Vihervasemmiston ja koulukiusaajien symbioosi...

92

67

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juu, kyllähän persut vihervasemmistoa tarvii, mutta vihervasemmisto ei tarvitse persuja, eli ei ole kyse symbioosista, vaan loisimisesta.

• Oon sitä mieltä että asia tutkitaan ja vaihtaa luokkaa Ei koulua, jos on samalla luokalla , mistä johtuu ja hoidetaan kuin myös kiusatattua, mistä johtuu ja hoidetaan.

• Kun kiusaaja ei saa mitään hankaluutta elämäänsä vastineeksi kiusauksesta se vain jatkaa kiusaamistaan kun huomaa ettei mitään rangaistusta tule.

• Kun vielä sairaalahoitoon tutkimuksiin niin selvii koulua käymään väliaikaisesti.

• Harmaaritari sinua joutuu odottaa kuin kuuta nousevaan ja sitkeyttä vaatii.😁

En ole vielä kerennyt katsomaan dokumentteja väkivallan anatomista. Tuo ensimmäisestä puuttuu jotain minuutteja vielä katsomatta 6kertaa oon sitä jo katsonut.noi lapset keskeyttää niin usein katsomista ei ole tullut mitää. Paitsi tuli mieleen aivotutkimuksessa vaikka se etuosa on sen verta heikko väkivaltaisille henkilöillä niin kyllä taas olen lukenut muu aivojen osat ottaa käyttöön vaikka aivoista menee hajalle niin muita aivonosia käyttöön että taas sen perusteella uskon että on kuntoutettavissa.

• valtakunta kirjoitti:

Harmaaritari sinua joutuu odottaa kuin kuuta nousevaan ja sitkeyttä vaatii.😁

En ole vielä kerennyt katsomaan dokumentteja väkivallan anatomista. Tuo ensimmäisestä puuttuu jotain minuutteja vielä katsomatta 6kertaa oon sitä jo katsonut.noi lapset keskeyttää niin usein katsomista ei ole tullut mitää. Paitsi tuli mieleen aivotutkimuksessa vaikka se etuosa on sen verta heikko väkivaltaisille henkilöillä niin kyllä taas olen lukenut muu aivojen osat ottaa käyttöön vaikka aivoista menee hajalle niin muita aivonosia käyttöön että taas sen perusteella uskon että on kuntoutettavissa.

En usko että on kuntoutettavissa juurikaan, kiusaaja on kiusaaja jatkosssakin ja joillakin vaan ei ole aivoissa kapasiteettia niin paljon että olisi mistä ottaa käyttöön.

• Harmaaritari kirjoitti:

En usko että on kuntoutettavissa juurikaan, kiusaaja on kiusaaja jatkosssakin ja joillakin vaan ei ole aivoissa kapasiteettia niin paljon että olisi mistä ottaa käyttöön.

Kannattaa uskoa tieteeseen enemmän olen huolissani ettei lapset saa tukea oikein koulussa ja varsinkin se on se tärkein aika.

Se että minkälainen kuntoutus on hyväksi on huomioitava mitä kuntouttaa. Esim tuo jatkuva väkivallan näkeminen se on tutkittua juttua että se vaikuttaa sitten että tottuu näkemään väkivaltaa ja empatia kyky heikkenee.

Todenäköisesti näkevät sitä väkivaltaa vapaasti.

• valtakunta kirjoitti:

Kannattaa uskoa tieteeseen enemmän olen huolissani ettei lapset saa tukea oikein koulussa ja varsinkin se on se tärkein aika.

Kiusaajat ei tarvitsekaan tukea.

• valtakunta kirjoitti:

Se että minkälainen kuntoutus on hyväksi on huomioitava mitä kuntouttaa. Esim tuo jatkuva väkivallan näkeminen se on tutkittua juttua että se vaikuttaa sitten että tottuu näkemään väkivaltaa ja empatia kyky heikkenee.

Et pysty kiusaajap...iaista kuntouttamaan, et lapsena etkä aikuisena.

• valtakunta kirjoitti:

Ainoa mikä toimii kiusaajaan on se että näyttää sille että tulee pataan jos käy kimppuun, siksi olisi hyvä opettaa kiusatuille sellaisiaa itsepuolustustaitoja että kiusaaja saa elämänsä turpasaunan, se on ainoa joka sitä opettaa käyttäytymään.

Kiusaajat ei tarvitsekaan tukea.

Ei ne olisi kiusaajia, jos siihen oikean hoidon saamiseen olisi heti panostettu.

• valtakunta kirjoitti:

Ei ne olisi kiusaajia, jos siihen oikean hoidon saamiseen olisi heti panostettu.

Kyllä ne olisi, kiusaaminen on ennenkaikkea luonnekysymys etkä sitä voi muuttaa.

Ainoa mikä toimii kiusaajaan on se että näyttää sille että tulee pataan jos käy kimppuun, siksi olisi hyvä opettaa kiusatuille sellaisiaa itsepuolustustaitoja että kiusaaja saa elämänsä turpasaunan, se on ainoa joka sitä opettaa käyttäytymään.

En ole opettanut lapselle koska on liian hyvä käyttämään taitoja ja se juurikin kun kaikki yrittää olla sankareita kuin joskus sanoin poikani kohden kun hän meni laittaa ekalla luokkaovea kiinni että äänet ei kuulu läpi ja oli laittanut pois lukosta oven. Ja toinen poika tuli sillä hetkellä ja alkoi vetämään ovea auki ja poikani laittoi ovea kiinni ja näki ettei ollut riisuutunut ja tilanne eteni siten yksi poika työnsi nurin toinen poika veti jalasta pulpetille päin ja 3pooikaa löi ja potki poikaani ja suuttui kun paras kaverinsakin löi ja tappeli takaisin seuraavana käsityö tunnilla kun opettaja poistui poika repi omansa silkkityönsä ympäri luokkaa ja jos opetat lapset puolustaan olit opettanut lyömään ja potkimaan lastani koska kokivat tämän kiusaavan.😢

sen vuoksi en opeta lastani lyömään tai satuttamaan ja poika ei pystynyt kertomaan vaikeutensa vuoksi se tapaus ilmeni kun kertoi ja näytti, mitä tapahtui.

Olin järkyttynyt lapsille ei kannata opettaa lyömään ja sen vuoksi olen vastaa näitä leikkitappeluita. Lapsien hahmotus tilanteesta voi olla väärä. Väkivallan käyttäminen on sama kuin opettaisin lapsesi aseeksi.

Kyllä ne olisi, kiusaaminen on ennenkaikkea luonnekysymys etkä sitä voi muuttaa.

Lapset ei hahmota toisen näkökulmasta näkemättä tilannetta ja harjaan sellaisen näytelmästä huomaa jos ei ole leikki tuttu, sen vuoksi verhon taakse meneminen on hassua kun se ei näe, että se nähdään.

Lapset joutuvat kokemaan väkivaltaa se tuo väkivallan kotio Kun käyttää muihinkin mitä on käytetty koska oppii väkivallalla saa haluansa.
        Kaikilla ei ole vahvaa visuaalista kykyä.

• valtakunta kirjoitti:

Lapset ei hahmota toisen näkökulmasta näkemättä tilannetta ja harjaan sellaisen näytelmästä huomaa jos ei ole leikki tuttu, sen vuoksi verhon taakse meneminen on hassua kun se ei näe, että se nähdään.

Lapset joutuvat kokemaan väkivaltaa se tuo väkivallan kotio Kun käyttää muihinkin mitä on käytetty koska oppii väkivallalla saa haluansa.
        Kaikilla ei ole vahvaa visuaalista kykyä.

hahmota on harjaa

• valtakunta kirjoitti:

Olin järkyttynyt lapsille ei kannata opettaa lyömään ja sen vuoksi olen vastaa näitä leikkitappeluita. Lapsien hahmotus tilanteesta voi olla väärä. Väkivallan käyttäminen on sama kuin opettaisin lapsesi aseeksi.

Minä kyllä olen tuosta vähän eri mieltä. Lapset osaa olla todella julmia toisiaan kohtaan ja ilkeät lapset erityisesti. Jos kiltti lapsi ei ole saanut oppia mitään itsepuolustusta ne kiusaajapedot haistaa sen ja alkavat kiusaamaan eikä se ikinä lopu jos ei niille kiusaajille ole mitään uhkaa. Kuten olemme tuosta vantaankin tapauksesta nähneet aikuisista ei juuri ole apua, ne lakaisee asiat piiloon. itse olen ihan tyytyväinen että jo ihan pienenä sen verran painittiin ja oltiin kivisotaa me suhteellisen kiltitkin lapset että sitä sitten pärjäsi ihan hyvin tarvittaessa kiusaajienkin kanssa jos tarvis tuli.

Minä kyllä olen tuosta vähän eri mieltä. Lapset osaa olla todella julmia toisiaan kohtaan ja ilkeät lapset erityisesti. Jos kiltti lapsi ei ole saanut oppia mitään itsepuolustusta ne kiusaajapedot haistaa sen ja alkavat kiusaamaan eikä se ikinä lopu jos ei niille kiusaajille ole mitään uhkaa. Kuten olemme tuosta vantaankin tapauksesta nähneet aikuisista ei juuri ole apua, ne lakaisee asiat piiloon. itse olen ihan tyytyväinen että jo ihan pienenä sen verran painittiin ja oltiin kivisotaa me suhteellisen kiltitkin lapset että sitä sitten pärjäsi ihan hyvin tarvittaessa kiusaajienkin kanssa jos tarvis tuli.

Minä olen yrittänyt monta vuotta opettaa kertomaan mutta opetin väärin kuin pelkästään puhumalla vasta viidennellä on oppinut kertomaan. Toisin toimin 5 vuotiaan kanssa aina kaikkialla kun käydään, pyydän hänen kertomaan isälleensä missä käydään ja muistelrmaan tapahtumia jota tuen.

Kertominen eli puolustus on iso valtti kuin näemme täälläkin minä sain kuulemma jatkuvasti hakemalla apua kaikista nopeiten apua ja minusta avun saaminen ollut tuskan takana.

Monta vuotta kesti ja enkä hahmottanut ongelmaa. Joka päivä kysyttiin kuulumisia ja vastaus oli en muista.

• valtakunta kirjoitti:

Minä olen yrittänyt monta vuotta opettaa kertomaan mutta opetin väärin kuin pelkästään puhumalla vasta viidennellä on oppinut kertomaan. Toisin toimin 5 vuotiaan kanssa aina kaikkialla kun käydään, pyydän hänen kertomaan isälleensä missä käydään ja muistelrmaan tapahtumia jota tuen.

On se puhuminenkin hyvä mutta väistämättä tulee murrosikä jolloin lapset ei juurikaan vanhemmilleen avaudu vaan pyrkivät itse hoitamaan ongelmansa. Ihan hyvä jos silloin on hallussa taitoja joilla pärjää ja ennenkaikkea itsevarmuutta. Se on hyvä että sun lapsilla on paljon siaruksia, se varmaan opettaa sitä itsevarmuutta ja porukassa pärjäämistä ihan väkisin.

• valtakunta kirjoitti:

Kertominen eli puolustus on iso valtti kuin näemme täälläkin minä sain kuulemma jatkuvasti hakemalla apua kaikista nopeiten apua ja minusta avun saaminen ollut tuskan takana.

Niin ja sitten vielä tuo kun on sisaruksia, hyvä jo siksikin että jos jotain heistä yritetään kiusata voivat siskot ja veljet tulla apuun ja pistää vaikka porukalla rökkiin kiusaajaa.

Ne on julmia koska ei ole kehittynyt kykyä nähdä toisen puolesta.
        lapseni taas otti siitä vanhemman vastuun kun joku tyttö käski kantaa sen luistimia ja sit poika ei halunnut kantaa ja toinen uhkasi jättää luistimet matkan varalle ja poikani hakkui jollakin nimellä minkä taas oli oppinut koulusta ja kysyin miksi menit haukkumaan Kun siitä tuli huomautus.
        .”Mieti nyt mitä hänen vanhemmistaan tuntuu kun jättää luistimet matkanvarrelle”

Niin ja sitten vielä tuo kun on sisaruksia, hyvä jo siksikin että jos jotain heistä yritetään kiusata voivat siskot ja veljet tulla apuun ja pistää vaikka porukalla rökkiin kiusaajaa.

Kyllä meni sisarensa meni ilmoitttaa kerran opelle mutta opettaja ei päässyt, koska oli menossa palveriin ja käsittelemättä asia Kokonaan ja poikani sen vuoksi tahallaan ärsytti seuraavalla välitunnilla että joutuisi sairaalaan eikä kouluun tarvitsisi mennä.. Aikuisten kuuluu ottaa vastuuta koulussa.

Jos ei olisi ollut ketään pysäyttämässä kuin tällä kertaa oli olisi voinut tulla hakatuksi sairaala kuntoon,

Ihan oikeasti lapset tarvitsee enemmän tukea kuin saavat itse joudun asiat opettelemaan kantapään kautta sen vuoksi olen olllut erittäin kiukkuinen asia kun koululaiminlyö. Kuntoutukset kuuluu kouluunkin kun niiden kanssa tekemisessä varsinkin heidän joiden kanssa on enemmän ongelmaa ne on ihan pellolla ja minun aikaan oli 15minuutin välkät nyt on 30minuutin kuin mieskin sanoin 15min enemmän aikaa hakata kuin hänellekin tehtiin.

• valtakunta kirjoitti:

Ihan oikeasti lapset tarvitsee enemmän tukea kuin saavat itse joudun asiat opettelemaan kantapään kautta sen vuoksi olen olllut erittäin kiukkuinen asia kun koululaiminlyö. Kuntoutukset kuuluu kouluunkin kun niiden kanssa tekemisessä varsinkin heidän joiden kanssa on enemmän ongelmaa ne on ihan pellolla ja minun aikaan oli 15minuutin välkät nyt on 30minuutin kuin mieskin sanoin 15min enemmän aikaa hakata kuin hänellekin tehtiin.

Jaa niin pitkät? no niinpä, 15min enemmän aikaa kiusata, siksipä varsinkin poikien pitäisi saada leikkiä painia sen verran että loppuu se kiusaaminen sillä kyn pyöräyttää pari pahinta kenttään.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Uskon, että kiusaajat olisivat kuntoutettavissa varsin nopeastikin, kunhan vain ryhdyttäisiin heti tositoimiin. Nykyaika vaan tuppaa olemaan sellaista "no eihän me nyt hyvänen aika voida kiusaajien oikeuksia rajoittaa - sehän olisi kohtuutonta". Tai sitten syytetään resurssipulaa kaikessa, opettajat ei ehdi, sossut ei ehdi. Tai ihan tooosi typerä väite, että koulussa ryhmäkokoja tulisi pienentää. Kiusaamisen ajatellaan jotenkin kierosti johtuvan liian isosta oppilasmäärästä luokalla. Sehän on täysin idioottimaisesti ajateltu. Meidänkin luokalla oli 39 oppilasta, maksimi 36, mutta erikoisluvalla sai tuon 39. Muilla rinnakkaisluokilla, joita oli A-F oli myös 36-39 oppilasta. Koulukiusaamista ei liioin ollut. Eikä tosiaankaan kouluväkivaltaa!

Numero 1 toimenpide mitä kiusaajille pitäisi tehdä on: älypuhelin vaihdetaan tyhmään. Peliaika pois, tietokoneella ei saa olla muutamaan viikkoon ollenkaan. Ei myöskään sellaisten kavereiden kanssa, joiden kanssa on kiusannut.

Varsinaiseksi lääkkeeksi aikuisen kanssa vietettyä aikaa ja valvontaa lisätään radikaalisti. Katsotaan telkkarista terveitä sarjoja, joissa käsitellään tunteita kuten esim. Kyläsairaalaa tai Sydämen kutsumus 😍. Näistä keskustellaan.

Miksi suomalaiset viranomaiset ovat kaikessa niin saamarin nössöjä? Kouluissa pitäisi muutenkin olla kännykkäkielto. Tunnetaitoja pitäisi opettaa. Jakaa myös selkeät ohjeet miten pitää toimia, jos havaitsee toisten kiusaamista tai joutuu itse kiusatuksi. Toisten kiusaamisen havainnoinnissa pitäisi korostaa vastuuta. On jokaisen vastuulla ilmoittaa. Ellei ilmoita tukee kiusaajia - on mukana kiusaamisessa.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Kiusaaminen on häiriintynyttä käytöstä, ei kuulu luonteeseen.

Jaa niin pitkät? no niinpä, 15min enemmän aikaa kiusata, siksipä varsinkin poikien pitäisi saada leikkiä painia sen verran että loppuu se kiusaaminen sillä kyn pyöräyttää pari pahinta kenttään.

Sitä painia varten on sitten harrastus toimi ja ostin painia varten Isonnallen jonka kanssa voi painia. Ei leikkitapella.
        Ja taas kuvitteelliset leikit on hienoja mitä nähdä kun kielto on ne otti kilvet ja heitti maahan veti rastin miekalla siihen ja kohotti kättä ja huusi ”luuranko hyökkäys”
        Tuollaiset taas suosin varsinkin kun kehittää mielikuvitusta olla koskematta toiseen.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Jotkut lapset tosiaan osaa olla julmia, ellei heille aseteta hyvin tiukkoja rajoja.

Sehän tässä nykyajassa on ongelma, kun monet lapset on jätetty henkisesti heitteille ja heidän vanhempansa ovat myös (väkivaltaisia) idiootteja, jotka eivät vaadi lapselta alkeellisiakaan käytöstapoja. Tai sitten aivan nössöjä, jotka itsekin pelkäävät lapsiaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Uskon, että kiusaajat olisivat kuntoutettavissa varsin nopeastikin, kunhan vain ryhdyttäisiin heti tositoimiin. Nykyaika vaan tuppaa olemaan sellaista "no eihän me nyt hyvänen aika voida kiusaajien oikeuksia rajoittaa - sehän olisi kohtuutonta". Tai sitten syytetään resurssipulaa kaikessa, opettajat ei ehdi, sossut ei ehdi. Tai ihan tooosi typerä väite, että koulussa ryhmäkokoja tulisi pienentää. Kiusaamisen ajatellaan jotenkin kierosti johtuvan liian isosta oppilasmäärästä luokalla. Sehän on täysin idioottimaisesti ajateltu. Meidänkin luokalla oli 39 oppilasta, maksimi 36, mutta erikoisluvalla sai tuon 39. Muilla rinnakkaisluokilla, joita oli A-F oli myös 36-39 oppilasta. Koulukiusaamista ei liioin ollut. Eikä tosiaankaan kouluväkivaltaa!

Numero 1 toimenpide mitä kiusaajille pitäisi tehdä on: älypuhelin vaihdetaan tyhmään. Peliaika pois, tietokoneella ei saa olla muutamaan viikkoon ollenkaan. Ei myöskään sellaisten kavereiden kanssa, joiden kanssa on kiusannut.

Varsinaiseksi lääkkeeksi aikuisen kanssa vietettyä aikaa ja valvontaa lisätään radikaalisti. Katsotaan telkkarista terveitä sarjoja, joissa käsitellään tunteita kuten esim. Kyläsairaalaa tai Sydämen kutsumus 😍. Näistä keskustellaan.

Miksi suomalaiset viranomaiset ovat kaikessa niin saamarin nössöjä? Kouluissa pitäisi muutenkin olla kännykkäkielto. Tunnetaitoja pitäisi opettaa. Jakaa myös selkeät ohjeet miten pitää toimia, jos havaitsee toisten kiusaamista tai joutuu itse kiusatuksi. Toisten kiusaamisen havainnoinnissa pitäisi korostaa vastuuta. On jokaisen vastuulla ilmoittaa. Ellei ilmoita tukee kiusaajia - on mukana kiusaamisessa.

Kyllä minä olen pistänyt katsomaan tunteellisia mutta minä se juurikin sitten myös pillitän kun on surulliseksi menee.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Eikä pelkästään siskoja ja veljiä - vaan kaikkien muidenkin pitäisi tulla apuun, jos yhtä kiusataan. Kuten jo tuolla toisaalla sanoin. Eikö tällaista enää opeteta koulussa? Kiusaaminen loppuu todella nopeasti, jos kukaan ei lähde siihen mukaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Muutenkin viimeksi kyselin mikä tunne kyseessä? miltä toisesta tuntuu? kyllä siinä oppii asettumaan toisen asemaan kuin myös käytiin ops mukaan opetuskirjaakin nimeämääharjoiteltiin kesällä tunteita.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Kyllä meni sisarensa meni ilmoitttaa kerran opelle mutta opettaja ei päässyt, koska oli menossa palveriin ja käsittelemättä asia Kokonaan ja poikani sen vuoksi tahallaan ärsytti seuraavalla välitunnilla että joutuisi sairaalaan eikä kouluun tarvitsisi mennä.. Aikuisten kuuluu ottaa vastuuta koulussa.

Jos ei olisi ollut ketään pysäyttämässä kuin tällä kertaa oli olisi voinut tulla hakatuksi sairaala kuntoon,

" Aikuisten kuuluu ottaa vastuuta koulussa."

KYLLÄ!!!

Että kun vihaksi pistää ja ärsyttää tuollainen välinpitämättömyys opettajan kohdalla. Aivan erinomaista toimintaa opettajalta kiusaajien tukemiseksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Että aivan oikein ne on nopeasti oppivat kun joutuvat näiden kanssa painimaan tunteiden ja aivot muovautuu asettumaan toisen asemaan kun muistellaan milloin olet kohdannut tämän tunteen itse.

• Anonyymi kirjoitti:

KYLLÄ!!!

Että kun vihaksi pistää ja ärsyttää tuollainen välinpitämättömyys opettajan kohdalla. Aivan erinomaista toimintaa opettajalta kiusaajien tukemiseksi.

Se tuntuu juurikin koululaiminlyö kun ei ole sitten näihin muitakin sitten vaan oireen hoitoa eli masennusta nyt sinua ahdistaa tulla kouluun yms. Se on ihan outoa että oiretta hoidetaan mutta unohdetaan nämä neurospykologin jotka osaavat juurikin tukea oikein.

• Anonyymi kirjoitti:

KYLLÄ!!!

Eli kyllä mielenterveyshoitajia pistetään kouluun läjäpäin mutta lääkittävät vain kiusaamisen seurausta eikä hoida syytä.

• Anonyymi kirjoitti:

KYLLÄ!!!

Että on yksinkertaisen kummallista ettei harjoitella asioita ymmärtämään toisen kautta ja itsensä asettumaan tilaan.

Lapsilla varsinkin pojilla on luontainen stragedia kyvykkyys tuollaista leikki eikä ne taas tinasotilaita ole unohtunut koska joutuu pohtimaan siirtoja joka enemmän shakin kaltaista.

Fyysiset taistelutleikit kiellän kirjaimellisesti ettei keppi ole toisen silmässä tai toista keihästetty.

Kyllä ne on niin pitkät välitunnit ja mikä on inhottavaa kaksoistunnit eli kaksi tuntia peräjälkeen eri oppiaineita joku kotitalous on kyllä kolme tuntia.

Olet hiljaa, suutuitko jostain?

• valtakunta kirjoitti:

Olet hiljaa, suutuitko jostain?

Kattelin tuossa telkkaria ja otin iltapalaa, olin puhelimessa, ei hetiny tänne ja hyvinhän te täällä pärjäsitte. Mut joo, mitä tulee tuohon taistelueikkien kieltoon tekis mieli pitää sitä vähän jo yliholhouksena, joo jotain voi sattua mutta niissä oppii puolustamaan itseään ettei satu sitten vanhempana, niin minusta se riski kannattaa ottaa. Ei nyt tietenkään mitään ihan silmitöntä hommaa mutta semmoista ettei jähmety jos joku käy kimppuun.

Kattelin tuossa telkkaria ja otin iltapalaa, olin puhelimessa, ei hetiny tänne ja hyvinhän te täällä pärjäsitte. Mut joo, mitä tulee tuohon taistelueikkien kieltoon tekis mieli pitää sitä vähän jo yliholhouksena, joo jotain voi sattua mutta niissä oppii puolustamaan itseään ettei satu sitten vanhempana, niin minusta se riski kannattaa ottaa. Ei nyt tietenkään mitään ihan silmitöntä hommaa mutta semmoista ettei jähmety jos joku käy kimppuun.

Näen sen turvallisena kun ei kosketa Ja kun ei tajuta että toiseen sattuu, oon kuullut kun joku koulussa oli toisen kurkussa kiinni ja sanoi” anteeksi meni vähän yli” kuristi silmien edessäni.
        Ja ne leikkitapellut menee oikeasti yli ja lapsilla on vaikea säädellä tunteita.

Itsepuolustus ilman satuttamista toista, saisi olla hyvä koulussa tunteja itsensä suojeluun poistua otteesta ja päästä karkuun.

Joku opetti pojalle olan yliheittoa eskarissa tultiin miehen kanssa pihaan poika juoksi vastaa ja huusi” katso mitä opin heitti viereisen lapsen olan yli taitavasti selälleen”siinä kyllä talkeltuu kurkkuun sanat.

Nyrkki ja potkut on aseet olen ehdottomasti sitä mieltä se on ei ei missään vaiheessa

ja kun väistely juttuja kun lapset tykkää leikkiä on pehmoleluja joita voi pommittaa ja toinen väistellä on lazer aseita joiden kanssa voi leikkiä.

Kyllä minä olen panostanut leikkikaluihin jos jotain toisen fyysisen satuttamisen poistan ihmiseen täysin.

Minä näin vain keinoja joilla välttää satuttamista, joten en anna minkäänlaista siunausta asialle.

Mitään syytä en näe sille että pitää olla toisen kurkussa itsehillintää se vaatii olla koskematta toiseen ja parempi vaan ettei lupaa anneta.

Poika on sellainen halailija aina ollut joka sitten ei ole hyväksyttynä pidetty koska muut kokee ärsytyksen kun ei ole sisaruksia tai halittu. koen osittain senkin ongelman, liikaa olen antanut haleja jo vauvasta asti kenguruhoitoa se että lapsi, joka ei puhu näyttää elein kuin halilla.

https://blog.soite.fi/media/Kenguruhoitoa vauvallesi.doc/format-pdf/path-L3Zhci93d3cvc2l2dS9yYXBpZGZpcmUvbWVkaWEvZG9jdW1lbnQvZG9jcw==

Tuossa kerrotaan kenguru halista.

Luulen että lapseni on hyvä väistelijä myös hyvä juoksemaan karkuun kuin myös hyvä parkoumaan
        Myös osaa voltin tehdä myös uimahallissa ylimmäisestä kuin myös kuulemma kettterä seinäkiipeilijä.
        Mihin se tarvitsee nyrkkejä tai potkuja kun ihminen voi tappaa potkusta.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2011092814474508

Tai miksi pitää opetella edes
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mieti-tata-ennen-kuin-tonaiset-oikeuslaakari-ursula-vala-yksikin-lyonti-voi-tappaa/7122470#gs.h48bft

Toinen poika taas on motorillisesti heikompi mutta hän on taas sosiaalisesti lahjakas.

• valtakunta kirjoitti:

Luulen että lapseni on hyvä väistelijä myös hyvä juoksemaan karkuun kuin myös hyvä parkoumaan
        Myös osaa voltin tehdä myös uimahallissa ylimmäisestä kuin myös kuulemma kettterä seinäkiipeilijä.
        Mihin se tarvitsee nyrkkejä tai potkuja kun ihminen voi tappaa potkusta.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2011092814474508

No ei nyrkkejä eikä potkuja, mutta sen verran voimaa ja tekniikkaa että saa kiusajan asettumaan. Yksi kaveri aikoinaan yläaasteelle mennessä, semmoinen hiljaisen näköinen ja oloinen mutta riski tyyppi, kun kiusaajat oli tulleet eka päivänä rokkaamaan nostanut vain tyynesti niiden nokkamiehen rinnuksista seinälle ja pitänyt siinä kotvan aikaa, arvaapa kiusattiinko sitä koskaan? itsekään en oikeastaan koskaan ole ketään lyönyt, sillä ihan pärjännyt että vääntänyt samantien kenttään tai pistänyt ilmansaannin poikki kimppuun kävijöiltä mutta se vaatii sen että on vähän oppinut ihan toverillisessa nujakoinnissa semmoisia temppuja että voittaa ne väännöt, siksi en pidä pahana jos pojat vähän painii kun osaavat sitten pitää puolensa tarvittaessa.

No ei nyrkkejä eikä potkuja, mutta sen verran voimaa ja tekniikkaa että saa kiusajan asettumaan. Yksi kaveri aikoinaan yläaasteelle mennessä, semmoinen hiljaisen näköinen ja oloinen mutta riski tyyppi, kun kiusaajat oli tulleet eka päivänä rokkaamaan nostanut vain tyynesti niiden nokkamiehen rinnuksista seinälle ja pitänyt siinä kotvan aikaa, arvaapa kiusattiinko sitä koskaan? itsekään en oikeastaan koskaan ole ketään lyönyt, sillä ihan pärjännyt että vääntänyt samantien kenttään tai pistänyt ilmansaannin poikki kimppuun kävijöiltä mutta se vaatii sen että on vähän oppinut ihan toverillisessa nujakoinnissa semmoisia temppuja että voittaa ne väännöt, siksi en pidä pahana jos pojat vähän painii kun osaavat sitten pitää puolensa tarvittaessa.

Höm . Luulen kyllä ettei emäntäsi varmasti irti halua päästä🤔 muista en sitten tiedäkkään.😁

En nyt hyväksy kuitenkaan vaikka sinulle se soveltuisikin, väärissä käsissä sekin on ase.

• valtakunta kirjoitti:

Höm . Luulen kyllä ettei emäntäsi varmasti irti halua päästä🤔 muista en sitten tiedäkkään.😁

En nyt hyväksy kuitenkaan vaikka sinulle se soveltuisikin, väärissä käsissä sekin on ase.

Mietipä asiaa siltä kantilta että se joka tietää pärjäävänsä pikkunujakat ei koskaan tarvitse mitään kättä pidempää avuksi, heikoksi itsensä tunteva on semmoinen joka tarttuu johonkin aseeseen ja semmoisesta syntyy aina pahaa jälkeä. Sikäli minusta olisi vaan hyvä jos et kiellä pojilta pikku paineja keskenään, se on vaan hyvä ja kehittää itsevarmuutta.

No joo, nyt hyvää yötä, pitää mennä nukkumaan :)

Mietipä asiaa siltä kantilta että se joka tietää pärjäävänsä pikkunujakat ei koskaan tarvitse mitään kättä pidempää avuksi, heikoksi itsensä tunteva on semmoinen joka tarttuu johonkin aseeseen ja semmoisesta syntyy aina pahaa jälkeä. Sikäli minusta olisi vaan hyvä jos et kiellä pojilta pikku paineja keskenään, se on vaan hyvä ja kehittää itsevarmuutta.

Minö tiedän nähtyäni että sellaista voimakeinoa käytetään surutta toisen pakottamiseen, pienempi aina on heikompi ja jyrättynä.

Joten tiedän että se joka on jumissa on väkivaltaisempi, koen sen kasvattavan väkivaltaa.
        Parempi on karkuun pääseminen kuin toisen nurentaminen.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Emäntä soittaa joka ilta. Pitkän puhelun.

Hyvää yötä.

• Anonyymi kirjoitti:

Emäntä soittaa joka ilta. Pitkän puhelun.

Niih sitähän emme tiedä, eikä se siitä kertoiskaa.

Painimatsit emännän kanssa tekee varmasti hyvää eipä voi syyttä joku olisi pakottanut mihinkään jossain tielaidassa.Emäntä pistäisi sellaiseen solmuun ettei ilman poliisin tuloa aukenisi.
        🥰

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Niih sitähän emme tiedä, eikä se siitä kertoiskaa.

Painimatsit emännän kanssa tekee varmasti hyvää eipä voi syyttä joku olisi pakottanut mihinkään jossain tielaidassa.Emäntä pistäisi sellaiseen solmuun ettei ilman poliisin tuloa aukenisi.
        🥰

Kannustakaamme häntä 👍

• Anonyymi kirjoitti:

Kannustakaamme häntä 👍

Minä en tiedä oikeasti riittääkö ne naisen voimat miehen solmuun pistämiseen, koska taas itse olen joutunut jonkun yhden käden kääröksi, joskus muinoin painimatsilleni ei käynyt hyvin .

Varmasti hauskuutta toi kun leikkiä se paini oli.

• Anonyymi

Li ei tiedä mitään koulukiusaamisesta. Muutenkin naiset on niitä jotka pahimpia kiusaajia ovat. Kyllä joku incel kostaa sen ettei lin puheet ole mitään auttaneet,

• Mä nyt jakaisi tämän casen kahteen osaan. Ensinnäkin on koulukiusaus, mikä ei sinänsä ole uusi ilmiö, mutta tietenkin korostuu nykyaikana, jolloin kaikki on niin saatanan korrektia ja poliittisesti korrektia. Että kun kadulla, joku halkaisee päänsä, niin silminnäkijöille on kriisityöntekijöitä jonossa tarjoamassa tyynyä ja nenäliinaa, jotta kukaan ei vaan saa hengenahdistusta järkyttymisensä vuoksi. Ja samaan aikaan pennut koulussa saa olla yhtä ja ehkä enemmänkin raakalaisia kuin ne on aina ollut ja henkilökunta kilvan hyssyttelee ja kehuu miten kivaa meillä kaikilla on koulussa.

Ja sitten on tämä "etninen värinä", joka saa porukan hyssyttelemään entistä enemmän. Silakat rakentaa monikulttuurisuushelvettejään ja Vantaa on nyt palkkaamassa kymmenittäin jotain monikulttuurisuuskouluavustajia, jotta kakarat, joiden vanhemmista ei ole mihinkään, pystyisivät suoriutumaan ihan tavallisessa koulussa joten kuten ihmisiksi. Ei tarvitse ihmetellä USA:n white flightia ja muuta vastaavia ilmiöitä. Jos yhtään lapsistaan välittää, niin totta kai järjestää niin, että ne voivat viettää aikansa (pitää sisällään koulun) muualla kuin hottentottien ja silakoiden sirkuksessa.

• Se on peruskoulu, ei persukoulu. ☝️

• Anonyymi

Mä taas kekkasin sun case:-lauseeseen kolmannen vaihtoehdon. Donald Trump coca-cola päissään omaa saman näkemyksen kuin sinä jotta ollaan niinku jotta kadulla joku halkaisee kallon ja sitten on niinku etnistä värinää ja sitten monikulttuurisuushelveettiä ja sitten on niinku "white flight" ja on niinku hottentotteja ja niinku myös silakoita sirkuksessa.

Mene nyt sergei hyvä keskustelemaan psykologille noista ajatuksistasi ennenkuin teet jotakin samankataista kuin Breijvik. Mikä hitto teitä persuja vaivaa. Eikö mene kalloonne ettei teidän omissa päissänne muhineet oudot ajatukset ole muuta kuin sairastuneen mielenne tuotoksia.

• Anonyymi kirjoitti:

Mä taas kekkasin sun case:-lauseeseen kolmannen vaihtoehdon. Donald Trump coca-cola päissään omaa saman näkemyksen kuin sinä jotta ollaan niinku jotta kadulla joku halkaisee kallon ja sitten on niinku etnistä värinää ja sitten monikulttuurisuushelveettiä ja sitten on niinku "white flight" ja on niinku hottentotteja ja niinku myös silakoita sirkuksessa.

Mene nyt sergei hyvä keskustelemaan psykologille noista ajatuksistasi ennenkuin teet jotakin samankataista kuin Breijvik. Mikä hitto teitä persuja vaivaa. Eikö mene kalloonne ettei teidän omissa päissänne muhineet oudot ajatukset ole muuta kuin sairastuneen mielenne tuotoksia.

Menisit sinäkin käymään koulusi loppuun. Sen takia maksetaan helvetisti veroja, että te luupäät oppisitte lukemaan ja kirjoittamaan.

• Koulukiusaajat ja muut häiriköt tarkkailuluokille. Siellä niiden ongelmiin voidaan perehtyä tarkemmin. Miksi ihmeessä ne on poistettu? Muistan kyllä kun omaltakin luokalta muutama tyyppi poistettiin. Heti parani opiskelurauha ja ilmapiiri luokassa.

• Eikö ne voisi laittaa kotiopetukseen, olisivat sitten vanhempiensa riesana.

Eikö ne voisi laittaa kotiopetukseen, olisivat sitten vanhempiensa riesana.

Mikäs sen opetuksen takaisi?

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Ei takaakaan, mutta takaa sen, että riittää mm. uusia incel tyyppejä ja narsisteja tulevaisuudessa näillekin plastoille. Se on kai näemmä tavoite?

• Anonyymi kirjoitti:

Ei takaakaan, mutta takaa sen, että riittää mm. uusia incel tyyppejä ja narsisteja tulevaisuudessa näillekin plastoille. Se on kai näemmä tavoite?

No niimpä..🙄

• Wwuwuw kirjoitti:

Ei ne opi siellä koulussakaan mitään missä muita kiusaavat. Parempi jos ovat sitten p..jen vanhempiensa kiusana kotona, ehkä ne sitten innostuu opettamaan niille käytöstapoja.

• Anonyymi

Ehdottomasti tarkkailuluokat takaisin.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Eikö ne voisi laittaa kotiopetukseen, olisivat sitten vanhempiensa riesana.

Vanhemmat vaan on töissä (liikaa). Jos ovat aina kotona, heillä on paljon kaikenlaisia ongelmia. Sen takiahan lasten olisi ollut kevään korona-aikanakin päästävä kouluun, etteivät alistu liiaksi vanhempien ongelmille. Pienempien lasten päivähoito on taattava, koska heidän on paha olla vanhempiensa kanssa kotona...

Yhteiskuntamme on mennyt äärimmäisyydestä toiseen.

• Anonyymi

Pari puukoniskua kiusaajan kaulaan niin loppuu kiusaaminen. Tulevaisuudessa on paljon kouluampumisia kun kiusaajat masentuu ja suunnittelevat sitten kostoa.
      Muistan kun minua yritettiin kiusata niin vedin turpaan ja tyyppi joutu teholle kun potkin sitä päähän.

• Anonyymi

No niin nyt tuli persujen vasaralinjan ja haulikkomiesten totuutta. Me persut tapetaan kaikki incel-miehistä valkoposkihanhiin sekä feministeihin. Peekele nih ! Tyypit joutuu teholle kun persu paukahtaa.

• No niinpä, kiusatut traumatisoituu ja laittavat sitten aikanaan haisemaan, sitten ihmetellään miten ihmeessä on suomi näin väkivaltainen maa. No oppiihan se kiusattukin lopulta että tässä maassa paha saa palkinnon ja lokoisat olot, miksei sitten itsekin tekisi jotain pahaa kun siitä sossutantta armeija kiitokseksi halaa.

• Anonyymi

Maskit ja katkit voi ei sentään. jos voi mennä nukkumaan joku pehmoinen tyttö jas sen kanssa nukkumaan tuntuu mukavsalle.

Hieman huvittavavaa on kun nyt noita maskeja on kaikilla.

• Anonyymi

Halonen Haavisto valehteluakseli on kyllä
      pohjanoteeraus lasten tulevaisuudelle.

• Anonyymi

Voileipäkekseistä voi tehdä erilaisia terveellisiä naposteltavia, vai oletko tyhmä kuin ylikomisaario tai pedofiili kuin yliluutnantti pääesikunnasta?

• Anonyymi

Kiusaamiset, tapot, murhat, raiskaukset eivät kiinnosta vihervasemmistoa, kunnes omalle kohdalle sattuu, jos on vielä elossa.

• Anonyymi

Kyllä! Viher on koulukiusaajien taustatekijä.

• Anonyymi

Jos kävelee ja tökkäämällä toisesta tykkää joku suuri miekka kädessä sillä tykkäämällä tökkää toista kuten Wonder Woman -elokuvassa.

Itselläni oli joskus joku 90cm pitkä katana, sellaisellakin kun tökkää tykkäämällä tökkää, tervehtiessään toista.

Mutta kun tyttöset tarvitsevat kohta uusia talviasuja, niin takeissa jotkut nato m65-takit ovat ainakin sellaisia sitten joilla ei palellu helposti.

• Anonyymi

Joo niin jos on tuollaisia monivuorisia m65-takkeja, pikkuveli sanoi että: huppukin päälle, jostta suu jää vain näkyviin jotta voi hengittää, näytät kuin joku Palpatine sellainen Star Wars -elokuvista.

• Anonyymi

Jooh tuollaisilla armejan jutuilla takeilla kun maastoutuu, maskioituu, suu jää vain näkymään jotta voi hengittää, sellaisia juuri tuollaiset ovat, mutta niin todella hyviä erikelejen asusteita, tai varusteita.

• Anonyymi

Kouluväkivallan lisäksi maassamme on pitkään muhinut työpaikkaväkivalta. Niin koulussa kuin työpaikoilla tuhraantuu henkisiä energioita aivan hirveästi hukkaan kiusaamiseen / väkivaltaan.

• Anonyymi

Vihervasemmisto koulukiusaamisesta; koulukiusaamista ei voida estää, eikä koulukiusaamista ole tarkoituskaan estää.
      Huonot esimeskilliset tavat lapsuudesta asti edesauttavat.
      Pakolaiset vieras kulttuuri, joka ei sovi suomalaisuuteen. Laatu kysymys!
      Viinaa, tupakkaa, huumeita.

• Tuollaisia perusjuntti isän typerää valottamista ei Suomen kansa tarvitse.

Tuollaisen idari harmiksen perusjunttimölötyksen voi jättää ihan omaan arvoonsa.

Emme siis tarvitse pienenä kansana mitään eriarvoisuuden lisäämistä, mitä "isänmaalliset" yrittävät lietsoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      344
      3486
    2. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      219
      2969
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      62
      2491
    4. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      178
      1542
    5. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      20
      1386
    6. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      1367
    7. Kuka lääketeollisuuden lahjoma "professori" on tämän takana

Lääkäri Ari Miettinen on otettu kiinni poliisin toimesta. Ari on avoimesti tuonut esiin lääketeollisuuden bisneksen vast
      Helsinki
      2
      1115
    8. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      985
    9. 61
      982
    10. 90
      917
    Aihe