Tervehtiminen - tai ei

On ollut keskustelua tervehtimisestä. Kyllä olen sitä mieltä, että tuttujen tervehtiminen kuuluu hyviin käytöstapoihin. Kaupassa tervehdin kassahenkilöä. Mutta: Minä en kävelylenkillä enkä kauppakeskuksessa tervehdi ketään vastaantulijaa, koska minun on vaikeaa nähdä, onko vastaantulija tuttu vai ei.

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,
      Kiva kun tulit taas palstalle
      Minä tervehdin kyllä tuttuja ja harvemmin naapureita🥰

    • Anonyymi

      Kaupassa kassa ja lihatiski väkeä kyllä tervehdin,
      Muuten kyllä naapurit jos tulee ihan kohti .

    • Tottahan toki tuttuja tervehditään, suunnilleen joka paikassa

    • Anonyymi

      Taloyhtiön pihalla kulkevia tervehdin.

      • Anonyymi

        Niin minäkin . Lähes kaikki vastaavat tervehdykseen.


    • Anonyymi

      Koulussa tervehdimme opettajaa.

      • Anonyymi

        On joitakin oppilaita, jotka eivät tervehdi.


    • Anonyymi

      Kättelyä ei nyt suosita, vaan kyllä ystävällinen tervehdys riittää.

      • Anonyymi

        Kättely lienee vanhaa perinnettä.


    • Tähän vois vaikka lainata Ultra Bran tekstiä:

      »jos aina törmää samaan ihmiseen kadulla
       alkaa ennen pitkää tervehtiä
       vaikka ei tiedä tämän nimeä»

      • Meidän taloyhtiössä on muuten hauska kun lapset aina tervehtivät iloisesti. Nämä lapset ovat lähes poikkeuksetta ulkomaalaisia. En ole tällaista käytöstä lapsissa ennen huomannut.


    • Anonyymi

      Sitten on istuttava enemmän ja hankittava parempaa lukemista.

    • Tervehtiminen kuuluu hyviin tapoihin. On aika moukkamaista jättää tervehtimättä, jos kuitenkin tuntee ja tietää henkilön.
      Itse en enää kättele ketään (en edes töissä), mutta muuten tervehdin, moikkaan ja heilautan kädellä tervehdyksen tutulle naapurille (en ala pihan poikki huutamaan).

    • Anonyymi

      Ymmärrän kyllä, että Jälkkäri-istujan on vaikeaa nähdä, onko vastaantulija tuttu.
      Ymmärrän likinäköisiä ihmisiä.

    • Anonyymi

      Niin kuuluukin varsinkin naapureiden tervehtiminen kuuluu asian ja pieni juttelu.

      Tänään testasin 1. kertaa noita kertakäyttömaskeja: näissä on sellainen suunnitteluvirhe että jos on nuha, niin ei pysty käyttämään koska tukkivat hapenoton, jolloin juuri pitäisi käyttää, mutta jos käyttää tukehtuu.

      Eli täysin terveet ja erittäin hyväkuntoiset vain pystyvät niitä käyttämään.

      • Eli vähän nurinkurista on. Ne maskithan suojaavat lähinnä siltä, ettei niiden käyttäjä tartuta muita.


    • Anonyymi

      Maskien tyyppi on kokonaan väärä, pitäisi olla sellaisia maskeja jotka suojaavat itseä toisten viruksilt nyt ne suojaavat toisia sairaita ihmisiä terveiden ihmisten viruksilta joita ei ole olemassakaan heh.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      413
      8867
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2384
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      37
      1748
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1619
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      86
      1380
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1322
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      359
      1201
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      18
      1073
    9. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      125
      1049
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1022
    Aihe