Jos vanhemmat eivät anna jotain asiaa koskaan anteeksi

Anonyymi

Miten voin enää puhua heille?

6

102

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sehän riippuu asiasta. Esim jos käyttää huumeita ja siitä johtuvaa sekoilua niin olishan se vaikea antaa anteeksi.

      • Anonyymi

        Kauhea vastaus.
        Vanhemmat antaa kaiken anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauhea vastaus.
        Vanhemmat antaa kaiken anteeksi.

        Riippuu siitä jos vanhemmat ovat jyrkästi huumeita vastaan ja eivät jaksa lapsen sekoiluja ja esim jos lapsi pyytää vanhemmilta rahaa huumeisiin.Jos mun lapsi pyytäis rahaa huumeisiin niin en antais.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu siitä jos vanhemmat ovat jyrkästi huumeita vastaan ja eivät jaksa lapsen sekoiluja ja esim jos lapsi pyytää vanhemmilta rahaa huumeisiin.Jos mun lapsi pyytäis rahaa huumeisiin niin en antais.

        Oikein!


    • Anonyymi

      "Vanhemmat antaa kaiken anteeksi."
      Kenen antaa kenen ei.
      Itse en ole koskaan saanut anteeksi omaa syntymääni "äidiltäni".
      Niin - minun äitini on koko ikäni syyllistänyt minut siitä että olen syntynyt, että olen tunkenut hänen elämäänsä taakaksi ja vastuksesksi.
      Kirjoitan "äiti" lainausmerkkeihin sillä minulla ei ole koskaan ollut äitiä sanan varsinaisessa merkityksessä, vain biologinen sellainen jonka olen siis"pakottanut" synnyttämään minut.
      Minulle tehtiin selväksi jo hyvin pienenä että minut haluttiin panna kesken, mutta kun siihen aikaan aborttia ei niin vain saanut ja laiton abortti oli rikos, ei äitini uskaltanut siihen ryhtyä vaikka puoskari oli jo katsottuna.
      Minulle ei koskaan kehittynyt läheistä äiti-tytär suhdetta. Hän ei koskaan antanut minulle anteeksi. Lapsena yritin kaikin tavoin hyvittää olemasssa oloani mutta en saanut ostettua hyväksyntää. Niinpä lähdin hyvin nuorena kotoa ja pistin välit poikki kokonaan. Oli pakko pelastaaakseni itseni. En ole vuosiin ollut missään yhteydessä "äitiini", ja näin on hyvä.
      Nyt olen itse kahden lapsen äiti ja tehnyt kaiken päin vastoin kuin minua on kohdeltu. Päätin että lapseni eivät koskaan saa kokea sitä kylmyyttä ja suoranaista vihaa mitä minä koin. Lapseni ovat minulle kaikki kaikessa. Heidän puolestaan menisin vaikka tuleen, enkä keksi sellaista asiaa jonka takia heidät hylkäisin.
      Minussa nostaa voimakkaita tunteita väite että vanhemmat aina välittävät sekä valheellinen äiti-madonna- myytti. Se ei todellakaan pidä paikkaansa ja se on todistettu monta kertaa uutisten kertomana kun rajuaj kaltoinkohtelutapauksia on paljastunut.

    • Anonyymi

      Riippuu asiasta, minun täti meni hankkimaan lapsen joskus nuorena miehen kanssa, jonka kanssa ei ollut naimisissa. Sille tuli riita vanhempien kanssa, se lähti sen miehen matkaan noin 18-vuotiaana, eikä puhunut vanhemmilleen enää ikinä ja on ollut onnellisesti sen saman miehen kanssa koko ikänsä ja heillä on kolme lasta. Ne vanhemmat, eli minun isovanhemma ovat jo kuolleet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6382
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4106
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      265
      2529
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1498
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      96
      1348
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1001
    Aihe