JUOKSU VS. REIPAS KÄVELY?

Kumpikos?

Kumpii tehokkaampaa reisien ja perseen läskejä vastaan? Reippaalla kävelyllä tarkoitan todellakin mahdollisimman nopeaa kävelyä.

10

1435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttaa takuulla

Jaksaa huomattavasti pitempään ja on näinollen tehokkaampaa.

• Sauvakävelijä

Reippaan kävelyn on todettu olevan yhtä tehokas keino painonpudotuksen kannalta. Tehokkuutta saa lisää kaksinkertaisesti kun ottaa sauvat mukaan. Vähintään tunnin lenkki kerrallaan niin kyllä läskit lähtee.

• nopeasti?

Kuinkas nopeasti ne sitten lähtee tai sinulta lähti? Onko luvassa tuloksia jo ennen kesää? Käyn salilla joka toinen pv (kahden tunnin) ja sitten joka toinen pv 50-60min lenkki.

• neppari

Kyllä juoksu on tehokkaampaa! Kuluttaa enemmän kaloreita, polttaa enemmän rasvaa, kohottaa kuntoakin paremmin. OMan kokemukseni perusteella sanoisin että pers/reisiläskit lähti oikeasti palamaan vasta siinä vaiheessa kun vaihdoin kävelyn juoksuun. Joten suosittelen juoksua ennemmin, ellet sitten ole joku sauvakävelyyn mieltynyt eläkeläismummeli.

• jos..

Entäs jos ei jaksa juosta niin kauaa, kuin kävelisi? Onko silloinkin tulokset parempia, jos esim kävelisi tunnin ja juoksisi vain puoli tuntia? Itselläni kun keuhkot on hirmu huonossa kunnossa... köh köh..

• kuultunähtytehty

Eipä nyt aivan noin.
        Paskapuhetta kyllä.
        Ensinnäki tietynlainen liikunta ei vähennä juuris tietystä kohdasta läskia.
        Siis et voi treenata ostos-tv:n vatsavehkeellä ja odottavan sen juuri polttavan rasvaa vatsasta.
        Jokainen asiantuntija sanoo saman sinulle, itse olen käyny sellaset 2 vuotta salilla, tullu kyllä rasva-asiat hyvin selviksi.
        Tietysti kymmenen 10s juoksua polttaa paljon enemmän rasvaa, kuin 10s kävelyä.
        Mutta kun laittaa lujaa menemään, niin ei sitä kyllä jaksa juosta paria minuuttia pidempään.
        Jos olet lihava, niin et jaksa juosta kauhean pitkään.
        Sanotaan että juokset 2 minuuttia 14km/h vauhtia, niin kulutat noin 30kcal mikäli painat n. 60 kiloa.
        Mutta sen jälkeen olet aika lopussa.
        Jos juoksulla meinataan hölkkää, niin asia on hiukkasen eri.
        Itse jaksa hölkätä todella verkkaista tahtia n.8km/h sellasen 90 minuuttia, mikä kyllä pistää 100kg painavan miehen aika kypsäks.
        Tällänen 90 minuutin verkkanen hölkkä kuluttais noin 750kcal 60 kiloiselta ihmiseltä.

Seuraavassa on loistava apuväline kulutuksen mittailuun:
        http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/energycosts.pl?session_id=fbcb731cc9d7fd37c4128d3d449d2c89

Tässä yleishyödyllinen linkki:
        http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/index.pl?language_id=1

• enpä taida...
        kuultunähtytehty kirjoitti:

Eipä nyt aivan noin.
        Paskapuhetta kyllä.
        Ensinnäki tietynlainen liikunta ei vähennä juuris tietystä kohdasta läskia.
        Siis et voi treenata ostos-tv:n vatsavehkeellä ja odottavan sen juuri polttavan rasvaa vatsasta.
        Jokainen asiantuntija sanoo saman sinulle, itse olen käyny sellaset 2 vuotta salilla, tullu kyllä rasva-asiat hyvin selviksi.
        Tietysti kymmenen 10s juoksua polttaa paljon enemmän rasvaa, kuin 10s kävelyä.
        Mutta kun laittaa lujaa menemään, niin ei sitä kyllä jaksa juosta paria minuuttia pidempään.
        Jos olet lihava, niin et jaksa juosta kauhean pitkään.
        Sanotaan että juokset 2 minuuttia 14km/h vauhtia, niin kulutat noin 30kcal mikäli painat n. 60 kiloa.
        Mutta sen jälkeen olet aika lopussa.
        Jos juoksulla meinataan hölkkää, niin asia on hiukkasen eri.
        Itse jaksa hölkätä todella verkkaista tahtia n.8km/h sellasen 90 minuuttia, mikä kyllä pistää 100kg painavan miehen aika kypsäks.
        Tällänen 90 minuutin verkkanen hölkkä kuluttais noin 750kcal 60 kiloiselta ihmiseltä.

Seuraavassa on loistava apuväline kulutuksen mittailuun:
        http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/energycosts.pl?session_id=fbcb731cc9d7fd37c4128d3d449d2c89

Tässä yleishyödyllinen linkki:
        http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/index.pl?language_id=1

En sanoisi olevani lihava. On vain mennyt niin kovin hermot takareisiin ja perseeseen. Niistä en saa läskiä pois sitten millään (ja hyi kauhea, selluliittiäkin on :( ) Käyn salilla 3-4krt/vk, mutta olen huomannut, ettei se noihin jäljellä oleviin läskeihin auta (kun en viitsi vetää pitkiä sarjoja pienillä painoilla, tylsää) ja siksipä olen aloitellut tätä aerobista liikuntaharrastusta..
        Täytyy varmaan tota lenkkeilyä aloitella ensin vain reippaalla kävelyllä ja sitten pistää juoksuksi kun keuhkotkin sen kestävät (entinen tupakoitsija..)

• ...

Viimeisimpien tutkimusten mukaan reipas kavely vs. juoksu polttavat samn verran kaloreita.
      Kavely ei rasita niin paljon polvia kuin juokseminen. Joten kumpi tahaansa tuntuu paremmalta niin senkuin vaan!

• juusto kuu

juoksu kuluttaa enemmän kaloreit tunnissa eli jos aiot juosta tunnin tai kävellä tunnin nii ohan se selvä että valitset juoksun
      mut jos vertaat samaa matkaa eli vaikka 5 kilsaa niin tuliskos siitä tunti kävelyä tai vaiks 25 min hölkkää... silloin voi mennä ihan tasoihin... mieluummin sit vaiks kävelyä

eiks sitä suositellakki et liikunta kestäis noin tunnin ni se olis tietsä tehokasta eli aina se tunti liikuntaa ja sellasel teholla et hengästyis ja tulis hikiki

• nasutin

Mä olen alotellu sillai ihan rauhallisesti tuon hölkän. Ihan sitä mukaa kun kunto kestää... Ensiks kävelin 40min. reipasta kävellyy. Sit hankin sauvat ja lähdin niitä ulkoiluttamaan. Ja kun kunto kasvoi niin rupesin hölkkäämään ylä ja alamäet. Ja kunnon kasvaessa hölkkä matkat on muuttunut pidemmäksi ja eiköhän kunto ole kohta sellainen että uskallan pistää juoksuksi... Elikkä musta on järkevin että ensin kohottaa kuntoa ja sitä mukaa lisää rasitusta... Näin ainakin mulla toiminut ja peppu pienentynyt siinä sivussa. =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3412
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2887
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2589
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1331
    Aihe