Miksi yhden laihtuminen ja parantunut terveys ottaa toisen päähän?

Anonyymi

Koko ajatus tulikin jo otsikossa. Minulla on ollut tästä forumista se havainto että jotenkin kaikki edistys ja terveysongelmien voittaminen kiukuttaa joitain yksilöitä? En ole nähnyt millään muulla laihdutusforumilla tällaista, että jollain lailla lytätään selkeät terveyteen liittyvät parannukset ja se tärkein: laihtumisen kokemus.

Jotkut ei halua että toiset on terveitä tai terveempiä kuin itse? Eihän se ole itseltä pois, jos toinen saa elämässään jotain arvokasta, elämänhalun ja terveyden.

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kirjoititko tarkoituksella tälle 'Vähähiilihydraattiset dieetit' -palstalle? Siis koskeeko avauksesi 'Vähähiilihydraattiset dieetit'-palstaa vai yleensä Suomi24:ssä olevia laihdutukseen liittyviä viestejä? Kysyn koska tämän 'Vähähiilihydraattiset dieetit' -palstan tarkoitus/merkitys on epäselvä/kyseenalainen.

      • Anonyymi

        Tämä palsta on erityisen sovelias tuollaiselle kysymykselle, koska jos joku tällä palstalla kertoo laihtuneensa suositusruokavaliota noudattamalla niin saa sellaisen pa$kapilven niskaansa ettei pahemmasta väliä.
        On kuulemma väärin laihdutettu ja että samassa ajassa olisi ketokitudieetillä ehtinyt laihtua ja lihoa laihdutetut kilot takaisin ainakin kahteen kertaan.
        Mitkään yleisesti hyväksytyt terveydenhoitoon liittyvät ohjeet eivät kelpaa. Verenpaine- ja kolesterolilääkkeitä ei saisi käyttää, itseasiassa kaikenlainen lääkitys on kielletty. Silmälasien käyttö on toistaiseksi sallittua. Toisaalta taas suolaa pitäisi käyttää kaksinkertainen määrä suosituksiin verrattuna ja ravinnon pitäisi koostua pääosin tyydyttyneestä eläinrasvasta.


    • Anonyymi

      Ihmisiä vaivaa kateus, se että joku onnistuu saattaa ottaa toisia päähän ja ihan ilkeämielisyyttään haukkuvat ja arvostelevat.

      Parhaiten pärjää kun ei välitä muiden ikävistä sanoista ja mielipiteistä, aina on myös niitä jotka osaavat iloitakin toisen puolesta.

    • Anonyymi

      Vaikeampaa kuin laihtuminen on saavutetun painon ylläpito. Sen vuoksi dieetin olisi hyvä olla mahdollisimman lähellä lopun elämää noudatettavaa dieettiä.

      Ehdotan että ylipainoinen alkaisi heti syödä ikään kuin ihannepainoisen tulisi syödä. Tätä kun tekee lopun ikäänsä, varmasti laihtuu lähes ihannepainoiseksi.

      Jos tähän ei kykene, ei kyllä kykene mihinkään lahdutuskuuriinkaan.

      • Anonyymi

        Laihdutuskuuri yleensä ei ole ajatuksena hyvä, sillä se sisältää kieltäytymistä, joka pahimmillaan päätyy ahmimiseen ja entistä suurempaan painon nousuun.

        Tuskinpa on yhtä ja ainoaa tapaa syödä ollakseen ihannepainossa. Saman painoiset ihmiset voivat syödä hyvin eri tavoin. Voi olla karppaajaa, kasvissyöjää, sokeroimatonta, sekasyöjää ja jopa epäterveellisellä pikamätöllä ja herkuilla eläviä, ja kaikki ovat "ihannepainoisia". Toinen voi syödä runsaanlaisesti, toinen olla niukkaruokainen. Ja silti paino on sama. Kai painonhallinta lähinnä osoittaa, että kykenee jonkinlaiseen kontrolliin. Todennäköisesti myös suoliston bakteerit ja vastaavat ovat hyvällä mallilla. Niidenhän katsotaan vaikuttava ylipainon syntyyn.

        Ihannepainon käsite on myös harhaanjohtava, koska se ei kerro kehon koostumuksesta mitään. Painoindeksit on suunniteltu laajojen ihmismassojen tutkimukseen, ei yksilöiden paikkopaidaksi. Eri ihmisten painoindeksi voi olla sama, mutta vyötärön ympärys, lihasmassa ja rasvaprosentti vaihdella. Mittanauha ja silmämääräinen arvio kertoo enemmän kuin vaaka ja taulukko. Tälläkin palstalla on varmasti monta laihduttajaa, joilla ei oikeasti ole mitään tarvetta laihduttaa. Joku typerä terveystäti on vain vaa'an ja pituusmitan perusteella määritellyt heidät lihaviksi.

        Normaalipainoisen ruokavaliota ei ole olemassa. Ikävä tuottaa pettymys. Painonhallinnassa on liene kysymys monen asian summasta.


      • Näinpä. Laihdutuskuurilla voi kyllä laskea painoa nopeasti mutta terveellisen ruokavalion noudattaminen sen jälkeen voi olla vaikeaa. Mitä rajoittavampi laihdutuskuuri niin sitä todennäköisemmin kilot tulevat takaisin. Itse kyllä tiputin nutraamalla 10 kg eikä se tullut takaisin.

        Ainakin karppaajat ovat katkeria minulle kun tiputan painoa liki suositusten mukaisella ruokavaliolla ja kykenen jopa säätelemään oluen käyttöäni.

        Itse en ole katkera siitä, että joku laihtuu karppaamalla. Osoitan vain että suurin osa siitä perustuu huuhaaseen ja diabeetikkona ettei se toimi diabeteksen hoidossa tutkitusti. Meikäläinen karppaus tyyli on myös potentiaalisesti terveyttä vaarantava.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Näinpä. Laihdutuskuurilla voi kyllä laskea painoa nopeasti mutta terveellisen ruokavalion noudattaminen sen jälkeen voi olla vaikeaa. Mitä rajoittavampi laihdutuskuuri niin sitä todennäköisemmin kilot tulevat takaisin. Itse kyllä tiputin nutraamalla 10 kg eikä se tullut takaisin.

        Ainakin karppaajat ovat katkeria minulle kun tiputan painoa liki suositusten mukaisella ruokavaliolla ja kykenen jopa säätelemään oluen käyttöäni.

        Itse en ole katkera siitä, että joku laihtuu karppaamalla. Osoitan vain että suurin osa siitä perustuu huuhaaseen ja diabeetikkona ettei se toimi diabeteksen hoidossa tutkitusti. Meikäläinen karppaus tyyli on myös potentiaalisesti terveyttä vaarantava.

        "Itse kyllä tiputin nutraamalla 10 kg eikä se tullut takaisin."

        Aiemmin, keväällä kerroit että olet saanut takaisin laihduttamasi kilot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Itse kyllä tiputin nutraamalla 10 kg eikä se tullut takaisin."

        Aiemmin, keväällä kerroit että olet saanut takaisin laihduttamasi kilot.

        Aika lailla on menty alaspäin. Aloituspaino 150 kg ja nyt 102. Välillä on tullut jokunen kilo lisää mutta suunta alaspäin.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Aika lailla on menty alaspäin. Aloituspaino 150 kg ja nyt 102. Välillä on tullut jokunen kilo lisää mutta suunta alaspäin.

        Laihduttamisessa edetään aina portaissa, se on todettu noissa superlaihduttajien televisio-ohjelmissakin. Laihtuminen pysähtyy jonkin ajan kuluttua ja jotkut luovuttavat tässä vaiheessa joten paino palautuu. Pitää vaan jaksaa samalla linjalla niin paino lähtee laskemaan seuraavalle portaalle. Olen tällä hetkellä tällaisessa tasannevaiheessa, paino putosi kesän aikana hiljalleen, mutta yritän jatkaa ja ehkäpä vuodenvaihteessa näkee onnistuinko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laihduttamisessa edetään aina portaissa, se on todettu noissa superlaihduttajien televisio-ohjelmissakin. Laihtuminen pysähtyy jonkin ajan kuluttua ja jotkut luovuttavat tässä vaiheessa joten paino palautuu. Pitää vaan jaksaa samalla linjalla niin paino lähtee laskemaan seuraavalle portaalle. Olen tällä hetkellä tällaisessa tasannevaiheessa, paino putosi kesän aikana hiljalleen, mutta yritän jatkaa ja ehkäpä vuodenvaihteessa näkee onnistuinko.

        Minulla on sellainen suhtautumistapa asiaan että suunta on tärkeämpi kuin vauhti. Elämäntyylin täytyy olla siedettävä eli sillä on pystyttävä olemaan loppuikä. Toki välillä voi pitää tehostejaksoja ja nyt alkaakin yksi kun tuli Sitraludia kiertäjäkalvon tulehduksen eikä voi käyttää yhtään alkoholia. 250 kcal*30 päivää tekee 7500 kcal eli painon pudotus voisi olla yhteensä 2 kg. Syömisten kanssakin voisi olla tiukempi.


    • Anonyymi

      "Miksi yhden laihtuminen ja parantunut terveys ottaa toisen päähän?"

      Täällä, » Terveys » Pianonhallinta -palstalla, ja sen alla olevilla palstoilla, päivystää monen monta helppoheikkiä, teveydenedistelytrokareita, ravitsemusteletappeja, ja mitä lie silmänkääntäjiä, jotka kiivaasti saalistavat mitä erilaisimmin tavoin; höpöttäen, tuputtaen, toitottaen, vääristelemällä, valehtelemalla, pelottelemalla y.m.s. laihduttajien ja pianonhallitsijoiden rahoja. Kun tänne postaa minkä tahansa faktan joka kumoaa jonkun niiden valheen, niin ne höpöttävät keskustelusäikeen kuolleeksi. Niitä ottaa päähän aivan kaikki sellainen tieto/ohje/neuvo joka auttaa laihduttajaa ja pianonhallitsijaa, niin etteivät ne pääse osingolle. Luulenpa, että niitä ottaa päähän sekin, kun aamulla herättyään tajuavat olevansa vieläkin elossa.

      • Ehkä "faktasi" eivät ole olleet kovin vakuuttavia? Dieettisi on varsin eriskummallinen ja sinun kannattaisi kirjoittaa siitä kirja. Siis helppoheikiksi helppoheikkien paikalle. Titteliksi vaikka 'Miltei tuplatohtori KNM:n uusi dieetti'.

        Tällä palstalla pyörii korkeintaan muutama kymmentä ihmistä. Ei tuolla ole taloudellista merkitystä kenellekään.


      • Anonyymi

        Kanannahkamies: miksi sinä vihaat ihmisiä?


      • Anonyymi

        Kirjoita joskus sellainen sellainen tieto/ohje/neuvo joka ihan oikeasti voisi auttaa laihduttajaa äläkä vain vi##uile.


