miks me eletään

Anonyymi

moi tai joo onko itsetuhosuudelle ikärajaa, ite oon 13 ja oon ollu itsetuhonen varmaan vuoden olin kesällä ilonen mutta koulut alko stressi tuli ja sain huonoi uutisia koulu kusi ja mua alko ahistaan enemmän ja enemmmän. äitin kaa ollaan alettu riiteleen joten mulle sanotaan monesti aika pahasti myös kotona mut en mä välitä niin on tehty aina. Enkä mää oikeen puhu kellekkään siitä miltä musta tuntuu ku mun mielestä ketään ei kiinnosta tai maailmassa on isompiakin ongelmia. kyl mää ajattelen et jos kertoisin jollekki aikuselle mut en haluu pelkään mun vanhempie reaktiota, sanoisko ne mua pettymykseksi vai tukisko ne mua.

mun pää ei toimi ja itken itteni uneen melkeen seittemän kertaa viikossa

2

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jaa.. Minun viesteni kai likkien takia poistettiin. Kirjoitin sinulle paljonkin asiaa, mutta koska ne poistetaan täällä automaattisesti niin en voi muuta sanoa kuin..
      Kannattaa käydä keskustelemassa terveydenhoitajalle asioista.

      Ja voisit kokeilla kysyä apua ja neuvoa sekaisin247 chatistä. En pysty tosiaan linkkejä suoraan antamaan kun näemmä hyvää tarkottavat viestit ei täälle sne takia pysy.

      Nuortennetti on kanssa yksi hyvä paikka mistä saa apua.
      Toivottvasti sinulle löytyy joku aikuinen jolla on taitoa ja tietoa auttaa näissä asioissa. Ihan aitoja tunteita ne on ja hyvä pyytä osaavalta, perheenulkopuoliselta, aikuiselta apua. Aluksi jännittää ja pelottaa, mutta kun alun ylipääsee niin alkaa voimaan pikkuhiljaa hyvin.

    • Anonyymi

      Kun Koulu alkaa ahdistaa ja vanhemmat ei ymmärtäisi, niin siitä pitää jutella kouluterkkarin tai psykologin kanssa ja pitää kertoa sitten myös rehellisesti mitkä asiat ja tilnateet ahistaa vaikka se tuntuisi itsestä nololtakin. Koska vain siten saat juuri sitä apua mitä kaipaatkin... Älä yritä esittää hänelle hyvin pärjäävää, koska silloin ei apua voi kohdistaa oikein. Sitten voit jutellessa kertoa yksityiskohtaisemmin mitä ajattelit ja tunsit niissä tilanteissa jotka ahdistivat.

      Itse aikoinani esitin vain reipasta joten en saanut ongelmiin ja ahdistukseen apua. Siihen aikaan ei edes puhuttu missään mistään paniikki tai ahdistushäiriöistä. Vanhemmat ei olisi myöskään alkaneet ymmärtämään vaan olisivat heikkoudeksi sanoneet. Niin paljon paremmin olisi asiat menneet jos olisin saanut apua ahdistuksiin. Annoin tämmöisen pikkuasian vaikuttaa mm. valintoihini ammateista yms. Hae apua! Olet niin nuorikin että voit häpeämättä kertoa psykologille aivan kaiken ja tulet saamaan apua. Muuten ahdistus jatkuu ja alkaa vaikuttaa elämääsi ja käsitykseen itsestäsi. Mutta väliaikainen tasapainottomuus ei määritä sinua ihmisenä vaikka jotkut ilkeämieliset voivat sitä yrittääkin hyväksikäyttää kiusaamalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 178
      1903
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1353
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1164
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1085
    Aihe