Oletko uhka vai mahdollisuus?

49

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3800

      Olen vastuullinen, mutta sen jo tiesinkin. ; )

      • Mahtava kuulla😁


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Mahtava kuulla😁

        1500 jee


    • Anonyymi

      Vastuullinen - 3300. Tämä tiedossa.

      • Anonyymi

        Lisäys:
        "Liikkumisessa voisit hyödyntää eri liikennevälineitä ja säästää aikaa ja rahaa. Keksitkö keinoja miten voisit vähentää istumista?"

        Tämä hiukan ristiriitaista. Näin etätyössä en päivittäin käytä liikennevälineitä ollenkaan. Pakko kuitenkin istuta 7:15 kotona etätöissä. Usein se riitä. Suuren osan vapaa-ajasta liikun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys:
        "Liikkumisessa voisit hyödyntää eri liikennevälineitä ja säästää aikaa ja rahaa. Keksitkö keinoja miten voisit vähentää istumista?"

        Tämä hiukan ristiriitaista. Näin etätyössä en päivittäin käytä liikennevälineitä ollenkaan. Pakko kuitenkin istuta 7:15 kotona etätöissä. Usein se riitä. Suuren osan vapaa-ajasta liikun.

        Meillähän on vielä toivoa jos näin paljon vastuullisia jo on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys:
        "Liikkumisessa voisit hyödyntää eri liikennevälineitä ja säästää aikaa ja rahaa. Keksitkö keinoja miten voisit vähentää istumista?"

        Tämä hiukan ristiriitaista. Näin etätyössä en päivittäin käytä liikennevälineitä ollenkaan. Pakko kuitenkin istuta 7:15 kotona etätöissä. Usein se riitä. Suuren osan vapaa-ajasta liikun.

        Töitä voi tehdä seisaaltaankin. Tai jooga-asanassa jalat niskan takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Töitä voi tehdä seisaaltaankin. Tai jooga-asanassa jalat niskan takana.

        Riippuu työstä ja työhön tarvittavista työkaluista.


    • Anonyymi

      Olen vastuullinen kanssamatkustaja.

    • 4800 ja höpinät päälle

      • Sinähän teet vihreetä ja kukkia 🌸


    • Anonyymi

      OLET VIHREÄ HERKUTTELIJA

      Hiilijalanjälkesi 13 300kg CO₂e

      • Hui.


      • Itse tosin pidän suurimpana ympäristötekonani, joskin tahattomana sitä, että olen lapseton.

        Kun ei ole koiraakaan, niin voin pienenä hyvityksenä ajella vähän paremmalla autolla. Sen värin olen saanut päättää itse, eikä sen sisusta sotkeudu koirankarvoista. ; )


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Itse tosin pidän suurimpana ympäristötekonani, joskin tahattomana sitä, että olen lapseton.

        Kun ei ole koiraakaan, niin voin pienenä hyvityksenä ajella vähän paremmalla autolla. Sen värin olen saanut päättää itse, eikä sen sisusta sotkeudu koirankarvoista. ; )

        Tuo lapsettomuus on minulla kanssa suurin ympäristöteko. Ja maksaa hyvänä ympäristötekona itsensä moninkertaisesti takaisin verrattaen muihin toimiin.

        Pahin teko on se, että olen köyhä tai se, että on lemmikkejä. Minulla on aina lemmikkejä, koska viimeistään pelastaisin näitä tapauksia mitkä ei kelpaa kenellekään, kun olin kesät sellaisessa maapaikassa missä hoidin usein hylättyjä ja ihmisten hajottamia eläimiä.
        En saa sitä enää pois päältä ja ne eläimet kommunikoi paljon paremmin kuin typerät ihmiset.

        (En hamstraa eläimiä yli varoen, nytkin yksi vanha kissa.)


    • Anonyymi

      3500. Maitotuotteet, kananmuna, kirppikset, nosti lukemaa.

    • Mitä vittua!

      Olet melkoinen energiankuluttaja. Onko käyttämäsi energia tuotettu kestävästi?
      Katsotaan seuraavaksi, mikä sinua liikuttaa!

      JATKA

      Takaisin




      HIILIJALANJÄLKESI:4 000kg CO₂e

    • Anonyymi

      Umh.. Sähkökysymys. Käytän sitä sähköä mihin on köyhänä varaa. Kohtuullisen tyhmä kysymys, koska monissa asioissa ei ole vahtoehtoa. Ruokakin riippuu allergioista, yliherkkyyksistä, rahasta ja jos jotain saa ilmaiseksi. Hyvä ilmaista ottaa vastaan, varsinkin jos se päätyy hukkaruokana roskiin.
      Se olisi todella kivaa jos näissä asioissa olisi mahdollisuus valita. Silloin kun on varaa ja mahdollista niin valitsen. Harmi vain, että ne joilla on oikeasti varaa tehdä näitä valintoja ei monesti vit.t.uakaan välitä.

