Hyvyyden selittely.

Tulipa mieleen tässä pitkää aamua viettäessä...🤔

Monien täytyy kertoa vaikka miten eritavoin olevansa hyvä. Puolustamalla heikompia, ymmärtämällä outoja ihmisiä.... jopa sanomalla olevansa hyvä.
Osoittamalla tuhmia ihmisiä sormella...

Noittenko perusteella sitten pitäisi saada joku palkkio?

Todelliset hyvät jutut tehdään vaan elämällä hyvin. Vähän sama kuin pelata joukkueessa vaikkä säbää. Se on yksinkertaista. Hakea paikkaa hyvin, sijoittua hyvin, ottaa syöttö vastaan hyvin ja syöttää hyvin. Vetää aina maaliapäin, kun mahdollisuus.
Ei siihen tarvita yhtään maalia, ei syöttöpistettä, eikä edes - tulosta, että on hyvä.

Ja mikäs palkkio hyvästä säbän peluusta tulee? Se on tullut jo... se peli. 😊

163

591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä viitsi sähläillä... Toki oikeassa olet, ei itseänä kannata ylentää. Kyllä kanssakulkijat huomaa, minkälainen olet. Ihan sama mitä itse puhuu.

      • Kyllä sählään. 😀

        No eilen oli treenit. Joistain pelaajista näkee, että pitää näyttää sitä hyvyyttään. Tungetaan vaikeisiin paikkoihin, syötöt on hätäisiä viimetipan roiskaisuja. Vejetään metrikaupalla ohi ihme asennosta....

        Hyviä pelaajia, mutta esittämisen takia tekevät oman pelin nauttimisesta tuskaa... näkee naamasta..

        Ja kokee tämän saman homman muuallakin ihmisissä.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Kyllä sählään. 😀

        No eilen oli treenit. Joistain pelaajista näkee, että pitää näyttää sitä hyvyyttään. Tungetaan vaikeisiin paikkoihin, syötöt on hätäisiä viimetipan roiskaisuja. Vejetään metrikaupalla ohi ihme asennosta....

        Hyviä pelaajia, mutta esittämisen takia tekevät oman pelin nauttimisesta tuskaa... näkee naamasta..

        Ja kokee tämän saman homman muuallakin ihmisissä.

        Mikä tämä nyt on? Etkö sinä melko usein juuri kehuvasti puhu itsestäsi täällä palstalla? Sekö on ok vain silloin kuin sinä sen teet? Ja mikä vika on heikompien puolustamisessa ja ymmärtämällä "outoja" ihmisiä? Millainen edes on outo ihminen. Erilaisia olemme kaikki ja erilaisuus on rikkaus.

        Saarnaat hyveistä, mutta sitten kehtaat itse kuitenkin samassa yhteydessä kritisoida kanssapelaajia? Nostat itseäsi ylös, painamalla muita alas.

        Aika kaksinaismoraalista touhua, minusta. Mikä nyt oikeasti harmittaa? Jäitkö ilman syöttöjä? Eikö otettu mukaan peliin? Oliko muut ketterämpiä ja oma kunto petti? Sori vaan, mutta kateudelle haisee nyt koko aloitus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tämä nyt on? Etkö sinä melko usein juuri kehuvasti puhu itsestäsi täällä palstalla? Sekö on ok vain silloin kuin sinä sen teet? Ja mikä vika on heikompien puolustamisessa ja ymmärtämällä "outoja" ihmisiä? Millainen edes on outo ihminen. Erilaisia olemme kaikki ja erilaisuus on rikkaus.

        Saarnaat hyveistä, mutta sitten kehtaat itse kuitenkin samassa yhteydessä kritisoida kanssapelaajia? Nostat itseäsi ylös, painamalla muita alas.

        Aika kaksinaismoraalista touhua, minusta. Mikä nyt oikeasti harmittaa? Jäitkö ilman syöttöjä? Eikö otettu mukaan peliin? Oliko muut ketterämpiä ja oma kunto petti? Sori vaan, mutta kateudelle haisee nyt koko aloitus.

        Sun näkemys...muutapa tähän en jaksa tuumia...


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Sun näkemys...muutapa tähän en jaksa tuumia...

        Niin sinun tyylistä. Kritisoit muita mutta et kestä itse yhtään kritiikkiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin sinun tyylistä. Kritisoit muita mutta et kestä itse yhtään kritiikkiä.

        Mitenkäs en kestänyt? Siinähän sait kritisoida rauhassa.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Mitenkäs en kestänyt? Siinähän sait kritisoida rauhassa.

        Ei Disse, sinä olet vain niin tottunut sulkemaan korvasi kritiikiltä, vaikka teoriassa ehkä tiedätkin, että jokainen sitä kritiikkiä tarvitsee kasvaakseen henkisesti aidosti hyväksi ja vahvaksi ihmiseksi. Sinä vain et osaa sitä ottaa oikealla tavalla. Et ole vastaanottavainen, koska et tiedä miten hyödyntäisit sitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Disse, sinä olet vain niin tottunut sulkemaan korvasi kritiikiltä, vaikka teoriassa ehkä tiedätkin, että jokainen sitä kritiikkiä tarvitsee kasvaakseen henkisesti aidosti hyväksi ja vahvaksi ihmiseksi. Sinä vain et osaa sitä ottaa oikealla tavalla. Et ole vastaanottavainen, koska et tiedä miten hyödyntäisit sitä.

        Viiltävä analyysikin. Joko olet tyydyttänyt itsesi minusta? 😁


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Viiltävä analyysikin. Joko olet tyydyttänyt itsesi minusta? 😁

        Niin se pelleily ja hymiöiden väärinkäyttö taas alkoi, kun osui maaliin. Et siis vieläkään "kuuntele", vaikka "kuulet". Sinä et ansaitse huomioni. Helmiä sioille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin se pelleily ja hymiöiden väärinkäyttö taas alkoi, kun osui maaliin. Et siis vieläkään "kuuntele", vaikka "kuulet". Sinä et ansaitse huomioni. Helmiä sioille.

        Mitenkähän nyt tästä selviin? 🤔


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Kyllä sählään. 😀

        No eilen oli treenit. Joistain pelaajista näkee, että pitää näyttää sitä hyvyyttään. Tungetaan vaikeisiin paikkoihin, syötöt on hätäisiä viimetipan roiskaisuja. Vejetään metrikaupalla ohi ihme asennosta....

        Hyviä pelaajia, mutta esittämisen takia tekevät oman pelin nauttimisesta tuskaa... näkee naamasta..

        Ja kokee tämän saman homman muuallakin ihmisissä.

        ”joistain pelaajista näkee, että pitää näyttää sitä hyvyyttään. Tungetaan vaikeisiin paikkoihin, syötöt on hätäisiä viimetipan roiskaisuja. Vejetään metrikaupalla ohi ihme asennosta....”

        Kuulostaa ihan Disseltä.


    • Anonyymi

      Puolustatko ilkeilijöitä? Miksi pitäisi loukata ja haukkua toista?
      Myönteisyyttä ja iloa tänne maailmaan kaivataan.
      Tietysti kaikesta on hyvä keskustella ja täällä helpottaa oloaan, mutta onko se pakko tehdä rumalla tavalla?

      • En. Mutta mitenpä niiden osoittelu on hyvääkään...


    • Mä ajattelen hyvyyden sellaiseksi, mistä ei odoteta mitään kehuja tai palkkioita. Se " hyvyys" on hyvä olo tehdystä ja se itsessään jo palkitsee tarpeeksi.

      Se jotain mitä ei tehdä näyttääkseen janotakseen mitään kiitoksia, vaan uskoakseen vaikkapa hyvän teon auttavan lähimmäistä, joka apua kaipaa. Vilpitöntä auttamista esimerkiksi. Jos sitten sillä alkaa jeesustelemaan tai korottamaan itseään, odottamaan jotain kehuja tms. ei se enää ole vilpitöntä ja sydämestä lähtevää oikeudentajuista auttamista auttamisen tarpeeseen, vaan se on välikäsi saada itselleen "etuja". Kun mä olen näin hyvä ihminen ja teen näin katsokaa nyt mua ja kehukaa.

      • Minä laitoin kadulle heitetyn roskan roskiin! Häh, mitäs siihen sanot! Harvoin näkee näin vilpitöntä ja autuasta ihmistä kuin minä olen.

        Missä on kehuni? 🥴🥴🥴🥴


      • TimoPohjanmaalta kirjoitti:

        Minä laitoin kadulle heitetyn roskan roskiin! Häh, mitäs siihen sanot! Harvoin näkee näin vilpitöntä ja autuasta ihmistä kuin minä olen.

        Missä on kehuni? 🥴🥴🥴🥴

        Heh, mainiota Timo! Kiltti poika. :D

        Halata rutistaa mojovasti. :)


      • No jotensakin noin...

        Jotenkin ihmisillä on kaikenlaisia ”mittareita”, joilla hyvyyttä mitataan. Toi peli on hyvä esimerkki... tarvitaan oikeasti hyvä pelin kokonaistuntija, että löytää oikeasti hyvän pelaajan, joka osaa pelata osana joukkuetta. Toisaalta tarttee nähdä vaan ”peli-ilme”.

        Jos kaikki osaisi keskittyä omiin tekemisiin ja elää mahdollisimman hyvin muut huomioiden, ei tässä maailmassa olisi mitään hässäkkää. Kyllä ne jotka ei osaa elää kunnolla, saavat kuokkaansa aina ennemmin tai myöhemmin. 😊


      • Disse kirjoitti:

        No jotensakin noin...

        Jotenkin ihmisillä on kaikenlaisia ”mittareita”, joilla hyvyyttä mitataan. Toi peli on hyvä esimerkki... tarvitaan oikeasti hyvä pelin kokonaistuntija, että löytää oikeasti hyvän pelaajan, joka osaa pelata osana joukkuetta. Toisaalta tarttee nähdä vaan ”peli-ilme”.

        Jos kaikki osaisi keskittyä omiin tekemisiin ja elää mahdollisimman hyvin muut huomioiden, ei tässä maailmassa olisi mitään hässäkkää. Kyllä ne jotka ei osaa elää kunnolla, saavat kuokkaansa aina ennemmin tai myöhemmin. 😊

        Juu, mitä hyvyyttä kulloinkin ajattelee. Jos haluan olla hyvä ja pärjätä, teen senkin itseni takia en kehujen. Saan itse tyydytystä tehdessäni jotain hyvin ja kunnolla. Eikä tarvitse paikkailla mun tekemisiäni, itse eikä muidenkaan.

        Mutta jos haluan, että etenen urallani pyrin tekemään hyvän työni panokset näkyviksi esimiehelleni ja asiakkailleni, että pomo näkee miten hyvä työntekijä hänellä on. :D

        Silloin ei kehuista ole haittaakaan. ;)


      • TimoPohjanmaalta kirjoitti:

        Minä laitoin kadulle heitetyn roskan roskiin! Häh, mitäs siihen sanot! Harvoin näkee näin vilpitöntä ja autuasta ihmistä kuin minä olen.

        Missä on kehuni? 🥴🥴🥴🥴

        Ollaan tuomassa bodiumia ja helkatinmoista ”hyväntekijä-pystiä”! 😁

        Venta liittet! 😁


      • J-76 kirjoitti:

        Juu, mitä hyvyyttä kulloinkin ajattelee. Jos haluan olla hyvä ja pärjätä, teen senkin itseni takia en kehujen. Saan itse tyydytystä tehdessäni jotain hyvin ja kunnolla. Eikä tarvitse paikkailla mun tekemisiäni, itse eikä muidenkaan.

        Mutta jos haluan, että etenen urallani pyrin tekemään hyvän työni panokset näkyviksi esimiehelleni ja asiakkailleni, että pomo näkee miten hyvä työntekijä hänellä on. :D

        Silloin ei kehuista ole haittaakaan. ;)

        Joo. No aina vaan kaikkea ei huomata... 🤔

        Sitten onkin kova paikka, kun pomolle oket yhtä tärkeä kuin se laiskinkin hutkelo. 😬


      • Disse kirjoitti:

        Joo. No aina vaan kaikkea ei huomata... 🤔

        Sitten onkin kova paikka, kun pomolle oket yhtä tärkeä kuin se laiskinkin hutkelo. 😬

        Ei huomata, eikä aina tykätä huomata, kun se ei suosikki on ahkera ja se suosikki ei olekaan. Näinkin on joskus nähty työpaikoilla käyvän. Enkä meinaa nyt itseäni vaan vierestä seuranneena. Pomon lemmikki saa olla laiskiainen ja inhokki vaikka tekee mitä tahansa, mikään ei kelpaa.


      • J-76 kirjoitti:

        Ei huomata, eikä aina tykätä huomata, kun se ei suosikki on ahkera ja se suosikki ei olekaan. Näinkin on joskus nähty työpaikoilla käyvän. Enkä meinaa nyt itseäni vaan vierestä seuranneena. Pomon lemmikki saa olla laiskiainen ja inhokki vaikka tekee mitä tahansa, mikään ei kelpaa.

        Kurkkaas mitä Wuppis keksi tässä aloituksessa.... sellainen teräväpäinen kun on. 😃


      • Anonyymi
        TimoPohjanmaalta kirjoitti:

        Minä laitoin kadulle heitetyn roskan roskiin! Häh, mitäs siihen sanot! Harvoin näkee näin vilpitöntä ja autuasta ihmistä kuin minä olen.

        Missä on kehuni? 🥴🥴🥴🥴

        Hyvä Timo, arvostan 😍


      • Disse kirjoitti:

        Kurkkaas mitä Wuppis keksi tässä aloituksessa.... sellainen teräväpäinen kun on. 😃

        Viiltävä analyysi. 😃


      • J-76 kirjoitti:

        Viiltävä analyysi. 😃

        No eikö? Se vaan naksauttelee noita... mutta tottahan se on hyvän vastakohta on paha ja huono.

        Meillä töissä yks on tosi huono tekee töitä... se vituttaa välillä, mutta toisaalta kun se unohtaa, niin hyvä tyyppi... huono, mut hyvä. 😁


      • Disse kirjoitti:

        No eikö? Se vaan naksauttelee noita... mutta tottahan se on hyvän vastakohta on paha ja huono.

        Meillä töissä yks on tosi huono tekee töitä... se vituttaa välillä, mutta toisaalta kun se unohtaa, niin hyvä tyyppi... huono, mut hyvä. 😁

        Ei missään nimessä. 😂

        Jos kaikki ois yhtä hyviä, kukaan ei oikeestaan olis sillon edes hyvä. 😆


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No jotensakin noin...

        Jotenkin ihmisillä on kaikenlaisia ”mittareita”, joilla hyvyyttä mitataan. Toi peli on hyvä esimerkki... tarvitaan oikeasti hyvä pelin kokonaistuntija, että löytää oikeasti hyvän pelaajan, joka osaa pelata osana joukkuetta. Toisaalta tarttee nähdä vaan ”peli-ilme”.

        Jos kaikki osaisi keskittyä omiin tekemisiin ja elää mahdollisimman hyvin muut huomioiden, ei tässä maailmassa olisi mitään hässäkkää. Kyllä ne jotka ei osaa elää kunnolla, saavat kuokkaansa aina ennemmin tai myöhemmin. 😊

        Näinhän sopii toivoa. Vielä kivempaa on, että se kuokkaan antaja on joku muu kuin minäitse. Siinä kun laittaa itsensä alttiiksi, valitsee puolensa ja ottaa kantaa. Se ei ole heikkojen ja munattomien hommaa. Niille jää se lohdutus, että on elänyt mahdollisimman kiltisti ja kainosti vain kääntänyt katseensa pois, kun näkee vääryyttä.


      • J-76 kirjoitti:

        Ei missään nimessä. 😂

        Jos kaikki ois yhtä hyviä, kukaan ei oikeestaan olis sillon edes hyvä. 😆

        Juu, No siis ei se suoranaista huonoutta ole, vaan suoranaisesti saamattomuutta ja välittämättömyyttä, 🤨

        Mutta kaikki ei tarvitse olla hyviä... ei kiinnosta olla hyvä, vaikka töissä... 🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän sopii toivoa. Vielä kivempaa on, että se kuokkaan antaja on joku muu kuin minäitse. Siinä kun laittaa itsensä alttiiksi, valitsee puolensa ja ottaa kantaa. Se ei ole heikkojen ja munattomien hommaa. Niille jää se lohdutus, että on elänyt mahdollisimman kiltisti ja kainosti vain kääntänyt katseensa pois, kun näkee vääryyttä.

