Kauran- vai lehmänmaitoa?

Kumpi parempaa kahvin kanssa?

40

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kermaa tai kaurajuomaa

      • Ei kai tuolla kaurajuomalla ole maidon kanssa muuta yhteistä kuin väri.. mutta yllättävän hyvää se on kahvin kanssa. Mantelimaito taas ei sovi kahviin, vaikka muutoin onkin nam. 👌


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Ei kai tuolla kaurajuomalla ole maidon kanssa muuta yhteistä kuin väri.. mutta yllättävän hyvää se on kahvin kanssa. Mantelimaito taas ei sovi kahviin, vaikka muutoin onkin nam. 👌

        Kaurajuoma on yllättävän hyvää kahvin kanssa. Täyteläinen maku, sopii kuin nenä päähän. 👌


    • Tehdäänkö kauranmaidosta jäätelöä?

      • Anonyymi

        Kyllä mun mielestä. 🤗


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mun mielestä. 🤗

        Kun kerran on maidottomia maitoja, niin kai nyt on maidottomia jäätelöitäkin..


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Kun kerran on maidottomia maitoja, niin kai nyt on maidottomia jäätelöitäkin..

        Muutama vaihtoehto ainakin on:
        Aino kaurajäätelö suklaahyve, fazer ja oatly ainakin valmistaa 😍


    • Äsken joku koputti oveen.. koira alkoi haukkumaan. Kurkkasin ovisilmästä. Ei ketään. Taas joku räpisytti ovea. Avasin sen ja sisään luikahti läpimärkä kissa..😳

      Jos oikein rutistais sitä, niin heruiskohan siitä kissanmaitoa..🤔

    • Anonyymi

      Kauran lypsäminen ainakin on haastavempaa

      • Anonyymi

        Ei tuota ainakana samanlaista nautintoa kuin imettävän emän nisän kanssa lotraaminen. 👌💦🍼☕️🍶


    • Anonyymi

      Lehmän! 🐄 Kauramaito mitään maitoa ole. Maito tulee lehmästä.

    • Anonyymi

      Maito on vasikoille. En ole juonut maitoa pian kolmeenkymmeneen vuoteen, en ole koskaan tykännyt ja muksuna sitä tuputettiin. Kieltäydyin aina kun voin ja lopulta lopetin kokonaan.
      Kaikista kauheinta oli kun käytiin maalla ja muistan kun kerrankin joku emäntä ajoi minua takaa mukillinen juuri lypsettyä lämmintä maitoa kourassa ja yritti pakottaa juomaan! Ei onnistunut kyllä.
      Kahvin olen juonut mustana jo kouluiästä enkä käytä sokeriakaan.

      • Anonyymi

        Minäkin lopetin nuorena maidon juonnin, vaikka tykkäsin siitä kyllä. Nyt vanhana kaduttaa, kun niveliä pitää uusia jo alle kuuskymppisenä. Huonot nivelet on sukuvika, mutta faija pärjäsi niillä hautaan asti (tosin kävelykepin kanssa seitsenvitosesta) ja hän joi koko ikänsä paljon maitoa.


    • Anonyymi

      Niin kuin kasvisvegepihvi; se ei ole mikään pihvi, kun siinä ei ole lihaa. Taas olevinaan tietäjät sekoilevat! Kaurajuoma toi on - ei mikään maito.

      • Asia pihvi.. 😯


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Asia pihvi.. 😯

        Lautakunnan on silloin hyvä kun masu ei kestä maitoa tai maitoa ei esim. jonkun lääkityksen kanssa saa juoda. Vaihtoehtoja on hyvä olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lautakunnan on silloin hyvä kun masu ei kestä maitoa tai maitoa ei esim. jonkun lääkityksen kanssa saa juoda. Vaihtoehtoja on hyvä olla.

        Lautakunnan mitä helv...??🤣🤣 siinä piti olla kaurajuoman*


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lautakunnan mitä helv...??🤣🤣 siinä piti olla kaurajuoman*

        😄😄😄

        Sun oikolukijalla on outo huumorintaju..


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        😄😄😄

        Sun oikolukijalla on outo huumorintaju..

        No niin on. Taitaa puhua omasta puolestaan. 😆


    • Anonyymi

      Pääasia on kotimaisuusaste 👆👆👆

      Joutsen-merkki, hyvää Suomesta-merkki. Se täytyy olla 👆

    • Anonyymi

      kaura ilman lisäaineita

    • Anonyymi

      Tuonnäköselle vuohen.

      • Anonyymi

        Halaa lehmää ja juo maitoa, se tuo hyvää oloa :)


    • Kauramaito on kermaisempaa.

    • Anonyymi

      Saako vastata jos kumpikaan ei kelpaa? Mantelijuomaa kahviin kiitos. Maito ja varsinki kaurajuoma on ihan liian makeita mulle.

    • Anonyymi

      Palmuöljymaitoa.

    • Anonyymi

      Kurajuoma on nimensä veroista. Hyi! Kauranviljely rasittaa maaperää ankarasti ja suojeluaineita käytetään paljon.

      • Onneksi lehmät tuottaa maitoa imemällä häntäänsä..


    • Anonyymi

      Mä juon kahvini kuohukerman kera, tai mustana. Maidolla en kahviani pilaa. Kauramaito ei ole maitoa, mutt kahvin kanssa se yllättäen menettelee, jos aitoa kermaa ei ole.
      Kauramaito on laktoositonta eli soveltuu toisille allergeenikoille, (ei kaikille) hyvin maidon vastikkeeksi.
      Minusta kaurajuoma olisi sille parempi nimitys kuin kauramaito, koska näitä allergioita on niin eri tyyppisiä. Mä itse käytän myös ihan raakamaitoa, omassa taloudessani, aina kun sitä vaan on saavavilla.

      Se ett olen tähän aikaan aamusta hereillä, johtuu siitä ett koira söi illalla mannavelliä, sen vatsa ei taida kestää maitotuotteita kovinkaan hyvin.... ilmeisesti! Vinkui ulos ja kävi myös asiansa toimittamassa sireenipensaan juureen.
      Munamaidolla oleva lihamakaroonilaatikko ei vastaavaa reaktiota aiheuta, eikä uunipannarikaan.

      • No voi.. Eläimillehän ei maitotuotteita pitäisi antaa.. 😔

        Kaurajuoma onkin se oikea nimitys.


    • Se juodaan mustana, eikä oteta muuta paskaa siihen sekaan!

      • Mustaa paskaa.


    • Anonyymi

      lehmänmaitoa kyllä kauramaito hyi ja ei koska raanasta saa vettä kauramaito on vettä

      • Entäs koiranmaitoa? Tai sianmaitoa. Kaikki nisäkäseläimet erittävät maitoa.


    • Anonyymi

      EI maitoa kahviin!! Eikä sokeria. Kahvi kahvina!
      Itse lopetin maidonjuonnin jo teininä. Maistuu pahalle ja on aikuisellle täysin turhaa.

    • Anonyymi

      Kahviin mitää maitoa tarvita.

      • No loraus viskiä sitten..


    • Anonyymi

      Kahvi mustana kiitos!

      • Kahvi mustaa ja muhvi kustaa..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4359
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1819
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1560
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1335
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    Aihe