Onko luvallista

Anonyymi

Saako koira haukkua tauotta asunnossa koko päivän? Ihanaa olla vuorotyötä tekevä ihminen, kun yövuoron jälkeen joutuu kuuntelemaan tauotonta koiranhaukkua seinän takaa. Meinaa jo hermot mennä. Ja eipä tuo ole herkkua vapaapäivän rattonakaan!

178

3686

    Vastaukset

    • Anonyymi

      Jokuhan vei Rovaniemellä tälläisen koiran haukkumis jutun käräjille ja hävisi....Et satu siitä tietämään mitään?

      • Anonyymi

        joo aika ikävä juttuhan tuo on mutta ihmettelen kovasti miksi ei koiran omistaja muuta sellaiseen taloon missä koirat saa möykätä


      • Anonyymi

        taitaa olla isännöitsijän ystävä jos ei saada kuriin haukkujan isäntää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo aika ikävä juttuhan tuo on mutta ihmettelen kovasti miksi ei koiran omistaja muuta sellaiseen taloon missä koirat saa möykätä

        Riippuu asuko omassa talossa vai taloyh t iössä

        Omassa ei kait häiritse mutta kerrostalossa jos ei o ma. alokokonaan niin isännöitsijä tietää.

        Kysyppä sil y ä


      • Anonyymi

        Mee töihin nii ei haukku häiritse.. Vituttaa kotona makaavat pummit joilla on aikaa valittaa jostain metelistä tai sit ostat korvatulpat


      • Anonyymi

        tää ei ole Rolhossa vaan Oulussa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        taitaa olla isännöitsijän ystävä jos ei saada kuriin haukkujan isäntää?

        isännöitsijä ei saa kuriin tätä akkaa


      • Anonyymi

        tiijän tiijän, tämä ämmä on ite puh.joht.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        taitaa olla isännöitsijän ystävä jos ei saada kuriin haukkujan isäntää?

        isännöitsijä pelkää koiria ja akkaa


    • Anonyymi

      Teoria: Olet stressaantunut vuorotyötä tekevä hoitaja joka inhoaa naapurin haukkuvaa koiraa, tupakoitsijoita ja lihavia?

      #aikaleimat

      • Anonyymi

        Ja yh äitejä ja Sossupummeja.


      • Anonyymi

        Minä inhoon lihavilaikoja typakoivia hoitajia
        Jotja haisee tupaklle ja hielle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä inhoon lihavilaikoja typakoivia hoitajia
        Jotja haisee tupaklle ja hielle

        Jäikö sulta koulut käymättä vai onko sinulla noin paha lu ki hä rö ? :D


    • Anonyymi

      Asiastahan voisi kertoa koiran omistajalle, jollet ole jo näin tehnyt. Haukkumisesta ei välttämättä ole tietoa, eiköhän omistaja ole halukas asialle jotain tekemään.

      • Anonyymi

        Kyllä koiran haukkuminen on laillista ja lajille tyypillinen ominaisuus.Laita pää tyynyn alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä koiran haukkuminen on laillista ja lajille tyypillinen ominaisuus.Laita pää tyynyn alle.

        Jos kuuntelet seinän takaa kuuluvaa koiran haukkua päivittäin jatkuvana niin kyllä sinunkin mielipiteesi taatusti muuttuu, on se niin stressaavaa, kun tauotonta ja kovaäänistä.
        Kuuluu muuten pihalle saakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kuuntelet seinän takaa kuuluvaa koiran haukkua päivittäin jatkuvana niin kyllä sinunkin mielipiteesi taatusti muuttuu, on se niin stressaavaa, kun tauotonta ja kovaäänistä.
        Kuuluu muuten pihalle saakka.

        Menet itku kurkussa kertomaan tilanteestasi, niin eiköhän se helly. Koita parantaa suhdetta naapuriin, niin ehkä kuuntelee paremmin. Anna sille joku lahja tai tee palvelus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kuuntelet seinän takaa kuuluvaa koiran haukkua päivittäin jatkuvana niin kyllä sinunkin mielipiteesi taatusti muuttuu, on se niin stressaavaa, kun tauotonta ja kovaäänistä.
        Kuuluu muuten pihalle saakka.

        Ei niinkään stressaavaa kuin naspurin jokaöinen mölinä jota ees poliisi saa loppumaan ja taloyhtiö ei välitä.


      • Anonyymi

        en nyt oikein tuohon mene väittämään juuta eikä jaata mutta se kyllä monestikin koiran omistajasta johtuu aika paljon ja jotkut oikein tahallaan haluaa että koira haukkuu että naapuri häirintyisi ja saisi kinan aikaiseksi niin se on minusta tyhmää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä koiran haukkuminen on laillista ja lajille tyypillinen ominaisuus.Laita pää tyynyn alle.

        Kyllä sinä olet nyt tässä asiassa niin ulkopuolinen henkilö niin et voi sanoa että mitkä ovat kriteerit asiassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kuuntelet seinän takaa kuuluvaa koiran haukkua päivittäin jatkuvana niin kyllä sinunkin mielipiteesi taatusti muuttuu, on se niin stressaavaa, kun tauotonta ja kovaäänistä.
        Kuuluu muuten pihalle saakka.

        nyt tuli ihan oikeeta tekstiä HYVÄ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä koiran haukkuminen on laillista ja lajille tyypillinen ominaisuus.Laita pää tyynyn alle.

        joo.joo mut miten koira haukkuu onko se omistajan silmän alla tarkoitan tällä sanonnalla sitä että onko omistaja kotosalla ja riippuu mitä koira haukkuu koko ajan vai sattumoisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä koiran haukkuminen on laillista ja lajille tyypillinen ominaisuus.Laita pää tyynyn alle.

        Minun koira laittoi koiran haukkumisesta valittajalla Hauhauhauhauhau terveisiä, me koirat haukumme jos on jotain oikein haukuttavaa.Elätkö valittaja siellä kerrostaloasunnossS nuhteetonta elämää ,etkä pidä perjantai älämölöä.Tämä vaan nykyisin elämä Suomessa se verran hyvää ja me kaikesta kiukustutaan ,o,i sit koira,mopo tai naapurillä parempi auto,nykyihmiset vaan liian herkkHipiäistä lajia ,,hauhauhau


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menet itku kurkussa kertomaan tilanteestasi, niin eiköhän se helly. Koita parantaa suhdetta naapuriin, niin ehkä kuuntelee paremmin. Anna sille joku lahja tai tee palvelus.

        anna koiralle suu panta eteen niin pääsetpähän tuosta irti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niinkään stressaavaa kuin naspurin jokaöinen mölinä jota ees poliisi saa loppumaan ja taloyhtiö ei välitä.

        tuo komentti ei ole koira asiaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niinkään stressaavaa kuin naspurin jokaöinen mölinä jota ees poliisi saa loppumaan ja taloyhtiö ei välitä.

        Älämölö sitä kaikkein pahinta melusaastetta kerrostalossa,Jonkun satunnaisen hauskanpidon ymmärtää,mut jatkuva naapureilta kuuluva älämölö raastavaa kuultavaa


      • Anonyymi

        Entiselle naapurille useampikin ihminen huomautti koiran haukunnasta, aivan hirveetä ulinaa ja haukkumista joka kuului läpi (rivi)talon. Viatonhan se koira on eroahdistuksissaan, mut eipä se ämmä asialle mitään tehnyt. Karseeta kuunnella ku kuulosti siltä kuin kidutettu olis. Ja aivan helkkarin ärsyttävää. Onneksi muutti pois, oisko taloyhtiöllä ollu osuutta asiaan?

        Itse kun otin koiran niin naapuri laitto postilaatikkoon lapun että koira jää haukkumaan kun lähdettiin kotoa. Kiitin tiedosta, koulutin koiran ja siihen loppui haukkuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älämölö sitä kaikkein pahinta melusaastetta kerrostalossa,Jonkun satunnaisen hauskanpidon ymmärtää,mut jatkuva naapureilta kuuluva älämölö raastavaa kuultavaa

        Toi on asiaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niinkään stressaavaa kuin naspurin jokaöinen mölinä jota ees poliisi saa loppumaan ja taloyhtiö ei välitä.

        Pakko kysyä, Sairaalakadulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niinkään stressaavaa kuin naspurin jokaöinen mölinä jota ees poliisi saa loppumaan ja taloyhtiö ei välitä.

        Niinpä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älämölö sitä kaikkein pahinta melusaastetta kerrostalossa,Jonkun satunnaisen hauskanpidon ymmärtää,mut jatkuva naapureilta kuuluva älämölö raastavaa kuultavaa

        Maahanmuuttajat...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entiselle naapurille useampikin ihminen huomautti koiran haukunnasta, aivan hirveetä ulinaa ja haukkumista joka kuului läpi (rivi)talon. Viatonhan se koira on eroahdistuksissaan, mut eipä se ämmä asialle mitään tehnyt. Karseeta kuunnella ku kuulosti siltä kuin kidutettu olis. Ja aivan helkkarin ärsyttävää. Onneksi muutti pois, oisko taloyhtiöllä ollu osuutta asiaan?

        Itse kun otin koiran niin naapuri laitto postilaatikkoon lapun että koira jää haukkumaan kun lähdettiin kotoa. Kiitin tiedosta, koulutin koiran ja siihen loppui haukkuminen.

        Itse asuin paikassa missä naapuri sanoi että koira haukkuu 24/7. Koira ulisi kerran pari päivällä muutaman tunnin ajan, kun olin poissa. Pari kertaa yllätin naapurin lapsen soittelevan ovikelloa kun olimme poissa, tulin vieraalla autolla pihaan ja itse näin. Naapuri halusi meidän asunnon tutuilleen.
        Edelleenkin vanhassa paikassa haukkuu joku koira, meidän koiraa on turha syyttää turhasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        anna koiralle suu panta eteen niin pääsetpähän tuosta irti

        Ei suupannalla ole mitään tekeistä haukkumisen kanssa!!!
        Se on vetämistä estävä koulutukseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        anna koiralle suu panta eteen niin pääsetpähän tuosta irti

        Heitä pihalle terästettyjä makupaloja joka puolelle pihaa.

        Mutta älä kerro kenellekkään .

        En sin muutama ja sitten aina joskus
        Uudestaan luultavasti niin laikoja että päästä b ät koiran irti ulos .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kuuntelet seinän takaa kuuluvaa koiran haukkua päivittäin jatkuvana niin kyllä sinunkin mielipiteesi taatusti muuttuu, on se niin stressaavaa, kun tauotonta ja kovaäänistä.
        Kuuluu muuten pihalle saakka.

        Ongelmaan on ratkaisu: korvatulpat ja asiaan suhtautuminen. Ei ole järkevää kuunnella eli keskittyä tietoisesti kuuntelemaan haukuntaa.

        Paljon järkevämpää on saada omat ajatukset omiin juttuihin, ajatuksiin, musiikkiin. Silloin ei haukut häiritse. Nukkua voi huoletta korvatulpat korvissa. Jos tekee työtä, jossa käytetään kuulo- ja hengityssuojaimia, oppii ja sopeutuu niitä käyttämään myös vapaalla. Jos tuntuu ongelmalliselta, asenne ratkaisee. Pitää kyetä sopeutumaan korvatulppiin.

        Minä itse nukuin aluksi ihan raksa kypärä päässä. Kyllä, kypärä päässä. Nykyään on helpompaa pitää vain tulppia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuo komentti ei ole koira asiaa

        Laita korvatulpat, nii ei haittaa, koira on ihmisen paras ystävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menet itku kurkussa kertomaan tilanteestasi, niin eiköhän se helly. Koita parantaa suhdetta naapuriin, niin ehkä kuuntelee paremmin. Anna sille joku lahja tai tee palvelus.

        tuota koirien omistajaa ei uskalla lähestyä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko kysyä, Sairaalakadulla?

        oolun rajukylässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kuuntelet seinän takaa kuuluvaa koiran haukkua päivittäin jatkuvana niin kyllä sinunkin mielipiteesi taatusti muuttuu, on se niin stressaavaa, kun tauotonta ja kovaäänistä.
        Kuuluu muuten pihalle saakka.

        Vie sille piskille terästettyjä lihapullia postiluukusta, jos on, niin eiköhän hiljene, mutta älä ikinä kerro kellekkään, mitä teit,niin voi olla ettet jää kiinni ja joudu linnaan,koska suomen laki on niin perseestä, että melko varmasti eläin menee ihmisen edelle.


    • Anonyymi

      Et sitten uskalla ottaa asiaa esille suoraa naapurin kanssa. Voisi tulla muutos. Täällä kirjoittelemalla asiat eivät yleensä korjaannu.

      • Anonyymi

        Koirien omistajat ovat niin herkkähipiäistä sakkia, että jos menet huomauttamaan jostain niin saat turkasenmoisen haukkuryöpyn päin näköä, että konsteista viimeinen. No jos minun seinän takana koira haukkuis tauotta, sanoisin kyllä omistajalle.

        Jouduin kerran ojentamaan koiran omistaaa ja heti vetaistiin viha-kortti puheeksi. Eihän kukaan koiria vihaa vaan niistä aiheutuvia haittoja kuten kamalaa jätösten määrää tai äänekästä häiritsevää haukkua ja ne EIVÄT OLE KOIRAN VIKA vaan omistajan toiminnan seurausta. Piittaamattomista koirien omistajista ei tykätä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koirien omistajat ovat niin herkkähipiäistä sakkia, että jos menet huomauttamaan jostain niin saat turkasenmoisen haukkuryöpyn päin näköä, että konsteista viimeinen. No jos minun seinän takana koira haukkuis tauotta, sanoisin kyllä omistajalle.

        Jouduin kerran ojentamaan koiran omistaaa ja heti vetaistiin viha-kortti puheeksi. Eihän kukaan koiria vihaa vaan niistä aiheutuvia haittoja kuten kamalaa jätösten määrää tai äänekästä häiritsevää haukkua ja ne EIVÄT OLE KOIRAN VIKA vaan omistajan toiminnan seurausta. Piittaamattomista koirien omistajista ei tykätä!

        joo oikeeta asiaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koirien omistajat ovat niin herkkähipiäistä sakkia, että jos menet huomauttamaan jostain niin saat turkasenmoisen haukkuryöpyn päin näköä, että konsteista viimeinen. No jos minun seinän takana koira haukkuis tauotta, sanoisin kyllä omistajalle.

        Jouduin kerran ojentamaan koiran omistaaa ja heti vetaistiin viha-kortti puheeksi. Eihän kukaan koiria vihaa vaan niistä aiheutuvia haittoja kuten kamalaa jätösten määrää tai äänekästä häiritsevää haukkua ja ne EIVÄT OLE KOIRAN VIKA vaan omistajan toiminnan seurausta. Piittaamattomista koirien omistajista ei tykätä!

        Voihan se koira siellä naapurissa sinulta tuleviin ääniin hermostua ja tulkitsee ne vaaraksi.Nuo mopot,koirat vaan hyviä valituksen aiheita.toisille niitä punaisia vaatteita,mut äänet kuuluu elämään,tuo perjantai älämölö on pahinta mitä seinän takaa voi kuulua,se oikeaa melusaastetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koirien omistajat ovat niin herkkähipiäistä sakkia, että jos menet huomauttamaan jostain niin saat turkasenmoisen haukkuryöpyn päin näköä, että konsteista viimeinen. No jos minun seinän takana koira haukkuis tauotta, sanoisin kyllä omistajalle.

        Jouduin kerran ojentamaan koiran omistaaa ja heti vetaistiin viha-kortti puheeksi. Eihän kukaan koiria vihaa vaan niistä aiheutuvia haittoja kuten kamalaa jätösten määrää tai äänekästä häiritsevää haukkua ja ne EIVÄT OLE KOIRAN VIKA vaan omistajan toiminnan seurausta. Piittaamattomista koirien omistajista ei tykätä!

        isännöitsijä tykkää piittaamattomasta koirien omistajasta


    • Anonyymi

      Ongelma: koiran ääni häiritsee

      Ratkaisu: poista koiran ääni

      Miten: Koirasta lähtevät ääniaallot kantautuvat korviisi. Lisää etäisyyttä tai materiaalin äänen eristävyyttä.

      • Anonyymi

        Koiran äänen saa poistettua paljon helpomminkin, ja pysyvästi.


      • Anonyymi

        ompahan tuokin neuvo mutta jos koita oikein häiritsee niin eikös voisi ajatella sitten niin että koiran omistaja muuttaa pois ja sellaiseen taloon missä on koiran omistajat asuvat on niitä taloja kaupungilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koiran äänen saa poistettua paljon helpomminkin, ja pysyvästi.

        Lähde lätkimään kuokkavieras asunnosta niin sillähän tuo selviää. 112


    • Anonyymi

      Hanki koira ja ala koiraihmiseksi. Alat pitämään koirista ja niiden äänet ei ärsytä enää yhtäpaljon.

      Hanki rakastaja ja oleskele sen luona.

      Iske naapuri.

      • Anonyymi

        Ei ole ihan väärin tintata naapuria


      • Anonyymi

        höpö,höpö jos on kovin sairas niin se ei tarvii mitään haukuntaan kuunella ,juttu on kyllä näin ja se on faktaa tietoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ihan väärin tintata naapuria

        onko se sit parempi putkassa olla


    • Anonyymi

      Ala sie tyttö miun vaimoksi muutat tänne maalle niim ei koirat hauku. Jos kukko kiekuu liian aikaisin niin laitetaan kaula poikki pataan. Sitten nautitaan romanttisella illallisessa kukkoa viinikastiikeessa 😍

      • Anonyymi

        Kukas minulle sitten palkan maksaa? Aina olen ollut työssä ja tykkään siitä. Maalla niitä työpaikkoja ei liioin ole tarjolla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukas minulle sitten palkan maksaa? Aina olen ollut työssä ja tykkään siitä. Maalla niitä työpaikkoja ei liioin ole tarjolla!

        Alat maatalon emmännäksi ja kotiäidiksi 🥰


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukas minulle sitten palkan maksaa? Aina olen ollut työssä ja tykkään siitä. Maalla niitä työpaikkoja ei liioin ole tarjolla!

        Et naimisiinmenoa torpannu vaan ainoastaan maalla asumisen 😜


      • Anonyymi

        Ja mitä sit tehdää, eikö olis aika sunkin ukko kullan järkee käyttää ja vaimon iskee jostain muualta kuin netist


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukas minulle sitten palkan maksaa? Aina olen ollut työssä ja tykkään siitä. Maalla niitä työpaikkoja ei liioin ole tarjolla!

        muuta kaupunkiin jos on noin kova hinku työhön


      • Anonyymi

        mistä maasta tulit tänne?


    • Anonyymi

      Saa. .Eikös haukkuminen olekin koiran virka?

      • Anonyymi

        Haloo! Eitodellakaan tauton haukkuminen ole koiran virka . Terve, hyvinvoiva koira ei hauku jatkuvasti, tunti tolkulla tauotta!!!!!

        Minulla on aina ollut koira ja yksikään niistä ei ole haukkunut, kun vain jos joku vieras tulee meille, metsällä ajossa tai pihaan tulleita poroja.
        Koiralla ei ole kaiki hyvin jos möykkää koko ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haloo! Eitodellakaan tauton haukkuminen ole koiran virka . Terve, hyvinvoiva koira ei hauku jatkuvasti, tunti tolkulla tauotta!!!!!

        Minulla on aina ollut koira ja yksikään niistä ei ole haukkunut, kun vain jos joku vieras tulee meille, metsällä ajossa tai pihaan tulleita poroja.
        Koiralla ei ole kaiki hyvin jos möykkää koko ajan.

        niimpä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niimpä

        Se on niinpä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haloo! Eitodellakaan tauton haukkuminen ole koiran virka . Terve, hyvinvoiva koira ei hauku jatkuvasti, tunti tolkulla tauotta!!!!!

        Minulla on aina ollut koira ja yksikään niistä ei ole haukkunut, kun vain jos joku vieras tulee meille, metsällä ajossa tai pihaan tulleita poroja.
        Koiralla ei ole kaiki hyvin jos möykkää koko ajan.

        olet se narsku naapurin hirmu, joka omistaa koko Sivakan


    • Anonyymi

      Noi turhaa räkyttävät rakit joutais minun puolesta eliminoida,en ymmärrä miksi pitää kerrostaloon hommata tyhjänpäiväne piski joka vaan räkyttämästä päästyäänkin räkyttää.

      • Anonyymi

        Koska koirat on ihania 🐶 Jotkut hommaa koiran ja toiset rääkyvän vauvan.

        Koirahan on ihmisen paras ystävä eikä sinuakaan olisi välttämättä olemassa ilman koiria.


      • Anonyymi

        Ja täksyttäviä kerrostalokyttääjiä ei kerrostaloissa tarvitse olla,hauhauhauhau


      • Anonyymi

        oikein ei siis räkyttäviä mopseja ja sen omistajan täytyy vähän välittää tuosta omasta mopssetaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska koirat on ihania 🐶 Jotkut hommaa koiran ja toiset rääkyvän vauvan.

        Koirahan on ihmisen paras ystävä eikä sinuakaan olisi välttämättä olemassa ilman koiria.

        ei mut mä en voi tajua nitä ihmisii ett ottaa koiran ja eikä huolehdi


    • Anonyymi

      Jos sie et muuta miun luo maalle, niin mie muutan sinun luo kaupunkiin. Myyn traktorin ja maatilan ja ostamme talon jostain rauhalliselta paikalta 😍 Älä enää emmi, kanssani jo lemmi 🥰

      • Anonyymi

        oo yksin lemmittys kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oo yksin lemmittys kanssa

        No sitähä mie tässä haluisinki! 🌹


    • Anonyymi

      Postiluukusta kun täräyttää, niin johan piski hiljenee. Näiden ulvovien rakkien omistajat kun eivät sitä itse koskaan kuule, niin eivät myöskään usko että se kultamussukka siellä ulvoo niin että vuorotyöläisten on mahdotonta nukkua jne.

      • Anonyymi

        Mene päivä töihin jos noin ahdistaa.


    • Anonyymi

      ei saa mitään sääntöä ei tietty ole päiväs-aikaan mutta omistajalle kuuluu huomauttaa jos koira haukkuu ihan koko ajan tai niin pois päin ,pitäisihän sellaisten ihmisten ottaa huomioon sekin juttu jos on koiran omistaja niin mikseivät muuta sellaiseen paikkaan missä on koira-asunto nimittäin sellaisia on. Se muuten naapureita aika paljon häiritsee jos haluaa esim: nukkua aamulla tai haluaa muuten vain olla rauhassa tai on sairas tai muuta sellaista.

      • Anonyymi

        Kerrostaloissa on säännöt päivälläkin. Häiritsevä metelöinti on kielletty myös päivisin, poikkeuksena satunnainen remontointi kunhan siitä ilmoittaa etukäteen isännöitsijälle sekä lapulla asukkaille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrostaloissa on säännöt päivälläkin. Häiritsevä metelöinti on kielletty myös päivisin, poikkeuksena satunnainen remontointi kunhan siitä ilmoittaa etukäteen isännöitsijälle sekä lapulla asukkaille.

        Ei kannata asua kerrostalossa, kun aina ja jokaikisessä kerrostalossa on ongelmia. Huono asuin muoto ja vieläpä niin kallistakin. Hölmöyttä asua ahtaasti urpojen seassa ja aina joku harmittaa.


    • Anonyymi

      Kaikista v*********** on olla aina väsyny!!!! Ei jaksa muuta kun nukkua 😴😴😴

    • Anonyymi

      "Saako koira haukkua tauotta asunnossa koko päivän?" Voi hyvää päivää miten idiootti kysymys! Koira ei hauku koko päivää tahallaan, ei tee sitä kiusatakseen sinua! Onko käynyt pienessä mielessäkään, että haukkuminen on koiralle luontainen toimintatapa. Kuten sinulle esimerkiksi piereskely. Koira haukkuu todennäköisesti eroahdistuksen takia. Omistaja ei joko ole tietoinen asiasta, tai ei vain ole kiinnostunut tekemään asialle mitään.

      Enpä minäkään mitenkään nauti kun yläkerran molopää huudattaa musiikkia yöaikaan tai kakarat tömistelee kuin sata elefanttia. Noille asioille olisi tehtävissä jotain. Molopää oppisi käyttämään kuulokkeita ja ottaisi naapurit huomioon. Ja vanhemmat kieltäisi pilalle lellittyjä pikku kullannuppuja tömistelemästä klo 22 jälkeen. Mutta menepä sanomaan koiralle että hyi sua Musti, ei saa haukkua koko päivää!

      • Anonyymi

        Tää on vähän sama juttu kuin koiranpaskat pihalla. Välinpitämätön omistaja antaa piskin tehdä torttunsa mihin tahansa, eikä vaivaudu keräämään pökäleitä pois. Tämän takia koiraviha kasvaa, ja myrkkylihapullia ilmestyy sinne tänne. Nämä vitun idioootit ei ymmärrä että ei ne pökäleet ole koiran syy! Vaan sen saatanan laiskan omistajan, joka ei kerää jätöksiä pois! Sama juttu tuossa kerrostalossa haukkumisessa. Ei se haukkuminen ole koiran vika. Syy on taas kerran saatanan tyhmässä omistajassa, joka ei tee asialle mitään.


    • Anonyymi

      Aika turhia nuo koiratkin on ylipäätään, samoin kissat ja muut lemmikit... Nälkää nähdään maailmalla ja sit ruokaa syydetään tsiljoonia kiloja kaikenmaailman hamstereiden ja muiden napaan. Toki poliisikoirat, koronakoirat 😂 ja muut hyötyeläimet on asia erikseen... Ja jos nyt ihan ylitsepääsemättömäksi menee haukunta, eikä asia ratkea niin eikö sitä voi jonku makkaranpalan laittaa postiluukusta yllärille 👹

      • Anonyymi

        Koirat tai mitkään lemmikit ei ole turhia. valittavat ihmiset on turhia tai koko ajan huutavat vauvat on turhia ja turhissa remontissa ei ole järkeä. mun naapuri porannut 12 vuotta se vasta paljon ärsyttävämpää on ku koiran haukkuminen vauvan huutaminen on ärsyttävämpää ku koiran haukkuminen ja moni muu asia


    • Anonyymi

      Ton takia justiin sanon että ottakaa lemmikeiksi kasveja eikä melun ja muun saasteen aiheuttajia kuten koirat.

      Meluajat ja sen tyyppiset häiriköt kuuluu omakotitaloihin koirineen ja muineen, eikä häiriköimään naapureita.

      Jos ei voi elää tommosten kanssa, niin teeppä näin; laita isännöitsijälle ja vuokraajalle ilmotus että minä lähden tästä enskuun alussa jos tuo rakki/muu haitta ei hiljene ja häivy justiinsa nyt. Tätä varten on keksitty sähköpannat koirille ja muut kivat vehkeet että menee se turpa kiinni oikeesti. Itse ollut vähällä tehdä todella vakavasti metelöivälle naapurille, mutta kun laitoin lappua postilaatikkoon tarpeeksi, valitin vuokraajalle jne. Niin sitten saatiin rauha ja tuli pyytää anteeksi ja se siitä.

      Tosi vittumaisia on kyllä kaikki häiriköt ongelmineen, olisipa normi ihmisille, lapsiperheille, nuorille, vanhoille sekä häiriköille omat kiinteistönsä omassa kategoriassaan niin tämä homma loppuisi mallikkaasti. Mutta joo laita lappua sille postiluukusta ja valita, ja sitten uhkaa lähtöpasseilla niin vittu että hiljenee nopeesti.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kiitos, olinkin jo unohtanut tämän taidepläjäyksen.


    • Anonyymi

      Kauas on pitkä matka ja odottavan aika on pitkä!

    • Anonyymi

      Valita isännöitsijälle ja pyydä muita naapureita mukaan. Taloyhtiöstä annetaan haukkuvan koiran vuokralla asuvalle omistajalle ensin varoitus ja jos ei hiljene; niin häätö. Myös omistusasunto voidaan ottaa taloyhtiön hallintaan, mutta se on pidempi ja vaikeampi prosessi.

      Jos asut itse vuokralla eikä taloyhtiö puutu meteliin, niin suosittelen vaan muuttamaan pois.

      Jotkut tarmokkaat ja rohkeat ihmiset hiljentävät haukkuvan koiran omatoimisesti esim. postiluukun kautta, mutta et kai täällä kyselisi jos tietäisit tehokkaat konstit.

    • Anonyymi

      Anna naapurille luu vitosta niin koira ymmärtää.

    • Anonyymi

      Ei todellakaan saa haukkua koko päivää, lukee järjestyssäännöissä.

    • Anonyymi

      Koiraihmiset on jokin käsittämätön rotu siihen tulokseen olet tullut vuosikymmenien aikana.

      En tiedä onko heillä jokin geenipula, ääoon vähyys vaiko jokin tunnistamaton muu vaiva, mutta ei heillä näytä olevan ihmiskäsitystä joka ottaisi huomioon ketään muita kanssaeläjiä.
      pikenmminkin h e ihmettelevät jos jokaisella ei ole viheliäistä räkyttäjää narunpäässä-.

    • Anonyymi

      Ei tosiaan tarvi kuunnella! Itse olen soittanut häiriöstä poliisille ja sieltä neuvoivat soittamaan eläinsuojeluun. Täytyyhän koirien päästä ulos asioilleenkin... Itse soitin siinä tilanteessa kun kaksi koiraa ulvoi aamusta iltaan olematta edes minuuttia hiljaa... Omistaja oli pitkät päivät pois ja koirat yksin pimeässä huoneistossa... Ennen tätä olin puhunut itsekin omistajalle. Ei kuulosta kovin hyvin hoidetuilta jos ulvovat joka päivä aamusta iltaan. Ihmiset pitää lemmikeitä niin itsekkäästi, niitä hommataan omaksi iloksi vaikka aikaa ei ole riittävästi aikaa ulkoiluttamiseen.

    • Anonyymi

      Vastaat samalla mitalla kunnes omistaja kyllästyy ja hävityää koiran. Pidä koira haukkuvana aina kun omistajat ovat paikalla ja aina silloin kun heillä yritetään nukkua.

    • Anonyymi

      Ei saa!!!!!isännöitsijän täytyy puuttua siihen eli puhua koiran omistajalle ja jos ei mitään tapahdu pitäisi sen jälkeen asia viedä taloyhtiön hallituksen kokoukseen.Jos koira haukkuu koko pvm joka pv tarkoittaa se kyllä ettei koiralla ole hyvä olla,on ahdistunut ja ikävä jos/kun on yksin siellä.

      • Anonyymi

        Itselläni meni hermot kun naapurin rakkilauma räksytti yötä päivää. Itse laitoin ruohonleikkurin tankin täyteen bensaa klo yksi yöllä ja nykäisin myllyn käyntiin...huom. pakoputki oli ruostunut irti. Tämän yön jälkeen sain nukkua ikkuna auki ,kuunnellen kesäyön linnunlaulua.


    • Anonyymi

      Mun naapurilla kerrostalossa on 5 koiraa. Kopisuttulen väliseinää puupalikalla niin ne innostuu haukkumaan.
      Itse katselen telkkaria kuulokkeet päässä. On mukavaa laittaa vähän vipinää kerrokseen.

    • Anonyymi

      Hei ap.
      Kuten joku tuossa aiemmin sanoikin, niin ota asia puheeksi omistajan kanssa, hän ei välttämättä tiedä asiasta.
      Mun koira ulvoi tai haukkui myös usein kun jäi yksin, ja yritin useita eri asioita jotta ei huutaisi (mm. haukkupanta, radio päälle ettei ainakaan hauku esimerkiksi rapusta tulevia ääniä, namujen piilotus asuntoon ennen lähtöä, jne) valitettavasti nää ei auttaneet. Ymmärrän kyllä jos koiran monen tunnin huuto ärsyttää mutta agressiivisesti siihen ei tule puuttua. Se että joku (idiootti) tuolla kommentoi että hakkaa postiluukkua; älä missään nimessä tee niin, se vaan provosoi koiraa ja varmana saa haukkumaan vielä enemmän. Myös eläinsuojeluun yhteydenotto on aivan liioiteltua ellei se koira siellä huuda joka päivä tyyliin 12 tuntia. Jotkut koirat vaan on niin haukkuherkkiä että haukkuvat vaikka mitä ja jotkut koirat (esimerkiksi omani) huusi yksinäisyyttä; huuto loppui kun sai koirakaverin.
      Lisäksi tällaiset tyypit jotka on valittamassa jos koira huutaa vartin, on täysin idareita. Lyhytkestoista meteliä tulee kerrostalossa asuvan sietää, näin se vaan on.

    • Anonyymi

      todella rasittavaa kuunneltavaa tuo koiran jatkuva haukunta, kokemusta on. ellei omistajalle huomauttaminen auta, hänhän ei välttämättä tiedä että koira haukkuu, tee kirjallinen valitus taloyhtiön hallitukselle. tee listaa milloin ja kuinka kauan kerrallaan koira haukkuu, ja laita se valituksen mukaan. mikäli mahdollista, pyydä valitukseen parin naapurin allekirjoitus, jolloin siitä tulee uskottavampi.

    • Anonyymi

      On käsittämätöntä vastuuttomuutta, kun piittaamattomat ihmiset antavat rakkiensa häiritä toisten kotirauhaa. Kyse on siitä, että ole viitseliäisyyttä kouluttaa sitä leluksi hankittua "häntä".

    • Anonyymi

      Saa haukkua. Hommaa korvatulpat.

      • Anonyymi

        Tommonen koiran räksytys on kyllä rasittavaa. Varsinkin jos omistajalle asiasta sanoo, eikä välitä.

        Ei ihme että noita myrkkymakkaroita viritellään. Harmillisesti vaan ne myrkkyviritelmät ei aina kylmää sitä oikeaa kohdetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tommonen koiran räksytys on kyllä rasittavaa. Varsinkin jos omistajalle asiasta sanoo, eikä välitä.

        Ei ihme että noita myrkkymakkaroita viritellään. Harmillisesti vaan ne myrkkyviritelmät ei aina kylmää sitä oikeaa kohdetta.

        Ihan mieleltään sairashan sitä on jos kokee tarvetta tehdä jotain myrkkyherkkuja. Ei kukaan voi tietää syökö sen koira, kettu vai pikkulapsi. Kannattaa hakea apua kun tuollaisia miettii.


      • Anonyymi

        Joka koiran ottaa,täytyy myös osata koiransa kouluttaa.Kerrostalossa ei voi metelöidä,jos häiritsevää lemmikkiä haluaa pitää,paras etsiä talo syrjäseudulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan mieleltään sairashan sitä on jos kokee tarvetta tehdä jotain myrkkyherkkuja. Ei kukaan voi tietää syökö sen koira, kettu vai pikkulapsi. Kannattaa hakea apua kun tuollaisia miettii.

        Idioottia vanhempia jos antavat pikkukersojensa syödä pihalta/ maasta Tms, tuossa vaiheessa vanhemille pitäisi tehdä jo A-Ö testi, siis suomeksi: Älykkyysosamäärätesti.


    • Anonyymi

      kiellettiin tupakointi kielletään koirien pito kielletään silakan paisto ja hengittäminen

    • Anonyymi

      Aloittajalle ehdotus, ymmärrän yskäsi, koska teen itsekin vuorotöitä ja koska eihän tuo mukavaa ole.

      Koska tuuppaa olemaan niin, että moni koiranomistaja ei tunnu tiedostavan ongelmaa, niin vedä jatkoroikan jatkoksi mahdollisimman lähelle koiranaapuria musiikkilaitteet ja pistä ääntä peliin. Lähde sitten vaikka mökille pariksi yöksi ja katso mitä on tapahtunut.

      Tuntuisi, että musiikki saa soida, jos kerran koirakin saa haukkua rajoittamattomasti.
      Kyllähän musiikin kuuntelu on mukavempaakin.

      • Anonyymi

        Jos koira haukkuu taloyhtiön hiljaisuuden jälkeen, tee joka kerta ilmoitus isännöitsijälle. Yöllä, klo 23, soita joka kerta poliisit ja ilmoita kotirauhan rikkomisesta.

        Jos haukkuu päivät, kannattaa varoe, ettet vahingossa pudota rotanmyrkyllä tai sopivilla lääkkeillä kyllästettyä nakkia postiluukusta. Niinhän ei saisi tehdä.

        Itse asiassa, koirasta riippuen, xylitol pastillitkin voi tehdä tehtävänsä. Laskee koiran verensokeria niin alas, että kuolee. Siinä voi aina vedota pudottaneensa lahjan naapurille, mutta olikin vahingossa vissiin auennut ja koira syönyt jos tulee jälkikyselyä.

        Mun yksi tuttu on kyllä ihan pro näissä häiriöeläinten kotilopetuksissa. Harmi kun on niin kaukana, ettei pysty sitä pyytämään järjestämään asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos koira haukkuu taloyhtiön hiljaisuuden jälkeen, tee joka kerta ilmoitus isännöitsijälle. Yöllä, klo 23, soita joka kerta poliisit ja ilmoita kotirauhan rikkomisesta.

        Jos haukkuu päivät, kannattaa varoe, ettet vahingossa pudota rotanmyrkyllä tai sopivilla lääkkeillä kyllästettyä nakkia postiluukusta. Niinhän ei saisi tehdä.

        Itse asiassa, koirasta riippuen, xylitol pastillitkin voi tehdä tehtävänsä. Laskee koiran verensokeria niin alas, että kuolee. Siinä voi aina vedota pudottaneensa lahjan naapurille, mutta olikin vahingossa vissiin auennut ja koira syönyt jos tulee jälkikyselyä.

        Mun yksi tuttu on kyllä ihan pro näissä häiriöeläinten kotilopetuksissa. Harmi kun on niin kaukana, ettei pysty sitä pyytämään järjestämään asiaa.

        Ainoastaan järjeltään köyhä ehdottaa mitään edellämainituista. Noista saa tarpeen tullen syytteet kotirauhan rikkomisesta, vahingonteosta, pahoinpitelyn yrityksestä, jne. Itse ilmoittaisin tuollaisesta tyypistä poliisille ja sanoisin että sukulaislapsi meinasi syödä sen myrkyn ja lähtisin vaatimaan tuomiota tapon yrityksestä.
        Ja jos tapaisin tyypin tekemästä tuota, pieksisin siinä ja ilmoittaisin että yritti murtautua mun asuntoon. Siinähän selittää poliiseille mitä teki roikkumassa mun postilaatikossa joku myrkkynakki mukanaan, varsinkaan jos se sisältää lääkkeitä tai rotanmyrkkyä; aivan varmasti saisi useamman syytteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos koira haukkuu taloyhtiön hiljaisuuden jälkeen, tee joka kerta ilmoitus isännöitsijälle. Yöllä, klo 23, soita joka kerta poliisit ja ilmoita kotirauhan rikkomisesta.

        Jos haukkuu päivät, kannattaa varoe, ettet vahingossa pudota rotanmyrkyllä tai sopivilla lääkkeillä kyllästettyä nakkia postiluukusta. Niinhän ei saisi tehdä.

        Itse asiassa, koirasta riippuen, xylitol pastillitkin voi tehdä tehtävänsä. Laskee koiran verensokeria niin alas, että kuolee. Siinä voi aina vedota pudottaneensa lahjan naapurille, mutta olikin vahingossa vissiin auennut ja koira syönyt jos tulee jälkikyselyä.

        Mun yksi tuttu on kyllä ihan pro näissä häiriöeläinten kotilopetuksissa. Harmi kun on niin kaukana, ettei pysty sitä pyytämään järjestämään asiaa.

        Sinut tulisi lopettaa ja tuttavasi myös.


    • Anonyymi

      Saa haukkua! Koirat on ihania😍

      • Anonyymi

        kiinassa hyvin maistuu


      • Anonyymi

        Koira on erittäin huonosti koulutettu jos se haukkuu kaiken aikaa Eli omistaja on pääsyyllinen josta voi tehdä ilmoituksen eläinsuojelu viranomaisille Mutta yleensä ne tosiaan lähtee vapaaehtoisesti välttääkseen seuraamuksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koira on erittäin huonosti koulutettu jos se haukkuu kaiken aikaa Eli omistaja on pääsyyllinen josta voi tehdä ilmoituksen eläinsuojelu viranomaisille Mutta yleensä ne tosiaan lähtee vapaaehtoisesti välttääkseen seuraamuksia

        Siis aivan kenestä tahansa voi tehdä eläinsuojeluilmoituksen, ei siihen vaadita mitään tiettyä tekoa.
        Mutta ei ketään tuomita eläinsuojelurikoksesta vaan sen takia että sen koira haukkuu. Sitä varten eläinsuojeluviranomaisen tulee todeta että koira haukkuu koska ei saa ruokaa tai pääse ulos. Ei kaikilla haukkuvilla koirilla ole hätää; koira on laumaeläin ja saattaa haukkua ihan vain siksi ettei lauma ole koossa.


