Faktaa Japanilaisista autoista Japanissa

Mikael

Moi.

Nyt kun vahan aikaa seurasin tuota otsikkoa ''Miksi kalliit Japsit eivat myy'', paatin kirjoittaa vahan faktaa naista autoista kun itse taalla Japanissa asun.

Tuntuu, etta muutamat henkilot kirjoittavat vahan oman mielen mukaan mutu-tuntumalla mika ei todellakaan pida paikkansa. Lahdetaan nyt vaikkapa siita etta Skyline ei ole taalla mikaan erikoinen auto. Tavallinen peruskansalainen ei edes tieda mika tuo auto on.

Sen sijaan vaikkapa 911 Porsche, Ferrarit, SL MercedesBenz tai Beemarin uudehko 600 sarja ovat kylla arvossaan taalla. Vahan kun ajelee joihinkin rikkaisiin kaupunginosiin, niin pelkkia Eurooppalaisia huippuautoja nakee. Joitakin Lexuksia ja Acuroita seassa. Jos jokin Japanilainen auto pitaa tahan kovaan luokkaan nostaa, niin se on NSX. Tuskin taalla moni edes tietaa kyseisesta autosta ja niita ei taida paljoa Suomessa olla? Minulla on yksi kuva otettu eraan pikkukaupungin (Ssjong, tosi rikas teollisuuskaupunki) suuren firman pihalta ja siina taisi olla kymmenkunta autoa, joista muutama Mersun 600 sarjan S-malli, pari isoa Bemaria (en tieda mita mallia), kai 700 tai 800 sarja mika nyt se isoin on), pari Porschea, Mersun SL, Corvette ja isoja Audeja muutama.

Peruskansalainen ajelee Japanilaisilla autolla ja niita myydaankin taalla valtava maara. Joitakin halvimpia Eurooppalaisia nakee aniharvoin. Halvoiksi luettakoon vaikkapa Audi 4 ja Bmw 300. Eli kylla taalla suurinosa on Japanilaisia eika Eurooppalaisia. Eurooppalaisten markkinaosuus ei siis ole lahellekaan Japanilaisten tasoa taalla vaikka joku toista vaitti jossakin aiheessa.

Juuri tuli yksi paiva telkasta, etta pari Japanilaista automerkkia on laittanut tavoitteeksi saavuttaa Saksalaisten merkkien arvostuksen kotimaassaan.

Hyvaa kevatta sinne Suomeen, taitaa siellakin aurinko jo paistaa.

65

6019

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • topi

      Itse en tuota tiennyt mutta uskalsin aavistella...

      Kyllähän nuo saksalaiset oikeat loistoautot ovat oikeasti ne millä oikeasti rikkaat ajavat.

    • Mikael

      Niin eli piti sanoa, etta muutamat Japanilaiset autonvalmistajat ovat laittaneet tavoitteeksi saada saman arvostuksen taalla Japanissa kuin Eurooppalaiset isot autot... niin piti siis sanoa. Hyvaa kevatta sinne Suomeen.

    • ,,,

      Eikös japsimarkkinat ole jotenkin suojattu verotuksellisesti aika hyvin ulkopuolisilta merkeiltä?

      • Joni

        mutta siitä huolimatta ymmärtävät ostaa eurooppalaisia koska ne ovat paljon parempia.


      • Totta on!
        Joni kirjoitti:

        mutta siitä huolimatta ymmärtävät ostaa eurooppalaisia koska ne ovat paljon parempia.

        Heh, eipä taida riisikippojen omistajilta paljoa kommentteja tähän ketjuun tulla. Pääasia, että huomasimme, että myös Japanissa rikkaat tietävät, että Eurooppalaiset ovat valovuoden edellä Japanin romuja! Heh heh, tuli taas oikein hyvä mieli tämän kirjoituksen luettuani. Japsit menestyvät vain halvalla hinnallaan samoin kuin Lada konsanaan joskus aikanaan. Alamäki alkaa, niinkuin Ladallakin!


      • tuohon
        Totta on! kirjoitti:

        Heh, eipä taida riisikippojen omistajilta paljoa kommentteja tähän ketjuun tulla. Pääasia, että huomasimme, että myös Japanissa rikkaat tietävät, että Eurooppalaiset ovat valovuoden edellä Japanin romuja! Heh heh, tuli taas oikein hyvä mieli tämän kirjoituksen luettuani. Japsit menestyvät vain halvalla hinnallaan samoin kuin Lada konsanaan joskus aikanaan. Alamäki alkaa, niinkuin Ladallakin!

        suojaamiseen. Kyllähän se EUkin osaa suojata omiansa tuontiautoilta, onhan noita tulleja. Toisekseen, jos " japsiromuilla " alkaa alamäki, niin on se parempi sekin kuin " euroromujen " kohtalo. Niillä kun vauhti on jo aika hurjaa alamäessänsä. Joten aika keinotekoista kiukuttelua mitättömistä asioista. Auto kuin auto. Keskimäärin puolentoista tonnin romukasa kumipyörillä, valmistusmaasta riippumatta. Luulis olevan tähdellisempiäkin aiheita murehtimiselle.


      • Vuolle

        Juuri päinvastoin. Japanissa ei ole mitään suojatulleja, niin kuin Euroopassa. Sitä paitsi eivät osta todellakaan eurooppalaisia autoja. Ulkomaisten autojen osuus täytyy olla parin prosentin luokkaa korkeintaan. Ei kaduilla edes näe muita kuin japanilaisia autoja. Sitä paitsi tuo kirjoittaja on huijari, ei asu Japanissa. Täällä te tietämättömät kirjoittelette roskaa.


    • Pekka

      Hyvä, että rikkaat Japanilaiset tajuavat sentään laatumerkkien päälle. Eihän riisikippania ja autoja voida edes vertailla kun puhutaan siis ökyautoista. Riipussit ovat halpoja kansanautoja, parhaat kalliit tehdään euroopassa.

      • Aatoilija

        On se vaan huvittavaa, kuinka jotkut edelleen ajattelevat, että imago takaa laadun.

        Tämän päivän maailma on brändien maailma, jossa tärkeintä on mielikuva. Ja siinä eurooppalaiset ovat onnistuneet paremmin.

        Ei siis liene ihme että kun huippuluokan autoista puhutaan, imago on se kaikista suurin tekijä. Ei esim. Porschea koskaan osteta vain sen takia että se on hyvälaatuinen, vaan koska se on Porsche.

        Ihan sama imagokysymyshän nyt on Harley Davidsonin kanssa. Vielä joku aika sitten se oli pahasti lamassa koska sitä pidettiin pappamerkkinä. Mutta sitten tehtiin onnistunut imagokampanja, ja kas, äkkiä HD onkin halutuimpien mp-merkkien joukossa myös nuorien ja menestyvien keskuudessa. Väliäkö sillä, että ei laadussa mitään olennaista muutosta tapahtunut...


      • male sika

        paikalliset väittivät että juppiautojen ykkönen on esim Kuala Lumpurissa Lexus, Bemaria ei malaiji kuulemma ihan niin korkealle arvosta. Ihan loogista kyllä sinänsä, eihän sitä Lexuksen tasolle euroopassa ja USA:ssakaan arvosteta.


      • Juha
        male sika kirjoitti:

        paikalliset väittivät että juppiautojen ykkönen on esim Kuala Lumpurissa Lexus, Bemaria ei malaiji kuulemma ihan niin korkealle arvosta. Ihan loogista kyllä sinänsä, eihän sitä Lexuksen tasolle euroopassa ja USA:ssakaan arvosteta.

        IS 200 v.s. BMW 3-sarja
        LS vs 7-sarja

        Mitenkähän on Euroopassa?

