Ranska, vive la france

Poliittisesti valveutuneena henkilönä haluaisin nyt seistä presidentti Macronin ja muiden ranskalaisten tukena, koska ottomaanien kalifi Erdogan on innostanut ihmisiä boikotoimaan ranskalaisia tuotteita. Noh, minähän olen boikotoinut ihan luonnostaan tähän asti, koska en luota että esim. ranskalainen auto käynnistyisi alle 5 asteen lämpötilassa ja että etenkään sen kanssa pääsisi perille. Paljonko se siinä tilanteessa auttaa, että se auto olisi mukava. Vähemmän mukavaa se on odottaa hinausautoa tien poskessa vaikka olisi miten hyvä jousitus.

Niin nyt pitäisi sitten solidaarisuuden osoituksena alkaa käyttämään jotain ranskalaista mutta mitä? Ranskanleipää en syö. Ranskalaisia pastilleja voisin vähän popsia ja ranskalaisia perunoita, mutta en niitäkään määräänsä enempää. Tarkempi saattaa keksiä että nuokin on ranskalaisia lähinnä vain nimellisesti.

Mitä ranskalaista te ostatte?

Sitten on tietenkin ranskalaiset suudelmat.

33

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ranskalainen tee on hyvää, varmaan myös viinit.

• Olen aika vakuuttunut, että tee ei kasva ranskassa. Ainakin eräs teefarmi, jossa olen käynyt väitti olevansa Euroopan ainoa. Mutta ehkä kysymys on siitä, että teetä maustetaan jotenkin ranskalaiseen tapaan.

On sellainenkin käsite kuin Provencen mausteseos. Koostuu ihan muutamasta tavallisesta yrtistä, joita löytynee kuivattuna monesta keittiöstä meilläkin.

Ranskalainen sinappi on eri juttu kuin meikäläinen.

• Anonyymi

Ranskalaiset naiset ovat hyviä suutelemaan.

• Anonyymi

Hankalaa... Tuotteena pitäisi olla mahdollisimman simppeli, mieluiten yksiosainen ja yhdestä materiaalista päästä päähän ilman irtoavia erillisosia, ja ilman parin sentin johdonpätkää, muuten ilmenee samantien (myös) sähkövikoja. Ehkä makkaratikku? - cu-

• LOL.

Joo, Eurajoelle yrittivät ostaa ranskalaisen ydinvoimalan.

• Wwuwuw

Baskeri..🤔

• Baskerit päähän ja viiniä lipittämään..

• Wwuwuw kirjoitti:

Baskerit päähän ja viiniä lipittämään..

Tuohon mielikuvaan kuuluu myös raitapaitainen mies, joka soittaa musettea, eli pientä harmonikkaa. Ehkä myös etanat lautasella ja punaruudullinen pöytäliina..

• Wwuwuw kirjoitti:

Tuohon mielikuvaan kuuluu myös raitapaitainen mies, joka soittaa musettea, eli pientä harmonikkaa. Ehkä myös etanat lautasella ja punaruudullinen pöytäliina..

Amelie vois tulla baskeri päässä mulle soittamaan
        https://www.youtube.com/watch?v=Sm0ggPnp35U

Söisin vaikka etanoita kunhan on tarpeeksi voita ja valkosipulia.

• Anonyymi

No mulla ainakaan ei oo koskaan ollu yhen yhtään ongelmaa ranskalaisen auton kanssa. Saksalaisten kanssa sitäkin enemmän ja vielä helvetin kalliita ongelmia.

Mitähän muuta ranskalaista sitä vois keksiä. Aika vähän Suomesta löytyy sellasta oikeesti ranskalaista tavaraa. Kosmetiikkaa vois toki kokeilla. En vaan oikeen löydä ranskalaisista sellasia, joista pidän. Muutaman ranskalaisen merkin vaatteita multa löytyy, mutta enpä tiedä paljonko siitä vaatteesta on oikeesti Ranskassa tehty. Ruokapuolelta vois aatella jotain juustoja. Viiniä en juo, enkä alkoholia muutenkaan. Leipomotuotteissa tietysti on paljonki ns. ranskalaista alkuperää olevia tuotteita, mutta eihän ne Ranskasta ole. Ehkä hevi puolelta löytyis jotain Ranskassa kasvanutta.

• Jotkut kehuvat ranskalaista keittiötä, mutta taitaa olla kieltä osaamattomalle ihan mahdoton tehtävä saada edes paikan päällä kelvollista ruokaa. Parin huonon yrityksen jälkeen opin marssimaan suoraan paikalliseen mäkkäriin/KFC:hen ja tilaamaan kosketusnäytöltä sellaisen annoksen, jossa ainakin saa sitä mitä tietää tilanneensa.

