä jos siinä on, että poika sitten mieluummin ?!

Jotenkin kävi pahasti korvaan.

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Älä aliarvioi tyttöäs pojan rinnalla.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei se tiellä tietenkään ole, mutta suoraansanottuna mulla ei ole aikaa olla potkimassa sitä persuuksille kaikissa hommissa mitä sen pitäis tehdä.

Poitsu osaa hoitaa omat ja yhteiset asiat persiillepotkimatta ja siitä on todellista apua. Exällä ei ole vuorotyötä ja omakotitaloa, joten sillä on enempi aikaa tytölle. 😊

• Anonyymi kirjoitti:

Älä aliarvioi tyttöäs pojan rinnalla.

Samanveroisia he ovat, mutta toinen on vaan kypsempi. Ja itsellä rajallisesti aikaa...

Eli sinäänsä tämä homma palvelee kaikkia. 😊

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Ei se tiellä tietenkään ole, mutta suoraansanottuna mulla ei ole aikaa olla potkimassa sitä persuuksille kaikissa hommissa mitä sen pitäis tehdä.

Poitsu osaa hoitaa omat ja yhteiset asiat persiillepotkimatta ja siitä on todellista apua. Exällä ei ole vuorotyötä ja omakotitaloa, joten sillä on enempi aikaa tytölle. 😊

Ei kuulosta noinkaan sanottuna hyvältä. Vaikka tyttös olis kuinka vaikea sun silmissä sä et isänä voi miettiä noin mikä on jees jees sopivaa ja joustavaa ja mikä hankalaa. Sä oot isä vaikka hän ei panis tikkua ristiin ja valtais koko kodin! Musta tuo on selittelyä nyt. Mietis vähän!

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Samanveroisia he ovat, mutta toinen on vaan kypsempi. Ja itsellä rajallisesti aikaa...

Eli mietit sittenkin vaan omaa helppouttas! Nyt meni kyllä itsekkääksi.

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

”Sillä on enempi aikaa tytölle”? Wtf?! Ei ole enää todellista! ”Jep, tyrkkään sen exälle”. Come on nyt!

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Sä koet loppupeleissä tyttäresi vaikeana ja pakoilet.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kuulosta noinkaan sanottuna hyvältä. Vaikka tyttös olis kuinka vaikea sun silmissä sä et isänä voi miettiä noin mikä on jees jees sopivaa ja joustavaa ja mikä hankalaa. Sä oot isä vaikka hän ei panis tikkua ristiin ja valtais koko kodin! Musta tuo on selittelyä nyt. Mietis vähän!

No mitäpä mä mitään tosiasioitakaan kiertelemään?

Kyllä tyttö olis tähänkin saanut jäädä, mutta itse valitsi lähteä äitin mukaan. Ja minä vaan näen tässäkin hyvää. Minulle ei ole tällä elämäntyylillä yksinkertaisesti niin paljon aikaa ja resursseja tukea häntä. Ei siinä mitkään korulauseet ja pehmeät arvot auta. Minä olen viiden vuorokauden aikana 48 tuntia töissä ja lisäksi on tämä talo kaikkine hommineen, ynnä omat harrastukset.

Kyllä se oikeasti vaan parempi kaikkien kannslta on näin...ja se on puhdas fakta.

• Anonyymi kirjoitti:

Sä koet loppupeleissä tyttäresi vaikeana ja pakoilet.

Mitäpä pakoilen?

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Alku kertoo sen ettet kestä tyttären kasvuvaihetta. Osoitat työlääntymistä ensimmäisessä kappaleessa. Eli äiti hoitakoon ja kädet ylös.

• Anonyymi kirjoitti:

”Sillä on enempi aikaa tytölle”? Wtf?! Ei ole enää todellista! ”Jep, tyrkkään sen exälle”. Come on nyt!

Hän itse halusi sinne, en ole tyrkännyt mihinkään, elä yritä työntää omia ajatuksia minun sanomisiksi.

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Mitäpä pakoilen?

Suora lainaus tekstistäsi:” Ei se tiellä tietenkään ole, mutta suoraansanottuna mulla ei ole aikaa olla potkimassa sitä persuuksille kaikissa hommissa mitä sen pitäis tehdä. ”

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Hän itse halusi sinne, en ole tyrkännyt mihinkään, elä yritä työntää omia ajatuksia minun sanomisiksi.

Tekstistäsi kuultaa suuri helpotus. Tytär pois ”käsistä”, isän velvollisuus rasittavaa työn ohella.

• Anonyymi kirjoitti:

Alku kertoo sen ettet kestä tyttären kasvuvaihetta. Osoitat työlääntymistä ensimmäisessä kappaleessa. Eli äiti hoitakoon ja kädet ylös.

No mielummin nostankin kädet pystyyn, kun alan vääntämään jotain mihin en pystyisi tämänkummemmin.

Välitän tytöstä paljon ja näen tämän tilanteen vain hyvänä hälle itselleen.

Onko jotain omakohtaista huonoa kokemusta pohjalla, kun tälläistä mieli tekee kirjoittaa? Etkö välittänyt lapsistasi, vai jäutkö itse vaille vanhempien huomiota?

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Oletko nyt itsellesi rehellinen?

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Kyllä tyttö olis tähänkin saanut jäädä, mutta itse valitsi lähteä äitin mukaan. Ja minä vaan näen tässäkin hyvää. Minulle ei ole tällä elämäntyylillä yksinkertaisesti niin paljon aikaa ja resursseja tukea häntä. Ei siinä mitkään korulauseet ja pehmeät arvot auta. Minä olen viiden vuorokauden aikana 48 tuntia töissä ja lisäksi on tämä talo kaikkine hommineen, ynnä omat harrastukset.

Kyllä se oikeasti vaan parempi kaikkien kannslta on näin...ja se on puhdas fakta.

Elämäntyyliä ei kysytä enää siinä vaiheessa kun on jo lapsen hankkinut. Ei ollenkaan mikään validi peruste.

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Koska poika on helppo, haluat tukea häntä.

• Anonyymi kirjoitti:

Suora lainaus tekstistäsi:” Ei se tiellä tietenkään ole, mutta suoraansanottuna mulla ei ole aikaa olla potkimassa sitä persuuksille kaikissa hommissa mitä sen pitäis tehdä. ”

Ei se mitään pakoilua ole. Kuten olen rautalangasta vääntänyt, minulle ei ole niin paljoa aikaa, mitä tyttö ehkä tarvitsisi vanhemmaltaa tuohon ikään.

Lisäksi hän luultavasti tarvitsee äitiään enemmän, koska tietää nuoren naisen kasvusta omakohtaisesti enemmän kuin minä. Simppeliä.

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No mielummin nostankin kädet pystyyn, kun alan vääntämään jotain mihin en pystyisi tämänkummemmin.

Onko jotain omakohtaista huonoa kokemusta pohjalla, kun tälläistä mieli tekee kirjoittaa? Etkö välittänyt lapsistasi, vai jäutkö itse vaille vanhempien huomiota?

Ei vain pelkästään se, että annat periksi. Ja se näkyy liian selvästi.

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Oletko miettinyt sitä, että sun on pystyttävä?

• Anonyymi kirjoitti:

Tekstistäsi kuultaa suuri helpotus. Tytär pois ”käsistä”, isän velvollisuus rasittavaa työn ohella.

Voi olla? Hän selkeästi tarvitsisi enemmän huomiota kuin veljensä, mitä minulla ei ole mahdollisuus antaa. Nyt hänellä on äitinsä luona äiti yksinomaan hänrn kanssaan viikot. Ei ole velipoikakaan jakamassa sitä huomiota.

• Anonyymi kirjoitti:

Oletko nyt itsellesi rehellinen?

Kyllä. Tiedän tasan mistä puhun..

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Voi olla? Hän selkeästi tarvitsisi enemmän huomiota kuin veljensä, mitä minulla ei ole mahdollisuus antaa. Nyt hänellä on äitinsä luona äiti yksinomaan hänrn kanssaan viikot. Ei ole velipoikakaan jakamassa sitä huomiota.