        No kaikille ei osaa tai pysty antamaan sellaista palautetta, että asia menisi läpi, eikä kyse ole henkilöön kohdistuvasta v.ttuilusta. Tietty tyypistäkin kiinni. Mutta joskus tulee se seinä vastaan. Tavalla jos toisella... jokainen vastaa itsestään lopulta..


      • Anonyymi

        Kehuha itte muut sitä ei tee.


    • Anonyymi

      Miksi koet heikompien puolustamisen jotenkin vääräksi? Jokainen tekee elämässään virheitä, ei virheetöntä olekkaan.
      Eihän palkkiota kukaan kaipaa keneltäkään. Tässä elämässä ainakaan.

      Heikompia tulee aina puolustaa, jos se vain on mahdollista. Olen kaukana hyvästä ihmisestä. Mutta miksi minun tulisi vaipua johonkin epätoivoon elämässäni siksi, että olen mikä olen! En suosittele kenelle muullekaan, vaan on tultava toimeen niine valintoineen, mitkä on elämäänsä saanut.
      Valintojen ja tapahtumien mukaan jokainen löytää paikkansa.

      • Missä olen niin kirjoittanut? En ole varmasti kirjoittanut, että heikompien auttaminen olisi väärin. Sinä ymmärsit väärin.

        Katso otsikkoa. Miksi pitää todistella hyvyyttään sanomalla puolustavansa heikompia? Ei sitä tarvia selittää... on sit vaan hyvä ja sillä siisti. 😬


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Missä olen niin kirjoittanut? En ole varmasti kirjoittanut, että heikompien auttaminen olisi väärin. Sinä ymmärsit väärin.

        Katso otsikkoa. Miksi pitää todistella hyvyyttään sanomalla puolustavansa heikompia? Ei sitä tarvia selittää... on sit vaan hyvä ja sillä siisti. 😬

        No joo, puolet tekstistäsi kääntyi lukiessani että olisi jotenkin vaivaannuttavaa puolustaa yleistä mielipidettä tai vähempiosaista vastaan. Pitäisi lukea harkitummin eikä tehdä montaa asiaa samaan aikaan.

        Nimettömänä voi tehdä paljon hyviä tekoja toiselle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No joo, puolet tekstistäsi kääntyi lukiessani että olisi jotenkin vaivaannuttavaa puolustaa yleistä mielipidettä tai vähempiosaista vastaan. Pitäisi lukea harkitummin eikä tehdä montaa asiaa samaan aikaan.

        Nimettömänä voi tehdä paljon hyviä tekoja toiselle.

        No eipä mitään... sattuuhan näitä.

        Mä vaan sitä mietin, että hyvyyden selittäminen saattaa kolahtaa siinä kohdin, kun muut ei pidäkään sitä merkityksellisenä. Itsestäänselvyytenä.... ja sitähän se toisaaltaan on. 🙂


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No eipä mitään... sattuuhan näitä.

        Mä vaan sitä mietin, että hyvyyden selittäminen saattaa kolahtaa siinä kohdin, kun muut ei pidäkään sitä merkityksellisenä. Itsestäänselvyytenä.... ja sitähän se toisaaltaan on. 🙂

        En vaan ymmärrä miksi tulisi yleensä tulla kenenkään tietoisuuteen kuka mitäkin hyvää on tehnyt ja saanut aikaan.
        Ymmärrän sellaisia, jotka tekevät ja lahjoittavat nimettöminä ja tekevät sen oman itsensä vuoksi, auttamisen halusta. Voi olla elämässään "juttuja", joiden myötä toteuttavat hyvää mieltä. Olisko se jonkinlaista ripittäytymistä tai muuta vastaavaa..
        Kaikki ei toivo julkisuutta, puistattaa ajatuskin!


      • Anonyymi kirjoitti:

        En vaan ymmärrä miksi tulisi yleensä tulla kenenkään tietoisuuteen kuka mitäkin hyvää on tehnyt ja saanut aikaan.
        Ymmärrän sellaisia, jotka tekevät ja lahjoittavat nimettöminä ja tekevät sen oman itsensä vuoksi, auttamisen halusta. Voi olla elämässään "juttuja", joiden myötä toteuttavat hyvää mieltä. Olisko se jonkinlaista ripittäytymistä tai muuta vastaavaa..
        Kaikki ei toivo julkisuutta, puistattaa ajatuskin!

        No oliskohan julkisesti mainostavalla auttajalla tarkoitus ostaa itsensä hyväksi? Jospa hän kokee itsensä pahaksi? Toi Wuppiksen kommentti osui hyvin ytimeen. Olla huono lahjoittaja tai näkymätön sellainen ei tarkoita että on paha. 🤔


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No oliskohan julkisesti mainostavalla auttajalla tarkoitus ostaa itsensä hyväksi? Jospa hän kokee itsensä pahaksi? Toi Wuppiksen kommentti osui hyvin ytimeen. Olla huono lahjoittaja tai näkymätön sellainen ei tarkoita että on paha. 🤔

        Mainostajilla on ihan omat metodit tekemisiin ja tekemättä jättämisiin. Niistä on esimerkkejä pilvin pimein.
        Hyvät ajatukset ovat jo puoli ruokaa.


    • Voihan sitä olla vaikka hyvä tarkka-ampuja, mut eihän se mitään hyvyyttä ole..

      Vai mikä olikaan kysymys..

      • Hyvyyden selittely. Hyvä tarkka-ampuja osuu tarkasti ja ei selittele, että kun kohteet eivät pysy paikoillaan ja on tuulta. 😂

        Simo Häyhähän oli hyvä tarkka-ampuja. Eikä pitänyt meteliä hyvyydestään lajissa. 😬👌


      • Disse kirjoitti:

        Hyvyyden selittely. Hyvä tarkka-ampuja osuu tarkasti ja ei selittele, että kun kohteet eivät pysy paikoillaan ja on tuulta. 😂

        Simo Häyhähän oli hyvä tarkka-ampuja. Eikä pitänyt meteliä hyvyydestään lajissa. 😬👌

        Juu..no hyvyyshän on sekä pahuuden että huonouden vastakohta.

        Mustapa on kuoriutunu aika hyvä mahjongin pelaaja. 🤪👍


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Juu..no hyvyyshän on sekä pahuuden että huonouden vastakohta.

        Mustapa on kuoriutunu aika hyvä mahjongin pelaaja. 🤪👍

        Hyvä huomio jäsen wuu. Ja esimerkiksi lapsi ei huomaan tuo eroa.... eikä kaikki aikuisetkaan. 🙂

        Et oo paha, vaikka et pärjäiskään. 😁


      • Disse kirjoitti:

        Hyvä huomio jäsen wuu. Ja esimerkiksi lapsi ei huomaan tuo eroa.... eikä kaikki aikuisetkaan. 🙂

        Et oo paha, vaikka et pärjäiskään. 😁

        Päivän top 4. 👍


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Päivän top 4. 👍

        Purista bodiumille vielä! 😜


    • Anonyymi

      Virus jaksaa jatkaa riehumistaan, uutiset sen aina kertovat.

    • Anonyymi

      Pelasitko vähän vaisusti ja olit näkymätön kentällä? Minuakin joskus harmittaa kun palloilut on menneet huonosti.

      • No pelasin pakkina, vaikka oon hyökkääjä. Ihan hyviä svauksia ja rauhallista pallonsuojausta. Ehkä laiskahkoa puolustamista, mutta ihan olin itse tyytyväinen. Ei paukkunut samanlaisia virheitä kokoaikaa, vaan paransin kuin sika juoksua peliä. 😃


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No pelasin pakkina, vaikka oon hyökkääjä. Ihan hyviä svauksia ja rauhallista pallonsuojausta. Ehkä laiskahkoa puolustamista, mutta ihan olin itse tyytyväinen. Ei paukkunut samanlaisia virheitä kokoaikaa, vaan paransin kuin sika juoksua peliä. 😃

        Ehkä se ei ole kuitenkaan oikea pelipaikka sinulle jos se saa tällaisia tuntemuksia heti aikaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä se ei ole kuitenkaan oikea pelipaikka sinulle jos se saa tällaisia tuntemuksia heti aikaan.

        No mä oonkin yleensä oikea laitahyökkääjä. Tai siis ollut tuossa joukkueessa. Mä oon ollut pakkina monesti, mutta tykkään enempi olla hyökkääjä nykyään...

        Harjoituksissa nyt on oikeastaan sama... välillä on kokeiltavakin ketjuja eritavoin...


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No mä oonkin yleensä oikea laitahyökkääjä. Tai siis ollut tuossa joukkueessa. Mä oon ollut pakkina monesti, mutta tykkään enempi olla hyökkääjä nykyään...

        Harjoituksissa nyt on oikeastaan sama... välillä on kokeiltavakin ketjuja eritavoin...

        Väistelet aihetta selvästi...eikö se kipupiste pitäisi vaan kohdata?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Väistelet aihetta selvästi...eikö se kipupiste pitäisi vaan kohdata?

        Mitä väistelen? Että valkku näkee mut paremmin huökkääjänä?

        Itse eilen halusin olla pakkina, niin saatiin pelit. Junnut pelaa samassa, niin parempi ohjata niitä takaa... ei vaan suoraan liity aiheeseen minun pelailut...


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Mitä väistelen? Että valkku näkee mut paremmin huökkääjänä?

        Itse eilen halusin olla pakkina, niin saatiin pelit. Junnut pelaa samassa, niin parempi ohjata niitä takaa... ei vaan suoraan liity aiheeseen minun pelailut...

        No nimenomaan liittyy. Itse avasit sen oven ihan ekoissa viesteissä.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Mitä väistelen? Että valkku näkee mut paremmin huökkääjänä?

        Itse eilen halusin olla pakkina, niin saatiin pelit. Junnut pelaa samassa, niin parempi ohjata niitä takaa... ei vaan suoraan liity aiheeseen minun pelailut...

        Jouduit hetkeksi taka-alalle kun muut yrittivät tehdä näyttäviä ratkaisuja. Kestit sen kuin mies mutta sitten se ajatus hiipi mieleesi ja aamun tullen se oli kehittynyt lähes ongelmaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jouduit hetkeksi taka-alalle kun muut yrittivät tehdä näyttäviä ratkaisuja. Kestit sen kuin mies mutta sitten se ajatus hiipi mieleesi ja aamun tullen se oli kehittynyt lähes ongelmaksi.

        Ai jaa? No enpä itse tiennyt?

        Minusta mä oon ikionnellinen, että vielä 42 vuotiaana mut halutaan pelaamaan vauhtilajia, vaikka enää itse en kovin vauhdikas olekaan. 😀

        Mutta varmaan en sit itse tajua, että joku vaivaa pelihommissa. 😜


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Ai jaa? No enpä itse tiennyt?

        Minusta mä oon ikionnellinen, että vielä 42 vuotiaana mut halutaan pelaamaan vauhtilajia, vaikka enää itse en kovin vauhdikas olekaan. 😀

        Mutta varmaan en sit itse tajua, että joku vaivaa pelihommissa. 😜

        Sinulla on aina armoton analysointi päällä mutta sitten kun joku toinen ehdottaa jotain analysoitavaa niin se onkin ihan hölmöä höpinää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on aina armoton analysointi päällä mutta sitten kun joku toinen ehdottaa jotain analysoitavaa niin se onkin ihan hölmöä höpinää.

        Niih... saathan sä analysoida mun pelijuttuja. 😃

        Itseäni ei vaan nappaa, niin ei. Ei voi mitään. 🤷‍♂️😬


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Niih... saathan sä analysoida mun pelijuttuja. 😃

        Itseäni ei vaan nappaa, niin ei. Ei voi mitään. 🤷‍♂️😬

        Olet rajoittuneesti syvällinen ihminen? Kaivaudut omaan tajuntaasi kuin porakaivon tekijä - syvälle mutta ei kovin laaja-alaisesti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet rajoittuneesti syvällinen ihminen? Kaivaudut omaan tajuntaasi kuin porakaivon tekijä - syvälle mutta ei kovin laaja-alaisesti?

        Aha... voipi olla niinkin..🤔


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Aha... voipi olla niinkin..🤔

        Miten voi olla että noin syvällinen tunteiden tulkki sortuu tuollaiseen...eikö juuri sinun pitäisi analysoida asia pieniksi murusiksi jotta me muutkin ymmärrettäisiin se. Eikö mikään osa sinussa vastaa haasteeseen? Olisi ottelu tiedossa, raskaansarjan tunnehaaste johon vain sinä pystyt vastaamaan. Et kai vaan kieltäydy siitä ja sitten taas kohta esiinny puolustavana mestarina?


    • Anonyymi

      Joo tekisimmekö Aivastus Applikaation Android puhelimille, joka tekee randomaattisesti kaupassakin ääniä puhelimesta, kovalla äänellä yskimisen ja aivastelemisen ääniä KOVALLA äänenvoimsakkuudella puhelin itsekseen aivastelee ja yskii.

    • Anonyymi

      Sitten se virus on tarttunut jo puhelimeenkin kun sekin aivastelee ja yskii pahastikin.

      Eikä auta vastus tai resistortikaan sitä vastustamaan.

    • Anonyymi

      Tuo elokuvio jooh jossa Cameron Diaz on opettajana, opettaa oppilaille pahoja oppeja: https://www.imdb.com/title/tt1284575/

      Bad Teacher - Paha Opettaja opettaa pahoja käyttäytymiskonsteja.

    • Anonyymi

      Konstaile kuin konstaapeli konsanaan, viileästi kuin virus viileässä viimassa.

    • Anonyymi

      Joo vähän niinkuin vihervasemmistolaisuus, että pitää pelastaa koko maailma, vaikka uusia kehitysmaalaisia tulee satamiljoonaa vuodessa lisää eikä ne auttamalla lopu.

      • Niin tai äärioikeisto...Pitää sanoa suojelevansa lapsia ja naisia, mutta kunhan ovat samaa mieltä kun he.

        Samaa sormella osoittelua ja oman hyvyyden todistelua.

        Mutta hyvä pointti...☝️


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Niin tai äärioikeisto...Pitää sanoa suojelevansa lapsia ja naisia, mutta kunhan ovat samaa mieltä kun he.

        Samaa sormella osoittelua ja oman hyvyyden todistelua.

        Mutta hyvä pointti...☝️

        Aihetta sivuten.
        Kun ihmiset eroavat, kuulee melko usein toisen puoliskon avautuvan omasta hyvyydestään..tyyliin minä yritin kaikkeni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aihetta sivuten.
        Kun ihmiset eroavat, kuulee melko usein toisen puoliskon avautuvan omasta hyvyydestään..tyyliin minä yritin kaikkeni.

        Niin, en osannut olla parempi...

        Eikös silloin ole juuri niin hyvä kun on?

        Ja tarkoittaako lopuksi että ois huono, vai paha? 🤔
        Jokainen varmaan kannattais se tutkailla sitten sen suhteen jälkeen itsestään. 😊


    • Anonyymi

      Se on jännä kun jotkut tyypit kehuu itseään jossain asiassa niin minä en välitä tai huomaa sitä itsekehu kohtaa ollenkaan, (ihan tarkoituksella kun se on tyhjän päivästä pönkitystä jossa ei ole mitään sisältöä, joten turha siitä jutella) niin nämä tyypit yrittää kaksin verroin enemmän sitä itsensä hyvyyden tai paremmuuden selittämistä.

      Edelleen olen kuin kuuro kissa, koska siitä informatiosta ei ole mitään hyötyä. Nappaan keskusteluun vain sen osuuden jossa on ollut jotain hyödyllistä, missä on sitä kunnollista sisältöä.
      Nämä tyypit sitten hämmentyy, osa tulee vihaiseksi (useammin naiset, mutta ei ole tarpeeksi kokemusta varmasta sukupuolijakaumasta) ja toiset taas kiinnostuu oudosti minusta kun en käyttäydy niin kun ovat tottuneet.

      Mä en taas halua kumpaakaan noista, en ole se kenelle voit vihapäissä kiukutella enkä mikään maaginen sirkuseläin jota pitää tökkiä kepillä tai opettaa "tavoille".
      Onneksi elämässä pystyy jonkun verran välttelemään näitä ihmisiä.
      Olen muutenkin sosiaalisesti huono, en ala erikseen opettelmaan mitään täysin turhia reaktioita joihinkin yhtä turhiin käyttäytymisiin.
      Kohtelias olen, mutta siinäkin tulee raja vastaan, että mihin sitä kohteliasuutta jaksaa tuhlata.

    • Anonyymi

      Minulla on todella pitkä aika kun olen viimeksi käynyt kirkossa saarnaa kuuntelemassa, noista voi saada hyviä ideoita mieleen mistä pappi milloinkin saarnaa, ja nuo adventtijututkin kun alkavat niin hienompia tilaisuuksia.

    • Anonyymi

      Minä nyt en ainakaan ole hyvä ihminen, en millään muotoa.
      Pyrin kyllä elämään parhaani mukaan niin etten vahingoita ketään, osaan ja uskallan pyytää anteeksi ja virheeni kyllä pystyn myöntämään.
      Ajattelen pahoja ajatuksia kanssaihmisitäni ja varmasti sammakoita tippuu suustani, ei epäilystäkään. Olen ihan tavallinen raadollinen ihminen en pyhimys.
      Pystyn kyllä kirkkain silmin väittämään että olen erittäin oikeudenmukainen. En hyväksy vääryyttä missään muodossa itseltäni enkä toisilta. Silti teen joskus väärin mutta kuten sanoin, anteeksi osaan pyytää. Pyrin myös hyvittämään tekoni ja ottamaan siitä opiksi.
      Yritän myös ymmärtää miksi joillakin on tarve huökätä ja talloa toisia, kuten tällä palstalla näemme. Taustalla on omat sielun haavat ja paha olo, mutta se ei oikeuta kuitenkaan hyökkäämään joten en sitä hyväksy vaikka syitä uskon ymmärtäväni.
      Minussa on paljon rakkautta läheisiäni kohtaan ja pyrin sen näyttämään kaikin tavoin. Rakastan myös eläimiä ja luontoa.
      Mielestäni riittää kun yrittää elää hyvin ja olemaan hyvä ja kaikkia kohtaan vaikka enkeliksi emme kukaan yllä koskaan.

      • Saat syntisi anteeksi. 😬

        Tuli mieleen, että istunkohan rippikopissa, niinkuin siinä yhdessä uskonnossa. 😬

        Siis ei mitään... hyvä kirjoitus, peukutin. 😊


      • Anonyymi

        Eikä ne enkelitkään kauhean hyviä olleet, joten ei sellaista tarvitse tavoitellakaan. Tekee vain parhaansa ja yrittää korjata virheensä niin hyvin kuin pystyy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikä ne enkelitkään kauhean hyviä olleet, joten ei sellaista tarvitse tavoitellakaan. Tekee vain parhaansa ja yrittää korjata virheensä niin hyvin kuin pystyy.

        Eikös se itse pääpiru just ole langennut enkeli? 🤔

        Joo. Parasta kehiin vaan ja tulee mitä tulee. 😬👌


      • Anonyymi

        Tunnen itseni pyhimykseksi. En ainakaan ole tuollainen raadollinen ihminen kuin sinä 🙄 Haha. Tuli vain mieleen, että hyvin, hyvin aniharvoin - olen "joutunut" pyytämään anteeksi. Ainoat ihmiset, joilta olen pyytänyt anteeksi ovat omat lapseni. Silloin kun he olivat pieniä, kiihdyin toisinaan nollasta sataan ja meuhkasin heille. Sitä pyysin anteeksi. En siksi, ettenkö olisi suuttunut täydestä aiheesta ja pelästyksestä, joskus pelostakin. Vaan siksi, että se oli niin kamalaa kuunneltavaa, ja lapsista varmasti pelottavaa, koska pelotin itsekin itseäni.

        Sammakoita suustani ei tipu koskaan. Tämän voisivat ystäväni, työkaverit ja kaikki muut vahvistamaan, mutta ei ryhdytä tässä siihen.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Eikös se itse pääpiru just ole langennut enkeli? 🤔

        Joo. Parasta kehiin vaan ja tulee mitä tulee. 😬👌

        Lucifer on aika kiva tyyppi kun vertaa Michaeliin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tunnen itseni pyhimykseksi. En ainakaan ole tuollainen raadollinen ihminen kuin sinä 🙄 Haha. Tuli vain mieleen, että hyvin, hyvin aniharvoin - olen "joutunut" pyytämään anteeksi. Ainoat ihmiset, joilta olen pyytänyt anteeksi ovat omat lapseni. Silloin kun he olivat pieniä, kiihdyin toisinaan nollasta sataan ja meuhkasin heille. Sitä pyysin anteeksi. En siksi, ettenkö olisi suuttunut täydestä aiheesta ja pelästyksestä, joskus pelostakin. Vaan siksi, että se oli niin kamalaa kuunneltavaa, ja lapsista varmasti pelottavaa, koska pelotin itsekin itseäni.

        Sammakoita suustani ei tipu koskaan. Tämän voisivat ystäväni, työkaverit ja kaikki muut vahvistamaan, mutta ei ryhdytä tässä siihen.

        Saahan sitä hermostua ja meuhkatakin. Lapsillekin on hyvä opettaa tunteidenosoitusta. Senkin voi tehdä tietty väärin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lucifer on aika kiva tyyppi kun vertaa Michaeliin.

        Joo, en tiedä tyyppejä. 😁


    • Anonyymi

      Niin justyiin jos on tuollainen Hair-Cutter -laite kaukosäätimen vieressä akku ladattuna: jos näkee TV;ssä ohjelman jossa on jollain pitkä parta voi vashingossa kaukosäätimen sijaan painaa sen hiustenleikkuukoneen nappulaa jo kanavaakin vaihtaessa vahingossa.

    • Anonyymi

      Sitähän sinä täällä teet. Selittelet hyvyyttäsi.

      • Jep, jep.... ota vuoronumero...


    • Kuule tuomarikin osoittaa joka tuhmailee kentällä jäähylle osoittaa.
      Kyllä sellainen peli pitää pysäyttää.
      Eiköhän se tuomarikin näe kun nostetaan muniin maila tai kaataa toisen kamppimalla jolloin muuttuu likaiseksi peli. Säännöt on säbässäkin.

      • Eiköhän puhtaasta ja hyvästä pelistä tule hyvä mieli jos joku sitäkin pilaa ihan huvikseen kyllä se nyt on hyvän joukkue hengen rikkomista.
        Kun opitaan sähän säännöt kyllä ne muutkin säännöt oppii, jos tahtoo.


      • valtakunta kirjoitti:

        Eiköhän puhtaasta ja hyvästä pelistä tule hyvä mieli jos joku sitäkin pilaa ihan huvikseen kyllä se nyt on hyvän joukkue hengen rikkomista.
        Kun opitaan sähän säännöt kyllä ne muutkin säännöt oppii, jos tahtoo.

        Disse jos täällä auttajia tuut nostelee mailaa muniin vääristämällä ne tahtoo ” pokaalin” kun joku auttanut muussa elämän tilanteessa hyvin kuin pelastanut ihmisen hengen tukemalla tai tiedolla.
        ei se sinun tunnetuskasi siitä koet olevasi velkaa ole auttajien ongelma vaan sinun tunne ongelmasi ota vastuusi omista tunteistasi, ei se auttajien vika ole.
        Apua saa pyytämättäkin se vasta on sellaista jota ei osata arvostaa ja kuvitellaan että selviytynyt itse vaikka sen tuen avulla on selviytynyt muuten tilanne olisi huonompi.

        Koulukin on tukea opintiellä ohjata kasvattaa pyytentöntä ja arvokasta kaikkien saada se tuki ja parhain se on kun se on yksilöllisempää tukea heikkouksia joten se on hyvin merkittävä ollut monelle jotka on saanut hyvällä tuurilla parasta opetusta.
        Arvosta auttajiasi ainoa palkinto on vain se että voit hyvin ja että et muita satuta.


      • valtakunta kirjoitti:

        Disse jos täällä auttajia tuut nostelee mailaa muniin vääristämällä ne tahtoo ” pokaalin” kun joku auttanut muussa elämän tilanteessa hyvin kuin pelastanut ihmisen hengen tukemalla tai tiedolla.
        ei se sinun tunnetuskasi siitä koet olevasi velkaa ole auttajien ongelma vaan sinun tunne ongelmasi ota vastuusi omista tunteistasi, ei se auttajien vika ole.
        Apua saa pyytämättäkin se vasta on sellaista jota ei osata arvostaa ja kuvitellaan että selviytynyt itse vaikka sen tuen avulla on selviytynyt muuten tilanne olisi huonompi.

        Koulukin on tukea opintiellä ohjata kasvattaa pyytentöntä ja arvokasta kaikkien saada se tuki ja parhain se on kun se on yksilöllisempää tukea heikkouksia joten se on hyvin merkittävä ollut monelle jotka on saanut hyvällä tuurilla parasta opetusta.
        Arvosta auttajiasi ainoa palkinto on vain se että voit hyvin ja että et muita satuta.

        Myös yhteiskuntaa autat maksamalla veroja jo että kaikilla on sama mahdollisuus.


    • Anonyymi

      Hyvä joo jos näkee TV;ssä karvaisen miehen: mieleen vilahtaa: ompa muuten hiusten leikkuulaite tuossa aivan kaukosäätimen vieressä, pöristämpä sitä enkä vaihdakaan kanavaa.

    • Anonyymi

      Sen verran vaikeaa mun tajuta tämä aloitus... Mitä hiivatin pahaa siinä on; jos puolustaa niitä heikommassa asemassa olevia? Kuten esim. vanhuksia, jotka eivät enää omatoimisesti pärjää tässä elämässä. OK, mä tein siitä ammatin itselleni, otan siitä myös elantoni, enkä piru vie suostu edes häpeämään sitä.
      Kyllä tässäkin ammatissa joukkuepeliä pitää osata pelata, joskus sitä vaan ei yksinkertaisesti jaksa.

      Lounaan jälkeen menin takaisin toimistoon ja kudoin 20cm leveää villalankaista pötkylää, kun toimistoon tuli 4kymppinen perushoitaja harjoittelija. Kakkonen oli ottanut harjoittelijan, 2 viikon työpaikka harjoitteluun, joka kuuluu heillä koulutus ohjelmaan. No, eihän me oltu aikaisemmin tavattukaan, mutt hänellä oli meidän työvaatteet yllään, joten mä kyllä tunnistin hänet harjoitteliaksi.

      Ensimmäisenä sain kuulla kunniani, istuin "pershomeessa" kutomassa kaulahuivia; vaikka osaston puolellakin olis kyllä töitä tehtävänä! Hän haki vuorovastaavaa. Yksi vanhuksista halus ottaa videopuhelun, eikä hän tiennyt miten se järjestetään. Toiset hoitsut oli neuvoneet toimistoon hakemaan vuorovastaavaa auttamaan/neuvomaan häntä. "Missä se vuorovalvojakin maleksii, ja konttoristi vaan kutoo kaulahuivia!"
      Sanoin ett tässähän minä olen!

      Hänen sairaanhoitaja/opastajansa oli vessattamassa yhtä hoidettavaa reumapotilasta ja oli käskyttänyt hänet vastaamaan huone hälytykseen. Otin kannettavan kaapista ja sanoin ett mennäänpä suorittamaan se tehtävä! Ihan oikeesti mulla paloi pinna siihen nalkutukseen, kun sanoi vielä kertovansa pomolle rapsalla mun laiskottelustani.
      Kakkonen oli tulossa iltaan ja hän tarkoitti pomolla Kakkosta.

      Siinä vaiheessa mä en enää ollut korrekti, sanoin ett; "Anna tulla vaan, mä olen pelkkänä korvana! Mä olen se maleksiva vuorovalvoja ja konttoristi, sekä firmani pomo. Kakkonen on henkilöstöpäällikköni, joka on erehtynyt ottamaan harjoittelijan meille; pelkäksi riesaksi, huomaan. Nyt laputat sinne ohjaajasi luokse, mä en rakkikoira kintereillä mene suorittamaan "puhelinasennus" palvelua!
      Sen saa joku toinen sinulle opettaa, jos sekin taito sinulla on hakusessa.

      Klo 13.30 annoin oman raporttini päivästä Kakkoselle ja ilmoitin lähteväni yläkertaan.
      Aamuvuorossa olevat tehkööt selvityksen päivän tapahtumista, mulla oli tämä oma versioni. Mä en välittäisi joutua enää nokikkain tuon ihmisen kanssa, jos se vaan on vältettävissä. Ja on muuten sitt ainoa palkaton 2viikon harjoittelu jakso meillä.
      Talo tarjoaa ainoastaan aamiaisen, lounaan ja päiväkahvit, luontaisetuna opiskelijalle.

      Olkootkin mua vanhempi, ja vaikka mä olisin palkattu konttoristi, ei kyllä vierailevalla harjoittelijalla ole mitään oikeutta olla koppavan nokkava... ketään kohtaan.
      Sai multa juuri sen mitä tilasikin!
      Mä en odota anteeksi pyyntöä, ja ...enkä minäkään itse pyydä anteeksi! Tasapeli!

      Jos sä kuvittelet ett pitäisi olla joukkue henkeä, ei sitä niin luoda ett tulokas hyppii nenille! Eikä varsinkaan mun nenille hypitä, siitä mulla on jo kokemusta kun myötäilin liiaksikin. Sehän oli pelkkää huutoäänestystä ja ne kova äänisemmät määräs tahdin.

      • Voi myrsky ja mylväys! Aina kun sä pöllähdät paikalle, tulee hiki lukemisestakin ja naakkaparvi lentää peräänsä katsomatta tiehensä varuilta. 😜

        Siis sitä vaan mietin, miksi pitää tehdä numero auttamisesta ja hyvänteosta yms. Ei kait sen kummempaa... jotkuthan ihan onnessaan tuolla kiekuu, että teenhän sitä itsekin... niin teen, entä sitten? Kai keskustelupalstalla saa tuumailla mitä huvittaa? 😀

        Wuppis tuossa tuumas hyvin, että hyvän vastakohta on paha ja huono. Ja tosiaan moni ei erota eroa... jos tekee jonkun huonosti, vaikka se sun harkkas siellä, ei se vättämättä oo paha ihminen?

        Joskus mietin, että voidin jopa vähän maksaa, että vois olla siellä kärpäsenä katossa...😃 Tosin kuvainnollisesti vaan, koska kohta huitasisit mut jo hengiltä. 😂


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Voi myrsky ja mylväys! Aina kun sä pöllähdät paikalle, tulee hiki lukemisestakin ja naakkaparvi lentää peräänsä katsomatta tiehensä varuilta. 😜

        Siis sitä vaan mietin, miksi pitää tehdä numero auttamisesta ja hyvänteosta yms. Ei kait sen kummempaa... jotkuthan ihan onnessaan tuolla kiekuu, että teenhän sitä itsekin... niin teen, entä sitten? Kai keskustelupalstalla saa tuumailla mitä huvittaa? 😀

        Wuppis tuossa tuumas hyvin, että hyvän vastakohta on paha ja huono. Ja tosiaan moni ei erota eroa... jos tekee jonkun huonosti, vaikka se sun harkkas siellä, ei se vättämättä oo paha ihminen?

        Joskus mietin, että voidin jopa vähän maksaa, että vois olla siellä kärpäsenä katossa...😃 Tosin kuvainnollisesti vaan, koska kohta huitasisit mut jo hengiltä. 😂

        "..että vois olla siellä kärpäsenä katossa...😃 Tosin kuvainnollisesti vaan, koska kohta huitasisit mut jo hengiltä. 😂"

        Jaa ett niin agressiviseksikö sä munt kuvittelet? En mä väittänyt ett harjoitteliamme olisi jotenkin paha ihminen. Mutt ei nyt kyllä sovi tänne meille, komentelee... ilmeisesti opittu tapa, entisessä työssään. Muutaman päivän aikana yks sun toinenkin on saanut arvostelua tältä komendooralta.

        Siks toiseks; yksi "äksy" työporukassa riittää, eikä sitä titteliä multa viedä sovinnolla!
        Kakkonen kertoi nyt illalla ett kyseinen henkilö on ollut joku "kassa vastaava" jossain pankin sivukontoorissa. Pankki siellä on lopettanut toimintansa, vain raha automaatti jäänyt seinään. Pankkitoimihenkilö hakee nyt ammatin jossa työtä riittää eläke ikään asti., ja suunnilleen palkkaukseltaan samaa tasoa, vuorolisineen.

        Voi olla ett ylireakoin ja olin häijy sanoissani, mutt se ei muuta sitä, ettei tulokas voi muutaman päivän sisällä alkaa arvostella talon tapoja, joista ei edes tiedä sen vertaa.
        Ei siellä osastolla mikään erityinen kiire ollut, oishan joku vakituisista mua pyytänyt apuun.
        Tämä rva. nyt oli kysellyt toisilta hoitajilta sitä videopuhelun yhdistämistä ja saanut vastaukseksi ett kysy vuorovastaavalta apua -> foimistosta, hän kyllä auttaa sua.

        No lopputuloksen sä tiedät; multa paloi päreet.
        Ps. En mä mitään kaulaliinaa kutonut!1,80 cm pituista kaitaletta torkkupeittoon, 8 kpl kaitaleita neulotaan yhteen ja siitä syntyy villapeitto, kylmiin iltoihin vaikka tv-ääressä.


    • Anonyymi

      Anteeksi jos häiritsen mainitsemalla tuota Philipsin uutta Hair-Cutter -konetta, olen ihastunut tuohon, komea vempula.

      Jännityselokuvien valikointia pitää tehdä nämä perjantai 13. juttuja pitäisi vilkaista että mitä: https://www.imdb.com/title/tt0080761/

      Joku elokuva They Live, John Carpenterin elokuva missä pelkästään mustien erikoisten lasien läpi näkee kunnollisesti, näyttelijä Meg Foster oli tuossa, näytteli pahaa vaikka ei oikeasti ole paha. Suomenkielinen nimi tuolle elokuvalle oli muistaakseni Pahan Kehä.

    • Hyve signalointi..


      Siis nää "auttajat" ei oikeasti välitä muista kuin itsestään.


      Ne tykkää siitä huomiosta minkä ne saa autettuaan jotain autettavaa.

      Se on kato "voimaannuttavaa"..

      :D

      • Tjaa? Varmaan jotkut kokee niinkin... mutta harvoin mistään kiitosta edes nykyään saa...


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Tjaa? Varmaan jotkut kokee niinkin... mutta harvoin mistään kiitosta edes nykyään saa...

        Kiitoos! 😁😁😁😁😁👍olet ihana. Olet persoona.energinen.ajattelevainen. sinussa vain yksi hmmm...puoli.se ettet ehkä näe samanarvoisina ihmisinä niitä jotka ei samaa vielä ole.opiskelemassa nekin omaan tahtiin. Vahvempana voi heikompaa tsempata .vaikka sitä eksääki yrittää ymmärtää. Tietty nöyryys,ettei ylpisty.🤗🦋


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitoos! 😁😁😁😁😁👍olet ihana. Olet persoona.energinen.ajattelevainen. sinussa vain yksi hmmm...puoli.se ettet ehkä näe samanarvoisina ihmisinä niitä jotka ei samaa vielä ole.opiskelemassa nekin omaan tahtiin. Vahvempana voi heikompaa tsempata .vaikka sitä eksääki yrittää ymmärtää. Tietty nöyryys,ettei ylpisty.🤗🦋

        No minusta kaikki on ihan samanarvoisia... jotkut vaan tekee ajatustasolla elämisensä vaikeaksi... sekin ihan jees, kunhan eivät muita syyttäis niin hanakasti. 😃

        Nyt on puut liiterissä ja pellettiä 500 kg säkki roikoksissa siilon päällä. Tulkoot kylmä. Sisällä ei ole. Ja kohta sauna lämpiämään. 😬👌


    • Anonyymi

      Olet viime aikoina loistanut tällaisilla asiallisilla aloituksilla. Hyvä sinä 😁

      En tiedä vielä jaksanko naputella ajatuksiani, katsellaan...

      Mutta jos joku mainostaa vaikka olevansa hyvä isä tai äiti, suurella todennäköisyydellä se ei sitä ole. Saati sitten hyvä ihminen.. 🙄

      Mikä edes on hyvä? Jokainen voi määritellä senkin erilailla. Itseään yleisesti hyvänä ihmisenä pitävää minä pidän ainakin itselleen sokeana, tyhmänä ja mahdollisesti vaarallisena muille.

      Kaikilla on vähän erilainen käsitys oikeasta ja väärästä. Jokaisella on oma totuutensa, näkökulmastakin riippuen.

      Eikös narsisteilla ole just tuota ylivoipaisuuskuvitelmaa. Jos joku juttu sitten sakkaa, se on muiden vika, ei oma.. näin säilytetään kuva itsestä hyvänä ja toisista pahana. Heikko minä tekee kaikkensa ettei tarvi hilautua narun jatkoksi. Narsisti tekevät paljon suikkareita.

      xLiner

      • Tänks... koitan tuumia vaan yleisemmin... jotkut tosin luulee, että puhun itsestäni niin, että osaisin toimia juuri oikein ja opastan muita. 😂

        Hyvän tavoitteleminen on kai hienoa, mutta hyvällä saa toisaalla huonoakin, että mahdotonta ollakaan absoluuttisen hyvä...

        Olemalla hyvä isä on ainakin mahdottomuus. Toisaalta niin....mitä sekin olis? 🤷‍♂️

        Mutta kunhan taas pähkin... mutta kerkesin mä vajaan 1,5 mottia puita hupittaa liiteriin ja kipaisin 500 kg säkin pellettiä kattilanruuaksi. 💪😜


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        Tänks... koitan tuumia vaan yleisemmin... jotkut tosin luulee, että puhun itsestäni niin, että osaisin toimia juuri oikein ja opastan muita. 😂

        Hyvän tavoitteleminen on kai hienoa, mutta hyvällä saa toisaalla huonoakin, että mahdotonta ollakaan absoluuttisen hyvä...

        Olemalla hyvä isä on ainakin mahdottomuus. Toisaalta niin....mitä sekin olis? 🤷‍♂️

        Mutta kunhan taas pähkin... mutta kerkesin mä vajaan 1,5 mottia puita hupittaa liiteriin ja kipaisin 500 kg säkin pellettiä kattilanruuaksi. 💪😜

        Taitaa olla yksi jota harmittaa, kun viet siltä tekosyyt omaan surkeaan oloon. Tai voihan niitä useampikin olla.

        Tästä nyt hukkuu tai poistuu viestejä, kaksi jo hävinnyt. Perttikö siellä taas tuomaroimassa..

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla yksi jota harmittaa, kun viet siltä tekosyyt omaan surkeaan oloon. Tai voihan niitä useampikin olla.

        Tästä nyt hukkuu tai poistuu viestejä, kaksi jo hävinnyt. Perttikö siellä taas tuomaroimassa..

        xLiner

        No kuka lie... just vilahti yks vellikellossa, vaan ei näy mitään...🤔


    • Anonyymi

      Omituinen avaus taas, ei mitään järkeä.

      • No tekaiseppas jännämiesaloitus, niin tulee parempi mieli. 😃


      • Anonyymi

        Ei todellakaan. Mielikuvitus leikkiä aikuiselta. Sama höpisijä tämä disse, j76 ja monet muut hahmot.


    • Anonyymi

      Tosi hyvä aloitus sinulta Disse (kuten aina)!

      Ihan perjantain kunniaksi aloitukseesi hieman uutta näkökulmaa. Eli tuon peliin ikivanhan sananlaskun:

      "Kuka kissan hännän nostaa...ellei kissa itse." (Tämä on ns. retorinen kysymys, johon ei odoteta vastausta. )

      Se tarkoittaa osapuilleen samaa kuin neuvo, ettei ihmisen pidä "panna kynttiläänsä vakan alle". Suomalaisethan ovat katsoneet vaatimattomuuden niin suureksi hyveeksi, että vähäistäkin itsensä esilletuomista tai kehumista on pidetty suurena syntinä. Näin se oli vahvasti vielä lapsuudessanikin, ja perheessäni. Jokainen meistä tiesi toistemme olevan aivan älyttömän hyviä ja ihania ihmisiä, vanhempia ja lapsia - mutta härregyd, ei sellaista ääneen voinut sanoa. Ei koskaan.

      Kunnes sitten 70-luvun loppupuolella tuli Hanoi Rocks, joka teki heti selväksi, että se on maailman paras bändi. Siitä ei jäänyt mitään epäselvää... kaikenlisäksi omakehu kuulosti jopa minun korvassani hyvältä - ei särähtänyt yhtään tarpeettomalta, huonolta käytökseltä tai höpöhöpöjutulta.

      Itseään on silloin tällöin hyvä kehua, kun aihetta löytyy, vähintään itselleen... mutta myös toisille voi kertoa onnistumisistaan, taidoistaan tai hyvistä teoistaan. Omakehu vastaa ainakin kysymykseen "mitä?" Kuten Timo tuolla ylempänä oli poiminut roskan maasta ja laittanut sen roskikseen. Pravo!

      • No totta. Minusta on kiva katsoa näitä nuoria jääkiekon pelaajia, kun joku Lainekin sanoo, että on kova pelimies. Nöyryyttä löytyy, mutta nöyrtymään ei ruveta.. selkeä ero! 😀👌

        Jotenkin täällä mietiskelin hommia tehdessäni, että onko suomenkielessä vika tosiaankin kun hyvän vastakohtina on paha ja huono... kalvaako se siksi monen mieltä? Jos ei jotain osaa, on huono, mutta myös paha, kun ei ole siis hyvä? 🤔


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No totta. Minusta on kiva katsoa näitä nuoria jääkiekon pelaajia, kun joku Lainekin sanoo, että on kova pelimies. Nöyryyttä löytyy, mutta nöyrtymään ei ruveta.. selkeä ero! 😀👌

        Jotenkin täällä mietiskelin hommia tehdessäni, että onko suomenkielessä vika tosiaankin kun hyvän vastakohtina on paha ja huono... kalvaako se siksi monen mieltä? Jos ei jotain osaa, on huono, mutta myös paha, kun ei ole siis hyvä? 🤔

        "Hyvä" on aika saavuttamattomissa. Ellei omasta mielestä ihan... niin ainakin monen muun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Hyvä" on aika saavuttamattomissa. Ellei omasta mielestä ihan... niin ainakin monen muun.

        No jotkut koittaa vaikka tehdä töitä ihan kahelina ja kokoajan on ilmekin kysyvä, että teenkö nyt tarpeeks? Oonko hyvä? Se on surullista....😔


    • "Hyvyys" varmaankin koetaan sieltä omasta arvomaailmasta käsin. Siksi sen hyvän osoittaminen ei ole mikään yhdenmukaisuus.

      Tuohon selittelyyn liittyy monestikin ulkoapäin tuleva riittämättömyyden arvostuksen puute. "Kaikkeni teen, mutta..."

      Siksipä tilanne on käännettävä omaksi edukseen. Antaa arvostus sanoilla, joka tukee omaa hyvyyttä.

      Mutta tympeintä tälläisessä on se muiden polkeminen, vähättely tai alentuva suhtautuminen.

      Käsittääkseni tälläistä käytöstä pystyy muuttamaan ainoastaan nöyrtymällä.

      • Sotketaanko nöyryys ja nöyrtyminen usein? 🤔

        Kiva nähdä sua täällä. 🙂
        Kuinka voit?


      • Disse kirjoitti:

        Sotketaanko nöyryys ja nöyrtyminen usein? 🤔

        Kiva nähdä sua täällä. 🙂
        Kuinka voit?

        Sotketaan. Ovat silti eri asioita.

        Kiitos :)

        No p*skaakas tässä kuten aloituksessani mainittu.


      • elisakettu kirjoitti:

        Sotketaan. Ovat silti eri asioita.

        Kiitos :)

        No p*skaakas tässä kuten aloituksessani mainittu.

        No pitää vilaista se sun aloitus.... 😁

        Vellikellon viestejä vaan kurkkinut..😃


      • Disse kirjoitti:

        No pitää vilaista se sun aloitus.... 😁

        Vellikellon viestejä vaan kurkkinut..😃

        Elä hättäile.

        Hyvä aloitushan sulla taas on ja vastaa vaan kommentteihin.

        Oikeastaan ajatus siihen lähti just tästä ketjusta. V*tuttaa niin että pää on revetä. Nyt ei kirosanoissa säästellä. (tuskinpa ennenkään)


      • elisakettu kirjoitti:

        Elä hättäile.

        Hyvä aloitushan sulla taas on ja vastaa vaan kommentteihin.

        Oikeastaan ajatus siihen lähti just tästä ketjusta. V*tuttaa niin että pää on revetä. Nyt ei kirosanoissa säästellä. (tuskinpa ennenkään)

        Jo kuule kerkesin sinnekin kommentoimaan. 😃

        No osaa noi viheliäät hermokivut olla hanurista. 🤨 Mulla välillä juilii kanssa johonkin olkapäähän tai ranteeseen, milloin mihinkin ja ei siihen mikään auta. Joku tietynlainen keli vaikuttaa siihen selkeästi...


      • Disse kirjoitti:

        Jo kuule kerkesin sinnekin kommentoimaan. 😃

        No osaa noi viheliäät hermokivut olla hanurista. 🤨 Mulla välillä juilii kanssa johonkin olkapäähän tai ranteeseen, milloin mihinkin ja ei siihen mikään auta. Joku tietynlainen keli vaikuttaa siihen selkeästi...

        Mulla oli kerran miltei samanlainen. Kesti silloin vuoden. Akupunktio taisi lopulta auttaa. Tai sitten pinne vain vapautui.

        No jo, täällä maalla on ollut viileetä. Tuulista. Ja sitten kun touhottamut jotain on pitänyt jäädä pihalle ihmettelemään ja kylmättämään sen minkä on just saanu lämpimäksi.


      • elisakettu kirjoitti:

        Mulla oli kerran miltei samanlainen. Kesti silloin vuoden. Akupunktio taisi lopulta auttaa. Tai sitten pinne vain vapautui.

        No jo, täällä maalla on ollut viileetä. Tuulista. Ja sitten kun touhottamut jotain on pitänyt jäädä pihalle ihmettelemään ja kylmättämään sen minkä on just saanu lämpimäksi.

        Mun fyssari puhui just siitä kipuhermosta... siellä on monenlaista eri säihettä ja joihinkin kipulääke toimii, toisiin ei.

        Se akupunktio oli joku stimulointi, mikä sai jonkun hermon luulemaan jotain...🤔

        Mutta varaa vaan aika tokitettavaks, niin pääset tuosta... vaikka tiettyhän se nyt viikonloppua vasten iski. 🤨


    • Anonyymi

      Ihmisluontoon kuuluu harha omasta moraalisesta ylemmyydestä. Saa aikaan sen, että itselle sallitaan enemmän pieniä lipsahduksia kuin muille, koska yleisesti ottaen kuitenkin moraalisesti muiden yläpuolella. Tällä jatkuvalla puheella omasta hyvyydestä varmaan joku peittelyfunktio, pyrkisivätkö omat pimeät puolet heillä vahvemmin esiin, ja näitä yritetään tukahduttaa. Ehkä ne jotka eivät koko ajan suuna päänä omasta hyvyydestään, ymmärtävät paremmin oman vajavaisuutensa ihmisinä.

      • Anonyymi

        Enpä nyt sanoisi noin jyrkästi. Itseään arvostava ihminen ei pidä itseään muita parempina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä nyt sanoisi noin jyrkästi. Itseään arvostava ihminen ei pidä itseään muita parempina.

        Nuo positiivisen ajattelun harhat, paremmuuden illuusiot ynnämuut keksitty ihan empiiristen tutkimusten kautta. Sosiaalipsykologit, kognitiotieteilijät yms selvitelleet näitä, niillä merkitystä yhteisten pelisääntöjen noudattamisen kannalta, vapaamatkustajuus, vangin dilemma sun muut peliteoreettiset ajatus kulut ihmismielessä.


    • Anonyymi

      bobbeli-bibbeli-BOOM

      Ovat kyllä kerrassaan huvittavia nuoret naiset, itselleni jooh.

    • Anonyymi

      Disse disse, kukaan muu ei kehu niin paljon tekemisiään kuin sinä. Kehuja kerjäät toiminnastasi, mitään muuta syytä ei ole. Harva edes viitsii kehua pelaavansa jossain harrasteporukassa jolla ei ole mitään merkitystä mihinkään suuntaan, ketään ei kiinnosta.
      Onhan se näky, pallomahaiset juoksentelee pallon perässä.

    • Jos sählystä lähdetän niin kyllä minä ainakin siellä kerron missä olen hyvä. Maalivahtina kun pelaan niin sanon puolustajille että pystyn hyvin peittämään laukauksia mutta sivuttaisliike on iän myötä hieman verkkaista. Siksi ylivoimahyökkäyksissä pallottomat pelataan ensisijaisesti pois. Minusta se että kerron omat vahvuuteni auttaa koko joukkuetta.

      Samoin jos autan esim vanhusta lumitöissä niin kyllä siitä kannattaa mainita; ei sen takia että keräisi itselleen jotakin vaan joku saattaa huomata että hänenkin naapurissa saattaa oku tarvita vastaavaa apua. Jos asiaa ei nosta esille niin hyvä ei myöskään leviä.

      • Puhuva ja ohjaava maalivahti on pakeille suuri apu... tiedän. Toiset tykkää että veto otetaan pois, toiset taas syötön pois. 😀👌

        No joskus kiireessä sukulaiset rankuttivat vaihtamaan pistorasioita. Kyselivät miten menee. Sanoin, että liian kiirettä. Sanoivat, että jotain pitäis jättää pois, ettei liikaa hommaa. Oli meisseli pudota.... justhan olivat rankuttaneet mut auttamaan pistorasioiden vaihtoon... mutta siinäkin yks juttu... auttajan pitäis osata itse sanoo ei. Ei toiset tajua mitä elämässä aina tapahtuu...tuli vaan mieleen..🤔


    • Ehkä noin, en tiiä, en ole oikein silleen kattellu ympärilleni.

      Tiedän kyllä ihmisiä, jotka korostavat jotain tuollaista itsessään muillekin, mutta aika vähissä ne omassa elämässäni on. Ehkä juuri siksi?

      Ja sitten elämässäni on niitä toisia ihmisiä, jotka vain ovat tai tekevät, hyviäkin, semmosia outoja tyyppejä, jotka kelluvat jossain toisessa ulottuvuudessa edes vailla tarvetta sanalle 'kiitos'. Ne ON outoja tyyppejä :)

      Itte olen ajatellut tuosta aikuisiällä, että jos nyt elelee itselleen hyvin, yrittää kohdella muita kuten haluaisi itseään kohdeltavan ja välttää tekemästä lain kirjaimen mukaan väärin muita kohtaan, niin elämä on aika hyvää, oli siihen tyytyväinen tai ei.

      Se on tullut huomattua, että sanonta 'sitä niittää mitä kylvää' pitää kutinsa tarkalleen, vaikka joskus se vie aikaa saada niittää sitä kylvämäänsä. Mutta kyllä sen aika joskus tulee, aina.

      • Joo. Tää keskustelu sinäändä tais karata varsinaisesta ideasta, muttta eipä sillä väliä. 😬

        Sä taidat olla viikonloppupalstailija??😀


      • Disse kirjoitti:

        Joo. Tää keskustelu sinäändä tais karata varsinaisesta ideasta, muttta eipä sillä väliä. 😬

        Sä taidat olla viikonloppupalstailija??😀

        Keskustelu on keskustelua, kun se elää ja rönsyilee, niin aina parempi :)

        Tuuri- tai fiilispalstailija ennemmin. Arkisin ei useinkaan ole aikaa tai voimia päivän jälkeen ja kun illassa on niukasti aikaa rentoutua, niin se vähä tulee törsättyä johonkin muuhun, yleensä lukemiseen. Viikonloppuna sitä aikaa on enemmän, jää tyhjiäkin hetkiä, illemmalla voi olla kaljakin kädessä vauhdittamassa sormenpäitä :)


      • randombypasser kirjoitti:

        Keskustelu on keskustelua, kun se elää ja rönsyilee, niin aina parempi :)

        Tuuri- tai fiilispalstailija ennemmin. Arkisin ei useinkaan ole aikaa tai voimia päivän jälkeen ja kun illassa on niukasti aikaa rentoutua, niin se vähä tulee törsättyä johonkin muuhun, yleensä lukemiseen. Viikonloppuna sitä aikaa on enemmän, jää tyhjiäkin hetkiä, illemmalla voi olla kaljakin kädessä vauhdittamassa sormenpäitä :)

        Joo. Niinhän se on parasta. 😊👌

        No itsellä työ ei katso viikkoaikataulua ja aikaa jää jopa silloin.

        Lukeminen ois hyvä, mutten ole ollut vuosiin oikein lukupäällä. 🤔


      • Disse kirjoitti:

        Joo. Niinhän se on parasta. 😊👌

        No itsellä työ ei katso viikkoaikataulua ja aikaa jää jopa silloin.

        Lukeminen ois hyvä, mutten ole ollut vuosiin oikein lukupäällä. 🤔

        Eipä tuo itselläkään katsoisi, mutta joku raja pitää olla, tehdä saisi kellon ympäri :)
        Perustyö kuitenkin osuu arkeen välille 7-18, niin se muotoilee viikko-ohjelmaa tiukasti, illat on sitten mitä on, vaikka välillä niihinkin jää aikaa ja voimia kaikenlaiseen.

        Niin se lukeminen oli itselläkin aika jäissä muutaman vuoden, kirjan pari luin vuoteen ja niistäkin osan loppuun puoliväkisin :)
        En tiiä mikä tuli, ei vain jaksanut kiinnostua kirjoista ja siitä pienestä vaivannäöstä lukea ja mielikuvitella se tarina päässään. Ruudun tarjonta oli kai helpompi nieltävä, tartti vähemmän kapasiteettia, kun oli valmiiksi pureskeltu ja piirretty tarina, jotain sellaista.

        Mutta nyt taas lukeminen maistuu, mitä palstailulta ehtii :) No ei, toi ero vaan teki sen, etten ole emännän poistumisen jälkeen avannut ruutua kertaakaan enkä ole muillakaan vimpaimilla kattonut mitään. Taisi olla niin, että taas kävi klassiset ja ex-rouva oli se ruutuaddikti, minä sitten liu'uin jotenkin siihen samaan muottiin, ehkä ihan vain siksi että jotain enemmän yhdessä. Ja pah, ei vaan ole, ei ruudun ääressä :)


      • randombypasser kirjoitti:

        Eipä tuo itselläkään katsoisi, mutta joku raja pitää olla, tehdä saisi kellon ympäri :)
        Perustyö kuitenkin osuu arkeen välille 7-18, niin se muotoilee viikko-ohjelmaa tiukasti, illat on sitten mitä on, vaikka välillä niihinkin jää aikaa ja voimia kaikenlaiseen.

        Niin se lukeminen oli itselläkin aika jäissä muutaman vuoden, kirjan pari luin vuoteen ja niistäkin osan loppuun puoliväkisin :)
        En tiiä mikä tuli, ei vain jaksanut kiinnostua kirjoista ja siitä pienestä vaivannäöstä lukea ja mielikuvitella se tarina päässään. Ruudun tarjonta oli kai helpompi nieltävä, tartti vähemmän kapasiteettia, kun oli valmiiksi pureskeltu ja piirretty tarina, jotain sellaista.

        Mutta nyt taas lukeminen maistuu, mitä palstailulta ehtii :) No ei, toi ero vaan teki sen, etten ole emännän poistumisen jälkeen avannut ruutua kertaakaan enkä ole muillakaan vimpaimilla kattonut mitään. Taisi olla niin, että taas kävi klassiset ja ex-rouva oli se ruutuaddikti, minä sitten liu'uin jotenkin siihen samaan muottiin, ehkä ihan vain siksi että jotain enemmän yhdessä. Ja pah, ei vaan ole, ei ruudun ääressä :)

        No mä en töllöä juuri katso. Pitää olla joku elokuva tai muu, minkä huvikseen töllöttimen aukasemalla heti löydän.

        Nettflixikin nyt on, mutta taitaa riittää kaksi kuukautta sitäkin.

        Parempi kun ei liikaa jumahda mihinkään, niin jää paremmin aikaa touhuiluun. 😃👌

        Mulla meni eilinen säbän parissa. 2 peliä, neljä pistettä ja voitoilla yöhön. 😂 Saunailta päälle ja pikkuisen pokeria. Siinä ei tullut voittoa, kortti vei tällä kertaa, mutta aamuyölle meni, kun sain parit pelikamut kuskattus koteihinsa ja itse pääsin nukkuu...

        Tänään vielä illasta säbää ja nyt odottelen poikaa pohjoisen reissulta saunaan.
        Että sit luultavasti sellainen pulina tässä, että kaikki muu aktiiviteetti jää, kun pohjoisen reissu kerrotaan. 😬


      • Disse kirjoitti:

        No mä en töllöä juuri katso. Pitää olla joku elokuva tai muu, minkä huvikseen töllöttimen aukasemalla heti löydän.

        Nettflixikin nyt on, mutta taitaa riittää kaksi kuukautta sitäkin.

        Parempi kun ei liikaa jumahda mihinkään, niin jää paremmin aikaa touhuiluun. 😃👌

        Mulla meni eilinen säbän parissa. 2 peliä, neljä pistettä ja voitoilla yöhön. 😂 Saunailta päälle ja pikkuisen pokeria. Siinä ei tullut voittoa, kortti vei tällä kertaa, mutta aamuyölle meni, kun sain parit pelikamut kuskattus koteihinsa ja itse pääsin nukkuu...

        Tänään vielä illasta säbää ja nyt odottelen poikaa pohjoisen reissulta saunaan.
        Että sit luultavasti sellainen pulina tässä, että kaikki muu aktiiviteetti jää, kun pohjoisen reissu kerrotaan. 😬

        Joo, enpä ihmettele, ei tuo töllö itellekään sitten pentuvuosien ollut mikään Pandoran lipas. Ennen viimeistä ex-rouvaa en omistanut töllöä kymmeneen vuoteen, mutta oli se hauska käydä kylässä töllökodeissa, se oli niin outoa jos töllö oli päällä. Ja sen muistan, kun porukoilla kävin aikaa viettämässä, niin hitto että siihen ruutuun silloin uppos, kun ei sitä ollut nähnyt aikoihin, se oli suorastaan maagista ja vangitsevaa :)

        Itellä meni viikonloppu mökillä, pihahommia, puuhommia, himmailua ja mettässä nautiskelua. Sen kun on aamusta iltaan ulkona, niin kummasti uni puskee luomille aikaisin, eilenkin saunan jälkeen tuli tiltti sohvalle kirjan parissa jo jossain ysin aikaan, siitä heräsin kahdelta ja sänkyyn :)

        Säbää voisin minäkin hosua, tosin pitäisi olla varsin harrastelijatavaraa näille taidoille. Taitaa vaan meilläpäin olla hallituksen ohjeistuksella taas kaikki harrasteporukat heitetty tauolle. Viime syksynä vedeltiin ja tuli korona, kotiin mars. Nyt en syksystä ees lähteny hallille kun korona nosti päätään ja nyt on taas puoli valtakuntaa suljettuna näiltä osin. Ehkä sitten keväämmällä pääsee rikkomaan mailansa...

        No se on hyvä että poju tulee piristämään iltaa, parasta mitä saada voi :)


      • randombypasser kirjoitti:

        Joo, enpä ihmettele, ei tuo töllö itellekään sitten pentuvuosien ollut mikään Pandoran lipas. Ennen viimeistä ex-rouvaa en omistanut töllöä kymmeneen vuoteen, mutta oli se hauska käydä kylässä töllökodeissa, se oli niin outoa jos töllö oli päällä. Ja sen muistan, kun porukoilla kävin aikaa viettämässä, niin hitto että siihen ruutuun silloin uppos, kun ei sitä ollut nähnyt aikoihin, se oli suorastaan maagista ja vangitsevaa :)

        Itellä meni viikonloppu mökillä, pihahommia, puuhommia, himmailua ja mettässä nautiskelua. Sen kun on aamusta iltaan ulkona, niin kummasti uni puskee luomille aikaisin, eilenkin saunan jälkeen tuli tiltti sohvalle kirjan parissa jo jossain ysin aikaan, siitä heräsin kahdelta ja sänkyyn :)

        Säbää voisin minäkin hosua, tosin pitäisi olla varsin harrastelijatavaraa näille taidoille. Taitaa vaan meilläpäin olla hallituksen ohjeistuksella taas kaikki harrasteporukat heitetty tauolle. Viime syksynä vedeltiin ja tuli korona, kotiin mars. Nyt en syksystä ees lähteny hallille kun korona nosti päätään ja nyt on taas puoli valtakuntaa suljettuna näiltä osin. Ehkä sitten keväämmällä pääsee rikkomaan mailansa...

        No se on hyvä että poju tulee piristämään iltaa, parasta mitä saada voi :)

        No katselen kaukosäädintä tuossa rahilla ja jo hetken mietin, että räväyttäiskö päälle, mut ei jsksa.... liian kaukana. 😂
        Niin on poikakin... tunti vielä tänne ja räppäsin saunan jo lämpiämään.... taidan käydä itse ensin.

        No harrastehommina itsekin säbää pelailen. Liiton pelejä 5-divarissa ja sit höntsää ihan äijäporukassa. Vielä ei ole täällä loppunut...🤔

        Mutta pitää koettaa lätkiä niin pitkään kun voi. Se on henkireikä mulle jotenkin nyt. Puuhommat ja sellaiset ryskähommat on jäissä.

        Jos loppuu säbät, putää sit miettiä mitä keksis..🤔


      • Disse kirjoitti:

        No katselen kaukosäädintä tuossa rahilla ja jo hetken mietin, että räväyttäiskö päälle, mut ei jsksa.... liian kaukana. 😂
        Niin on poikakin... tunti vielä tänne ja räppäsin saunan jo lämpiämään.... taidan käydä itse ensin.

        No harrastehommina itsekin säbää pelailen. Liiton pelejä 5-divarissa ja sit höntsää ihan äijäporukassa. Vielä ei ole täällä loppunut...🤔

        Mutta pitää koettaa lätkiä niin pitkään kun voi. Se on henkireikä mulle jotenkin nyt. Puuhommat ja sellaiset ryskähommat on jäissä.

        Jos loppuu säbät, putää sit miettiä mitä keksis..🤔

        Mulla se menee vain tonne höntsäpuolelle, sen verran ollut taukoa aktiivisesta pelaamisesta. Junnuna tuli hiukan divariakin hosuttua, mutta nyt on auttamatta jäänyt ihan telineisiin, niin taidon kuin kestävyydenkin osalta :)

        Mutta oli kyllä hiton hienoa viime syksynä olla kentällä pujottelukeppinä, ei yhtään haittaa vaikkei omat taidot ole mistään kotosin, on vaan niin pirun kiva kattoa kentällä niitä jotka on taitavia ja pyöritellä ihmeissään päätään muutaman askeleen takamatkalta :)

        Toivotaan ettei teillä lopu tai kovin monessa paikassa ylipäänsä, täällä pk-seudulla ne mun mielestä laitteli lappuja luukulle loppuviikosta, vaikken oo jaksanu koronahulinaa kauheesti seurailla. Työt jatkuu ja niitä riittää enemmän ku ehtii tekemään, se on tärkeintä, toisilla ei ole niin hyvin asiat.

        Saat vetää ukko tuplasaunat, jos otat omat löylyt etukäteen, ei varmasti poju päästä sua pannasta kun ehtii kotio :)


      • randombypasser kirjoitti:

        Mulla se menee vain tonne höntsäpuolelle, sen verran ollut taukoa aktiivisesta pelaamisesta. Junnuna tuli hiukan divariakin hosuttua, mutta nyt on auttamatta jäänyt ihan telineisiin, niin taidon kuin kestävyydenkin osalta :)

        Mutta oli kyllä hiton hienoa viime syksynä olla kentällä pujottelukeppinä, ei yhtään haittaa vaikkei omat taidot ole mistään kotosin, on vaan niin pirun kiva kattoa kentällä niitä jotka on taitavia ja pyöritellä ihmeissään päätään muutaman askeleen takamatkalta :)

        Toivotaan ettei teillä lopu tai kovin monessa paikassa ylipäänsä, täällä pk-seudulla ne mun mielestä laitteli lappuja luukulle loppuviikosta, vaikken oo jaksanu koronahulinaa kauheesti seurailla. Työt jatkuu ja niitä riittää enemmän ku ehtii tekemään, se on tärkeintä, toisilla ei ole niin hyvin asiat.

        Saat vetää ukko tuplasaunat, jos otat omat löylyt etukäteen, ei varmasti poju päästä sua pannasta kun ehtii kotio :)

        No mä mietin, että ens kautens en enää lähde mihinkään joukkueeseen. Kyllä tämä kausi riittää. Mutta niin pitkään käyn höntsävuoroilla kiusaamassa nuorempia. Kyllähän ne liikkeessä ja jossain taidoissakin osaa jo mut hakata, vaan pelisilmässä ei. Ja massassa. 😀

        Huvitti eilisissä peleissäkin sellainen kikkaileva kukkakeppi koitti ohi, mutta en väistänyt vaan... no sehän läks tangentin suuntaan. 😂 Varmaan 20-30 kg eroa. Mutta varmaan oppi, että vauhtia pitää kelata enemmän, jos meinaa isomman äijän ”siirtää” sivuun. 😃 Mulla on matala painopiste.

        Ei kyllä jaksa lähtee enää saunaan. Viime yönä tulin kotiin kai joskus puoli 3. Vähän vätystää. 🥱


      • Disse kirjoitti:

        No mä mietin, että ens kautens en enää lähde mihinkään joukkueeseen. Kyllä tämä kausi riittää. Mutta niin pitkään käyn höntsävuoroilla kiusaamassa nuorempia. Kyllähän ne liikkeessä ja jossain taidoissakin osaa jo mut hakata, vaan pelisilmässä ei. Ja massassa. 😀

        Huvitti eilisissä peleissäkin sellainen kikkaileva kukkakeppi koitti ohi, mutta en väistänyt vaan... no sehän läks tangentin suuntaan. 😂 Varmaan 20-30 kg eroa. Mutta varmaan oppi, että vauhtia pitää kelata enemmän, jos meinaa isomman äijän ”siirtää” sivuun. 😃 Mulla on matala painopiste.

        Ei kyllä jaksa lähtee enää saunaan. Viime yönä tulin kotiin kai joskus puoli 3. Vähän vätystää. 🥱

        Junnuille on hyvä antaa mallia kokeneemmilta, se opettaa lukemaan peliä sen sijaan, että pelaisivat vain olettamuksien varassa, usein omilla kikkataidoilla ja nopeudella. Hitaampikin voi olla pirun hankala vastus, jos osaa lukea peliä ja seistä juuri sopivassa kohdassa tiellä :D

        Tein tuota muuri-hommaa itsekin viime syksynä, kun taidot ja jalat ei riittäneet. Niin kauan kun silmät ja kädet pysyi nippanappa mukana, sai aika hyvin blokattua juoksuväylät ja pakotti syötöille. Pari kolariakin tuli kun taitavammilla oli vauhti päällä, mutta molemmat oppivat niistä toisiaan eikä mitään pahempaa onneksi sattunut. Eikä etenkään kun oma painopiste on alhaalla, jos kohta varressa ei myöskään ole massaa niin paljon, että sillä ihmeesti voisi vahinkoa tuottaa :)

        Itte en kyllä jaksais divarirumbaa, vaikkei siinä nyt ihan törkynä sitä menemistä ole, mutta on kuitenkin. Työkin on osittain tavallaan brankkarimeininkiä, tulee yllättäviä venymisiä ja muuta extraa, niin välillä joutuu perumaan juttuja vain oman jaksamisen takia. Tai sitten pitäis vaihtaa hommia, vaikka aina vaan enemmänhän nämä esimiespuolelle muotoutuvat itsestäänkin, kohta enää istun toimistolla paperien ja puhelimen kanssa...


      • randombypasser kirjoitti:

        Junnuille on hyvä antaa mallia kokeneemmilta, se opettaa lukemaan peliä sen sijaan, että pelaisivat vain olettamuksien varassa, usein omilla kikkataidoilla ja nopeudella. Hitaampikin voi olla pirun hankala vastus, jos osaa lukea peliä ja seistä juuri sopivassa kohdassa tiellä :D

        Tein tuota muuri-hommaa itsekin viime syksynä, kun taidot ja jalat ei riittäneet. Niin kauan kun silmät ja kädet pysyi nippanappa mukana, sai aika hyvin blokattua juoksuväylät ja pakotti syötöille. Pari kolariakin tuli kun taitavammilla oli vauhti päällä, mutta molemmat oppivat niistä toisiaan eikä mitään pahempaa onneksi sattunut. Eikä etenkään kun oma painopiste on alhaalla, jos kohta varressa ei myöskään ole massaa niin paljon, että sillä ihmeesti voisi vahinkoa tuottaa :)

        Itte en kyllä jaksais divarirumbaa, vaikkei siinä nyt ihan törkynä sitä menemistä ole, mutta on kuitenkin. Työkin on osittain tavallaan brankkarimeininkiä, tulee yllättäviä venymisiä ja muuta extraa, niin välillä joutuu perumaan juttuja vain oman jaksamisen takia. Tai sitten pitäis vaihtaa hommia, vaikka aina vaan enemmänhän nämä esimiespuolelle muotoutuvat itsestäänkin, kohta enää istun toimistolla paperien ja puhelimen kanssa...

        No itsekin joutui muuttamaan paljon pelityyliään, kun jalka hajos. Se on yhä toipilas, kun en ole innokkaimpia jumppaajia ollut.
        Mutta pelisilmää se on kasvattanut. Jos menee harkitummin, menee sinne missä on tilaa. Ja nykyään oon useimmiten paikoilla. Eikä nykyään pisteet ole se juttu, vaan puhtain peli... olla syötettävissä, syöttää hyvin, peittää, puollustaa ja tietty vetää paikoista. Mutta mahdollisimman simppeliä peliä...

        No kyllä mä vielä tämän kauden vedän vaikka väkisin. Ja koitan olla ketjukavereidelle sateentuoja. Ja sitä kautta koko jengillle. Esimerkillä tietty vetää muutkin mukaan.

        No mä istuksin lähinnä työkseni. Joten liikunta ja raskaat vapaa-ajan hommat ois vaan hyväksi.. ja niitä odottaakin. 😊👌


      • Disse kirjoitti:

        No itsekin joutui muuttamaan paljon pelityyliään, kun jalka hajos. Se on yhä toipilas, kun en ole innokkaimpia jumppaajia ollut.
        Mutta pelisilmää se on kasvattanut. Jos menee harkitummin, menee sinne missä on tilaa. Ja nykyään oon useimmiten paikoilla. Eikä nykyään pisteet ole se juttu, vaan puhtain peli... olla syötettävissä, syöttää hyvin, peittää, puollustaa ja tietty vetää paikoista. Mutta mahdollisimman simppeliä peliä...

        No kyllä mä vielä tämän kauden vedän vaikka väkisin. Ja koitan olla ketjukavereidelle sateentuoja. Ja sitä kautta koko jengillle. Esimerkillä tietty vetää muutkin mukaan.

        No mä istuksin lähinnä työkseni. Joten liikunta ja raskaat vapaa-ajan hommat ois vaan hyväksi.. ja niitä odottaakin. 😊👌

        Aaa, se on pirullista kun paikat hajoilee, kestää äkkiä kauan ennen kuin on kunnossa, vanhemmiten kauan ennen kuin on edes lähellä entistä, jos koskaan.

        Itsellä säbäily on aina ollut sellaista, että luovin koloihin ja syöttelen paljon, en ole jaksanut mailataitoja hirveästi opetella edes peruspeippauksien vertaa. Aika usein pelaan puolustavan sentterin tyyppisessä roolissa, nousen paljon tueksi tai karvaamaan, mutta vetäydyn myös helposti alemmas antamaan paikan syötölle taakse, jos eteneminen tyssää.
        Toisaalta samalla usein varmistan alakertaa niin, että ainakin toinen pakeista voi nousta hyökkäyksen tueksi. Ja usein noissa höntsissä ne molemmat pakit singahtaa riemusta kiljuen laitojansa ylös, ei todellakaan haittaa, antaa mennä vaan :)

        Se on varmaan mun paikka kentällä, jonkinlainen epämääräinen keskustan toistaitoinen tukimies tai pujottelukeppi :D

        Itellä vielä työt vie onneksi paljon kentälle, vaikka se "kenttä" yleensä on aika siistiä sisätyötä, mitä nyt välillä paljaalle betonillekin kipitetään runkoja ihmettelemään. Se vaan että toi ns. läppärisalkku eli reppu painaa 12-15kg, riippuen sisällöstä, niin sen kanssa kun kipittelee pitkin päivää kentällä, alkaa se välillä tuntumaankin jossain. Ja ilman että toisessa kädessä on tikkaat ja toisessa oikea työkalusalkku :)

        Mutta repussa on se, mitä on kymmenen vuoden aikana on oppinut, että 99% kaikista kenttäkeikoista voi yleensä tarvita, jottei tartte singahtaa varastolle jotain noutamaan. Ja se läppäri tietty kans :)

        Tuorein uusi kenttämies tuota reppuani hieman ihmetteli ekat viikkonsa homminsa, mutta muutamaa viikkoa myöhemmin sen reppu painoi saman verran, eikä ihmettele enää. Nyt sitä mietityttää miten saisi kätevimmin kaks reppua kannettua :)

        Vaan niin se alkaa senioriasemassa rooli muuttumaan, vaikka kuinka mieli halajaa kentälle, liikkumaan ja ihmisten pariin. On varmaan vaan pakko uskoa ja luovuttaa, ei vaan onnistu että hoitaisi kahta roolia hyvin yhdellä positiolla. No, ans kattoo ny vielä jonkun kuukauden, opettelua ja ihmettelyä.


      • randombypasser kirjoitti:

        Aaa, se on pirullista kun paikat hajoilee, kestää äkkiä kauan ennen kuin on kunnossa, vanhemmiten kauan ennen kuin on edes lähellä entistä, jos koskaan.

        Itsellä säbäily on aina ollut sellaista, että luovin koloihin ja syöttelen paljon, en ole jaksanut mailataitoja hirveästi opetella edes peruspeippauksien vertaa. Aika usein pelaan puolustavan sentterin tyyppisessä roolissa, nousen paljon tueksi tai karvaamaan, mutta vetäydyn myös helposti alemmas antamaan paikan syötölle taakse, jos eteneminen tyssää.
        Toisaalta samalla usein varmistan alakertaa niin, että ainakin toinen pakeista voi nousta hyökkäyksen tueksi. Ja usein noissa höntsissä ne molemmat pakit singahtaa riemusta kiljuen laitojansa ylös, ei todellakaan haittaa, antaa mennä vaan :)

        Se on varmaan mun paikka kentällä, jonkinlainen epämääräinen keskustan toistaitoinen tukimies tai pujottelukeppi :D

        Itellä vielä työt vie onneksi paljon kentälle, vaikka se "kenttä" yleensä on aika siistiä sisätyötä, mitä nyt välillä paljaalle betonillekin kipitetään runkoja ihmettelemään. Se vaan että toi ns. läppärisalkku eli reppu painaa 12-15kg, riippuen sisällöstä, niin sen kanssa kun kipittelee pitkin päivää kentällä, alkaa se välillä tuntumaankin jossain. Ja ilman että toisessa kädessä on tikkaat ja toisessa oikea työkalusalkku :)

        Mutta repussa on se, mitä on kymmenen vuoden aikana on oppinut, että 99% kaikista kenttäkeikoista voi yleensä tarvita, jottei tartte singahtaa varastolle jotain noutamaan. Ja se läppäri tietty kans :)

        Tuorein uusi kenttämies tuota reppuani hieman ihmetteli ekat viikkonsa homminsa, mutta muutamaa viikkoa myöhemmin sen reppu painoi saman verran, eikä ihmettele enää. Nyt sitä mietityttää miten saisi kätevimmin kaks reppua kannettua :)

        Vaan niin se alkaa senioriasemassa rooli muuttumaan, vaikka kuinka mieli halajaa kentälle, liikkumaan ja ihmisten pariin. On varmaan vaan pakko uskoa ja luovuttaa, ei vaan onnistu että hoitaisi kahta roolia hyvin yhdellä positiolla. No, ans kattoo ny vielä jonkun kuukauden, opettelua ja ihmettelyä.

        No polvi toimii kuin juna vessa Riihimäen kohilla, mutta lihakset hävis 3 viikon aikana, kun ei saanut varata, aika paljon. Ja nyt varmaan korvannut ehjällä jalalla jotenkin toista... 🤔
        Mutta ei varmaan saakaan sitä entistä liikkumista takas enää..🙄

        No mulle toi laitahyökkääjän tontti on jees. Mutta ehkä mä oon mielummin se puolustavampi ja keskialueen surffari. Pitää pienentää aluetta, kun toi jalka ei enää kulje. Hiotaan mulle sopiva tontti, niin puolustus-, kuin hyökkäyspeliin. 😊👌
        Kunhan vakiutuis ketju ja tulis treeniaikaa yhdessä..

        No itse olin ”kentällä” yli 10 vuotta. Nyt vähän tiskin toisella puolella. Toikin ihan jees, mutta vähän alkaa jo tympiä. Toisaalta mietin, että jos saadaan ens vuonna vielä yks 5 vuoden perioidi, voisin sen hanskata vielä ja sit keksiä muuta. Jopa yrittää itse jotain kivaa. 🤔😊


      • Disse kirjoitti:

        No polvi toimii kuin juna vessa Riihimäen kohilla, mutta lihakset hävis 3 viikon aikana, kun ei saanut varata, aika paljon. Ja nyt varmaan korvannut ehjällä jalalla jotenkin toista... 🤔
        Mutta ei varmaan saakaan sitä entistä liikkumista takas enää..🙄

        No mulle toi laitahyökkääjän tontti on jees. Mutta ehkä mä oon mielummin se puolustavampi ja keskialueen surffari. Pitää pienentää aluetta, kun toi jalka ei enää kulje. Hiotaan mulle sopiva tontti, niin puolustus-, kuin hyökkäyspeliin. 😊👌
        Kunhan vakiutuis ketju ja tulis treeniaikaa yhdessä..

        No itse olin ”kentällä” yli 10 vuotta. Nyt vähän tiskin toisella puolella. Toikin ihan jees, mutta vähän alkaa jo tympiä. Toisaalta mietin, että jos saadaan ens vuonna vielä yks 5 vuoden perioidi, voisin sen hanskata vielä ja sit keksiä muuta. Jopa yrittää itse jotain kivaa. 🤔😊

        Joo, sitä ei paljon tarre pakkolepoa, kun lihakset katoaa, se tuli huomattua ranteita murtaessa, höntsäfutiksessa, kuinkas muutenkaan :)
        Käsivarret ei muutenkaan ole mallia Kippari-Kalle, siihen kolme-neljä viikkoa pakkolepoa jätti jäljelle aika vähän mitä tuulessa heilutella.

        Ite oon aina pelaillut, kaikessa, enemmän sellaista puolustavamman sentterin tai pelintekijän paikkaa. Toki usien tulee tehtyä pistoja maalille, kun tilaa jää, mutta perustontti on siellä alempana väijyssä. Jotenkin vaistomaista, voi johtua siitäkin, että naperona 5-10v. pelailin lätkää 5-10v itteäni vanhempien naapurin kundien kanssa, ei siinä kanisterin painoisena kannata paljon maalille lähteä painimaan :)

        Vaikka palkkarenki olen, niin muodollisessa ravintoketjussa heti kakkosena nyt kun pääluku on kasvanut vauhdilla. Ja melko pitkälti olen oman tonttini itse luonut ja venyttänyt isommaksi, sekin on pirun palkitsevaa, vaikka kuluttavaakin. Nyt kun on sitten suoria alaisia, niin kenttärooli ei enää oikein vastaa tarpeisiin, mutta millä sitä koira karvoistaan pääsee kymppivuoden jälkeen... Pitkä tulee olemaan tie, jos nyt ei sitten kortistoon vaikka ulkoisteta :D

        Sinähän se hurjaksi meinasit ryhtyä! Toisaalta sulla taitaa olla käsissä monenlaistakin taitoa, jäähän siihen tilaa suunnitella aika erilaisiakin juttuja. Kokemus maatilan hommistakin on aika leveää, vaikka äkkiseltään voisi ajatella että mitä heinää ajelee ja seipäitä nostaa. Vaan ei se ihan silleen mene sekään :)


      • randombypasser kirjoitti:

        Joo, sitä ei paljon tarre pakkolepoa, kun lihakset katoaa, se tuli huomattua ranteita murtaessa, höntsäfutiksessa, kuinkas muutenkaan :)
        Käsivarret ei muutenkaan ole mallia Kippari-Kalle, siihen kolme-neljä viikkoa pakkolepoa jätti jäljelle aika vähän mitä tuulessa heilutella.

        Ite oon aina pelaillut, kaikessa, enemmän sellaista puolustavamman sentterin tai pelintekijän paikkaa. Toki usien tulee tehtyä pistoja maalille, kun tilaa jää, mutta perustontti on siellä alempana väijyssä. Jotenkin vaistomaista, voi johtua siitäkin, että naperona 5-10v. pelailin lätkää 5-10v itteäni vanhempien naapurin kundien kanssa, ei siinä kanisterin painoisena kannata paljon maalille lähteä painimaan :)

        Vaikka palkkarenki olen, niin muodollisessa ravintoketjussa heti kakkosena nyt kun pääluku on kasvanut vauhdilla. Ja melko pitkälti olen oman tonttini itse luonut ja venyttänyt isommaksi, sekin on pirun palkitsevaa, vaikka kuluttavaakin. Nyt kun on sitten suoria alaisia, niin kenttärooli ei enää oikein vastaa tarpeisiin, mutta millä sitä koira karvoistaan pääsee kymppivuoden jälkeen... Pitkä tulee olemaan tie, jos nyt ei sitten kortistoon vaikka ulkoisteta :D

        Sinähän se hurjaksi meinasit ryhtyä! Toisaalta sulla taitaa olla käsissä monenlaistakin taitoa, jäähän siihen tilaa suunnitella aika erilaisiakin juttuja. Kokemus maatilan hommistakin on aika leveää, vaikka äkkiseltään voisi ajatella että mitä heinää ajelee ja seipäitä nostaa. Vaan ei se ihan silleen mene sekään :)

        No mä rusautin ekaa kertaa eläessä jotain itseltäni soosiks... ei oo yli 40 vuoteen murtunut tai katkennut mikään. 😜
        Ja heti eturistisiteet. 😂

        Nyt on liikkumisen lisäks pelitapa muutettava. Mutta mitä ei tekis sen vuoksi mitä rakastaa tehdä, eli pelata. Peli on elämä, ei maalit, ei syötöt vaan se peli. 😊👌

        No mä mietin jo yksityisyrittäjähommia ennen tätä duunia, mutta kun tää aikes, unohdin ne oitis. Tää on varmempi leipä lasten isälle. Mut 5-6 vuoden päästä ei vastuu ole enää sama. Mutta jotain kivaa vois tehdä, mikä tois kaikkea sitä mitä osaa ja haluu tehdä. Ja mitä lie sitten? Kerkeis hyvin miettiä, jos jatko pamahtaa vuoden päästä. 😃👌

        Ja jos ei, niin sehän voi vaan aikaistua. 😁

        Nyt ei enää juosta muitten mukaan työhommissa taatusti. Nyt tehdään hommia kukkaron, ehkä myöhemmin mielen mukaan. 💪😀


      • Disse kirjoitti:

        No mä rusautin ekaa kertaa eläessä jotain itseltäni soosiks... ei oo yli 40 vuoteen murtunut tai katkennut mikään. 😜
        Ja heti eturistisiteet. 😂

        Nyt on liikkumisen lisäks pelitapa muutettava. Mutta mitä ei tekis sen vuoksi mitä rakastaa tehdä, eli pelata. Peli on elämä, ei maalit, ei syötöt vaan se peli. 😊👌

        No mä mietin jo yksityisyrittäjähommia ennen tätä duunia, mutta kun tää aikes, unohdin ne oitis. Tää on varmempi leipä lasten isälle. Mut 5-6 vuoden päästä ei vastuu ole enää sama. Mutta jotain kivaa vois tehdä, mikä tois kaikkea sitä mitä osaa ja haluu tehdä. Ja mitä lie sitten? Kerkeis hyvin miettiä, jos jatko pamahtaa vuoden päästä. 😃👌

        Ja jos ei, niin sehän voi vaan aikaistua. 😁

        Nyt ei enää juosta muitten mukaan työhommissa taatusti. Nyt tehdään hommia kukkaron, ehkä myöhemmin mielen mukaan. 💪😀

        Auts, eturistisiteet onkin sitten pirullinen tapaus. Murtumat yleensä tulee kuntoon ajan kanssa kyllä, ristisiteet ei helpolla tule, vanhemmiten ei tule jokseenkin varmasti.

        Ranteetkin oli omaa mokaa, intopiukeana futista, liuku pallon perään, huono alastulo tukikädelle ja naps. Tiesi heti, että nyt ei ollut ihan pelkkä tärähdys tai venähdys, mutta pelisessio piti vetää loppuun, vaikka alkoi särkemään niin, että häiritsi keskittymistä. Ja kun piti lähteä kentältä kotio, niin kiva ajella ykskätisenä kun toinen ranne ei kestä mitään rasitetta :)

        Vasuri ei vieläkään kestä tietyissä asennoissa montaakaan kiloa, oikeaa juilii sopivilla keleillä vaikka muuten on normaali. Vanhaksihan sitä on tulossa, ei auta kieltää :)

        Kyllähän se lasten kanssa on pakko miettiä isoa kuvaa eri tavalla ja myös pelata varmemman päälle, ei siinä ole tilaa lähteä arpomaan sillä tavalla. Hyvä valinta mun mielestä!

        Sulla avautuu kohta huikeat mahdollisuudet tehdä omia juttuja, kun muksut kasvaa vielä hiukan, se on aikamoinen rikkaus kypsemmällä iällä, kun vielä hinkuakin on :)


      • randombypasser kirjoitti:

        Auts, eturistisiteet onkin sitten pirullinen tapaus. Murtumat yleensä tulee kuntoon ajan kanssa kyllä, ristisiteet ei helpolla tule, vanhemmiten ei tule jokseenkin varmasti.

        Ranteetkin oli omaa mokaa, intopiukeana futista, liuku pallon perään, huono alastulo tukikädelle ja naps. Tiesi heti, että nyt ei ollut ihan pelkkä tärähdys tai venähdys, mutta pelisessio piti vetää loppuun, vaikka alkoi särkemään niin, että häiritsi keskittymistä. Ja kun piti lähteä kentältä kotio, niin kiva ajella ykskätisenä kun toinen ranne ei kestä mitään rasitetta :)

        Vasuri ei vieläkään kestä tietyissä asennoissa montaakaan kiloa, oikeaa juilii sopivilla keleillä vaikka muuten on normaali. Vanhaksihan sitä on tulossa, ei auta kieltää :)

        Kyllähän se lasten kanssa on pakko miettiä isoa kuvaa eri tavalla ja myös pelata varmemman päälle, ei siinä ole tilaa lähteä arpomaan sillä tavalla. Hyvä valinta mun mielestä!

        Sulla avautuu kohta huikeat mahdollisuudet tehdä omia juttuja, kun muksut kasvaa vielä hiukan, se on aikamoinen rikkaus kypsemmällä iällä, kun vielä hinkuakin on :)

        No en osaa sanoa, onko eroa murtumiin? 🤔 Siis mähän käpöttelin katkenneilla eturistisiteillä lokskuun lopusta joulukuun loppupuolelle. 😃
        Luulisin, että luunmurtumia pitää pitää vielä pitempään rasittamatta. Tietty jaloissa rasitus on toista kuin käsissä... 🤔

        No lapset kasvaa... viisi vuotta sitten oli hoidettava vaikka mitä, nyt on eri tilanne ja 5 vuoden päästä vieläkin erilainen. Nyt sen hiffaa, että elämä muuttuu nopeasti. Ei pidä miettiä tässä hetkessä isoja muuvseja. 😁

        No kyllä mä tiedän. Minä luulin olevani loukussa. Mutta nyt tiedän, että mikä potentiaali mulla onkaan ihan mihin vaan. 😬👌
        Useaan suuntaan mä oonkin jotain sellaista, mitä mä joskus katsoin ylöspäin. 😀
        Mutta nöyränä etiäpäin... ainoa muutos, että enää ei tartte nöyristellä... ei taivu kroppa siihen enää. 😂


      • Disse kirjoitti:

        No en osaa sanoa, onko eroa murtumiin? 🤔 Siis mähän käpöttelin katkenneilla eturistisiteillä lokskuun lopusta joulukuun loppupuolelle. 😃
        Luulisin, että luunmurtumia pitää pitää vielä pitempään rasittamatta. Tietty jaloissa rasitus on toista kuin käsissä... 🤔

        No lapset kasvaa... viisi vuotta sitten oli hoidettava vaikka mitä, nyt on eri tilanne ja 5 vuoden päästä vieläkin erilainen. Nyt sen hiffaa, että elämä muuttuu nopeasti. Ei pidä miettiä tässä hetkessä isoja muuvseja. 😁

        No kyllä mä tiedän. Minä luulin olevani loukussa. Mutta nyt tiedän, että mikä potentiaali mulla onkaan ihan mihin vaan. 😬👌
        Useaan suuntaan mä oonkin jotain sellaista, mitä mä joskus katsoin ylöspäin. 😀
        Mutta nöyränä etiäpäin... ainoa muutos, että enää ei tartte nöyristellä... ei taivu kroppa siihen enää. 😂

        Sikäli kun tiedän, ni murtumissa pitää rasitusta vähän antaakin, mutta vähän. Luutuu paremmin, mutta liika on tietty liikaa. Ja menee enimmäkseen ohi aikanaan, mitä nyt jotain voi jäädä oireileen, ainakin kun kypsemmällä iällä kolaroi. Ristisiteet ei kai varsinaisesti toivu mihinkään ilman operointia, mutta voin olla väärässäkin?

        Äkkiä se aika menee. Ittee kun aattelee, niin tuntuu ettei 5 vuotta ole mitään, mitä nyt silmäkulmissa on pari kurttua enemmän. Vaan onhan sitä kaikkea kertynyt, jos koittaa vaikka puuhommia riuhtoa entiseen malliin, turha luullakaan että onnistuis, mikä tuli just todettua :)

        Mietin itekin tota mitä sanoit nöyristelystä, kun iän kanssa sitä oppii oleen enemmän se kun on eikä tartte niin ottaa lakkia käteen, voi vaan olla ittensä ja kaikki on hyvin, kelpaa tai ei. Itte kyllä tietää mihin kelpaa eikä muuhun tarjoakaan.

        Siinä alkaa silmät aukeamaan ihan eri juttuihin, siihnekin että hitto tässähän oikeesti ollaan kovia kundeja, vaikka nyt just ammatillisessa mielessä eri jutuissa. Itselle tullut aika yllätyksenä muutaman viime vuoden aikana tuo miten lujasti moni muu itseen uskoo työasioissa, vaikka samalla ittestä tuntuu että kuhan nyt vaan teen tän, tälleenhän tää hoidetaan, ei tässä mitään.

        Enkä oikestaan vieläkään usko tai hyväksy sitä oikeen, mutta kai se siitä asettuu korvien väliin. Kunhan ei vaan asenne muutu, että osaa olla sopivalla tavalla nöyrä eikä mene ylpistymään, sehän se vasta ottais pannuun jos tulee huomaamatta henkseleitä paukuteltua. Suomalaista vaatimattomuuttakin, mutta tykkään siitä, että tekijät tekee eikä pidä ääntä henkseleillään :)


      • randombypasser kirjoitti:

        Sikäli kun tiedän, ni murtumissa pitää rasitusta vähän antaakin, mutta vähän. Luutuu paremmin, mutta liika on tietty liikaa. Ja menee enimmäkseen ohi aikanaan, mitä nyt jotain voi jäädä oireileen, ainakin kun kypsemmällä iällä kolaroi. Ristisiteet ei kai varsinaisesti toivu mihinkään ilman operointia, mutta voin olla väärässäkin?

        Äkkiä se aika menee. Ittee kun aattelee, niin tuntuu ettei 5 vuotta ole mitään, mitä nyt silmäkulmissa on pari kurttua enemmän. Vaan onhan sitä kaikkea kertynyt, jos koittaa vaikka puuhommia riuhtoa entiseen malliin, turha luullakaan että onnistuis, mikä tuli just todettua :)

        Mietin itekin tota mitä sanoit nöyristelystä, kun iän kanssa sitä oppii oleen enemmän se kun on eikä tartte niin ottaa lakkia käteen, voi vaan olla ittensä ja kaikki on hyvin, kelpaa tai ei. Itte kyllä tietää mihin kelpaa eikä muuhun tarjoakaan.

        Siinä alkaa silmät aukeamaan ihan eri juttuihin, siihnekin että hitto tässähän oikeesti ollaan kovia kundeja, vaikka nyt just ammatillisessa mielessä eri jutuissa. Itselle tullut aika yllätyksenä muutaman viime vuoden aikana tuo miten lujasti moni muu itseen uskoo työasioissa, vaikka samalla ittestä tuntuu että kuhan nyt vaan teen tän, tälleenhän tää hoidetaan, ei tässä mitään.

        Enkä oikestaan vieläkään usko tai hyväksy sitä oikeen, mutta kai se siitä asettuu korvien väliin. Kunhan ei vaan asenne muutu, että osaa olla sopivalla tavalla nöyrä eikä mene ylpistymään, sehän se vasta ottais pannuun jos tulee huomaamatta henkseleitä paukuteltua. Suomalaista vaatimattomuuttakin, mutta tykkään siitä, että tekijät tekee eikä pidä ääntä henkseleillään :)

        No jänteitähän ristisiteet on, että ne ei osittain repeile, vaan yleensä napsahtaa kerrasta poikki. Voihan sitä tuollaista normaalia kävelemistä ja jopa juoksuakin harrastaa ilman eturistisidettä. Voi ottaa polvituen käyttöön ja lihaksien varassa pelkästään käyttää jalkaa. Mullahan ne oli poikki puolitoista kuukautta ja suht hyvin pääsin liikkumaan. Portaissa tuli hankaluuksia ja enhän mä juossut sillä enää...
        Mutta en tiedä voiko vaikka murtuneella nilkalla kävellä koko painolla 3 viikon jälkeen? Jos vaikka kipsattais?

        No eihän sitä ole ihan sama häiskä, kun 5 vuotta sitten, tosin ei ole tää kuuppakaan sitä. Enää en riehuisikaan sitä mitä ennen, vaikka kroppa siihen pystyis. Säästelisin mielellään sitä. Minusta puuhommissa on nykyään kivaa se, että tekee sen suunnitelmallisesti. Miettii mihin minkäkin kaataa ja miten pätkii jne. Ihan vaan säästäen itseään ja olemalla tehokas. Minimitehoilla maksimitulos. Ja siirryin takaisin käsin tekemiseen...aikaisemmin oli jo klapisirkkeliä tuuveineen käytössä, mutta nyt ihan kirveellä haloin. Se tekee hyvää mulle. :o)

        No nyt tässä ehkä päästiin tämän ketjun varsinaiseen aiheeseen. :oD
        Niin töissä kuin vapaa-ajalla jossain hommissa ei tarvitse näyttää hyvyyttään ja nostaa sitä tikunnokkaan. Se riittää, kun itse voi hymyillä itselleeen, että olempa mä sitten aikapoika. :o) Joku kritiikki siihen ei murra koko ihmistä, vaan sen voi ottaa otsaa kurtistamatta vastaan....se ei huononna sua...

        Mä oon miettinyt, että se on ihan identiteetti... Se oma identiteetti kun löytyy, ei tarvitse enää ulkopuolista sparrausta minkäänvertaa. Se identiteetti tulee itsestä ja sen taas osaa huomata muistakin ympärillä olevista ihmisistä oikein. Ei odota kiitosta, mutta se kiitos on merkki siitä, että homma todellakin toimi. :o)


      • Disse kirjoitti:

        No jänteitähän ristisiteet on, että ne ei osittain repeile, vaan yleensä napsahtaa kerrasta poikki. Voihan sitä tuollaista normaalia kävelemistä ja jopa juoksuakin harrastaa ilman eturistisidettä. Voi ottaa polvituen käyttöön ja lihaksien varassa pelkästään käyttää jalkaa. Mullahan ne oli poikki puolitoista kuukautta ja suht hyvin pääsin liikkumaan. Portaissa tuli hankaluuksia ja enhän mä juossut sillä enää...
        Mutta en tiedä voiko vaikka murtuneella nilkalla kävellä koko painolla 3 viikon jälkeen? Jos vaikka kipsattais?

        No eihän sitä ole ihan sama häiskä, kun 5 vuotta sitten, tosin ei ole tää kuuppakaan sitä. Enää en riehuisikaan sitä mitä ennen, vaikka kroppa siihen pystyis. Säästelisin mielellään sitä. Minusta puuhommissa on nykyään kivaa se, että tekee sen suunnitelmallisesti. Miettii mihin minkäkin kaataa ja miten pätkii jne. Ihan vaan säästäen itseään ja olemalla tehokas. Minimitehoilla maksimitulos. Ja siirryin takaisin käsin tekemiseen...aikaisemmin oli jo klapisirkkeliä tuuveineen käytössä, mutta nyt ihan kirveellä haloin. Se tekee hyvää mulle. :o)

        No nyt tässä ehkä päästiin tämän ketjun varsinaiseen aiheeseen. :oD
        Niin töissä kuin vapaa-ajalla jossain hommissa ei tarvitse näyttää hyvyyttään ja nostaa sitä tikunnokkaan. Se riittää, kun itse voi hymyillä itselleeen, että olempa mä sitten aikapoika. :o) Joku kritiikki siihen ei murra koko ihmistä, vaan sen voi ottaa otsaa kurtistamatta vastaan....se ei huononna sua...

        Mä oon miettinyt, että se on ihan identiteetti... Se oma identiteetti kun löytyy, ei tarvitse enää ulkopuolista sparrausta minkäänvertaa. Se identiteetti tulee itsestä ja sen taas osaa huomata muistakin ympärillä olevista ihmisistä oikein. Ei odota kiitosta, mutta se kiitos on merkki siitä, että homma todellakin toimi. :o)

        Ei kai sitä oikein voi täydellä painolla varata murtuneelle nilkalle, kipsinkään kanssa, joskaan en ole asiasta varma. Ei ole kokemusta :)

        Noi mun rannehaverit on varmaan paljon helpommat kuin joku nilkka, käsi kuitenkin pelaa, vaikkei sillä juurikaan tehdä asioita jotka vaativat voimaa tai vääntämistä. Sen vääntämisen ongelman huomasi jo pelkästään, kun koitti työskennellä hiirellä vanhaan tapaan, juu ei onnistunut :)

        Itekin huomannu puuhommissa ton, että miettii paljon tarkemmin miten se kokonaisuus hoidetaan. Viksu pääsee vähemmällä, jää aikaa lorvia :)
        En oo oikestaan koskaan lämmenny klapikoneille, ellei puutavaraa ole aivan älyttömästi tai olosuhteet edellytä pikaista toimintaa. Kyllä kirveellä halkominen on niin terapeuttista hommaa, ettei mitään rajaa. Ja hyvää liikuntaa, vaikka hiukka ykspuolista onkin.

