Sammaleenpoistoaine

Kun tässä nyt tuli nämä ikäasiat eteen, niin onko kellään tietoa siitä kuinka hautakivestä saa sammaleen irti vahingoittamatta kiveä?

Ongelma on akuutti.

(hihitystä)

42

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuorisolla on kummallinen tapa hoitaa näitä asioita kaatamalla ongelmakivet.

      (hihitystä)

    • Anonyymi

      Sivele pintaan maitoa

      • Maitoa?

        (hölmistynyt ilme)


      • Anonyymi

        Maito, erityisesti hapantunut, piimä päinvastoin kasvattaa sammalta.


    • Anonyymi

      Ei mitään kiveä, edes hautakiveä, saa tuhota myrkkykemikaaleilla. Vierivät kivet eivät sammaloidu. Soita nupit kaakossa hautakivelle seuraava rytmimusiikkikupletti: https://www.youtube.com/watch?v=aGRnokznTF0

      juutuupista ei löydy tuon parempaa versiota. juutuuppi on plesu. Absolutely Live ( ei pidä sekoittaa samannimiseen Doors:n albumiin ) albumilla on ainoa oikea versio elävän yleisön edessä esitettynä.

    • Anonyymi

      Ruokasoodalla? Laimennetulla oksaalihapolla? (kiteisenä myydään viemärin avaamiseen, ihan maitokaupassa).

      Hitostako minä tiedän. En tehnyt kuin 18 vuotta kemian prosessinhoitajan juttuja.

      • Mall of Tripla

        Siis mitään mekaanista rasitusta kiveen ei tarvitse tarjota? Siis litkut päälle ja kaasu pohjaan?

        (hirn)


      • Funeau kirjoitti:

        Mall of Tripla

        Siis mitään mekaanista rasitusta kiveen ei tarvitse tarjota? Siis litkut päälle ja kaasu pohjaan?

        (hirn)

        Mjoo

        Tässä varmaan haetaan jotain emäksistä happoa, sillä maito ja sooda on jo mainittu.

        Ok

        (hihitystä)


      • Anonyymi
        Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Tässä varmaan haetaan jotain emäksistä happoa, sillä maito ja sooda on jo mainittu.

        Ok

        (hihitystä)

        Happo ja Emäs ovat vastakohtia =D Periaattessa ajavat saman asian putsatessa, mutta ei kuitenkaan lähellekkään.


    • Anonyymi

      Vedellä ja tiskiharjalla.

    • Anonyymi

      Kokeile kusasta sen päälle.

    • Anonyymi

      Vesi ( mäntysuopa) ja tiskiharja.
      Louhittuihin pintoihin kertyvän lian ja sammalen poistoon voi käyttää teräsharjaa.

      • Mjoo

        Tuo alkaa kuulostaa jo korrektilta. Funtsikaa nyt itse että hipsisin hautuumaalle keskellä päivää happokannu hansikoidussa kädessä.

        (naurua)


      • Anonyymi
        Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Tuo alkaa kuulostaa jo korrektilta. Funtsikaa nyt itse että hipsisin hautuumaalle keskellä päivää happokannu hansikoidussa kädessä.

        (naurua)

        Tiedän nämä hautakiviasiat... En ikinä ottaisi mukaan mitään mäntysuopaa vahvempaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän nämä hautakiviasiat... En ikinä ottaisi mukaan mitään mäntysuopaa vahvempaa.

        Kuolema on vakava paikka. Kuolema on mystinen tapahtuma, jolla on olemassaolon henki taakkanaan.

        Olen aina toitottanut ihmisille siitä, että heidän reissunsa täällä on ollut yhtä pitkä kuin elämä itse, mutta olen unohtanut tämän vapahtajan, kuoleman, sen esoteerisessä hengessä, aina.

        En ole maininnut sanaakaan.

        Kun seisoo sammaloituneen kiven edessä, on alaston ja vastauksia vailla. Jää vain oma nimi graniittiin hakattuna. He ovat meitä, me olemme heitä. Eikä kukaan koskaan kuole.

        (hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Kuolema on vakava paikka. Kuolema on mystinen tapahtuma, jolla on olemassaolon henki taakkanaan.

        Olen aina toitottanut ihmisille siitä, että heidän reissunsa täällä on ollut yhtä pitkä kuin elämä itse, mutta olen unohtanut tämän vapahtajan, kuoleman, sen esoteerisessä hengessä, aina.

        En ole maininnut sanaakaan.

        Kun seisoo sammaloituneen kiven edessä, on alaston ja vastauksia vailla. Jää vain oma nimi graniittiin hakattuna. He ovat meitä, me olemme heitä. Eikä kukaan koskaan kuole.

        (hihitystä)

        Replay

        (hirn)

        https://www.youtube.com/watch?v=0rqmSxyE97g


      • Funeau kirjoitti:

        Replay

        (hirn)

        https://www.youtube.com/watch?v=0rqmSxyE97g

        Tarkemman ajattelun jälkeen

        Tarkempi ajattelu on yhtä epätäsmällistä kuin tarkka ajattelu, sillä tällaisen maallisen hybridin ominaisuudessa en menisi vannomaan mitään, sillä elämällä on keinonsa.

        idea on käsittämättömän yksinkertainen, mutta sen toteutus oman onnensa nojassa.

        (naurua)


      • Funeau kirjoitti:

        Tarkemman ajattelun jälkeen

        Tarkempi ajattelu on yhtä epätäsmällistä kuin tarkka ajattelu, sillä tällaisen maallisen hybridin ominaisuudessa en menisi vannomaan mitään, sillä elämällä on keinonsa.

        idea on käsittämättömän yksinkertainen, mutta sen toteutus oman onnensa nojassa.

        (naurua)

        Mjoo

        Minusta egoismia ei sinänsä ole. On vain elämä.

        Kun ihmiskunta unohtaa henkilökohtaisen itsensä, se tulee löytämään kaiken muun.

        Jos ehtii.

        (hihitystä)


      • Anonyymi
        Funeau kirjoitti:

        Kuolema on vakava paikka. Kuolema on mystinen tapahtuma, jolla on olemassaolon henki taakkanaan.

        Olen aina toitottanut ihmisille siitä, että heidän reissunsa täällä on ollut yhtä pitkä kuin elämä itse, mutta olen unohtanut tämän vapahtajan, kuoleman, sen esoteerisessä hengessä, aina.

        En ole maininnut sanaakaan.

        Kun seisoo sammaloituneen kiven edessä, on alaston ja vastauksia vailla. Jää vain oma nimi graniittiin hakattuna. He ovat meitä, me olemme heitä. Eikä kukaan koskaan kuole.

        (hihitystä)

        "Jää vain oma nimi graniittiin hakattuna. "

        Se on jo paljon! Voi laittaa kuvankin kiveen. Pelkkä laatta seinässä... on turhan "käytännöllinen".

        Ortodoksisella hautausmaalla on ihanasti koristeltuja hautoja. Siellä kävin tänä kesänä monta kertaa "lomamatkalla", aloittaen pääsiäisestä, kun mikään muukaan matkailu ei oikein onnistunut.


      • Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Minusta egoismia ei sinänsä ole. On vain elämä.

        Kun ihmiskunta unohtaa henkilökohtaisen itsensä, se tulee löytämään kaiken muun.

        Jos ehtii.

        (hihitystä)

        Uutisia

        Nasan luotaimet ovat jälleen hääränneet ympäristössämme - ja räplänneet sensoreillaan olevaa.

        Seuraavaksi määritellään uudelleen sana tietoisuus, sillä tietämättömyyden ekspotentiaalinen kasvu ei ennusta hyvää meille.

        (hirn)


      • Funeau kirjoitti:

        Uutisia

        Nasan luotaimet ovat jälleen hääränneet ympäristössämme - ja räplänneet sensoreillaan olevaa.

        Seuraavaksi määritellään uudelleen sana tietoisuus, sillä tietämättömyyden ekspotentiaalinen kasvu ei ennusta hyvää meille.

