Se kuinka hyvä ihminen on ei merkitse mitään

Anonyymi

Se kuinka hyvä ihminen on ei merkitse mitään, olemalla hyvä ihminen et saa elämässä yhtään mitään enemmän tai paremmin, moni voisi jopa sanoa että päinvastoin se on haitaksi.

Ainoastaan ihmisen ominaisuudet ja kyvyt merkitsevät.

51

<50

Vastaukset 51

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tottakai merkitsee! Olen erittäin hyvä ihminen ja saanut ympärilleni hyviä ja rakastettavia ihmisiä. Juuri sellaisia kuin olen itsekin. Näin ei olisi tapahtunut, jos olisin ilkeä ja kiero.

• Anonyymi

Kuka määrittelee millainen on hyvä ihminen?
      Elämä menee kuinka menee. Toisiin asioihin voi vaikuttaa ja joihinkin ei taas voi.
      Itse kun on elämäänsä tyytyväinen ja kohtelee muita hyvin, niin se riittää.
      Jos ei muille, niin ainakin itselle. 😊

• Anonyymi

Psyko- ja sosiopaattien märinää

• Juurikin näin.

Hyvän ja pahan tuolla puolen on maa.

(hihitystä)

• Anonyymi

Hyvä ihminen ei tee pahaa toiselle ihmiselle. Kaikki paha mitä teet toisille, tulee sinulle vastaan myöhemmin elämässä.

• Anonyymi

Mutta se että on hyvä ihminen ei myöskään tarkoita että saisi elämässä mitään.

• Anonyymi

Näin sen pitäisikin mennä kun on kyse täydellisistä ihmisistä. Kukaan meistä ei ole täydellinen. Ihminen voi tiedostamattaankin satuttaa toisia vaikka kuinka hyvänä itseään pitäisi

• Anonyymi

Sä olet nyt erehtynyt pahemman kerran.

-flowersreally-

• Anonyymi

Tuohon aloitukseen olisi pitänyt laittaa että ihmisen hyvyys pelkästään ei merkitse mitään.

• Anonyymi

Ensin pitää tietysti kertoa mitä hyvyys on?
        Järjetön aloitus taas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensin pitää tietysti kertoa mitä hyvyys on?
        Järjetön aloitus taas.

Eiköhän jokainen osaa ajatella millainen on hyvä ihminen.

• Kyllä hyvyys tarvitsee kykyjä ymmärtää tekemäänsä, se on taito olla satuttamatta.

• Anonyymi

Se ettei tee paskaa ei tarkoita että olisi hyvä, vaan normaali.

• Anonyymi kirjoitti:

Se ettei tee paskaa ei tarkoita että olisi hyvä, vaan normaali.

Normaalia ei voida luokitella hyvän ja pahan välille.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Normaalia ei voida luokitella hyvän ja pahan välille.

Tietysti voi. Enemmistö ihmisistä ei ole mitenkään erityisen pahaa tai hyvää, eli on juurikin normaalia olla siitä väliltä.

• Anonyymi kirjoitti:

Tietysti voi. Enemmistö ihmisistä ei ole mitenkään erityisen pahaa tai hyvää, eli on juurikin normaalia olla siitä väliltä.

Ne ei ole hyviä jos on pahoja.🥰

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietämättömyys, keskinkertaisuus ja paskantärkeys palvelee enemmän 'pahan' tarkoitusperiä. Mun mielestä totuus on hyve. Kaikilla vain ei ole varaa siihen.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Ne ei ole hyviä jos on pahoja.🥰

Katos kun ei ole vain hyvä/paha, mustavalkoista, vaan asiat ovat harmaita siitä väliltä.

• Anonyymi kirjoitti:

Katos kun ei ole vain hyvä/paha, mustavalkoista, vaan asiat ovat harmaita siitä väliltä.

Ei ole mustavalkoista tuo kun tarvitsee vähän enemmän ymmärtää, mitä hyvyys on, se ei ole mitään mustavalkoista.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Ei ole mustavalkoista tuo kun tarvitsee vähän enemmän ymmärtää, mitä hyvyys on, se ei ole mitään mustavalkoista.

Pitkälti mikään ei ole täysin mustavalkoista. Hyvyys/pahuus riippuu täysin asiasta ja keneltä kysytään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisillä tutkitusti virheoletus moraalisesta ylemmyydestään muihin nähden. Tämän varjolla ihmisillä sitten arjessaan taipumus sallia itselleen pieniä moraalisia lipsahduksia, ja kun kaikilla tämä sama taipumus....

• Anonyymi kirjoitti:

Ihmisillä tutkitusti virheoletus moraalisesta ylemmyydestään muihin nähden. Tämän varjolla ihmisillä sitten arjessaan taipumus sallia itselleen pieniä moraalisia lipsahduksia, ja kun kaikilla tämä sama taipumus....

Kun joutuu miettimään kahden päätöksen välillä esim perhe tai joku muu.
        Silloin kääntää toiselle selkänsä aina ei pysty tekemään hyvää päätöstä. Se on ihan normaalia hyvissä ihmisissä mutta pyrkimys on aina hyvä vaikka mitä nuorempi sitä vähemmin osaa ratkaista ja vaikka osaisi mutta se ei tarkoita että olisi paha.

Hyville ihmisille tunnon tuskia ja oppivat tilanteesta mutta ihmisestä saa hyvyyden pois väkivaltaisessa ympäristössä. Ympäristöllä on merkitystä saada pidettyä turvassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Ihminen voi olla jossain asiassa hyvä, jossain paha.

• Anonyymi

olen tehnyt elämässäni pelkkää hyvää ja saan uskomattoman määrän paskaa niskaani täällä kaupungissa.

nämä hyeenat oikein kerääntyvät ympärilleni kaiken hyvän jälkeen.

ne oikein.. siis.. haistavat minut jo kaukaa ja tulevat raatelemaan minut täysin.

• ja jos et keksi oikeata hyvää tekoa torjua sitä, laskeudut turvautuessaan pahaan.
        Oletko enää silloin hyvä?

• Anonyymi

Se on totta, että on paljon niitäkin, jotka oikein hakevat sellaisia ihmisiä elämäänsä, joita pystyy käyttämään hyväksi ja kyykyttämään.

Olen itse ns.hyväntahtoinen, antelias ja anteeksiantavainen. Tätä on osattu käyttää hyväksi ihan perheenkin piirissä. Sellaiset ihmiset tosin joutuvat usein ikävästi yllättymään, kun en olekkaan mikään tahdoton vetkula mitä pystyy käyttämään hyväksi ja teen sen harvinaisen selväksi jos yritystä siihen tulee. Minulla on todellakin kynteni.

En silti kutsuisi itseäni erityisen hyväksi ihmiseksi. En vaan toivo pahaa edes niille ketkä ovat olleet pahoja minulle. Uskon Jumalan rankaisuun/karman lakiin. Kosto on Herran, sanotaan Raamatussakin.

Ikinä ei ole tarvinnut katua, jos on Jeesuksen mukaan tehnyt valinnan ja luopunut kostosta ja pahasta tahdosta. Silloin on aina joutunut katumaan, jos on alkanut häijyyn leikkiin. Omaa heikkoutta ja virheitä pyrin korjaamaan huomiolla, keskustelulla ja anteeksipyytämisellä.

Pahantahtoiaet ihmiset todellakin joutuvat Helvettiin. Nyt ja tässä:he eivät onnea ja rauhaa pysty tuntemaan.

Vahingolliset ihmiset pidän etäällä itsestäni, todella kylmästi. Jeesus sanoi:"Rakasta lähimmäistäsi",mutta etäällä kykkivistä pyrkyreistä ei maininnut mitään.

"Rakasta vihollistasi"=älä pidä vihaa yllä. Järkevä neuvo=viha kuluttaa ja synkistää elämän pilalle.

• Anonyymi

miten näihin keskisormen heiluttelijoihin täällä kaupungissa oikein reagoisi?
      lisää lääkettä heille? hyvä idea, mutta ei ne suostu ottamaan lisää lääkettä.
      joten täytyy olla neutraali ja olla välittämättä.
      ei näistä sekopäistä pääse eroon millään tavalla, ne ovat kuin syöpä joka takertuu minuun.
      joten minun täytyy vain vältellä heitä. ei ole muuta mahdollisuutta.
      ehkä, ymmärrät, ehkä et.

et tunne tätä paikkaa ja sen ihmisiä.

• Anonyymi

Vaikka joku olisi hyvä ihminen ja auttaisi lähemmäisiään, niin siltikin nuo lähimmäiset monesti sivuuttavat ja unohtavat tuon auttavaisen ihmisen, jopa käyttävät hyväksi.

• Anonyymi

sen takia en ole ihmisten kanssa ole ollut tekemisissä moneen, moneen, viikkoon.

• Anonyymi

Sellainen ei ainakaan ole hyvä teko, että ihmisen yksityisasioita "käsitellään" siellä sun täällä ilman lupaa!

• Anonyymi

omaiset ovat tämän paikan suola ja sokeri. toivon vain että omaiset elävät pitkään ja huolehdin heistä sen verran kuin kykenen.

enkä tule enää poistumaan täältä paikasta mihinkään, en edes kuntosalille kun sielläkin porukka suuttuu minulle kun en ole kiinnostunut heistä siinä "mielessä"

a-seksuaali olen ollut aina elämässäni, kuvitelkoot ihmiset sitten mitä tahansa, olen vain nauttinut juttelusta täällä keskustelupalstalla, mutta nyt lopetan senkin.

seksi aina kauhistuttanut minua ja pelottaa kaikki jotka yrittävät sitä minun kanssani.

treenaan vain kotonani ja liikun ulkona sitten yksin. ottaa päähän ulkonäköni ja statukseni, ei niistä ole kuin ole ollut harmia elämässäni.

kaikki joilla on mutterit vähänkin löysällä ovat aina olleet kiinnostuneita minusta.

ja, se on brutaalia, todella brutaalia,

• Anonyymi

Ainakin naisten kanssa se on niin että vain huippusuoritukset ja näyttävät peliliikkeet ratkaisevat. Ei siinä kauniit ajatukset tai arjen aherrukset paljoa auta.

• Anonyymi

kiitoksia tyhmästä kommentista. =)

olette niin fiksuja ja ennen kaikkea viisaita.
      ainakin teen äitiini vaikutuksen kun imuroin koko talon jonain päivänä.

ja, se on tärkeintä oma äiti joka tukee ja rakastaa.

okei, lopetan nyt tämän shown, voitte jatkaa hyvin keskenänne.

• Anonyymi

Tai paremminkin että kuinka hyvä ihminen luulee itse olevansa?

• Anonyymi

Hyvyydessä pätee varmastikin sama kuin älykkyydessä, tyhmemmät luulevat olevansa älykkäämpiä kuin todellisuudessa ovat ja oikeasti älykkäät taas ovat realistisia älykkyydensä suhteen. Eli varmaankin suurin osa ihmisistä luulee olevansa parempia kuin loppupelissä olisivatkaan.

• Anonyymi

parasta A-luokkaa, sitä olen aina ollut.

• Anonyymi

Valtakunta 20:25 kommentoi hyvin tärkeän ajatuksen :

Kyllä hyvyys tarvitsee kykyjä ymmärtää tekemänsä, se on taito olla satuttamatta.

Tämä lause sisältää paljon. Jos kyky ymmärtää tekemänsä puuttuu, toiseen suunatussa teossa, silloin ei ole ollut ymmärrystä. Jotkut nimenomaan haluavat satuttaa, saadakseen mielihyvän tunteita, luullen olevansa parempia.

• Anonyymi

Hyvä ihminen ei ajattele tehdessään hyvää että teenpä tässä nyt hyvää ja oikein. Se tekee luontaisesti ja ajattelematta. Oikeesti hyvä ei kersku olevansa hyvä.

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä ihminen ei ajattele tehdessään hyvää että teenpä tässä nyt hyvää ja oikein. Se tekee luontaisesti ja ajattelematta. Oikeesti hyvä ei kersku olevansa hyvä.

Mikä on sinulle ennakointia, tarkoittaako hyvä ihminen menettää ennakoinnin?

• "moni voisi jopa sanoa että päinvastoin se on haitaksi."

Niin se taitaa olla, hyvä ihminen ainakin varmaan enemmän tuntee tuskaa maailman pahuudesta kuin paha ihminen joka välitä kuin itsestään. Pahalla ei myöskään ole mitään estoja tehdä pahoja tekoja edistääkseen omaa asiaansa. Sitä ei paljon kiinnosta mitä muut ajattelee:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/14991e9d-7c7d-463d-8540-70c9e68856e0

"Seuraavaksi Johansson kommentoi omasta julkisuudestaan herännyttä keskustelua ja kriittistä palautetta. Hän nosti itse esiin riskiarviossa tehdyn tutkimuksen psykopaattisista piirteistä. Lukemat olivat erittäin korkeat.

– Maksimipisteet olivat 40, ja psykopaatin raja oli 28. Minä sain 37 pistettä. Rumasti sanottuna ei oikeastaan kiinnosta, mitä suuri yleisö ajattelee."

Todennäköisesti on niin että jos joku sanoo sinulle ettei muiden mielipiteet paljon kiinnosta olet tekemisissä vähintäänkin narsistisia luonteenpiirteitä omaavan kanssa jolle oma napa on aina lähinnä.

• Anonyymi

Miksi joku kaunis nainen haluaisi kiusata jotain yksinäistä miestä tahallisesti?

• Ei kai hyvä siksi olla, että saa enemmän jotain vaan siksi, että haluaa kohdella muita hyvin? Ei halua satuttaa eikä aiheuttaa toisille kärsimystä toimillaan.

Että itseenkin sattuu nähdä toisten kärsimykset. Empatiaan se perustuu.

• Ulkokultaisuuttahan se on, jos tekee hyviä tekoja tähdätäkseen itselleen palkinnon saamiseen niistä. Ei lainkaan rehtiä eikä aitoa mun mielestä.

Eikä etenkään oikeasti hyvää, vaan esitystä.

• Anonyymi

Dostojevskin Idiootissa 1868 on tää ruhtinas Myöskin, joka on sairauden vuoksi ollut pitkiä aikoja poissa arkielämästä, ja joka myös ympäristön mielestä naiivisti hyväntahtoinen. Häntä kutsutaan pahansuovasti idiootiksi, ei ymmärrä sosiaalisia pelejä. Nyky-yhteiskunnassa vielä vähemmän pärjää, jos ei pidä puoliaan.

• Anonyymi

Myskin siis

• Anonyymi

Aika komeita jotain pääesikunnan upseerityttöjä näin, ajoivat sellaisella erilaisella, keltaisella rekisterikilvellä, aika nättejä jotain upseeris-tyttöjä näin, kun olin armeijalla hommissa :D

• Anonyymi

Kapitalistisen yhteiskunnan ihminen on homo oeconomicus, itsekäs omaa etuaan tavoitteleva rationaalinen ihminen. Kapitalismi korostaa yksilöä, jos et brändää itseäsi muista erottuvaksi, putoat kelkasta. Suomi selkeästi individualistinen, huolta pidettävä vain itsestä, omasta perheestä. Joskus tämä voi tarkoittaa raakaa selviytymistaistelua, myöskään voimia ei ole laajemmasta lähipiiristä välittämiseen kaiken hektisyyden vuoksi. Onnettomuus on oma syy, onni ansaittu. Ahdistunut ihminen ei kykene empatian. Kaiken epävarmuus häivyttää muut ympäriltä, on vain oma minä. Vain omaa etua ajatellen voi tavoittaa menestystä, ura asunto.... Toisten seuraakin vaatii resursseja, kaikki maksaa. Kaikilla ei samoja valinnan mahdollisuuksia, vaikka niitä pidetään oikeuksina, matkusteli, rakastaminen, itsen etsintä.. itsekkyys siis normaali käyttäytymistapa, esioletus nyky-yhteiskunnassa.

• Anonyymi

Jatkuu
        Yhteisöt haetaan omien intressien pohjalta, somessa blokkiudutaan suljetuiksi ryhmiksi, joihin pääsyä rajoitetaan ulkopuolisilta. Jos kukaan ei ehdi välittää yhteisestä hyvästä maksimoidessaan omia etujaan, jää tilaa totalitaarisille johtajille.

• Anonyymi

Ihan totta, sillä Herralta tulee niin onnettomuus kuin menestyskin.

• Anonyymi

Onko hyväntahtoinen ihminen aina paha ihminen?

• Anonyymi

Tuli amerikkalaisilta uusi jakso sarjasta Lovecraft Country :I)

Järkyttävä kappale on kyllä kun itsekin kuuntelen tekosia: Annihilate them number, sanoitus voisi olla: Saatansn nsrtunpenikks sotaveteraani-pelle, et ole sotaa nähnytkään jos olet vielä hengissä, hiton pelle veteeraani, varas!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 155
      1611
    2. Onko kaivattusi seksipommi?

Minun kaivattuni on😅😍
      Ikävä
      72
      1156
    3. Hyvää yötä kivalle miehelle!

Samasta kylästä! 😊
      Ikävä
      113
      868
    4. Realistisesti

Miten toivoisit, että asiat etenisivät hänen kanssaan? Kuka tekisi mitä?
      Ikävä
      85
      707
    5. Oletkohan tajunnut mitä olen päättänyt

En tule koskaan, ikinä, sanomaan sinulle mitään, ei tervehtimistä, ei aloitetta, ei katsetta, ei mitään, koska et ole si
      Ikävä
      37
      537
    6. Minkälaista ajattelisit elämänne olevan

jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä?
      Ikävä
      45
      507
    7. Sinulle nainen

Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M
      Ikävä
      73
      461
    8. Olen osastolla

Henkisesti olen aivan rikki siitä mitä olen tehnyt. Lisäksi olen vakavasti sairas. Verikokeet kertoo sen.
      Ikävä
      31
      434
    9. Poistetut keskustelut

Käsittelvät usein miesten asioita ja miehenä olemista. Kuten viimeksi poiston kohteeksi joutunut, Miesten tulee alkaa
      Sinkut
      132
      417
    10. Miksi et edistä asiaa...

Kaivattusi suhteen??
      Ikävä
      36
      413
    Aihe