        Joo, lipsahti asian puolelle vahingossa, en ota tavaksi :)
        Sanoit tuon pirun hyvin, just noin se menee, sitä vaan mennä touhuaa olematta itteään enempää ja illalla voi saunan lauteilla ittekseen miettiä, että hitto, kyllä mä aika hyvin vedin, sitähän on kehittynyt.
        Ja toi identiteetti, sitä se kyllä varmaan on. En kyllä itteeni jotenkin osaa mieltää siihen, mutta tunnen montakin ihmistä, joihin toi sun kuvaus just täsmää. Sellasia, jotka on hyviä tekemään jotain ja ne tekee vaan, ei ne kaipaa kiitosta tai muuta, mutta ottavat kiitoksen tietty ilolla vastaan.
        Eikä niitä horjuta yhtään, jos kyseenalaistaa niitten tekemisiä, ne vaan hyväksyvästi ja rauhallisesti selittää miksi tekee silleen ja sitten ne jatkaa tekemistä, ikäänkuin opettavat tai näyttävät mallia. Niiden kohdalla on monesti tullu mietittyä, että ne on niin sinut ittensä ja tekemisensä kanssa, että niille kaikki on harmoniassa just siinä, ollaan just siinä ja vaan siinä. Tai jotain, en osaa selittää :)


      • randombypasser kirjoitti:

        Ei kai sitä oikein voi täydellä painolla varata murtuneelle nilkalle, kipsinkään kanssa, joskaan en ole asiasta varma. Ei ole kokemusta :)

        Noi mun rannehaverit on varmaan paljon helpommat kuin joku nilkka, käsi kuitenkin pelaa, vaikkei sillä juurikaan tehdä asioita jotka vaativat voimaa tai vääntämistä. Sen vääntämisen ongelman huomasi jo pelkästään, kun koitti työskennellä hiirellä vanhaan tapaan, juu ei onnistunut :)

        Itekin huomannu puuhommissa ton, että miettii paljon tarkemmin miten se kokonaisuus hoidetaan. Viksu pääsee vähemmällä, jää aikaa lorvia :)
        En oo oikestaan koskaan lämmenny klapikoneille, ellei puutavaraa ole aivan älyttömästi tai olosuhteet edellytä pikaista toimintaa. Kyllä kirveellä halkominen on niin terapeuttista hommaa, ettei mitään rajaa. Ja hyvää liikuntaa, vaikka hiukka ykspuolista onkin.

        Joo, lipsahti asian puolelle vahingossa, en ota tavaksi :)
        Sanoit tuon pirun hyvin, just noin se menee, sitä vaan mennä touhuaa olematta itteään enempää ja illalla voi saunan lauteilla ittekseen miettiä, että hitto, kyllä mä aika hyvin vedin, sitähän on kehittynyt.
        Ja toi identiteetti, sitä se kyllä varmaan on. En kyllä itteeni jotenkin osaa mieltää siihen, mutta tunnen montakin ihmistä, joihin toi sun kuvaus just täsmää. Sellasia, jotka on hyviä tekemään jotain ja ne tekee vaan, ei ne kaipaa kiitosta tai muuta, mutta ottavat kiitoksen tietty ilolla vastaan.
        Eikä niitä horjuta yhtään, jos kyseenalaistaa niitten tekemisiä, ne vaan hyväksyvästi ja rauhallisesti selittää miksi tekee silleen ja sitten ne jatkaa tekemistä, ikäänkuin opettavat tai näyttävät mallia. Niiden kohdalla on monesti tullu mietittyä, että ne on niin sinut ittensä ja tekemisensä kanssa, että niille kaikki on harmoniassa just siinä, ollaan just siinä ja vaan siinä. Tai jotain, en osaa selittää :)

        No vsmma kuin vamma, niin kuntoutus on oma lukunsa...😬

        Moni muukin homma on nykyään kiva hoitaa järjestelmällisesti, eikä vaan riehua, kun ei enää pystyiskään. Joskus joku vanha kirvesmies tokaisi, että oispa parikymmpisen voimat ja into, mut tää äly, niin pääsis urakoille. 😁

        Joo. Mä ajattelen, että ensin on ego. Se syntyy, kun ihminen haluaa olla jotain, mitä muut sanoo. Sitten kun on valmis, se voi etsiä itsensä, oikean identiteetin, se on sitä mitä itse on. Ja mitä haluaa, mitä ei. Jos itsetunnon rakentaa tuo egon päälle, kaikki ulkoapäin tuleva kritiikki napsahtaa egoon.... en ole sitä mitä toivon.
        Mutta kun itsetunto rakentuu identiteetin päälle, kritiikki ei kosketa sitä itseään, vaan tekemistä tai tapaa kohtaan.

        Siksi identiteettinsä löytäneet eivät hätkähdä, vaan malttavst kuunnella ja miettiä kritiikin asian. 😊


      • Disse kirjoitti:

        No vsmma kuin vamma, niin kuntoutus on oma lukunsa...😬

        Moni muukin homma on nykyään kiva hoitaa järjestelmällisesti, eikä vaan riehua, kun ei enää pystyiskään. Joskus joku vanha kirvesmies tokaisi, että oispa parikymmpisen voimat ja into, mut tää äly, niin pääsis urakoille. 😁

        Joo. Mä ajattelen, että ensin on ego. Se syntyy, kun ihminen haluaa olla jotain, mitä muut sanoo. Sitten kun on valmis, se voi etsiä itsensä, oikean identiteetin, se on sitä mitä itse on. Ja mitä haluaa, mitä ei. Jos itsetunnon rakentaa tuo egon päälle, kaikki ulkoapäin tuleva kritiikki napsahtaa egoon.... en ole sitä mitä toivon.
        Mutta kun itsetunto rakentuu identiteetin päälle, kritiikki ei kosketa sitä itseään, vaan tekemistä tai tapaa kohtaan.

        Siksi identiteettinsä löytäneet eivät hätkähdä, vaan malttavst kuunnella ja miettiä kritiikin asian. 😊

        Ymmärrän tota kirvesmiestä, toi on vähän se mitä ite tappelen nyt itteni kanssa. Jalka veis, mutta ei riittävästi, ei sitä mitä pää sanoo. Ja sit tarttis opetella käyttämään päätä niin, että muut vois liikutella jalkoja fiksummin ja oppis samat asiat, ettei mua enää tarvittais mihinkään.

        Oon ite miettinyt ton ego-homman kai toisinpäin. Että kun huomaa, että muiden mielipiteillä ei ole mitään merkitystä siihen, kuka tai mikä on, niin kaiken sen voi jättää taakseen. Ja kun tietää olevansa ammatillisesti pätevä, se koskee myös sitä suoritetta, sikäli mikäli nyt vain tekee työnsä hyvin, eli mieluiten juuri sillä niin sanotulla ammattiylpeydellä, jonka pitäisi nähdäkseni taata sen tekijän paras suorite, aina ja kaikkialla.

        Toi ammattiylpeys on itse asiassa semmonen homma, jota joudun töissä toistamaan. Että teet hommat sillä tavalla kun on sovittu ja opittu, teet ne aina sillä tavalla ja se siitä, ikinä et lintsaa yhtään. Ja niin hyvä tulee, vaikka voi olla, että toisinaan kiire vain lisääntyy, vaan et joudu myöhemmin korjailemaan jälkiäsi, kun teet kerralla kunnolla. En tiiä mikä siinä on vaikeaa, kun tota saa jatkuvasti toistaa, mutta kai se on vaan se, että itte on vanhentunut ja omaksunut ton homman.


    • Anonyymi

      Onpahan taas marinaa. Eiköhän itsekukin saa esiintyä niin kuin huvittaa? Niinhän itekin aina muistat korostaa miten tuli tehtyä tuhat mottia halkoja, raahattua viidne tonnin säkki pellettiä kellariin ja rakennettua uusi aitta. Sehän on vaan inhimillistä jos jotain tehnyt siitä mainitsee jotain. Oikeastaan jos palstalla miettii niin itse olet ihan kärkijengiä kertomassa omista mainioista vedoistasi, toisaalta sitten ätmien, ex-vaimon jne. vähättelyt päälle. Mutta ei haittaa, minun puolesta sinäkin saat kertoa tai jättää kertomatta asioita, mitäpä se meille kuuluu miten itsekinkin avautuu ja jos joku saa hyvän olon vähän itseään kehumalla sehän on vaan hyvä juttu.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        "Oikeastaan jos palstalla miettii niin itse olet ihan kärkijengiä kertomassa omista mainioista vedoistasi, toisaalta sitten ätmien, ex-vaimon jne. vähättelyt päälle"

        Tähän voin yhtyä. Ei ole pitkä aika kun saimme lukea kuinka hyvin pärjään yksin ja naiset säikähtää suoruuttani, ynnä muuta p*skaa. Eikä tämä ole ensimmäinen kerta kun näin käy.

        Palstakamut vaikenevat hienotunteisesti vaikka varmasti näkevät saman kuin muutkin. Harmista lukuunottamatta, pisteet siitä hänelle.


      • No osa ottaa tästä aloituksesta itseensä, enkä sille voi mitään. En kai osannut kirjoittaa sitä mitä tarkoitin tarpeeksi hyvin. Lisäksi ei ollut, eikä ole aikaa vääntää rautalangastakaan.
        Mutta tää osaa olla tätäkin...😁


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No osa ottaa tästä aloituksesta itseensä, enkä sille voi mitään. En kai osannut kirjoittaa sitä mitä tarkoitin tarpeeksi hyvin. Lisäksi ei ollut, eikä ole aikaa vääntää rautalangastakaan.
        Mutta tää osaa olla tätäkin...😁

        Ihan selkeäsanainen olit. Noi nyt vaan ovat tuollaisia mielensäpahoittajia, tykkäävät ymmärtää väärin jos se sopii omiin tarkoitusperiin.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan selkeäsanainen olit. Noi nyt vaan ovat tuollaisia mielensäpahoittajia, tykkäävät ymmärtää väärin jos se sopii omiin tarkoitusperiin.

        xLiner

        Tjoo. No kirjoitti tuolla moni muukin vähän toisenlaista asiaa, että ei ihan mennyt kuten Strömsöössä tää. 😁

        Mutta tää päivä menee lajiin. Toivottavasti koko joukkue osaa nyt peleissä nauttia, eikä kukaan purista tuppea liikaa. Sitähän mä tarkoitin. Hymyä huuleen ja täysillä. 😁👌


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan selkeäsanainen olit. Noi nyt vaan ovat tuollaisia mielensäpahoittajia, tykkäävät ymmärtää väärin jos se sopii omiin tarkoitusperiin.

        xLiner

        Vähän kun kertoo havaintojaan ja omia mielipiteitään on automaattisesti mielensäpahoittaja? Hienosti vedät mutkat suoriksi *peukku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän kun kertoo havaintojaan ja omia mielipiteitään on automaattisesti mielensäpahoittaja? Hienosti vedät mutkat suoriksi *peukku

        Aika paljon pitää vääristellä, että aloituksesta saa tuollaista väännettyä. Tahallista väärin ymmärtämistä. Mutta viihdysarvonsa tuollakin.

        xLiner


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No osa ottaa tästä aloituksesta itseensä, enkä sille voi mitään. En kai osannut kirjoittaa sitä mitä tarkoitin tarpeeksi hyvin. Lisäksi ei ollut, eikä ole aikaa vääntää rautalangastakaan.
        Mutta tää osaa olla tätäkin...😁

        Ehkä minun ei olisi pitänyt mainita, että Harmiksessa on pikkaisen ehkä ritariakin..
        Kun näin pienestä alkoi pahoittamaan mieltä.
        Onpas Harmiksella nyt taas kauhea harmistus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika paljon pitää vääristellä, että aloituksesta saa tuollaista väännettyä. Tahallista väärin ymmärtämistä. Mutta viihdysarvonsa tuollakin.

        xLiner

        Tahallista väärin ymmärtämistä? On taas analyysia kerrakseen 👍Lopeta jo kerran et osaa.


      • Anonyymi
        Disse kirjoitti:

        No osa ottaa tästä aloituksesta itseensä, enkä sille voi mitään. En kai osannut kirjoittaa sitä mitä tarkoitin tarpeeksi hyvin. Lisäksi ei ollut, eikä ole aikaa vääntää rautalangastakaan.
        Mutta tää osaa olla tätäkin...😁

        Voi myrsky ja mylväys, kuka siitä nyt itseensä ottaisi; nåin lyhyesti sanottuna... niin ei tarvitse sinunkaan naakkaparven lailla pakoon lentää!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi myrsky ja mylväys, kuka siitä nyt itseensä ottaisi; nåin lyhyesti sanottuna... niin ei tarvitse sinunkaan naakkaparven lailla pakoon lentää!

        En lennä, vaikka välillä hirvittää ihan tuon trolliksn meno ja meininki. 😃


    • Säbä on vauhtilaji, jossa tulee "monesti" pipi.

      Esmes mun kaverilta on mennyt molemmat polvet, solisluu ja ranteesta värttinäluu.

      Tosi turvallinen laji, mutta hauska.

      (naurua)

      • Joo. Eturistisiteet on jo pätkitty lajissa. Ja mitättömässä tilanteessa... höntsävuorot on pahimpia, kun ei ota liikkumistasn niin tosissaan. 😊


      • Disse kirjoitti:

        Joo. Eturistisiteet on jo pätkitty lajissa. Ja mitättömässä tilanteessa... höntsävuorot on pahimpia, kun ei ota liikkumistasn niin tosissaan. 😊

        Mjoo

        Kantsis varmaan mennä jo maalille.

        (naurua)


      • Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Kantsis varmaan mennä jo maalille.

        (naurua)

        Maalilivahti? Never! Sitä ei jalat kestäis. 😀

        Päivä eka peli takana ja selkee voitto. 😊👌


    • Anonyymi

      Mustamaalaamalla moni pyrkii jopa eteen. Mieleen kannattaa tutustua oikein kunnolla.

      • Joo. Kaikkien motiiveja voi vaan arvailla, mutta kiihottaminen kaikkeen outoonkin lätinään tuntuu olevan tämänkin ajan arkea. Ennen oli vain rajattu määrä kanavia, mistä totuttiin kuulemaan totuus, mutta nyt kaikkea ei voi valvoa. Eikä aina asianosaisetkaan kerkeä katsoa mitä heistä kirjoitetaan tai tuutataan ulos.


      • Disse kirjoitti:

        Joo. Kaikkien motiiveja voi vaan arvailla, mutta kiihottaminen kaikkeen outoonkin lätinään tuntuu olevan tämänkin ajan arkea. Ennen oli vain rajattu määrä kanavia, mistä totuttiin kuulemaan totuus, mutta nyt kaikkea ei voi valvoa. Eikä aina asianosaisetkaan kerkeä katsoa mitä heistä kirjoitetaan tai tuutataan ulos.

        Oho... olikin väärä aloitus, mutta sama se. 😀


    • Anonyymi

      Monet vaan tietää olevansa hyviä. Kuten minä 😇. Silloin ei tarvitse mitään selitellä kenellekään. Se on automaattisesti muiden vahvassa tiedossa. Itse sen tietää, kun muut kiittää, kehuu hyväksi, sanoo ihanaksi. Että silleen. Ehkä kuitenkin kaikkein suurin huomionosoitus on se, että vielä käännytään minun puoleen, kun halutaan apua - melkein missä tahansa asiassa. Tilanne on kyllä aina vaikea silloin - erityisesti tunnemaailmasta. Ihan mitään ruokareseptejä vaan elämästä selviytymisreseptejä.

      • Aikas hyvin ymmärsit pointin. Luulisin...😃👌

        Mutta poimin sun kommentista sellaisen epäsuoran hyvyyden tunnustuksen ulkopuolelta. Että sinulta tullaan kysymään apua. Ei se, että lähtisit tarjoamaan. Palikat kääntyy juuri siihen, mitä tarkoitan.

        Mutta tää on vaikea aihe hoksata oikein... tiedän kyllä. 😬


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe