Millainen on hyvä CV?

Anonyymi

Viimeinen CV.ni on hiottu ammattikorkeakoulussa. Asiakirjastandardin mukaan tehdyssä kahden A4:n pituisessa CV:ssä jokainen marginaali, fonttikoko, sarkaimen paikka oli tarkkaan määrätty ja kas kun ei painomustekin ole määritelty jossain EU-direktiivissä.

Nyt olen TE-toimiston kurssilla, jossa neuvotaan käytettävän Wordin ja Canvasin kaltaisia valmismalleja, jotka näyttää mainoslehtiseltä ja ovat vain yhden sivun pituisia. Ansioluettelo on sitten erikseen tuo aiemmin mainittu asiakirjastandardi CV.

Ymmärrän kyllä tuon mainoslehtisen idean, että kaikki tieto on helposti luettavissa, mutta kaipaisin muiden mielipiteitä siitä, kumpi on loppupeleissä parempi CV? Mitä olen CV:n aiemmin tehnyt eri koulutusten yhteydessä, niin on painotettu, ettei CV saa missään nimessä olla mitään muuta kun tuo asiallinen asiakirjastandardi eikä niissä saa käyttää mitään Comic Sansia tai väriviivoja, joista taas nuo valmismallit koostuu.

Kumpaa te itse suosisitte? Kunpa linjoilla olisi joku rekrytointia ammatikseen tekevä, joka voisi antaa vähän vinkkejä?

3

394

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

paras CV on sellainen millä saat itsesi myytyä tehokkaasti työnantajalle.
      Onko CV standardien mukaan asemoitu vai onko mainoslehden näköinen on epäolennaista. Jos haet julkishallintoon silloin srtandardien mukaan tehdyt dokumentit on se tapa. Yksityissektorille haettaessa vain se merkitsee että saat itsesi myydyksi. Mieti mihin olet hakemassa ja sen mukaan rakennat ansioluettelosi, resumesi, CV:si ja muut dokumentit.

• Anonyymi

Ei tarvitse olla kuin palkkapyyntö tes-minimi niin löytyy töitä.

• Anonyymi

Tähän ei ole mitään yleissääntöä. Riippuu täysin minne haet töihin. Jos haet hyvin konservatiiviseen asianajotoimistoon, kannattaa tehdä tasan asiakirjastandardin mukaan. Jos taasen haet viestintähommiin, kannattaa tehdä värikäs ja mainosmainen. Riippuu siis paikasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      87
      3982
    2. 54
      3303
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      160
      3022
    4. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      62
      2961
    5. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      77
      2464
    6. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2296
    7. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      25
      1984
    8. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      62
      1961
    9. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      167
      1942
    10. Kaivattusi ominaistuoksu?

Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      93
      1348
    Aihe