Osaatteko kertoamiksi Jumalia on vain yksi?

Anonyymi

Eikö olisi paljon todennäköisempää, että niitä olisi valtava määrä tai sitten ei yhtäkään?

Lisäksi kukaan ei osaa kertoa, miten tämä miespuolinen Jumala on syntynyt, eikä sitä miksi hänelle piti syntyä poika eikä tyttö.

Lisäksi on outoa, että tämä Jumala otti käyttöönsä vanhan sijaiskärsijä-myytin ja solmi ihmisen kanssa ikuisen liiton, täsmälleen samoin sanankääntein, kuin ennen muinoin sotapäälliköt Sumeriassa kuningaidensa kanssa.

39

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olet tyypillinen suomalainen pakana. Lue raamattua. Siellä siellä on vastaus.

• Anonyymi

Vanhat juutalaisten sadut ei kiinnosta. Tuhannen ja yhden yön sadut on parempia.

• Anonyymi

Taidat itsekin olla pakana, kun et usko muiden uskontojen jumaliin.

• Anonyymi

Mitä siitä sitten? Olet tyypillinen uskis!

• Anonyymi

5Moos.32:19-21 Herra näki sen ja hylkäsi heidät, sillä hän vihaistui poikiinsa ja tyttäriinsä....... Tuom.10:13Mutta te hylkäsitte minut ja palvelette muita jumalia; sentähden en minä teitä pelasta. Sak.14:9 Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja hänen nimensä yksi.

• Anonyymi

Ps.82:6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyyni Korkeimman poikia. Alaviite: Joh.10:34 Jeesus vastasi heille: Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: Minä sanon: te olette jumalia? Ei muuta kuin, peili käteen, sieltä löytyy Jumalan kuva.

• Anonyymi

Muista historiallinen ja tekstillinen konteksti. Raamatussa Jumala puhuu ihmisille termillä jumala tai epäjumala kuvatakseen sitä että palvonna kohde on siirtynyt elävästä Jumalasta ihmisiin tai elottomiin asioihin, mutta sillä ei tarkoiteta että korkempina voimina toimivia jumalia olisi useampi. Sen ajan kulttuurissa sanalla jumala voitiin kuvata palvonnan kohdetta jota ihminen piti itseään suurempana entiteettinä tai tahona.

Jumala kuitenkin kieltää muiden jumalien olemassa olon ja kieltää ihmisiä palvomasta elottomia asioita tai ihmisiä, useammassa kohtaa esim. kymmenessä käskyssä:
        2. moos 20:1-5,
        1Niin Jumala puhui kaiken tämän:
        2»Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka johdatin sinut pois Egyptistä, orjuuden maasta.
        3»Sinulla ei saa olla muita jumalia.
        4»Älä tee itsellesi patsasta äläkä muutakaan jumalankuvaa, älä siitä, mikä on ylhäällä taivaalla, älä siitä, mikä on alhaalla maan päällä, äläkä siitä, mikä on vesissä maan alla.
        5 Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua

Ja Jumala toteaa useaan otteeseen ettei ole muita todellisia Jumalia, mutta tokikin ihmisten itse itselleen luomia epäjumalia. Jes 43:1 Te olette minun todistajani, sanoo Herra, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun ja ymmärtäisitte, että minä se olen. Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule.

Ja kohdassa jossa Jeesus viittaa vanhaan testamenttiin psalmien kirjaan hän vastaa fariseuksille jotka syyttivät häntä Jumalan pilkasta korottamalla itsensä Jumalaksi. Hän halusi hiljentää heidät vetoamalla että heidän omatkin kirjoituksensa (vanha testamentti) sanovat olevan muita jumalia, mutta Jeesus ei ottanut kantaa onko asia näin vai ei. Psalmien kirjan kohdassa taas on konteksti on todella tärkeä sillä koko psalmissa Jumala dissaa ihmisiä siitä että he koroittavat itsensä Jumalan asemaan (ja käyttää kielikulttuurisesti sanaa jumala koska se kuvaa tilannetta hyvin) mutta siitä huolimatta kuolevat niinkuin kaikki muutkin Ps.82 jakeet 5-7

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muista historiallinen ja tekstillinen konteksti. Raamatussa Jumala puhuu ihmisille termillä jumala tai epäjumala kuvatakseen sitä että palvonna kohde on siirtynyt elävästä Jumalasta ihmisiin tai elottomiin asioihin, mutta sillä ei tarkoiteta että korkempina voimina toimivia jumalia olisi useampi. Sen ajan kulttuurissa sanalla jumala voitiin kuvata palvonnan kohdetta jota ihminen piti itseään suurempana entiteettinä tai tahona.

Jumala kuitenkin kieltää muiden jumalien olemassa olon ja kieltää ihmisiä palvomasta elottomia asioita tai ihmisiä, useammassa kohtaa esim. kymmenessä käskyssä:
        2. moos 20:1-5,
        1Niin Jumala puhui kaiken tämän:
        2»Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka johdatin sinut pois Egyptistä, orjuuden maasta.
        3»Sinulla ei saa olla muita jumalia.
        4»Älä tee itsellesi patsasta äläkä muutakaan jumalankuvaa, älä siitä, mikä on ylhäällä taivaalla, älä siitä, mikä on alhaalla maan päällä, äläkä siitä, mikä on vesissä maan alla.
        5 Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua

Ja Jumala toteaa useaan otteeseen ettei ole muita todellisia Jumalia, mutta tokikin ihmisten itse itselleen luomia epäjumalia. Jes 43:1 Te olette minun todistajani, sanoo Herra, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun ja ymmärtäisitte, että minä se olen. Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule.

Ja kohdassa jossa Jeesus viittaa vanhaan testamenttiin psalmien kirjaan hän vastaa fariseuksille jotka syyttivät häntä Jumalan pilkasta korottamalla itsensä Jumalaksi. Hän halusi hiljentää heidät vetoamalla että heidän omatkin kirjoituksensa (vanha testamentti) sanovat olevan muita jumalia, mutta Jeesus ei ottanut kantaa onko asia näin vai ei. Psalmien kirjan kohdassa taas on konteksti on todella tärkeä sillä koko psalmissa Jumala dissaa ihmisiä siitä että he koroittavat itsensä Jumalan asemaan (ja käyttää kielikulttuurisesti sanaa jumala koska se kuvaa tilannetta hyvin) mutta siitä huolimatta kuolevat niinkuin kaikki muutkin Ps.82 jakeet 5-7

Olet väärässä! Vanhassa testamentissa oli useita Jumalia. Muun muassa Jahve ja Elohimit. Elohim on monikko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet väärässä! Vanhassa testamentissa oli useita Jumalia. Muun muassa Jahve ja Elohimit. Elohim on monikko.

"Olet väärässä! Vanhassa testamentissa oli useita Jumalia."

Juu, ja Juudan ja Israelin kuningaskuntien aikana oli molemmissa ns. epäjumalia, jos siis Ramattuun on uskomista.

• Anonyymi

Jos ajateltaisiin että jumalia olisi useampi kuin yksi niin kuten esim hindulaisuudessa, siinä ajatellaan että melkeinpä kaikella olisi oma jumalansa ja jumalia uskotaan olevan miljoonia, mutta jos katsotaan onko ne jumalat ilmoittaneet itseään historian saatossa niin eivät taida olevan. Ja lisäksi niillä miljoonilla Jumalillahan voidaan selittää mikä tahansa ilmiö mikä on joka tekee asiasta hyvin sekavan ja poistaa Jumalien merkityksen. Jos katsotaan uskottavia jumalien ilmestymisiä on yleisemmin kyse vain yhdestä koska muuten homma hajois nopeesti käsiin.

Jos taas katsotaan länsimaista jumalakäsitystä kristinuskon Jumalasta voidaan huomata että hän on ilmoittanut itsensä useaan otteeseen historian saatossa juutalaisten historiallisessa kirjallisuudessa, joista raamattu koostuu sekä raamatun ulkopuolisista teksteistä.

Jos raamatun Jumalan ajatellaan olevan tosi voidaan myös todeta hänen olevan raamatun mukaan myöskin ikuinen, joka on aina ollut. Jos Jumala ei olisi ikuinen jonkun olisi täytynyt "synnyttää" tai luoda Jumala jolloin jouduttaisiin miettimään kuka synnytti sen korkeamman voiman joka loi Jumalan ja touta letkaa voisi pohdiskella loputtomiin tästä syystä voitaisiin oletta Jumalan ikuisuuden olevan melko järkevä vaihtoehto.

Raamatussa ja Koraanissa Jumala tosiaan kuvataan maskuliinisena sekä kielellisesti että kuvainnollisesti. Esim raamatussa käyttämällä sanaa isä, mutta se ei tarkoita että Jumalalla olisi ihmisen kaltainen sukupuoli vaan kielellisesti Jumalan luonnetta on voitu kuvailla isämaiseksi sekä maskuliiniseksi, lisäksi ihmiset ovat tottuneet läpi historian siihen että johtajat ovat maskuliinisia ja niitä kuvattin kielellisesti maskuliinisilla sanoilla ja ilmauksilla. Mutta ainakaan raamatun Jumalalla ei ole sukupuolielimiä tai muutakaan minkä perusteella hänet voitaisiin todeta yksinomaan maskuliiniseksi tai feminiiniseksi.

Ja miksi Jumalalle syntyi poika johtuu siitä että mies ja nainen ovat erilaiset ja Jumala varmaan katsoi parhaaksi vaihtoehdoksi lähettää maailman miespuolisen pelastajan, sillä siinä ajassa jossa Jeesus eli ei olisi naispuolista opettajaa kuunneltu tai pidetty millään tavalla kunnioitetussa asemassa. Lisäksi Jumala on läpi raamatun asettanut mies puolisia hallitsijoita jotka kuvastivat tulevaa maailman pelastavaa hallitsijaa: Jeesusta.

Ja se että Jumala solmi liiton samaan tapaan kuin sumerialaiset kuninkaat Sumerialaisten kuninkaiden kanssa johtuu varmaankin kielellisistä seikoista (Jumala on raamatussa useaan otteeseen tehnyt liiton israelin ja maailman kanssa), osa vanhasta testamentista on kirjoitettu Arameaksi jota puhuttiin muinaisen mesapotanian/sumerian alueella. Toiseksi syyksi voidaan ajatella käännöksistä johtuvia seikkoja tai sovitun liiton luonnetta. Sillä vanhan ja uuden testamentin liitot olivat valoja joita kumpikaan osapuoli ei saanut rikkoa ja ne varmaan lausuttiin tapojen ja kulttuurin osoittamalla tavalla.

Sijaiskärsijä myyttiin en paljoa osaa sanoa, mutta raamatusta ja historiallisista lähteistä voidaan huomata että juutalaisten tuli sovittaa syntinsä uhreilla yli tuhannen vuoden ajan ennen Jeesuksen syntymää tai kun sijaiskärsijä myytti luotiin rooman imperiumin ajalla eli jonkun muun piti kärsiä syntie sovituksen takia ja ennen Jeesusta se oli virheetön uhrikaritsa, mutta kun Jumala tuli 2000 v. sitten maailman täydellisenä virheettömänä uhrina: Jeesuksena, maailmaan kärsimään ihmisten syntien puolesta olisi käsittämättömästi suurempi sovitus kuin Israelilaisten sovitusuhrit, sillä Jeesuksen kärsimyksen kautta kaikilla ihmisillä tuli mahdollisuus sovittaa syntinsä ja olemaan kelvollisia Jumalalle.

• Anonyymi

Pelkästään tuo sijaiskärsijä-myytti osoittaa Raamatun Jumalan olevan ihmisen keksimä satuolento. Se on niin pöyristyttän idioottinen idea. Jos Jumala olisi oikeasti olemassa, ei sellainen olento varmastikaan turvautuisi noin primitiivissen menetelmään.

• >Jos katsotaan uskottavia jumalien ilmestymisiä on yleisemmin kyse vain yhdestä

Kyllä oikea numero tässä on nolla. Ei ole minkäänlaisia todisteita ainoastakaan jumalan ilmestymisestä missään.

• Anonyymi

Aloittaja ei tietäne mitä .....ihmisopit .....opettavat aiheesta. Ortodoksit mm uskovat ja opettavat miten Maria on JUMALAN synnyttäjä. Maria on melkoinen nainen ajatellen kaikkivaltiaan JUMALAN synnyttämistä. Jos Raamattua pidetään tietolähteenä, niin ihminen ei omaa ymmrrystä miten kaikkivaltias JUMALA on syntynyt. Hän on kaiken aivoittaja ja siten vaikea ymmärtää kuka olisi ennen häntä.

Markku Lievonen

• Anonyymi

Jumalista ei ole pienintäkään todistetta. Lapsikin ymmärtää, että Jumalat ovat taikauskoisten ja sivistymättömien ihmisten keksimiä satuolentoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalista ei ole pienintäkään todistetta. Lapsikin ymmärtää, että Jumalat ovat taikauskoisten ja sivistymättömien ihmisten keksimiä satuolentoja.

Väärin! Historiankirjoituksissa on lukuisia mainintoja jumalista. Ne ovat todisteita siitä, millaista elämää siihen aikaa vietettiin. Jumalat olivat heille yhtä todellisia kuin sinulle on vaikkapa linja-auto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väärin! Historiankirjoituksissa on lukuisia mainintoja jumalista. Ne ovat todisteita siitä, millaista elämää siihen aikaa vietettiin. Jumalat olivat heille yhtä todellisia kuin sinulle on vaikkapa linja-auto.

Kaikki kansat/ ihmisyhteisöt ovat keksineet itselleen omat Jumalansa, sillä aina niissä on ollut satuseppoja, jotka ovat jopa kertoneet saaneensa yhteyden keksimäänsä satuolento on. Tällä tavoin he ovat voineet päästä jopa kansansa johtoon ja helpompaan elämään muiden siivellä.

• Anonyymi

2Moos.23:32-33 Älä tee liittoa heidän äläkä heidän jumaliensa kanssa. Älkööt te jääkö asumaan.....

• Anonyymi

Helluntailaisilla on vain yksi Jumala.
      Mutta jumalia heillä on useita.
      Helluntailaisten jumalia ovat mainittu Jumala niminen jumala. Lisäksi hellarit uskovat Saatana nimiseen jumalaan.
      Pienempiä jumalia ovat Jeesus, Pyhä henki, erilaiset lukuisat demonit ja riivaajat.
      Saatana hellarille hyvin tärkeä jumala

• Anonyymi

Tuom.2:2 Te taas älkää tehkö liittoa tämän maan asukkaiden kanssa, vaan kukistakaa heidän alttarinsa. Mutta te ette ole kuulleet minun ääntäni. Mitä olettekaan tehneet. 5Moos.7:2

• Anonyymi

> Osaatteko kertoamiksi Jumalia on vain yksi?

Koska niitä ei ole enempää.

Mutta, ihmisethän kyllä kutsuvat monia asioita jumaliksi ja moni niistä on olemassa. Esim. kultainen vasikka. Sellaisen voi löyttää Wall Streetiltä. Mielestäni parempi kysymys onkin, miksi kukaan pitäisi omana Jumalanaan jotain muuta kuin Raamatun Jumalaa? Siihen ei ole hyvää syytä.

• Anonyymi

Minä luotan Häneen, jota olen oppinut tuntemaan pyhistä Kirjoituksista, jotka ovat palvelijoidensa ylöskirjoittamaa. Olen 11vuoden aikana oppinut ettei Hän ole valehdellut missään kohdin Kirjoituksiaan. Hän on tehnyt valheellisille selväksi totuudellisuutensa monin tavoin jatkuvuuden vyörytyttämänä, tosiat seuraavat toisiaan yhdenkään valheen pääsemättä mukaan. ( käännöstyön virheitä tapahtunut ihmisille)

Olen joskus kysynyt että löydä minulle Raamatusta Jumalan valhe, virhe mutta olikohan se skeptikko sivusto vai mikä, jonne on koottuna ehdokkaat valheiksi. Ne kertoivat vasn siitä että pitivät Jumalaa yhtä kyvyttöminä ja ymmärtämättä Jumalaa, ymmärtämättä jää:

Jumala on

Kaikkivaltias ( Armahhtamishaluinen Tuomari, joka jokaisen erikseen tuomitsee joko bemassa tai myöhemmin ei bemassa, ikuisesti vaikuttavan tuomion, syyllisten on mahdollisuus pelastua uskon kautta Jeesukseen ja itse näen tärkeänä pitää Jumalan käskyt ohjaamassa tekemistäni, kuuliaisuus, halu olla Jumalalle kuuliainen on pakan ässä..)
      Kaikkitietävä
      Viisas ( viisain)
      Pyhä ( 100pros. Rehellinen )
      Isä ( Hän ei ole nainen tai sukupuoleton )

Rukoilin että Jumala kutsuu sinua ja avaa ymmärrystäsi , jotta etsisit Häntä kun armonaikaa yhä on jäljellä.Raamatusta löytyy Jumalan lupaus: etsivä löytää. Minä etsin Jumalaa puolivaloin.Sekin riitti.Mutta se otti hieman aikaa.

Commandohauis

• Anonyymi

Olet väärässä! Jumalia on useita. Sinä palvot jotakin jota kutsutaan kolmiyhteiseksi Jumalaksi. Minä taas palvon sitä Jumalaa, jota heprealaiset palvoivat ja josta Vanha testamentti kertoo. Siitä, joka ei jaa kunniaansa muiden kanssa, ei edes Jeesuksien. Siitä, joka on YKSI.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet väärässä! Jumalia on useita. Sinä palvot jotakin jota kutsutaan kolmiyhteiseksi Jumalaksi. Minä taas palvon sitä Jumalaa, jota heprealaiset palvoivat ja josta Vanha testamentti kertoo. Siitä, joka ei jaa kunniaansa muiden kanssa, ei edes Jeesuksien. Siitä, joka on YKSI.

Jumala on oikeassa ja kerroin sen mitä Häneltä olen saanut tetää.

Minä palvon kokonaista leikkelemätöntä Jumalaa.

Jeesus on Jumala. Pyhä Henki on Jumala maan päällä, huomaa preesens, sela 5sekunnille.

Uskotko Jeesuksen Jumalaksi?

Joh. 8 luvusta

Jakeet

17 -20

24, lue tämä jos et muuta lue ja vastaa onko Jeesus Jumala vai luotu enkeli?

https://raamattu.fi/raamattu/KR38/JHN.8/Johannes-8

45, aamen, plain and simple , jumalaton pyrkii näkemään ihmisen persoonaa trollina, mitätöimään kommentoimista trollaamiseksi tietämättömyydessä pohtien onko se epäkohteliasta, johon naisen ymmärrys kommentoi ettei ole mitään epäkohteliasta kirjoiteltu jo perustaltaan epäkunnioitukselle perustuvassa piilohaureellisessa keskustelupohjassa vääntämään suoraa trolliksi kieroksi, LS-ST-Commandohauis?

47, jumalaton on kuuro.Kuuroille korville evankeliumia ja samalla kuuleville korville.

51

Commandohauis

• Anonyymi

Äpäräkultin jumala on katsos pahimman luokan narsisti. Hän haluaa olla jakamattoman huomion keskipiste ja palvonnan ainoa kohde. Varsin lapsellinen kaveri siis.

• Anonyymi

Aloitus ei liity pikomm helluntaiherätykseen. Aloitus kuuluu aivan muun otsikon alle. Missä on ylläpito? Miksi tuot tälle osuudelle elementtejä, jotka ei kuulu otsikkoon. Elät varmaan Kolarin syrjäkylässä. Onko talosi jo sähköistetty? Varmaan saat omasta kaivostasi hyvää vettä.

• Anonyymi

Se ei kuulu sinulle mikä kuuluu tälle palstalle ja mikä ei. On erityisen tärkeä aihe eikä sen sisältöä saa pimittää helluntailaisilta vaikka kuinka haluaisitkin.

Ylläpito ei lue tekstejäsi.

• Anonyymi

Mikä on kristittyjen jumalan oikea nimi? On Ehje, Jahve, Sebaot jne...

• Anonyymi

Emme tiedä miten Jumala on syntynyt,Hän ei ole ilmoittanut sitä Raamatussa,eikä meidän tarvitse sitä tietääkään. Raamattu käsittelee vain Jumalan ja ihmisten välisiä suhteita ja Jumalan tahtoa .Jumala on henki, henget eivät lisäänny sukupuolisesti, joten Jumalalla ei ole sukupuolta.Mutta Hänet käsitetään enemmän patriarkaalisena kasvattajana,kuin äitimäisenä hoivaajana. Jumalan sana on pyhä ja synnin palkka on kuolema. Siksi Hän lähetti poikansa, ainoana kelvollisena sovittajana,suorittamaan rangaistuksen, jotta edes jotkut pelastuisivat. Sananlaskut 8: 22-36. kertoo Jeesuksen syntymästä.

• Anonyymi

Jumalallanne oli varsin kieroutunut logiikka. Tappaa nyt oma kersa ihan nyt vain oman pikkumaisuutensa vuoksi. Olisi jumala vain puristellut muniaan ja hillinyt itsensä ja antanut äpärän elää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalallanne oli varsin kieroutunut logiikka. Tappaa nyt oma kersa ihan nyt vain oman pikkumaisuutensa vuoksi. Olisi jumala vain puristellut muniaan ja hillinyt itsensä ja antanut äpärän elää.

Mitä munia? Etkö juuri lukenut, ettei Jumalalla ole sukupuolta.

• Anonyymi

Pieni lapsikin tietää, ettei henkiolentoja ole olemassa. Sellaisiin uskominen on silkkaa taikauskoista hölynpölyä.

• Anonyymi

Onko jumalasi baal, tapio vai zeus? Olet juuri tyypillinen suomalainen heppu. Nuo ovat todella huonoja jumalia. Sivistä itseäsi edes sen verran että pysyt poissa saataisine ajatuksinesi täältä. Uskomus osastolla on sinun paikkasi riehua.

• Anonyymi

Koska niitä on nolla ja matemaattisesti "vain yksi" sisältää tämän (koska tarkoittaa korkeintaan yksi).

• Anonyymi

Hän On Se Joka Hän On. Siksi.

Sijaiskärsijästä Jumala on säätänyt ja ennustanut Raamatussa jo paljon ennen sumerilaisia.

S.A.

• Anonyymi

Tuo nyt on silkkaa valhetta. Raamattu on kirjoitettu vanhan testamentin osalta kahdesti uudestaan ja uuteen testamenttiin on otettu mukaan vain "valitut palat". Essealaiset uskoivat Jumalan valtakunnan tulevan vasta, kun vt:n ennustukset on toteutettu. Tmä näkyy hyvin Jeesuksen tekemisissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo nyt on silkkaa valhetta. Raamattu on kirjoitettu vanhan testamentin osalta kahdesti uudestaan ja uuteen testamenttiin on otettu mukaan vain "valitut palat". Essealaiset uskoivat Jumalan valtakunnan tulevan vasta, kun vt:n ennustukset on toteutettu. Tmä näkyy hyvin Jeesuksen tekemisissä.

Jumalalla oli pelastussuunnitelma valmiina jo tuhansia vuosia ennenkuin Jeesus tuli maailmaan. Mm. Vanhan Testamentin uhrit olivat esikuvaa Jumalan pelastussuunnitelmasta. Jo syntiinlankeemuksen yhteydessäkin Jumala antoi lupauksen Pelastajasta, ja Aabelin uhrissakin on jo se evankeliumin perustotuus, että "ilman verenvuodatusta ei ole tapahtuva anteeksiantamusta".

Mitä tulee essealaisten ajatuksiin Jumalan valtakunnasta, niin tuossa on mukana totuuden siemen. Jeesuksen sanoma oli kuitenkin, että Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Puhui tässä itsestään. Silti Raamatun totuus on, että lopullisesti Jumalan valtakunta tulee vasta sitten, kun Jumala ja Karitsa ottaa koko maailman kuninkuuden.

S.A.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalalla oli pelastussuunnitelma valmiina jo tuhansia vuosia ennenkuin Jeesus tuli maailmaan. Mm. Vanhan Testamentin uhrit olivat esikuvaa Jumalan pelastussuunnitelmasta. Jo syntiinlankeemuksen yhteydessäkin Jumala antoi lupauksen Pelastajasta, ja Aabelin uhrissakin on jo se evankeliumin perustotuus, että "ilman verenvuodatusta ei ole tapahtuva anteeksiantamusta".

Mitä tulee essealaisten ajatuksiin Jumalan valtakunnasta, niin tuossa on mukana totuuden siemen. Jeesuksen sanoma oli kuitenkin, että Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Puhui tässä itsestään. Silti Raamatun totuus on, että lopullisesti Jumalan valtakunta tulee vasta sitten, kun Jumala ja Karitsa ottaa koko maailman kuninkuuden.

S.A.

Voi sinua pölkkypäätä!
        Oletko todellakin niin tyhmä, että uskot syntiinlankeemus-myyttiin?
        Ihminen on niin kuin kaikki eläimet ja kasvit, suunnattoman pitkän evoluution tulos. Siksi ei ole ollut ensimmäistä ihmistä, eikä siten syntiinlankeemus ole muuta kuin satua.

• Anonyymi

Jes.44:6-7 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa. Kuka on minun kaltaiseni? Hän julistakoon ja ilmoittakoon ja osoittakoon sen minulle, ......Jes.48:12 Kuule minua, Jaakob, ja sinä Israel, jonka minä olen kutsunut: Minä olen aina sama, minä olen ensimmäinen, minä olen myös viimeinen. Ilm.1:8,17. 21:6. 22:13

• Anonyymi

Ps.106:19-20 He tekivät vasikan Hoorebin juurella ja kumarsivat valettua kuvaa; he vaihtoivat Kunniansa ruohoa syövän härän kuvaan. Jer.2:11 Onko mikään pakanakansa vaihtanut jumalia, vaikka ne eivät olekaan jumalia? Mutta minun kansani on vaihtanut kunniansa siihen, josta ei apua ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      323
      7075
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      71
      4258
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3155
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2937
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1952
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      149
      1781
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      212
      1746
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      165
      1560
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1548
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1438
    Aihe