Tämä tällä selvä.

• Anonyymi kirjoitti:

Elämäntyyliä ei kysytä enää siinä vaiheessa kun on jo lapsen hankkinut. Ei ollenkaan mikään validi peruste.

No jonninjoutavaa pa.kaa... maailma kerkeää muuttua minustakin riippumattomista syystä monta kertaa lapsen syntymän jälkeen...

Jos itse haluat uhriutua, tee se...😂

• Anonyymi kirjoitti:

Oletko miettinyt sitä, että sun on pystyttävä?

En. Lapsilla on kaksi vanhempaa... en minä ole ainoa. 😊

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Ei se mitään pakoilua ole. Kuten olen rautalangasta vääntänyt, minulle ei ole niin paljoa aikaa, mitä tyttö ehkä tarvitsisi vanhemmaltaa tuohon ikään.

Lisäksi hän luultavasti tarvitsee äitiään enemmän, koska tietää nuoren naisen kasvusta omakohtaisesti enemmän kuin minä. Simppeliä.

Entäpä jos äitiä ei olisi? Kenelle aikaa vaativan ja kehitystä tukevan seuran annon tyrkkäisit? Näkisin niin, että kyllä nämä olisi hyvä miettiä jo lasta hankkiessaan. Et voi sanoa lapsestas ettei sulla ole aikaa. Ei ole simppeliä lähellekään.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei vain pelkästään se, että annat periksi. Ja se näkyy liian selvästi.

Sinä vaan vejätät omia defenssejäs tähän...

Mutta nyt mulle riittää sulle jankutus tästä. Et tiedä mun elämästä mitään, enkä ole sulle tilivelvollinen...

Päiväjatkoa..

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

” minulle ei ole niin paljoa aikaa, mitä tyttö ehkä tarvitsisi vanhemmaltaa tuohon ikään.”

Taivaan tähden, sä olet hänen isänsä!

En usko enää lukemaani. 😲

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No jonninjoutavaa pa.kaa... maailma kerkeää muuttua minustakin riippumattomista syystä monta kertaa lapsen syntymän jälkeen...

Nauratko sinä asialle?

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Mutta se ei muutu, että olet tytön AINOA isä!

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

En. Lapsilla on kaksi vanhempaa... en minä ole ainoa. 😊

Jep jep. Onnea äidille sitten.

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Mutta nyt mulle riittää sulle jankutus tästä. Et tiedä mun elämästä mitään, enkä ole sulle tilivelvollinen...

Päiväjatkoa..

Kuuntele joskus kun sulle kerrotaan jotain.

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Päiväjatkoa..

Sinut yritetään saada satimeen.mustamaalata. nämä pommittajat tietävät kyllä asian oikean laidan.mutta kadehtivat sinua.sitä että olet vahvemmin lastasi rakastava kuin he,jotka lapsia riitojenvälikappaleina käyttää. Totuus on totuus.🦋

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinut yritetään saada satimeen.mustamaalata. nämä pommittajat tietävät kyllä asian oikean laidan.mutta kadehtivat sinua.sitä että olet vahvemmin lastasi rakastava kuin he,jotka lapsia riitojenvälikappaleina käyttää. Totuus on totuus.🦋

Muilla on oikeus nähdä se toinen puoli. On hyvä, että panee vanhemman miettimään onko ajatuksissaan ihan oikeilla raiteilla vai meneekö vain siksi niin, että se on helpointa näin.

• Anonyymi kirjoitti:

Joo. Kyllä mä huomasin.