        Siis jos autot maksavat saman verran niin miksi BMW:tä myydään enemmän noissa luokissa


      • Alex
        male sika kirjoitti:

        paikalliset väittivät että juppiautojen ykkönen on esim Kuala Lumpurissa Lexus, Bemaria ei malaiji kuulemma ihan niin korkealle arvosta. Ihan loogista kyllä sinänsä, eihän sitä Lexuksen tasolle euroopassa ja USA:ssakaan arvosteta.

        Moi !

        Malesia näyttää tosiaan siltä. Kuitenkin Japanissa Bemari on yllättäen premium-autojen ykkönen:
        "In Japan, BMW Group sales rose 7.5% (to 48,678 units) despite the sluggish Japanese car market, making it the leader in the premium car segment of Japan. "
        http://www.bmwasia.com/html/body_06022003.html

        Ja Euroopassa taitaa myöskin.
        USA:ssa tiukka vääntö Lexuksen kanssa, tulos luokasta riippuen.

        --


      • lipputangon juppi
        Juha kirjoitti:

        IS 200 v.s. BMW 3-sarja
        LS vs 7-sarja

        Mitenkähän on Euroopassa?

        Siis jos autot maksavat saman verran niin miksi BMW:tä myydään enemmän noissa luokissa

        Sen uskaltaa ostaa kun naapurin finninaamallakin on kerran sellainen kovasti käytetty. Lexus mielletään paremman väen luksusautoksi, kuten bentley, jagge, rollsi jne. "eihän meille sentään ihan sellaista" ajattelee keskiluokkainen ostaja.


      • Juha
        lipputangon juppi kirjoitti:

        Sen uskaltaa ostaa kun naapurin finninaamallakin on kerran sellainen kovasti käytetty. Lexus mielletään paremman väen luksusautoksi, kuten bentley, jagge, rollsi jne. "eihän meille sentään ihan sellaista" ajattelee keskiluokkainen ostaja.

        Niin, vanhoja Lexuksia ei vielä ole markkinoilla, eikä taida vähään aikaan ollakkkaan, niin vähän niitä on Euroopassa saati sitten Suomessa myyty.

        Eipä Toyotakaan jostakin syytä halua myydä parempia autojaan Toyota-nimellä vaan eriyttää tarkasti Lexuksen omaan lokeroonsa. Hyvä näin.

        Harvapa tuulipukukansasta ostaa uutena 7-sarjan bemariakaan. Ei täällä, eikä Malesiassa.


      • Vuolle
        Alex kirjoitti:

        Moi !

        Malesia näyttää tosiaan siltä. Kuitenkin Japanissa Bemari on yllättäen premium-autojen ykkönen:
        "In Japan, BMW Group sales rose 7.5% (to 48,678 units) despite the sluggish Japanese car market, making it the leader in the premium car segment of Japan. "
        http://www.bmwasia.com/html/body_06022003.html

        Ja Euroopassa taitaa myöskin.
        USA:ssa tiukka vääntö Lexuksen kanssa, tulos luokasta riippuen.

        --

        Syy on katsos se, että Japanissa ei myydä japanilaisia premiummerkkejä. Lexukset Toyotia, Infinitit Nissaneita ja Acurat suunnilleen Hondia. Ainoat premiummerkit ovat ulkomaalaisia. Joten vaikka siis esim. Toyotalla on LS430:ä vastaava malli Celsior Japanissa myynnissä, ei Toyotaa voida pitää premiummerkkinä. Tuo Celsior on muuten Japanin myydyin premiumauto. Sitäkin hienompia autoja myydään Japanissa, Toyotiakin. Sellainen on Toyotalta Century. Japanissa myydään hurjia määriä japanilaisia luksusautoja, ne ovat miniautojen(0.6-l.) jälkeen myydyimpiä. Niitä myös löytyy uskomattoman laaja valikoima.


    • NSX

      Juu itse tuli myös todettua tuo aikoinaan Japanissa, että ''paremmissa piireissä'' ei paljoa Japseja näy, vaan Eurooppalaiset ovat selviä ykkösiä. Sellaisilla, joilla on paljon hilloa (näitähän riittää) valitsevat lähes poikkeuksetta Eurooppalaisen laatuauton. Eurooppalaiset nyt sattuvat olevaan premiumluokassa niin paljon Japseja parempia ja sille ei mitään voi vaikka kuinka Japsifanaatikot koittaisivat toistaan väittää. Eurooppalaiset laatuautot ovat Japanissakin in!

    • Suorakulma

      Vaikka hyviäkin japanilaisia autoja on olemassa niin 'imported luxurious limousine' on hienompi.
      Käy tosin kukkarolle, mutta aina joillakin on varaa.

    • Pasuuna

      Missäs päin Japania se Ssjong sijaitsee? En ole aiemmin kuullut sen nimisestä kaupungista, eikä löytynyt japan.comista. Ssjong ei nimenäkään kuulosta kovin japanilaiselta, enemmänkin kiinalaiselta tai korealaiselta.

      • Jaappanilainen

        sen niminen maasturi ollut joskus kuin Ssjong musso? Perhana kun taalla ulkomailla ei toimi noi aakkoset vai pitaisko tarkentaa aeaekkoset.


      • Pasuuna
        Jaappanilainen kirjoitti:

        sen niminen maasturi ollut joskus kuin Ssjong musso? Perhana kun taalla ulkomailla ei toimi noi aakkoset vai pitaisko tarkentaa aeaekkoset.

        Kyllä oli korealainen Ssangyong Musso, auton pahin puute oli mersun alitehoinen dieselmoottori.

        Onpas täällä nyt yllättävän paljon ulkomailta käsin kirjoittavia, mikä sattuma. Oletko sinäkin Japanissa Ssjongin kaupungissa?


      • Jaappanilainen
        Pasuuna kirjoitti:

        Kyllä oli korealainen Ssangyong Musso, auton pahin puute oli mersun alitehoinen dieselmoottori.

        Onpas täällä nyt yllättävän paljon ulkomailta käsin kirjoittavia, mikä sattuma. Oletko sinäkin Japanissa Ssjongin kaupungissa?

        Ihmetyttaa vaan etta kummassa ajassa tuo viestin lahetysaika mahtaa olla? Taallahan on nyt iltapaiva mutta tuo kello heittaa aamuaikoja viesteihin. No, lahdenpa tasta lounastamaan, taitaa menna pitkaksi lounas kun on tuo puikoilla einestaminen viela vahan hakusessa. Loytyiskohan joku suomibaari missa vois syoda ihan oikeilla ruokailuvalineilla?;)


    • Been there

      Sama juttu USA:ssa. Vaikka Lexus, Acura ja Infiniti ovatkin siellä kovin myyviä, niin oikeasti rikkaat, sivistyneet ja ennen muuta n.s. vanhaa rahaa omaavat valitsevat kyllä eurooppalaisen premiumin. Japanilaispremiumien valtti on nimenomaan oleellisesti halvempi hinta, käykää huviksenne kurkistamassa sikäläisiä hinnastoja.

      Tähän tietysti joku joniboi vastaa, että siellä ollaan oikeasti niin rikkaita ettei auton hinnalla ole väliä, vaan ostetaan parasta japanilaista laatua ja korkeinta mahdollista arvostusta.

      • Alex

        Moi !

        Sama juttu San Franciskon eteläpuolella, paljon Eurooppalaisia premium-autoja, MB, BMW, Porsche, Audi. Jonkin verran Japanilaisia ja paljon Jenkkejä. Euro-premiumien osuus yllättävän iso "rahakkailla" alueilla.

        --


      • Justeeri

        "Oikeasti rikkaat" ja n.s. "vanhaa rahaa", voi Jeesus, mistähän sinäkin säälittävä tauno kuvittelet tuntevasi nämä ja näiden autovalinnat.

        On se kummallinen piikki joidenkin lihassa nämä japanilaiset autot, kun pitää vääntää noita hataria sepustuksia. On teillä varmaan vaikeaa kun sitä mb- ja bmw-uskoa koko ajan koetellaan, eikö järkevämpää juttua löydy kuin noiden premium-mantrojenne hokeminen.

        Maailman rikkain mies ajaa Lexuksella. Piste.


      • Vuolle

        Vastaavilla varusteilla japanilaiset ovat väh. yhtä kalliita. Tarkastakaa asia. Lexuksiin saa kymmenien tuhansien dollarien varustepaketteja ja vasta niillä saadaan auto kilpailijoita vastaavaksi varustelultaan.


      • Been there
        Justeeri kirjoitti:

        "Oikeasti rikkaat" ja n.s. "vanhaa rahaa", voi Jeesus, mistähän sinäkin säälittävä tauno kuvittelet tuntevasi nämä ja näiden autovalinnat.

        On se kummallinen piikki joidenkin lihassa nämä japanilaiset autot, kun pitää vääntää noita hataria sepustuksia. On teillä varmaan vaikeaa kun sitä mb- ja bmw-uskoa koko ajan koetellaan, eikö järkevämpää juttua löydy kuin noiden premium-mantrojenne hokeminen.

        Maailman rikkain mies ajaa Lexuksella. Piste.

        Ei siinä tarvitse tällaisen säälittävän taunonkaan muuta kuin katsella ympärilleen ja kuunnella ihmisten arvostuksia ja mielipiteitä. Ihan samalla tavalla säälittävä justeeri-metsuri Suomessa näkee paremman väen preferoivan muita kuin japanilaisautoja.

        Itse asiassa amerikkalaisten arvostukset ja mieltymykset näkee justeerimieskin vaikka TV-sarjoista. En usko, että näemme sitä päivää jolloin Cranen veljekset ajavat Lexuksella.


      • Been there
        Justeeri kirjoitti:

        "Oikeasti rikkaat" ja n.s. "vanhaa rahaa", voi Jeesus, mistähän sinäkin säälittävä tauno kuvittelet tuntevasi nämä ja näiden autovalinnat.

        On se kummallinen piikki joidenkin lihassa nämä japanilaiset autot, kun pitää vääntää noita hataria sepustuksia. On teillä varmaan vaikeaa kun sitä mb- ja bmw-uskoa koko ajan koetellaan, eikö järkevämpää juttua löydy kuin noiden premium-mantrojenne hokeminen.

        Maailman rikkain mies ajaa Lexuksella. Piste.

        Mitä Mr Gatesiin tulee, niin veikkaan hänen tallistaan löytyvän hiukan muitakin autoja kuin vain Lexuksia... Tosin tässä tapauksessa voidaan oikeutetusti puhua äkkirikastuneesta eikä ollenkaan vanhan rahan miehestä, heh.


      • Justeeri
        Been there kirjoitti:

        Mitä Mr Gatesiin tulee, niin veikkaan hänen tallistaan löytyvän hiukan muitakin autoja kuin vain Lexuksia... Tosin tässä tapauksessa voidaan oikeutetusti puhua äkkirikastuneesta eikä ollenkaan vanhan rahan miehestä, heh.

        Vanhan rahan mies voi olla vaikka minkälainen degeneroitunut tyhjähousu jolle suku takaa omaisuuden, Gates on rikastunut älyllään.Se että pidät jotain epämääräisiä "vanhan rahan" ihmisiä jotenkin parempana väkenä osoittaa että olet lammas, joka ei osaa ajatella omilla aivoillaan.

        Ja mitä väliä sillä on vaikka Gatesin tallista löytyisi mitä autoja? Maailman rikkain mies ajaa silti Lexuksella, siinä ei jotkut anonyymit hehkuttamasi "vanhan rahan" nobodyt paina mitään. Ja yhtä hyvin jonkun "vanhan rahan" henkilön tallista voi löytyä esim. Lexus.

        Sinunlaisesi ei kannata neuvoa että katselee ympärilleen, oma näkökykysi on rajoittunut siihen mitä haluat nähdä ja vaikutat muutenkin todelliselta pikkusielulta.


      • tuo saattoi
        Justeeri kirjoitti:

        Vanhan rahan mies voi olla vaikka minkälainen degeneroitunut tyhjähousu jolle suku takaa omaisuuden, Gates on rikastunut älyllään.Se että pidät jotain epämääräisiä "vanhan rahan" ihmisiä jotenkin parempana väkenä osoittaa että olet lammas, joka ei osaa ajatella omilla aivoillaan.

        Ja mitä väliä sillä on vaikka Gatesin tallista löytyisi mitä autoja? Maailman rikkain mies ajaa silti Lexuksella, siinä ei jotkut anonyymit hehkuttamasi "vanhan rahan" nobodyt paina mitään. Ja yhtä hyvin jonkun "vanhan rahan" henkilön tallista voi löytyä esim. Lexus.

        Sinunlaisesi ei kannata neuvoa että katselee ympärilleen, oma näkökykysi on rajoittunut siihen mitä haluat nähdä ja vaikutat muutenkin todelliselta pikkusielulta.

        sattua jotakuta. Hyvä.


      • Alex
        Vuolle kirjoitti:

        Vastaavilla varusteilla japanilaiset ovat väh. yhtä kalliita. Tarkastakaa asia. Lexuksiin saa kymmenien tuhansien dollarien varustepaketteja ja vasta niillä saadaan auto kilpailijoita vastaavaksi varustelultaan.

        Moi !

        Lexus on vakionakin erittäin hyvin varusteltu, siis se iso malli. Ainakin jossakin mainoksessa oli mainittu että lisävariusteet? valitse väri.

        --


      • myös
        Alex kirjoitti:

        Moi !

        Sama juttu San Franciskon eteläpuolella, paljon Eurooppalaisia premium-autoja, MB, BMW, Porsche, Audi. Jonkin verran Japanilaisia ja paljon Jenkkejä. Euro-premiumien osuus yllättävän iso "rahakkailla" alueilla.

        --

        Floridassa. Toimitusjohtajat brassaili bemareillaan ja Italianmatkoilla.


      • Vuolle
        Alex kirjoitti:

        Moi !

        Lexus on vakionakin erittäin hyvin varusteltu, siis se iso malli. Ainakin jossakin mainoksessa oli mainittu että lisävariusteet? valitse väri.

        --

        Toki se on hyvin varusteltu, mutta kyllä LS430:een saa ainakin 8 hyvin kallista varustepakettia ja lisäksi yksittäisiä varusteita kymmeniä. Katsopa täältä:

        http://www.lexus.com/models/ls/price_options.html


    • t.bone

      ...

    • Vuolle

      Huijaat väärää miestä. Olen asunut Japanissa monta vuotta. Hahhah, valehtelija. Ensinnäkään Japanissa ei myydä Lexusta eikä Acuraa. Et voinut myöskään tarkoittaa Japanin omia Toyota- ja Honda-versioita, koska Hondalla ei ole Japanissa Acuroita vastaavia malleja. Skyline onkin Japanissa melko tavallinen auto, mutta GT-R harvinaisempi. Kaikki siellä tietävät sen. Yksi Japanin sankareista.

      Ja mikäs kaupunki tuo Ssjong on? Hahhaa. Jos se on jotain kieltä, niin koreaa tai kiinaa. Ei lähellekään japania. Sitä paitsi tietäisin kyllä kaupungin. Ovela temppu muuten olla käyttämättä ä:tä ja ö:tä.

      • Mikko75

        Hohhoijaa! Luuletko tietäväsi 130 miljoonan asukkaan Japanista jokaisen kaupungin ja kaupunginosan? Kirjoituksestasi päätellen olet noin 15-18 -vuotiaan tasolla mikä tarkoittanee että tuskin olet Japanissa edes asunut. Vuolle taitaa itse olla huijari. :)

        Olet itse aika kova huijari, jolle taisi ''tosiasioiden'' kuuleminen tuottaa pettymyksen. Kyllä ne Japsitkin omassa maassaan vielä kohoavat Eurojen tasolle imagon suhteen!

        Itse muuten ajan Jenkillä.


      • Vuolle
        Mikko75 kirjoitti:

        Hohhoijaa! Luuletko tietäväsi 130 miljoonan asukkaan Japanista jokaisen kaupungin ja kaupunginosan? Kirjoituksestasi päätellen olet noin 15-18 -vuotiaan tasolla mikä tarkoittanee että tuskin olet Japanissa edes asunut. Vuolle taitaa itse olla huijari. :)

        Olet itse aika kova huijari, jolle taisi ''tosiasioiden'' kuuleminen tuottaa pettymyksen. Kyllä ne Japsitkin omassa maassaan vielä kohoavat Eurojen tasolle imagon suhteen!

        Itse muuten ajan Jenkillä.

        Oli varmaan mukavaa kirjoittaa kahteen kertaan melkein sama teksti.

        Itse asiassa olen 39 vuotta, nuorekas kylläkin, kiitos vain. Takaan, että olen asunut useita vuosia Japanissa. Kuka tahansa voi kysyä minulta mitä vain Japanista ja todistan vastauksillani sanojeni totuuden. Kuka tahansa Japania vähän tunteva tietää, ettei siellä voi olla mitään Ssjong-nimistä kaupunkia. Ymmärrätkö? Ssjong! Ssjong! Se ei yksinkertaisesti ole mahdollista kielen takia. Sama kun joku sanoisi sinulle olleensa Suomessa shfa¨g 34´4-kaupungissa. Et tiedä varmasti kaikkia Suomen kaupunkeja, mutta kielen tunnet. Usko minua. Ja luuletko todella, että Google ei löytäisi mitään sillä hakusanalla, jos se todella olisi kaupunki - kuinka pieni tahansa. "Rymättylälläkin" löytyy Googlesta vaikka mitä.
        Japanissa ei edes näe ulkomaalaisia autoja missään. Naurettava huijausyritys.

        No miten todista, että olen asunut Japanissa?


      • Jamppa1
        Vuolle kirjoitti:

        Oli varmaan mukavaa kirjoittaa kahteen kertaan melkein sama teksti.

        Itse asiassa olen 39 vuotta, nuorekas kylläkin, kiitos vain. Takaan, että olen asunut useita vuosia Japanissa. Kuka tahansa voi kysyä minulta mitä vain Japanista ja todistan vastauksillani sanojeni totuuden. Kuka tahansa Japania vähän tunteva tietää, ettei siellä voi olla mitään Ssjong-nimistä kaupunkia. Ymmärrätkö? Ssjong! Ssjong! Se ei yksinkertaisesti ole mahdollista kielen takia. Sama kun joku sanoisi sinulle olleensa Suomessa shfa¨g 34´4-kaupungissa. Et tiedä varmasti kaikkia Suomen kaupunkeja, mutta kielen tunnet. Usko minua. Ja luuletko todella, että Google ei löytäisi mitään sillä hakusanalla, jos se todella olisi kaupunki - kuinka pieni tahansa. "Rymättylälläkin" löytyy Googlesta vaikka mitä.
        Japanissa ei edes näe ulkomaalaisia autoja missään. Naurettava huijausyritys.

        No miten todista, että olen asunut Japanissa?

        nytkö päästiin asiaan? En nimittäin ole ikinä päässyt juttelemaan kenenkään Japaniassa käyneen kanssa. On kuitenkin suunnattoman kiinnostava maa! Missäpäin asuit?

        Autoaiheisia kysymyksiä?

        Onko tosiaan ihan Japanilaista tuo kalusto, minkäs merkkisiä busseja siellä oli? Menitkö "sikanopeella" junalla?

        Suolataanko siellä ollenkaan teitä, vai riittääkö katulämmitys? Siellähän on nastat kielletty, eikö?

        Entä onko yhtä paljon automaattiautoja kun jenkeissä? Ja tosiaan suurin sallittu nopeus 100 kmh? Ajoitko siellä (paljon)? Onko paljon prätkiä?

        Kerro lisää (intoa piukassa)!


      • Lexusss
        Jamppa1 kirjoitti:

        nytkö päästiin asiaan? En nimittäin ole ikinä päässyt juttelemaan kenenkään Japaniassa käyneen kanssa. On kuitenkin suunnattoman kiinnostava maa! Missäpäin asuit?

        Autoaiheisia kysymyksiä?

        Onko tosiaan ihan Japanilaista tuo kalusto, minkäs merkkisiä busseja siellä oli? Menitkö "sikanopeella" junalla?

        Suolataanko siellä ollenkaan teitä, vai riittääkö katulämmitys? Siellähän on nastat kielletty, eikö?

        Entä onko yhtä paljon automaattiautoja kun jenkeissä? Ja tosiaan suurin sallittu nopeus 100 kmh? Ajoitko siellä (paljon)? Onko paljon prätkiä?

        Kerro lisää (intoa piukassa)!

        Taisi Vuolle itse jäädä kiinni kusetuksesta, kun ei vastaa. Japanilaiset pikkuautot ovat ihan kelpo vehkeitä, mutta kun mennään isoihin autoihin, niin eurooppalaiset huomattavasti edellä.


      • Vuolle
        Jamppa1 kirjoitti:

        nytkö päästiin asiaan? En nimittäin ole ikinä päässyt juttelemaan kenenkään Japaniassa käyneen kanssa. On kuitenkin suunnattoman kiinnostava maa! Missäpäin asuit?

        Autoaiheisia kysymyksiä?

        Onko tosiaan ihan Japanilaista tuo kalusto, minkäs merkkisiä busseja siellä oli? Menitkö "sikanopeella" junalla?

        Suolataanko siellä ollenkaan teitä, vai riittääkö katulämmitys? Siellähän on nastat kielletty, eikö?

        Entä onko yhtä paljon automaattiautoja kun jenkeissä? Ja tosiaan suurin sallittu nopeus 100 kmh? Ajoitko siellä (paljon)? Onko paljon prätkiä?

        Kerro lisää (intoa piukassa)!

        En ole kiinnittänyt huomiota bussien merkkeihin, olisikohan Hinoa suurin osa? Hino on Toyotan tytärmerkki. Käytin usein Shinkansenia (sikanopeeta junaa). Ei ainakaan suuressa osassa Japania ole tarvetta suolaukselle. Hokkaidon saari pohjoisessa on maailman runsaslumisin paikka, joten siellä uskoisin suolaa käytettävän, tosin en tiedä asiasta. Itse olen asunut Nagoyassa ja hieman Tokion ympäristössä. Siellä ei ainakaan nastoille ole tarvetta ikinä. Poikkeustalviakin on, mutta silloin lähinnä ainakin minä luistelin. En usko, että Hokkaidossa ainakaan voi olla nastat kielletty. Automaattiautojen prosentuaalista määrää en tiedä, mutta tietääkseni prosentti on aikalailla sama Jenkkien kanssa. Hyvin paljon siellä niitä joka tapauksessa suositaan. Prätkiä ei ehkä prosentuaalisesti edes niin paljon kuin Suomessa. Tosin sekin "tieto" perustuu vain näköhavaintoihini ja muistiini. Enkä itse asiassa ole ajanut Japanissa älyttömiä määriä, työreiteistäni johtuen junat ja metro olivat minulle kannattavin kulkutapa. Toki autoilua jonkin verran tullut siellä tehtyä. Lisää kysymyksiä?


      • Jamppa1
        Vuolle kirjoitti:

        En ole kiinnittänyt huomiota bussien merkkeihin, olisikohan Hinoa suurin osa? Hino on Toyotan tytärmerkki. Käytin usein Shinkansenia (sikanopeeta junaa). Ei ainakaan suuressa osassa Japania ole tarvetta suolaukselle. Hokkaidon saari pohjoisessa on maailman runsaslumisin paikka, joten siellä uskoisin suolaa käytettävän, tosin en tiedä asiasta. Itse olen asunut Nagoyassa ja hieman Tokion ympäristössä. Siellä ei ainakaan nastoille ole tarvetta ikinä. Poikkeustalviakin on, mutta silloin lähinnä ainakin minä luistelin. En usko, että Hokkaidossa ainakaan voi olla nastat kielletty. Automaattiautojen prosentuaalista määrää en tiedä, mutta tietääkseni prosentti on aikalailla sama Jenkkien kanssa. Hyvin paljon siellä niitä joka tapauksessa suositaan. Prätkiä ei ehkä prosentuaalisesti edes niin paljon kuin Suomessa. Tosin sekin "tieto" perustuu vain näköhavaintoihini ja muistiini. Enkä itse asiassa ole ajanut Japanissa älyttömiä määriä, työreiteistäni johtuen junat ja metro olivat minulle kannattavin kulkutapa. Toki autoilua jonkin verran tullut siellä tehtyä. Lisää kysymyksiä?

        kun tulee asiaakin välillä. Ei oikein nuo Mikaelin jutut vakuuta varsinkaan kun mäkin oon ymmärtänyt ettei Lexusta myydä merkkinä Japaniassa.

        Aika jännä ettei siellä ole paljon prätkiä vaikka ne tekee ihan pirusti niitä ja merkkejäkin on vaikka kuinka? Mä olen ymmärtänyt tosiaan että nastat on kielletty mutta aika hataraa se tieto on mitä maasta tänne tulee. Kummaa sinänsä.

        Japanilaiset automaatit, esim. Aisinin tekemät, on tosi hyviä, se varmaan selittää paljon että paikalliset ymmärtävät tomaatin päälle.

        Kuinkas kovaa ne junat menee nykyään? Taitaa olla vähän toista luokkaa kun Pendolino? Menin Pendolinolla ensimmäistä kertaa muuten maanantaina ja olihan siinä täkäläisittäin hieno kyyti ja tarkemmin katsoen siinä olikin Konin iskarit!

        Katselitko telkkua kännykällä vai kauanko siitä on kun olit siellä?

        Räjäytä meidän tajunta jollain tosi japanilaisella jutulla :)


      • Vuolle
        Jamppa1 kirjoitti:

        kun tulee asiaakin välillä. Ei oikein nuo Mikaelin jutut vakuuta varsinkaan kun mäkin oon ymmärtänyt ettei Lexusta myydä merkkinä Japaniassa.

        Aika jännä ettei siellä ole paljon prätkiä vaikka ne tekee ihan pirusti niitä ja merkkejäkin on vaikka kuinka? Mä olen ymmärtänyt tosiaan että nastat on kielletty mutta aika hataraa se tieto on mitä maasta tänne tulee. Kummaa sinänsä.

        Japanilaiset automaatit, esim. Aisinin tekemät, on tosi hyviä, se varmaan selittää paljon että paikalliset ymmärtävät tomaatin päälle.

        Kuinkas kovaa ne junat menee nykyään? Taitaa olla vähän toista luokkaa kun Pendolino? Menin Pendolinolla ensimmäistä kertaa muuten maanantaina ja olihan siinä täkäläisittäin hieno kyyti ja tarkemmin katsoen siinä olikin Konin iskarit!

        Katselitko telkkua kännykällä vai kauanko siitä on kun olit siellä?

        Räjäytä meidän tajunta jollain tosi japanilaisella jutulla :)

        Viimeksi kävin Japanissa muutaman viikon vierailulla helmikuussa. Shinkansenin huippunopeus taitaa olla reilu 300 km/h ja se taitaa suunnilleen olla myös kovin matkanopeus tietyillä osuuksilla. Mainostivat helmikuussa uutta magneettijunaa, joka leijuu ilmassa ja kulkee yli 550 km/h, se on tulossa ilmeisesti käyttöön ihan pian.

        Kyllähän siellä voi kännykällä tehdä mitä vain. Jo 90-luvun puolivälissä taisi olla värinäytöt ja navigaattorit. 2000-luvulla tullut digitaalinen näköpuhelinominaisuus, jossa kuva tulee siis reaaliajassa "täydellisellä" kuvan- ja äänenlaadulla. Ensi vuonna niihin tulee tulkkiominaisuus. Se kääntää eri kieliä olemattomalla viiveellä puhelun aikana. Se toimii nyt jo koekäytössä ainakin japanin, englannin ja kiinan välillä.
        Mitenhän sen tajunnan nyt räjäyttäisi? Sen ainakin sanon, että tuntuu tyhmältä puhua näin kaukaisille ihmisille Japanin yhteydessä ainoastaan jostain autojen paremmuudesta ja myynneistä. Niin hieno maa Japani on. Suosittelen kaikille käyntiä sinne. Rakastavat Suomea ja suomalaisuutta jostain syystä ja arvostavat ihmistä. Kaikkialla tuoksuu ruuhkien ja hälinän takainen rauha, harmonia ja ihmisten toisten kunnioitus ja äly. Sitä arvostan Japanissa eniten. Toki nämä nykyajan laitteet ja systeemit ovat hienoa nähtävää ja niistä on mukava puhuakin. Ulkomaalaista ne jaksavat aina ihmetyttää - autot ja elektroniikka ja monet ratkaisut, joita näkee joka puolella.


      • Jamppa1
        Vuolle kirjoitti:

        Viimeksi kävin Japanissa muutaman viikon vierailulla helmikuussa. Shinkansenin huippunopeus taitaa olla reilu 300 km/h ja se taitaa suunnilleen olla myös kovin matkanopeus tietyillä osuuksilla. Mainostivat helmikuussa uutta magneettijunaa, joka leijuu ilmassa ja kulkee yli 550 km/h, se on tulossa ilmeisesti käyttöön ihan pian.

        Kyllähän siellä voi kännykällä tehdä mitä vain. Jo 90-luvun puolivälissä taisi olla värinäytöt ja navigaattorit. 2000-luvulla tullut digitaalinen näköpuhelinominaisuus, jossa kuva tulee siis reaaliajassa "täydellisellä" kuvan- ja äänenlaadulla. Ensi vuonna niihin tulee tulkkiominaisuus. Se kääntää eri kieliä olemattomalla viiveellä puhelun aikana. Se toimii nyt jo koekäytössä ainakin japanin, englannin ja kiinan välillä.
        Mitenhän sen tajunnan nyt räjäyttäisi? Sen ainakin sanon, että tuntuu tyhmältä puhua näin kaukaisille ihmisille Japanin yhteydessä ainoastaan jostain autojen paremmuudesta ja myynneistä. Niin hieno maa Japani on. Suosittelen kaikille käyntiä sinne. Rakastavat Suomea ja suomalaisuutta jostain syystä ja arvostavat ihmistä. Kaikkialla tuoksuu ruuhkien ja hälinän takainen rauha, harmonia ja ihmisten toisten kunnioitus ja äly. Sitä arvostan Japanissa eniten. Toki nämä nykyajan laitteet ja systeemit ovat hienoa nähtävää ja niistä on mukava puhuakin. Ulkomaalaista ne jaksavat aina ihmetyttää - autot ja elektroniikka ja monet ratkaisut, joita näkee joka puolella.

        vai kuika se meni?

        Tuo tulkkikännykkä kuullostaa makeelta. Samaten sellainen kelpaisi mikä kirjottaa tekstiviestin itse kun sanelee. Säästäisi nakkisormia:)

        Kiinnostaa Jaappani muutenkin kun teknisesti, niistä jutuista vaan innostuu ja tuntee itsensä taas pikkupojaksi.

        Mites jos lakkaan köyhtymästä ja päätän joskus lähteä käymään niin mihin kannattaa mennä? Onko tyhmä kysymys, vai onko siellä kuinka erilaista eri puolilla maata? Tunteeko ne tosiaan Suomen maana? Mites siellä puhutaan tuota lontoota, pärjääkö sillä kuinka hyvin?

        Niin ja miten ihmeessä siellä menee tämä kirjoituspuoli meikäläiseltä esim. tietokoneella kun siellä on ne merkit? Entäs numerot?


      • Claus
        Vuolle kirjoitti:

        En ole kiinnittänyt huomiota bussien merkkeihin, olisikohan Hinoa suurin osa? Hino on Toyotan tytärmerkki. Käytin usein Shinkansenia (sikanopeeta junaa). Ei ainakaan suuressa osassa Japania ole tarvetta suolaukselle. Hokkaidon saari pohjoisessa on maailman runsaslumisin paikka, joten siellä uskoisin suolaa käytettävän, tosin en tiedä asiasta. Itse olen asunut Nagoyassa ja hieman Tokion ympäristössä. Siellä ei ainakaan nastoille ole tarvetta ikinä. Poikkeustalviakin on, mutta silloin lähinnä ainakin minä luistelin. En usko, että Hokkaidossa ainakaan voi olla nastat kielletty. Automaattiautojen prosentuaalista määrää en tiedä, mutta tietääkseni prosentti on aikalailla sama Jenkkien kanssa. Hyvin paljon siellä niitä joka tapauksessa suositaan. Prätkiä ei ehkä prosentuaalisesti edes niin paljon kuin Suomessa. Tosin sekin "tieto" perustuu vain näköhavaintoihini ja muistiini. Enkä itse asiassa ole ajanut Japanissa älyttömiä määriä, työreiteistäni johtuen junat ja metro olivat minulle kannattavin kulkutapa. Toki autoilua jonkin verran tullut siellä tehtyä. Lisää kysymyksiä?

        Kuka tämä vuolle oikeastaan on?
        Ei ihme että ihanoi Japanilaisia jos kerran siellä on asunut..

        Minä olen 44 vuotias liikemies Espoosta, tunnen ympäri Eurooppaa monia varakkaita ihmisiä, olen myös tehnyt kauppaa Michiganissa ja Californiassa, tutuksi on myös tullut venäjän Siperia sekä Moskova.

        Ja minä takaan sen teille että yksikään liikemiskolleegoistani ei omista Japanilaista autoa, niin se vain toimii meillä ja tulee luultavasti aina toimimaan.

        Joten kaikki mitä täällä väitetään Japanilaisten laadusta ja super hienoudesta on täyttä palturia
        Halvat autot ja laatuautot erikseen AINA, kiitoksia.


      • Vuolle
        Claus kirjoitti:

        Kuka tämä vuolle oikeastaan on?
        Ei ihme että ihanoi Japanilaisia jos kerran siellä on asunut..

        Minä olen 44 vuotias liikemies Espoosta, tunnen ympäri Eurooppaa monia varakkaita ihmisiä, olen myös tehnyt kauppaa Michiganissa ja Californiassa, tutuksi on myös tullut venäjän Siperia sekä Moskova.

        Ja minä takaan sen teille että yksikään liikemiskolleegoistani ei omista Japanilaista autoa, niin se vain toimii meillä ja tulee luultavasti aina toimimaan.

        Joten kaikki mitä täällä väitetään Japanilaisten laadusta ja super hienoudesta on täyttä palturia
        Halvat autot ja laatuautot erikseen AINA, kiitoksia.

        Noinhan se Euroopassa onkin. Eikö ole tullut jo selväksi tästä keskustelusta?

        Suomi on kotimaani. Japanissa olen asunut vain työkomennuksilla.


      • Vuolle
        Jamppa1 kirjoitti:

        vai kuika se meni?

        Tuo tulkkikännykkä kuullostaa makeelta. Samaten sellainen kelpaisi mikä kirjottaa tekstiviestin itse kun sanelee. Säästäisi nakkisormia:)

        Kiinnostaa Jaappani muutenkin kun teknisesti, niistä jutuista vaan innostuu ja tuntee itsensä taas pikkupojaksi.

        Mites jos lakkaan köyhtymästä ja päätän joskus lähteä käymään niin mihin kannattaa mennä? Onko tyhmä kysymys, vai onko siellä kuinka erilaista eri puolilla maata? Tunteeko ne tosiaan Suomen maana? Mites siellä puhutaan tuota lontoota, pärjääkö sillä kuinka hyvin?

        Niin ja miten ihmeessä siellä menee tämä kirjoituspuoli meikäläiseltä esim. tietokoneella kun siellä on ne merkit? Entäs numerot?

        Voin vastata tänne myöhemmin kysymyksiisi, viimeistään huomisaamuna, nyt ei ole aikaa.


      • Vuolle
        Jamppa1 kirjoitti:

        vai kuika se meni?

        Tuo tulkkikännykkä kuullostaa makeelta. Samaten sellainen kelpaisi mikä kirjottaa tekstiviestin itse kun sanelee. Säästäisi nakkisormia:)

        Kiinnostaa Jaappani muutenkin kun teknisesti, niistä jutuista vaan innostuu ja tuntee itsensä taas pikkupojaksi.

        Mites jos lakkaan köyhtymästä ja päätän joskus lähteä käymään niin mihin kannattaa mennä? Onko tyhmä kysymys, vai onko siellä kuinka erilaista eri puolilla maata? Tunteeko ne tosiaan Suomen maana? Mites siellä puhutaan tuota lontoota, pärjääkö sillä kuinka hyvin?

        Niin ja miten ihmeessä siellä menee tämä kirjoituspuoli meikäläiseltä esim. tietokoneella kun siellä on ne merkit? Entäs numerot?

        Japani on paljon eri asioita. Kannattaisi varmasti katsoa maa läpikotaisin. Pohjoisen lumet, Okinawan sademetsät (Okinawa vaan ei ole kovin kiinteä osa Japania. Se on kaukana etelässä ja itse japanilaisillekin turistikohde. Oma kieli jne.)
        Isoja kaupunkeja(Tokio maailman isoin) ja paljon maaseutua ja vuoristoa. Vastakohtien maa. Lue tuolta lisää Japanista:

        http://www.iltalehti.fi/tsau/matkakohteet/AASIA/japani.shtml

        Tuntevat Suomen yllättävän hyvin. Muumit ja Paavo Nurmi, J.J Lehto, sodat ovat tuttuja, saattapa joku tuntea jopa Tony Halmeenkin, joka on asunut Japanissa useita vuosia. Englantia puhuvat huonosti, mutta elekielellä ja muutamilla sanoilla asia kuin asia selkenee tavallisen ohikulkijankin kanssa. Juna-asemilla jne. puhuvat riittävästi englantia. Tietokoneen näppäimistöissä on samoissa napeissa sekä japanin merkit että länsimaiset kirjaimet, joten onnistuu samoin kuin täälläkin. Numerot samat kuin täällä.


    • t.h.

      Ai että 800 - sarjan bemari olisi statusauto vuonna 2005 mulkosilmineen kaikkineen ? Nyt taitaa tulla potaskaa, on tuo mallituntemus nimittäin vähän niin ja näin.

    • japseista ym.

      Netistä löydettyä tietoa: Mersu möi vuonna 2003 Japaniin 42.500 autoa. Mersu oli ensimmäinen eurooppalainen joka valloitti Japanin suljetut markkinat. Myös BMW tullut vahvasti Japanin markkinoille ja myynti kasvaa. Japanissa tehtyjen gallupien mukaan parhaat autot tehdään: 1. Euroopassa 2. Japanissa 3. USA:ssa. Että näin, japanilaiset itsekin pitävät eurooppalaisia parempina. Googlella löytyy satoja linkkejä em. asioista. Itsekin pidän eurooppalaisia selkeästi parhaina.

      • BMW

      • Äksviis
        BMW kirjoitti:

        katsokaapa http://www.bmwasia.com/html/body_06022003.html

        eli eniten myyty loistoauto Japanissa! Siis enemmän kuin Toyota, Nissan tai Honda!

        Vielä noihin aiempiin kirjoituksiin kommenttina 3-sarjan myynnistä Japanissa. Niitä kun ei siellä aikakaan tuon yhden väittämän mukaan näy. Kuitenkin se on eniten myyty tuontiauto Japanissa.

        the 3 Series became Japan's best-selling import car


      • Heikki
        BMW kirjoitti:

        katsokaapa http://www.bmwasia.com/html/body_06022003.html

        eli eniten myyty loistoauto Japanissa! Siis enemmän kuin Toyota, Nissan tai Honda!

        ala paatuneinkin japsifani uskoa kun on lyöty tilastot pöytään. Että se näistä keskusteluista!


      • Vuolle
        Heikki kirjoitti:

        ala paatuneinkin japsifani uskoa kun on lyöty tilastot pöytään. Että se näistä keskusteluista!

        Totta kai on BMW myydyin premiumauto Japanissa, siellä kun ei muita kuin ulkomaalaisia premiummerkkejä myydä. Lexukset Toyotia, Infinitit Nissaneita ja Acurat suunnilleen Hondia. Käyttäkää nyt vähän järkeänne. Ei esim. Toyotaa voi pitää sielläkään premiummerkkinä, vaikka sillä onkin premiummalleja toista kymmentä. Myydyin luksusauto on Japanissa Toyota Celsior (=Lexus LS430). Japanissa on hillitön määrä japanilaisia premiumautoja ja ne myyvät miniautojen jälkeen eniten. Joka puolella törmäilee Nissan Presidentiin, Cimaan, Gloriaan, Cedriciin, Toyota Mark 2:een, Mark X:ään, Crowniin, Centuryyn, Windomiin, Aristoon, Honda Legendiin, Vigoriin, Saberiin, Inspireen jne. jne.
        3-Bemari onkin varmasti myydyin tuontiauto siellä. Sitä näkee eniten ulkomaisista, mutta sitäkin olemattoman vähän.
        Puheita japanilaisten eurooppalaisautojen arvostuksesta en usko hetkeäkään. He ovat todella ylpeitä autoistaan. Kukaan ei aja ulkomaista autoa. Tuontiautojen osuus ei voi olla 2 prosenttia suurempi. Hyvin harvoin kohtaa ei-japanilaisen auton. Teidän pitäisi itse mennä katsomaan ja ihmettelemään sitä autojen valmistusmaan homogeenisyyttä. Sitä paitsi Japania ei ole suojattu mitenkään tuontiautoilta, niin kuin Euroopassa tehdään. Miksi niitä eurooppalaisia ei sitten kukaan siellä osta, jos arvostus niin kova? Näytä minulle se sivu, jossa niin väitettiin. Ärsyttää lukea täällä ilmiselvän valheellisia juttuja, kun itse tietää miten asiat ovat. Menkää ja nähkää itse.


      • Heikki
        Vuolle kirjoitti:

        Totta kai on BMW myydyin premiumauto Japanissa, siellä kun ei muita kuin ulkomaalaisia premiummerkkejä myydä. Lexukset Toyotia, Infinitit Nissaneita ja Acurat suunnilleen Hondia. Käyttäkää nyt vähän järkeänne. Ei esim. Toyotaa voi pitää sielläkään premiummerkkinä, vaikka sillä onkin premiummalleja toista kymmentä. Myydyin luksusauto on Japanissa Toyota Celsior (=Lexus LS430). Japanissa on hillitön määrä japanilaisia premiumautoja ja ne myyvät miniautojen jälkeen eniten. Joka puolella törmäilee Nissan Presidentiin, Cimaan, Gloriaan, Cedriciin, Toyota Mark 2:een, Mark X:ään, Crowniin, Centuryyn, Windomiin, Aristoon, Honda Legendiin, Vigoriin, Saberiin, Inspireen jne. jne.
        3-Bemari onkin varmasti myydyin tuontiauto siellä. Sitä näkee eniten ulkomaisista, mutta sitäkin olemattoman vähän.
        Puheita japanilaisten eurooppalaisautojen arvostuksesta en usko hetkeäkään. He ovat todella ylpeitä autoistaan. Kukaan ei aja ulkomaista autoa. Tuontiautojen osuus ei voi olla 2 prosenttia suurempi. Hyvin harvoin kohtaa ei-japanilaisen auton. Teidän pitäisi itse mennä katsomaan ja ihmettelemään sitä autojen valmistusmaan homogeenisyyttä. Sitä paitsi Japania ei ole suojattu mitenkään tuontiautoilta, niin kuin Euroopassa tehdään. Miksi niitä eurooppalaisia ei sitten kukaan siellä osta, jos arvostus niin kova? Näytä minulle se sivu, jossa niin väitettiin. Ärsyttää lukea täällä ilmiselvän valheellisia juttuja, kun itse tietää miten asiat ovat. Menkää ja nähkää itse.

        http://www.bmwasia.com/html/body_06022003.html
        usko jo!!!!!!!!!!!!!!


      • Penoplop
        Äksviis kirjoitti:

        Vielä noihin aiempiin kirjoituksiin kommenttina 3-sarjan myynnistä Japanissa. Niitä kun ei siellä aikakaan tuon yhden väittämän mukaan näy. Kuitenkin se on eniten myyty tuontiauto Japanissa.

        the 3 Series became Japan's best-selling import car

        on kyllä aika huonoja japseihin verrattuna vaikka japsit henkilöautoissa ovatkin huonoja. Etenkin BMW:et mitä on hinailtu paljonkin. Mutta uskon, että kun Euroopassa aletaan tekemään enemmän maastureita niin silläkin saralla mennään ohi kirkkaasti.


      • Vuolle
        Heikki kirjoitti:

        http://www.bmwasia.com/html/body_06022003.html
        usko jo!!!!!!!!!!!!!!

        Niin? Ei Japanissa myydä japanilaisia premiummerkkejä, tajuatko? Siellä ne ovat alkuperäisillä merkeillä myytävänä. LS430 on Toyota Celsior, M45 on Nissan Fuga jne. jne.
        Myyntiä pitääkin siksi tarkastella yksittäisten mallien mukaan. Huomaat, että Japanin myydyimmät luksusmallit ovat Toyota Celsior ja Crown. Sitten tulevat Nissanit ja muut Toyotat. Sitten Hondaa ja Mazdaa ja Mitsubishiä ja vasta sitten mm. BMW.

        Etkö tajua? Vaikka esim. Toyotalla onkin Japanissa toista kymmentä premiumluokkaan luokiteltavaa mallia, ei sitä silti voi kutsua premiummerkiksi, koska se myy kaikenlaisia malleja aina 0.6-litraisista K-careista lähtien.

        Tilanne tulee muuttumaan elokuussa, kun Lexus tulee merkkinä Japaniinkin. Silloin Celsiorit ja kumppanit muuttuvat Lexuksiksi ja Lexuksesta tulee suvereenin ylivoimaisesti Japanin myydyin premiummerkki. Miten sinun mielipiteesi kannattajat koko ajan tekevät asiat niin vaikeiksi? Ettekö tosiaan ymmärrä yksinkertaisia sanoja?


    • jmj
      • yks

        Tuo linkki on kyllä faktaa, mutta kun lähde huomioi vain Japanilaiset valmisteet, jää itse kysymys vastaamatta.
        Vuoden 2004 uusien autojen rekisteröinti kertoo että (kpl) Toyota 513820, Honda 214750, Daihatsu 169322, Matsuda 85805, Subaru 86952, jne. Suzuki, Mazda, Mitsu, jne ovat sitten siellä välissä.
        Eurooppalaiset ja jenkit (kpl) Alfa Romeo 1540, Audi 3196, Bentley 10, BMW 9444, Mini 3137, Cadillac 270, Chevrolet 645, Chrysler 1692, Citroen 478, Ferrari 106, Fiat 374, Ford 2015, Jaguar 1176, Lamborghini 51, Land Rover 654, Lotus 73, Maserati 39, Maybach 12, MB 13035, MG 29, Opel 433, Peugeot 3181, Porsche 755, Renault 991, Rolls 12, Rover 84, Saab 159, Smart 633, Volvo 3461, VW 15237, jne.
        Eli Mersuja menee 13000 vuodessa, Toyotaa reilu puoli miljoonaa. Eurooppalaisia näkee muttei ne katuja täytä. Yllä listassa yksi kiinalainen auton valmistaja, jos joku sen tunnisti.
        Sitten muistutus. Me tunnemme japsiautot riisikuppeina. Vaikka iso osa paikallisesti myydyistä malleista on sellaisia pieniä autoja, näkyy katukuvassa todella paljon isoja upeita japsiautoja (ei SUVeja vaan sedaneita). Näitä malleja ei tuoda Eurooppaan, eikä tätä lukevat usko että ne on isoja ja upeita.


      • Vuolle
        yks kirjoitti:

        Tuo linkki on kyllä faktaa, mutta kun lähde huomioi vain Japanilaiset valmisteet, jää itse kysymys vastaamatta.
        Vuoden 2004 uusien autojen rekisteröinti kertoo että (kpl) Toyota 513820, Honda 214750, Daihatsu 169322, Matsuda 85805, Subaru 86952, jne. Suzuki, Mazda, Mitsu, jne ovat sitten siellä välissä.
        Eurooppalaiset ja jenkit (kpl) Alfa Romeo 1540, Audi 3196, Bentley 10, BMW 9444, Mini 3137, Cadillac 270, Chevrolet 645, Chrysler 1692, Citroen 478, Ferrari 106, Fiat 374, Ford 2015, Jaguar 1176, Lamborghini 51, Land Rover 654, Lotus 73, Maserati 39, Maybach 12, MB 13035, MG 29, Opel 433, Peugeot 3181, Porsche 755, Renault 991, Rolls 12, Rover 84, Saab 159, Smart 633, Volvo 3461, VW 15237, jne.
        Eli Mersuja menee 13000 vuodessa, Toyotaa reilu puoli miljoonaa. Eurooppalaisia näkee muttei ne katuja täytä. Yllä listassa yksi kiinalainen auton valmistaja, jos joku sen tunnisti.
        Sitten muistutus. Me tunnemme japsiautot riisikuppeina. Vaikka iso osa paikallisesti myydyistä malleista on sellaisia pieniä autoja, näkyy katukuvassa todella paljon isoja upeita japsiautoja (ei SUVeja vaan sedaneita). Näitä malleja ei tuoda Eurooppaan, eikä tätä lukevat usko että ne on isoja ja upeita.

        Japanissa myydyimpiä ovat 0.6-litraiset K-carit. Mutta heti niiden kintereillä on todella isot sedanit, joita löytyy uskomattoman paljon ja laajasti. Niitä vilisee katukuvassa koko ajan. Naurattaa lukea täällä jostain Bemarin Japanin myynnistä, kun on itse nähnyt totuuden. Ei niitä paljon näe.


    • Vuolle

      Tässä kaikille nyt vielä selvän loogisesti Jenkkien myyntilukuja. Laitan lähteen eli nettilinkin seuraavaan postiin. Lainaan tässä nyt suruttaa "menee"-nimisen kirjoittajan tekstiä toisesta ketjusta:

      Audi
      March 2005
      Car: 6,502

      Mercedes-Benz
      March 2005
      Car: 15,767

      BMW
      March 2005
      Car: 18,602
      ------------
      yht. 40,871 autoa

      HUOM! Tässä luvussa ovat mukana myös kaikki peruskinnerit, mitä nämä valmistajat tekevät.

      Katotaas japsien luksusmerkkejä sitten:

      Infiniti
      March 2005
      Car: 13,583

      Acura
      March 2005
      Car: 18,599

      Lexus
      March 2005
      Car: 25,471
      -----------
      yht. 57,653 autoa

      Eli, japanilaiset, nimenomaan luksusautobrandit myyvät kuussa liki 17 000 ajoneuvoa enemmän kuin saksalaiset kaikkia mahdollisia kinnereitään. Lisäksi olisi aivan kohtuullista, että listaan lisättäisiin Hondan, Nissanin ja Toyotan omat isommat automallit, eivät nekään pelkkiä mopoautoja myy, etenkään USA:n markkinoilla.

      Tässä vielä noiden mainittujen kokonaismyynti, joka huitelee ihan jossain eri maailmoissa, kuin saksalaismerkeillä:

      Nissan
      March 2005
      Car: 56,576

      Honda
      March 2005
      Car: 72,784

      Toyota
      March 2005
      Car: 116,619
      -------------
      yht. 245,979 autoa

      Tottahan tuossa luvussa ovat mukana pienemmätkin mallit. Mutta kyllä se tuli mielestäni nyt aivan selväksi, että japanilainen luksusbrandi myy maailman tärkeimmillä automarkkinoilla selvästi paremmin kuin saksalaiset laatubrandit.

      • Vuolle

    • Matti Näsä

      Hyvä, että jollakin on omakohtaista tietoa. Samaa mieltä olen. Japsit on PASKOJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Vuolle

        Kyllä, minulla on omakohtaista tietoa, kysy vaan minulta, kun haluat tietoa Japanin autoista. "Mikael" sitä vastoin ei todellakaan ole asunut Japanissa tai käynyt "Ssjong"-nimisessä kaupungissa tai nähnyt Acuroita ja Lexuksia Japanissa. Miten voi juntit mennä noin halpaan?


      • Juho
        Vuolle kirjoitti:

        Kyllä, minulla on omakohtaista tietoa, kysy vaan minulta, kun haluat tietoa Japanin autoista. "Mikael" sitä vastoin ei todellakaan ole asunut Japanissa tai käynyt "Ssjong"-nimisessä kaupungissa tai nähnyt Acuroita ja Lexuksia Japanissa. Miten voi juntit mennä noin halpaan?

        Mikaelia uskon. Nuo netin gallupitkin todistavat sen, että japsit arvostavat eurooppalaisia autoja enemmän. Saman olen kuullut serkultani, joka on Nokian palveluksesssa ja käy usein Japanissa.


      • merkitystä
        Juho kirjoitti:

        Mikaelia uskon. Nuo netin gallupitkin todistavat sen, että japsit arvostavat eurooppalaisia autoja enemmän. Saman olen kuullut serkultani, joka on Nokian palveluksesssa ja käy usein Japanissa.

        Sillä, että sinä uskot jotakuta mielikuvitus-mikaelia, ja jotain nettigalluppeja, ei ole mitään merkitystä.

        Puhumattakaan siitä, mitä olet kuullut serkultasi.

        Älä käytä sanoja "todiste" tai "todistaa", koska et voi todistaa yhtään mitään.


      • Vuolle
        Juho kirjoitti:

        Mikaelia uskon. Nuo netin gallupitkin todistavat sen, että japsit arvostavat eurooppalaisia autoja enemmän. Saman olen kuullut serkultani, joka on Nokian palveluksesssa ja käy usein Japanissa.

        No kerropa, miksei niitä eurooppalaisia autoja sitten näy siellä yhtään? Mitkä netin gallupit? Näytähän joku todiste. Miksi VAIN japanilaiset myyvät siellä? Itsepäisiä juntteja koko maa täynnä?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      195
      6871
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      46
      2562
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      187
      2169
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1483
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      133
      1469
    6. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      74
      1140
    7. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      32
      1068
    8. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1067
    9. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

      Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      16
      1019
    10. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      44
      971
    Aihe