Alaviisaudenhampaiden kirurginen poisto

Anonyymi

Hei,

Huomenna tulee kuluneeksi viikko siitä kun molemmat alaviisaudenhampaani poistettiin leikkaamalla. Oikealta puolelta hammas lähti kokonaisena eikä jälkioireita ole ollut juuri lainkaan. Vasemman puolen kanssa tilanne onkin sitten täysin eri johtuen vaikeasta ja pitkäkestoisesta poistosta. Järjetön turvotus on laskenut mutta ei vielä kokonaan. Pahin ongelma on kuitenkin kova kipu joka ei näytä laantumisen merkkejä ollenkaan. Syön kipuun Panacod x 1 ja Burana 600 mg x 1 noin 5-6 tunnin välein ja uutta lääkesatsia ottaessa kipu on aina jo päällä vahvasti. Muutamia tunteja kipulääkityksen ottamisen jälkeen pärjään hyvin jos en syö/juo mitään tai korkeintaan kylmää nestettä/sosetta. Vähänkään lämpimämpi tai kiinteämpi ruoka, vaikka välttelen vasemmalla puolella syömistä, saa aikaan järkyttävät kivut. Jälkitulehdusta en epäile koska turvotus ja punoitus on asettunut mutta mietin vaan että kuinka kauan tämä järkyttävä olotila kestää oikein, alkaa meinaan olla henkisestikin olo aivan lopussa tämän tuskan kanssa.

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei, minulla oli myös vaikea alaviisauden hampaan poisto: Ensin kaavittiin mitä irti saatiin kunnes todettiin että mennään kohta jo hermoon joten lähete sairaalaan erikoishammaslääkärille. Hän poisti juuret mitä oli jäljellä, tosin 2 kertaa puuduttaneena mutta aika nopeasti kaikki sujui. Nyt poski turvoksissa ja kipua tuntuu vähän mutta sen kanssa pärjää. Minulle ainakin määrättiin Buranaa 800 mg/3 krt päivä sekä Panadol Forte 1g/3 krt päivä ja antibiootteja. Niillä olen pärjännyt aika hyvin. Onneksi tajusin laittaa kylmäpussin toimenpiteen jälkeen jo autossa leikkauskohtaan poskelleni, ei ainakaan vielä ole mustelmaa tullut niinkuin viimeksi kun sitä hammasta ronkittiin aika kovalla kädellä. Ja kipu oli silloin ihan kauhea, olin vielä töissä, josta soitin hammaslääkäriin ja kerroin ettei tule mitään, pakko saada kovempaa lääkettä ja puhelin reseptillä se onnistui ihan vaivattomasti. Joten ota yhteyttä hammaslääkäriin ja selvitä tilanteesi. Kipua ei tarvitse sietää. Tsemppiä sinne :-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      68
      2938
    2. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      24
      2276
    3. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      73
      2238
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      145
      1900
    5. Merikarvian nuoriso

      taitaa olla persukasvatuksen tuotosta kun jopa kirkkoherralla palaa käämit näihin paskahousuihin :D
      Yleistä Satakunnasta
      12
      1792
    6. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      149
      1500
    7. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      132
      1474
    8. Tästä tiedämme että raamattu ON muutettu

      https://rivalnations.org/censored-bible/ Raamattusi on sensuroitu Raamattu, joka sinulla on kotonasi tai taskussasi, on
      Hindulaisuus
      513
      1343
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      18
      1234
    10. Outoa toimintaa kaikkinensa

      Jotenkin sairashan se sinäkin olet.
      Ikävä
      29
      1059
    Aihe