Tervehtiminen - tai ei

On ollut keskustelua tervehtimisestä. Kyllä olen sitä mieltä, että tuttujen tervehtiminen kuuluu hyviin käytöstapoihin. Kaupassa tervehdin kassahenkilöä. Mutta: Minä en kävelylenkillä enkä kauppakeskuksessa tervehdi ketään vastaantulijaa, koska minun on vaikeaa nähdä, onko vastaantulija tuttu vai ei.
1759
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 17

Vanhimmat

Hei,
Kiva kun tulit taas palstalle
Minä tervehdin kyllä tuttuja ja harvemmin naapureita🥰

Äänestä

Kaupassa kassa ja lihatiski väkeä kyllä tervehdin,
Muuten kyllä naapurit jos tulee ihan kohti .

Äänestä

Tottahan toki tuttuja tervehditään, suunnilleen joka paikassa

Äänestä

Taloyhtiön pihalla kulkevia tervehdin.

Äänestä
  • Niin minäkin . Lähes kaikki vastaavat tervehdykseen.

Äänestä

Koulussa tervehdimme opettajaa.

Äänestä
  • On joitakin oppilaita, jotka eivät tervehdi.

Äänestä

Kättelyä ei nyt suosita, vaan kyllä ystävällinen tervehdys riittää.

Äänestä
  • Kättely lienee vanhaa perinnettä.

Äänestä

Tähän vois vaikka lainata Ultra Bran tekstiä:

»jos aina törmää samaan ihmiseen kadulla
 alkaa ennen pitkää tervehtiä
 vaikka ei tiedä tämän nimeä»

Äänestä
  • Meidän taloyhtiössä on muuten hauska kun lapset aina tervehtivät iloisesti. Nämä lapset ovat lähes poikkeuksetta ulkomaalaisia. En ole tällaista käytöstä lapsissa ennen huomannut.

Äänestä

Sitten on istuttava enemmän ja hankittava parempaa lukemista.

Äänestä

Tervehtiminen kuuluu hyviin tapoihin. On aika moukkamaista jättää tervehtimättä, jos kuitenkin tuntee ja tietää henkilön.
Itse en enää kättele ketään (en edes töissä), mutta muuten tervehdin, moikkaan ja heilautan kädellä tervehdyksen tutulle naapurille (en ala pihan poikki huutamaan).

Äänestä

Ymmärrän kyllä, että Jälkkäri-istujan on vaikeaa nähdä, onko vastaantulija tuttu.
Ymmärrän likinäköisiä ihmisiä.

Äänestä

Niin kuuluukin varsinkin naapureiden tervehtiminen kuuluu asian ja pieni juttelu.

Tänään testasin 1. kertaa noita kertakäyttömaskeja: näissä on sellainen suunnitteluvirhe että jos on nuha, niin ei pysty käyttämään koska tukkivat hapenoton, jolloin juuri pitäisi käyttää, mutta jos käyttää tukehtuu.

Eli täysin terveet ja erittäin hyväkuntoiset vain pystyvät niitä käyttämään.

Äänestä
  • Eli vähän nurinkurista on. Ne maskithan suojaavat lähinnä siltä, ettei niiden käyttäjä tartuta muita.

Äänestä

Maskien tyyppi on kokonaan väärä, pitäisi olla sellaisia maskeja jotka suojaavat itseä toisten viruksilt nyt ne suojaavat toisia sairaita ihmisiä terveiden ihmisten viruksilta joita ei ole olemassakaan heh.

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Jälkkäri-istuja kirjoitti:

On ollut keskustelua tervehtimisestä. Kyllä olen sitä mieltä, että tuttujen tervehtiminen kuuluu hyviin käytöstapoihin. Kaupassa tervehdin kassahenkilöä. Mutta: Minä en kävelylenkillä enkä kauppakeskuksessa tervehdi ketään vastaantulijaa, koska minun on vaikeaa nähdä, onko vastaantulija tuttu vai ei.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu