Voiko uskon menettää

Anonyymi

Tämä jakaa mielipiteitä, katsoin arvostamani pastorin puheen ja hämmästyin kun sanoi ettei nimeä taivaan kirjoista pyyhitään pois ikinä. Jättikö jotakin oleellista sanomatta vai oliko tosissaan tuota mieltä..
Kyllä Raamatusta voidaan ymmärtää että uskosta voidaan luopua.

55

371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä voi, taikka on niinkin että he jotka on määrätty pelastukseen. Ennalta tiedetty, ennalta määrätty. He jotka eivät ole, heidän nimensä pyyhitään elämän kirjasta. Kyllä kyllä, se edellyttää uskosta luopumista...sekin on ennalta tiedetty ennalta määrätty. Ihmisellä ei juuri ole valinnan varaa. Kausaalisuus ohjaa meitä kaikkia, eniten niitä jotka luulevat tekevänsä valintoja vapaasta tahdostaan.

• Anonyymi

Tälläisen ennaltamääräämis opin mukaan Jeesus kuoli ihan turhaan !

Siis koko Kristuksen uhri on täysin turha ja hyödytön, jos uskoo ennaltamääräämiseen.

Siis on aivan sama silloin, että miten ihminen elää elämänsä, kun lopulta Jumala muka on kuitenkin kaiken ennalta jo määrännyt.

Aivan sairas oppi on kyseessä siis !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tälläisen ennaltamääräämis opin mukaan Jeesus kuoli ihan turhaan !

Siis koko Kristuksen uhri on täysin turha ja hyödytön, jos uskoo ennaltamääräämiseen.

Siis on aivan sama silloin, että miten ihminen elää elämänsä, kun lopulta Jumala muka on kuitenkin kaiken ennalta jo määrännyt.

Aivan sairas oppi on kyseessä siis !

Tietysti siitä seuraa, että Kristuksen uhri oli turha, mutta se oli Jumalan tahto.
        En oikein ymmärrä miten ennaltamäärämisopin muka voisi välttää. Jumala on kaikkitietävä, eli tietää myös sinun päätöksesi ja tekosi jo ennen kuin niitä teet, eikä sinulla ole muuta vaihtoehtoa kuin toimia, kuten Jumala sinun tietää toimivan.

Meillä on vapaa tahto valita, mutta vaihtoehtoja ei koskaan ole kuin yksi: se, minkä Jumala tietää meidän valitsevan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietysti siitä seuraa, että Kristuksen uhri oli turha, mutta se oli Jumalan tahto.
        En oikein ymmärrä miten ennaltamäärämisopin muka voisi välttää. Jumala on kaikkitietävä, eli tietää myös sinun päätöksesi ja tekosi jo ennen kuin niitä teet, eikä sinulla ole muuta vaihtoehtoa kuin toimia, kuten Jumala sinun tietää toimivan.

Meillä on vapaa tahto valita, mutta vaihtoehtoja ei koskaan ole kuin yksi: se, minkä Jumala tietää meidän valitsevan.

No, huh huh !

Kyllä ihmisellä on vapaa tahto valita eri vaihtoehtojen välillä.

Eikä Jumala tiedä sitä, että minkä vaihtoehdon ihminen valitsee.

Ihminen ei ole kone ja vapaa tahto tarkoittaa juuri sitä, että valinnat tekee ihminen itse.

Joten järjetön on omaksumasi oppi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, huh huh !

Ihminen ei ole kone ja vapaa tahto tarkoittaa juuri sitä, että valinnat tekee ihminen itse.

Tässä on kommentti, joka on riemullisesti kaksin kerroin päin prinkkalaa. Raamatussa on yli 30 000 jaetta, joissa yhdessäkään ei mainita, että Jumala olisi lahjoittanut ihmiselle vapaan tahdon tai että ihmisellä olisi vapaa tahto. Jumalan lisäksi ei maailmankaikkeudessa ole ketään muuta, joka toteuttaisi tahtoaan vapaasti ja esteettömästi ja ristiriidattomasti. On täysin käsittämätöntä, että ihmiset voivat puhua tuollaista vapaa tahto -sontaa, vaikka UT:ssa on roomalaiskirje ja sen 7. luku.
        Ja on kyllä räikeää jumalanpilkkaa väittää, ettei Jumala muka tiedä sitä, minkä vaihtoehdon ihminen valitsee. Tässä ovat kyllä Luojan ja luodun osat vaihtuneet täydellisesti.
        :D :D :D :D :D
        - GF -

• Anonyymi

Jos Jumala ei olisi antanut vapaata tahtoa ihmisille, niin ei ihminen voisi olla missään vastuussa omista teoistaan, siis vääristä teoistaan !!!

Jumala ei voisi vaatia tilille eikä tuomita, jos ihmisellä ei vapaata tahtoa olisi !

• Anonyymi

Olet jo säälittävä.

Kun harhaoppisi paljastaa ja sanat loppuvat, niin sitten tuotos, eli oikeammin "jätös", on sitten tätä luokkaa, kuin nyt sinulla ja tässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet jo säälittävä.

Kun harhaoppisi paljastaa ja sanat loppuvat, niin sitten tuotos, eli oikeammin "jätös", on sitten tätä luokkaa, kuin nyt sinulla ja tässä.

Kun lähdetään Eedenistä itään, taikka kun ollaan ihan vaan Eedenissä, niin siellähän Jumala köyskenteli ja huhuili; mitä mies, missä olet? Et sunkaan ole mennyt syömään puusta joka oli sinulle kielletty? Kas Jumala tiesi jo silloin kun antoi määräyksen. No Aatami pani ämmän syyksi kaikki. En minä mutta tuo jonka minulle annoit. Jumala näin ollen totesi että kaik män, kaikki on pilalla. Nyt noi tietää mikä on hyvää ja mikä pahaa. Hän ei sanonut että nyt noilla on oma ja vapaa tahto tehdä mitä lystää. Kato ei me voida ihmisinä valita vapaasti kun on toi syy ja seuraus. Silti monet tekevät väärin vaikka tietävät sillä olevan seurauksensa. Teen kumminkin kun tekee mieli, kuin Eva ja Aatami paradiisissa. Mutta, sillä on seurauksensa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet jo säälittävä.

Hei länkyttäjien suurmestari. Tarjoapa ensi alkuun vaikkapa kolme raamatunjaetta, joissa mainitaan selkokielisesti, että ihmisellä on vapaa tahto tai että Jumala on lahjoittanut ihmiselle vapaan tahdon. Muussa tapauksessa pidä turpasi kiinni.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos Jumala ei olisi antanut vapaata tahtoa ihmisille, niin ei ihminen voisi olla missään vastuussa omista teoistaan, siis vääristä teoistaan !!!

Jumala ei voisi vaatia tilille eikä tuomita, jos ihmisellä ei vapaata tahtoa olisi !

Voipas, koska Hän ei ole vastuussa kenellekään. Jumala voi toimia vaikka täysin moraalittomasti, jos niin haluaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, huh huh !

Luehan Lutterin "Sidottu ratkaisuvalta". Lutter osoittaa kirjassaan, kuinka Tuomas Akvonolainen opetti Raamattua väärin kirjassaan "Vapaa ratkaisuvalta."
        Raamattu ei missään sano, että ihmisellä olisi vapaa tahto.

Uskonopit ovat laidasta laitaan järjettömiä. Vapaan tahdon saarnaaminen on myös ristiriidassa Raamatun kanssa.

• Anonyymi

Kyllä. Ei siihen tarvita kuin hitunen tervettä järkeä.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

AronRa saattaa hyvinkin auttaa taikauskoisen tervehtymistä selvittämällä uskontojen evoluutiota

https://m.youtube.com/watch?v=LuGzivtfjB4

Kukaan ei ole kiinnostunut ateistiharhaisten mielipiteistä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kukaan ei ole kiinnostunut ateistiharhaisten mielipiteistä.

Juuri kaltaistesi taikauskoisten kannattaisi katsoa tuo pätkä. Pitkähän se on ja vieraalla kielellä tarinoitu, mutta vähentää taikauskoa merkittävästi.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Juuri kaltaistesi taikauskoisten kannattaisi katsoa tuo pätkä. Pitkähän se on ja vieraalla kielellä tarinoitu, mutta vähentää taikauskoa merkittävästi.

En katsele enkä kuuntele koska ei kiinnosta vähääkään moinen roska. Mene muualle tyrkyttämään typeriä kertomuksiasi.

• Anonyymi kirjoitti:

En katsele enkä kuuntele koska ei kiinnosta vähääkään moinen roska. Mene muualle tyrkyttämään typeriä kertomuksiasi.

Ironista kyllä, juuri tuosta asenteestakin AronRa kertoo.

Taikauskoiset eivät myönnä olevansa taikauskoisia vaikka faktat esitetään kiistämättömästi.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Ironista kyllä, juuri tuosta asenteestakin AronRa kertoo.

Taikauskoiset eivät myönnä olevansa taikauskoisia vaikka faktat esitetään kiistämättömästi.

Näin on, ja kutsuitpa vakaumustani millä nimellä hyvänsä, se ei minua hetkauta puoleen ei toiseen, eikä solvaamisesi nosta sinuakaan jalustalle, vakka kuinka niin uskoisit ylen vahvassa uskossasi.

• Anonyymi

Alfalla Stanley opetti sunnuntaiaamun jaksossa, voi katsoa arkistosta, Horjuuko uskosi.

• Anonyymi

99 % tällaisissa tapauksissa on kyse uskossa kylmenemisistä. Totta kai voi uudistua Hengen palavuuteen. Luopio on voimakas sana raamatussa. Luopio ei uudistu. Tuskin koskaan ut:n aikana on tästä kysymys.

Sitten on rajatapaus Suomessa. Henkilö X laulaa tanssilavoilla, ainakin yrittää puhua hengellisissä tilaisuuksissa. Jopa ehtoollis tilaisuudessa. Enpä ole tuomari. Varmaan raha ratkaisee. Mutta henkilö X voisi pienellä vaivalla kouluttautua hitsaajaksi. Silloin ongelma poistuisi. Tämä on rajatapaus. Ikinä en itse kulje kahta tietä. Jag förstår så här frågan.

• Anonyymi

Pelastuksen voi menettää ja oma nimi voidaan pyyhkiä pois elämän kirjasta. Sehän lukee Raamatussa. Jos uskoon tullut ei tee parannusta laittomuudesta, hän ei saa armoa Jeesukselta Kristukselta. Hän on kuin pesty sika, joka meni uudestaan rypemään rapakkoon.

2 Piet 2:20 Jos he ovat päässeet eroon maailman saastasta tullessaan tuntemaan meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen mutta sitten taas vajoavat siihen ja joutuvat sen valtaan, heidän tilansa on lopussa pahempi kuin alussa.
      21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi lainkaan oppineet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että he sen opittuaan kääntävät selkänsä pyhälle käskylle, jonka ovat vastaanottaneet.
      22 Heidän on käynyt juuri niin kuin sananlaskussa sanotaan: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa."

Ilm 3:4 "Muutamia sinulla sentään on Sardeksessa, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan. He saavat käyskennellä minun seurassani valkeissa vaatteissa; he ovat sen arvoisia.
      5 Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänet omakseni Isäni ja hänen enkeliensä edessä.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

Ihminen voi tulla järkiinsä ja lakata uskomasta. Olen siitä hyvä esimerkki. Entinen Pyhällä Hengellä täyttynyt saarnaaja ja Raamatun opettaja, mutta en ole enää. Olen nyt uskonnoton agnostinen ateisti.

• Anonyymi

Haluatko viettää loppumattoman ikuisuuden helvetissä jossa sulla ei ole kavereita.

• Anonyymi

Sinun ei ole mikään pakko taivaaseen tulla. Äitisi pakottaa?

• Anonyymi kirjoitti:

Haluatko viettää loppumattoman ikuisuuden helvetissä jossa sulla ei ole kavereita.

Juuri siellähän ne kaikki kaverit on. Taivaassa on tämän palstan perusteella vain tyyppejä joiden kanssa ei täällä ajassa halua olla missään tekemisissä.

• Anonyymi
        Repe.Ruutikallo kirjoitti:

Juuri siellähän ne kaikki kaverit on. Taivaassa on tämän palstan perusteella vain tyyppejä joiden kanssa ei täällä ajassa halua olla missään tekemisissä.

Terve menoa sitten vuan hiiliä lapioimaan. Ei ole naamankaan likaantumisen vaaraa.

• Anonyymi kirjoitti:

Terve menoa sitten vuan hiiliä lapioimaan. Ei ole naamankaan likaantumisen vaaraa.

Minkä takia siellä hiiliä lapioidaan? Mistä ne hiilet ovat peräisin, onko Helvetti jollain planeetalla?

• Anonyymi

Tässä on hyvä ymmärtää se, että Herra ei hylkää !

Mutta ihminen itse voi luopua uskostaan !

1. Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

Heprealaiskirje 6
      4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
      5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
      6 ja sitten ovat luopuneet-taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
      7 Sillä maa, joka särpii sisäänsä sen päälle usein tulevan sateen ja kantaa kasvun hyödyksi niille, joita varten sitä viljelläänkin, saa siunauksen Jumalalta;
      8 mutta se, joka tuottaa orjantappuroita ja ohdakkeita, on kelvoton ja lähellä kirousta, ja sen loppu on, että se poltetaan.
      9 Mutta teistä, rakkaat, uskomme sitä, mikä on parempaa ja mikä koituu teille pelastukseksi-vaikka puhummekin näin.

Eli uskosta voi luopua ja moni luopuukin, varsinkin tässä lopun ajassa.

Mutta sen arviointi, että onko joku luopunut oikeasti, on vain Jumalan tehtävä, sitä ei toinen ihminen voi vierestä oikeasti tietää.

Siis moni uskova käy koviakin uskon kriisejä, kun sitä uskoamme koetellaan, ja siinä kohtaa voi todella näyttää uskovan luopuneen uskostaan, vaikka se yhä sydämessä onkin säilynyt ja säilyy.

Aivan liian helposti uskovat ovat tuomitsemassa uskossaan horjuvia ja heikkoja luopioiksi !

Siihen Sana sanoo:

Matt. 12:20 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta, kunnes hän saattaa oikeuden voittoon.

Niin ei myöskään uskovien tulisi tehdä, eli mennä sammuttamaan sitä toisen uskovan suitsevaa kynttilänsydäntä.

• Anonyymi

Todella kin, Jumala ei hylkää, ihminen itse voi hylätä Jumalan tahdon elämässään, tilalle tulee muut jumalat.

• Anonyymi

2Moos.32:32-33 Jospa nyt antaisit heidän rikoksensa anteeksi! Mutta jos et, niin pyyhi minut pois kirjastasi, johon kirjoitit. Mutta Herra vastasi Moosekselle: Joka on tehnyt syntiä minua vastaan, sen minä pyyhin pois kirjastani. Ps.69:29

• Anonyymi

Ilm.17:8 Biblia (1776) Peto, jonkas näit, on ollut ja ei ole, se on syvyydestä tuleva ylös ja on kadotukseen menevä: ja ne, jotka maan päällä asuvat, (joidenka nimet ei ole elämän kirjassa maailman alusta kirjoitetut,) ihmettelevät, kuin he näkivät pedon, joka oli ja ei ole, vaikka kuitenkin on.

• Anonyymi

Jer.3:6-7 Ja Herra sanoi minulle kuningas Joosian päivänä: Oletko nähnyt, mitä tuo luopiovaimo, Israel on tehnyt? Hän kuljeskeli kaikkialla korkeilla vuorilla ja kaikkien viheriäin puitten alla ja harjoitti siellä haureutta. Ja minä sanoin, sittenkuin hän oli kaiken tämän tehnyt: Palaja minun tyköni. Mutta hän ei palannut. Ja hänen sisarensa Juuda, tuo uskoton, näki sen. Jer.3:11 Ja Herra sanoi minulle: Luopiovaimo Israel on osoittautunut vanhurskaammaksi kuin Juuda, tuo uskoton.

• Anonyymi

Tätä en ymmärrä, miksi meille on annettu vapaa tahto, vaikka meillä ei periaatteessa ole vapaata tahtoa. Ja miksi Jumala loi meidät ja antoi käskyn lisääntyä, vaikka Hän tiesi että synti tulisi maailmaan ja suurin osa ihmisistä joutuisi kadotukseen.

• Anonyymi

Tässä Paavalin vastaus:

14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
        15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan".
        16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
        17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä".
        18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
        19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
        20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
        21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?
        22 Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön,
        23 ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?
        24 Ja sellaisiksi hän myös on kutsunut meidät, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös pakanoista,
        25 niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.
        26 Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi."
        27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.
        28 Sillä sanansa on Herra toteuttava maan päällä lopullisesti ja rutosti."

Tässä se ydin:

20 Niinpä niin, oi ihminen, mutta mikä sinä olet riitelemään Jumalaa vastaan? Ei kaiketi tehty sano tekijälleen: "Miksi minusta tällaisen teit?"
        21 Vai eikö savenvalajalla ole valta tehdä samasta savensa seoksesta toinen astia jaloa, toinen halpaa käyttöä varten?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä Paavalin vastaus:

14 Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se!
        15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan".
        16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
        17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä".
        18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
        19 Sinä kaiketi sanot minulle: "Miksi hän sitten vielä soimaa? Sillä kuka voi vastustaa hänen tahtoansa?"
        22 Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön,
        23 ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?
        24 Ja sellaisiksi hän myös on kutsunut meidät, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös pakanoista,
        25 niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.
        26 Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi."
        27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.
        28 Sillä sanansa on Herra toteuttava maan päällä lopullisesti ja rutosti."

Tässä se ydin:

Paavalin vastaus tulee kylläkin tuon jakson - joka alkaa 1. luvusta ja jatkuu aina 11. lukuun, joten sitä ei pidä mennä katkaisemaan väliltä - lopulla ja se kuuluu: "Jumala on saattanut KAIKKI tottelemattomuuteen, jotta Hän KAIKKIA armahtaisi." TUO on Paavalin vastaus. Tarinaa ei saa mennä katkaisemaan keskeltä vaan se tulee lukea loppuun saakka, kun kerta Paavalikaan ei katkaise sitä tuohon siteeraamasi kohtaan.. Ja lukekaapa, mitä Paavali tuon ihmeellisen julistuksensa päätteeksi toteaa VÄLITTÖMÄSTI niille nurkujille, jotka alkavat heti valittaa, koska mielestään tietävät nämä asiat mielestän paremmin kuin Jumala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin vastaus tulee kylläkin tuon jakson - joka alkaa 1. luvusta ja jatkuu aina 11. lukuun, joten sitä ei pidä mennä katkaisemaan väliltä - lopulla ja se kuuluu: "Jumala on saattanut KAIKKI tottelemattomuuteen, jotta Hän KAIKKIA armahtaisi." TUO on Paavalin vastaus. Tarinaa ei saa mennä katkaisemaan keskeltä vaan se tulee lukea loppuun saakka, kun kerta Paavalikaan ei katkaise sitä tuohon siteeraamasi kohtaan.. Ja lukekaapa, mitä Paavali tuon ihmeellisen julistuksensa päätteeksi toteaa VÄLITTÖMÄSTI niille nurkujille, jotka alkavat heti valittaa, koska mielestään tietävät nämä asiat mielestän paremmin kuin Jumala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sempä tähden vapaa tahto on huono asia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sempä tähden vapaa tahto on huono asia.

Eli Jumala on siis paha ?

Ihminen itse ei ole paha, vaan Luoja, eli Jumala siis on kaiken pahan alku ja juuri ?

Sitäkö haluat sanoa ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Loputon on vapaasen tahtonsa rakastuneen ihmisen rakkaus. Kun ihminen on noussut Vapaa tahto -nimisen vuoren korkeimmalle huipulle, hän on tullut mielestään "umalan kaltaiseksi" niin kuin Lucifer konsanaan.
        Vaikka tämä harha on väkevä, sille on jatkuvasti tarjolla lääke: Paavalin roomlaiskirjeen 7. luku ja Paavalin Kristukselta saama evankeliumi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Loputon on vapaasen tahtonsa rakastuneen ihmisen rakkaus. Kun ihminen on noussut Vapaa tahto -nimisen vuoren korkeimmalle huipulle, hän on tullut mielestään "umalan kaltaiseksi" niin kuin Lucifer konsanaan.
        Vaikka tämä harha on väkevä, sille on jatkuvasti tarjolla lääke: Paavalin roomlaiskirjeen 7. luku ja Paavalin Kristukselta saama evankeliumi.

Mitä oikein sekoilet ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä oikein sekoilet ?

Jos et ymmärrä normaalia kirjoitusta, se on sinun häpeäsi, ei minun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos et ymmärrä normaalia kirjoitusta, se on sinun häpeäsi, ei minun.

Sinä kehittelet omassa päässäsi jotain ihme juttuja !

Ja sellaisestako sinun pään sisäisistä sekoiluista pitäisi toisen jotain ymmärtää ?

Siis tämä on vain ja ainoastaan sinun oman pääsi tuotosta eli "tajunnan vrtaasi", jossa leijut omissa "atmosfääriessäsi", sekö muiden pitäisi ymmärtää ?

" Kun ihminen on noussut Vapaa tahto -nimisen vuoren korkeimmalle huipulle, hän on tullut mielestään "umalan kaltaiseksi" niin kuin Lucifer konsanaan. "

Mikään tuosta ei pidä ainakaan minun kohdallani paikkansa, joten ihan on sekavaa huttua !!!

Minun ei tarvitse tässä kohtaa hävetä, vaan sinun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä kehittelet omassa päässäsi jotain ihme juttuja !

Ja sellaisestako sinun pään sisäisistä sekoiluista pitäisi toisen jotain ymmärtää ?

Siis tämä on vain ja ainoastaan sinun oman pääsi tuotosta eli "tajunnan vrtaasi", jossa leijut omissa "atmosfääriessäsi", sekö muiden pitäisi ymmärtää ?

" Kun ihminen on noussut Vapaa tahto -nimisen vuoren korkeimmalle huipulle, hän on tullut mielestään "umalan kaltaiseksi" niin kuin Lucifer konsanaan. "

Mikään tuosta ei pidä ainakaan minun kohdallani paikkansa, joten ihan on sekavaa huttua !!!

Minun ei tarvitse tässä kohtaa hävetä, vaan sinun.

Missä ne kolme raamatunpaikkaa viipyy? Pää kiinni, kunnes sinulla on esittää ne. Kun asia valkenee sinulle, tajuat, että ns. vapaa tahto on suuruudenhullu harhakuvitelma. Lue room. 7 ja ota opiksesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä ne kolme raamatunpaikkaa viipyy? Pää kiinni, kunnes sinulla on esittää ne. Kun asia valkenee sinulle, tajuat, että ns. vapaa tahto on suuruudenhullu harhakuvitelma. Lue room. 7 ja ota opiksesi.

Herää jo harhoistasi.

Jos Raamattua pitää tutkia siten, että on löydyttävä 3 Raamatunpaikkaa, tai asia ei ole tosi, niin silloin ei paljon jää jäljelle koko uskosta / Raamatusta.

Mistä ihmeestä sinä olet saanut tuollaisen päähäsi, että 3 Raamatun paikka pitää aina löytää ???

Lisäksi:

Room 7 ei puhu ihmisen vapaasta tahdosta, eikä siten todista sitä vastaan, vaan kertoo Hengellisestä elämästä syvällisemmin, eli Hengellisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herää jo harhoistasi.

Jos Raamattua pitää tutkia siten, että on löydyttävä 3 Raamatunpaikkaa, tai asia ei ole tosi, niin silloin ei paljon jää jäljelle koko uskosta / Raamatusta.

Mistä ihmeestä sinä olet saanut tuollaisen päähäsi, että 3 Raamatun paikka pitää aina löytää ???

Lisäksi:

Room 7 ei puhu ihmisen vapaasta tahdosta, eikä siten todista sitä vastaan, vaan kertoo Hengellisestä elämästä syvällisemmin, eli Hengellisesti.

Jos väität ihmisellä olevan vapaa tahto, niin kyllä sinun uskovana pitää kyetä perustelemaan asia Raamatulla. Ollaanhan sentään aivan peruskysymysten äärellä. On helppoa saarnata ihmisen omaa ratkaisua, mutta onko se Raamatun mukaista? Mielestäni kyse on järkeisopista, jolle ei Raamatussa löydy perustetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos väität ihmisellä olevan vapaa tahto, niin kyllä sinun uskovana pitää kyetä perustelemaan asia Raamatulla. Ollaanhan sentään aivan peruskysymysten äärellä. On helppoa saarnata ihmisen omaa ratkaisua, mutta onko se Raamatun mukaista? Mielestäni kyse on järkeisopista, jolle ei Raamatussa löydy perustetta.

Etkö oikeasti tajua sitä, että eihän Oikeamielinen Jumala voisi tuomita ihmisiä, jos heillä ei olisi vapaata tahtoa valita pelastuksen ja kadotuksen välillä !

Raamattu toistaa tätä samaa asiaa monen mionta kertaa, eli "tehkää parannus" !

Tämän jo pitäisi sinulle riittää !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä vielä jäin ihmettelemään, että millainen Jumalakuva sinulla oikein on ?

Siis jos Jumala ei anna edes mahdollisuutta pelastua isolle osalle ihmisiä !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö oikeasti tajua sitä, että eihän Oikeamielinen Jumala voisi tuomita ihmisiä, jos heillä ei olisi vapaata tahtoa valita pelastuksen ja kadotuksen välillä !

Raamattu toistaa tätä samaa asiaa monen mionta kertaa, eli "tehkää parannus" !

Tämän jo pitäisi sinulle riittää !

Etkö oikeasti tajua, että Jumala on määäränyt KAIKKI tottelemattomuuteen, jotta Hän KAIKKIA armahtaisi. Ja sinä sen kun länkytät tuota täysin Raamatulle vierasta oppiasivapaasta tahdosta kuin joku monomaaninen imaami. Tule järkiisi.

• Anonyymi

Joh.15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. 2Kor.3:5 ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikään kuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta, Hebr.13:21 hän tehköön teidät kykeneviksi kaikkeen hyvään, voidaksemme toteuttaa hänen tahtonsa, ja vaikuttakoon teissä sen, mikä on hänelle otollista, Jeesuksen Kristuksen kautta; hänelle kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen. Fil.2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi. Saarn.2:25 Sillä kuka voi syödä ja kuka nauttia ilman minua?

• Anonyymi

Aina ei ole helppoa uskoa että varmasti pääsee taivaaseen. Epäilykset ja pelot hiipii mieleen. 🙏

• Anonyymi

Selfmade-uskonratkaisut ja pelastusrukoukset ovat hellareiden hölynpölyä. Että Jumala muuttaisi mielensä ihmisen pelastussuunnitelmasta, kunhan ihminen on ensin muuttanut oman mielensä ja päättänyt " pelastautua ". Selvä looginen harha, joka tekee Jumalasta takinkääntäjän. Ja joka näin ollen, ei olisikaan enää kaikkitietävä ja kaukaa viisas.

• Anonyymi

Kaikessa on ongelmansa. Periluterilainen kasteen armo on yhtälailla reikäinen. Joskus takavuosina amerikkalainen evankelista kutsui evankelisluterilaisessa kirkossa nuoria ihmisiä eteen tekemään parannusta ja ottamasn Jeesus vastaan. Luterilsisen seurakunnan pastori meni paniikkin ja ryhtyi hätistelemään sankoin joukoin pelastusta vastaanottamaan saapuvia nuoria. ”Ei teidän tarvitse tulla, teidät on lapsena kastettu!”

No niin, Hän paaduttaa kenet tahtoo ja pelastaa kenet tahtoo. Kun se armo sitten kohtaa ihmistä ei hän voi jäädä toimettomaksi. Usko ilman tekoja on kuollut, kirjoittaa Jaakob. Usko näin ollen vaatii vastaanottamista. Loppujen lopuksi helluntailainen ratkaisukeskeisyys ja luterilainen kasteen armo ovat samalla tavalla heikkoja esityksiä. Pahimmillaan luonnevikainen ihminen jatkaa, metodista riippumatta, synnissä rypemistä ja olettaa saavansa kaiken armosta anteeksi. Siinä tapauksessa ei tule koskaan tapahtumaan kasvamista kohti Kristuksen kaltaisuutta. Oppikaa minusta, minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltäni, sanoi Jeesus Kristus.

• Anonyymi

Hyviä havaintoja. Loppuviimein aina dogmaattisuus tappaa rakkauden, joka on se perusidea. Uskonjärjestelmät ei kanna ja taivaanportilla voi olla yllätys mikä ratkaisi ja mikä oli vähemmän tärkeää.

• Anonyymi

Ei voi, sillä se ei ole menetys.
      Mutta voit saavuttaa aivan uskomattoman olotilan, tietoisuuden.

• Anonyymi

Ihmisen rikkinäisyys ajaa helposti syntiin, haetaan tyydytystä pahaan oloon. Kannattaisi etsiä Jumalaa ja Raamattu sanoo, täyttykää Hengellä niin ette lihan himoa täytä.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      148
      8168
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      32
      3260
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      404
      2415
    4. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      29
      2002
    5. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      289
      1885
    6. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      168
      1789
    7. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      20
      1650
    8. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      24
      1495
    9. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      22
      1293
    10. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1279
    Aihe