      (3 800 Olen vastuullinen.)

      • Kerrankin asiaa. Pienet äänettömät ihmispolot ovat vain hiljaisia. Heidät kun saataisiin uurnille.


      • Anonyymi
        KÄYTTÄJÄTUNNU5 kirjoitti:

        Kerrankin asiaa. Pienet äänettömät ihmispolot ovat vain hiljaisia. Heidät kun saataisiin uurnille.

        Tällä terveydellä kohta olen tuhkauurnassa.


    • "Olet kodin hengetär, joka rakentaa ympärilleen tasapainoa. "

      Hehheh.

      "Liikkumisessa voisit hyödyntää eri liikennevälineitä ja säästää aikaa ja rahaa. "

      Kun ihmisellä on jalat ja auto, niin se ei kuulkaas paljon muita liikennevälineitä tarvitse. Haudassa joutaa sitten ajella maanalaisilla. Ja rahaa on sen verran ettei sitä tarvitse säästää vaan käyttää enemmän.

      "Meidän kaikkien olisi hyvä puolittaa hiilijalanjälkemme ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi. "

      Teidän on hyvä tehdä sitä, mikä hyvältä tuntuu. Teidän on myös hyvä maksaa minulle hyvä korvaus siitä, että minä pienennän teidän hiilijalanjälkeänne.

      • Ja lukema siis 5 700 kg CO₂e. Aika yllättävää, että noin paljon alle keskiarvon.


      • Kyllä on kiva kuulla kodin hengetär heti tuottaa lämpöä sinua kohtaa.


        ” Teidän on hyvä tehdä sitä, mikä hyvältä tuntuu. Teidän on myös hyvä maksaa minulle hyvä korvaus siitä, että minä pienennän teidän hiilijalanjälkeänne.”
        Kasvatatko sinäkin ruokaa?


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä on kiva kuulla kodin hengetär heti tuottaa lämpöä sinua kohtaa.


        ” Teidän on hyvä tehdä sitä, mikä hyvältä tuntuu. Teidän on myös hyvä maksaa minulle hyvä korvaus siitä, että minä pienennän teidän hiilijalanjälkeänne.”
        Kasvatatko sinäkin ruokaa?

        "Kasvatatko sinäkin ruokaa? "

        Pääosin ostan ruokani marketista. Etupäässä sellaista, mitä voisi kutsua itämeren ruokavalioksi . Mutta olen kyllä enemmän marjanpoimija kuin mies.

        Kuluttajan roolissa yksilön hiilijalanjälki liittyy tietenkin kulutustottumuksiin. Mutta kun ajatellaan yhteiskunnan tasolla, niin on paljon mitä pitää tehdä, jotta hiilijalanjälki olisi pienempi. Tätä tekemistä liittyy asumiseen, liikkumiseen, tavaroiden ja palveluiden tuottamiseen jne.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Ja lukema siis 5 700 kg CO₂e. Aika yllättävää, että noin paljon alle keskiarvon.

        Minulle tuli lukemalla 3300 tuo sama

        "Liikkumisessa voisit hyödyntää eri liikennevälineitä ja säästää aikaa ja rahaa. "

        Elikkäs ei taida olla testiin luottamista. Vaikka en liiku oikein millään mihinkään (salilla käyn jalkaisin sisäpyöräilyssä, jumpassa, kävelen ulkona ja sen minkä mahtuu sisälläkin) niin sama valituksen sain.


    • Anonyymi

      "OLET SÄÄSTELIÄS PESÄN­RAKENTAJA
      Olet kodin henki tai hengetär, joka rakentaa ympärilleen tasapainoa. Tunnet elämäntapasi vaikutukset ympäristöön vaikka saatat joskus sortua houkutuksiin."

      Tämän tiesin ennestään.

    • Kaikkea kierrätetään, mitä vaan voidaan. Tuo hiilijalanjälki yllätti.
      Ilmeisesti yksityisautoilu nosti tuota lukemaa, vaikka en edes aja joka päivä.
      Kiva testi. Thänks! :)

      "OLET VASTUULLINEN KANSSA­MATKUSTAJA
      Olet oikea löytöretkeilijä! Tunnet liikkumisen ja matkailun vaikutukset ympäristöön. Matkojen yhdistäminen ja kulkuneuvon jakaminen ovat sinulle luontevia."

      (Hiilijalanjälkesi 4000)

      • Ole hyvä.

        jännäksi tekee kun minun pitäisi vinkkejä antaa jos joku ihmettelee minusta se on vain köyhyys( joka vaatii suunnittelua)
        Ja kun köyhänä vielä yrittää syödä terveellisesti koko paketti valmis edes veden kulutus ei ollut niin merkittävä😳
        2900 hiilijalanjälki.


      • En tiedä pitääkö sitä hävetä vai ei.


      • valtakunta kirjoitti:

        Ole hyvä.

        jännäksi tekee kun minun pitäisi vinkkejä antaa jos joku ihmettelee minusta se on vain köyhyys( joka vaatii suunnittelua)
        Ja kun köyhänä vielä yrittää syödä terveellisesti koko paketti valmis edes veden kulutus ei ollut niin merkittävä😳
        2900 hiilijalanjälki.

        Sinun hiilijalanjälkesi on huomattavan pieni. Saat olla ylpeä itsestäsi.
        Te varmaan kierrätätte ja elätte hyvin ekologista elämää, vai kuinka? Terveellinen ruoka on oman ja perheenjäsenten terveyden lähde, siitä ei kannata paljoa tinkiä. Jos on pakko, tinkii vaikka sitten jostain muusta.
        Oma ja perheen terveys on tärkeintä. :)


      • tosi..typy kirjoitti:

        Sinun hiilijalanjälkesi on huomattavan pieni. Saat olla ylpeä itsestäsi.
        Te varmaan kierrätätte ja elätte hyvin ekologista elämää, vai kuinka? Terveellinen ruoka on oman ja perheenjäsenten terveyden lähde, siitä ei kannata paljoa tinkiä. Jos on pakko, tinkii vaikka sitten jostain muusta.
        Oma ja perheen terveys on tärkeintä. :)

        Kyllä kierrätetään olennainen, ja matkat on lyhyitä(palvelut lähellä) ruokatilataan kerran viikossa kotiin, eikä lomailla kotoa pitedempänä asunto on pieni enemmän kasviksia, eikä me ruuasta säästetä vaikka taas pyritään terveellisesti syömään vähemmän sokeria mutta ei mitään myrkkyjä huolita sokerin tilalla. Ja kyllä meillä on viikonloppuna namipäivä (ja elokuva).auto ja taas todellakin vähän ajetaan jo pelkästää bensaa säästäen ja aikaa mutta vähän.
        Aika egologista kyllä. Eikö sitä huvikseen ostele vaan tarpeeseen.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä kierrätetään olennainen, ja matkat on lyhyitä(palvelut lähellä) ruokatilataan kerran viikossa kotiin, eikä lomailla kotoa pitedempänä asunto on pieni enemmän kasviksia, eikä me ruuasta säästetä vaikka taas pyritään terveellisesti syömään vähemmän sokeria mutta ei mitään myrkkyjä huolita sokerin tilalla. Ja kyllä meillä on viikonloppuna namipäivä (ja elokuva).auto ja taas todellakin vähän ajetaan jo pelkästää bensaa säästäen ja aikaa mutta vähän.
        Aika egologista kyllä. Eikö sitä huvikseen ostele vaan tarpeeseen.

        Eikö on eikä


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ole hyvä.

        jännäksi tekee kun minun pitäisi vinkkejä antaa jos joku ihmettelee minusta se on vain köyhyys( joka vaatii suunnittelua)
        Ja kun köyhänä vielä yrittää syödä terveellisesti koko paketti valmis edes veden kulutus ei ollut niin merkittävä😳
        2900 hiilijalanjälki.

        Määrittele köyhyys.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Määrittele köyhyys.

        Toimeentulossa.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Toimeentulossa.

        Se on suhteellista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on suhteellista.

        Lisään:
        Moni tulee mainiosti toimeen toimeentulotuella/pienellä palkalla (= josta jää nettona toimeentulotuen verran) ja saa siitä vielä säästettyäkin.
        Moni taas pitää itseään köyhänä ja tulee mielestään huonosti toimeen, jos tienaa esim. 2000e nettona kk.

        Se kun on nuo rahankäyttötottumukset mitkä vaikuttaa eniten. Ei haluta uskoa tosiasiaa, ettei kannata syödä enemmän kuin tienaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisään:
        Moni tulee mainiosti toimeen toimeentulotuella/pienellä palkalla (= josta jää nettona toimeentulotuen verran) ja saa siitä vielä säästettyäkin.
        Moni taas pitää itseään köyhänä ja tulee mielestään huonosti toimeen, jos tienaa esim. 2000e nettona kk.

        Se kun on nuo rahankäyttötottumukset mitkä vaikuttaa eniten. Ei haluta uskoa tosiasiaa, ettei kannata syödä enemmän kuin tienaa.

        Kyllä se 2000€ raha on mietittävä tuleeko se 10 hengelle vai yhdelle ihmisiselle ja autokin on iso meno erä johon ei toimeentulosta saa tukia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisään:
        Moni tulee mainiosti toimeen toimeentulotuella/pienellä palkalla (= josta jää nettona toimeentulotuen verran) ja saa siitä vielä säästettyäkin.
        Moni taas pitää itseään köyhänä ja tulee mielestään huonosti toimeen, jos tienaa esim. 2000e nettona kk.

        Se kun on nuo rahankäyttötottumukset mitkä vaikuttaa eniten. Ei haluta uskoa tosiasiaa, ettei kannata syödä enemmän kuin tienaa.

        Epaidemiatuen takia saamme ensi kuussa 200€ enemmän käyttövaraa Joka kuukausi enemmän nostocoimaa. kuukaudessa kun laskuja maksettiin epidemiantuen 1350€ velkaa pois lisäksi on sillä merkitystä miten rahalla elää ja miten säästää.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kyllä se 2000€ raha on mietittävä tuleeko se 10 hengelle vai yhdelle ihmisiselle ja autokin on iso meno erä johon ei toimeentulosta saa tukia.

        2000e ei riitä 10 hengelle millään; menee toimentulotuen puolelle.


    • OLET VASTUULLINEN KANSSA­MATKUSTAJA
      Olet oikea löytöretkeilijä! Tunnet liikkumisen ja matkailun vaikutukset ympäristöön. Matkojen yhdistäminen ja kulkuneuvon jakaminen ovat sinulle luontevia.

      Kotisi on linnasi ja ymmärrät miten kotisi kuluttaa energiaa. Muutamalla helpolla konstilla voit säästää jo satoja euroja vuodessa.

      Meidän kaikkien olisi hyvä puolittaa hiilijalanjälkemme ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi.

      Hiilijalanjälkesi
      5 300kg CO₂e

      • Meitä on tässä huushollissa neljä ihmistä, joten täähän on siis jokaista meitä koskettava vastaus. Ei vain minun yksinään.


      • Se on hyvä tulos kun vertaa keskimääräiseen.


    • "Olet vastuullinen kanssamatkustaja" Höh, en ole mokomaa koskaan edes miettinyt. Kunhan vain elän kuten elän. Voinhan toki olla kuollutkin, mutta en vain itse ole vielä tajunnut sitä.

      • Monestikohan luen tämän saman ketjun minulle "uutena"🤣


      • Älä nyt mitään kuolemista mieti.


      • KÄYTTÄJÄTUNNU5 kirjoitti:

        Monestikohan luen tämän saman ketjun minulle "uutena"🤣

        Ajatukset tekee tepposen.😁


      • valtakunta kirjoitti:

        Ajatukset tekee tepposen.😁

        Toki, toki. Tällaista se aivovammaisen elo on. Olen tosiaan niitä harvoja, joita ei kiinnosta eikä ärsyynny vaikka yritetään "haukkua" aivovammaiseksi. Älykkyyskin ihan neuron virallisessa testissä oli tipahtanut 128 pisteeseen.

        Mikään ei sinänsä haittaa, kun halvauksestakin olen jotenkuten selvinnyt. Mutta tuo muisti... Joskus naurattaa moinen. Tokihan minulla on ilmoitustaulu johon laitan välillä muistilappuja.


      • KÄYTTÄJÄTUNNU5 kirjoitti:

        Toki, toki. Tällaista se aivovammaisen elo on. Olen tosiaan niitä harvoja, joita ei kiinnosta eikä ärsyynny vaikka yritetään "haukkua" aivovammaiseksi. Älykkyyskin ihan neuron virallisessa testissä oli tipahtanut 128 pisteeseen.

        Mikään ei sinänsä haittaa, kun halvauksestakin olen jotenkuten selvinnyt. Mutta tuo muisti... Joskus naurattaa moinen. Tokihan minulla on ilmoitustaulu johon laitan välillä muistilappuja.

        Noh minulla on ilmoitustaulu missä lasten menot ja itsekin unohdan menemisen, jos en pistän ylös kalenteriin pitäisi vaan paremmin muistaa laittaa ylös
        En nyt pidä mitenkään kummallisena pidä mutta pysyy mukana hyvin päivissä ja paremmin aikataulussa vaikka myös monta kertaan myöhässä.🙄
        Se ei ole kiva juttu se on vaan tarkkaavuuden vaikkeutta.


    • Anonyymi

      sltaskuna niin teen ihmeellisiä karateka-tyyppisiäkin voimistelu-juttuja samalla kun katson ohjelmia tv:stä, koska, niin pahasti rikki, eli: voimiselenen samalla, mutta hyvä vanha musiikki: https://www.youtube.com/watch?v=rRky9RZQkQY

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1779
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe