On ollut keskustelua tervehtimisestä. Kyllä olen sitä mieltä, että tuttujen tervehtiminen kuuluu hyviin käytöstapoihin. Kaupassa tervehdin kassahenkilöä. Mutta: Minä en kävelylenkillä enkä kauppakeskuksessa tervehdi ketään vastaantulijaa, koska minun on vaikeaa nähdä, onko vastaantulija tuttu vai ei.
Tervehtiminen - tai ei
17
<50
Vastaukset
Hei,
Kiva kun tulit taas palstalle
Minä tervehdin kyllä tuttuja ja harvemmin naapureita🥰- Anonyymi
Kaupassa kassa ja lihatiski väkeä kyllä tervehdin,
Muuten kyllä naapurit jos tulee ihan kohti . Tottahan toki tuttuja tervehditään, suunnilleen joka paikassa
- Anonyymi
Taloyhtiön pihalla kulkevia tervehdin.
- Anonyymi
Niin minäkin . Lähes kaikki vastaavat tervehdykseen.
- Anonyymi
Koulussa tervehdimme opettajaa.
- Anonyymi
On joitakin oppilaita, jotka eivät tervehdi.
- Anonyymi
Kättelyä ei nyt suosita, vaan kyllä ystävällinen tervehdys riittää.
- Anonyymi
Kättely lienee vanhaa perinnettä.
Tähän vois vaikka lainata Ultra Bran tekstiä:
»jos aina törmää samaan ihmiseen kadulla
alkaa ennen pitkää tervehtiä
vaikka ei tiedä tämän nimeä»Meidän taloyhtiössä on muuten hauska kun lapset aina tervehtivät iloisesti. Nämä lapset ovat lähes poikkeuksetta ulkomaalaisia. En ole tällaista käytöstä lapsissa ennen huomannut.
- Anonyymi
Sitten on istuttava enemmän ja hankittava parempaa lukemista.
Tervehtiminen kuuluu hyviin tapoihin. On aika moukkamaista jättää tervehtimättä, jos kuitenkin tuntee ja tietää henkilön.
Itse en enää kättele ketään (en edes töissä), mutta muuten tervehdin, moikkaan ja heilautan kädellä tervehdyksen tutulle naapurille (en ala pihan poikki huutamaan).- Anonyymi
Ymmärrän kyllä, että Jälkkäri-istujan on vaikeaa nähdä, onko vastaantulija tuttu.
Ymmärrän likinäköisiä ihmisiä. - Anonyymi
Niin kuuluukin varsinkin naapureiden tervehtiminen kuuluu asian ja pieni juttelu.
Tänään testasin 1. kertaa noita kertakäyttömaskeja: näissä on sellainen suunnitteluvirhe että jos on nuha, niin ei pysty käyttämään koska tukkivat hapenoton, jolloin juuri pitäisi käyttää, mutta jos käyttää tukehtuu.
Eli täysin terveet ja erittäin hyväkuntoiset vain pystyvät niitä käyttämään.Eli vähän nurinkurista on. Ne maskithan suojaavat lähinnä siltä, ettei niiden käyttäjä tartuta muita.
- Anonyymi
Maskien tyyppi on kokonaan väärä, pitäisi olla sellaisia maskeja jotka suojaavat itseä toisten viruksilt nyt ne suojaavat toisia sairaita ihmisiä terveiden ihmisten viruksilta joita ei ole olemassakaan heh.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3471269- 661192
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten290936Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀41913Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆222796Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40785Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht30782Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20757Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42744vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli125736