        (hirn)

        Mjoo

        Me olemme kuin junassa matkalla itseemme, mutta vittu peruutamme.

        (reps)


      • Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        Me olemme kuin junassa matkalla itseemme, mutta vittu peruutamme.

        (reps)

        Hyvä kysymys

        Pohdiskelin tässä hetken (punaviinilasi) hyvää kyssää esitettäväksi.

        Hyvä kysymys on kuin vastaus, eli retorinen skeema.

        (naurua)


      • Funeau kirjoitti:

        Hyvä kysymys

        Pohdiskelin tässä hetken (punaviinilasi) hyvää kyssää esitettäväksi.

        Hyvä kysymys on kuin vastaus, eli retorinen skeema.

        (naurua)

        Missään nimessä kysymykseni ei tule alkamaan sanalla miksi.

        (hirn)


      • Funeau kirjoitti:

        Hyvä kysymys

        Pohdiskelin tässä hetken (punaviinilasi) hyvää kyssää esitettäväksi.

        Hyvä kysymys on kuin vastaus, eli retorinen skeema.

        (naurua)

        Elämä tarrautuu kaikkeen mahdolliseen siitä hyötyvään.

        Onko elämällä minkäänlaista etiikkaa?

        (naurua)


      • Funeau kirjoitti:

        Elämä tarrautuu kaikkeen mahdolliseen siitä hyötyvään.

        Onko elämällä minkäänlaista etiikkaa?

        (naurua)

        Mjoo

        No ei.

        Etiikka on eräänlainen vastapooli kannibalismille, joka (kieltämättä) pallomme ympäröi.

        (hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Mjoo

        No ei.

        Etiikka on eräänlainen vastapooli kannibalismille, joka (kieltämättä) pallomme ympäröi.

        (hihitystä)

        Etiikka, moraali & oikeusoppineisuus

        Mitä nämä sanat pitävät sisällään?

        Valitettavasti eivät mitään.

        (hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Etiikka, moraali & oikeusoppineisuus

        Mitä nämä sanat pitävät sisällään?

        Valitettavasti eivät mitään.

        (hihitystä)

        Palataan sammaloituneeseen kiveen.

        Kivet ovat kivoja. Ne eivät huuda, eivät reuhaa, eivätkä nosta meteliä oman tai kaverin kohtelun vuoksi.

        Lisäksi niihin voi kirjoittaa mitä tahansa päähän pälkähtää. Ja - lisäksi - ilman syytä.

        (hekotusta)


      • Funeau kirjoitti:

        Palataan sammaloituneeseen kiveen.

        Kivet ovat kivoja. Ne eivät huuda, eivät reuhaa, eivätkä nosta meteliä oman tai kaverin kohtelun vuoksi.

        Lisäksi niihin voi kirjoittaa mitä tahansa päähän pälkähtää. Ja - lisäksi - ilman syytä.

        (hekotusta)

        Olen rakastanut

        Olen tai olin mitä tahansa, olen rakastanut.

        Rakkaus on luultavasti maailman vähiten kaytetty sana, koska kukaan ei ymmärrä sen sisältöä.

        Rakkaus ei kuole, elämä sammuu. Eli tästä tuli nyt sitten dilemma.

        (hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Olen rakastanut

        Olen tai olin mitä tahansa, olen rakastanut.

        Rakkaus on luultavasti maailman vähiten kaytetty sana, koska kukaan ei ymmärrä sen sisältöä.

        Rakkaus ei kuole, elämä sammuu. Eli tästä tuli nyt sitten dilemma.

        (hihitystä)

        Pitkällisen pohdinnan jälkeen tulin siihen lopputulemaan, että rakkaus on luovuttamista.

        Kaikki käsitettävissä oleva annetaan toisen käsiin, ja tämän jälkeen vastuu on mittaamaton.

        (hirn)


      • Funeau kirjoitti:

        Pitkällisen pohdinnan jälkeen tulin siihen lopputulemaan, että rakkaus on luovuttamista.

        Kaikki käsitettävissä oleva annetaan toisen käsiin, ja tämän jälkeen vastuu on mittaamaton.

        (hirn)

        Palstatilanne

        Kun nyt tässä tursuttelen räkäistä nenääni Nessuun, niin samalla fokusoin ideaalitilannetta.

        Käsittääkseni minä olen vain rekvisiittaa täällä. Suven seuraavan hupi. Periksellä on draivi.

        (naurua)


    • Polttomoottori käyttöisellä painepesurilla

    • Anonyymi

      Sammal on kaunista. Leinollakin orava makaa makeasti sammalhuoneessansa. Japanissa pidetään sekä kaiken katoavaisuuden että iäisyyden symbolina. Täällä vain vierailulla, pitäisi muistaa nöyryys.

      • Näin juuri. Sammal oli ennen ja jälkeen jää. Mitäpä me sitä häiritsemään.


    • Anonyymi

      Tuhkalla saa sammaleen irtoamaan, jospa tuhkavettä kokeilet.

      Ätmi

      • Anonyymi

        Vai okohan kyseessä jäkälä, sitä on vanhempieni hautakivessä tai siinä hautakiven pohjakivessä, jossa on kukille syvennys, ei olla jäkälää poistettu, vaan on saanut olla siinä.

        Ätmi


      • Kiitos

        Omasta mielestäni on täysin idioottimaista kysyä mitään keneltäkään, koska Google osaa ja tietää (lähes) kaiken.

        (hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Kiitos

        Omasta mielestäni on täysin idioottimaista kysyä mitään keneltäkään, koska Google osaa ja tietää (lähes) kaiken.

        (hihitystä)

        Minusta kysyvä ei tieltä eksy
        esim on vaikea selvittää opiskelutekniikkaan mikä soveltuu tai jos täytyy opiskella asioita joita opiskellaan vuosia joten kyllä ne ammattilaiset osaa vastata kysymykseen.


      • Funeau kirjoitti:

        Kiitos

        Omasta mielestäni on täysin idioottimaista kysyä mitään keneltäkään, koska Google osaa ja tietää (lähes) kaiken.

        (hihitystä)

        Kuvitellaan tilanne

        Akku loppu. Ei varavirtaa. Seisot toisten kaupungissa alla yön sydämen.

        Kadulla kävelee oletusarvoinen informaatiopankki matkalla tuntemattomaan päämäärään tuntemattomasta pisteestä A tuntemattomaan pisteeseen B.

        Otat kontaktin.

        Oma moka.

        (hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Kuvitellaan tilanne

        Akku loppu. Ei varavirtaa. Seisot toisten kaupungissa alla yön sydämen.

        Kadulla kävelee oletusarvoinen informaatiopankki matkalla tuntemattomaan päämäärään tuntemattomasta pisteestä A tuntemattomaan pisteeseen B.

        Otat kontaktin.

        Oma moka.

        (hihitystä)

        Ongelmat alkavat aina näin.

        Näissä ei ole poikkeusta.

        (naurua)


      • Funeau kirjoitti:

        Ongelmat alkavat aina näin.

        Näissä ei ole poikkeusta.

        (naurua)

        Mitä Google ei tiedä, on eräänlainen mykkyys tai katatonisuus. Google on kädetön silloin kun kukaan ei Googlea kaipaa.

        Ei dataa olinpaikasta, tilasta tai tulevaisuudesta.

        (naurua)


      • Funeau kirjoitti:

        Ongelmat alkavat aina näin.

        Näissä ei ole poikkeusta.

        (naurua)

        Myös on hyvä itsekin huomata ja tietää asioita, mitä ei ole edes ajatellut tarvitsevan etukäteen ja joten itsekin sit osaa kun ottaa selville, eikä myöhemmin osaa itse tarvitse enää opetella asiaa. Kysymykset kyllä pistää pohtimaan vastausta ja ottamaan selville jo uteliaisuuttaan ja halu auttamisesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe