vai sorrutko lässyttämään keskustellessasi?
Sanotko suoraan
38
100
Vastaukset
- Anonyymi
Kuka aloituksen muusana toimi?
- Anonyymi
Pyrin sanomaan suoraan ilman kermakuorrutusta. Se on selkeää ilmaisua, ja pidän myös toisista samankaltaisista.
- Anonyymi
Mä pussaan suo suoraan suulle heti kun nähdään ja sitte jutellaan. Annatko mulle pillua rakkaus. Mä oikeesti olen seonnut susta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä pussaan suo suoraan suulle heti kun nähdään ja sitte jutellaan. Annatko mulle pillua rakkaus. Mä oikeesti olen seonnut susta.
No et sitte pussannu
- Anonyymi
Sanon suoraan ja kerran.
Se johtaa siihen että näistä ketjuista ei tule koskaan pitkiä.- Anonyymi
Hyvä tyyli.
Mitä on suoraan sanominen?
Mitä on lässyttäminen?
Onko kielitieteellistä näyttöä?
En usko. Veteenpiirrettyjä viivoja ja jokaisella oma näkemys asiasta.
Itse sanoisin että suoraan sanominen on sanoa asia suoraan kiertelemättä ilman korusanoja. Kuten; "Hyvin tehty". "Olet saanut sydäninfarktin"
Joskus se suoraan sanominen ei ole vain hyvästä. Kaikki eivät ole valmiita siihen. Korusanoja ja kiertoilmaisuja on käytettävä. Ja toisinaan oltava hienotunteinenkin.
"Lässyttäminen" on kansankieltä niin kuin se "suoraan sanominenkin". Itse rinnastan sen kirjoitettuna "lässyn lässyn".- Anonyymi
Suoraan sanoen: "Äh, sun henki haisee!"
Lässytystä: "Kaupassa oli jotain uutta hammastahnaa, pitäis varmaan kokeilla, ootko huonannu.. mulla oli muuten yks työkaveri, joka ei pessyt koskaan aamulla hampaitaan. Hyi että se haisi! Kaikki aina vältteli sitä... Mä pesen hampaani aamuin illoin ja mulla on hammasharja käsilaukussakin. Kurkkuun voi jäädä sellaisia proppuja jotka haisee kans, ne saa poistettua aika helpolla... niin ei sillä että sä mitenkään haisisit..."
Noin! 😁
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suoraan sanoen: "Äh, sun henki haisee!"
Lässytystä: "Kaupassa oli jotain uutta hammastahnaa, pitäis varmaan kokeilla, ootko huonannu.. mulla oli muuten yks työkaveri, joka ei pessyt koskaan aamulla hampaitaan. Hyi että se haisi! Kaikki aina vältteli sitä... Mä pesen hampaani aamuin illoin ja mulla on hammasharja käsilaukussakin. Kurkkuun voi jäädä sellaisia proppuja jotka haisee kans, ne saa poistettua aika helpolla... niin ei sillä että sä mitenkään haisisit..."
Noin! 😁
xLinerHuono esimerkki, kohde ei tee mitään jos sanoisit " niin ei sillä että sä mitenkään haisisit..."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huono esimerkki, kohde ei tee mitään jos sanoisit " niin ei sillä että sä mitenkään haisisit..."
No mutta noin se vaan menee silloin kun lässytetään!
xLiner
- Anonyymi
En kumpaakaan. Olen diplomaatti.
- Anonyymi
Sorrun.
- Anonyymi
Sama.
- Anonyymi
Poliitikon sekä diplomaatin tärkein työtehtävähän onkin valehteleminen, aina on ollut, demokratian keksimisestä saakka :D
- Anonyymi
En välttämättä sano suoraan face to face keskustellessa niitä näitä arkisia juttuja. Jos kyse on tieteestä, tutkimuksesta ja niiden tuloksista, en hyväksy mitään keploilua tai selittelyä kenenkään taholta. Sellaiset loiset eivät sovi tieteen aloille.
- Anonyymi
Jätän yleensä sanomatta. Harvemmalla on riittävää sietokykyä suoraan puheeseen. :D
Jos haluan töksäytellä typeryyksiä yhdellä virkkeellä, sanon suoraan.
Jos haluan ajatustenvaihtoa, kuten keskustelulta yleensä lähtökohtaisesti haluan - lässytän.
En toki sorru lässyttämiseen, ennemminkin sorrun töksäyttelemään typeryyksiä, mutta se lieneen minulla yhteistä ap:n kanssa kun sille päälle satun.- Anonyymi
Riippuu oikeesti aina asiasta, ja myös miten asia mulle esitetään! Pinnallisessa keskustelussa en niinkään ole kiivas puolustamaan kantaani. (fanaattisesti)
Enkä sano niin suoraan toista mielipidettä edustavan; olevan täysin hakoteillä!
Nykyinen politiikka tosin saa minut usein jopa "fanaattieksi" persujen kannattajaksi.
Hyväksymättä kuitenkaan fyysistä väkivaltaa ketään kohtaan!
Ei maahanmuuttajiin tai politikoihin, eikä yleensäkään ihmisten satuttamiseen.
trollikka - Anonyymi
Epäsuoraan sanominen tai sanomatta jättäminen on selkeää valehtelua.
Vähän hankala kysymyksen asettelu, kun miellän lässyttämisen sellaiseksi, että puhutaan tyhjiä kun ei uskalleta puhua asiaa eikä uskalleta edes kierrellen "sanoa suoraan".
Itse kai yritän lukea tilannetta, sitä mikä kulloinkin on vähiten huono lähestymistapa ja sovitan puhumiseni sen mukaan. Joskun on parempi sanoa suoraan, joskus on parempi keskustella hitaammin edeten, joskus on parempi vain lässytellä kun kunnollista keskustelua ei ole saatavilla. Etsitään väylää saada viesti perille, mutta sellaisella tavalla, ettei suotta olla kohtuuttomia tai tylyjä. Ja en kyllä onnistu riittävän usein...
Näkemykseni kyllä tuon esille, niin ettei siitä jää epäselvyyttä, tavalla tai toisella, mutta mieluiten keskustellen.- Anonyymi
randombypasser
Fiksusti esitit kantasi tähänkin asiaan. Komppaan täysillä äsken sanomaasi!.. Kunpa pystyisin aina tuohon ja vain tuohon!
trollikka Anonyymi kirjoitti:
randombypasser
Fiksusti esitit kantasi tähänkin asiaan. Komppaan täysillä äsken sanomaasi!.. Kunpa pystyisin aina tuohon ja vain tuohon!
trollikkaKiitos!
Noin sen itse ajattelen ja yritän toteuttaa, mutta pitkä on tie oppia siihen kokoaikaisesti.
Lipsuu etenkin kun on kiirus ja hermot kiristyy, pitäisi alaisten kanssa rakentavasti keskustella projektit eteenpäin. Sillon etenkin lipsuu jyrkkään kielenkäyttöön ja suoraan sanomiseen ohjeiden muodossa, vaikkei kohtuuttomiksi menekään, mutta jokin itselle särähtää sieluun kuitenkin. Kai kun minä olen vastuussa niistä kavereista ja enemmän kavereita ne on kuin alaisia, korpeaa kun ääni kiristyy ja on jyrkkä, oli tarpeen tai ei. Osaan kyllä pyytää anteeksi, mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi mitenkään.
Tosiaan, oppimista ikä kaikki
Elävässä elämässä olen ennemmin hiljaa kuin kommentoisin typeryyksiin.
Olen kuulema hyvä kuuntelija.- Anonyymi
Siksi oletkin sinkku.
- Anonyymi
Itse yritän aina olla erittäin mukava teinitytöille ja teinipojille, koska he ovat joskus olleet itseäni kohtaan hyviä, sen takia, en ikinä unohda jotain sellaisia asioita ja autan heitä aina jos on tilaisuus.
- Anonyymi
Lähtökohtasesti sanon suoraan. Mutta on henkilöitä/aiheita, joiden seurassa on hetken mietittävä, kuinka tarpeellista on sanoa suorin sävelin ettei tule loukanneeksi.
Olen kuitenkin aina läsnä, innostunut toisen asiasta, mutta en lähde hallitsemaan toista.
Kuuntelu on yhtä tärkeää, kuin sävyttää myönteinen keskusteluhetki molemmille samalle aaltopituudelle. - Anonyymi
Sekä että.
- Anonyymi
Tämä laulu kuvaa nyt hyvin Suomen tilannetta, Irwin: https://www.youtube.com/watch?v=0aAaeubzb78
Kuseszsa ollaan.... Suoraan, rehellisesti mutta koitan säilyttää asiallisen muodon.
- Anonyymi
Kuka tietää onko Sanna Marin mies vai nainen oikeasti?
- Anonyymi
Minua kyllä epäilyttää suuresti että Sanna Marin on mies sekä alkoholisti, hänen pitäisi paljastaa leikatun pimppinsä koko kansalle jotta kaikki näkisivät miten hänestä tuli nainen.
- Anonyymi
Niin joo mitkä voivat kiinostaa laittaa vedenpitäviksi ja mustata vaatteita, kerroin jo tuon sen mustan paketin, mutta tuo NikWax on sellainen vahajuttu joka menee sen vaatteen pintaan sitten korkeammassa lämpötilassa, mutta ei kannata niiden suihkeita ostaa ollenkaan: purkkina vain ja pesukoneeseen.
Noh siinä tuli minulta eli siis itseään huoltamalta poikamieheltä vaatteidenhoitoon ohjeita tytöille... mutta niin olisihaqn se typerää jos joku mies ei osaisi edes itse paitaakaan napittaa... Varmaan sekä että...
Usealle ei voi sanoa suoraan... Ja toisaalta mitä keskustelu on, jos se on vaan töksäyttelyä?
Ja toisaalta....mitä on lässytys? Toisesta se on selittelyä, toisesta taas kerrontaa...- Anonyymi
Sun mielestä kerrontaa, usean mielestä turhaa lässytystä.
- Anonyymi
No varmoon lässytän...,,,,
- Anonyymi
Suorasanaisuus on aina ollut heikko kohtani. Jo lapsena sain aikuiset ärtymään kun sanoin mitä ajattelin. Silloin ei vielä ollut kehittynyt sitä suodatinta jonka läpi nyt pyrin sanani suodattamaan. Tosin edelleen suoruutta ja rehellisyyttä vaadin, niin itseltäni kuin toisiltakin. Nyt vain osaan valita miten asian ilmaisen (siihen ainakin parhaani mukaan pyrin) ilman että pitää väistyä omasta mieleipiteestäni.
Olen myös aikuistumisen myötä myöntämään virheeni ja sanomaan sen ääneen.
Minusta ei aina pidetä, mutta kaikkia ei kaikki voi miellyttää eikä ole tarvettakaan. Pääasia että pidän itsestäni paljon, ja läheiseni pitävät ja jopa rakastavat minua. Vieraitten ja ulkopuolisten mielipide ei elämääni mitenkään vaikuta. - Anonyymi
Käsittääkseni sanon kyllä yleensä suoraan, mutta en töksäyttäen. Nuorempana töksäyttelin ja sain siitä paljon kritiikkiä. Nykyään osaa jo olla vähän diplomaattisempi. Johtaa tietysti siihen, että tulee puhuttua vähän enemmän, kun ei yhdellä töksäytetyllä sanalla enää pärjää
- Anonyymi
Tyylini on aika suora. Asiat voi sanoa suoraankin ihan nätisti. Eleillä ja äänenpainoilla voi sanoa rumasti ja kauniisti.
Sanavalinta on myös tärkeää, "sun lärvi ihan pskainen" vrt "sun kasvoissasi on likaa".
Lässytyksestä tulee ensimmäisenä mieleen vauvalle tai lemmikille lepertely. Toisekseen itsensä puolustelu ja toisten syyttäminen tapauksessa jossa äänessä olija on ilmiselvästi itse aiheuttanut ongelman. Kolmanneksi tyyppi, joka vaan puhuu ja puhuu, jutussa ei ole alkua eikä loppua...
xLiner
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861829Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171141Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.991135Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79992Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot153862- 92856
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51764Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs54761Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv54701- 53694