• Anonyymi

Muutamaa citikkaa ja rellua polkeneena taas on kokemus että ranskalaiset autot saa pysyäkin ranskassa. Mutta makunsa kullakin. Citikat ei mulla pärjänny pohjoissuomen talviajossa ollenkaan.

Ranskalaisia elokuvia pyörimään, ranskalaista viiniä lipitellen niin siinä sitä on jo ranskatunnelmaa! Ranskasta tulee erinomaisia thrillereitä ja romanttisia elokuvia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muutamaa citikkaa ja rellua polkeneena taas on kokemus että ranskalaiset autot saa pysyäkin ranskassa. Mutta makunsa kullakin. Citikat ei mulla pärjänny pohjoissuomen talviajossa ollenkaan.

Ranskalaisia elokuvia pyörimään, ranskalaista viiniä lipitellen niin siinä sitä on jo ranskatunnelmaa! Ranskasta tulee erinomaisia thrillereitä ja romanttisia elokuvia.

No en tiiä kuinka pohjosessa asut. Keski-Lapissa ainakin omani on toimineet erinomasesti. Lämmittämättömänäkin talvella käyntiin nou problem. Joskus kun tulee sellasiakin pakkorakoja. -40:ssä ei oo onneksi koskaan sellasta tullu. Ajossa ovat aina olleet kun unelma. Niistä muutamasta upouudesta saksalaisesta en viitti ees puhua samassa tekstissä. Kokemuksia on monia ja mulle noi ranskalaiset on ne positiiviset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No en tiiä kuinka pohjosessa asut. Keski-Lapissa ainakin omani on toimineet erinomasesti. Lämmittämättömänäkin talvella käyntiin nou problem. Joskus kun tulee sellasiakin pakkorakoja. -40:ssä ei oo onneksi koskaan sellasta tullu. Ajossa ovat aina olleet kun unelma. Niistä muutamasta upouudesta saksalaisesta en viitti ees puhua samassa tekstissä. Kokemuksia on monia ja mulle noi ranskalaiset on ne positiiviset.

Kokemuksia on tosiaan yhtä monia erilaisia kuin on käyttäjiäkin. Tutuilta lainassa olleet vanhemmat ranskalaisautot ei käsivarren talviteillä jaksaneet tehdä kanssani yhteistyötä. Varmaan joku modernimpi versio pyörisi paremmin, eipä tuota tiedä ennen kuin kokeilee.

• Mulla oli ranskalainen auto ja se oli yksi sähkövika koko paska.

• Anonyymi

Minulla on vanha ranskalainen kaara. Olen siis hoitanut tuon velvoitteen omalta osaltani ja asia on kunnossa😁🚗.

Nykyäänhän on lauhat talvet, että nekin toimivat.

• Siellähän on maakunta, jossa tuotetaan kuplajuomia suojatulla nimellä.

Ostat naisille, jos et itse juo.

• Miten en tuota ajatellut. Miksei joskus kuohuviiniäkin, mutta sittenhän on myös suojatulla nimellä tisleitä ja myös ihan oikeaa siideriä ja calvadosta. Saapas nähdä miten maksa kestää tämän kaiken solidaarisuuden.

• Hajuvedet☝️

• Parfyymi kuulostaa fiinimmältä...

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Parfyymi kuulostaa fiinimmältä...

Joo totanoh niin, me palstan viinamiehet juomme parfyymit niin hengitys saa koronavirusta vastaan kelpo eston.

Parfyymina taas käytämme vaatteisiin piintynyttä nuotiosavua, jossa on mukana tujaus oksennuksen mukana tuomaa voihapon aromaa. Siihen kun lisäämme hammaskolo- ja suumädän miehekkäät feronomit niin jo vain alkaa naisia kiehnäämään ympärillämme.

• Anonyymi

Me persut vaadimme Suomen tuke'avan Turkkia tässä asiassa. Turkki on isänmaallinen valtio jossa ei suvakkeja suvaita.

EU on hajoitettava mitä pikimmin ja sekä Suomi että Unkari on äänestettävä takaisin. Suomi takaisin Venäjään ja Unkari takaisin Turkkiin. Hyh olkoon unkarilaisia kun ei demokratia kelpaa kommunismin jälkeen vaan haluavat liittyä osaksi Osmaniaa eli Persian kalifaattia.

Ei tässä enään muutakaan voi kun Suomi takaisin Venäjään ja Unkari takaisin Turkkiin. Se on sitä väestönvaihtoa, sanovat pershuitelit.

• Anonyymi

Samoin!!!

Ei muuten oe maan suurin päivälehti noteerannut tai uutisoinut koko asia edelleenkään. Surkeassa jamassa hesari! Huippuna niillä on jokaisessa uutisessa tämä vale:

"Hyvä lukijamme,

Elämme poikkeuksellista aikaa. Sen vaikutukset elämäämme – etätyöhön siirtyminen, yrittäjien haasteet, yksinäisyys ja sosiaalisen elämän kaventuminen – muovaavat arkeamme myös pandemian päätyttyä.

Kun maailma ympärillämme muuttuu, meidän tehtävämme on raportoida siitä vaikeitakaan aiheita unohtamatta. Tilaajiemme ansiosta voimme tarjota päivittäin tutkittuun tietoon pohjautuvaa journalismia, joka koskettaa lukijoidemme jokapäiväistä elämää.

Tue faktapohjaista ja moniäänistä journalismia tilaamalla Helsingin Sanomat."

Juu en todellakaan tule maksamaan! Hesari on nyt mätä.

• Anonyymi

Siis päinvastoin kuin aloittaja tarkoitin! Kaikki tuki Ranskalle ja koko läntisen kulttuurin palauttamiselle oikeaan arvoonsa! Terroristit ulos Euroopasta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis päinvastoin kuin aloittaja tarkoitin! Kaikki tuki Ranskalle ja koko läntisen kulttuurin palauttamiselle oikeaan arvoonsa! Terroristit ulos Euroopasta!

Tätä uutista ei hesari ole uutisoinut vieläkään, vastuutonta journalismia sanomalta!

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/niinisto-ja-merkel-asettuivat-macronin-tueksi-nokittelussa-turkin-presidentin-kanssa/7965826

Ei sanaakaan hesarilta!

Islamistit ovat sodassa länsimaita vastaan, ja Erdogan on tämän päivän hitler, sattumoisin Turkissa oli kymmenisen vuotta sitten myyntimenestyksenä hitlerin taisteluni turkiksi käännettynä.

Ollaan sitten sodassa par'aikaa, milloin hesarin pimittäjätoimittelijat ja mokuttajat avaavat silmänsä ja/tai hankkivat aivot?? Olisi nääs korkea aika!

• Anonyymi

Viva Le Epsxanja.

• Anonyymi

Juuri on tulossa lämmintä juustopatonkia mikrossa. Mutta se tosiaan jännä että Macronihan oli vyöryn aikaan innokkaimpia mokuttajia, ei ole yhtään reilua että ensin mokuttaa maan islamilaiseksi ja sitten alkaa itkemään:

https://www.kansalainen.fi/ranskalainen-suurlahettilas-ranska-on-muslimimaa/

https://www.kansalainen.fi/turkin-erdogan-ranskan-presidentin-islam-kriittisista-kommenteista-macron-tarkistuta-mielenterveytesi/

Olen täysin samaa mieltä erdocanin kanssa siitä että macronin olisi pitänyt tarkistuttaa mielenterveytensä jo vuosia sitten, nythän se on vähän myöhäistä.

Aikamoisia p..kahousuja nuo ranskalaiset:

https://mvlehti.net/2020/10/26/79-ranskalaisista-uskoo-islamistien-julistaneen-sodan-maataan-vastaan/

Me emme suostu pelkäämään:

https://www.youtube.com/watch?v=-0lht7PZLac

-harmiseikirj-

• Anonyymi

Kyllähän se on niin päin, että joka haukkuu on sitä itse. Erdoganin pitää tutkituttaa päänsä.

• Anonyymi

Meikit (nyt srcg meikkaamaan vive la France!), ihonhoitotuotteet, shampoot, kasvomaskit....
      Viini
      Lasten vaatteet ja -tarvikkeet vailla vertaa.
      Musiikki

Minulla on ollut ranskalainen auto (nyt ei ole autoa), Peugeot. Hieno peli, vaikka käytettynä ostinkin. Yönsininen, tummennetut lasit, sporttinen keula -hieno, tyylikäs. Lähti käyntiin -25 pakkasellakin. Ennen tätä oli pienimpi malli, punainen. Sekin lähti käyntiin pakkasella tosi hyvin, no problem. Ainoa vika 1. talvena oli liukunastat (kyseessä siis käytetty auto tämäkin). Ajoin niillä jouluna ojaan maaseudulla sukulaisvierailun yhteydessä. Onneksi vasta 400 m ennen määränpäätä. Ei kyllä meinattu pysyä pystyssä kävellenkään...Sanoin enolle "käypä hakemassa auto sieltä ojasta". Eno ja serkkuni mies lähtivät - eivät meinanneet millään saada autoa pysymään tiellä. Märkä kupruinen jää, huh pahinta mitä tiedän. Takaisin tullessa olikin sitten sakea lumipyry.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Espanjalainen, ei ranskalainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Espanjalainen, ei ranskalainen.

Niinhän splänliskafrankokieli on.

• Anonyymi

Keltaliivit taitavat olla ranskalaisinta nykyään, paitsi onhan siellä futiksen mm.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4796
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      201
      2581
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1687
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      29
      1635
    5. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      24
      1477
    6. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      29
      1405
    7. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1227
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      148
      1104
    9. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      8
      984
    10. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      962
    Aihe