Työpaikan vaihdon askelmerkit

Anonyymi

15 vuotta työelämässä ja vain kaksi kertaa uran alussa vaihtanut työpaikkaa. Ne oli helppoja päätöksiä ja ruoho muuttui vihreämmäksi. Nyt on uusi tilanne, sellainen että kahteen pailkaan kysytty ja toisessa neuvottelu aloitettu ja vaikuttaa, että paikka olisi saatavissa. Valinta vaan ei ole helppo, koska sekä vanhassa, että uudessa on omat hyvät puolet ja lisäksi joitan tulevaisuuden kysymysmerkkejä. Oletteko hakeneet nykyiseltä työnantajalta tukea päätöksenteolle? Ehkä ihan suoraan ilmoittamalla, että uusi paikka on tiedossa, mutta asioista voidaan keskustella. Nyt ei ole kysymyksessä vain palkka, vaan on vähän muutakin kuten hieman liikaa työtä ja matkustamista. Tässähän pitää olla valmis katsomaan kortit loppuun asti, mutta ei myöskään pitäisi aiheuttaa mitään peruuttamatonta, jos sitten päättääkin jäädä nykyiseen työhön. Millaisia kokemuksia / neuvoja tilanteeseen?

2

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tilanne joka monella työpaikanvaihtajalla on ollut edessänsä. Uutta työtarjousta ei kannattaisi käyttää kiristykeinona tai lypsykeinona nykyistä työnantajaasi kohtaan . Nykyinen työnantajasi ottaa asian varmasti puheeksi jos olet heille "korvaamaton" . Annat siis aloitteen nykyiselle työantajallesi tehdä oma-aloitteinen vastatarjous. Jos nykyinen työnantajasi ei reagoi oma-aloitteisesti, kun kerrot saaneesi uuden työtarjouksen , niin ei kannata ruveta tiukkaamaan ja tinkamaan että jäisit nykyiseen työpaikkaasi. Pysy "miehenä". Ajattelen näin että sinun olisi muutoinkin aika päivää sitten pitänyt keskustella matkustamisesta ja liian isosta työkuormastasi. Sinun sijassasi siirtyisin ehdottomasti uuteen firmaan jos kutsu tulee, Samalla kasvat korkoa korolle. Se että uudessa hommassa on myös niitä kysymysmerkkejä on hyvä asia. Epävarmuuden tunne kasvattaa ihmistä aina. joutuu muuttamaan ajatteluansa, rutiinejansa ja tapojansa uusiksi.

• Anonyymi

Kiitos ajatuksista. Noin se menee, uudet homnat haastaa ja kasvattaa. Sille ei taida paljoakaan voida, että nykyään on lähes kaikkialla vähemmällä enemmän meininki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6052
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      336
      5351
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2707
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2615
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      84
      1885
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      105
      1697
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1581
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1543
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1464
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1413
    Aihe