Ja tiedän, että täällä on paljon ainesta, joitten tarkoitus on mustamaalata. Mutta turhaan ne räpistelee. Tää mun Disse-hahmo on mitä on, todellisuus on ihan muuta kuin kukaan täällä tietää. Ne kenetkä oon tavannut tietää vähän tarkempaan, mutta eivät silti hekään kaikkea... tosin he eivät ole tämmöisen joutavan kyykytysyrityksen takana. 😊

Hauskaahan se toisaalta on huomata, että joillekin ottaa mun jutut niin kovasti tunteisiin, että pitää järjestää tämäntyyppistä ajojahtia. 😃
        Pikkuisen olen kai sellainen ihminen, että haluan mielellään vääntää takaspäin. Tuntuu omat ajatukset vaan aina selkeämmiltä, kun niitä haastaa tälläisissä hyökkäilyissä. 😊

Kyllä minä oikeasti tiedän mitä elämässäni teen, en minä niitä täällä kyselekkään keneltäkään, varsinkaan kun ei tosiaan kukaan mua ja mun elämää oikeasti tiedä. 😊

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muilla on oikeus nähdä se toinen puoli. On hyvä, että panee vanhemman miettimään onko ajatuksissaan ihan oikeilla raiteilla vai meneekö vain siksi niin, että se on helpointa näin.

Jos tyttö on itse sanonut että äidin kanssa mieluummin niin mikä tässä on vaikeaa ymmärtää? Yleensä tyttäret äidin kanssa ennemmin.näin oli minunkin tyttöni kanssa.ei tarvii miettiä mitään toistapuolta jos lapsi on tahtonsa sanonut. Ja siitähuolimatta tietää että iskä rakastaa ja hänen päätöstään arvostaa. Kuin hän myös isäänsä. Mitä veetua täällä .kun ette ole hänen tyttönsä kanssa jutellut. Jos olisitta sitten voisitta jotain kommentoida🦋

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Joo. Kyllä mä huomasin.

Ja tiedän, että täällä on paljon ainesta, joitten tarkoitus on mustamaalata. Mutta turhaan ne räpistelee. Tää mun Disse-hahmo on mitä on, todellisuus on ihan muuta kuin kukaan täällä tietää. Ne kenetkä oon tavannut tietää vähän tarkempaan, mutta eivät silti hekään kaikkea... tosin he eivät ole tämmöisen joutavan kyykytysyrityksen takana. 😊

Hauskaahan se toisaalta on huomata, että joillekin ottaa mun jutut niin kovasti tunteisiin, että pitää järjestää tämäntyyppistä ajojahtia. 😃
        Pikkuisen olen kai sellainen ihminen, että haluan mielellään vääntää takaspäin. Tuntuu omat ajatukset vaan aina selkeämmiltä, kun niitä haastaa tälläisissä hyökkäilyissä. 😊

Kyllä minä oikeasti tiedän mitä elämässäni teen, en minä niitä täällä kyselekkään keneltäkään, varsinkaan kun ei tosiaan kukaan mua ja mun elämää oikeasti tiedä. 😊

Toisen ihmisen mielipide ei ole ajojahtia. Vain itsestään epävarmat ottavat sen niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tyttö on itse sanonut että äidin kanssa mieluummin niin mikä tässä on vaikeaa ymmärtää? Yleensä tyttäret äidin kanssa ennemmin.näin oli minunkin tyttöni kanssa.ei tarvii miettiä mitään toistapuolta jos lapsi on tahtonsa sanonut. Ja siitähuolimatta tietää että iskä rakastaa ja hänen päätöstään arvostaa. Kuin hän myös isäänsä. Mitä veetua täällä .kun ette ole hänen tyttönsä kanssa jutellut. Jos olisitta sitten voisitta jotain kommentoida🦋

Ai nyt sä olet taas mies? Ja sulla olikin lapsi? *clap clap* lähtä-mies voi painua sinne minne aurinko ei paista :)))

Höpö höpö, se on miehille pakoportti kun tyttären kanssa tulee vaikeuksia. Jämäkkä isä ei perääntyisi eikä vertaisi toiseen jo vanhempaan lapseen.

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

”Toinen vaan on kypsempi”.

No haloo, johtuisiko ikäerosta??!

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Joo. Kyllä mä huomasin.

Yksi neuvo: Älä jaa asioitasi täällä, koska jokaisella lukijalla on mielipide eikä se aina ole ap:n kanssa sama. Jos haluaa olla kehittyvä vanhempi, lukee myös kirpaisevan ja opettavaisen mielipiteen. Jos ei kestä, ei tule private-juttuineen tänne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljonko h maksaa elareita?

• Anonyymi kirjoitti:

Yksi neuvo: Älä jaa asioitasi täällä, koska jokaisella lukijalla on mielipide eikä se aina ole ap:n kanssa sama. Jos haluaa olla kehittyvä vanhempi, lukee myös kirpaisevan ja opettavaisen mielipiteen. Jos ei kestä, ei tule private-juttuineen tänne.

Niin, ei mua haittaa, vaikka muut sanoo mielipiteitään... oonko niin väittänyt?

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Niin, ei mua haittaa, vaikka muut sanoo mielipiteitään... oonko niin väittänyt?

Miellät sen ajojahtina. Tosiaan, kannattaa nyt lopettaa täällä tästä puhuminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paljonko h maksaa elareita?

Eipä enää ihme, että on niin paljon niistä täällä vinkunut.! Ja muutenkin naisvastaisuus ja lutkittelu, niin johan alkoi selviämään!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä enää ihme, että on niin paljon niistä täällä vinkunut.! Ja muutenkin naisvastaisuus ja lutkittelu, niin johan alkoi selviämään!

harmis vai?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai nyt sä olet taas mies? Ja sulla olikin lapsi? *clap clap* lähtä-mies voi painua sinne minne aurinko ei paista :)))

Höpö höpö, se on miehille pakoportti kun tyttären kanssa tulee vaikeuksia. Jämäkkä isä ei perääntyisi eikä vertaisi toiseen jo vanhempaan lapseen.

Mitä kettua? Olen nainen! Tuu vaikka katsoon!🦋

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä kettua? Olen nainen! Tuu vaikka katsoon!🦋

Joo joo sama vanha trolli. ”Ikisinkkumies”, jolla tytär.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo joo sama vanha trolli. ”Ikisinkkumies”, jolla tytär.

Gentsu?

• Anonyymi

Niin ja samaan nippuun voisi laittaa av;n, kollimalaattorin, funiksen, flowerin ja ties mitä nikkejä....
        Mistä näistä oikeasti tietää...ja mitä väliä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja samaan nippuun voisi laittaa av;n, kollimalaattorin, funiksen, flowerin ja ties mitä nikkejä....
        Mistä näistä oikeasti tietää...ja mitä väliä?

Tietääkö kun osaa ”katsoa taustat ”. Eivät hekään koskaan tienneet olinko mies, nainen vai kentauri 😂

• Anonyymi

Virolainen raksamies, joka taitaa venäjän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Virolainen raksamies, joka taitaa venäjän.

Juuret juontaa muutenkin itään sukunimeä myöten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietääkö kun osaa ”katsoa taustat ”. Eivät hekään koskaan tienneet olinko mies, nainen vai kentauri 😂

Mutta siis gentsullako tytär? Eipä ole paljoa puhunut siitä mitään? Kieltääkö hän lapsen, vai onko jotenkin muuten kipeä asia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta siis gentsullako tytär? Eipä ole paljoa puhunut siitä mitään? Kieltääkö hän lapsen, vai onko jotenkin muuten kipeä asia?

On tytär.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Onhan se kasvua kaikille koko elämä. Ensin valvot öitä, vaihdat vaippoja ja annat tuttupullon täynnä lämmintä korviketta, röyhtäytät ja laitat nukkumaan yrittäen itse saada unen päästä kiinni, hei kello herättää töihin kahdentunnin kuluttua jee...
      Kasvua ja opettamista, iloa ja naurua itkua ja harmistusta pienistä kolhuista.
      Ryömiminen, konttaaminen, tuella seisten ja ilman tukea. Ensi askeleet ja sitten vaihtia riittääkin. Miksi legot on mun kalliissa kaiuttimissa ja kuka on pananut bassorefleksin sisään...katsoo ympärilleen eikä ymmärrä. Sitten koittaakin se aika jolloin paljon harmia ja huolta aiheuttanut muuttaakin omilleen aiheuttaen edelleen huolta ja harmia. Isän elämässä rakkaus tyttäreen on täynnä huolta ja harmia:)

AsianVierestä

• No kyllä ne lapset on kaikkea...😊

Tää tapaus sai vaan miettimään, että tässä lähivuosina on tulossa isoja asioita mullekin. Omat vanhemmat on jo iäkkäitä ja lapset kasvaa ulos kotoa... paljon joutuu hyväksymään sellaisen luopumisen osalta... 🤔

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No kyllä ne lapset on kaikkea...😊

Tää tapaus sai vaan miettimään, että tässä lähivuosina on tulossa isoja asioita mullekin. Omat vanhemmat on jo iäkkäitä ja lapset kasvaa ulos kotoa... paljon joutuu hyväksymään sellaisen luopumisen osalta... 🤔

Niiiin. Ja se luopuminen luo tilaa uudelle.😊😉❤

• Anonyymi kirjoitti:

Niiiin. Ja se luopuminen luo tilaa uudelle.😊😉❤

Näinpä...😊

• Anonyymi

Mietin musiikeista, kun ehkä on parempi tuolla keinoin, miten minä tein meidän DVD:n vanhoista musiikeista: on erilaisia kuvia aivan erilaisia kuvia kappaleisiin liityen monetkin aika taiteellisia otoksia, niin jotka jollain tavoin yhdistyvät siihen musiikki kappaleeseen, vähän kuin Mona Lisa:n hymy maalariin.

Parempi tuolla tavoin kuin jotain tuikkuja ja tähtisadetikkuja jokaisessa tulisuihkuja kuin monilla on live-konserteissa,

Kuuntelijalla on omaa pohdiskeltavaa että mitähän artisi on ajatellut tuota kappaletta säveltäessään ja tuollaisen kuvan siihen laittaessaan...

• Anonyymi

Älä tee mitään draamaa siitä hänen muutosta. Biisit yms. lisäävät vain tyttärellesi henkistä painolastia valinnastaan. Voi kokea syyllistämisenä. Ainakin minä kokisin.

Tsemppat parhaiten tekemällä siitä muutoksesta mahdollisimman neutraalin. Tapaamiset jatkuvat kuten ennen ja arki pyörii ihan normaaliin tapaan.

Älä heijastele omaa kipuiluasi häneen nyt. Hänelle tämä on uutta ja jännittävää. Ilpitse hänen puolesta, soita nyyhkybiisit itseksesi sitten.

• Olet muutes aivan oikeessa. Kyllä vaan, siinä voi käydä justiinsa noinkin. Voimabiisi muuttuu painolastiksi jne.

• Totta... tää aloitus olikin vähän päissään tehty ja fiilis sen mukainen.

Ehkä pidän ne fiilikset ihan tytön kuulemattomissa oikeesti.

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Totta... tää aloitus olikin vähän päissään tehty ja fiilis sen mukainen.

Ehkä pidän ne fiilikset ihan tytön kuulemattomissa oikeesti.

Miksi juopottelet taas??

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi juopottelet taas??

Täh? Juopottelen?

Kyllä mä joskus otan, kun siihen on mahdollisuus. Mun mahdollisuudet ei aina vaan satu viikonlopuille, mikä mua taas ei haittaa.

Mutta en mä mikään absolutisti aio ollakaan... miks pitäis?

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Täh? Juopottelen?

Kyllä mä joskus otan, kun siihen on mahdollisuus. Mun mahdollisuudet ei aina vaan satu viikonlopuille, mikä mua taas ei haittaa.

Mutta en mä mikään absolutisti aio ollakaan... miks pitäis?

Ei hyvä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei hyvä.

Veetuako siinä . Kyllä välillä saa nollata ja keltä pois. Mullakin työajat niin eri ja aikaiset etten jaksa eikä iske mihkään yöbaareihin lähtä enää. Ihan kiva vetää joskus omat pvähiprakat.kuunnella hyvää musaa tiskatessa ja tanssia alasti kissan kanssa. Sitäpaitsi eräs spesialisti alallaan sanoi painokkaasti että jos alkoholia ei olisi ,maailma silloin olisi puolta pahempi. Kyllä ihmiset tarvii irtiottoa kun pysyy kohtuullisena.ja tuo iloa elämään. 🦋

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Veetuako siinä . Kyllä välillä saa nollata ja keltä pois. Mullakin työajat niin eri ja aikaiset etten jaksa eikä iske mihkään yöbaareihin lähtä enää. Ihan kiva vetää joskus omat pvähiprakat.kuunnella hyvää musaa tiskatessa ja tanssia alasti kissan kanssa. Sitäpaitsi eräs spesialisti alallaan sanoi painokkaasti että jos alkoholia ei olisi ,maailma silloin olisi puolta pahempi. Kyllä ihmiset tarvii irtiottoa kun pysyy kohtuullisena.ja tuo iloa elämään. 🦋

Joutavaa puolustelua. Jos ei maailmaa kestä selvinpäin niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäs jos säkin menisit nyt vaan ryyppäämään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo ja yks juttu: Nimenomaan sinä voit työntää tuon perhosen p.....SI.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enkä tässä nyt Disseä henkilönä ole puolustelemassa.en tunne häntä enkä muuta. Ajatukset mitkä välittyy on vaan niin jees että pahalta tuntuu jos tuppisuuksikin jää. Ja kun joku on se jees niin kyllä näitä haastajia riittää. Kaikenmaailman pervopellejä ja muita syyllistäjiä. Enkä ole häntä iskemässä. Hän on nuorempi ja arvoisensa ja ikäisensä toivon että löytää! Maailmassa on nii kusipäitä miehiä että hän on piristävä mykistävä poikkeus. Ottakaa oppia🦋

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enkä tässä nyt Disseä henkilönä ole puolustelemassa.en tunne häntä enkä muuta. Ajatukset mitkä välittyy on vaan niin jees että pahalta tuntuu jos tuppisuuksikin jää. Ja kun joku on se jees niin kyllä näitä haastajia riittää. Kaikenmaailman pervopellejä ja muita syyllistäjiä. Enkä ole häntä iskemässä. Hän on nuorempi ja arvoisensa ja ikäisensä toivon että löytää! Maailmassa on nii kusipäitä miehiä että hän on piristävä mykistävä poikkeus. Ottakaa oppia🦋

Palstan moderaattori vauhdissa *clap clap*

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joutavaa puolustelua. Jos ei maailmaa kestä selvinpäin niin.

No ei kestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei kestä.

No se on nähty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tunnet dissen vain palstan perusteella, mistä tiedät millainen on todellisuudessa. Kunnon miehet eivät pitkään ole ilman naista.

• Anonyymi kirjoitti:

Tunnet dissen vain palstan perusteella, mistä tiedät millainen on todellisuudessa. Kunnon miehet eivät pitkään ole ilman naista.

"Kunnon miehet eivät pitkään ole ilman naista."

Kunnon naiset kuitenkin voi olla pitkäänkin ilman miestä, ihan vaan kun ei huvita olla kenenkään kanssa? Mites tässä sukupuoli asiaan nyt vaikuttaisi?

• Anonyymi

Dissse eli toiselta nimeltään Deeku, kirjoittelee palstalle aina kännipäissään kun muuten ei uskalla tulla suurivaltaisten tyttöjen arvostelujen kohteeksi :D

• Anonyymi

Joojoo.kuka uskoi.ei kukaan.saahan sitä kaikenlaista paskaa heittää. Harvoin vaan se paska osuu kohteeseen. Leviää omille silmille. Tämä rakkaudella tiedoksi🦋🤗

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joojoo.kuka uskoi.ei kukaan.saahan sitä kaikenlaista paskaa heittää. Harvoin vaan se paska osuu kohteeseen. Leviää omille silmille. Tämä rakkaudella tiedoksi🦋🤗

jellou hoo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pusi pusi yh-iskä.

• Anonyymi

Disse-Deeku siellä taas moderaattoria vinkuu kuin kissa hehhh.

Dissen pitäisi oppia vähän elämää jotta ei aina vinkuisi kuin kissa..

• Kertoo miten paljon suakin tälläinen osaa ahistaa! 😂

Pitäisikö sinunkin saada jotain huomiota? 😁

• Anonyymi

Kuka shiellä miukuuuuu...ai shöpö pikkuinen..tuu mamman shyliin.pushipushi🤭🙈🦋

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka shiellä miukuuuuu...ai shöpö pikkuinen..tuu mamman shyliin.pushipushi🤭🙈🦋

15 o9 viestille tämä ei Disselle. Nää viestit ei mene kenelle osoittaa. Mikä mättää? Parantakaa tekniikkaa. Kiitos.

• Anonyymi kirjoitti:

15 o9 viestille tämä ei Disselle. Nää viestit ei mene kenelle osoittaa. Mikä mättää? Parantakaa tekniikkaa. Kiitos.

Suoli24 tökkii välillä...😀

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viesti menee juuri siihen mihin sen osoittaa, eri asia on ellei osaa.
        Tässä oikea vastaus, disse antaa sulle mammanpoika vastauksen.
        Kuka tosissaan haluaisi mammanpojan? Ei kukaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Viesti menee juuri siihen mihin sen osoittaa, eri asia on ellei osaa.
        Tässä oikea vastaus, disse antaa sulle mammanpoika vastauksen.
        Kuka tosissaan haluaisi mammanpojan? Ei kukaan.

Kiukutikiu! 😬

Onko rapula? 😂

• Anonyymi
      • Anonyymi

No kiva sunulle🦋🤗🤗

• Anonyymi

Kun katson paljon elokuvia ja sarjoja, tämä hahmo voimakas tyttöhahmo uudesta sarjasta, pitkät komeat sääret ja voimakas, ajaa hopella bentleyllä, sarjasta Lovecraft Country, Christina, oikein paha ja kaunis.

• Anonyymi

laitan linkin niin tuo nainen eli tyttö: https://i.insider.com/5f36f24ce89ebf001f044e1f?width=600&format=jpeg&auto=webp

hirveän pitkä linkki mutta niin ei pitäisi olla viiruja.

• Anonyymi

Kaunis hän on .hänenkö näköinen tämä ihastus? Laitetaan hyvät energiat että teillä tärppää🤗🦋

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaunis hän on .hänenkö näköinen tämä ihastus? Laitetaan hyvät energiat että teillä tärppää🤗🦋

Et vielä tiedä miten sairas tuo on, ei ole olemassa muuta kuin mielikuvitushahmoja.

• Anonyymi

Tuo tyttö on Christina eräästä uudesta sarjasta Lovecraft Country, noitanainen _:)
      - Linkki niin todella pitkä.

• Anonyymi

Kunnon miehet juovat välillä päästäen höyryjä ja miettien maailman menoa.
      Tylsät eivät sitä tee.

AsianVierestä

• Olen kuullut ennenkin olevani tylsä, kun en juo alkoholia. Ja taas...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenneonnettomuus kuhmo

Taisi Audi mennä lunastukseen ja pemari kilometritehtaalle
      Kuhmo
      36
      1922
    2. Olen pahoillani kun olen satuttanut

Välillä kiukuttaa paljon.
      Ikävä
      41
      590
    3. Olen aivan hajalla yhden

Naisen takia😞
      Ikävä
      25
      490
    4. Naurettavia provoja ja lavastuksia täällä

Saa olla aika harhainen jos uskoo juttuja täällä faktoina 😆😆😆 ihmiset matkii toisia jne
      Ikävä
      58
      437
    5. Mitä oikeasti haluat?

🥹
      Ikävä
      37
      425
    6. Pientä pintaremonttia

Mistä löytää kirves sähkö putkimiestä tai lasin asentajaa rässä hyrynsalmen pitäjässä, kun eiole puhelinluetteloa eikä k
      Hyrynsalmi
      14
      393
    7. T.h tuomio

Onko tämä lainvoimainen vai onko tästä valitettu? Mitenhän on mennyt linnassa joko pehmennyt pää täysin
      Suomussalmi
      6
      387
    8. Miten sä jaksat

Pitää susta huolen.
      Ikävä
      53
      385
    9. Mitä uskot että

Välillämme käy?
      Ikävä
      32