Päästänkö menemään?

Anonyymi

Ymmärsin vuosien jälkeen, että minä olen vain toinen vaihtoehto. Puoliso ikävöi ja muistelee ikuisen nuoruuden suhdetta. Olen aivan murtunut, sydän on kipeä. Pitääkö minun päästää rakas menemään, että molemmat saa rauhan. En halua, en pysty päästämään irti. Rakastan aivan liikaa. Elämän kouluja, mutta niin kovia. Rakastamme, mutta....

29

2987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jaa-a, ulkopuolelta nyt on paha mitään sanoa tai ruveta neuvoja antamaan.

    • Anonyymi

      Se on fantasia, ei oikeesti halua mitään ex:ää.

    • Anonyymi

      Oletteko pitkään ollu yhessä ja kuinka kauan puolisosi on ikävöinyt nuoruuden suhdetta? Onko miehesi siis seurustellut hänen kanssa nuorena?

    • Anonyymi

      Ollaan oltu melkoisen pitkään yhdessä. Ovat olleet ihan hetken, joku pikajuttu, mutta kipuilee. En tiedä, vaikeaa on.

    • Anonyymi

      Ovatko he siis tavanneet lähiaikoina vai mistä syystä puolisosi vieläkin ikävöi häntä?

    • Anonyymi

      Jos kyseessä olen minä eli se nuoruuden rakas, niin se ei ollut mikää pikajuttu.

      - sid -

    • Anonyymi

      Minäkin ikävöin erästä henkilöä nuoruudesta... Me olisimme kuuluneet yhteen, mutta asiat vain menivät toisin. Kaipaan edelleen...

      • Anonyymi

        Sama täällä. Äitini vuoksi jätin tuon nuoruuden kumppanin. Äidin vasta aikuisiällä, kun tajusin miten vaikutti elämääni.

        Ikuinen ikävä jäi tuota nuoruuden rakkautta. Paristi törmätty, moikattu ja sama hyvä ihminen on edelleen, toivottavasti on myös onnellinen. Minäkin olen, mutta haikeus välillä iskee. Onneksi elämässä muutakin onnenkantamoista ❤

        Aloittaja. Anna hänen itse tehdä ratkaisut, älä työnnä pois vaan jatka rakastamistasi ❤


      • Anonyymi

        Kuinka menivät?

        Vicious


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä. Äitini vuoksi jätin tuon nuoruuden kumppanin. Äidin vasta aikuisiällä, kun tajusin miten vaikutti elämääni.

        Ikuinen ikävä jäi tuota nuoruuden rakkautta. Paristi törmätty, moikattu ja sama hyvä ihminen on edelleen, toivottavasti on myös onnellinen. Minäkin olen, mutta haikeus välillä iskee. Onneksi elämässä muutakin onnenkantamoista ❤

        Aloittaja. Anna hänen itse tehdä ratkaisut, älä työnnä pois vaan jatka rakastamistasi ❤

        Aloittaja Anna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja Anna?

        Anna Ericsson varmaan


      • Anonyymi

        Minäkin kaipaan. t: julmaJ


    • Anonyymi

      Eihän ketään voi väkisinkään pitää ja jos puolisollasi on tunteita toista kohtaan, niin petät vain itseäsi roikkumalla hänessä.

    • Anonyymi

      Onko Madonna?

      • Anonyymi

        Donna tms.


    • Anonyymi

      Miten teillä kävi, saitteko sovittua vai lähtikö puoliso?

    • Anonyymi

      Varmaan paljolti riippuu siitä, mitä puolisosi haluaa..?

      • Anonyymi

        Hyvin kirjoitettu.


    • Anonyymi

      Jokainen ansaitsee olla suhteessa se ensimmäinen ja tärkein. Jos puolisosi haluaa lähteä anna hänen mennä. Jos ei, punnitse tarkkaan haluatko olla toisella sijalla loppuelämäsi. Uskon että jokaiselle löytyy se kumppani, jota ei tarvitse jakaa.

    • Anonyymi

      "Tämä on sinun itse päätettävä."
      Pitkään yhdessä elämää eläneenä, tiedät vastauksen automaattisesti, kukapa sitä haluaisi olla avioliitossa kakkosena puoliso.
      Sillä, että uskot puolisosi ikävöivän toista naista on tietenkin merkitystä päätöksessä.
      Mutta suhde toiseen naiseen, se on vasta sitten jos heillä oikeasti ja todellisesti on jotain tekemistä toistensa kanssa. Ikävöinti ja muistelu voi olla myös kiusantekoa sinulle olettaen, että suhteenne ei ole tarpeeksi vahvalla pohjalla.
      Asioihin on tapana löytyä ratkaisu, ratkaisu ei ole välttämättä irti päästäminen ero.
      Jos puolisosi oikeasti merkitsee sinulle kaikkea.
      Tämä nuoruuden ihastus on todennäköisesti täysin yksipuolista eikä tuo onnea miehellesi. Ehkä sinun kannattaisi ottaa yhteyttä tähän toiseen naiseen ongelmasi selvittämiseksi.

    • Anonyymi

      Miten teille kävi, lähtikö puoliso vai saitteko selvitettyä asiat? Meillä vähän samanlainen tilanne, niin siksi kysyn.

    • Anonyymi

      Vuosien takaista nuoruuden pikajuttua haikailen minäkin aina silloin tällöin. En tiedä, ehkä hän on mielessäni se ”ykkösvaihtoehto” aina, jotenkin erityinen asema hänellä tulee jatkossakin olemaan. Silti, jos hän nyt ilmestyisi ovelleni ja pyytäisi minua mukaansa, en lähtisi. Hän saattaa olla se haaveideni suuri ihastus ja se on ihan sopiva paikka hänelle sydämessäni. Hän on arjen keskellä pakopaikkana ajatuksissani, tuhma fantasia. Jos hän ikinä ajattelee minua, toivon voivani tarjota hänelle samankaltaista virkistystä silloin kun hän sitä tarvitsee. Haavekuvan perään ei juosta, sitä ei halata tai suudella, rakastella tai silitetä. Haavekuvan kanssa ei jaeta arkea.

      • Anonyymi

        Veikkaisin tämän 28.1.2021 17:56 kirjoittajaa aloittajan kirjoittamaksi, vaikkakin on kirjoittanut "minä"-muodossa. Luulenpa, ettet tiedä puolisosi tuntemuksia kovinkaan tarkkaan, kun ajattelet että hänellä on vain seksuaalisia fantasioita kyseistä naista kohtaan. Tällaiset fantasiat tuskin kestävät vuosikausia ketään kohtaan. Kyllä siinä on kyse paljon syvemmistä tunteista, joita sinä et ilmeisestikään halua myöntää todeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaisin tämän 28.1.2021 17:56 kirjoittajaa aloittajan kirjoittamaksi, vaikkakin on kirjoittanut "minä"-muodossa. Luulenpa, ettet tiedä puolisosi tuntemuksia kovinkaan tarkkaan, kun ajattelet että hänellä on vain seksuaalisia fantasioita kyseistä naista kohtaan. Tällaiset fantasiat tuskin kestävät vuosikausia ketään kohtaan. Kyllä siinä on kyse paljon syvemmistä tunteista, joita sinä et ilmeisestikään halua myöntää todeksi.

        Nyt kuulostaa paremmalle.

        Tähän suuntaan

        Täytyy etsiä jotain positiivista. Sit voi keskittyä johonkin muuhun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaisin tämän 28.1.2021 17:56 kirjoittajaa aloittajan kirjoittamaksi, vaikkakin on kirjoittanut "minä"-muodossa. Luulenpa, ettet tiedä puolisosi tuntemuksia kovinkaan tarkkaan, kun ajattelet että hänellä on vain seksuaalisia fantasioita kyseistä naista kohtaan. Tällaiset fantasiat tuskin kestävät vuosikausia ketään kohtaan. Kyllä siinä on kyse paljon syvemmistä tunteista, joita sinä et ilmeisestikään halua myöntää todeksi.

        Olisikin ollut aloittajan kirjoittama :) Luulin kyllä joskus itsekin että olisi ollut jostain syvemmästä kyse, pakko myöntää. Siitä nuoruuteni pikajutusta on nyt aikaa melkolailla 14 vuotta ja edelleen hän aiheuttaa sydämentykytyksiä, oli kyse sitten jostain niinkin pienestä kuin vaikka tykkäys kuvassa. Mutta koska kyse oli todellakin lyhyestä jutusta, ei oikeastaan edes suhteesta, niin en voi sanoa tuntevani häntä oikeasti. Sattui varmaan vain sellaiseen herkkään hetkeen elämässäni (olin tosiaankin hyvin nuori), että jäin häneen kiinni. Molemmat olemme vuosien varrella muuttuneet paljon, eli jos tutustuisimme kunnolla, todennäköisesti emme vastaisi niitä muistoja/mielikuviamme ollenkaan.

        Aloittajalle tästä voisi olla se hyöty, että kumppanilla lienee sama tilanne ja hän tosiaankin vain haaveilee. Itse en haaveistani kerro omalle kunppanilleni, en usko että siitä seuraisi mitään hyvää ja pahimmassa tapauksessa kumppanini luulisi että haluaisin olla haavekuvani kanssa.


    • Anonyymi

      Ikävä juttu, mutta pystytkö jatkamaan puolisosi kanssa tietäessäsi, että olet miehesi sydämessä vasta toinen, etkä se eka? Itse en pystyisi, mutta kukin tyylillään.

    • Anonyymi

      Kirjoitat "rakastamme", mutta ... Jos hän sinua todella rakastaa, tuskin miehesi silloin muita kaipailee? Millainen suhteenne on ollut? Miksi juuri nyt miehesi on alkanut häntä kaipaamaan?

    • Anonyymi

      Päästä. Jos mies rakastaa toista, niin mitä syytä on enää jatkaa yhdessä elämistä?

    • Anonyymi

      Hlh, tuskin sinne nuoruuteen enää pääse takas. Ehdotan että näette kolmestaan ja näkee mikä nykyään on, ei enää fantasioita kun huomaa toinen aikuistunut, järkevä ja vanhettunut

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1506
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1218
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe