Millainen on vanha sielu?

Anonyymi

Oletko koskaan tavannut?

68

2540

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hän on sisäisesti tasapainossa.
      Hän on jo kokeillut kaikkea entisissä elämisään ja nyt hän ei tarvi tältä elolta kokemuksia. Kunhan on.

      • Anonyymi

        Sivusta kommentoin, että joillekin riittää perus vakaa elämä. Muuta ei tarvitse. Koti, perhe, työ ja terveys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta kommentoin, että joillekin riittää perus vakaa elämä. Muuta ei tarvitse. Koti, perhe, työ ja terveys.

        Noin se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta kommentoin, että joillekin riittää perus vakaa elämä. Muuta ei tarvitse. Koti, perhe, työ ja terveys.

        Vanha sielu ei tarvitse edes noita, jos niistä ei ole hänelle hyötyä.


      • Anonyymi

        Mielestäni nuo asiat eivät määritä vanhaa sielua.

        ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha sielu ei tarvitse edes noita, jos niistä ei ole hänelle hyötyä.

        Śrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī Mahārāj 

        ”Shrimad-Bhagavatam” (1.1.2) julistaa: vedyaṁ vāstavam atra vastu śivadaṁ tāpa-trayonmūlanam - ”Todellisuus – vāstavam vastu, todellinen olemus, joka on kaikkien tämän maailman tekaistujen ja kuviteltujen asioiden yläpuolella”. Kaikki tähän maailmaan liittyvä kertynyt tieto on täyttä hölynpölyä. Se on seurausta vääristä käsityksistä ympäröivästä maailmasta, ja se on täynnä vääriä tulkintoja ja väärinkäsityksiä. Sanakirjat, historia, eepokset - mitä tahansa ihmiset keräävätkin - ovat kaikki vain totuuden vääristelyä, ja me olemme niiden keskipisteessä. Se kiehtoo meitä, mutta samalla meidän on noustava todellisen elämän tasolle, sillä olemme osa tuota korkeampaa maailmaa. Meidän on siis palattava Jumalan luo, palattava kotiin.

        Kotimme on siellä. Mikä meitä voi houkutella täällä, paikassa, jossa kuolema vallitsee, jossa meitä odottaa uusi syntymä, jossa kaikki on tunkkaista ja aiheuttaa hajoamista ja kärsimystä? Epätoivo, kärsimys ja kuolema, mutta tämäkään ei ole vielä kaikki, vaan meidän on jatkuvasti palattava tänne yhä uudelleen ja uudelleen, seuraten samaa elämänkulkua!

        Yrittäkää löytää todellista lohtua ja auttakaa myös muita pääsemään takaisin todelliseen elämäänsä, jotta he pääsisivät pois tästä ei-toivotusta ilmapiiristä. Meidän on palattava ”takaisin Jumalan luo”, paikkaan, jossa kaikki on kaunista. Mutta mitä tämä ”takaisin Jumalan luo” tarkoittaa? Siellä on meidän kotimme - suloinen ja rakas kotimme! Olemme tuon maan lapsia, ja pyhät kirjoitukset rohkaisevat meitä: ”Teille on annettu tämä ihmiselämä, tämä tilaisuus, joten yrittäkää kaikin keinoin - pohtimalla, mietiskelemällä, kertomalla, kuuntelemalla - kehittää todellista identiteettiänne, jaloa yksilöllisyyttänne kotimaassanne, jossa sielu asuu. Ajatelkaa sitä aina ja jatkuvasti. Tehkää kaikkenne poistuaksenne tältä illuusion tasolta ja astuaksenne tuohon maahan”.

        Paluu Jumalan luo on paluuta kotimaahamme, todelliseen kotiimme. Se, mikä nyt on meille yö, me teemme siitä meidän päivämme! Ja sieltä, missä nyt on pimeyttä, juuri sieltä löydämme valon, ja se, mikä näyttää niin ilmeisen yksinkertaiselta ja selkeältä, on hylättävä. Vakavissa laskelmissamme koko hyväksikäytön ja itsekkäiden etujen maailma on heitettävä syrjään pimeyteen, meidän on hylättävä tämä ”tieto” kokonaan. Ja se, mikä nyt on meille pimeyttä, meidän pitäisi yrittää tehdä siitä valoisaa kiinnittämällä siihen jatkuvasti huomiomme, ajattelemalla sitä syvällisesti ja yrittämällä jatkuvasti päästä tuohon korkeampaan maahan, siihen ihmeelliseen maahan, jossa kaikki on kaunista.

        ij


    • Anonyymi

      Luulen, ettei hän tiedä paljon muusta kuin rakkaudesta ja lempeydestä. Onhan hän oppinut anteeksi annosta jotain.

    • Anonyymi

      Olen itse vanha sielu.

    • Anonyymi

      Kuten Anne Brunila.

      • Anonyymi

        Katsoin häntä Arto Nybergissä. Ihanan henkistynyt ihminen. Sanoi kuitenkin olevansa niin kaukana valaistumisesta, että on varmasti vielä monta elämää täällä elettävänä. Itselläni taitaa olla vielä paljon opittavaa, olen täysin raakile.


      • Anonyymi

        Aivan samoin ajattelin hänestä.


    • Anonyymi

      Minulla on vanha sielu, en halua/ koe tärkeäksi avata omakohtaista näkemystä enempää asiasta tässä nyt.

    • Anonyymi

      Vanha sielu, taolaisuus
      On elänyt jo viisi elämää, nyt viimeistä kertaa maan päällä
      Tarve jakaa keräämänsä tieto. Valmistautuvat olemaan osa maailmankaikkeutta.

      Irrallaan ulkoisesta, joka ei vaikuta onnellisuuteen, etsii syvempää tyydytystä
      Tyytyväinen siihen mitä tekee, etsii sisäistä rauhaa. Muille päinvastaisestakin.
      Ankkuri muille, nähdään luotettavana
      Erilainen, vaatii aikaa sisäisen minänsä kanssa, kypsä ikäänsä nähden
      Taiteellinen, musiikin kautta tietoisuuden korkeat asteet, kirjallisuuden kautta välittävät viestejä, maalaamalla ilmaisevat ihmisten välistä yhteyttä.
      Mieltymys toisen aikakauden vaatteisiin, musiikkiin...
      Vaikeus ystävystyä samanikäisiin, jotka pitävät outona. Kypsyys.
      Analysointi, yksityiskohdat osia suuremmasta, ei yksinkertaisia vastauksia
      Empatia sisäsyntyinen, ei tuomitsemista
      Tietää heti, millainen toinen ihminen on. Vaisto pettää harvoin, "tuntemuksiin" nojaten päätökset.

      Lähde:Askel terveyteen/oletko vanha sielu

      • Anonyymi

        Sisältäohjautuva, introvertti, erityisherkkä, asperger?.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sisältäohjautuva, introvertti, erityisherkkä, asperger?.....

        Meitä taitaa olla useampia tuollaisia. Osan tunnen ja joistakin aavistelen sellaista. Itse olen nimenomaan sisältä ohjautuva ja sen takia moni viime vuosi ovat olleet hyvin haasteellisia.


      • Anonyymi

        Näihin en itse usko

        ap


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Samoin näitä juttuja.

        ap


    • Anonyymi

      Maaret Kallio on toinen aivan ihastuttava persoona, vanha sielu.

    • Anonyymi

      Itse olen ollut jollain tasolla valmis jo lapsena. Tässä maailmassa ei ole tuntunut olevan mitään sellaista, johon olisin kiinnittynyt. Olen tuntenut itseni vanhaksi lapsesta lähtien. Näin on myös minulle sanottu jo lapsena, että olen vanhemman oloinen. Usein on vaikea olla ihmisten kanssa, kun näkee usein ihmisten läpi. Vuorovaikutus harvoin todella kiinnosta, koska ihmiset ovat usein niin ennalta-arvattavia.

      En ole vanha sielu, mutta tunnen itseni vanhaksi.

      • Anonyymi

        Voiko olla niin, että lapsuuden perheelläsi ei ole ollut tarjota sinulle oikeaa lapsuutta? Ja olet ollut pieni aikuinen, jonka oli otettava liian aikaisin vastuuta? Näin itselleni kävi. Ja eri addiktioita joutunut läpi käymään. Elämä oli hengästyttävän raskasta pakenemista ja suorittamista, kunnes pysähdys tuli, kysymättä lupaa. Tommy Hellstenin kirjallisuus on hyvin helppolukuista ja kertoo meidän kansansairaudesta nimeltään läheisriippuvuus. Kirjojen avulla olen oppinut ymmärtämään itseäni paremmin. "Virtahepo olohuoneessa" on se perusteos, josta on hyvä lähteä liikkeelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko olla niin, että lapsuuden perheelläsi ei ole ollut tarjota sinulle oikeaa lapsuutta? Ja olet ollut pieni aikuinen, jonka oli otettava liian aikaisin vastuuta? Näin itselleni kävi. Ja eri addiktioita joutunut läpi käymään. Elämä oli hengästyttävän raskasta pakenemista ja suorittamista, kunnes pysähdys tuli, kysymättä lupaa. Tommy Hellstenin kirjallisuus on hyvin helppolukuista ja kertoo meidän kansansairaudesta nimeltään läheisriippuvuus. Kirjojen avulla olen oppinut ymmärtämään itseäni paremmin. "Virtahepo olohuoneessa" on se perusteos, josta on hyvä lähteä liikkeelle.

        Kyllä osin on totta. Tuttuja asioita ja teoksia. Lähtökohtaisesti en aseta ylipäätään ideaalia lapsuutta.


    • Anonyymi

      Olen tavannut. Hän oli vasta noin yhden vuoden ikäinen tutustuessani häneen.

      • Anonyymi

        Lapsessa on monta erityisen hyvää ominaisuutta, mutta mistä päättelit hänen olevan vanha sielu?


    • Anonyymi

      Sielulla ei ole ikää. "Vanha sielu" on kypsä sielu. Tulee eri-ikäisten kanssa toimeen. Omaa eri-ikäisiä ystäviä. Näkee jokaisen ja jokaisen tarinan arvokkaana, vaikka ei kaikista pitäisikään. Ymmärtää jokaisen ihmisen arvon taustasta riippumatta, vaikka ei ystäväksi kelpuutakaan kaikkia. On rauhassa itsensä kanssa. Tuntee oman arvonsa.

    • Anonyymi

      Lampun henki aladdinissa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kiitos samoin. Mutta levollista uni ei ole ennen kuin on turvallisuudentunne siitä että pärjää. Turvallisuudentunteen puuttuminen ei liity ihmissuhteen puuttumiseen, vaan se liittyy siihen että pärjäät omin voimin elämässä. Onnellisuus ei siis liity lainkaan ihmissuhteeseen yksityiselämässä. Se ei ole ollut minun näkökulmani yli kymmeneen vuoteen. Joten muiden pitäisi vihdoinkin ymmärtää tämä. Jos muut ovat eri mieltä, he eivät saa "tuputtaa" omaa mielipidettään ainoana oikeana sellaiselle, joka ei ole samaa mieltä heidän kanssaan. Siksi on ollut paljon väsymystä siitä mitä "ympärillä tapahtuu" ja sellainen toiminta ei johda siihen mihinkään.


      • Anonyymi

        Kiitos, ehdin jo nukahtaaa ja herätä, mikä ei lainkaan harmita, koska näin tämän viestin ja sanat.
        ❤️❤️❤️❤️

        ap


    • Anonyymi

      Olen.

      Olen itse sellainen

    • Anonyymi

      Tännään muistan joitakin näkymyksiä ja tuntemuksia sinusta.

      Olisin monta kertoo niissä haluissa halunnut kietoutua sun jalkoihin

    • En tiedä millainen on vanha sielu, minua on muutaman kerran eri asianyhteyksissä sellaiseksi kutsuttu.
      En kuitekaan olisi valmis sanomaan itse itseäni sellaiseksi. Mutta heitetään mielipide kehään;
      Vanha sielu on sopusoinnussa itsensä ja ympäristönsä kanssa. Hänen on hyvä olla omana itsenään, eikä pelkää antaa sen näkyä.
      Vanha sielu ei ole itsekäs vaan pyyteetön ja lempeä. Antelias niin maallisessa kuin henkisessä mielessä. Ei tahdo omistaa ja ymmärtää että elämä on vain lainassa.
      Vanha sielu ei anna ongelmien lannistaa, hakee ratkaisua sisäsyntyisesti. Kysyy itseltään mitä minä voisin tehdä asianlaidan parantamiseksi.
      Vanha sielu on valmis itse muuttumaan.
      Ei kanna kaunaa, vaan ymmärtää anteeksiannon kauneuden.
      Uskaltaa rakastaa taivaan sineä ja lähimmäisiään. Tuntee arvon rakkauden..
      Hyäksyy myös vajavaisuuden itsessään ja muissa. Myös sen ettei voi tietää, esimerkiksi sitä että, onko sellaisia kuin vanha sielu olemassakaan. Noin niinkuin mielipiteenä.

      • Anonyymi

        Voi liittyä eksistentialismiin tai kuka nyt ajattelee mitenkin.

        ap.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi liittyä eksistentialismiin tai kuka nyt ajattelee mitenkin.

        ap.

        Kiitos, opin juuri uutta.
        Voit hyvinkin olla oikeilla jäljillä mielipiteestäni, mutta ehdottomasti agnostista eksistentialismia.
        Olen itse tunnistanut itsessäni huomattavaa agnostisuutta ja se näkyy myös mielipiteissäni.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kiitos, opin juuri uutta.
        Voit hyvinkin olla oikeilla jäljillä mielipiteestäni, mutta ehdottomasti agnostista eksistentialismia.
        Olen itse tunnistanut itsessäni huomattavaa agnostisuutta ja se näkyy myös mielipiteissäni.

        Etkös sinä
        Ole se mustasukkainen äärimmäisen katkera t-miehelle ja hänen nykyiselle naiselleen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkös sinä
        Ole se mustasukkainen äärimmäisen katkera t-miehelle ja hänen nykyiselle naiselleen?

        En ole.
        S mies ja yksipuolinen rakkaus häneen.
        Siinä mun stoori.


      • Anonyymi


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kiitos, opin juuri uutta.
        Voit hyvinkin olla oikeilla jäljillä mielipiteestäni, mutta ehdottomasti agnostista eksistentialismia.
        Olen itse tunnistanut itsessäni huomattavaa agnostisuutta ja se näkyy myös mielipiteissäni.

        Lähinnä tarkoitin tuota käsitettä vanha sielu.

        ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lähinnä tarkoitin tuota käsitettä vanha sielu.

        ap

        Hmm, siis pitäneekö ymmärtää että sinun mielestäsi vanha sielu olisi olemiseen tyytyväinen ja vapaan valinnan tulos? Vai tulkitsenko taas omia heijasteitani...
        Toki käsite eksistentialismi oli minulle tuiki tuntematon vielä pari tuntia sitten, joten voinen tulkita sinua päin mäntyä.
        Joten...


    • Anonyymi

      Vanha sielu näkee yhteiskunnan ja ihmisten "teatterin" läpi eikä useinkaan halua itse olla osallisena siinä.

    • Anonyymi

      Yrittäen ymmärtää maailmankaikkeuden IKIAIKAISTA, ja kertomaansa, Ymmärtäminen kertoo myös elämän kallisarvoisesta lahjasta, monin rajallisuuksin
      omaan elämään , lähimmäisiin ja luontoon liittyen.
      Ymmärrys antaa aiheen kitollisuuteen, iloon ja nöyryyteen.

    • Anonyymi

      Minkälainen on nainen kenellä on vanha sielu, vai ovatko he vain miehiä?

    • Anonyymi

      Nykyaikana elämä on niin moninaista, moneen suuntaan hajoittavaa, riippuen elinpiiristä ja ympäröivistä ihmisistä. Edes jonkinlaisessa ,tasapainossa pysymiseksi on hyvä olla sisin perusta, josta voimavaroja ammentaa. Vanha sielu ei ole kuitenkaan muinainen, eikä marisija. Elämän ymmärtäminen luo tasapainon läheisten kanssa, koko elämän kirjosta nauttien.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minä ja Sinä

    • <<Millainen on vanha sielu?<<

      Oliskohan se semmoinen, että olisi ikäisensä näköinen, mutta henkinen puoli olisi vanhoista tarpeista tehty? 🌹

      • Anonyymi

        Niin, voi olla.
        Olen kiinnittänyt huomiota viime aikoina ihmisten silmiin. Joidenkin ihmisten katse tuo mieleeni vanhan sielun. Silmistä voi lukea monia erilaisia tunteita ja sielun liikkeitä. Ei olekaan ihme, että silmistä puhutaan sielun peilinä. Se pätee mielestäni vuorovaikutuksessa molempiin suuntiin.

        ap


      • Anonyymi

        Ylität kirjoituksellasi rajoja. En halua lukea seksististä kertomustasi äkkiarvaamatta tässä yhteydessä. Koen tapasi lähestyä ahdisteluna.

        ap


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ylität kirjoituksellasi rajoja. En halua lukea seksististä kertomustasi äkkiarvaamatta tässä yhteydessä. Koen tapasi lähestyä ahdisteluna.

        ap

        Jos pidät ajatuksiani seksistisinä ja kestokyvyllesi sopimattomina, on olemassa keino, ettet lue lainkaan kirjoituksiani. Kirjoitan nimimerkilläni kynäM, josta voit aina todeta etukäteen, että olen kirjoituksen takana.

        Koska et itse kirjoita nimimerkillä, saatan aina vastata vahingossa kirjoitukseesi. Hyvää alkanutta myöhäsyksyä ja tulevaa talvea!


      • Anonyymi
        kynäM kirjoitti:

        Jos pidät ajatuksiani seksistisinä ja kestokyvyllesi sopimattomina, on olemassa keino, ettet lue lainkaan kirjoituksiani. Kirjoitan nimimerkilläni kynäM, josta voit aina todeta etukäteen, että olen kirjoituksen takana.

        Koska et itse kirjoita nimimerkillä, saatan aina vastata vahingossa kirjoitukseesi. Hyvää alkanutta myöhäsyksyä ja tulevaa talvea!

        Aloitin tämän ketjun ja vastasit kirjoitukseeni. Mielestäni minulla on oikeus ilmaista kokemukseni, jonka kirjoituksesi aiheutti. Olen huomannut, että sinulla on näkemystä monelta elämän eri osa-alueelta. Olet siten mielenkiintoinen kirjoittaja.

        Jos olisit katsonut silmiini, olisit kenties tajunnut, että on asiayhteyksiä, joissa seksuaalisen mielikuvan esiin nostaminen/tuominen ei välttämättä ole hyödyllistä tai kovin fiksua. Se voi olla lukijoita hyväksikäyttävää jos kokemuksen esittää täällä siten kuin sen teit.

        Elämme kaksinaismoralismin kukoistuskautta. Olen aistillinen ihminen ja sinällään kirjoituksen tarkoitus ei ollut kukkahattutädin tavoin ojentaa sinua. Halusin vain kertoa, että on olemassa kolikon toinen puoli. Ja sillä puolella voi olla tunteva ihminen, jota on hyvä kenties pyrkiä huomioimaan kunnioittavasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aloitin tämän ketjun ja vastasit kirjoitukseeni. Mielestäni minulla on oikeus ilmaista kokemukseni, jonka kirjoituksesi aiheutti. Olen huomannut, että sinulla on näkemystä monelta elämän eri osa-alueelta. Olet siten mielenkiintoinen kirjoittaja.

        Jos olisit katsonut silmiini, olisit kenties tajunnut, että on asiayhteyksiä, joissa seksuaalisen mielikuvan esiin nostaminen/tuominen ei välttämättä ole hyödyllistä tai kovin fiksua. Se voi olla lukijoita hyväksikäyttävää jos kokemuksen esittää täällä siten kuin sen teit.

        Elämme kaksinaismoralismin kukoistuskautta. Olen aistillinen ihminen ja sinällään kirjoituksen tarkoitus ei ollut kukkahattutädin tavoin ojentaa sinua. Halusin vain kertoa, että on olemassa kolikon toinen puoli. Ja sillä puolella voi olla tunteva ihminen, jota on hyvä kenties pyrkiä huomioimaan kunnioittavasti.

        Jos opiskeluaikani tytöt pitivät jotakin itsestään selvänä ja pitivät siitä, ei ei noussut mieleeni, että joku nykyajan nainen saattaisi loukkaantua sen kertomisesta ja tulkita kertomisen epäkunnioittavaksi.

        Jotta tällaista vahinkoa ei enää sattuisi, olen jo kertonut, että kirjoitan nimimerkilläni. Suosittelen sinullekin nimimerkin tekemistä, jolloin osaan varmuudella välttää sinua.

        Edelleen hyvää jatkoa!


      • Anonyymi
        kynäM kirjoitti:

        Jos opiskeluaikani tytöt pitivät jotakin itsestään selvänä ja pitivät siitä, ei ei noussut mieleeni, että joku nykyajan nainen saattaisi loukkaantua sen kertomisesta ja tulkita kertomisen epäkunnioittavaksi.

        Jotta tällaista vahinkoa ei enää sattuisi, olen jo kertonut, että kirjoitan nimimerkilläni. Suosittelen sinullekin nimimerkin tekemistä, jolloin osaan varmuudella välttää sinua.

        Edelleen hyvää jatkoa!

        Heh,

        ap


    • Anonyymi

      Mikähän aasi tuli tämänkin ketjun sastuttamaan?

      • Anonyymi

        Jos ylläpito ei hoida tehtäviään. Ehkä asiasta pitää ilmoittaa poliisille, mietityttää, onko tytöissä kyse täysi-ikäisistä? Lisäksi sisältö kuuluu seksi-palstalle, jossa on ikäraja.


    • Anonyymi

      Hän on äärettömän monet kerrat täällä kiertänyt. Joka elämässä jotain oppinut ja tieto minkä on saavuttanut siirtyy automaattisesti seuraaviin elämiin. Se tieto vain on.

      • Anonyymi

        Eri maissa elänyt,kaikki uskonnot läpikäynyt. Olen vanha sielu. Kaikki tiet vievät roomaan,yhteen ainoaan.alkulähteeseen.


      • Anonyymi

        Tämä pitää varmasti paikkaansa.


    • Anonyymi

      Vanha sielu on jo kaikki oppiläksynsä kokenut, joten ehkä hän voi ottaa nykyisen elämän rennosti.
      Itse olen tähtisielu. Minulla ei ole maaelämästä kokemuksia, mutta olen tullut tänne avustamaan teitä transformaatiossa.

      • Anonyymi

        Mun velikin on tähtisielu. Hän tuikkii mutta muuta ei sitten teekään.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Hauska lukea oma aloitus vuosia sitten ja todeta muuttuneensa ihmisenä paljon noista ajoista. Vähän sellaista romanttista hömppää. Kaikkea sitä on tullut pohdiskeltua 😂

    • Anonyymi

      Vain kerran

    • Anonyymi

      Entä känsäinen sielu?

      • Anonyymi

        Tuore sielu? Kertakäyttö sielu?


    • Anonyymi

      Vanha sielu on tyypp jonka
      Elämässä on rauhaisaa ja tasaista...
      Tai tyyppi joka on tullut pistämään sen
      viimeisen pisteen johonkin asiaan että
      Ihmiskunta kehittyisi parempaan suuntaan
      Hän ei välitä materiaan liityvistä saavutuksista.
      Elää vaatimattomasti..
      Mutta hyvin usein ajautuu henkiselle polulle tai
      Opettamaan henkisissä asioissa muita.
      Tyypillinen lahkon tai henkisen suuntauksen johtaja myöhemmällä iällä ...
      Niiku Aiti teresat ja muut vastaavat

      Ap kyllä sä tiedät kun kohtaat tyypin
      Joka on vanhasielu.

    • Anonyymi

      Mulle on pari kertaa sanottu että oon vanha sielu. Kun tulin niin hyvin juttuun vanhempien ihmisten kanssa.

      • Anonyymi

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18368310/itamaisesta-filosofiasta-kiinnostuneille
        Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille.

        Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18273516/ihmisen-metafyysinen-rakenne
        Me kaikki tunnemme ihmisen anatomian, mutta entä metafyysinen rakenne?

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274310/ihmisen-metafyysinen-rakenne--osa-2
        Toinen esimerkki. Tehdäkseni asian niin selväksi. Vertauskuvallisesti keho on auto. Sielu tämän hienojakoisen kehon kuoressa on tämän auton matkustaja. Jää vielä selvittämättä, kuka on tämän monimutkaisen koneen kuljettaja? Ilmeisesti ei sielu. Sillä jos me olisimme tämän kehon kuljettaja, kaikki tapahtuisi elämässämme täysin niin kuin olemme suunnitelleet. Ja niin ei aina tapahdu. Se tarkoittaa joitakin kohtalon käänteitä, joitakin olosuhteita, joita haluaisimme välttää, mutta meidän on pakko jäädä niihin. Eli sanomme: "Kohtalo on johtanut..." tai minulle on tapahtunut jotakin..... tai jokin kohtalon voima. Eli tiettyyn pisteeseen asti minulla on vapaus, menen näin tai näin, mutta siinä on myös välttämättä jokin ennakointielementti ja tunnemme, että elämässämme on jokin muu voima, jotkut olosuhteet tai kohtalo, joka saa meidät toimimaan toisin kuin haluaisimme.

        Nämä ovat siis vertauskuvallisia esimerkkejä.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18274383/hienojakoinen-keho
        Mitä tarkoitetaan hienojakoisella keholla, Minulta on kysytty siitä täällä tällä palstalla. Tämä viestiketju on siis ikään kuin täydennys tähän viestiketjuun: ”Ihmisen metafyysinen rakenne”.
        Siis yksityiskohtaisemmin siitä, mitä hienojakoinen keho on, koska on hyvin tärkeää ymmärtää erot, nähdä sielun ja hienojakoisen kehon väliset erot. Valitettavasti ihmiset sekoittavat usein nämä käsitteet.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18285116/mita-ihminen-tekee-olipa-se-sitten-fyysista-tai-henkista-sama-energia-tulee-lopulta-takaisin
        Karman laki.
        Mitä ihminen tekee, olipa se sitten fyysistä tai henkistä, sama energia tulee lopulta takaisin

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18302336/vaununkuljettaja-(aly)-ja-ohjakset-(mieli)
        Vaunut ovat fyysinen keho; hevoset, jotka vetävät vaunuja, ovat viisi ulkoista aistia (kuulo, kosketus, näkö, maku ja haju); vaununkuljettaja (äly) ja ohjakset (mieli) ovat hienojakoinen keho, joka ohjaa vaunuja, ja matkustaja on sielu.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4803
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1121
    10. 23
      1102
    Aihe