Onko kukaan katsonut Nuori Wallander -sarjaa...

...Netflixistä?

Oli kyllä aika kiusaannuttavaa katseltavaa.

Ensinnäkin se on sijoitettu täysin väärään aikakauteen. Ensimmäisessä jaksossa tapettiin yksi nuori sitomalla se aitaan ja laittamalla käsikranaatti suuhun. Sitä sitten jotkut kuvasi kännykällä ja laittoi Youtubeen. Youtube avattiin helmikuussa 2005, mutta kännykkävideoitahan sinne ladattiin vasta kun kännyköihin tuli videokuvaus. En muista vuotta, mutta eiköhän se ollut joskus 2000-luvun ensimmäisen vuosikymmenen lopulla.
Kurt Wallander on syntynyt tammikuussa 1947, joten hän oli 48v kun Youtube avattiin, ja yli 50 ennenkuin sinne ladattiin kännykkävideoita.
Kuitenkin hän oli sarjassa kolmekymppinen nuori konstaapeli, näyttelijä Adam Pålsson oli 31 tai 32-vuotias tuota kuvattaessa.

Sarjan olisi pitänyt sijoittua ehkä jonnekin 80-90-luvun taitteeseen. Tai sitten sen ei pitäisi olla ollenkaan Wallander, vaan olisi luotu jokin toinen hahmo. Tosin Wallanderin ajatellaan varmaan nimenä myyvän kansainvälisesti.

Ja siinä onkin sit toinen sarjan pääongelmista. Minkä helvetin takia se on tehty englanniksi? Varmaan suuren kansainvälisen menestyksen takaamiseksi oli päähenkilö laitettu mongertamaan englania muka äidinkielenään (aika moni muu näyttelijä olikin joko englannninkielisiä tai ainakan viettäneet huomattavia aikoja englanninkielisissä maissa, mutta Pålssonin ulosanti ei kyllä toimi yhtään). Tykkään kyllä Adam Pålssonin aikaisemmin näkemistäni rooleista, mutta englantia häntä ei olisi kannattanut väkisin laittaa puhumaan. Jotenkin se ei kyllä muutenkaan sopinut rooliinsa, tai sit ohjaustyö oli vaan niin kelvotonta.

Joo-o. Oli kyllä vielä astetta nolompaa katseltavaa, ku 80-luvun suomenruotsalainen Harjunpää-sarja.

Seuraavaksi varmaan suomalaiset keksii svedujen rohkaisemana tehdä Sorjosesta "kansainvälisen menestyssarjan" englanniksi ja laittaa Ville Virtasen mongertamaan englantia vaikkei sen puheesta saa suomeksikaan mitään selvää.

14

756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      😁😂🤣

    • Ainakaan et saanut minua kiinnostumaan sarjasta, niin raisulta menolta kuulostaa.

      • No se nyt oli vaan suht nopea sarjan alku, josta sitten itse tutkinnat alkoivat. Ne tutkinnathan noissa on se oleellinen osa.

        Mutta en kyllä suositelis tota sarjaa kellekään.
        Ne oikeat Wallanderit kyllä on hyviä. (Niitäkin on kyllä kolme: ekana 1995–2006 Wallanderina Rolf Lassgård, toinen 2005-2013 Wallanderina Krister Henriksson, ja vielä birittiläinen 2008–2016.)
        Brittiversiota en oo nähnyt ja tosta vanhemmasta en oikein pidä. Parhaana pidän tota Rolf Lassgårdin näyttelemää.


      • pitkätukka-68 kirjoitti:

        No se nyt oli vaan suht nopea sarjan alku, josta sitten itse tutkinnat alkoivat. Ne tutkinnathan noissa on se oleellinen osa.

        Mutta en kyllä suositelis tota sarjaa kellekään.
        Ne oikeat Wallanderit kyllä on hyviä. (Niitäkin on kyllä kolme: ekana 1995–2006 Wallanderina Rolf Lassgård, toinen 2005-2013 Wallanderina Krister Henriksson, ja vielä birittiläinen 2008–2016.)
        Brittiversiota en oo nähnyt ja tosta vanhemmasta en oikein pidä. Parhaana pidän tota Rolf Lassgårdin näyttelemää.

        Äh, eiku siis Krister Henrikssonin näyttelemä sarja on se paras. Mun mielestäni ainoo oikee.


      • Anonyymi
        pitkätukka-68 kirjoitti:

        No se nyt oli vaan suht nopea sarjan alku, josta sitten itse tutkinnat alkoivat. Ne tutkinnathan noissa on se oleellinen osa.

        Mutta en kyllä suositelis tota sarjaa kellekään.
        Ne oikeat Wallanderit kyllä on hyviä. (Niitäkin on kyllä kolme: ekana 1995–2006 Wallanderina Rolf Lassgård, toinen 2005-2013 Wallanderina Krister Henriksson, ja vielä birittiläinen 2008–2016.)
        Brittiversiota en oo nähnyt ja tosta vanhemmasta en oikein pidä. Parhaana pidän tota Rolf Lassgårdin näyttelemää.

        Brittiläinen Wallander on kamalinta mitä voi keksiä!
        Krister Henriksson on minulle ainoa oikea. Ja Ystad. Sukulaisia siellä... ihana paikka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Brittiläinen Wallander on kamalinta mitä voi keksiä!
        Krister Henriksson on minulle ainoa oikea. Ja Ystad. Sukulaisia siellä... ihana paikka.

        Mä olen vaan asunut Ystadsgatanilla. Ystad kun on Tammisaaren ystävyyskaupunki.


    • Anonyymi

      en ole katsonut mutta yleensä miksi ei tehdä ihan uusi sarja niin ei alkuperäisiä voita mikään esim kahden keikka oli hyvä alkuperäisenä mutta uusi matkittu olematon ja näyttelijät olemattomia eli olis tehty uusi eriniminen sarja

    • Anonyymi

      kokemusteni mukaan , 99,99% kaikki mistä "made by netflix" tuotannot.. karmeeta kuraa.

      sama miten raha käyttävät, joku vika vaan on aina.. outoa, turhaa..
      silläkin rahalla voisivat päivittää enemmän uusia oikeita elokuvia ym., mutta näitä ei siksi tulekaan kuin vasta vuosien jälkeen kun nähty jo tv:stä sata kertaa.

      • Onhan Netflixin tuotannossa hyviäkin: Rita, Orange Is a New Black, Black Mirror, Quicksand, Matkustajat, Epäuskottava, Jessica Jones..

        Noi nyt tuli mieleen mitä itse olen katsonut ja tykännyt, mutta enhän mä ny kovin monia heidän omatuotantoja oo kattonu.


    • Älkää hyvät ihmiset katsoko mitään netflixejä, tyhmenette entisestään. Lukekaa saatana, eikä niitä wallanderejakin saa kirjana?

      • Anonyymi

        Henning Mankelin kirjoja. Kirjat ovat aina parempia kuin niistä tekaistut elokuvat tai sarjat.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henning Mankelin kirjoja. Kirjat ovat aina parempia kuin niistä tekaistut elokuvat tai sarjat.

        xLiner

        Oikoluku tiputtaa yhden ällän mankelista 😁

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oikoluku tiputtaa yhden ällän mankelista 😁

        xLiner

        Mä en suostu ikinä käyttämään mitään automaattikorjauksia. Prkl, mikään kone ei päätä mun puolestani mitä haluan kirjoittaa.
        Jos tulee kirjoitusvrhe, se on ihan oma mokani.


      • Ennemmin kuienkin Netflixiä, ku BB:tä, Parasiittihotellia, Ensitreffejä ym. tositvpaskaa. Ja ennenmin Netflixiä ku jotaan **tun urheilua.

        Mut tottakai mä kirjojakin luen. Mankellia en kyl oo lukenu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      262
      2541
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      192
      1632
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1424
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1156
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1149
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      220
      1008
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      990
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      895
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      719
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      710
    Aihe