      • Anonyymi

        Et taida huomata, mutta sinulla ei ole täällä juuri kannattajia, puhumattakaan ystävistä. Omituinen heppu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et taida huomata, mutta sinulla ei ole täällä juuri kannattajia, puhumattakaan ystävistä. Omituinen heppu.

        Emme ehkä vain tajua hänen nerouttaan.


    • Anonyymi

      Minusta vähän tuntuu että ne jotka sinnittelee jollain kitudieetillä voi vähän kattoa kadehtien niitä jotka syö hyvin ja on tyytyväisiä. Ja silti hoikistuu. 🙂

      On kyllä ihanaa kun ei tarvi kitua ja kärvistellä. Ennen kun olin itsekin näillä vähäenergisillä niin olikin tosi pahalla tuulella koko ajan. Siksi voin itsekin ymmärtää eneilijöiden kiukun.

      Tiedän myös että diabeteslääkitys ja maksalääkitys ja verensokerin heittely vaikuttaa mielialaan, tiedän jopa että kun maksa ei enää puhdista verta, myrkyt jää pyörimään elimistöön, aivoihin ja persoonallisuuskin voi muuttua, ikävä kyllä pahempaan suuntaan. Raivokohtauksia, silkkaa pirullisuutta, sekopäisyyttä, suureellista käytöstä ja muuta on tullut nähtyä miehen suvun diabeetikon taholta. Diabetes ja alkoholiongelmat on kuin paita ja peppu. Alkoholin suurkulutus sen diabeteksenkin aiheuttaa.

      Mikään ei estä ketä tahansa alkamaan vähähiilariselle tai ketoruokavaliolle ja päästä ruoka- ja alkoholiriippuvuudesta. Energiaa riittää, uni maistuu, liikuntaa jaksaa, lääkkeet on historiaa ja vaatteet vaan löystyy, rahaa säästyy kun annoskoot pienenee. Kelpaa jatkaa tätä. ✌️👍

      • Karppaus on kyllä ruokariippuvuus pahimmasta päästä.

        Ei minulla ole ollut nälkä edes Ene-dieetillä kuin muutamana ensimmäisenä päivänä saati sitten nykyisellä dieetillä. Ruokamäärät ovat varsin isoja mutta kun rasvaa on vähän niinenergiaakin on vähän.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Karppaus on kyllä ruokariippuvuus pahimmasta päästä.

        Ei minulla ole ollut nälkä edes Ene-dieetillä kuin muutamana ensimmäisenä päivänä saati sitten nykyisellä dieetillä. Ruokamäärät ovat varsin isoja mutta kun rasvaa on vähän niinenergiaakin on vähän.

        "Karppaus on kyllä ruokariippuvuus pahimmasta päästä."

        On se varmaan kurjaa sinusta kun karppauksella laihtuu ja mikä kamalinta sinulle: pääsee lääkkeistä. Vai mitä, koska niin kovasti mustamaalaat täällä karppauskeskustelussa muita. Koeta Hpv27 nyt kestää vaan urhoollisesti, että vaikket sinä ole onnistunut niin se ei tarkoita ettei muut onnistu! Jos sinussa on tieteilijän vikaa niin tiedät ettei yleistäminen itsestä ole mikään kovin pätevä argumentti. Se on vain subjektiivinen kokemus. Sinulla kun on paljon sairauksia niin on varmaan haastavaa toi elämä. Voinet varmaan ymmärtää ettei kukaan halua itselleen samaa vaan että joillakin on halu tai "riippuvuus" olla terve. Sinä näet ehkä sen omien sairauden silmien kautta pahana kun joku välttyy sinun kohtalolta? Koetko sairaudet normaaliksi? Tiedätkö tunnetta kun on terve, lääkkeetön ja hyvinvoiva?

        Itseni kohdalla kyllä on pakko mainita, että semmoinen "ruoka riippuvuus" missä pääsee allergiasta ja unettomuudesta, kohonneesta verenpaineesta, sisäelinrasvasta, on energinen hyvien yöunien takia, pääsee suolistolääkkeistä, refluksista jne eroon niin tämmöisiä "riippuvuuksia" soisi enemmänkin suosittavan! Voi olla että minua auttaa tässä liikunta"riippuvuus". Saan siitä mielihyvää.

        Ainakin jokaisen kannattaa kokeilla ketoilua. Olisin minäkin aiemmin aloittanut jos olisin tiennyt kuinka toimiva tämä itselle on.

        Ruoasta on tullut vähemmän tärkeä eikä se täytä ajatuksia päivän mittaan, ei nälätä joka toinen tunti, ei vaadi ylenpalttista huomiota eikä yöllä herää nälkään joten riippuvuutta se ei silloin ole. Suurin asia on nälän tunteen vaimeneminen, mielitekojen loppuminen, ja alkoholin merkityksen katoaminen. Se on ihmeellistä. Sitä ei taida saada vähäenergisellä dieetillä aikaan. Salaisuus lienee verensokerin tasaisuudessa. Kehottaisin alkoholin kanssa taistelevia ainakin kokeilemaan ehdottomasti karppausta.

        Itse kunkin pitää miettiä mikä tuottaa suurinta mielihyvää arjessa ja kuinka se hallitsee. Jos se ei valtaa liikaa tilaa ja määritä kaikkea muuta tekemistä, ei ole epätervettä jne niin tekijät on tasapainossa.

        Kukin löytää oman tapansa voida hyvin, mutta älä Hpv27 tuputa omaa käsitystäsi jonain yleistotuutena kun totuuksia on yhtä monta kuin on ihmistäkin! Minä voin jo kumota omilla subjektiivisillä kokemuksilla sinun omat käsitykset ja me ollaan ihan samanvertaiset ihmiset. 🙂

        T. Kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Karppaus on kyllä ruokariippuvuus pahimmasta päästä."

        On se varmaan kurjaa sinusta kun karppauksella laihtuu ja mikä kamalinta sinulle: pääsee lääkkeistä. Vai mitä, koska niin kovasti mustamaalaat täällä karppauskeskustelussa muita. Koeta Hpv27 nyt kestää vaan urhoollisesti, että vaikket sinä ole onnistunut niin se ei tarkoita ettei muut onnistu! Jos sinussa on tieteilijän vikaa niin tiedät ettei yleistäminen itsestä ole mikään kovin pätevä argumentti. Se on vain subjektiivinen kokemus. Sinulla kun on paljon sairauksia niin on varmaan haastavaa toi elämä. Voinet varmaan ymmärtää ettei kukaan halua itselleen samaa vaan että joillakin on halu tai "riippuvuus" olla terve. Sinä näet ehkä sen omien sairauden silmien kautta pahana kun joku välttyy sinun kohtalolta? Koetko sairaudet normaaliksi? Tiedätkö tunnetta kun on terve, lääkkeetön ja hyvinvoiva?

        Itseni kohdalla kyllä on pakko mainita, että semmoinen "ruoka riippuvuus" missä pääsee allergiasta ja unettomuudesta, kohonneesta verenpaineesta, sisäelinrasvasta, on energinen hyvien yöunien takia, pääsee suolistolääkkeistä, refluksista jne eroon niin tämmöisiä "riippuvuuksia" soisi enemmänkin suosittavan! Voi olla että minua auttaa tässä liikunta"riippuvuus". Saan siitä mielihyvää.

        Ainakin jokaisen kannattaa kokeilla ketoilua. Olisin minäkin aiemmin aloittanut jos olisin tiennyt kuinka toimiva tämä itselle on.

        Ruoasta on tullut vähemmän tärkeä eikä se täytä ajatuksia päivän mittaan, ei nälätä joka toinen tunti, ei vaadi ylenpalttista huomiota eikä yöllä herää nälkään joten riippuvuutta se ei silloin ole. Suurin asia on nälän tunteen vaimeneminen, mielitekojen loppuminen, ja alkoholin merkityksen katoaminen. Se on ihmeellistä. Sitä ei taida saada vähäenergisellä dieetillä aikaan. Salaisuus lienee verensokerin tasaisuudessa. Kehottaisin alkoholin kanssa taistelevia ainakin kokeilemaan ehdottomasti karppausta.

        Itse kunkin pitää miettiä mikä tuottaa suurinta mielihyvää arjessa ja kuinka se hallitsee. Jos se ei valtaa liikaa tilaa ja määritä kaikkea muuta tekemistä, ei ole epätervettä jne niin tekijät on tasapainossa.

        Kukin löytää oman tapansa voida hyvin, mutta älä Hpv27 tuputa omaa käsitystäsi jonain yleistotuutena kun totuuksia on yhtä monta kuin on ihmistäkin! Minä voin jo kumota omilla subjektiivisillä kokemuksilla sinun omat käsitykset ja me ollaan ihan samanvertaiset ihmiset. 🙂

        T. Kn

        Minulla on lähtenyt ihan perinteisellä laihduttamisella vyötäröltä 14 cm vuodessa. Diabetes on helpottanut ja veren rasva-arvot normalisoituneet jne..

        Ruokailu on helppoa kun miltei jokaisesta ravintolasta saa sopivaa ruokaa eikä tarvitse syödä mantelileipää leivän himoon eikä "kukkakaalipitsaa" pitsan himoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on lähtenyt ihan perinteisellä laihduttamisella vyötäröltä 14 cm vuodessa. Diabetes on helpottanut ja veren rasva-arvot normalisoituneet jne..

        Ruokailu on helppoa kun miltei jokaisesta ravintolasta saa sopivaa ruokaa eikä tarvitse syödä mantelileipää leivän himoon eikä "kukkakaalipitsaa" pitsan himoon.

        Karppaus on aivan typerää.Kun jättää rasvan pois saa syödä määrällisesti 2-3 kertaa enemmän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Karppaus on aivan typerää.Kun jättää rasvan pois saa syödä määrällisesti 2-3 kertaa enemmän.

        No rasva menee suoraan vyötärölle eli siinä suhteessa huono ruoka-aine mutta kaikilla dieetillä voi kyllä syödä paljon. Ketokarppaajilla vaihtoehdot vaan ovat vähissä.

        20 g hiilihydraattia tulee esimerkiksi 400 g valkokaalia mutta lehtisalaattia voi syödä enemmän. 150 g hiilihydraattia voi syödä kasviksia hyvin paljon ja dieettiin mahtuu myös 150 g täysjyväleipää ja kaksi olutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on lähtenyt ihan perinteisellä laihduttamisella vyötäröltä 14 cm vuodessa. Diabetes on helpottanut ja veren rasva-arvot normalisoituneet jne..

        Ruokailu on helppoa kun miltei jokaisesta ravintolasta saa sopivaa ruokaa eikä tarvitse syödä mantelileipää leivän himoon eikä "kukkakaalipitsaa" pitsan himoon.

        Kyllä karppaaja löytää myös ravintolasta mitä tahansa hyvää mihin tahansa "himoon".

        Pihvin tai muun proteiinin saa kasviksilla. Itse pyydän aina tuplakasvikset tärkkelyksen ja sokeria sisältävän tilalla.

        Eihän mikään ravintola pakota syömään tärkkelystä. 😃 Kukaan ei enää ihmettele jos valitsee jonkun muun kuin tärkkelyksen.

        Tuo on sinulta outo ajatusrakennelma että karppaaja "joutuu" syömään jotain tiettyä ruokaa. Miksi ihmeessä syödä huonoa jos hyvääkin saa, en käsitä sinua. Jokaisella on oma makunsa, mikä on hyvää. Tässä mantelijauholeipä esimerkkinä.

        Mantelijauho on uskomattoman ravintorikas jauho. Paljon rikkaampi kuin ruis tms, varsinkin vehnä. Muissakin jauhotuotteissa pyritään ravitsemuksellisesti rikkaaseen tuotteeseen.

        Hassua vaan nähdä nykypäivänä kun tietoa on jokaisen ulottuvilla että joku rähisee vehnäjauhon puolesta, joka on epäterveellinen ja tyhjää sokeristuvaa hiilaria 😃
        Voi valita että syökö vehnäjauhoista tehtyä pizzaa tai jostain muusta tehtyä tai kalorikauhuinen joutuu olemaan täysin ilman, kun siinä on niin paljon energiaa.

        Mutta saathan sinä sitä syödä, kukaan ei kiellä. Jokaisen omat syömiset vaikuttaa vain itseen. Sinullahan on mahdollisuus syödä mitä epäterveellistä tahansa koska olet valinnut elämäntavaksesi käyttää insuliinia jolla kompensoidaan nuo epäterveelliset syömiset ja niiden vaikutukset.

        Muuten kukkakaalipohjapizzaakin saa jo joistain paikoista, kertoi tyttäreni. Kehitys kehittyy!

        T. Kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karppaus on aivan typerää.Kun jättää rasvan pois saa syödä määrällisesti 2-3 kertaa enemmän.

        Rasvaa ei missään nimessä saa jättää kokonaan pois! Rasvoilla on elimistössä useita tehtäviä. Rasvat toimivat energian lähteenä ja ovat elimistön tärkeä energian varastomuoto. Rasvat muodostavat osan solujen kalvorakenteesta ovat myös osa solujen kalvorakenteita. Rasvat osallistuvat myös elimistön toiminnan säätelyyn ja rasvoja tarvitaan jotta rasvaliukoiset vitamiinit (A,D, E ja K) imeytyvät elimistöön.
        Rasva on merkittävässä osassa aivojen toiminnalle. Aivot muodostuvat pääasiassa rasvasta – peräti 60 % aivojen kuiva-aineesta on rasvaa. Selvää onkin, että rasvan merkitys aivotoiminnalle on suuri.
        Eri asia sitten on, minkälaatuista rasvaa käyttää.

        On traagista miten ihminen on kadottanut normaalin suhteen ruokaan! Maailman perustavalaatuisinta asiaa ei enää osata tehdä, syödä normaalisti!
        Reilusti yli puolet sumalaisita taistelee ylipainon ja lihavuuden kanssa, On ihmedieettiä ja laihdutusgurua vaikka minkämoista. Taito syödä on kadonnut ja siitä on tehty joku ihmeellinen mysteeri.
        Joka ikinen elävä olento tarvitsee ravintoa. Normaali monipuolinen ruokavalio ei pitäisi olla mitään avaruustiedettä mitä siitä on tehty. Gurut ja poppamiehet takoo rahaa ihmedieeteillään ja klinikoillaan ja mitä lieneekään. Kansa on kadottanut normaalin nälän ja kylläisyydentunteen. Sitä "saa" syödä ja sitä "ei saa syödä" ja siitä ja tuosta on tullut myrkkyä ja tästä ja näistä taas "superravintoa" ja "oikea tapa" syödä.
        Syöminenhän on itse asiassa kuin hengittäminen, pakko tehdä jotta pysyisi hengissä. En joudu miettimään hengitänkö oikein ja oikeanlaista ilmaa, kroppani ja elimistöni pitää huolen että saan happea ja sitä kulkeutuu verenkiertoon ja elimistö toimii.
        Sama ruoan kanssa, tunnistan että nyt on nälkä nyt pitää syödä. Kun olen kylläinen lopetan.
        Uskon että nykyajan valtavasti lisääntynyt henkinen pahoinvointi on vahvasti kytköksissä ihmisten lihomiseen. Ruoasta eikä vahiten alkoholista! haetaan lohtua ja mielenrauhaa.
        Yritetään keksiä ties mitä tekosyytä miksi lihon. On lääkkeitä ja on "geenit" ja on ties mitä.
        Ihmetyttää missä vaiheessa muutaman kymmenen vuoden sisällä ihmisten geenit ovat muuttuneet niin paljon (mikä ei edes ole mahdollista) että lihomisen voisi selittää sillä. Tai miten ihmeessä 70% kansasta käyttää lääkkeitä joita voi syyttää lihomisestaan!
        Itse olen 66-vuotias ja muistan hyvin ajan kun ruokana oli peruna ja soosi, ruisleipää, voita, kokomaitoa. Lauantaisin leivottiin pullaa. Jälkiruoat oli joka päivä, jotain marjakiisseliä tai pannukakkua tms. Ja ihmiset eivät lihoneet. Nyt nämä ruoat on "myrkkyä" ja ei-ei-listalla. Kuitenkin oma isäni kävi työssä 6 päivänä viikossa, rakensi meille talon ja oli hoikka ja varsin terve vaikka tätä "myrkkyä" söikin joka päivä. Isä kuoli 83-vuotiaana.
        Äitini synnytti 7 lasta ja painaa edelleen noin 55 kiloa, 167 cm pitkä. Ei saanut raskauksista ja synnytyksistä tekosyitä lihomiseen. En muista kouluajoista kuin yhden hieman pyöreämmän tytön jota ei nykymittapuun mukaan edes sanottaisi pyöreäksi, ja yhden pojan. Nyt lasten ja nuorten lihavuus on ongelma.
        Joten katse ravintotottumuksiin ja erittäin kriittinen katse sinne juomapuoleen! Miten usein kalja maistuu? Alkoholissa on valtavasti tyhjää energiaa joka varastoituu sitten sinne vatsamakkaroihin. Tuleeko mutusteltua makkaraa kun nyt vaan tekee mieli, ja roskaruokaa grilliltä? Onko noutopizza mukavampi vaihtoehto kuin itse valmistettu kotiruoka?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rasvaa ei missään nimessä saa jättää kokonaan pois! Rasvoilla on elimistössä useita tehtäviä. Rasvat toimivat energian lähteenä ja ovat elimistön tärkeä energian varastomuoto. Rasvat muodostavat osan solujen kalvorakenteesta ovat myös osa solujen kalvorakenteita. Rasvat osallistuvat myös elimistön toiminnan säätelyyn ja rasvoja tarvitaan jotta rasvaliukoiset vitamiinit (A,D, E ja K) imeytyvät elimistöön.
        Rasva on merkittävässä osassa aivojen toiminnalle. Aivot muodostuvat pääasiassa rasvasta – peräti 60 % aivojen kuiva-aineesta on rasvaa. Selvää onkin, että rasvan merkitys aivotoiminnalle on suuri.
        Eri asia sitten on, minkälaatuista rasvaa käyttää.

        On traagista miten ihminen on kadottanut normaalin suhteen ruokaan! Maailman perustavalaatuisinta asiaa ei enää osata tehdä, syödä normaalisti!
        Reilusti yli puolet sumalaisita taistelee ylipainon ja lihavuuden kanssa, On ihmedieettiä ja laihdutusgurua vaikka minkämoista. Taito syödä on kadonnut ja siitä on tehty joku ihmeellinen mysteeri.
        Joka ikinen elävä olento tarvitsee ravintoa. Normaali monipuolinen ruokavalio ei pitäisi olla mitään avaruustiedettä mitä siitä on tehty. Gurut ja poppamiehet takoo rahaa ihmedieeteillään ja klinikoillaan ja mitä lieneekään. Kansa on kadottanut normaalin nälän ja kylläisyydentunteen. Sitä "saa" syödä ja sitä "ei saa syödä" ja siitä ja tuosta on tullut myrkkyä ja tästä ja näistä taas "superravintoa" ja "oikea tapa" syödä.
        Syöminenhän on itse asiassa kuin hengittäminen, pakko tehdä jotta pysyisi hengissä. En joudu miettimään hengitänkö oikein ja oikeanlaista ilmaa, kroppani ja elimistöni pitää huolen että saan happea ja sitä kulkeutuu verenkiertoon ja elimistö toimii.
        Sama ruoan kanssa, tunnistan että nyt on nälkä nyt pitää syödä. Kun olen kylläinen lopetan.
        Uskon että nykyajan valtavasti lisääntynyt henkinen pahoinvointi on vahvasti kytköksissä ihmisten lihomiseen. Ruoasta eikä vahiten alkoholista! haetaan lohtua ja mielenrauhaa.
        Yritetään keksiä ties mitä tekosyytä miksi lihon. On lääkkeitä ja on "geenit" ja on ties mitä.
        Ihmetyttää missä vaiheessa muutaman kymmenen vuoden sisällä ihmisten geenit ovat muuttuneet niin paljon (mikä ei edes ole mahdollista) että lihomisen voisi selittää sillä. Tai miten ihmeessä 70% kansasta käyttää lääkkeitä joita voi syyttää lihomisestaan!
        Itse olen 66-vuotias ja muistan hyvin ajan kun ruokana oli peruna ja soosi, ruisleipää, voita, kokomaitoa. Lauantaisin leivottiin pullaa. Jälkiruoat oli joka päivä, jotain marjakiisseliä tai pannukakkua tms. Ja ihmiset eivät lihoneet. Nyt nämä ruoat on "myrkkyä" ja ei-ei-listalla. Kuitenkin oma isäni kävi työssä 6 päivänä viikossa, rakensi meille talon ja oli hoikka ja varsin terve vaikka tätä "myrkkyä" söikin joka päivä. Isä kuoli 83-vuotiaana.
        Äitini synnytti 7 lasta ja painaa edelleen noin 55 kiloa, 167 cm pitkä. Ei saanut raskauksista ja synnytyksistä tekosyitä lihomiseen. En muista kouluajoista kuin yhden hieman pyöreämmän tytön jota ei nykymittapuun mukaan edes sanottaisi pyöreäksi, ja yhden pojan. Nyt lasten ja nuorten lihavuus on ongelma.
        Joten katse ravintotottumuksiin ja erittäin kriittinen katse sinne juomapuoleen! Miten usein kalja maistuu? Alkoholissa on valtavasti tyhjää energiaa joka varastoituu sitten sinne vatsamakkaroihin. Tuleeko mutusteltua makkaraa kun nyt vaan tekee mieli, ja roskaruokaa grilliltä? Onko noutopizza mukavampi vaihtoehto kuin itse valmistettu kotiruoka?

        Näinpä. Eivät ihmiset syö nälkäänsä vaan syömisen "ilosta". Kun ennen syötiin perunaa, leipää ja puuroa pääasiallisena ravinnon lähteenä niin ihmiset olivat hoikkia. Rasvan ja lihan syönti on lisääntynyt ja annoskoot ovat valtavia. Ennen ei kyllä syöty kovinkaan paljoa kasviksia, varsinkaan maanpäällisiä. Sokeria kyllä meni paljon kun sillä säilöttiin marjat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rasvaa ei missään nimessä saa jättää kokonaan pois! Rasvoilla on elimistössä useita tehtäviä. Rasvat toimivat energian lähteenä ja ovat elimistön tärkeä energian varastomuoto. Rasvat muodostavat osan solujen kalvorakenteesta ovat myös osa solujen kalvorakenteita. Rasvat osallistuvat myös elimistön toiminnan säätelyyn ja rasvoja tarvitaan jotta rasvaliukoiset vitamiinit (A,D, E ja K) imeytyvät elimistöön.
        Rasva on merkittävässä osassa aivojen toiminnalle. Aivot muodostuvat pääasiassa rasvasta – peräti 60 % aivojen kuiva-aineesta on rasvaa. Selvää onkin, että rasvan merkitys aivotoiminnalle on suuri.
        Eri asia sitten on, minkälaatuista rasvaa käyttää.

        On traagista miten ihminen on kadottanut normaalin suhteen ruokaan! Maailman perustavalaatuisinta asiaa ei enää osata tehdä, syödä normaalisti!
        Reilusti yli puolet sumalaisita taistelee ylipainon ja lihavuuden kanssa, On ihmedieettiä ja laihdutusgurua vaikka minkämoista. Taito syödä on kadonnut ja siitä on tehty joku ihmeellinen mysteeri.
        Joka ikinen elävä olento tarvitsee ravintoa. Normaali monipuolinen ruokavalio ei pitäisi olla mitään avaruustiedettä mitä siitä on tehty. Gurut ja poppamiehet takoo rahaa ihmedieeteillään ja klinikoillaan ja mitä lieneekään. Kansa on kadottanut normaalin nälän ja kylläisyydentunteen. Sitä "saa" syödä ja sitä "ei saa syödä" ja siitä ja tuosta on tullut myrkkyä ja tästä ja näistä taas "superravintoa" ja "oikea tapa" syödä.
        Syöminenhän on itse asiassa kuin hengittäminen, pakko tehdä jotta pysyisi hengissä. En joudu miettimään hengitänkö oikein ja oikeanlaista ilmaa, kroppani ja elimistöni pitää huolen että saan happea ja sitä kulkeutuu verenkiertoon ja elimistö toimii.
        Sama ruoan kanssa, tunnistan että nyt on nälkä nyt pitää syödä. Kun olen kylläinen lopetan.
        Uskon että nykyajan valtavasti lisääntynyt henkinen pahoinvointi on vahvasti kytköksissä ihmisten lihomiseen. Ruoasta eikä vahiten alkoholista! haetaan lohtua ja mielenrauhaa.
        Yritetään keksiä ties mitä tekosyytä miksi lihon. On lääkkeitä ja on "geenit" ja on ties mitä.
        Ihmetyttää missä vaiheessa muutaman kymmenen vuoden sisällä ihmisten geenit ovat muuttuneet niin paljon (mikä ei edes ole mahdollista) että lihomisen voisi selittää sillä. Tai miten ihmeessä 70% kansasta käyttää lääkkeitä joita voi syyttää lihomisestaan!
        Itse olen 66-vuotias ja muistan hyvin ajan kun ruokana oli peruna ja soosi, ruisleipää, voita, kokomaitoa. Lauantaisin leivottiin pullaa. Jälkiruoat oli joka päivä, jotain marjakiisseliä tai pannukakkua tms. Ja ihmiset eivät lihoneet. Nyt nämä ruoat on "myrkkyä" ja ei-ei-listalla. Kuitenkin oma isäni kävi työssä 6 päivänä viikossa, rakensi meille talon ja oli hoikka ja varsin terve vaikka tätä "myrkkyä" söikin joka päivä. Isä kuoli 83-vuotiaana.
        Äitini synnytti 7 lasta ja painaa edelleen noin 55 kiloa, 167 cm pitkä. Ei saanut raskauksista ja synnytyksistä tekosyitä lihomiseen. En muista kouluajoista kuin yhden hieman pyöreämmän tytön jota ei nykymittapuun mukaan edes sanottaisi pyöreäksi, ja yhden pojan. Nyt lasten ja nuorten lihavuus on ongelma.
        Joten katse ravintotottumuksiin ja erittäin kriittinen katse sinne juomapuoleen! Miten usein kalja maistuu? Alkoholissa on valtavasti tyhjää energiaa joka varastoituu sitten sinne vatsamakkaroihin. Tuleeko mutusteltua makkaraa kun nyt vaan tekee mieli, ja roskaruokaa grilliltä? Onko noutopizza mukavampi vaihtoehto kuin itse valmistettu kotiruoka?

        Kaikki rasva on vain AIVAN turhaa energiaa.Itse olen saanut rasvaa viikon ajan vain 40 g päivässä ,olo on ollut erittäin hyvä ja olen alkanut laihtumaan nopeasti.
        Rasvan syönti ei ole tarpeellista edes ketogeenisellä ruokavaliolla,se on vain sitä että HALUAA herkutella rasvaisella ruualla,MUTTA JOS HALUAT LAIHTUA jätä pois rasva.

        Itse olen aivan normaalilla ruokavaliolla kalorit nyt tarkasti 1500 päivässä.proteenit 106 rasva 40g hiilihydraatit 160g HETI kun jätin karkit KOKONAAN pois aloin laihtumaan 200g päivässä aivan kevyellä liikunnalla.

        Jos herkuttelisin nyt karkeilla ,en laihtuisi yhtään ja jos getogeenisellä ruokavaliolla herkuttelee rasvaisella ruualla tulos on aivan sama KOSKA rasva 100g sisältää 600 kaloria


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki rasva on vain AIVAN turhaa energiaa.Itse olen saanut rasvaa viikon ajan vain 40 g päivässä ,olo on ollut erittäin hyvä ja olen alkanut laihtumaan nopeasti.
        Rasvan syönti ei ole tarpeellista edes ketogeenisellä ruokavaliolla,se on vain sitä että HALUAA herkutella rasvaisella ruualla,MUTTA JOS HALUAT LAIHTUA jätä pois rasva.

        Itse olen aivan normaalilla ruokavaliolla kalorit nyt tarkasti 1500 päivässä.proteenit 106 rasva 40g hiilihydraatit 160g HETI kun jätin karkit KOKONAAN pois aloin laihtumaan 200g päivässä aivan kevyellä liikunnalla.

        Jos herkuttelisin nyt karkeilla ,en laihtuisi yhtään ja jos getogeenisellä ruokavaliolla herkuttelee rasvaisella ruualla tulos on aivan sama KOSKA rasva 100g sisältää 600 kaloria

        Getogeenisessä ruokavaliossa rasva on polttoaine,jos kulutusta ei ole ei silloin tarvitse rasvaa.Sama asia on hiilihydraattipitoisella ruokavaliolla jos kulutusta ei ole ei silloin tarvitse paljon hiilihydraattejakaan.


      • Anonyymi

        Kysytttiin, miksi ihmiset ilkeilee toisilleen, aivan kuin sä teet tässä viestissäsi. Teet juuri sen, joka on täällä ongelma. Eli mustamaalaat ja leimaat mitä oudommilla tavoilla ihmiset, jotka eivät noudata sellaista ruokavaliota kuin sä jostain syystä haluaisit heidän noudattavan.

        Ei diabetekseen liity aggressioita. Voi olla, että tunnet diabetikon joka on aggressiivinen, mäkin tunnen ihmisiä jotka on, mutta en yritä yhdistää aggression syitä asioihin, joihin ne eivät liity. Yhtä hyvn voisi väittää, että farkkuja käyttävät ihmiset on aggressiivisia, koska mun aggressiivinen isäni käyttää yleensä farkkuja. Tollainen "logiikka" on ilkeilyn logiikkaa. Outo ajatuskuvio on myös se, että jos sulla on ongelmia ihmisten kanssa, ne on automaattisesti vain kateellisia sulle. Hedelmällisempää vois olla vaikka kiinnittää huomiota siihen, miten itse vuorovaikutat. Nimitteletkö, teetkö yleistyksiä, keksitkö ihmisille tunteita sen sijaan, että kuuntelisit mitä asiaa heillä on?

        On olemassa ihmisiä, joille tulee itkupotkuraivarit heti, jos ruoka on vähän myöhässä ja verensokeri laskee. Sitten on sellaisia ihmisiä, kuten mä oon, joille on täysin ongelmatonta pitää pitkiä ruokavälejä, eikä se kiukuta ollenkaan. Oon aina syönyt niin. Nykyään sellaiselle syömistavalle vain on nimi, mutta ei se mikään valittu tapa mulle varsinaisesti ole. Se on vain se tapa, mikä on itselle luontevin. Ei mun oo nälkä ennen iltaa, enkä silti ahmi illalla tai oo kiukkuinen päivisin. Voisitko kunnioittaa sitä, että kaikki ei oo samanlaisia?

        On olemassa sellaisia ihmisiä, joille "hyvä syöminen" tarkoittaa pekonia ja rasvakäristettyä kananmunaa, ja sitten sellaisia, kuten minä, joita sen tapaiset ruuat yököttävät. En mä silti syytä sua mielenvikaiseksi, koska makusi sen suhteen, mikä ruoka maistuu hyvältä on tosi kaukana omastani. En oo myöskään kateellinen. Koen olevani onnekas, ettei mulla oo sen tapaisia kiusauksia häiritsemässä kasvisvoittoista syömistä, koska oon aina tykännyt kalasta, kanasta ja salaateista. Sokerista tykkäsin välillä liikaa, ja siksi paino nousi sinne BMI 27,3 saakka, ja lopetin ylimääräiset sokerit. Enää en niitä kaipaa, se on voitettu himo. Mutta mitä siitä? Mwillä on vain erilainen maku. Miksi sulla on tarve leimata mut joksikin sen takia?

        Miksi ihmeessä tahdot leimata mut ja muut ihmiset, joille vain toimii eri asiat kuin sulle, tuollaisin ilkeyksin ja oudoin yleistyksin kuin tekstissäsi teit? Se oli alkuperäinen kysymys ja mäkin haluaisin tietää vastauksen. Sen vastauksen, joka selittää oman käytöksesi, en sitä joka etsii vian uhrista. Jotenkin ei tuu sellainen olo, että aidosti ihan vaan siksi, koska mä ja muut suositusten mukaan syövät on sun mukaasi sulle kateellisia. Miksi se kateus mun väitetty kateus sitten näkyy noin, sun ilkeilynä meitä kohtaan, eikä toisin päin?

        Olen pahoillani, mutta en nähnyt sun vastaavan siihen, mitä kysyttiin, vaan tekevät juuri sitä, mistä kysyttiin MIKSI teet noin, etkä anna kanssasi eri tavalla syövien olla rauhassa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe