"Virallinen" palkanmaksu puolivuosittain

Anonyymi

Olen maatilatyöntekijä tuntipalkalla
( 10.50e)jolle työnantaja maksaa kuukausittain " palkkaennakkoa" tehtyjen tuntien perusteella. Sitten vasta usean kuukauden jälkeen hän maksaa kerralla monen kuukauden verot/ sivukulut ja minulle lisää jos jotain maksettavaa jää. Saan aina silloin myös palkkalaskelmat usealta kuukaudelta kerralla. Onko tämä laillista ja voiko tästä olla jotain haittaa minulle. Ylitöistä/ lauantai/ sunnuntai töistä hän ei maksa muuta kuin tuon tuntipalkan.Sanoo että tuntipalkassa on otettu huomioon nämä lisät. Työsuhteeni on kestänyt yli 10v ja minulla on alan koulutus jos näillä asioilla on merkitystä.

2

250

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Alalla on yleissitova työehtosopimus. Suosittelen sen lukemista. Sen vähimmäisehtoja on noudatettava.
      Palkkalaskelma on annettava kerran kuussa.
      Liity liittoon, voit saada sieltä apua. Jos olet ammattiliittovastainen, kysy neuvoa työsuojeluviranomaisen puhelinneuvonnasta tyosuojelu.fi

• Anonyymi

Ja kokemusvuosilisät missä? Lue alan tes. Toki saa maksaa noinkin, mutta työehtosopimuksen mukaiset lisät, kokemusvuosilisä on maksettava, palkkatiedothan menee kerran kk tulorekisteriin, mitä maksaa? Mutta aina kun maksaa palkkaa, niin palkkaerittely/palkkalaskelmakin on annettava, työntekijän oikeusturvan vuoksi on näin laissa määrätty.
      Että ihminen voi tarkistaa, ja laskea onko hänelle maksettu oikein. Työsuojelun kuuluisi valvoa tätäkin asiaa. Ethän ole orja, olet työntekijä. Onhan sinulla kirjanpito itselläsi, tunneista (yötunnit, la tunnit, su tunnit jne?)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä haluaisit sanoa hänelle?

Jos joskus kohtaatte?
      Ikävä
      127
      1289
    2. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      88
      1212
    3. haluaisin paljastaa

Kuka tämä :/ on
      Ikävä
      78
      656
    4. Taiteiden yö

Kuhmon taiteiden yössä tapahtui. Tsat satss saaatts... Ja Sammon takoja... Tsat satss saaatts...
      Kuhmo
      9
      598
    5. Hyvää yötä kaipaamalleni

Vanhwmmalle naiselle, olet rakas❤️❤️
      Ikävä
      21
      576
    6. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      47
      533
    7. Mikä kaivatussasi

on pahinta?
      Tunteet
      44
      495
    8. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä
      19
      485
    9. Nainen, onko se nalle hehkuttelija poistunut keskuudestamme?

Ei ole näkynyt, joten onkohan. R.I.P :/
      Ikävä
      115
      479
    10. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      41
      462
    Aihe