    • Anonyymi

      No ei saa Yleensä kyseinen perhe lähtee vapaaehtoisesti jos esim 2 naapuria häiritsee räksytys

    • Anonyymi

      Kyllähän tommoseen jatkuvaan haukkumisen (yöt, päivät) tulee puuttua, mutta jos koira silloin tällöin haukkuu ja se rassaa, kannattaa kattoa jo omaa naamavärkkiä. Kaiken kaikkiaan ihmisistä on tullu äärettömän herkkähipisiä kaiken, hyvinkin normaalin, elämisen suhteen. Ajatellaan, että minulla on oikeuksia niin ja niin paljon, mutta kun velvollisuuksista puhutaan, niitä ei ole. Tervettä maalaisjärkeä ei löydy hakemallakaan. Jotkut paukapäät kun sitten ihan työkseen kyttää mistä kuuluu ääniä, josta voi valittaa tai ylipäätään valittamisen ilosta vaikka linnun paskasta. Liekkö jonkinmoista vallan halua, elämätöntä elämää, epäonnistunutta elämää.

    • Anonyymi

      Pitää muutaa pois jos koiran haukuminen ärsyttää.

    • Anonyymi

      Ymmärrän murheesi.Mutt sitä en ymmärrä,ett rivitalon asukas laittaa kaksin kappalein päiviksi itkemään jaa haukkumaan "llemmikkinsä" takapihalle .Se on järjen vastaista. Naapuri

    • Anonyymi

      Ei sitten yhtä piskiä saa hengiltä, melko avutonta menoa

    • Anonyymi

      Saa jaukkua

    • Anonyymi

      Etkö voisi muuttaa pois? Onko omistusasunto vai et periaatteen vuoksi halua antaa periksi? Toki voihan uudessakin asunnossa olla haukkuva koira tai jtn muuta🤔

      Osta naapurille (aikaiseksi) joululahjaksi ultraäänilaite joka rauhoittaa koiraa! Tai jos et ole naapurin kanssa yhtään väleissä, niin kokeile jos se toimii seinän takaa sinum asunnossa...

      https://www.petenkoiratarvike.com/koirat/harrastukset-ja-koulutus/haukunesto--ja-koulutuspannat/haukunestolaite-petsafe-indoor-2-kpl/101315?50468

      • Anonyymi

        Eiköhän se olisi enemmänkin möykkäävän koiran omistajan tehtävä muuttaa pois. Aloittaja on tuskin ainoa, jota jatkuva meteli häiritsee.

        Muutenkin ne, jotka häiriköivät naapureitaan ja metelöivät, voisivat muuttaa jonnekin metsän keskelle omakotitaloon. Jos ei osaa asua kerrostalossa, ei sellaiseen kannata muuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän se olisi enemmänkin möykkäävän koiran omistajan tehtävä muuttaa pois. Aloittaja on tuskin ainoa, jota jatkuva meteli häiritsee.

        Muutenkin ne, jotka häiriköivät naapureitaan ja metelöivät, voisivat muuttaa jonnekin metsän keskelle omakotitaloon. Jos ei osaa asua kerrostalossa, ei sellaiseen kannata muuttaa.

        Toista ei voi pakottaa, mutta itse voi muuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän se olisi enemmänkin möykkäävän koiran omistajan tehtävä muuttaa pois. Aloittaja on tuskin ainoa, jota jatkuva meteli häiritsee.

        Muutenkin ne, jotka häiriköivät naapureitaan ja metelöivät, voisivat muuttaa jonnekin metsän keskelle omakotitaloon. Jos ei osaa asua kerrostalossa, ei sellaiseen kannata muuttaa.

        Siis eihän tuossa tapauksessa naapuri ole mitenkään häiriköinyt ketään tai metelöinyt. Luitko aloitusta? Ei siinä sanota että naapuri metelöi. Naapurihan ei välttämättä edes tiedä että koiransa haukkuu.


    • Anonyymi

      Naapurissa murisee koira .kakrut hakkaa palloa seinään ja lattiaan .pomppii hyppynarua. Ukko poraa joka toinen pvä reikiä seinään. Täytys saada untaki välillä. Valivali vaan. Oisko reilua ajatella muitakin.opettaa koira ja lapset tavoille.ukko vos jättää ne seinät rauhaan,murtuuhan ne tuotamenoa.

    • Anonyymi

      Koira on yksinäinen ja haukkuu siksi. Voisit tarjoutua pitämään koiraa päivisin. Koira olisi tyytyväinen, eikä haukkuisi. Win win, saisit itsekin seuraa ja voisit vaikka nukkua. Koirat ovat mukavia ja niitä on kiva silittää.

    • Anonyymi

      Vastaus: ei saa.
      Toimintajärjestys:
      - ota yhteyttä koiran omistajaan joko naamatusten tai kirjelapulla, jossa kohteliaasti kerrot, että hänen koiransa jää päivisin haukkumaan eroahdistustaan, ja tarvitsee ehkä haukkupannan (sitruunapannan tms.) Ainakin omassa rapussani asia hoitui sillä.

      - jos omistajaa ei kiinnosta korjata tilannetta, ota yhteys isännöitsijään. Voit nauhoittaa koiran haukkua todisteeksi.

      - jos tilanne ei vieläkään korjaannu, niin sitten yhteys eläinsuojeluun. Ei se koirallekaan ole mukavaa rähistä päivittäin kurkkuaan käheäksi.

      Huom: varmistu siitä, että koira on oikeasti siinä asunnossa missä luulet, joskus ääni kulkee betonirakenteita myöten aivan käsittämättömästi.

    • Anonyymi

      Laitappa viestiä tuolle Lapin radion Sirkulle kun on taas tänä aamuna NIIIIIIN koiraihminen, osaa varmaan neuoa sinua.

    • Anonyymi

      Laita kaiutin naapurisi seinää vasten ja soita siitä suden ulvontaa tauotta aina kun et itse ole kotona..Lämpöpatteri ja ilmastointiputket väliseinässä kantavat ääntä parhaiten....Ihme koira jos ei vaikene muutamaksi viikoksi.

      • Anonyymi

        Joo, tee näin jos olet vähä-älyinen tai pikkulapsi.
        Jos olet aikuinen, tee niinkuin normaali järkiset aikuiset; ota asia puheeksi naapurisi kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, tee näin jos olet vähä-älyinen tai pikkulapsi.
        Jos olet aikuinen, tee niinkuin normaali järkiset aikuiset; ota asia puheeksi naapurisi kanssa.

        Järjestys-säännöissä sanotaan: Häiriö tilanteissa pitää ottaa yhteis vuokranantajaan TAi Isännöitsiään, ei missään tapauksessa saa mennä omin luvin asiaa selvittelemään.

        Sinä joka puhut vähä-älyisestä tai pikkulapsesta, olet joko tietämätön asioista tai itse tuo vähä-älyinen tai pikkulapsi.


    • Anonyymi

      Itsellä 2 koiraa, joista pienempi haukkuu muutaman kerran kun tulen kotiin ja joskus rapun ääniä, etenkin kun pari uutta koiraa tullut naapureihin. Ei kuitenkaan pitkäkestoisesti.
      Oletko käynyt ilmoittamassa naapurillesi häiritsevästä haukusta? Vaikka lapulla jos ei suullisesti arvaa mennä. Mulla on diili yhden naapurin kaa, jot jos häiritsevästi meiltä haukkumista kuuluu, ni ilmottaa. Mun ei tarvii miettiä mikä meno omassa kotona ku oon töissä ym.
      Jos tämä ei tehoa niin isännöitsijälle sitkeästi ilmoituksia, toki taitaa vaatia 3 eri naapurin valitukset ennen kuin vuokraisäntä tekee asialle jotain. Omistuskämpän asukkaita on hankalampi saada vaikka häädettyä jos haukkuminen ei lopu, mut vuokralaisia helpompi.
      Älä luovuta vaan sitkeästi valitusta eteenpäin jos naapuri ei älyä tehdä asialle mitään.
      T. Vuorotöissä myös

    • Anonyymi

      Kaikista hirveintä on kuunnella mustalaisten äänekästä mylvintää! Nuo huutaa kuin vähäkuuloiset kaupoissa, rappusissa, pihoilla...ja vielä sotkevat ympäristönsä! Hyi.

      • Anonyymi

        Onkohan niillä hevo tai varsa rapussa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan niillä hevo tai varsa rapussa ?

        Hevonen huuda ikinä niinkuin nuo musturit!


    • Anonyymi

      Jukulauta ku ei vinkit kelpaa!

      Osta ultraäänilaite pahimmillaan menetät 50e mutta voit päästä haukunnasta eroon!

      Tai ala koiraihmiseksi, hankinkoira ja opit tykkäämään koirasta. Sitten koiran äänet eivät enää ärsytä yhtä paljon ja koira lieventää stressiäsi. Voit sitten vaikka koiran avulla tutustua naapuriin ja ehkä saat sen koiran hoitoon, niin voit kouluttaa sitä salaa olemaan haukkumatta 😆

      Eittämättä keinoja on miljoonia kun käyttää mielikuvitusta, etten jopa näin sanoisi. Kokeile kaikkea niin kauan, että joku onnistuu💪

      Ongelmat ratkeaa tekemällä eikä valittamalla! Tai jos valitat niin valita oikeaan osoitteeseen ja oikealla tavalla.

    • Anonyymi

      Suomen pystykorva tekee kenet tahansa hulluksi, vain kuurot sietää niiden haukkumista. Jos siis haluat olla ilkeä naapurille, hanki suomen pystykorva ja jätä se päivusin yksin kotiin, etätöitä tekevä naapurisi muuttaa pian pois 😀🏆

      Kerrostalossa koiran ei tarvitse olla edes seinänaapurilla, riittää kun on samassa rapussa, hyvin kuuluu räksytys, tauotta pystyvät haukkumaan tuntikausia. Omistaja ei tiedä mitään haukkumisesta ellei sille kerrota, ei koira hauku kuin yksin ollessaan, siksi 2 koiraa parempi jne.

    • Anonyymi

      Minun naapuri kaataa puita tielle etten pääse kulkemaan ja lisäksi joudun päivystämään ja lähtemään nopeasti liikkeelle. Onko tämä reilua, ei auta puhe, ei auta mikään.

      • Anonyymi

        ahaa yhä uudestaanko kataa samat puut, nosta ne välillä pystyyn ja taas kaataa, hauskaa !


    • Anonyymi

      Eroahdistus, koiran omistajan kannattaa ottaa yhteys koirakouluttajaan.
      Ei kannata alkaa omin päin "kouluttamaan" virheet vain lisääntyy. Koiraressu, toivottavasti omistaja on vastuuntuntoinen, eikä hylkää koiraa.

    • Anonyymi

      Koiraihmiset ei ota huomioon muuta kuin itsensä ja sen koiransa, se on vaan sillä tavalla ja se asia ei muutu elinaikana, nähty on !

      Kun se koira on niin pakko olla, se on niin ihana se häkkäröivä turhake, ei voi elää ilman sitä turhaketta.

      ja koiraihmisiä on monta lajia, ihan kuin niitä koiriakin, s evielä mutkistaa omituista sekovyyhteä.
      ja jos sama mitä sanot, saat elinkautisen vihamiehen tai naisen!

      • Anonyymi

        Se vaikuttaa mitä sanot, miten ja milloin. Eihän joku tavis tietenkään jaksa opetella kommunikointia ja suostuttelua vaikka tietoa olisi saatavilla 🙉


    • Anonyymi

      On erittäin epätodennäköistä, että lukemattomista keinoista mikään ei toimisi. Et vaan ole vielä keksinyt ja kokeillut sitä oikeaa!

    • Anonyymi

      Siis, en nyt jaksa lukea koko ketjua mutta itsellä kokemus moisesta asiasta. Onko luvallista tietävät lakia tuntevat ihmiset, siis chattaa TAI SOITA asiasta tietävälle, ja kysy onko luvallista?

      Itse toimin näin aikoinaan, muutama vuosi sitten:
      (En asu samassa maassa kuin sinä, mutta meillä on laki, joka kieltää jättämästä koiraa pidemmäksi aikaa yksin, Ei asunnossa, missä on naapurita, jotka häiriintyy saa pitää jatkvaa meteliä ja jos pitääkin meteliä hetkellisesti, ei sitten enempää meteliä päivisin kuin noin 74 desibeliä).
      Asiani kehittyi pikkuhiljaa siihen että alakerran naapuri hankki pennun, joka oli sekarotuinen. Itselläni oli koira, mutta puhdasrotuinen ja hiljainen/kasvatettu ottamaan huomioon naapurit. Kun tuo pentu naapurissa sitten kasvoi, tuli siitä todella iso ääni, kun haukkui keskellä yötä.
      Aloin heräämään yhtä-äkkiää, meteliin, tosi jymisevä haukunta ja kaikui kauas, perheen jäsen kun tuli kotiin keskellä yötä joskus! Niinkuin tieätte koiraihmiset, niin yleensää koira ilmoittaa haukkumalla että nyt on tulossa joku sisälle, kun ovi kävi.

      Heti ensimäiseksi päätin että en hyväksy sitä vaivaa elämääni, että alkaisin heräilemään, naapurin toimesta.
      Kiittelin itseäni siitä, että epäilinkin jo aikaisemmin tätä ongelmaa tulevaksi, koska koira kasvoi todella muutamassa viikossa ihan hirveän isoksi. Sen vuoksi tutustuin pikkuhiljaa naapuriini ja juteltiin ystävällisesti aina silloin tällöin. Usein juuri silloin kun yhtä aikaa oltiin ulkoiluttamassa ja siis samalla asialla.
      Ei sitten ollutkaan ylipääsemätöntä ryhdistäytyä ongelman ilmestyessä ja kiltisti esittää ajatukseni siitä että olisi todella mukava saada nukkua rauhassa ilman että heräisi koiran haukuntaan....(hys...!)

      En voinut tietää tuon ihmisen reaktiota, mutta oletin että olisi täyspäinen ja ymmärsi varmasti itse että koira todella oli haukkumassa siihen aikaan kun ei saisi haukkua, ja vielä kovalla äänellä!

      Lupasi sitten yrittää tehdä asialle jotain!

      Seuraavalla viikolla oli ihan hiljaista ja taas kun tapasimme sattumalta ulkona, niinkuin tavallista, selitti ihminen ihan ystävällisesti ja oma-alotteisesti että hän oli hankkinut koiralleen kaulapannan, joka estää koiran haukkumisen. Jonkunlainen sitruunapanta(?).
      Olin tietenkin iloisesti yllättynyt ja kiittelin hänen ystävällisyydestään minua kohtaan ja näin saatiin rauha taloon, ja naapurin kanssa vielä paremmat välit.

      Asiat luistivat hyvin, kunnes sitten eräänä päivänä muutama viikko myöhemmin kuului taas haukkuminen. Oli mahdollisuus hienoisesti mainita siitä, ja naapuri kertoikin että se aine joka estää haukkumisen oli loppunut pannasta. Kertoi heti hoitavansa asian ja niin taas oli ihan rauhallista, eikä ole ollut enää ongelmaa.
      Tämän pituinene tämä tarina. Ystävällisyys, toisen huomioiminen ystävällisesti, hienotunteisesti (peitä siis se joka sisällä kiehuu, joka on oikeasti tutustumisen syy) ja näkyvästi antaa parhaimmat olosuhteet naapuruudelle. Se takaa omat asumisen olosuhteet siedettäviksi, kun yksi ongelma on poissa.

    • Anonyymi

      En jaksanut lukea kaikkia kommentteja, mutta sanon tämän: Ehkä se koiran omistaja on veks kämpiltään jolloin koira stressaantuu ja alkaa haukkumaan yksinäisyyteensä, sillä koirat nyt vain sattuvat olemaan seuraystävällisiä. Sitten kun koiranomistaja palaa kotiin niin koira rauhoittuu. Pointtini tässä on, että koiran omistaja ei välttämättä edes tajua ja tiedä kuinka sen koira haukkuu hädissään tunteja putkeen. Koiranomistajalta on vain pakko uskaltaa kysyä mikä on hänen näkökulmansa tämän asian suhteen. Varsinkin jos koira on nuori tai pentu, niin se kyllä vaatii seuraa ja paljon tai muuten se ulvoo niinkuin viimeistä päivää. On se tietenkin koiran heitteillejättöä tai epäonnistunutta kasvattamista jos se on äänessä usein. Vika on omistajassa, ei koirassa.

    • Anonyymi

      Koirillakin on työnsä. Oksennuslupaa ei pitäisi inhimillistää.

    • Anonyymi

      Ei saa haukkua koko päivää. Ihan hetkellisesti vain.

    • Anonyymi

      Ota yhteyttä vuokranantajaan tai taloyhtiön isännöitsijään. Ei ole pakko kuunnella . Koiranomistaja ei välitä muista talossa asuvista. Kyllä hänen täytyy tietää miten koira käyttäytyy hänen poissaollessaan. Koira ja koiranomistaja korpeen asumaan telttaan. Pitää osata huomioida muutkin talossa asuvat. Kovin on tollo asukas, jos ei osaa asumisen sääntöjä.

    • Anonyymi

      Ääni saaste ilmeisesti voidaan poistaa vastaääni kuulokkeilla tai -laitteilla.
      Toisaalta jos äänität koiran haukuntaa ja saat voimistettua sitä, niin laita soimaan takasinpäin. Luulen että koira kuuntelee ihmeissään.. tai sitten ei.
      Mutta tutki vasta-äänikuulokkeet. Testaa vaikka jotenkin tai mene ainakin haastattelemaan myyjää.
      Niitä käytetään alunperin työmailla konemetelien poistamiseen/vaimentamiseen.
      Itse näen niitä välillä ihmisillä jopa kävelylenkillä ja olen itsekin ajatellut hankkia semmoset.

    • Anonyymi

      AP:n on pakko olla provo. Eihän kukaan tyyttyisi vaan täällä valittamaan kymmenissä eri ketjuissa.

      • Anonyymi

        Itse olet kävelevä provo! Tämä koirien häiritsevä haukkuminen on sen luokan haitta, että joka puolella tätäkin taajamaa ihmiset joutuvat kärsimään. Olen tehnyt tasan tarkkaan vain tämän aloituksen ja ihan vain siksi, että he jotka lukevat tätä niin ymmärtävät kuinka isosta haitasta on kyse. Jospa joku koiran omistaja heräisi miettimään onko omasta lemmikistä riesaa muille.

        Hyvähän se on, että näkee miten muualla on asia ratkaistu ja kuinka pitkälle ihmiset yleensä sietävät koirista aiheutuvaa häiriötä. Yksi työkaverini joutui myymään asuntonsa ja muutti omakotitaloon, kun hermot meni seinän takana louskuttavan koiran takia, vaikka siitä riesasta kärsivät useat asukkaat siinä rivarissa.

        Johan minä käsitän, että suora puhe auttaa, mutta on käynyt niinkin, että jos valitat ihan oikeasta asiasta saat ilkeän ja hankalan ihmisen maineen, kun omistaja ei yksinkertaisesti halua tiedostaa koirastaan aiheutuvaa haittaa.


    • Anonyymi

      Minusta on mukava kun kuullu erilaisia ääniä. Kiva kun koirat haukahtellee!

      • Anonyymi

        Jospa vain haukahtelisikin, mutta kun jatkuva tauoton kovaääninen haukkuminen ja ulina.


    • Anonyymi

      Naapurin katti niin, se naukuu vissiin. Tai ehkä se hymyilee. En tiedä. Nättihän tuo.

      • Anonyymi

        Juu se torin vanhapiika kiimoissaan huutaa😂😂😂


    • Anonyymi

      Kyllä saa, ja jos sua haittaa, muuta muualle.okei.

      • Anonyymi

        Ei saa. Jos koira ei hiljene siitä annetaan omistajalle muutama varoitus ja lopuksi häätö jos haukkuminen ei lopu.


    • Anonyymi

      Naapurikoiranomistajan postiluukkuun voi käydä kusemassa ja samalla merkata reviiri jolloin koiran haukku loppuu.
      Vaarana on tietenkin elimen menetys jos sen työntää liian syvälle luukusta mutta toimii.

      • Anonyymi

        Tai voi kusta pulloon tai ankan-nokkaan ja kaataa postiluukusta jätökset sisään, eikä haittaisi jos tuli paksumpaakin, koirat tykkää piehtaroida aidossa tavarassa : )


    • Anonyymi

      Kerro omistajalle että koira haukkuu koko päivän. Omistajan täytyy ratkaista ongelma jollain tavalla, vaikka viemällä koira hoitolaan siksi aikaa kun hän on pois kotoa.

    • Anonyymi

      kyllä päivisin saa haukummehan me ihmiset täällä öisinkin.

    • Anonyymi

      Ei jaksa lukea kaikkia viestejä tästä kun niin paljon paskaa seassa, joten tämäkin on varmaan moneen kertaan jo todettu, mutta kertaanpa vielä: Asia on laillisesti harvinaisen selvä:

      "Jatkuva haukunta voi täyttää häiritsevän elämän kriteerit

      Toisinaan häiritsevä elämä aiheutuu osakkaan tai asukkaan kotieläimistä. Myös tällöin tilannetta on arvioitava kokonaisuutena ja pohdittava, onko esimerkiksi haukunta vähäistä suurempaa tai normaalista poikkeavaa. Satunnainen koiran haukunta ei täytä häiritsevän elämän tunnusmerkkejä. Jos haukunta on jatkuvaa, se aiheuttaa yhtiössä paheksuntaa, eikä koiranomistaja tee toimenpiteitä vähentääkseen huoneistosta kantautuvaa haukuntaa, voi häiritsevän elämän kriteerit täyttyä. Jatkuvan melun lisäksi myös kotieläimen uhkaava käyttäytyminen muita asukkaita kohtaan voi olla riittävä hallintaanoton perusta."

    • Anonyymi

      Saapi haukkua. Tod. näk. tarvitset unipillereitä, kun et osaa nukkua pienestä häiriöstä huolimatta. Katsos, kun koiran haukunta on yhtä luonnollista kuin sinun oma äänen tuotto. Eläkää ja antakaa toistenkin elää, niin jopa helpottaa.

      • Anonyymi

        Jotkut ihmiset vain haukuttavat koiriaan sisällä, naapureiden kiusaksi.
        Mutta, tässä tapauksessa naapuri voisikin ottaa käärmeen lemmikiksi ja ihan vahingossa jättää ulko-oven auki8 sitä ei tarvitse välttämättä kertos naapureille, katoamista nimittäin Sehän on vain käärme) Tai ms.


    • Anonyymi

      Ei saa ilmoitus vaan eläinsuojeluun kaupungin eläinviranomaiselle, netissä voi tehdä ilmoituksen asiasta.

      Täälläkin naapuri ei lenkittänyt koiraa, metsästyskoira ei juoksuttanut metsässä, lenkeillä jne.

      Koira oli ok-talon pihassa räksytti päivät pitkät ja nyt koppi poistettu ja isäntä näkyy juoksuttavan koiraansa. Eli näin se homma, valitus auttaa asiaan.

      Jos koiran kotieläimen ottaa sitä pitää ulkoiluttaa, hoitaa ja jos metästyskoira juoksuttaa metsässä ja huoltaa asianmukaisella tavalla.

      Ei muuta kuin ilmoituksia.

    • Anonyymi

      Meidän kerrostalossa ei koirat kauaa hauku/ulvo...varotus ja sitten ovat roskasakit joko itse älynneet muuttaa tai kuten yhden vatipään koirasta tehtiin poliisille ilmoitus luonneviasta(myös omistajan)Koira oli aggressiivinen...niin vuokranantaja antoi häädön kun asiasta hänelle ilmoitettiin.Itse olen käyttänyt myös poliisia välikappaleena kertomassa koiran häiriköinnistä.Kerta on riittänyt tähän asti.Suosittelen kokeilemaan.

    • Anonyymi

      rajukylän arkea

    • Anonyymi

      Koiralla täytyy olla nestettä aivoissa, se on sellainen ominaisuus.

    • Anonyymi

      TÄYSKUSIPÄÄ KOKO KOIRA

    • Anonyymi

      Osta jurtta ja muuta ison pellon keskelle asumaan. Ei ole naapureita, eikä naapurin koiria.

      • Anonyymi

        Haittaa se hurtan haukunta muitakin, kuuluu moneen asuntoon ja siksiö pitää koko talo tyhjentää muista asukaista, että koira saa mellastaa. Eiköhän järkevänpää ole antaa lähtöpassit koiralle omistajineen! Haukkukoon koira siellä jurtassa korven keskellä, ei tarvi muiden kärsiä haukkuhäiriöstä.


    Ketjusta on poistettu 572 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2310
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1791
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      167
      1670
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1402
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1398
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1281
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      138
      1148
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      76
      1072
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe